PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CBF 600 S ABS’yi Bakıma Aldık



bkaykusuz
02 Aralık 2015, 16:07
Honda CBF 600 S ABS’yi Bakıma Aldık

Blog: https://grikarga.wordpress.com/2015/12/02/honda-cbf-600-s-absyi-bakima-aldik/

Honda CBF 600’ü 10 Haziran 2015 tarihinden aldım. 42 binden aldığım motosiklet 2006 model olup ABS’li ve karbüratörlüdür. Motosikletin bakımları yeni yapılmıştı, ama içim rahat etsin diye alır almaz yağını değiştirdim. Aradan geçen beş buçuk ay sonrasında bir dizi bakım yaptık. Motosiklet şu anda 45 bin kilometrede…

http://i.hizliresim.com/6q9aZl.jpg (http://hizliresim.com/6q9aZl)

Egzoz Manifoldu (Headers)
Öncelikle egzoz manifoldunu (headers) parlattım. Bunun için egzozu güzelce yağ çöz, sabun ve suyla temizledikten sonra. Nemli bulaşık süngerinin arka tarafına sıktığım Polisil metal parlatıcı ile güzelce ovaladım. Ardından temiz nemli bez ile sildim. Bu işlemi ne kadar çok tekrarlarsanız o kadar cok parlak hale geldiğini görebiliriz.

http://i.hizliresim.com/kLb9jJ.jpg (http://hizliresim.com/kLb9jJ)

Alarm
Ardından motosikletler için üretilen günücü aküden alan fiyat açısından uygun bir alarm alıp sele altına yerleştirdik. Sesi ve çalışmasıyla gayet tatmin edici diyebiliriz.

http://i.hizliresim.com/aMLlo2.jpg (http://hizliresim.com/aMLlo2)
http://i.hizliresim.com/VX09lB.jpg (http://hizliresim.com/VX09lB)
http://i.hizliresim.com/G2BmYb.jpg (http://hizliresim.com/G2BmYb)

Yağ ve Yağ Filtresi
Yağ olarak Eni 10w – 40 koyduk. Kimi sever kimi sevmez ama ben bu yağın çalışmasından gayet memnunum. Filtre olarak da Filtrex kullandık.

http://i.hizliresim.com/Mg0V6M.jpg (http://hizliresim.com/Mg0V6M)

Hava Filtresi
Hava filtresini gözle görülür kir ve toz olmamasına rağmen filtreyi Filtrex hava filtresi ile değiştirdik.

http://i.hizliresim.com/yoE6Mn.jpg (http://hizliresim.com/yoE6Mn)

Egzoz
Zamana ve ısıya yenik düşen egzoz stickerını yenisiyle değiştirdik.

http://i.hizliresim.com/82Mal1.jpg (http://hizliresim.com/82Mal1)
http://i.hizliresim.com/7XqaoL.jpg (http://hizliresim.com/7XqaoL)

Buji
Ömrünü tamamladığını düşündüğümüz Denso bujiler yerine karbüratörlü motorlara pek tavsiye edilmediği için iridyum buji yerine standart NGK CR8EH-9 buji kullandık.

http://i.hizliresim.com/v8b6gA.jpg (http://hizliresim.com/v8b6gA)
http://i.hizliresim.com/Lgylp0.jpg (http://hizliresim.com/Lgylp0)
http://i.hizliresim.com/gVqrk0.jpg (http://hizliresim.com/gVqrk0)

Fren Balatası
Ön fren balatalarının durumu gayet iyi olduğu için arkayı değiştirmeyi yeterli bulduk ve bitmiş orginal Honda balatasının yerine yarı sinterli (semi sintered) EBC kullanmayı tercih ettik. Niye yarı sinter diye soracak olan olursa… Balata seçimi tamamen kullanıcın motosikletine ve tercihine kalmış bir durum. Bakıldığında bu iyi o kötü diye sınıflandırmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Organik balatanın diğerlerine göre daha çabuk bitmesi ve sinterli balatanın hem biraz daha pahalı olması ve sert yapısıyla disk aşımını hızlandırdığı düşüncesiyle seyahat motorları için tavsiye edilen yarı sinterli EBC balatayı tercih ettik.

http://i.hizliresim.com/ZQZXL3.jpg (http://hizliresim.com/ZQZXL3)

Akü
Bir hafta, on gün motosikletin kullanılmadığı zamanlarda ilk çalıştırmada akünün biraz zorlandığı ve kış mevzimine girdiğimiz bu günlerde daha ciddi sorunlar yaşamamak için bakım gerektirmeyen fiyat açısından orta halli akü taktık.

http://i.hizliresim.com/j18g4W.jpg (http://hizliresim.com/j18g4W)
http://i.hizliresim.com/1DL6YB.jpg (http://hizliresim.com/1DL6YB)
http://i.hizliresim.com/2Nr62E.jpg (http://hizliresim.com/2Nr62E)
http://i.hizliresim.com/Xq0MB5.jpg (http://hizliresim.com/Xq0MB5)
http://i.hizliresim.com/m73MG4.jpg (http://hizliresim.com/m73MG4)
http://i.hizliresim.com/zl3jAR.jpg (http://hizliresim.com/zl3jAR)
http://i.hizliresim.com/dZPvnp.jpg (http://hizliresim.com/dZPvnp)
http://i.hizliresim.com/A6LDAB.jpg (http://hizliresim.com/A6LDAB)

Lastik
Lastik olarak uzun zamandır incelediğim Pirelli MT 60 RS Corsa’yı 740 liradan 555 liraya düşünce aldım ve biten lastiği değiştirdik. Pirelli MT 60 RS Corsa’nın seveni olduğu kadar sevmeyeni de çok. İlk izlenimlerimi kısaca aktarmak gerekirse, lastiği taktığımız gün aşırı yağmur yağmıştı ve yaklaşık beş kilometre ilk günden lastiği deneme fırsatı buldum. Eski lastiktiğin hamurunu ve bitmiş halini düşündüğüm zaman bambaşka duygularla ilk sürüşümü gerçekleştirdim. Yağmurlu havada bile gerek sert kalkışlarda gerekse frenlemelerde güven veriyor. Kanun dışı süratlerde de bir şikâyetim yok, zaten aman aman hızlı gitme gibi bir arzum olmadığı düşünülürse Pirelli MT 60 RS Corsa ile iyi tercih yaptığıma inanıyorum.

http://i.hizliresim.com/4qPjL7.jpg (http://hizliresim.com/4qPjL7)
http://i.hizliresim.com/O90vqn.jpg (http://hizliresim.com/O90vqn)

Hepimize Mutlu Sürüşler
Motosiklet şuanda 45 bin kilometrede ve bu geçen süreçte kendisiyle hiçbir sorun yaşamadım. Umarım bu süreç nice bin kilometrelerce sürer. Hepimize kazasız ve belasız, huzurlu ve mutlu sürüşler dilerim.

http://i.hizliresim.com/R90rJY.jpg (http://hizliresim.com/R90rJY)
http://i.hizliresim.com/W90qV4.jpg (http://hizliresim.com/W90qV4)

kurubuz
02 Aralık 2015, 16:44
Elinize sağlık. Lastikler pek sport touring motora uygun değil gibi geldi. Islak zeminde ve virajlarda kaymasın ? Bu tür lastikleri daha çok asfalt + arazi sürüsü yapmak isteyen endurocular kullanır.