PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2015 yılında İtalya'da en çok satan 100 motorsiklet



hasmet
24 Kasım 2015, 16:38
Market from January to October 2015: Top 100 Motorcycles

Rank Brand Model Segment Tot. January-October 2015

1 BMW R 1200 GS Enduro 3,029 <br />
2 YAMAHA MT-09 TRACER Naked 2,551 <br />
3 DUCATI SCRAMBLER Naked 2,365 <br />
4 HONDA NC 700/750 X Enduro 2,202 <br />
5 BMW R 1200 GS ADVENTURE Enduro 1,920 <br />
6 YAMAHA MT-07 Naked 1,865 <br />
7 DUCATI MULTISTRADA 1200 Tourism 1,401 <br />
8 YAMAHA MT-09 Naked 1,028 <br />
9 BMW R 1200 R Naked 818 <br />
10 TRIUMPH BONNEVILLE Naked 778 <br />
11 KAWASAKI Z 800 Naked 767 <br />
12 TRIUMPH TIGER 800 Enduro 729 <br />
13 HARLEY-D. XL883N IRON 883 Custom 699 <br />
14 HONDA CB 650 F Naked 670 <br />
15 KAWASAKI VERSYS 650 Enduro 659 <br />
16 SUZUKI DL 1000 V-STROM Enduro 626 <br />
17 KTM 125 DUKE Naked 598 <br />
18 HONDA CROSSRUNNER Tourism 594 <br />
19 GUZZI MOTORCYCLES V7 STONE Naked 564 <br />
20 HARLEY-D. XL1200X FORTY-EIGHT Custom 549 <br />
21 DUCATI MONSTER 821 Naked 548 <br />
22 BMW R 1200 RT Tourism 544 <br />
23 HONDA CB 500 X Tourism 534 <br />
24 BMW F 800 GS Enduro 527 <br />
25 KAWASAKI ER-6N Naked 527 <br />
26 DUCATI HYPERMOTARD / SP / ROAD Supermotard 525 <br />
27 BMW R NINE T Naked 524 <br />
28 BMW F 800 R Naked 477 <br />
29 YAMAHA YZF-R1 Sports 469 <br />
30 KTM 390 DUKE Naked 465 <br />
31 YAMAHA MT-125 Naked 458 <br />
32 YAMAHA XT 1200 Z Enduro 436 <br />
33 BMW S 1000 XR Enduro 435 <br />
34 BMW F 700 GS Enduro 421 <br />
35 HONDA CB 500 F Naked 418 <br />
36 SUZUKI DL 650 XT V-STROM Enduro 393 <br />
37 SUZUKI DL 650 V-STROM Enduro 364 <br />
38 BENELLI BN 302 Naked 362 <br />
39 HARLEY-D. FLHXS STREET GLIDE SPECIAL Custom 344 <br />
40 KAWASAKI VERSYS 1000 Enduro 343 <br />
41 KAWASAKI VULCAN S Custom 329 <br />
42 HONDA CROSSTOURER Tourism 327 <br />
43 DUCATI 1299 PANIGALE / S Sports 326 <br />
44 KAWASAKI Z300 Naked 319 <br />
45 BMW R 1200 RS Tourism 314 <br />
46 HARLEY-D. FXDB103 DYNA STREET BOB Custom 309 <br />
47 HONDA CB 125F Naked 303 <br />
48 KTM SUPER DUKE R 1290 Naked 299 <br />
49 TRIUMPH STREET TRIPLE Naked 282 <br />
50 BETA RR 2T 300 SINGLE Enduro 274 <br />
51 KTM 1290 SUPER ADVENTURE Enduro 268 <br />
52 KTM 1190 ADVENTURE Enduro 266 <br />
53 GUZZI MOTORCYCLES V7 SPECIAL Naked 264 <br />
54 BMW S 1000 RR Sports 253 <br />
55 YAMAHA WR 125 X Supermotard 242 <br />
56 BETA EVO 300 2T Trial 241 <br />
57 KTM 125 EXC Enduro 232 <br />
58 YAMAHA YZF-R125 Sports 231 <br />
59 HARLEY-D. FXSB BREAKOUT Custom 230 <br />
60 KTM 300 EXC Enduro 226 <br />
61 TRIUMPH SCRAMBLER Naked 225 <br />
62 MV Agusta BRUTAL 800 ABS Naked 223 <br />
63 DUCATI 899 PANIGALE Sports 222 <br />
64 KTM 350 EXC-F Enduro 214 <br />
65 KTM 1050 ADVENTURE Enduro 210 <br />
66 DUCATI DIAVEL Naked 195 <br />
67 HARLEY-D. FLTRXS ROAD GLIDE SPECIAL Custom 195 <br />
68 MV Agusta TOURISM FAST 800 Tourism 195 <br />
69 KAWASAKI Z1000 SX Tourism 193 <br />
70 BMW S 1000 R Naked 192 <br />
71 SUZUKI INAZUMA 250 Naked 192 <br />
72 HARLEY-D. SPORTSTER 883 ROADSTER Custom 190 <br />
73 SUZUKI GSR 750 Naked 189 <br />
74 YAMAHA XV950 Custom 189 <br />
75 APRILIA DORSODURO 750 Supermotard 188 <br />
76 HUSQVARNA TE 125 Enduro 188 <br />
77 KTM 250 EXC-F Enduro 188 <br />
78 HUSQVARNA TE 300 Enduro 186 <br />
79 KAWASAKI NINJA 300 Sports 186 <br />
80 SUZUKI GSX-S 1000 Naked 185 <br />
81 KTM 690 SMC R Supermotard 182 <br />
82 MV Agusta RIVAL 800 Supermotard 180 <br />
83 HONDA CBR 1000 RR Sports 177 <br />
84 KAWASAKI Z1000 Naked 175 <br />
85 HARLEY-D. STREET 750 Custom 167 <br />
86 MASH SEVENTY FIVE Naked 162 <br />
87 TRIUMPH TIGER 1200 EXPLORER Tourism 162 <br />
88 HONDA CRM 125R HM Supermotard 161 <br />
89 SUZUKI GLADIUS 650 Naked 161 <br />
90 HONDA IT. CB 1000 R Naked 153 <br />
91 MASH FIVE HUNDRED Naked 148 <br />
92 HONDA NC 700/750 S Naked 147 <br />
93 HARLEY-D. FXDL DYNA LOW RIDER Custom 146 <br />
94 HARLEY-D. ELECTRA GLIDE ULTRA LIMITED Custom 144 <br />
95 DUCATI MONSTER 1200 S Naked 143 <br />
96 HARLEY-D. FLHRC ROAD KING CLASSIC Custom 142 <br />
97 KTM 690 DUKE Naked 142 <br />
98 MV Agusta ROAD 800 Tourism 141 <br />
99 BETA RR 4T 350 SINGLE Enduro 140 <br />
100 MASH TWO FIFTY Naked 133 <br />
Data source: Ministry of Transport and Infrastructure.

Çıkarılacak çok ders var...

Evoque
24 Kasım 2015, 16:50
Ürktüm yemin ederim. Şu CC dağılımına bakar mısınız?

Mamba09
24 Kasım 2015, 16:57
adamların gelirine göre motosiklet almak kolay oluyor. Bizde mondiali alırken bile zorlanıyoruz.

seta34
24 Kasım 2015, 17:11
Ss binen yok koca ülkede :D

Bune
24 Kasım 2015, 17:12
MTV denen illet olmayınca böyle oluyor işte, başka bir not yurt dışında bir araç eskidikçe vergisi yükseliyor bizde tam tersi eskidikçe vergisi düşüyor, yani gavur sürekli çevreyi temiz tutan emisyonu düşük araçlara yönlendirirken bizimkiler zorla eskileri kullandırtıyor.

F54
24 Kasım 2015, 18:11
Bu konuyu birde altın elbiseli adama sormak lazım baksana adamın itin götüne soktuğu nc orda 4. Sırada
Demekki italyanlar laterna seviyor

deep_far
24 Kasım 2015, 18:14
Naked motorların fazlalığı dikkatimi çekti :sunny:

Sti
24 Kasım 2015, 18:22
Tracer ne satmis be,wr125x te cc sine ragmen 55. Ligi kapmis heyt bee :D

hasmet
24 Kasım 2015, 19:38
Bu konuyu birde altın elbiseli adama sormak lazım baksana adamın itin götüne soktuğu nc orda 4. Sırada
Demekki italyanlar laterna seviyor

Az once izledim. Guzeldi bence, ama spor motorsiklet disinda cok dedigine guvenmemek lazim. Bilmiyor cunku, eglence icabi da uyduruyor biraz.

Mesela Harley Davidson Sportster videosunu izledim. Yine komikti ama yanlis bilgiler vardi. Mesela yag rezervuarinin sele altinda olmasi videoda uydurdugu gibi eksilince kolay yag eklenmesi icin degil. "Dry sump" yag sistemine sahip oldugu icin oyle. Ve bu eski teknoloji oldugu icin de degil. Bilakis yag motorun her yerine tasinmak zorunda oldugu icin pahali bir sistem ve gerekmeden kimse kullanmaz. Bir cok yaris arabasi ve notorsikleti, Corvette ve Superduke dahil, dry sump kullanir. Hem yerden kazandirir, hem de ivmelenme ve yatma, motorda yagin dolasimina etki etmez.

Bir de dikkat eden gorur, adam spor motorsiklet gibi viraj almaya calisiyor Sportster'da, hafif bel uzerinden yatmaya calisiyor falan, cok komik. Mumkun degil tabii ki. Ama ister istemez alisik oldugu icin herhalde virajlarda egilmeye calisiyor. :) Cruiser uzerinde insan vucudu hareket etmez, edemez. Kullanmasi zor diyor. Tabii ki alisik olmadigi icin. Halbuki spor motorsiklet daha beceri isteyen bir kullanim sekline sahip. Kime kocaman bir cruiser verip bir kac ay kullandirsaniz vizir vizir doner. Ama spor motorsiklet oyle degil.

Velhasil eglencelik videolar yapiyor altin elbiseli adam. Yigidi oldur, hakkini yeme, cok guzel bilgiler veriyor, ama her dedigine cok takmamak lazim. Bence asil Turk insaninin bakis acisini yansittigi icin onemi buyuk. Tebrik ediyorum kendisini ve ekibini.

DKN
24 Kasım 2015, 20:20
listeye bakılırsa binilecek motorları iyi biliyolar.

beko12345
24 Kasım 2015, 20:45
Ben İtalyaya gidiyorum, siz burda cbf mi ybr mi diye tartışa koyun .:P

Şaka maka adamların yaşam kalitesi bizden ciddi yüksek. Listedeki motosikletlere bakın. Düşük cc çok az ki zaten onlarda ya yeni başlayan yada 2. Motosiklet olarak kullanılanlardır büyük ihtimalle.

Nikkfurie
24 Kasım 2015, 20:52
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..

adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..

burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..

bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..

GP500-1st
24 Kasım 2015, 21:10
Adamlar enduro ve naked seviyor. 1000cc ss bunlarin gerisinde. 600ss gormedim cok ilginc geldi. R6 cbr600f 10-15 yil once ilk 10 daydi:)

yamaha r3 ve cbr500r listede yok:)

italyada yasasam ilk tercihim multistrada 1200 olurdu

weirdo1
24 Kasım 2015, 21:16
Bizim millet araba gibi motosikletlede hava atacagini prestij kasacagini bilsin, Türkiye en çok satanlar listesinde k1600gt den aşağı motor göremessiniz.

Nikkfurie
24 Kasım 2015, 21:24
Bizim millet araba gibi motosikletlede hava atacagini prestij kasacagini bilsin, Türkiye en çok satanlar listesinde k1600gt den aşağı motor göremessiniz.



doğru söze nedir :cat:

bizde reyzing neden çok satıyor,alanların hepsi otobana çıkıp 280 mi görüyor..

yaldızlı karenajı var seside var,kaskı da koluma takarım havamı atarım sahil yolunda trfikde aralardan geçerken :rendeer:

Yurdukoru
24 Kasım 2015, 21:35
Scooterları motosiklet kategorisine almamışlar sanırım. Yoksa İtalya'da yer gök scooter dolu.

hasmet
24 Kasım 2015, 21:43
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..

adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..

burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..

bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..

Hakli yonunuz var, ama maddiyat tabii ki en onemli faktor. Forumda tartisilan marka ve hacimlere bakar misiniz? Cogunluk cok begendigi ve ustun buldugu icin mi Cin ve Hint mali motorsiklet kullaniyor sizce?

umuthan3007
24 Kasım 2015, 21:52
2 motor arasinda gidip geliyorum Kawasaki ER6F ve yamaha fazer8 ikiside listede yok ben mobilet e yoneliyim bari..

A.Türker
24 Kasım 2015, 22:06
Herşeyden önce bu listedeki en büyük etken gelir seviyesi. Ekipmandan, yedek parçaya kadar adamlar mantıklı fiyatlarla alıyorlar.
Diğer yanı yaşam kalitesi. Bizde r1200gs alsan bile sürecek yol yok istanbulda. 1 tonluk motorla kimse trafikte beklemek istemez. Motosiklete duyulan saygı ortada.
Diğer bir erken ise iklim. Ülkemizin coğrafi özelliklerine bakarsak motosiklete o kadarda elverişli bir ülke değiliz.

^adm^
24 Kasım 2015, 22:21
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..

adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..

burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..

bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..

Nasıl maddiyattan kaynaklanmıyor? Foruma bakmıyor musun? 125cc motorlara 400lira trafik sigortası ödeyen var (her sene ödeyecek ayrıca), 250cc bir motoru bile yatırmak 7-8 bin lira masraf açabiliyor. Motoru çok seviyoruz ülke olarak desen BMW 90 bin TL'lik motorunu daha mı uygun fiyattan verecek?

Nikkfurie
24 Kasım 2015, 22:35
Nasıl maddiyattan kaynaklanmıyor? Foruma bakmıyor musun? 125cc motorlara 400lira trafik sigortası ödeyen var (her sene ödeyecek ayrıca), 250cc bir motoru bile yatırmak 7-8 bin lira masraf açabiliyor. Motoru çok seviyoruz ülke olarak desen BMW 90 bin TL'lik motorunu daha mı uygun fiyattan verecek?

yahu bütün Türkiye bu forumamı üye..neden buradaki profile bakıp genelleme yapıyorsunuz..

Türkiye de araba satış rakkamlarına vede normal bir otomobilin fiyatına bakın hele..

avrupa da aynı otomobilleri satın alanlar bir yada iki adet de motor alıyor..

bizde kullanıcı çok az evet bu azınlığın çoğu burada MT de..

ayrıca 90 binlik bmw nin opsiyonsuzu 60 bin e avrupada satılıyor ama borusan tr ye ful getiriyor..

rakkamlara bakıpda oo italyanlar da para gani sanmayın..onların vergileriyle belkide 40-45 e alıyorlardır düz GS i

F54
24 Kasım 2015, 23:22
Az once izledim. Guzeldi bence, ama spor motorsiklet disinda cok dedigine guvenmemek lazim. Bilmiyor cunku, eglence icabi da uyduruyor biraz.

Mesela Harley Davidson Sportster videosunu izledim. Yine komikti ama yanlis bilgiler vardi. Mesela yag rezervuarinin sele altinda olmasi videoda uydurdugu gibi eksilince kolay yag eklenmesi icin degil. "Dry sump" yag sistemine sahip oldugu icin oyle. Ve bu eski teknoloji oldugu icin de degil. Bilakis yag motorun her yerine tasinmak zorunda oldugu icin pahali bir sistem ve gerekmeden kimse kullanmaz. Bir cok yaris arabasi ve notorsikleti, Corvette ve Superduke dahil, dry sump kullanir. Hem yerden kazandirir, hem de ivmelenme ve yatma, motorda yagin dolasimina etki etmez.

Bir de dikkat eden gorur, adam spor motorsiklet gibi viraj almaya calisiyor Sportster'da, hafif bel uzerinden yatmaya calisiyor falan, cok komik. Mumkun degil tabii ki. Ama ister istemez alisik oldugu icin herhalde virajlarda egilmeye calisiyor. :) Cruiser uzerinde insan vucudu hareket etmez, edemez. Kullanmasi zor diyor. Tabii ki alisik olmadigi icin. Halbuki spor motorsiklet daha beceri isteyen bir kullanim sekline sahip. Kime kocaman bir cruiser verip bir kac ay kullandirsaniz vizir vizir doner. Ama spor motorsiklet oyle degil.

Velhasil eglencelik videolar yapiyor altin elbiseli adam. Yigidi oldur, hakkini yeme, cok guzel bilgiler veriyor, ama her dedigine cok takmamak lazim. Bence asil Turk insaninin bakis acisini yansittigi icin onemi buyuk. Tebrik ediyorum kendisini ve ekibini.

Türk insanın değil sadece motosikleti Hız güç ses egsoz olarak görenlerin ilgisini çekecek videolar çekiyor
Neden mi?
Reyting yapıp para kazanmak için
Ha birşeyleri kötüleyerek bok atılarak tüü kaka denilerek kazanılan para ne kadar etik olur orası da muamma
Biraz da gerçekleri doğruları anlatsa bakalım ne kadar dürüst
Doğru konuştuğu zaman kaç kişi onu alkışlayacak helal diyecek bak bu dediği de doğru diyecek birde onu Görsek

hasmet
24 Kasım 2015, 23:29
"Keşke ondan daha iyi yapan olsa. Ama yok. Velhasıl buna da şükür, iyi ki var." şeklinde yaklaşıyorum ben. Malum, eleştirmek kolay, ortaya bir şey koymak zor.

tyrung
24 Kasım 2015, 23:34
Bu listede bi yanlışlık olması lazım çünkü, avrupada scooter a biniyorlar.

^adm^
24 Kasım 2015, 23:56
yahu bütün Türkiye bu forumamı üye..neden buradaki profile bakıp genelleme yapıyorsunuz..

Türkiye de araba satış rakkamlarına vede normal bir otomobilin fiyatına bakın hele..

avrupa da aynı otomobilleri satın alanlar bir yada iki adet de motor alıyor..

bizde kullanıcı çok az evet bu azınlığın çoğu burada MT de..

ayrıca 90 binlik bmw nin opsiyonsuzu 60 bin e avrupada satılıyor ama borusan tr ye ful getiriyor..

rakkamlara bakıpda oo italyanlar da para gani sanmayın..onların vergileriyle belkide 40-45 e alıyorlardır düz GS i

Bahsettiğiniz kitleyi anlıyorum ama emin olun bu çok çok küçük bir kitleyi tarif ediyor. Türkiye'nin çoğunluğu 20-30 yıllık arabalara biniyor yada hiç aracı yok, nerde kaldı arabanın yanına bir de motosiklet almak.

Motor kültürü kullanıcı seviyesinde oluşması beklenirse bu şartlar altında öyle birşey olmaz çünkü commuter küçük cc motorlar hariç motosiklet almak parasını en iyi şekilde kullanmaya çalışan insan için yanlış bir seçim olur. Parça fiyatları, periyodik bakımlar, en basitinden lastik fiyatlarını bile bir arabayla karşılaştırın motosiklet severlerin enayi yerine konulduğunu anlarsınız.

Hem koca araba parası verecem adam elime iki parça plastik biraz da demir tutuşturacak, her sene araba kadar sigorta, mtv ödeyecem. Serviste hem bakımda hem yedek parçada üzecekler, altımda maksimum 2 kişi taşıyabilen, düştüğünde kaza yaptığında, kmsi arttığında ciddi miktarda değer kaybeden bir araç olacak.
Kısacası bu ülkede motosikleti seven insanlar için tek seçim noktası zevk olduğu sürece öyle bir kültür oluşmaz.

beko12345
25 Kasım 2015, 00:02
Türkiye ile İtalya arasındaki çok satanlar farkı maddiyatdan kaynaklanmıyor..

adamlarda motor kültürü oturmuş bizde ise 20 senedir canlanmakta..

burda parası olan adamlar otomobilden inmez iken orada bulduğu ilk fırsatta herkes motora biner..

bizde hafta sonları felan hobi için binenler çoğunluktur onlarda a noktasından b noktasına gitmek için binenler çoğunlukdur..

E ama bu adamların aynı zamanda evlerinde yüksek cc kamyonetleride oluyor genelde.

İtalya konusunda çok yorum yapamam ama Avustralyada yaşayan dayım var. Bizim ve onların yaşam kalitesinin hiç ama hiç tartışmayacağım. Türkiyeye geldiği zaman Avustralyadaki koşulları anlatınca ağlayasım geliyor. İstemsiz küfür etmeye başlıyorum ülkemdeki sisteme, baştakilere.

Ki zaten Türk olmasına rağmen ve Türkiyeyi çok özlemesine rağmen sadece yılda hatta 2-3 yılda bir 2-3 haftalığına tatile geliyor sadece Türkiyeye. Tatilden öteye geçirmiyor olayı.... Ben olsam bende gelmezdim zaten o şartlara alıştıktan sonra.

coogle
25 Kasım 2015, 00:04
arkadaşlar olay tamamen fiyat farkıdır.
şöyle düşünün avrupada bir akşam yemeğinin maliyeti orta halli bir restoranda 40-50 euro.
bunu tlye çevirirsen 150 tl eder. bize göre akşam yemeği için uçuk bir rakam. ama onlar için bu rakam kendi ülkesine göre 40-50 tl gibi
bizde akşam yemeği iyi bir restoranda 40-50 tl bunu euroya çevirdiğinde 15-16 euro.

otomobil ve motosiklette de durum aynı. avrupada 50 bin euro olan motosiklet veya otomobil onlara 50 bin tl gibi geliyor kazançlarına göre.
artı bu adamların ülkesinde enflasyon % 0,01 civarında. yani zam diye bişey yok.

bu listedeki motorlar ortalama 8-10 ben euro civarında. bu para o adamlar için 8-10 bin tl gibi ödeniyor.

ama avrupada 8-10 bin euro olan motor bizde %40 ötv %18 kdv oldu sana 15-17 bin euro çevir tlye 45-50 bin tl.

yani avrupalının bmw gs aldığı ayara biz ancak honda nc 750x felan alabiliyoruz.

arabada da aynı durum geçerli ben 2-3 yıl önce almanyaya gitmiştim. fiat grande punto sıfır satılık fiyatı 7.000 euroydu :) aynı dönemde bizdeki sıfır fiyatı 35.000 tl idi .

newmoto76
25 Kasım 2015, 00:09
İtalyada yilda 3 mio adet otomobil satiliyor ulkemizde bunun 4 te 1 i satiliyor.Ozetle temel tasit satin alma gucu 4 kat fazla bir ulkeden bshsefiyotuz ustelik daha yasli bir nufusa sahipler.

Motosiklet sektoru Turkiyede kruz yasiyor.Bu ulkede cin hintli motosikletlerini bu kadar yuksek fiyatlara satmak zaten sacma sapan bisey.Ustune Japonlar Avrupalilarda ucunca yilda 200 bim adet anca satiliyor bunun 150 bini zaten 250 cc ye kadar..

Avrupada 250 cc uzeri satis ortalamasi %80 in uzerinde..Yani Avrupali GUCLU VE MOTOSİKLETLE OTOBAN SEYAHATİ YAPACAK MOYOSİKLET SATİN ALİYOR..

Bixim ulkemizdeki distributorler uyanik cogu yatirim yapmadan satip cekiliyor.Cunku ticaret hukugu bu memlekette calismiyor..

Tyrkiyede motosiklet sektoru CÖP yani kimsenin kaale almayacagi kadar verimsiz istikrarsiz..

Musteri bir sok yasatmadan bu sektor adam madam olmaz..

Nikkfurie
25 Kasım 2015, 00:16
E ama bu adamların aynı zamanda evlerinde yüksek cc kamyonetleride oluyor genelde.

İtalya konusunda çok yorum yapamam ama Avustralyada yaşayan dayım var. Bizim ve onların yaşam kalitesinin hiç ama hiç tartışmayacağım. Türkiyeye geldiği zaman Avustralyadaki koşulları anlatınca ağlayasım geliyor. İstemsiz küfür etmeye başlıyorum ülkemdeki sisteme, baştakilere.

Ki zaten Türk olmasına rağmen ve Türkiyeyi çok özlemesine rağmen sadece yılda hatta 2-3 yılda bir 2-3 haftalığına tatile geliyor sadece Türkiyeye. Tatilden öteye geçirmiyor olayı.... Ben olsam bende gelmezdim zaten o şartlara alıştıktan sonra.



valla hocam ben iş için İtalya ya defalarca gittim hiç öyle büyük kamyonet falan görmedim..

her yer scooter ve küçücük otomobillerle doludur..

Avustralya veya Amerika da coğrafya çok farklıdır bu sebeple güçlü kamyonetler tercih edilebilir..

beko12345
25 Kasım 2015, 00:19
valla hocam ben iş için İtalya ya defalarca gittim hiç öyle büyük kamyonet falan görmedim..

her yer scooter ve küçücük otomobillerle doludur..

Avustralya veya Amerika da coğrafya çok farklıdır bu sebeple güçlü kamyonetler tercih edilebilir..

Yok kamyonet örneğim İtalya için değildi , yazımda karışıklık olmuş. Dediğim gibi italyayı çok bilmiyorum.

İtalyaya gitmedim. Seneler önce babam gitmişti ve oda sizin söylediğiniz tip araçların kullanıldığını söylemişti. Ama halkında bizim halkımızdan çok daha ekonomik olarak üstte olduğunu söylemişti. O ufak araçları vs ucuz diye kullanmadıklarını, pratik olduğu için kullandıklarını söylemişti.

hasmet
25 Kasım 2015, 00:26
E ama bu adamların aynı zamanda evlerinde yüksek cc kamyonetleride oluyor genelde.

İtalya konusunda çok yorum yapamam ama Avustralyada yaşayan dayım var. Bizim ve onların yaşam kalitesinin hiç ama hiç tartışmayacağım. Türkiyeye geldiği zaman Avustralyadaki koşulları anlatınca ağlayasım geliyor. İstemsiz küfür etmeye başlıyorum ülkemdeki sisteme, baştakilere.

Ki zaten Türk olmasına rağmen ve Türkiyeyi çok özlemesine rağmen sadece yılda hatta 2-3 yılda bir 2-3 haftalığına tatile geliyor sadece Türkiyeye. Tatilden öteye geçirmiyor olayı.... Ben olsam bende gelmezdim zaten o şartlara alıştıktan sonra.
Malesef öyle. Öyle olmasının da çok geçerli sebepleri var. Biz şöyle büyük ülkeyiz, dünyanın en iyi on ekonomisi arasında olacağız, 2023'te mükemmel olacak falan gibi masallara inananları da gördükçe içimi çekiyorum.

Yarın sabah sınavı olan bir öğrenci düşünün. Gündüz sınava hazır değildi. Saat gece yarısına geliyor. Ve hâlâ da kitabın kapağını açmamış. Sabaha kadar çalışmaya da niyeti gözükmüyor... Sonra diyor ki ben yarın sınavdan yüz çekeceğim...

gabo
25 Kasım 2015, 00:51
panigale de yok halbuki cok güzel motor

sonalp
25 Kasım 2015, 02:16
şöyle bir örnek vereyim daha üstüne birşey de yazmayacağım, öğrenci değişimi ile amerikaya gittiğimde, yanlarında kaldığım ailenin babası postacıydı şu evlere mektup getirenlerden, annesi ise yarım gün bulaşıkçılık yapıyordu. Üç çoçukları vardı, müstakil iki katlı bahçeli bir evleri, bir adet sedan arabaları bir adet suv - jeep tarzı araçları, babanın kendi arabası...

Ben türkiye de iyi bir kariyere sahip ortalamanın üzerinde aylık kazancımla, 36500 TL lik motoru alıp almamak için seçimlerin sonuçunu bekledim dostlar.

COQ
25 Kasım 2015, 02:19
Yillar önce yine böyle bir liste üzerine konusulmus ve yine listede niye scooter yok diye sorulmustu.
Ben de nedenini açiklamistim.
Hey gidi günler.
Kulagimin arkasina kadar sövenler olmustu.:)
Zaman ne çabuk geçiyor ve yine ayni sorular soruluyor.
Bir nevi nostalji olmus.:cherry:

Fatihkjan
25 Kasım 2015, 02:23
Bizde az yaksin cok kacsin hesabindayiz hala 👏👏

beko12345
25 Kasım 2015, 02:30
Yav bir araç fiyatlarına bakayım dedim . Bu nedir ?

Ford Focus Titanium 1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW 99.835 TL

Ya sen Ford focus sun 100.000 tl ne demek.

Ne hale geldik ya. Şaka gibi. 100.000 tl ye ford focus alıyoruz. Helal olsun ne diyeyim.

Yanagisawa
25 Kasım 2015, 03:14
Yav bir araç fiyatlarına bakayım dedim . Bu nedir ?

Ford Focus Titanium 1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW 99.835 TL

Ya sen Ford focus sun 100.000 tl ne demek.

Ne hale geldik ya. Şaka gibi. 100.000 tl ye ford focus alıyoruz. Helal olsun ne diyeyim.


Bunlar daha çok iyi günlerimiz..

hasmet
25 Kasım 2015, 03:33
Yav bir araç fiyatlarına bakayım dedim . Bu nedir ?

Ford Focus Titanium 1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW 99.835 TL

Ya sen Ford focus sun 100.000 tl ne demek.

Ne hale geldik ya. Şaka gibi. 100.000 tl ye ford focus alıyoruz. Helal olsun ne diyeyim.
Vay vay vay. Amerika'da o fiyata değil Civic, değil Accord, değil CRV, daha büyüğü Pilot alınır.

Seko
25 Kasım 2015, 10:24
100. sıradaki firmanın motorlarını bir inceleyin. Bunlar sanırım Çin malı ama tam olarak bizdeki Çin malları gibi değil, çoğu scrambler ya da klasik oldukça kaliteli motorlar. Youtube'da birinin incelemesi var :

https://www.youtube.com/watch?v=wpyYGsu52xM

Bu da sitesi : http://www.mash-motors.fr/motos-125cc-scooters-125.html

Site linkinde scooter yazdığına bakmayın, scooter değiller.

olcaytoshow
26 Kasım 2015, 15:01
Türkiye'ye bakacak olursak Asya motor, Mondial, Kuba, Kanuni ve ne idüğü belirsiz Çin markalarının 125 cc'lik motorları başı çeker.
Motosiklet kültürlerimiz çok farklı.

Elinde Türkiye için marka model satış rakalmları olan varsa yeşillendirsin buraları.

Sepya
26 Kasım 2015, 19:45
Motosikletin görüntüden ibaret olmadığını kavrayabilmiş bir ülke, dikkatli bakarsanız ss satışı neredeyse yok.

hasmet
26 Kasım 2015, 20:19
Dikkatimi çekti, düşük hacimli SS gerçekten fazla popüler forumda. Görüntü için mi?

Erdost
26 Kasım 2015, 20:27
Benzin fiyatları ve vergiler, ülkemizle olan farkın ana kaynağı.Yollar da bunda etken.İstanbul gibi trafiğin olduğu bir yerde R1200 gibi dev bir alet aşırı yorar insanı, kullanışlı da olmaz.

hasmet
27 Kasım 2015, 00:27
Benzin fiyatları ve vergiler, ülkemizle olan farkın ana kaynağı.Yollar da bunda etken.İstanbul gibi trafiğin olduğu bir yerde R1200 gibi dev bir alet aşırı yorar insanı, kullanışlı da olmaz.

Listedeki yüksek hacimli naked'larin bir çoğu zannedilenden hafif aslında. Mesela birçok 800cc-1.3 litre Ducati ve KTM, 500-600cc Japon'dan hafif. Fiyatları yüksek olduğu için çelik yerine Alüminyum yahut kompozit malzeme kullanıyorlar. V-twin ler 4 silindirlilerden daha dar ve hafif.

kivancern
27 Kasım 2015, 00:50
Gelir seviyesi kullanim tarzi prestij pesinde kosmak bunlarin hepsi faktor..

Cogu insan motorunu sadece ulasim araci icin aliyor ve ekonomik oldugu icin motosiklet tercih edilio ulkemizde..

50 bin lira butcesi olan bu ulkede motorcu bile olsa zaten gidip araba alio (prestij meselesi :D)