PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Performans azalması



mtgemlik
23 Kasım 2015, 15:15
Km yükseldikçe motorda performans düşmesi normalmidir. Motorum 40 bin kmde. Mesela eskiden 4.viteste 65-70km hızla çıktığım yokuşu şimdi 3.viteste 55-60 hızla çıkıyorum. Motorumun bütün bakımlarını kendim yaparım. Maşallah şuan gayet iyi durumda. Sadece merak ettiğim bu km lerde performansın düşmesi normal bir durummudur?
Şimdiden teşekkür ederim. Tüm mt ailesine selamlar...

Cavalry
23 Kasım 2015, 15:24
Zamanla motorda aşınmalar meydana gelebiliyor, senin motorda tek silindir o yüzden bütün yükü o çekiyor.. İncelemeden birşey söylemek zor ama aklıma gelen 2 seçenek var..
*Silindir kit değişebilir..
*Debriyaj balatası duruma göre (debriyaj tasıda) değişebilir..

ZümeR
23 Kasım 2015, 15:24
Mutlaka segman piston yataklarında aşınmaya bağlı kaçaklar, Karbüratör pislikleri, yanma odası kurumlarına bağlı hacimsel küçülme vs..vs..vs..

Cavalry
23 Kasım 2015, 15:27
Motorun yağ yakıyor mu ?

mtgemlik
23 Kasım 2015, 15:40
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Zaten motorum şanzıman arızasından dolayı 37 bin kmde iken komple açıldı. Şanzıman, keçeler, debriyaj balatası sıfır olarak değiştirildi. Motor toplanırken bende yanındaydım ustanın. Ustaya motor açılmışken rektefe yapalım dedim. Motor gayet iyi durumda istemez dedi. Motor ömrünün ortalama %50 sinin dolduğunu söyledi. Yani motorda kurum vs olacağıbı zannetmiyorum. Ortalama 2000 kmde 150-200gr eksiltme oluyor ama egzosta herhangi bir duman veya bujide kurum oluşmuyor.

Cavalry
23 Kasım 2015, 15:47
Tam sınırdasın sen :) Sorun var desen yok, yok desen var..
Bence bi süre daha idare et, rektefe işine de hiç girme zaten oldukça uygun fiyata silindir kit bulabilirsin, değiştirmek istediğin zaman kit olarak alıp değiştirtirsin.. Debriyaj balatası değişirken usta debriyaj tasını hiç inceledi mi ? Dişlilerle tas arasında oynama bolluk vs.. var mı ? Balataların girdiği yuvalar aşınıp iz çıkarmış mı ? Ara saclar ne durumdaydı? değiştirdi mi ? Balata ne taktı ? 20 liraya da 150 liraya da balata var.. En temizi bi süre daha idare etmen.. Sonrasında ilk önce balataya ve tasa baktırman daha doğru olur.. Çünkü daha masrafsız.. Ardından da istersen motora baktırırsın..

mtgemlik
23 Kasım 2015, 16:05
Tam sınırdasın sen :) Sorun var desen yok, yok desen var..
Bence bi süre daha idare et, rektefe işine de hiç girme zaten oldukça uygun fiyata silindir kit bulabilirsin, değiştirmek istediğin zaman kit olarak alıp değiştirtirsin.. Debriyaj balatası değişirken usta debriyaj tasını hiç inceledi mi ? Dişlilerle tas arasında oynama bolluk vs.. var mı ? Balataların girdiği yuvalar aşınıp iz çıkarmış mı ? Ara saclar ne durumdaydı? değiştirdi mi ? Balata ne taktı ? 20 liraya da 150 liraya da balata var.. En temizi bi süre daha idare etmen.. Sonrasında ilk önce balataya ve tasa baktırman daha doğru olur.. Çünkü daha masrafsız.. Ardından da istersen motora baktırırsın..

Aslında tam üstüne bastın. Motor toplandıktan sonra ilk zamanlar kalkışlarda sirkeleme yapıyordu. Ustaya sordum debriyaj tasından yapıyor şimdilik idare eder demişti. Yaklaşık üstünden 4000 km geçti şuan bir sorun yok. Bu arada balatadan 15 tl almıştı.

Cavalry
23 Kasım 2015, 16:43
Yağ değiştirene kadar idare et.. Yağ değiştirme zamanın geldiğinde komple hepsini değiştir.. Tas,ara sac, balata, yağ.. yalnız o balatalar acayip dandiktir.. Başka balata bakman daha iyi olur, dandik alırsan yakın zamanda yine sıkıntı çekersin, bir sefer iyisini al için rahat etsin.. Servisle beraber ortalama 250 tl civarı bi fiyat çıkması lazım bilgin olsun..

sedat_57
23 Kasım 2015, 16:49
Subap ayarı yaptırman lazım ve motor sabah hiç çalışmamışken yaptır

ilkay059
23 Kasım 2015, 20:22
Subap ayarı iyi gelebilir.

mtgemlik
23 Kasım 2015, 21:55
Subap ayarı daha yeni yapıldı. Bu arada 20w50 castrol yağ kullanıyorum. Bunun etkisi olabilir mi?

Cavalry
23 Kasım 2015, 22:05
Yağ bu kadar etkilemez ama sen yine de o yağı incelt.. Kışın 10/40 yazın 15/50 kullan..

mtgemlik
23 Kasım 2015, 22:11
Yağ bu kadar etkilemez ama sen yine de o yağı incelt.. Kışın 10/40 yazın 15/50 kullan..

Bi sonraki değişimde 10w40 la değiştiricem. Zaten kitapçığında 15/40 yazıyo. Ama nedense 15/40 yağ koymak hiç nasip olmadı nedense.
Tekrardan teşekkür ederim cevaplarınız için.

Mr.[T]
23 Kasım 2015, 23:06
Ciddi cevaplar verildigine göre geyik yapabiliriz.

Model kaç hocam bi yaştan sonra normal diyolar takviye alinabilir

bursagsli
24 Kasım 2015, 00:12
Eğer kullandığın motor benim ki gibi kanuni seyhan ise o motora 20w50 koyma o yağ kalın gelir kendim yaz kış 15w50 kullanırım sıkıntı yaşamadım

mtgemlik
24 Kasım 2015, 00:47
;3773723']Ciddi cevaplar verildigine göre geyik yapabiliriz.

Model kaç hocam bi yaştan sonra normal diyolar takviye alinabilir

Anlaşılan seni kimse takmamış. Git geyiğini başka yerde yap.

Nikkfurie
24 Kasım 2015, 00:49
mekanik yıpranma yada arıza durumu yoksa SHELL NİTRO kullanabilirsin..

çekiş bariz artıyor tüketimde ise 100 km de yarım litre kadar artış olur..

mtgemlik
24 Kasım 2015, 00:50
Eğer kullandığın motor benim ki gibi kanuni seyhan ise o motora 20w50 koyma o yağ kalın gelir kendim yaz kış 15w50 kullanırım sıkıntı yaşamadım
Aynen motorum seyhan 125t 2006 model. Yazın çok iyi oluyor onun için bundan koyuyorum. Bi dahakine biraz daha ince koyarım.

Mr.[T]
24 Kasım 2015, 00:54
Anlaşılan seni kimse takmamış. Git geyiğini başka yerde yap.

mtgemlik adlı üye alındı

mtgemlik
24 Kasım 2015, 01:04
Profilindeki yaşın doğruysa benden büyüksün saygısızlık etmek istemem. Benim anlamadığım bu geyik muhabbetleri hakikaten gülüp eğlenmek içinmi yoksa karşınızdakini küçük düşürmek için mi? Benim o mesajı yazmamdaki sebep budur. Ama hakikaten iyi niyetli bi geyik muhabbeti olucaksa hep beraber gülelim eğlenelim.

Mr.[T]
24 Kasım 2015, 01:15
Konu basligini zaten geyik secmişsin bu tarz bi cevap gelme olasiligi yuksek yani.sen sordugun soruyla alakali ciddi cevaplari aldiktan sonra bende ortam senlensin diye yazdim.gercekten seni kirdiysam ozur dilerim.amacim asla birini kirmak degildir.(troller haric onlari pis gomuyorum) saygilar

mtgemlik
24 Kasım 2015, 02:11
;3773827']Konu basligini zaten geyik secmişsin bu tarz bi cevap gelme olasiligi yuksek yani.sen sordugun soruyla alakali ciddi cevaplari aldiktan sonra bende ortam senlensin diye yazdim.gercekten seni kirdiysam ozur dilerim.amacim asla birini kirmak degildir.(troller haric onlari pis gomuyorum) saygilar

Konu başlığını açarken belkide 10 defa silip değiştirmişidir. Saçma bi başlık olmuş olabilir. Arkadaşlar sağolsunlar yardımcı oldular. Yani sende ilk konuyla alakalı düşüncelerini yazsaydın ondan sonra geyik muhabbeti yapsaydık daha güzel olurdu. Neyse önemli olan hatalarımızı anlamamız. Bende biraz sert çıktım sende benim kusuruma bakma. (Ne yazık ki aramızda troller var. Onlarda kendi kusurları zaten.) Yanlışım olduysa tekrardan özür dilerim.

Levent
24 Kasım 2015, 02:27
İnsan nasıl belirli bir yaşa geldiğinde, merdivenleri 2 şer 2 şer değil de teker teker çıkar, hatta arada dinlenir, motosiklette böyledir. Aşındıkça ilk günkü performansı kalmaz, ve bir yerde tıkanır.

Bu genel olarak eskiyen bir motosikletin başına gelebilecek bir durum, tabi motor bloğu dışında performansa etki edebilecek bir çok unsur da olabilir. Ama genel olarak yıprandıkça performans düşer.