PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor dengede duramiyor saga sola yatmaya hevesli gıcık bir problem



velizrsln
25 Kasım 2015, 00:17
Motoru yeni aldim ama boyle bir motor var, ben ilk lastiklerden sanmistim ama baska biseyde olabilir, motor duz duramiyo az bisey donerken yatsan cok fazla yatmaya calisiyo saga sola, dengede zor duruyor yani nasil anlatsam bilemiyorum neden olabilir bu?

Nikkfurie
25 Kasım 2015, 00:26
lastik havası çok fazla olabilir...

motor nasıl desem böyle kıpır kıpır olur daha durmadan devrilcekmiş hissi verir..

Cavalry
25 Kasım 2015, 00:36
Tabii ki alkolden.. Sert bi kahve yap kendine gelir o..

-ZERO-
25 Kasım 2015, 00:40
üyelik tarihi eski. trol desen değilsin. yerçekimi diye birşey var hacı abi. motosiklet sadece gitmek içindir durmak için değil. onun doğası bu.

velizrsln
25 Kasım 2015, 02:14
Hic kimse anlamadi demi zaten boyle garip.seyler beni bulur, ya abi nasil amlatsam.bilmiyorumda motorcuma.gosteririm artik belki o bilirse problemin teriminide soyler,

A.Türker
25 Kasım 2015, 02:41
Önden kazalıdır belki.

AurorAbeam
25 Kasım 2015, 03:27
Motorun kalitesindendir belki? Şase yapısı vs. Misal ben cbf'e bindiğimde sanki dursam hiç devrilmeyecekmiş, bozuk paranın dik durması gibi dik duracakmış gibi gelirdi yani o derece dengeli hissettirirdi. Ama bu denge hissini bajaj boxerda da, 150f'te de bulamadım. 150f bir nebze daha iyiydi ama o cbf'in denge hissi yoktu.

Yine de lastik havalarını kurcalayın.

biyeybaraküs
25 Kasım 2015, 09:09
üyelik tarihi eski. trol desen değilsin. yerçekimi diye birşey var hacı abi. motosiklet sadece gitmek içindir durmak için değil. onun doğası bu.

http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=8962869

Olcay Avşar
25 Kasım 2015, 09:36
Gidon göbek bilyalarını değiştir, sorun tamamen çözülecektir.

Tabi ki lastik havalarının normal ve ön düzeninin eğik vs olmamasını varsayıyorum.

jackonbir
25 Kasım 2015, 09:48
lastik sert hamursa da o hissi verir. özellikle havaların soğumasıyla birlikte artar

garabel67
25 Kasım 2015, 10:11
1) Lastik havalarını kontrol et?
2) Furş yani ön düzen göbek rulmanına baktır?
3) Arka tekerlek miline bak, sağ ve soldaki çizgiler eşit konumda mı? Eğer değilse dengede hissedilir bir fark ortaya çıkar.

velizrsln
25 Kasım 2015, 19:40
Önden kazalıdır belki.
olabilir bilmiyorum ama bugün bindim o kadar hissetmedim

Motorun kalitesindendir belki? Şase yapısı vs. Misal ben cbf'e bindiğimde sanki dursam hiç devrilmeyecekmiş, bozuk paranın dik durması gibi dik duracakmış gibi gelirdi yani o derece dengeli hissettirirdi. Ama bu denge hissini bajaj boxerda da, 150f'te de bulamadım. 150f bir nebze daha iyiydi ama o cbf'in denge hissi yoktu.

Yine de lastik havalarını kurcalayın.
şimdi karar versek hangisi daha iyiydi honda mı bajaj mı, lastik havalarına baktım onlardan değil, ya lastik kalitesinden ya başka bişey var

http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=8962869
yanlış yaptın sanırım

Gidon göbek bilyalarını değiştir, sorun tamamen çözülecektir.

Tabi ki lastik havalarının normal ve ön düzeninin eğik vs olmamasını varsayıyorum.
"gidon göbek bilyaları" tamamdır ama bugün kullandığımda bu şeyden o kadar rahatsız olmadım sanki kullandıkca düzelicek gibi, dün babamda kullandı aynısını söyledi beğenmedim ben dedi, ama bugün kullandım denge iyiydi sanırım kullandıkca alışıcam bu bir sorun olsada, ama genede değiştirtirebilirim ne kadara değişir o acaba

lastik sert hamursa da o hissi verir. özellikle havaların soğumasıyla birlikte artar
evet sert hamur michlean ama lastikleri kötü uzun zaman kullanılmış ve hala sağlam duruyorlar muhtemelen en sertinden

1) Lastik havalarını kontrol et?
2) Furş yani ön düzen göbek rulmanına baktır?
3) Arka tekerlek miline bak, sağ ve soldaki çizgiler eşit konumda mı? Eğer değilse dengede hissedilir bir fark ortaya çıkar.

2) dediğiniz tam olarak bu mu; "gidon göbek bilyaları"
3) tamamdır az sonra kontrol edicem bunu

bugay
25 Kasım 2015, 19:50
Ayni modelde baska motoru olan birini bulup bi tyr binmenizi öneririm. Sorun var mi motor mu dengesiz anlarsiniz. Ya da gidon gobek ve ya tekerlek gobek(furş) baktirmanizi oneririm. Sonucu lutfen yazin buraya da.

AurorAbeam
25 Kasım 2015, 21:02
şimdi karar versek hangisi daha iyiydi honda mı bajaj mı, lastik havalarına baktım onlardan değil, ya lastik kalitesinden ya başka bişey var


Mesajım gayet açık bence. yazarak hondaya ayıp etmek istemiyorum.

velizrsln
25 Kasım 2015, 22:27
Ayni modelde baska motoru olan birini bulup bi tyr binmenizi öneririm. Sorun var mi motor mu dengesiz anlarsiniz. Ya da gidon gobek ve ya tekerlek gobek(furş) baktirmanizi oneririm. Sonucu lutfen yazin buraya da.

bu motorun naked yani aynısı şehirde hiç yok racing i var yani bulmam hiç kolay olmaz

velizrsln
26 Aralık 2015, 00:39
lastik havası çok fazla olabilir...

motor nasıl desem böyle kıpır kıpır olur daha durmadan devrilcekmiş hissi verir..


Önden kazalıdır belki.


Motorun kalitesindendir belki? Şase yapısı vs. Misal ben cbf'e bindiğimde sanki dursam hiç devrilmeyecekmiş, bozuk paranın dik durması gibi dik duracakmış gibi gelirdi yani o derece dengeli hissettirirdi. Ama bu denge hissini bajaj boxerda da, 150f'te de bulamadım. 150f bir nebze daha iyiydi ama o cbf'in denge hissi yoktu.

Yine de lastik havalarını kurcalayın.


http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=8962869


Gidon göbek bilyalarını değiştir, sorun tamamen çözülecektir.

Tabi ki lastik havalarının normal ve ön düzeninin eğik vs olmamasını varsayıyorum.


lastik sert hamursa da o hissi verir. özellikle havaların soğumasıyla birlikte artar


1) Lastik havalarını kontrol et?
2) Furş yani ön düzen göbek rulmanına baktır?
3) Arka tekerlek miline bak, sağ ve soldaki çizgiler eşit konumda mı? Eğer değilse dengede hissedilir bir fark ortaya çıkar.


Ayni modelde baska motoru olan birini bulup bi tyr binmenizi öneririm. Sorun var mi motor mu dengesiz anlarsiniz. Ya da gidon gobek ve ya tekerlek gobek(furş) baktirmanizi oneririm. Sonucu lutfen yazin buraya da.


bu motorun naked yani aynısı şehirde hiç yok racing i var yani bulmam hiç kolay olmaz


yalnız bu dediğim problem daha çok motor ısınınca oluyor yani sanki lastik ısınınca diye düşünüyorum ben en çok bu yüzden lastik dedim, ama bugün eski motorcumda baktı lastikde bişey yok dedi, tabi bu motorcum artık eski motorcum oldu çünkü büyük motorlara bakmıyor

mobyby
26 Aralık 2015, 00:54
Nedense benim motosikletide yıkayınca sesi gidişi değişiyor :D

velizrsln
26 Aralık 2015, 19:35
Nedense benim motosikletide yıkayınca sesi gidişi değişiyor :D

eski motorumdada yağmurda çok güzel ses gelirdi

quentyn
02 Ocak 2016, 16:34
Ön jantın büyükse ya da gidonun kısaysa bu durum karşına çıkabilir...

telike
02 Ocak 2016, 17:06
motor nedir ben de çok merak ettim.

Serk21
02 Ocak 2016, 17:32
http://i.hizliresim.com/0mLpYY.jpg (http://hizliresim.com/0mLpYY)

velizrsln
02 Ocak 2016, 18:28
Ön jantın büyükse ya da gidonun kısaysa bu durum karşına çıkabilir...
ön jantla ne ilgisi var? endurolarınki 18- 19 falan, gidon kısa mı değilmi bilmiyorum heralde orjinal ama bugün motorcuya götürdüm bakıyormuş gibi yapıyormuş gibi geldide ben rulman ya da teker dediler dedim o da rulman dedi ön rulman 150 tl fiyat verdi

motor nedir ben de çok merak ettim.

hyosung gt 250 comet

telike
02 Ocak 2016, 20:29
ön jantla ne ilgisi var? endurolarınki 18- 19 falan, gidon kısa mı değilmi bilmiyorum heralde orjinal ama bugün motorcuya götürdüm bakıyormuş gibi yapıyormuş gibi geldide ben rulman ya da teker dediler dedim o da rulman dedi ön rulman 150 tl fiyat verdi


hyosung gt 250 comet

yok daha neler. ön rulmanları çıkarttırın elinize alın sanayilerdeki rulmancılara gidin aynısını alın 150 tl nedir ya en fazla 30 40 lira isterler.

velizrsln
03 Ocak 2016, 07:30
Ön jantın büyükse ya da gidonun kısaysa bu durum karşına çıkabilir...


yok daha neler. ön rulmanları çıkarttırın elinize alın sanayilerdeki rulmancılara gidin aynısını alın 150 tl nedir ya en fazla 30 40 lira isterler.

tamamdır o zaman bir usta daha buldum onada göstericem motoru 40+40 en fazla 80 tl istesin hadi 100 olsun oda boktan fiyat çekerse dediğiniz gibi yaparım, ya da eski motorcuma götürsem o da söküp takabilir heralde burayı

Nikkfurie
03 Ocak 2016, 14:05
gidon rulmaniysa işçilikle beraber 150 düzgün bir fiyat...yalnız gidon rulmani bozuksa o bahsettiğiniz olayın tam tersini yapar motor...yani zor döner öyle oynak olmaz..rulmanin içindeki misketler dış zarfa oyuk acar ve orada takılı kalır...gidon rahat dönmez...viraj döndükten sonrada toplamaz sağa sola çeker...yavas ve düz giderken ise rulman zor döndüğü için motor daha stabil olur yani bir nevi direksiyon amortisoru varmış gibi hissettirir

velizrsln
03 Ocak 2016, 16:32
gidon rulmaniysa işçilikle beraber 150 düzgün bir fiyat...yalnız gidon rulmani bozuksa o bahsettiğiniz olayın tam tersini yapar motor...yani zor döner öyle oynak olmaz..rulmanin içindeki misketler dış zarfa oyuk acar ve orada takılı kalır...gidon rahat dönmez...viraj döndükten sonrada toplamaz sağa sola çeker...yavas ve düz giderken ise rulman zor döndüğü için motor daha stabil olur yani bir nevi direksiyon amortisoru varmış gibi hissettirir

o zaman şimdi kafamı karıştırdınız, direksiyonda hiç bir takılma zorlama falan yok ama işte sağa sola yatma isteği gösteriyor, lastikcide ön tekere baktı hiç bir sorun yok dedi lastikde sağlam dedi ee ne yapıcaz şimdi problem nerede

Mengu16
03 Ocak 2016, 16:47
Gidon rulmanı sağa sola çekme yapmaz. Benim Mondial'in gidon rulmanı bozulmuş, ortada takılma yapıyor ama sağa sola çekme yok. Elimde yedeği var müsait bir zamanda değiştiricem rulmanı.

Nikkfurie
03 Ocak 2016, 18:51
Gidon rulmanı sağa sola çekme yapmaz. Benim Mondial'in gidon rulmanı bozulmuş, ortada takılma yapıyor ama sağa sola çekme yok. Elimde yedeği var müsait bir zamanda değiştiricem rulmanı.


evet düz giderken çekme yapmaz..gidon dönükken viraj sonrası ortalamak istediğinizde o takılan yer nedeniyle toplamaz kontraya devam eder..




velizrsl...hiçbir yerde sorun yok diyorsan birde gidonun altındaki büyük somunu 1/8 tur sık..çeyrek tur demiyorum dikkat çeyreğin yarısı kadar

fazla sıkarsan sağlam rulmanı bozarsın hemde motoru kontrayla yatırmak çok zorlaşır..

senin motorun özelliklerini bilemiyorum ama şöylede bir durum var..

ön çatalı dik açılı olan motorlar yavaş hızlarda daha oynak olur..

eski motorunla bunun arasında fazlaca fark varsa sanada garip gelebilir çokda kurcalamamak lazım zamanla alışırsın belkide

velizrsln
03 Ocak 2016, 18:51
o zaman motorcu neden öyle dedi daha motora bile binip gezmeden dükkanın içinde koydu teşhisi, küçük bir motorcuda değil "tayfun motor", şimdi nasıl anlatsamki kullanmak lazım bana lastikten gibi geliyordu ön lastik sanki yere yapışıyor motor sağa sola kolay yatıyo yani nasıl desemki yüksek hızlarda pek sıkıntı olmuyoda ben lastikten diyordum ama michelin lastikci lastikde sorun yok dedi

Nikkfurie
03 Ocak 2016, 19:06
o zaman motorcu neden öyle dedi daha motora bile binip gezmeden dükkanın içinde koydu teşhisi, küçük bir motorcuda değil "tayfun motor", şimdi nasıl anlatsamki kullanmak lazım bana lastikten gibi geliyordu ön lastik sanki yere yapışıyor motor sağa sola kolay yatıyo yani nasıl desemki yüksek hızlarda pek sıkıntı olmuyoda ben lastikten diyordum ama michelin lastikci lastikde sorun yok dedi

valla kardeş ben usta değilim tecrübelerle konuşuyorum,şimdi usta şöyle yapsın böyle kontrol etsin demek haddimize değil ::utangac:

gidon rulmanı yerde değil ön lastik havadayken kontrol edilir,takılmamı var boşluk mu var en güzel yere değmezken belli eder..

lastikde öyle gözle ancak dişleri bitikse yorumlanır,söküp balans makinasına bağlanırsa belli eder jantla beraber durumunu..

lastiğin kaç km de?....motosiklet lastikleri düşük veya yüksek hava ile kullanırken deforme olmaya çok müsaittir..

lastik eksik veya fazla hava ile uzun süre kullanılmışsa ya tabanı erken aşınır yada yanakları..

buda dengesiz kavrama sebepleridir..lastikler 15bini geçmişse değiştir yok değilse bir müddet daha kullan alışınca sorun etmeyeceksin belkide..

sonucu yazarsan bizimde merakımız gitmiş olur..kolay gele:cat:

velizrsln
05 Ocak 2016, 13:28
valla kardeş ben usta değilim tecrübelerle konuşuyorum,şimdi usta şöyle yapsın böyle kontrol etsin demek haddimize değil ::utangac:

gidon rulmanı yerde değil ön lastik havadayken kontrol edilir,takılmamı var boşluk mu var en güzel yere değmezken belli eder..

lastikde öyle gözle ancak dişleri bitikse yorumlanır,söküp balans makinasına bağlanırsa belli eder jantla beraber durumunu..

lastiğin kaç km de?....motosiklet lastikleri düşük veya yüksek hava ile kullanırken deforme olmaya çok müsaittir..

lastik eksik veya fazla hava ile uzun süre kullanılmışsa ya tabanı erken aşınır yada yanakları..

buda dengesiz kavrama sebepleridir..lastikler 15bini geçmişse değiştir yok değilse bir müddet daha kullan alışınca sorun etmeyeceksin belkide..

sonucu yazarsan bizimde merakımız gitmiş olur..kolay gele:cat:

motoru alalı 1.5 ay oldu bende belki alışırım diye düşünmüştümde yok yani alışılcak gibi değil bariz belli bir sorun olduğu, belkide lastik yanlış kullanıldı ya da içindeki şambirel küçük yüksek hava bastıgımı sanırken düşük havalı geziyorum belkide yarın birde 50 basim öyle bakim, ve ondan sonra gene düzelmezse bir motorcu tavsiye etmişlerdi yarın hava iyi olursa olmasa bile gidicem ya bir binip baksınlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

Motorda sasede egiklik var dedi motodizayn white costum ama isininca neden yapiyor bunu dedigimde lastiklerinde onemi var dedi tam anlamadim yani simdi hem lastikde hemde saseden mi yapiyor bunu?

BatuhanK
05 Ocak 2016, 13:49
50 ne ya 32 olması lazım lastik basıncı. Şasr eğikse zaten o motordan hayır bekleme, malesef durum bu. Tekerlekleri eski olup sırt uapmış olabilit. Gidon bilyaları zaten yazılmış. Amortisörler eğik olabilir. En başa dönersek şase diyor... Sen o motoru yolcu et bana kalırsa


Ek olarak şunu demek istiyorum madem anlamıyordun motordan hiç mi bir yere göstermedin. Tel jantlı olmayan motosikletlerin %90 ında şambriyel yoktur. Lastikler tubeless tiptir

velizrsln
09 Ocak 2016, 01:00
hyodan anlayan bir motorcuya verdim bişeyler yaptı etti ama ne rulman ne bilya hiç bişey değiştirmedi artık bir problem yok ne yaptı bende anlamadım :D sadece yağ değiştirdi, ha pardon ön rulmanı biraz gevşetti sanırım tıkılayarak

ishan
12 Ocak 2016, 08:54
bu denge hissi ben de de aralara girdiğimde oluyor ip gibi gidemiyorum ..bunu ben biraz gidonun kısa olmasına veya kafamın yorgun olmasına bağlıyorum