PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : DOT3 vs DOT4 karşılaştırması



Thermosifon
10 Aralık 2015, 22:33
Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.

AhmetCan1903
10 Aralık 2015, 22:41
Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki

Mertcan39
10 Aralık 2015, 22:46
kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı

Thermosifon
10 Aralık 2015, 22:57
kullanım klavuzunda dot 3 yerine sakın dot 4 koymayın diyorlar kaynama sıcaklıkları vs farklı

Bu SYM GTS-250 Modelinin kullanım klavuzun da mı yazıyor peki ?.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------


Cok fark edicegini sanmiyorum ama dot4 daha iyi gibi sanki

Ben de öğle düşünüyorum çevremdeki arkadaşlarım da DOT4 kullanıyor ve ağır frenleme şartları altın da daha verimli olduğunu söylediler zaten DOT3 OR DOT4 yazıyor hidrolik kapağı üzerin de eşşek kadar yoksa sadece DOT3 yazardı :)

Bthndmrl
11 Aralık 2015, 08:59
Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım

Thermosifon
11 Aralık 2015, 09:52
Dot4 daha üst bnce marka olarak ucuz yollu shell var daha üst dersen ipone motul unda var sanırım

Aynen bende öyle yaptım dün gece motor olmayınca mecbur arabaya benzin attık uzun aradan sonra :) Shell den aldım DOT4

Olcay Avşar
11 Aralık 2015, 10:29
Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış :)

Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.

Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.

Thermosifon
11 Aralık 2015, 17:00
Kimseye sormana gerek yok zaten gerekli uyarıyı fabrika yazmış :)

Kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam aracın sistemi DOT3'e uygun üretildi ise DOT4 kullanılabilir, fakat DOT4'e uygun üretildi ise DOT3 kullanılamaz.

Yani yeni yağ eski araçta kullanılabilir, eski yağ yeni araçta kullanılamaz. Bilgiyi teyit etmek lazım ama yanlış hatırlıyor olabilirm.

Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?

bassturbin
11 Aralık 2015, 18:42
Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki :)

Thermosifon
11 Aralık 2015, 18:42
Zaten başka DOT'ta hidrolik yağı yokki :)

DOT 5.1 var :)

Olcay Avşar
12 Aralık 2015, 11:28
Doğru hatırlıyorsunuz ve bu gün DOT4 HUDSON motorun servisin de konuldu.Şuan fren yok denecek kadar az tutuyor neredeyse,buda zamanla oturur balatalar yeni ve 20-30km sonra gel tekrar havasını kontrol edelim dendi.Bilmiyorum ama şuan ön manet (fren kolu) elciğe deyene kadar sıkmama rağmen motor hala gidiyor bana çok normal gelmedi.Bunun üzerine de fatura aldım orada yapılan işlemler teknik servis ve tarafımca imza altında bir sorun olursa zaten servis faturam var.Sizce normal midir okadar elciğe kadar sıkmama rağmen gitmesi ?

balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.

fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.

Thermosifon
12 Aralık 2015, 12:07
balatalar değişti ise normal, üzerindeki koruyucu tabaka gidene kadar az tutar.

fakat tehlikeli bir durum bu, yeni balata takılmadan önce üzeri zımparalanıp koruyucu madde silinmeli, böylece balatayı motora takar takmaz fren tam performans tutar.

Her zamanki standart usta sorunu demekki.Birde bu adam honda dan yamaha dan gelme hey allahım :/

COQ
12 Aralık 2015, 14:11
Fren gerçekten tutmuyor mu yoksa fren maneti yumuşadığı için psikolojik olarak mı öyle hissediyorsun?
Çünkü daha önce kullandığın sıvıdan daha kolay sıkıştırılan versiyona geçmişsin.doğal olarak fren argümanları eskiye nazaran daha yumuşak oluyor.
Bu da alışana kadar insanın psikolojisini bozuyor.

Thermosifon
12 Aralık 2015, 14:17
Fren gerçekten tutmuyor mu yoksa fren maneti yumuşadığı için psikolojik olarak mı öyle hissediyorsun?
Çünkü daha önce kullandığın sıvıdan daha kolay sıkıştırılan versiyona geçmişsin.doğal olarak fren argümanları eskiye nazaran daha yumuşak oluyor.
Bu da alışana kadar insanın psikolojisini bozuyor.

Okadar bilgi birikimine ve tecrübeye sahibim dostum ama bu hava boşluğu yada DOT4 oluşundan kaynaklı değil.Dün servisten çıktıktan sonra eve gelirken E-5 de iki motoruz ve arkadaşıma da gösterdim yaklaşıp yanına ön fren tamamen sıkılı ama hızım 50km ve hiç yavaşlamadan devam ediyor.Ön fren çift piston 4 adet kaliperden oluşuyor bu motor da normal değil yani bu :) Usta yaklaşık 40km kadar kullan oturacak,oturmazsa gel bakalım dedi ve servis faturam var bakalım beklemedeyim :) Arka fren mesela gayet tatlı oldu ama öle sizin dedğiniz kadar da bariz bir yumuşama olmuyor DOT4 de onun için DOT 5.1 uyumlu fren sistemi gerekli o cidden sünger hissiyatı yaratıyor :)

serkan-67-78
14 Aralık 2015, 02:56
Merhaba arkadaşlar şuan motorum servis de balataları değişiyor.Yarın fren hidroliği satın alıp gideceğim fakat bir sorum var sizlere. DOT3 veya DOT4 yazıyor hidrolik doldurduğum kapak üzerin de.Biraz araştırdım DOT4 kaynama oranı daha yüksek daha yeni bir teknoloji olduğu için daha çok tercih ediliyor.Motorum SYM GTS250 sizce hangi yağı kullanmam gerekiyor ayrıyetten marka önerisinde de bulunursanız çok sevinirim.

Dot 4 yağını kullanacaksan mevcut dot 3 hidroliğini komple boşaltıp dot4 koymalısın hiçbir sıkıntı çıkmaz kaliteli hidrolik istiyosan ATE marka hidrolik kullan hepsinden daha kalitelidir dot3 beş para etmez ilerleyen zamanlarda tortu ve kirlenmeye başlar üst ve alt merkezleri bozar fakat ATE marka hidrolik tortu ve kirlenme yapmaz fren merkezlerin ilk günkü gibi tertemiz çalışır hiçbir sıkıntı çıkarmaz ATE hirolik yağı Dot4 ten daha üstün bir hidrolik yağdır bunu çoğu ustalar bilmez bunu oto parçacılarından bulabilirsin ama mutlaka eski hidrolik yağını boşaltman gerekir koşay gelsin