PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratör diyafram uzerindeki yay......



STEWARD26
29 Kasım 2015, 21:41
Sevgili arkadaşlar
Karbüratör diyafram uzerindeki yayın tansiyonunu biraz yukseltmistim.Rolantiye hemen insin diye.Fakat 4 ve 5. Vitesde cekiş düştü. Bu yay buna sebep olabilirmi.
Cevapları bekliyorum. .

torque28
20 Ağustos 2018, 14:22
Sevgili arkadaşlar
Karbüratör diyafram uzerindeki yayın tansiyonunu biraz yukseltmistim.Rolantiye hemen insin diye.Fakat 4 ve 5. Vitesde cekiş düştü. Bu yay buna sebep olabilirmi.
Cevapları bekliyorum. .

aynı srounun cevabını ben de merak ediyorum.usta karbüratör içindekiorjinal yayı kaybetmiş.sonra aynı çapta ama daha sert ve daha uzun bir yayı sığsın diye kesip kısaltarak yerine takmış.şimdi motor eskiden olduğu kadar atak davranmıyor.yerine bir iki başka daha yumuşak yayla denedik bu kez motor boğulma yaptı.demek sert yayda az yumuşak yayda fazla benzin alıyor ideal sertliği bulmak önemli bu açıdan

allegromod
20 Ağustos 2018, 14:58
birşey slide ın hareketini engelliyor gibi

bassturbin
20 Ağustos 2018, 18:16
Diyafram dediğiniz tam olarak neresi veya nedir?

suatatak
20 Ağustos 2018, 22:14
Merhaba
Karbüratördeki diyafram kapış devresidir. Gaz kolunu çevirdiğinizde o diyafram yay aracılığı ile ana boğaz içindeki püskürtme memesine benzin pompalar. Yay siz gaz verdikten bir süre sonra gazı bıraktıktığınızda bir sonraki ani devir artışı için hazırlar kendini. Tabi gaz koluna kapış diyaframı ile birlikte senkronize çalışan gaz kelebeğide aynı oranda açılır ki motor yakıt hava karışımı aynı oranda girsin.
Yay çok sert olursa siz gaz verdiğiniz de tam yakıt pompalamayacağı için performans düşecektir. Yay fazla yumuşak olursa bu sefer de diyafram yeteri kadar yakıt depolamayacağı için arka arkaya gaz verdiğinizde devir kesintileri oluşur.
Orjinal malzeme kullanmanızı tavsiye ederim.

torque28
21 Ağustos 2018, 16:26
Merhaba
Karbüratördeki diyafram kapış devresidir. Gaz kolunu çevirdiğinizde o diyafram yay aracılığı ile ana boğaz içindeki püskürtme memesine benzin pompalar. Yay siz gaz verdikten bir süre sonra gazı bıraktıktığınızda bir sonraki ani devir artışı için hazırlar kendini. Tabi gaz koluna kapış diyaframı ile birlikte senkronize çalışan gaz kelebeğide aynı oranda açılır ki motor yakıt hava karışımı aynı oranda girsin.
Yay çok sert olursa siz gaz verdiğiniz de tam yakıt pompalamayacağı için performans düşecektir. Yay fazla yumuşak olursa bu sefer de diyafram yeteri kadar yakıt depolamayacağı için arka arkaya gaz verdiğinizde devir kesintileri oluşur.
Orjinal malzeme kullanmanızı tavsiye ederim.

diyafram karbüratör üst kapağını açınca karşımıza çıkan huni benzeri konik yapıda bir lastik contadan ibarettir.vakumun emiş gücü ve yayın itiş gücü arasında benzin akışını ayarlamaya yarar.üzerinde delik ve deformasyon olmamalıdır.ancak tek başına motorun tamamen boğulmasına ya da yolda kalmasına neden olmaz.devir ve güç kaybına veya zengin karışımdan dolayı anlık kesilme ve egzost patlamalarına sebep olabilir.evet ben de yay konusunda aynısını düşünüyorum.zaten deneyerek de bu sonuca ulaştık.ancak şu anda orjinal yay bulamayacağımız için idareten bir yayla sorunu geçiştirme yoluna gideceğiz.ilgili marka ve kalibrede bir yay bulmamız da tamamen şansa kalmış.yayı bulsak orjinal sertliğini asla bilemeyeceğiz ve ancak deneme yoluyla sonuca ulaşacağız...bu arada göz doktorunun her türlü sorunu gözlükle çözmeye çalışma alışkanlığı gibi usta sanılan kişilerin de motordaki her boğulmayı da direk karbüratöre bağlama ve değişecek deme meyilleri var.halbuki esas sorun rocker arm shaft denilen pimlerin oynamasıymış.türkçede ne diyorlar parçaya bilmiyorum.ama tüm ustalar karbüratör değişecek diyordu.sorun üst kapak açılınca ortaya çıktı ve geçici olarak çözüldü.ettiğimiz masraf ve yolda kaldığımız yanımıza kar kaldı.