PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hidrolik ve hidrolik olmayan disk fren farkı



motobüs
26 Kasım 2015, 15:38
bilmediğimizden soruyoruz kimsenin zamanını çalmaya kimseyle kafa bulmaya niyetim yok sulandırmayın disk fren ve hidrolik disk fren arasında ne farklar vardır bilirmisiniz

ee_ee
26 Kasım 2015, 15:48
Google youtube diye bişi var dimi hala??? Kapanmadı yani?

toseabul
26 Kasım 2015, 15:57
disk fren ve hidrolik disk fren ? disk frenlerin hepsinde hidrolik sistemi var. ? herhangi bi kaliperi söküp icini acip baktın mı ? yada disk frene ait fren balatalarını değiştirdin mi? cok acaypi

motobüs
26 Kasım 2015, 16:10
baktım minnacık bi şey bulamadım uzaydan gelmedik googlenin yutubun ne işe yaradığını biliriz illa insanları kasacak şeyler yazmanktan ne anlıyorsunuz ki 4 teker şirketleri size paramı veriyor iki tekerden soğutur diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor

FalconX
26 Kasım 2015, 16:16
bilmediğimizden soruyoruz kimsenin zamanını çalmaya kimseyle kafa bulmaya niyetim yok sulandırmayın disk fren ve hidrolik disk fren arasında ne farklar vardır bilirmisiniz

hocam kusura bakma da bu üslub ile gerçekten cevap almayı mı bekliyosun ?




[/COLOR]aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor[/QUOTE]


o zaman ara bir servisi sor arkadaş. Herşeyi hazır bekliyosunuz. Bu kadar tembel olmayın!

motobüs
26 Kasım 2015, 16:33
deli ettiler beni servis adamın yüzüne bile bakmıyor al birini vur ötekine tek yol burasıydı yine yaptılar yapacaklarını

Olcay Avşar
26 Kasım 2015, 16:34
Aynı şey değil, genel olarak bilinen ve her motorda olan hidrolik yağ basıncı ile çalışan disk fren sistemidir.

Fakat hidrolik olmayan, tel ile fren merkezinin devreye sokulduğu disk frenler de var. en çokda bisikletlerde olur. Hidrolik olmayan disk frenli motor var mı bilmiyorum, hiç rastlamadım. Elektrikli motor/bisikletler ya da düşük cc motorlarda belki olabilir.

Bu arada arkadaş troll olabilir, her cevaba aç bir genç ve acemi olabilir. Farketmez, nihayetinde sorduğu soru mantıklı, her ne kadar başlık saçma olsa da. (başlığı düzelttim.)

Fakat soru sorup cevap almak isteyen birine google'a sor demek biraz abesle iştigal.

Her şeyi google a soracaksak biz bu forumda niçin varız? Bilgiyi paylaşmayacaksak niye saklıyoruz beynimizde?

Kaldı ki zaten google'a motosikelt ile bir şey sorduğunda çok yüksek ihtimal yine sitemize düşecektir :P

Iron&Road
26 Kasım 2015, 16:37
adam olun cevap verin adamın asabını bozmayın.

Şaka şaka.

toseabul
26 Kasım 2015, 16:40
baktım minnacık bi şey bulamadım uzaydan gelmedik googlenin yutubun ne işe yaradığını biliriz illa insanları kasacak şeyler yazmanktan ne anlıyorsunuz ki 4 teker şirketleri size paramı veriyor iki tekerden soğutur diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

aynı şey olduğunu sanmıyorum tmax da hidrolik diyor xmax 250 de disk fren diyor

arkadaş bisikletin disk frenini motorsiklette takılacagını hiç düşünmemiştim. en dandik çin motorsikletinde bile hidrolik disk fren var.. bunu nasıl bir zihniyet uygular oraya hala anlamıs degilim. tekerin dönüş hızı 90km de yaratıgı basıncını tahmin bile edilemez. hidrolik olan her zaman daha iyidir. en basit ornegi. vinc ? hidrolik sistemle tonlarca seyi kaldırıor..

ee_ee
26 Kasım 2015, 16:55
hocam kusura bakma da bu üslub ile gerçekten cevap almayı mı bekliyosun ?




Fakat soru sorup cevap almak isteyen birine google'a sor demek biraz abesle iştigal.

Her şeyi google a soracaksak biz bu forumda niçin varız? Bilgiyi paylaşmayacaksak niye saklıyoruz beynimizde?



Tam da bu nedenden o cevabı verdim olcayım

ZümeR
26 Kasım 2015, 17:08
Sistem aynıdır arkadaşım.
Sadece fren pedalına bastığında hidrolik sıvı borular içerisinden giderek frenlemeyi tetikler.
Diğerinde ise pedala bastığında pedala bağlı fren teli çekilerek frenleme tetiklenir.

Freni patladı deyimi hidrolik sistemler içindir.
Hidroliği taşıyan ince borular delinir, çürür ve kaçırırsa adı freni patladı olur.
Bu olay tel ile gerçekleşse idi freni koptu denilecekti..

Bir çok aracın el freni halen tel ile kumanda edilmekte.

LynXMaSTeR
27 Kasım 2015, 03:03
açıklama yapmışlar zaten yine de söyliyim.
bisikletlerdeki frenlerin çoğu hidrolik olmayan, yani kabloyu ne kadar çekersen o kadar fren uygulayan sistem.
motosikletlerde ise bu hidrolik denilen sıvı ile yapılıyor.
yine aynı şekilde bi kablo var ama içinden sıvı geçiyor, freni sıktıkça sıvı aşağı doğru gidiyor, sıvı basıncı sebebiyle balatalar birbirine yaklaşıyor ve fren yapmış oluyorsunuz.

hasmet
27 Kasım 2015, 05:48
Kimse yazmamış ben yazayım. Telli fren de manete asılış gücünüz direk balataya yansır. Ancak piston boyutundaki farktan dolayı hidrolik fren de asılış gücünüzün kat kat daha fazlası yansır balataya.

Arabalarda manifolddaki vakumdan da güç alır frenler, ama motorsikletlerde öyle değil bildiğim kadarıyla.

hakikiteker
27 Kasım 2015, 20:08
Kimse yazmamış ben yazayım. Telli fren de manete asılış gücünüz direk balataya yansır. Ancak piston boyutundaki farktan dolayı hidrolik fren de asılış gücünüzün kat kat daha fazlası yansır balataya.

Arabalarda manifolddaki vakumdan da güç alır frenler, ama motorsikletlerde öyle değil bildiğim kadarıyla.

Benim bildiğim de öyle. Otomobillerde westinghouse denilen bir eklenti var, motorun çektiği havanın yarattığı vakum etkisinden güç alıyor. Motosikletlerde ben daha hiç rastlamadım. Ağırlık ve fren gücünün motosiklet için yeterli olması sanırım sebebi.

Zuzuuw
27 Kasım 2015, 20:56
Benim bildiğim de öyle. Otomobillerde westinghouse denilen bir eklenti var, motorun çektiği havanın yarattığı vakum etkisinden güç alıyor. Motosikletlerde ben daha hiç rastlamadım. Ağırlık ve fren gücünün motosiklet için yeterli olması sanırım sebebi.

ağır vasıtalarda olabilir ancak bildiğimiz arabalarda manifolttan güç alması saçma geldi bana. Fren merkezi hidrolik basıncı dağıtır. Bu da tamamen hidrolik olur, herhangi bir hava girdisi çıktısı yoktur frenlerde.

essegesse
27 Kasım 2015, 21:03
Evet,tabii ki arabalarda westinghose denen bir olay var.

Öyle dediğiniz gibi basit bir sistemle,direk merkezden dağılım olmuyor.Eğer araba kullandıysanız,stop edince fren pedalının şiştiğini ve frenin tutmadığını bilirdiniz.

hakikiteker
27 Kasım 2015, 22:14
ağır vasıtalarda olabilir ancak bildiğimiz arabalarda manifolttan güç alması saçma geldi bana. Fren merkezi hidrolik basıncı dağıtır. Bu da tamamen hidrolik olur, herhangi bir hava girdisi çıktısı yoktur frenlerde.

Google elinizin altında hocam, yapmayın.

Zuzuuw
28 Kasım 2015, 00:26
Google elinizin altında hocam, yapmayın.

Hava ile uygulanan gücü artırma konusuna itirazım yok, havayı manifolttan aldığına kanaat getiremedim. Başka hava mı yok :) da motorun havasını çalıyo ?

hasmet
28 Kasım 2015, 03:28
Hava ile uygulanan gücü artırma konusuna itirazım yok, havayı manifolttan aldığına kanaat getiremedim. Başka hava mı yok :) da motorun havasını çalıyo ?

Hava almiyor, Manifolttan emilen havanin olusturdugu dusuk basinc'tan faydalaniyor.

Seko
28 Kasım 2015, 10:04
Disk frenlerin tümü hidroliktir denilebilir. Ben daha hidrolik olmayan disk freni sadece bisikletlerde gördüm. Sistem şırınga gibi çalışır. Bir tarafından basınca (freni sıkınca) içerideki sıvı (hidrolik yağı) ilerler ve karşıdaki pistonu (kaliperi) iter. O da balatayı diske bastırır. Kampanada ise elle veya ayakla teli çektirirsiniz, tel de fren içerisindeki kampanaları iten mekanizmayı harekete geçirir. Zaten bunu görerek de anlayabilirsiniz.

Böyle bir şey yani...