PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Klişe İkinci Motor Tavsiyesi



basto
24 Kasım 2015, 21:09
Merhaba arkadaşlar,

Nisan'dan beri Duke 200 kullanıyorum. Motoru kullandıkça şunları farkettim:

+ Motorun hafifliği bir çok kez beni kurtardığı gibi, aynı zamanda durur hızlarda elle dahi taşıması çok büyük kolaylık sağlıyor.
+ Küçük ve kıvrak yapısı sayesinde yoğun trafikte kullanmak dar alanlardan geçişte önemli bir avantajı var.
+ Tarzı ve görünüşü hala hoşuma gidiyor
+ Az yakması önemli bir avantaj
+ Ufak hacmine rağmen agresif gaz kolu biraz da olsa tatminkar (kendi sınıfında)
+ Pedlerin geride olması konusu dışında oturma pozisyonunun rahatlığı.


- Naked olayı çok hoş da, 100 km üzeri hızda rüzgar ölümcül :) Özellikle arkadaşlarla yaptığımız uzun yollu gezilerde ben dağılıyorum.
- Otobanda sabit 120 hızda gayet yeterli olsa da arada bir araç sollamak gerektiğinde biraz daha iyi ivmelenme istiyorum.
- Çanta takınca görüntü çok kötü oluyor diye taktırmadım ama full ekipman bindiğim için onları gittiğim yerlerde elde taşımak daha da kötü
- Artçı konforu diye bir şey yok :)Artçı ile zaten pek dengeli hissetmiyorum.
- Malum tek silindir titreşimi ve sert sele nedeniyle uzayan sürüşlerde düşen konfor.


Motora başlarken ikinci motorumun kesin enduro tarzı olacağını düşünüyordum. Ama zamanla kullanım konusunda kendimde şunu farkettim ki ben endurocu değilim. Asfaltı seviyorum. Hafif ara hızlanmaları, racing kadar olmasa da bazen öne yatmayı, virajda hafif motordan sarkmaları filan seviyorum. Hatta bazen trafikte olmayı seviyorum, araçların arasından (abartmadan) sağlı sollu geçmeyi seviyorum. Ayrıca motorumu sadece hafta sonları kullanıyorum ve çoğunlukla 100-200 km yol yapacağım rotalar çiziyorum. Trafiğe giriyorsam da yine gezme amaçlı.

Dolayısıyla benim isteğim rüzgardan beni güzel koruyan grenajlı, çanta takınca yakışıklılığı bozulmayacak, görüntüsü sportif güzellikte, çok büyük olmayan, trafikte boyutları anlamında rahat edebileceğim yaklaşık 40-60 bg aralığında kuvvete sahip bir motosiklet sahibi olmak. Ama bir kısıtım var ki motora 20.000 TL'den fazla da vermek istemiyorum (çantalar dahil) ve sıfır yahut 1 yıllık max 10.000'de bir motora binmek istiyorum.

Bu durumda sanırım ikinci motor alacak olduğumda benim için en uygun klasman sport touring modeller. Max 600-700 cc bakacak olduğumda (bütçe ve tecrübe açısından) ER6F ve XJ6 Diversion F modellerinden başka motorlar karşıma çıkmıyor. Bu motorlar tam istediğim motorlar olsa da fiyatları 30.000'den aşağı gelmiyor.
Yani aslında benim istediğim şey 300-400 CC, 20.000 TL'lik bir sport touring almak ama böyle bir motor bulamadım (ikinci el alımdaki kısıtlamam nedeniyle).


Buraya kadar size durumu anlattım, bundan sonra sorular kısmına geçiyorum.

1- İkinci sene de az buz ama Duke 200 ile durumu idare edip, 2 sene para biriktirip ER6F veya XJ&F hayallerimi daha sonraki bir zamana ertelemeli miyim?
2- Ne diye 30.000 vercem, başlarım rüzgarına da çantasına da, mis gibi 22.000'e MT-07 alırım diyerek yine naked tarzda mı kalayım? Burada beni ürküten motorun aşırı agresif olması konusu var ki onu da MT07'nin (benim için) negatif tarafına yazıyorum. Çünkü kendime her zaman hakim olur muyum gaz konusunda pek emin değilim :)
3- Duke 390 alıp (artçı konusunu sallayıp) iğrenç görünse de çanta, cam vs taktırıp onunla mı 2 sene geçirmeliyim?
4- Benim aklıma gelmeyen ama bu istekleri karşılayacak başka motorlar var mıdır?


Uzun bir yazı oldu, okuyup cevaplayan herkese şimdiden teşekkür ederim.

Zuzuuw
24 Kasım 2015, 21:13
YeBeReeeee

A.Türker
24 Kasım 2015, 21:14
ikinci el cbr600f veya diversion f.

*Heka
24 Kasım 2015, 21:21
YeBeReeeee

Can sıkmaya başladı artık bu muhabbet. Yetmedi mi?

Sorunun cevabına gelecek olursak, senin de söylediğin gibi XJ6 Diversion F güzel bir seçim olacaktır. Şu an sıfırı 25.500 TL olarak gözükmekte. KM'si az ve model yılı yüksek ikinci elini bulmak da çok zor olmayacaktır diye düşünüyorum.

AWESQME
24 Kasım 2015, 21:22
Benim de aklıma CBR 600F geldi valla direk.

XJ6 Diversion için 2. el 20.000 Tl altı var: http://www.sahibinden.com/motosiklet-yamaha-xj-600-diversion?sorting=price_asc

basto
24 Kasım 2015, 21:56
CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.

A.Türker
24 Kasım 2015, 22:01
CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.

bak onu ben söylecektim unuttum. cbf 600 eşşek gibi bir motor fiyatı da uygun. Yakıtı sorun değilse çok iyi bir seçenek. Ama iyi bir ustan olması lazım olası durumlarda.

s103r
24 Kasım 2015, 22:37
Kardeşim Durumunu pek bilmiyorum ama xj6 demıssın 130 kg motordan bir anda 200 küsür kiloya geçmek pek mantıklı gelmedi bana

4Vaqrant
24 Kasım 2015, 22:40
300 400cc sport touring? Kawasaki ninja 300 var yurt disinda st kategorisinde satılıyor?Ama bence size yetmez. Ayrıca er6f ve xj diversion da var onlar nasil 30 bin yahu sıfırlari 25 30 arası ikinci el rahat 20 25 civari bulunur. 600 f olur 650 f olur olurda olur

hakikiteker
24 Kasım 2015, 22:43
MT-25 gelecek yakında, ona tur camı taktırıp ikinci motosikletiniz yapabilirsiniz. Bkz. Doğmamış bebeğe don biçmek :mrgreen:

Darkcity2000
24 Kasım 2015, 22:47
NC700X tam aradigin motor aslinda.. yuksek tork, saglam, az yakit, guncel motor, 17-20bin tl arasi..Kombine abs...


http://youtu.be/TcW7jzkuBmg

basto
24 Kasım 2015, 23:01
@hakikiteker MT-25 hakikaten beklediğim motor valla :D Bir an önce gelse :D


@darkcity2000 Teşekkürler.Çok iyi bilmiyorum ama NC 700X'lerde insanların memnun olmadığı bir çok konu varmış ve 750X'te bunlar düzeltilmiş diye aklımda kalmış. Bunu konuyu açar mısın? Bu nedenle ben 700X'lere bakmadım hiç. 750X de daha pahalı olduğundan pek düşünmedim, ayrıca 750 X sanırım daha da yüksek bir motor değil mi?

@4Vaqrant teşekkürler. XJ6 sıfırı 25 papel. Aksesuarlarla (yan ve arka çantalar) 30'a doğru çıkıyor. İkinci el çok az var onlar da 25-26'ya aksesuarlarla alınabilir. Ben Duke'ün üzerine 9 bin daha koyarım diye düşündüğümden 20'yi geçmesin istiyorum. Çünkü 25'e çıktığında benim nakit 6 bine daha ihtiyacım olacak ki bu da oransal olarak büyük para :) Yine de zorlayıp XJ6 almak bana en mantıklı gelen seçenek tüm seçenekler arasında. Yalnız sanırım bu XJ6'larda ABS yok. Opsiyonlar özel geliyormuş da onu bekleyecekmişsin filan (bu durumda ikinci elde ABS'li XJ6 mümkün değil)

ER6F ise çok daha pahalı bir alet, aksesuarla temiz ikinci elde 30, sıfırda 35'e vurur ibre.

Kendime de zorluk çıkarıyorum çantaları ekleyerek aslında. Ya da kasmayıp, motoru alıp çantaları bir sonraki sezona bırakabiliriz..

enable
24 Kasım 2015, 23:02
Aynı durumdayız, beklentilerimiz aynı, naçizane CB500X diyorum.

Sokollu
24 Kasım 2015, 23:06
Ben de hemen hemen ayni seyleri istiyorum, ama bir tek farkimiz var benim 20bin TL butcem yok :)

30bin`e gerek yok, 20bin TL`e 2 veya 3 yasinda Xj6-f veya Er 6 f bulunabilir, tabi biraz beklemek gerekiyor.

21 bin TL`e ABS`li Er 6 f vardi 2014 model yesil, iki gun sonra satildi tabi.

4 silindir 2 silindir derdin yoksa bu modeller arasinda 600 fa modeli de dahil cok bir fark gormuyorum. Hepsi kaliteli motorlar.

Gidip o parayi Mt 7`e baglarsan pisman olursun sanirim, ruzgardan sikayetci oldugunu yazmissin zira.

30bin TL`e sifira yakin Fazer 8 alirsin :)

basto
24 Kasım 2015, 23:22
CB500X olsa ne güzel olurdu gerçekten :(


Aslında dediğin gibi 20-21 bin'e ER6F'ler çıkıyor da işte benim psikoluğumdan illa 10.000 km altı istiyorum. Çıkanlar genelde 20-25 bin km'lerde oluyor. 10 bin km altı 25 bin TL gibi.


Biraz başka konulara gidiyor ve acemice bir soru olabilir ama 25 bin KM'de motor almanın sakıncaları neler olabilir sizce? Araba olsa 25 bin KM sıfır araba demek ama motorda nedense bende içgüdüsel olarak 10 bin KM psikolojik sınırı var.

Belki de tüm sorun bendedir, 25 bim KM'de ER6F alıp huzura erenlerden olabilirim, bu konu da kapanabilir :)

Sti
24 Kasım 2015, 23:45
Cbr500r a ne dersiniz? Absliside var,motor hakkinda pek kotu yorumda yok,hemde xj6f gibi 4 silindirli seri bi motora gecmeden bi nebzede olsa size kolaylik saglar,ayni zamanda canta ve camlada cok siritacagini sanmiyorum,simdiden hayirli olsun

Darkcity2000
24 Kasım 2015, 23:50
@hakikiteker MT-25 hakikaten beklediğim motor valla :D Bir an önce gelse :D


@darkcity2000 Teşekkürler.Çok iyi bilmiyorum ama NC 700X'lerde insanların memnun olmadığı bir çok konu varmış ve 750X'te bunlar düzeltilmiş diye aklımda kalmış. Bunu konuyu açar mısın? Bu nedenle ben 700X'lere bakmadım hiç. 750X de daha pahalı olduğundan pek düşünmedim, ayrıca 750 X sanırım daha da yüksek bir motor değil mi?

@4Vaqrant teşekkürler. XJ6 sıfırı 25 papel. Aksesuarlarla (yan ve arka çantalar) 30'a doğru çıkıyor. İkinci el çok az var onlar da 25-26'ya aksesuarlarla alınabilir. Ben Duke'ün üzerine 9 bin daha koyarım diye düşündüğümden 20'yi geçmesin istiyorum. Çünkü 25'e çıktığında benim nakit 6 bine daha ihtiyacım olacak ki bu da oransal olarak büyük para :) Yine de zorlayıp XJ6 almak bana en mantıklı gelen seçenek tüm seçenekler arasında. Yalnız sanırım bu XJ6'larda ABS yok. Opsiyonlar özel geliyormuş da onu bekleyecekmişsin filan (bu durumda ikinci elde ABS'li XJ6 mümkün değil)

ER6F ise çok daha pahalı bir alet, aksesuarla temiz ikinci elde 30, sıfırda 35'e vurur ibre.

Kendime de zorluk çıkarıyorum çantaları ekleyerek aslında. Ya da kasmayıp, motoru alıp çantaları bir sonraki sezona bırakabiliriz..

Sehir efsanelerine kulak asma nc700x avrupada satis rekorlari kirdi, 750x ile bazi degisiklikler var ama hayati degil, videodan da gorecegin gibi gucu kuvveti yerinde.. bu motorlarda yogun tork vardir gaz kolunda surekli guc hazirdir, son hizi ss gibi degildir ama 150-160 a da harş diye cikarlar ve tork egrileri cok muntazamdir.. buna karsi 3.5 lt ortalama yakitlari vardir.. birde 100bin km de bir araba nasilsa nc lerde oyledir, yarim jazz motoru biliyorsun.. 20 liraya alabilecegin yuksek model guncel ve saglam yaygin bir motor.. ustelik cift silindir ve titresim sifir.. uzun yolda cok rahat..

Sokollu
25 Kasım 2015, 01:57
Cbr500r a ne dersiniz? Absliside var,motor hakkinda pek kotu yorumda yok,hemde xj6f gibi 4 silindirli seri bi motora gecmeden bi nebzede olsa size kolaylik saglar,ayni zamanda canta ve camlada cok siritacagini sanmiyorum,simdiden hayirli olsun

2016 kasası manyakkkkkkkkkk olmuş, çoook beğendim bir Honda motoru ilk defa hoşuma gitti yahu,

http://bikeadvice.in/wp-content/uploads/2015/10/2016-Honda-CBR-500R-d-e1445429030600-820x640.jpg

beko12345
25 Kasım 2015, 02:14
CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.

Ben yaklaşık 4 ay önce Dl 650 V-stromumu sattım. Ve sattığımda 87 bin km de idi.

Ve gık demiyordu. En ufak garip ses duyamazdınız. Gözüm kapalı dünya turuna çıkabilirdim mesela. Hatta motorumu canlı gören kimse 87 binde olduğunu tahmin edemiyordu.

Demek istediğim ya sizin arkadaşınızın dl 650 sinin kilometresi çekilmiş yada doğru düzgün bakıma girmemiş alet.

Yani enduro bir motosiklet alacaksanız 80 bin km bile birşey değil bakımları düzgün yapıldıysa.

Açıkçası bunu Dl 650 alın illa diye yazmıyorum, km kısmına çok takılmayın, bakımlı motosiklet alın demek için yazıyorum.

AurorAbeam
25 Kasım 2015, 04:24
NC serisi sizi paklar diyorum ben de :)

basto
25 Kasım 2015, 10:16
NC 700X'leri biraz daha araştıracağım. Farklı bir alternatif oldu teşekkür ederim. Bu durumda psikolojik sınırımı da 20.000 km'ye yükselteyim. :)


CBR 500R fena değil, ancak duruş pozisyonu uzun yol için fazla yatık değil mi? Bel ağrısına bire bir gibi duruyor :)


Bu arada arkadaşlar, XJ6F ve ER6F'nin oturuş pozisyonları nasıldır?

Darkcity2000
25 Kasım 2015, 10:24
Bu arada alacagin motorun yaygin servis agida onemli, kawasaki de durum malum, yamaha honda bunlar yedek parcada en problemsizleri, xj6 diversion f guzel motor, 4 silindir buna hazirlikli ol, alt devirler cansiz ust devirler iyi ceviren guzel motor tipik 4 silindir karakteri, yalniz diversion f lerin %90 nin da ABS yoktur.. 2011 lerde olmasi lazim buna dikkat.. 20 tl verdigin motorda ABS olmali..

HAZZILHAR
25 Kasım 2015, 11:11
Güzel kardeşim tam senin olayın aslında 650 ve üstü hacimdeki cruiserlar. Ancak cruiser tipi motosikletlerden hiç bahsetmediğin için ve kendini de en fazla 1 yaşındaki 2. ellerle sınırladığın için Kawasaki Vulcan S önerecektim ama vazgeçtim. ER6 serisiyle aynı bloğa sahiptir ve kendi motor hacmindeki diğer cruiserlara oranla beygir gücü yüksektir. Asfalt ağırlıklı sürüş ve görüntüyü bozmayacak şekilde çanta düşünüyorsan cruiser'lar biçilmiş kaftan. Ancak 1 yaş ve 20.000 TL limit ile biraz zor. Zaten hiç yazmamışsın ki o da cruiser istemediğini gösteriyor. Ama yine de aklının bir ucunda bulunsun.

Aslında kendini 1 yıllık motorlarla sınırlamasaydın Honda NT700 Deauville ABS müthiş güzel bir motosiklettir. Tam aradığın özelliklere cuk oturuyor ama onda da maalesef üretim yılı senin kriterlerin için sıkıntılı. (Örnek ilan: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sitedeki-en-dusuk-km-li-nt700-deauville-sinif-ogretmeninden-242818473/detay)

O yüzden elde alternatif olarak -en azından benim bildiklerim dahilinde- bir tek Honda'nın NC 700/750 S ve X serisi kalıyor ki normalde deponun olduğu yerde müthiş bir bagajı var. 1 tam kapalı kask + eldiven, ıvır zıvır sığabiliyor. Yanlara da çanta takmayıp trafikteki aralardan geçebileceğin mesafeyi kısıtlamadan bir topcase takıp montu da içine atabilirsin. Muhtemelen NC'ler senin için en iyi alternatif olacaktır.

akjenas
25 Kasım 2015, 11:46
bence benelli trk 502'yi bi bekle. belki hem maddi açıdan hem performans açısından hem de yakıt tüketimi açısından tatmin edebilirler müşterileri. bence seni sport touring'den çok adventure tarzı bi motor keser. ah ah para olacak çekicen bi bmw f700gs falan ama...

enable
25 Kasım 2015, 11:58
NC mantıklı gibi ama 700 ler artık üretilmiyor, 750'ler devam edecek mi belli değil, 700'lerin tekrar üretileceği söyleniyor, falan filan.
Zaten CB500X uygun fiyattan gelirse 700'leri baltalar diye düşünüyorum. NC'nin geleceği ile ilgili detaylı bilgisi olan paylaşabilir mi?

Sti
25 Kasım 2015, 12:36
2016 kasası manyakkkkkkkkkk olmuş, çoook beğendim bir Honda motoru ilk defa hoşuma gitti yahu,

http://bikeadvice.in/wp-content/uploads/2015/10/2016-Honda-CBR-500R-d-e1445429030600-820x640.jpg

Yanliz ciddi anlamda olmus,ne 600cc gibi ucar nede 250cc gibi gitmemezlik yapar,sanirim hiz olarak 200 e kadar cikiyomus,egzoz acik hava filtresiydi disliydi derken 230 olsa,gerci okadar ugrasmaya gerek yok 200 candir :D bu arada cbr500r tipki cbr250 gibi oturus pozisyonu var,sport touring olarak geciyo

YouSuffer
25 Kasım 2015, 12:40
bende okudugum an nc 700x dedim

Nikkfurie
25 Kasım 2015, 13:05
20bin e çantalı tur camlı nc 700 bulursun...km ye takma ınan o motorlar 50bin de daha yeni açılıyor gibidir...yakitida senin makinadan düşüktür

Darkcity2000
25 Kasım 2015, 15:40
NC mantıklı gibi ama 700 ler artık üretilmiyor, 750'ler devam edecek mi belli değil, 700'lerin tekrar üretileceği söyleniyor, falan filan.
Zaten CB500X uygun fiyattan gelirse 700'leri baltalar diye düşünüyorum. NC'nin geleceği ile ilgili detaylı bilgisi olan paylaşabilir mi?

Honda nc750 2016 yo tanitti fuarda.. dashboard ve ledli far harici ayni motor.. honda 750x ile son halini aldirdi bunun ustune en az 5-10 sene uretecek bu motoru

bagaj konusunda yan canta tocase ile on depo dahil tami tamina 144 lt (yuzkirkdort) :queen: bagaj hacmim var

Drayke
25 Kasım 2015, 16:06
NC 700X'leri biraz daha araştıracağım. Farklı bir alternatif oldu teşekkür ederim. Bu durumda psikolojik sınırımı da 20.000 km'ye yükselteyim. :)


CBR 500R fena değil, ancak duruş pozisyonu uzun yol için fazla yatık değil mi? Bel ağrısına bire bir gibi duruyor :)


Bu arada arkadaşlar, XJ6F ve ER6F'nin oturuş pozisyonları nasıldır?

Öncelikle ER6N sahibiyim. Motorun teknik ve konfor özelliklerinden bahsedeceğim. Lakin sana ilk önerim sürekli kaçamaklar yapıp yol almaktan keyif alıyorsan 2 silindir makinadır. Neden 2 silindir. Ekonomik olduğu için tabiki,4 silindir 2 katı yakıt ve 2 katı bakım maliyeti demektir.Bakım aralıkları 5 binde 10 binde bir desenizde o km ler sürekli yollarda olan için göz açıp kapayıncaya kadar dolup geciyor.
Öncelikli önerim nc750x olacak ama 20 bin lira bandında bulabilirmisin bilemiyorum.12bin km de bir bakım aralığı 3-4 litre arası yakıt sarfiyatı ile cok gezenler için ideal.
2. önerim ise hem ekonomik hem performans hemde konfor 3ü1 arada kahve kıvamında ER6N/F olacaktır,tercihlerin arasındada var zaten.
Konfor nasıldır diye aklında kesinlikle soru işareti olmasın,birçok motor denedim,selesine oturdum,sürdüm.Enduro rahatlığı vermesede cok rahat ve konforlu bir makinadır. Artçı seleside ve peglerin konumuda hakeza oyle,eşimle karadenizi gezdik 3500 km yol yaptık.Çok keyifli ve rahat gecti.Tork,ivmelenme 200 km/h ye kadar mükemmel,210-220 lerde tıkanmaya başlıyor.Yakıt uzun yolda 4 litre net,şehir içi kullanıma bağlı 5-5,5 litre yakar.Oynamak istediğinde makinayla oynarsın,2,3 bin devirdede tıtın yürür gider.7 bin devirden sonra zaptedilmez bir canavar olur. Topcase takıldığındada görüntüsü hiç bozulmaz artcın içinde guzel bir yaslanmalık olur.Fiyat olarakta 10 bin km civarında 19-20 binliraya cok temiz er6 lar var. .2006 modellerdeki sorunların hepsinden arındırılmış Kendini kanıtlamış sorunsuz denilecek 649 cc lik bir bloğu var...Duke 200 ü bahsettiğin gibi şehir içi trafiğinde kullanımıadeta bisiklet gibi ve manevra kabiliyeti cok iyi.aklına takılan başka bir sey olursa seveseve yardımcı olurum.

Darkcity2000
25 Kasım 2015, 18:53
Senin için ABS li bir potpori hazırladım :)

NC700X

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-hatasiz-honda-nc700x-245382269/detay

Kawasaki ER6 F

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kusursuz-2014-abs-19.500-km-michelin-pilot-road-4-lastik-219418544/detay

Yamaha XJ 6 Diversion F

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-abs-li-yamaha-xj6-diversion-s-abs-244663768/detay

basto
25 Kasım 2015, 20:28
Beyler çok teşekkür ederim.

NC 700 X aklımda yokken o da seçenekler içine girdi.

ABS mevzusu nedeniyle XJ6'yı elemek zorundayım sanırım. ABS'li ilan için teşekkür ederim, ancak o da 38 bin km'de...

Bu durumda ER6F ve Honda kalıyor.

NC700X depo bagajı ile akıl çeliyor, sizin yorumlarınız da olumlu bakmamı sağlıyor. Oturuş pozisyonu da çok rahat duruyor. Honda servislerinin avantajını da herkes bahsediyor zaten.

ER6F tabii daha çekici geliyor görüntü ve motor güü olarak (uzun yıllar başka motor alma isteği uyandırmaz sanırım). Tek bilmediğim konu, oturuş pozisyonunda sırt eğimi. Dik oturulabiliyor mu yoksa Kawasaki Z'lerdeki gibi yarı öne eğilerek mi oturuluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

NC 750 X'i kullanmıştım ama çok yüksek geldi bana. Virajlarda alçak motorlar kadar zevk alamadım (ya da ilk sürüş olduğundan pek alışamadım)

700X çok daha alçak, kompakt bir makine gibi duruyor ona göre



Bir de fuarı beklemeli mi? Sıfırlarda ne kadar indirimler oluyor? Yeni gelecek modeller var mı bu sınıfta?

Drayke
25 Kasım 2015, 21:09
Beyler çok teşekkür ederim.

NC 700 X aklımda yokken o da seçenekler içine girdi.

ABS mevzusu nedeniyle XJ6'yı elemek zorundayım sanırım. ABS'li ilan için teşekkür ederim, ancak o da 38 bin km'de...

Bu durumda ER6F ve Honda kalıyor.

NC700X depo bagajı ile akıl çeliyor, sizin yorumlarınız da olumlu bakmamı sağlıyor. Oturuş pozisyonu da çok rahat duruyor. Honda servislerinin avantajını da herkes bahsediyor zaten.

ER6F tabii daha çekici geliyor görüntü ve motor güü olarak (uzun yıllar başka motor alma isteği uyandırmaz sanırım). Tek bilmediğim konu, oturuş pozisyonunda sırt eğimi. Dik oturulabiliyor mu yoksa Kawasaki Z'lerdeki gibi yarı öne eğilerek mi oturuluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

NC 750 X'i kullanmıştım ama çok yüksek geldi bana. Virajlarda alçak motorlar kadar zevk alamadım (ya da ilk sürüş olduğundan pek alışamadım)

700X çok daha alçak, kompakt bir makine gibi duruyor ona göre



Bir de fuarı beklemeli mi? Sıfırlarda ne kadar indirimler oluyor? Yeni gelecek modeller var mı bu sınıfta?

Er6f te pozisyon olarak dik oturursunuz. Hizinizi arttirip ruzgar vurmaya baslayinca depo uzerine yatabilirsiniz. Pegler gidon sele konumu dik oturus pozisyonu icin tasarlanmistir. Yani bu motor oyle birseyki naked olarak cok rahat ve kivrak bir kullanim saglarken,otobanda gazladiginizda depo uzerine uzanarak racing tadi veren melez guzelidir.

Dusty
25 Kasım 2015, 21:36
Biraz farklı bir öneri olacak ama asfalta uygun, atletik, her türlü çanta/alet takılabilecek, uzun yolda da şehiriçinde de üzmeyecek transalp 700 geliyor aklıma. Fiyatı da tam aradığınız noktada. ABSsi var.(Benim sonraki motorumda ilk aradığım özellik olacak)

Ne tercih ederseniz, şimdiden hayırlı olsun.

basto
25 Kasım 2015, 22:01
Drayke, teşekkür ederim.

Dusty, Transalp baba motorlardan birisi tabii, ama o kadar km yapmış motor almaya soğuk duruyorum nedense. Teşekkürler.


BMW F700 GS önerisi müthiş ama duygusal nedenler malum :(


Deauville tam hayalimdeki motor valla ne yalan söyleyeyim. Keşke dediğiniz gibi yeni olsalar. Hakeza PanEuropean, CBF1000 gibi motorlara da bayılıyorum.... :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

Vulcan S de tatlı motor valla :D Tarz olarak daha ER6F tarzını seviyorum. Cruiser'lar ilerleyen yaşlarda inşallah kazasız belasız ulaşırsak...


Herkese çok teşekkür ederim arkadaşlar müthiş yardımcı oluyorsunuz. Açıkcası bu kadar beklemiyordum. Troll başlıklar göre göre ortam geyiğe dönüyor gibi gelmeye başlamıştı. :D Sağolun.

basto
17 Ocak 2016, 02:04
Motorumu sattım. İkinci için yerinde motosiklet bakmaya başladım bugün. ER6F'ye bayıldım, oturunca mükemmel hissettim.

Fakat CBR500 R'ı da çok sevdim. Her ne kadar 4-5 eğitim tamamlamış olsam da ilk motorum olan Duke'da tecrübem sadece 3200 km olduğundan, ER6 gibi kuvvetli bir motor yerine CBR almaya büyük ölçüde karar verdim. Maalesef top case yine takamayacağım, ama yakışıklı ve naked'e göre daha iyi rüzgardan koruyan bir motorum olacak. Bir de Kawa servisi hakkında yazılan yorumlar beni soğuttu açıkcası.

Araştırmaya devam, Şubat'ta satın almış olurum inşallah.

CBR'ın 2016 kasası aklımı karıştırıyor. ER6F nin de rüyası :)

XJ6 da yakıt, abs olmaması nedeniyle eksileri olan ama çok kafa karıştıran bir model.

Dolayısıyla kafamdaki seçenekler sadece 3: er6, cbr ve xj6.

Bakalım hangisi galip gelecek :)