PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tak sesi sonrası performans kaybı? ustalar bakabilirmi?



mefairo
08 Aralık 2015, 17:14
Merhaba,

Kış geldiği için Falcon freedom motorumu izmirde bırakıp istanbula geldim.Buradada arkadaşımın kullanmadığı Kuba Superlight ını kullanıyorum 1 haftadır.

Şöyle bir problem yaşadım,
Motor 7000km de ve zincir epey salıktı.Giderken sorun yok, ama durmak için vites küçülttüğümde TAK diye ses geliyordu yani 5 den 4 e, 4 den 3 e her motor freni yaptığında TAK TAK diye sanki bişey ileri geri oynuyor hissiyle çarpma sesi geliyordu.

En son dün bi tak dedi, sonrasında dikkat ettim performansta kayıp var.yani bi anda çekişten düştü motor.

Dedim zincirdendir, götürdüm bi ustaya, zinciri gerdi, yağladı, helalinden kullanıyoruz diye yağınıda değiştirttim fakat gidiyorum, performans aynı değil...

Kısacası düne kadar yokuşu iyi bir tork ile tırmanırken, şimdi 4. ve 3. viteste çekmiyor, vites küçültmem gerekiyor. Düz yolda sorun yok, ama 5. viteste bariz tork farkı var...

Bu senaryoya göre fikir edinen, tahlil koyabilen varmı acaba??

occv
08 Aralık 2015, 17:23
Şanzumandaki dişlilerin rulman yataklarında sorun olabilir. Şanzumanı eline almadan bir an önce göstermen gerekir. Dişlilerin yatak rulmanları dağıldıysa çekişide düşürür.

ZümeR
08 Aralık 2015, 17:27
Debriyajı da dağıtmak üzere olabilirsin açılıp bakılması lazım.

mefairo
08 Aralık 2015, 18:29
Cevaplar için çok teşekkürler, şunu eklememe izin verin lütfen, zincir germe işlemi sonrasında artık hiçbir vuruk, sürtme vs sesi yok.yani motor hiçbir sorun yokmuşcasına gidiyor.Debriyajda yada vites geçişlerinde hiçbir aksaklık, yada tıkırtı zorlama vs yaşanmıyor.

yinede üstte belirtiğiniz sorun yaşanıyor olabilirmi?

Erdost
10 Aralık 2015, 08:17
Şanzıman da Sıkıntı olsa muhakkak bir uyarı verirdi.Bence sıkıntı yoksa performans düşümü hava filtre benzin vs vs olabilir.

c4gin
10 Aralık 2015, 09:38
subap ayarı bozulmuş olabilir mi?

Cavalry
10 Aralık 2015, 10:14
Şu an sorun yoksa bin, birşey olmaz ama anladığım kadarıyla motor frenini sık kullanıyorsun..
Sık kullanman sorun olmaz ama vites aralıklarına dikkat ediyor musun ?
Yani hangi hızda, hangi viteste olman gerektiğini biliyor musun ?
Şimdi 5 de giderken devir yüksekse 4e alıp debriyajı bırakman bile sağlıklı değil.. Gereğinden erken vites düşürüyor olabilirsin..
Motor frenini (devir düşürme) olarak düşünürsen bu sorunu tam anlamıyla çözersin bence..
Bahsettiğin sesler pek hayra alamet değil muhtemelen şanzıman sesidir o ama sorun olsa ciddi bir şekilde hissettirir..
Yani motor frenini kullan ama abanma..

EthanHunt
10 Aralık 2015, 11:11
Yavaşlamak için normal freni kullan. Debriyaj balatası fren balatasından pahalı..

oguzhanlal
10 Aralık 2015, 11:37
Yavaşlamak için normal freni kullan. Debriyaj balatası fren balatasından pahalı..
Mondial 150 MC icin konusacak olursam debriyaj balatasi 15 TL, on fren balatasi 10TL arka kampana da 10 TL.

Egee22
10 Aralık 2015, 12:09
Zincir i halde niye geziyosun zinciri germeyi bilmiyormusun ger yağla 2dakikalık iş

ridvan35
10 Aralık 2015, 23:07
zincirin bol olmasından dolayı sen vites düştükçe yada gaza yüklendikçe zincir maşa ya yani şaseye vurarak o sesi çıkarıyordu büyük ihtimal zinciri gerdirince ses gelmediğine göre bu yüzden performanstaki düşüş ise ustan zincirini biraz fazla germişse performansta düşüş olması normal veya zincirin uzamış olabilir bunları kontrol edebilirsin.

EthanHunt
11 Aralık 2015, 01:00
Mondial 150 MC icin konusacak olursam debriyaj balatasi 15 TL, on fren balatasi 10TL arka kampana da 10 TL.

Toplam maliyet icin iscilikte eklemek lazim. Fren balatasini degistirmek kolay.

mefairo
12 Aralık 2015, 12:11
Durum duzeldi, gercekten cevaplar icin tesekkurler.

Gevsek zincir ridvan35 in dedigi gibi carpma sesiymis.Sansuman yada rulmanlara vs bi zarar vermemis.

Cihaza subap ayarlari yapildi, zincir bakildi, karburator ayari yapildi, ve cihaz eski haline dondu.

Cok sukur 30tl sikismayla gazini aldik aletin .D

bursagsli
12 Aralık 2015, 12:24
Bende de vardı o tak sesi motor ısınınca vites atıp debriyajı bıraktığımda tak diye ses gelip vitese geçiyordu aynı zamanda vites düşürürken yine aynı problem vardı yağını degistirdim debriyaj telini ayarladım ses yine gitmedi debriyaj balatasini değiştirince problem ortadan kalktı ben 5 li debriyaj balatasini 9 tlye aldım üzerinde made in taiwan yazıyordu. Debriyaj saçlarını değiştirme gereği duymadım çünkü sağlamdı

erreguay
12 Aralık 2015, 13:06
Motor freni ile ilgili not
Bende kullanıyodum arabadan alışkanlık ama bana kullanma şanzıman dişlilerini yersin dediler. Artık motor freni yapmamaya çalışıyorum

heia2654
12 Aralık 2015, 13:32
Bir arkadaşıma almıştık bu superlight denilen aleti. 100 km'deydi, satan arkadaş kız arkadaşının isteğiyle almış, kızdan ayrılınca da motoru gözünün önünden kaldırmaya çalışıyordu :)

Neyse,
- Önceleri benzer sesler geldi, zincir ayarladık düzeldi.
- Daha sonra bir gün ben motoru denerken arka frene bastığımda takır tukur sesler gelmeye başladı. Performans kaybı falan yoktu. Servise götürdük, adamlar tamburun oradaki bir somunu sıkmamışlar. Tam takip etmemiştim ne somunu olduğunu bilmiyorum şimdi.
- İki gün sonra benzini bitirdik, göstergesi biraz oynakmış. Neyse tekledi durdu motor. Sonra depoyu doldurduk marş basarsın dönüyor dönüyor tık yok. Olcak şey değil ya, hava yapmıştır deyip hortumları falan bi güzel söküp hallettik. Yine yok. Sonra gazı açıp falan bi şekilde çalıştırdık, motor boşta en fazla 4000 devire çıkıyor ve komple beyaz duman atıyordu. Neyse ki servise gittik karbüratörü değiştirdi düzeldi.

Diyeceğim o ki, bu motorun var öyle huyları. Servis de biliyor, götürünce yapıyor. Kendiniz oynamadan direkt götürün kafanız ağrımasın.