PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Herşeyi bir kenara bıraktım, En durgun motosiklet hangisi ?



meystuna
25 Kasım 2015, 15:57
Ben supersport kullanıcısıyım. Arkadaşlarım abilerim kardeşlerim. Ben 600cc motosiklette kullandım 1000cc de tabi 125 ve 250 falanda. Fakat hepsinde ortak bir sorun keşfettim. Panik frende Arka bir kayıyor bayağı kayıyor. Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.

Sorum şu olacak. Diğer racinglere nazaran daha çabuk daha seri durabilen motosiklet hangisi ? Ben R6 düşünüyorum kendime önerir misiniz ?

kurubuz
25 Kasım 2015, 16:00
https://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi

plegus
25 Kasım 2015, 16:02
Frenlemede ustalaştığını varsayarsak, halihazırdaki motoruna kaliteli (zaten kalitelidir de üst seviye Brembo - Nissin vs. anlamında) disk-kaliper-çelik fren hortumu tak. Lastiklerini değiştir. Hidrolik sıvılarını zamanında değiştir ve hala parayı bitiremediysen Showa - Öhlins süspansiyon tak. Ya da bu bileşenlerin olduğu motosikletlere yönel. Sonra da frenajda motoruna sıkı tutun.

Panashira
25 Kasım 2015, 16:07
Frenlemede ustalaştığını varsayarsak, halihazırdaki motoruna kaliteli (zaten kalitelidir de üst seviye Brembo - Nissin vs. anlamında) disk-kaliper-çelik fren hortumu tak. Lastiklerini değiştir. Hidrolik sıvılarını zamanında değiştir ve hala parayı bitiremediysen Showa - Öhlins süspansiyon tak. Ya da bu bileşenlerin olduğu motosikletlere yönel. Sonra da frenajda motoruna sıkı tutun.

bu kadar mı güzel anlatılır...

keremkrmn
25 Kasım 2015, 16:10
Motorun durmasında en önemli şey lastik + ağırlık + zemin faktörü benim bildiğim(yanlış biliyosam cahilliğimden dolayı kusura bakmayın), türüne göre tabiki değişir ama markaya modele göre değişeceğini hiç sanmıyorum. Birde o kadar race kullandım demişsin ama bu sorduğundan dolayı benim pek de inanasım gelemedi senin yapmış olduğun tecrübene.

bilginozi
25 Kasım 2015, 16:17
Fren mesafesi motosikletin tasarımı ile ilgilidir. Diğer faktörler ayrıntıları belirler; yol, sürücü, lastik vs gibi.

Spor motosikletlerin fren mesafaleri 100 den 0km ye 38mt civarındadır. Frenlemenin öneminin farkındaysanız abs li den şaşmamanız lazım.("biz basmak için bininiyoruz durmak için değil" diyenlerde var).

Araştırmalarıma göre en kısa fren mesafesi yamaha mt09 da. 31mt

COQ
25 Kasım 2015, 16:21
Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.


Hepimiz bilmiyoruz.
Mesela ben bilmiyordum bunu.:)

Olcay Avşar
25 Kasım 2015, 16:26
Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.

Lütfen hem kendi sağlığın hemde trafikteki diğer insanlar için fren yapmayı öğrenmeden motosiklet kullanma.

seta34
25 Kasım 2015, 16:29
Araştırmalarıma göre en kısa fren mesafesi yamaha mt09 da. 31mt

Mt-09 kullanma sansim oldu 2 saat kadar.
Ön fren mukemmel ona laf yok ama arka fren fazlasiyla tırt :D

Tundzhay
25 Kasım 2015, 16:40
ybr al sen ybr. zank diye duruyor şerefsizim...

bilginozi
25 Kasım 2015, 16:50
Mt-09 kullanma sansim oldu 2 saat kadar.
Ön fren mukemmel ona laf yok ama arka fren fazlasiyla tırt :D

Durma mesafesinde olay kaliperlerin diski tutma gücü değil. Motorun fren dinamidir. Arka frenin kolay kilitlenmemesi için küçük kaliper ve küçük kullanırlar. Örneğin 38mt de duruyor dediğim dediğim motorların kaliper ve disklerini daha büyükleriyle değiştirseniz de fren mesafeleri kısalmaz.

ZümeR
25 Kasım 2015, 16:51
Bence sorunun bir makinaya adapte olup alışamaman. Sürekli değiştirirsen hepsi kayar durmaz.
MT7 kullanıyorum isteyipte duramama gibi bir derdim olmadı.
İlk zaman tıkır tıkır ABS devreye girerdi. ilk 1 ay.
Şimdi elim ayağım alıştı sanırım motorun ağırlığına, lastiklere, hangi yolda ne kadar frenaj yapacağıma, manetlere ABS nin haberi olmadan max. frenleme ile durabiliyorum.

hakikiteker
25 Kasım 2015, 16:58
Arka çok kayıyor gibi bir şey söylüyorsanız daha düşük güçte bir alet alın, 600cc aleti durduramazsınız büyük ihtimalle. Bilmişlik yapmak için söylemiyorum, kendi sağlığınız için kendinizi geliştirmeden motoru büyütmeyin.

Levent
25 Kasım 2015, 17:01
Böyle bir supersport kullanıcısı ömrümde görmedim henüz.. Emin misin?

kurubuz
25 Kasım 2015, 17:04
Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.

Eyvah eyvah... Senin motorunun neden durmadığı belli oluyor.

Seko
25 Kasım 2015, 17:09
Önü kullanmadığın için arka kayıyor olmasın ?

mobyby
25 Kasım 2015, 17:17
Direk önü sıkarsan kaza direk arkayı sıkarsan kaza. ön ve arkayı aynı sıkcan birde racing motosıkletlerde on fren %75 ama onuda hafif hafif bascaksın tak dıye basarsan olmaz. nasıl 1000cc kullandın sen anlamadım açıkcası .

ilkadam
25 Kasım 2015, 17:17
Senin motorlar önden başka arkadan başka demek

http://i63.tinypic.com/1rp8hi.jpg

occv
25 Kasım 2015, 17:20
Motoru fren değil lastik durdurur. Ön lastikle fren yaptığında kayıyorsan tabiki asfaltla öpüşüp bayramlaşırsın. Ön freni iyi tutmayan motorla pek karşılaşmadım ama ön lastiği kayan çok motor gördüm. O yüzden tekrarlıyorum Motoru fren değil lastik durdurur.

Onurhan D
25 Kasım 2015, 17:56
Sen bırak 1000 cc yi.Hayatında hiç motosiklet kullandın mı ?

linkinpark20
25 Kasım 2015, 18:18
ön ve arka freni kombine olarak kullanmazsan sağlıklı duramazsın. zaten şuan bazı üreticiler sadece arka veya ön freni sıktığında %30 oranında diğer freni de aktif eden sistem kullanıyor. ön fren sağlıksız olsa bu uygulamayı yapmazlardı. unutma motosikleti asıl ön fren durdurur.

Cavalry
25 Kasım 2015, 18:44
Bence daha düşük cc lere yönelip kalan paranı eğitim ve ekipmana harcaman en mantıklısı olur..

stanly
25 Kasım 2015, 18:44
Sadece arka freni sıkarsan haşırt diye lastiği cayır cayır cırlatarak durursun ve kayarsında.Duramayabilirsinde :) Ön frenle kombine yapman lazım.

meystuna
27 Kasım 2015, 00:10
Kullandım hepsi brembo fren sistemiydi michelin lastikti. Ama aşağı yukarı fren mesafeleri aynı durma mesafeleri. Siz eğer benden daha çok biliyorsanız kusuruma bakmayın burası öğrenme ve bilgi aktarım forumu siz en iyisini biliyorsanız eleştirmeyin yardımcı olun lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------


Hepimiz bilmiyoruz.
Mesela ben bilmiyordum bunu.:)

Tamam o zaman sadece 10 kilometrelik bir yolda arka fren kullanmadan tabi virajlı yolda sadece ön frenle git bakalım önüne bişey çıktığındada kombine yerine sadece ön freni kullan. ÖĞRENİRSİN ÖN FRENİ ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------


Lütfen hem kendi sağlığın hemde trafikteki diğer insanlar için fren yapmayı öğrenmeden motosiklet kullanma.
Fren yapmak profesyonellik işidir 20-30 yıllık tecrübeye dayanan bir durum. Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir. Bu yüzden senin için diyorum, bir gün kaza yaptığında fren yüzünden olduğunu anlayacaksın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------


Böyle bir supersport kullanıcısı ömrümde görmedim henüz.. Emin misin?

Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.

weirdo1
27 Kasım 2015, 00:18
Bizim mahallede mondial scooter kullanan bi esnaf ile muhabbetimizde konu bir yerden frenlere geldi, meğerse abi hiç ön fren kullanmıyormuş banada altını çize çize söylüyor kesinlikle ön fren kullanma takla atarsın diye.

A.Türker
27 Kasım 2015, 00:21
Ben 600cc motosiklette kullandım 1000cc de tabi 125 ve 250 falanda. . Ön fren zaten çok sakat hepimiz biliyoruz.


Tekrar tekrar okudum. Ön frenin nesi sakat ya? Boşuna mı öne çift disk koyup arkayı zayıf tutuyorlar? Bisiklet değil bu önde iki tane çubuk var kalın kalın. Hatta bazılarını elektrikle destekliyorlar. Amortisör deniyor. Heh işte onun amacı motoru sadece çukurdan geçirmek değil. 600ü 1000i nasıl durdurdun? Arka frenle motosiklet durdurulmaz yokuşta, ışıkta, virajda motosiklet tutulur.

velizrsln
27 Kasım 2015, 00:24
tam racing saymayabilirsin belki ama absli cbr600fa,

Olcay Avşar
27 Kasım 2015, 10:28
Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir.

O zaman eksoz bilyasını bi kontrol etmek lazım, fren tutmuyorsa kesin eksoz bilyasındandır!

mrt20
27 Kasım 2015, 10:38
Lütfen hem kendi sağlığın hemde trafikteki diğer insanlar için fren yapmayı öğrenmeden motosiklet kullanma.

Bu cümleden sonra ss kullandım diyen arkadaş bi yere çarpmadığı için çok şanslı.
Asıl sakat olan arka fren. Formaliteden koymuşlar gibi. :)
Edit: diğer alıntı çıkmamış. :pr:

something123
27 Kasım 2015, 10:42
Sanırım fren mantıgını Turker'in dediği gibi bisikletle karıştırmışsın,
Kafanda r6 almaksa guzel kaliteli motor al tabi,
Ama fren mantıgını r6 ile olan kısmını anlamadım,
Bakımını yaptırırsın, istersen daha piyasa kaliteli fren balata sistemi takarsın, durmaksa niyetin sadece r6 durmuyor..
Daha doğrusu motordan ziyade kullanan kişinin tecrubesi de buna fazlasıyla etkili,
Bende en kazada durmak istedim, ama sadece istedim... duramadım ...
Bu Ktm fren sistemi çok mu kotu demek? hayır benimda salaklıgım var::shifty2:::shifty2:::shifty2:

Mengu16
27 Kasım 2015, 10:54
Kullandım hepsi brembo fren sistemiydi michelin lastikti. Ama aşağı yukarı fren mesafeleri aynı durma mesafeleri. Siz eğer benden daha çok biliyorsanız kusuruma bakmayın burası öğrenme ve bilgi aktarım forumu siz en iyisini biliyorsanız eleştirmeyin yardımcı olun lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------



Tamam o zaman sadece 10 kilometrelik bir yolda arka fren kullanmadan tabi virajlı yolda sadece ön frenle git bakalım önüne bişey çıktığındada kombine yerine sadece ön freni kullan. ÖĞRENİRSİN ÖN FRENİ ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------


Fren yapmak profesyonellik işidir 20-30 yıllık tecrübeye dayanan bir durum. Motosikletin kütlesinden tutun egzozun cinsine kadar fren mesafesi değişir. Motorun silindirinden tutun disk ve balatanın cinsine ve balatanın bitikliğine göre de değişir. Bu yüzden senin için diyorum, bir gün kaza yaptığında fren yüzünden olduğunu anlayacaksın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------



Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.
İyi fren yapmak için 20-30 sene tecrübeye gerek yok. Motosikleti asıl ön frenin yavaştacağını irdeleseniz yeter. Kaç gündür insanlar yazıyor hâla ön fren kullanmak tehlikeli, arka frene abanmalıyız diyorsunuz.

s.e.c
27 Kasım 2015, 11:07
'' Ön fren zaten sakat hepimiz biliyoruz " cümlesinden sonra motosiklet tecrübeniz hakkında şüpheler oluştu bende. Motosikleti esas durduran ön frendir. Frenleme esnasında ağırlık transferi arkadan öne doğru olduğu için arka tekerlek çok hafifler ve çok az bir frenlmede dahi kilitlenebilir. Ama doğru fren yaparsanız ve yolda iyi ise ön fren ile arka tekerleği havaya kaldıracak kadar ön lastiği yere yapıştırabilirsiniz.
Debriyajlı motosiklet kullanabilen herkes 600cc de sürebilir, 1000cc de. Yani büyük motor kullanmak tecrübeli olunduğu anlamına gelmez.
Ortalama bir sürücü için, hatta tecrübeli olduğunu zannedip ama aslında öyle olmayan bir sürücü için lastik dışındaki diğer bileşenler çokta farketmez.
Eğer fren sisteminde bir yıpranma yada arıza yoksa kaliperlerin markası brembo olsun, ön çatal öhlins olsun, fren hortumları çelik olsun çokta önem arz ermez. Çünkü bunlar limitlerde fren yapabilen tecrübeli motorcuların faydalanabileceği artılardr. Hatta tecrübesiz motorcularda bazen daha tehlikeli bile olabilir. Örneğin; çelik fren hortumları frenleme esnasında esnemedikleri için fren gücünün tamamını tekerleğe iletip kilitlenme riskini arttırabilir.
Yani 100-0 mesafesi 35 m olan bir motosikleti 40-45 m de durdurabilen bir insansanız bunların hiç önemi yok. Ama ben iyiyim sonuna kadar hakkını veririm diyorsanız markaya önem verin.

mchi
27 Kasım 2015, 13:26
Araştırmalarıma göre en kısa fren mesafesi yamaha mt09 da. 31mt Bunu ögrendiğim iyi oldu :)

Levent
27 Kasım 2015, 13:36
Birsürü abim ,arkadaşım gitti bu illet yüzünden ÖBÜR TARAFA hepside "ben en iyisiyim, ben biliyorum, ustayım ,basıyorum, gidiyorum... KAFASINDAYDI
Sormak ayıp değil. Siz eğer ne zaman bu motor benim oyuncağım derseniz oyuncağınız sizi öldürür.

Öncelik ile gidenlere rahmet diliyorum, bir sonraki stepte hala sizin Racing bir makine kullandığınıza da inanmıyorum, şu yazdığınız yorumlardan sonra da Amerikan Devlet başkanı gelse ikna olmam, bu konuyu geçiyorum.

Niye böyle düşündüğüm konusuna gelince, kendi kendinizi zaten ele veriyorsunuz. Olcaya verdiğiniz cevabı okuyorum, bir de sorduğunuz soruyu okuyorum, bu cevabı verebilecek potansiyelde olan birisi böyle bir soru ile ortalığa çıkmaz çıkamaz..

Ben ilk motosiklet kullandığım günden bu güne 20 seneyi aşmış 21. sene içerisinde bir sürücüyüm, 21 sene aktif olmasada 15-16 senedir aktif olarak motosiklet kullanıyorum. Kullanmadığım motosiklet yok diyebilirim, senin ilk mesajından anladığım tek şey, ben supersport meraklısı birisiyimden başka bir şey değil.

Motosikleti sürmek kadar, durdurabiliyor olmak da bu işteki en önemli püf noktalarından birisidir. Bisiklet kullanan herkes debriyajı kavradıktan sonra motosikleti de ileri götürebilir, bunda bir sorun yok, ama onu istediğin zaman istediğin yerde durdurabilmek, hele ki bahsetmiş olduğun makinelerde tabiri caiz ise, kabiliyetten geçer. Ve bu motosikletlere hakim olabiliyor olmak için, ciddi bir motosiklet tecrübesi olmalıdır ki, üzerinde ne yapacağını bilesin.. Ama gelip buraya arka teker kitliyor, ön fren zaten sakat dediğin zaman, karşındaki kişinin anladığı tek şey, benzincide yakıt alırken abi kaç basıyo bu alet diyen modellerden maalesef daha öte bir şey değil.

Uzun uzadıya yazabilirim ama, gerek görmüyorum, sadece ön fren sakat cümlene ithafen bir resim ekleyip bu konudaki son mesajimi tamamlamış olmak istiyorum. Umarım sende zamanı geldiğinde, gerçekten deneyimlerin doğrultusunda burada yorum ya da destek alıyor olursun.

Fren yapılırken hız ortalama 210 km Ama o Kenan değil mi.. Demekki becerebilen, 200 km sürat ile makineyi tepesine geçirmeden de ön frene köküne kadar basabiliyor, Orası pist, lastik şöyle, kaliper böyle, motor şöyle, pilot böyle gibi yorum yapmayacağını umarım. Anlatmak istediğim şey Kenan yapabiliyor sende yaparsın değil.. Sadece insanın konuştukları her zaman bildiklerini yansıtmaz, ya da her insan bildiği kadar konuşmaz. Seninkisi de böyle bir durum. Kal selametle.

http://i.hizliresim.com/gVyY3L.png

DKN
27 Kasım 2015, 14:04
bu tür "her konuya" yazarsak gerçekten motosiklete gönül vermiş, başlayacak olan arkadaşları doğru yönlendiremeyiz.