PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava fılıtresı sorunsalı...



Thermosifon
04 Aralık 2015, 00:59
Arkadaşlar fotograf da ok ile gösterdiğim noktadan filitre nasıl hava çekebilir ki bu orjinali birde ? O borunun durduğu yerin üzerine bir de grenaj gelip hava yolunu kapatıyor anlam veremedim merak ediyorum bilen varsa açıklarsa çok sevinirim. Oradan havayı çekecek de filitreden geçirip motora verecek de :)

http://imageshack.com/a/img911/6274/w2ML8z.jpg

Olcay Avşar
04 Aralık 2015, 10:27
hava emiş ve filtrasyon sistemleri her motora (içten yanmalı motor) göre ince bir hesap ile yerleştirilir.

boruların kalınlığı, dolaşım ve kıvrım sayısı, hazne genişliği, emilen havanın ısısı vs. çok değişkenlidir.

yüksek devir çeviren ve çok güç üretmesi gereken motorlar için hava olabildiğince soğuk ve drekt ulaştırılmak istenir mesela, fakat yakıt tüketimi de olabildiğince artar.

Thermosifon
04 Aralık 2015, 10:47
hava emiş ve filtrasyon sistemleri her motora (içten yanmalı motor) göre ince bir hesap ile yerleştirilir.

boruların kalınlığı, dolaşım ve kıvrım sayısı, hazne genişliği, emilen havanın ısısı vs. çok değişkenlidir.

yüksek devir çeviren ve çok güç üretmesi gereken motorlar için hava olabildiğince soğuk ve drekt ulaştırılmak istenir mesela, fakat yakıt tüketimi de olabildiğince artar.

Çok teşekkür ederim aslın da bir nevi açıklayıcı oldu fakat bence daha iyi hale getirilebilir bu... Biraz araştıracağım :)

Mengu16
04 Aralık 2015, 10:58
Havayı kolay emmesi değil önemli olan. Önemli olan az toz çekmesi, hava girişi kuytu bir yerde olursa yolda giderken kısa süreli yoğun toz geçişleriyle hava filtresi tıkanmamış olur kuytuda kalan hava girişine tozlar ulaşmayacağı için. Stabilize yolda önüne bir kamyon geldi mesela, 3-4 saniyede kamyonu sollayıp tozdan kaçabilirsen filtreye ulaşmaz tozlu hava.

Thermosifon
04 Aralık 2015, 12:04
Havayı kolay emmesi değil önemli olan. Önemli olan az toz çekmesi, hava girişi kuytu bir yerde olursa yolda giderken kısa süreli yoğun toz geçişleriyle hava filtresi tıkanmamış olur kuytuda kalan hava girişine tozlar ulaşmayacağı için. Stabilize yolda önüne bir kamyon geldi mesela, 3-4 saniyede kamyonu sollayıp tozdan kaçabilirsen filtreye ulaşmaz tozlu hava.

Motoru çalıştırıp hava emdiği ucuna bir kağıt yapıştırdım ve sadece yukarıdan bantladım sallanabilmesi için emişi test etmek için. Ardından orta sehpa da 4000-5000 devirlere kadar gaz verdim ama sanki düzgün emmiyor gibiydi neredeyse hiç oynamadı kağıt... Bu durum subap ayarına bağlı olabilir mi çünkü subap ayarı zamanım geldi zaten.

Mengu16
04 Aralık 2015, 12:27
Motoru çalıştırıp hava emdiği ucuna bir kağıt yapıştırdım ve sadece yukarıdan bantladım sallanabilmesi için emişi test etmek için. Ardından orta sehpa da 4000-5000 devirlere kadar gaz verdim ama sanki düzgün emmiyor gibiydi neredeyse hiç oynamadı kağıt... Bu durum subap ayarına bağlı olabilir mi çünkü subap ayarı zamanım geldi zaten.
Subap ayarı hava emişini görünür şekilde etkilemez, hava emişini etkileyecek kadar ayarı bozuk olsa motor zaten çalışmaz.

Thermosifon
04 Aralık 2015, 13:33
Subap ayarı hava emişini görünür şekilde etkilemez, hava emişini etkileyecek kadar ayarı bozuk olsa motor zaten çalışmaz.

Peki bunun nedeni ne olabilir sizce yada normal midir ?

Thracian
04 Aralık 2015, 14:22
Motosikletin çalışmasında bir sıkıntı yoksa bence çok kafaya takacak bir şey değil.Arkadaşlarında söylediği gibi uzun hesaplamalar ve üstüne testler sonucunda hava filtresi konum ve girişleri tasarlanıyor.250 cc bir motosiklette elektrik süpürgesi gibi hava vakumlamasını beklemeniz hata olur.Zaten motora yeterli hava gelmezse motor bir şekilde boğulur yada tekler.

heia2654
04 Aralık 2015, 14:24
Hava girişinin burada bulunması, açıkta bulunmasına göre basınç düşüşünde yaklaşık %0,2-0,5 farkeder. O da tam gaz açıkken ancak. Bunun karşılığında yağmur, su, sıcaklık, toz, izmarit vs. içeri girmemiş olur. Yaklaşık %2,5'a ulaştığında filtre tıkalı varsayılır.

Diğer sorunuza gelirsek, boşta çalışan motor maksimum hava emişinin çok altında emiş yapar. Kağıdı yapıştırdığınız yerde fırtınalar kopmaz yani. Tam gaz açık yüksek devir döndürülürse anca. Ayrıca borunun genişliği de 250cc için yüksek hava hızına sebep olacak gibi dar değil.

Sorun olarak görmeyin yani bunu, merakınızı gidermek için başka sorularınız varsa bekleriz.

BatuhanK
04 Aralık 2015, 14:30
Tam olarak ne istediğinizi anlamadum?
Amacınız hava filtresine daha çık hava gitsin birim zamandaki geçen hava artsın ise bir yere kadar faydalu olabilir. Ama bunun için ya kutuda delik açmak ya da varsa şnorkeli sökmek lazım. Şnorkeli var ise eğer dezavantajı yağmur suyunun kutuya girme ihtinali artar, tahliye için ekstra bir şeyler yaomak lazım. Delik zatrn komple sakart, yarı geçirgen kağıtlar olsa da orji kutu bozulacak falan filan.

Thermosifon
04 Aralık 2015, 14:39
Hava girişinin burada bulunması, açıkta bulunmasına göre basınç düşüşünde yaklaşık %0,2-0,5 farkeder. O da tam gaz açıkken ancak. Bunun karşılığında yağmur, su, sıcaklık, toz, izmarit vs. içeri girmemiş olur. Yaklaşık %2,5'a ulaştığında filtre tıkalı varsayılır.

Diğer sorunuza gelirsek, boşta çalışan motor maksimum hava emişinin çok altında emiş yapar. Kağıdı yapıştırdığınız yerde fırtınalar kopmaz yani. Tam gaz açık yüksek devir döndürülürse anca. Ayrıca borunun genişliği de 250cc için yüksek hava hızına sebep olacak gibi dar değil.

Sorun olarak görmeyin yani bunu, merakınızı gidermek için başka sorularınız varsa bekleriz.

Açıklamalar için çok teşekkür ederim evet aslında biraz daha verimli çalışması adına ne yapabilirim şeklindeydi düşüncem :) Keşke buna uygun performans hava filitresi de olsa diye düşünürken bunlar geldi aklıma :) Şuan başka bir sorum yok tekrar teşekkür ederim :)

weirdo1
07 Aralık 2015, 11:17
Bazı motorlarda görüyorum bu tarz boru çıkmasını çok amatör duruyor, sanki sahibi kendi imkanlarıyla yapmış gibi.
Her neyse boruyu yukarı biraz daha uzatıp, olası sel durumlarında derin sularda kullanabilirsiniz motorunuzu.

Thermosifon
07 Aralık 2015, 23:29
Bazı motorlarda görüyorum bu tarz boru çıkmasını çok amatör duruyor, sanki sahibi kendi imkanlarıyla yapmış gibi.
Her neyse boruyu yukarı biraz daha uzatıp, olası sel durumlarında derin sularda kullanabilirsiniz motorunuzu.

Sel de ben arkasına ufak bir su motoru var onu takıyorum direk ;) O borunun üzerine de grenaj geliyor bunun bilincinde misiniz bilmiyorum gerçi :) Gösterebilmek için söktüm orjinal de ortada görünen bir şey yok :)