PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet neden gitmez?



Bune
23 Kasım 2015, 01:26
Arkadşalar muhabbeti uzatmayayım şimdiye kadar kendi bindiğimin haricinde 2 R25' e daha bindim, benim motor boş viteste bile zor hareket ederken diğerleri çok rahat hareket ediyor, diğer motorlarla 3. - 4. vitslerde gazı kesince motor hızı çok yavaş kesiyor tatlı tatlı 70-69-68 diye giderken benim motor gazı ekser kesmez kompresöre girer gibi oluyor 70 le gidiyorsam 70-67-63-59 böyle seri bi şekilde yavaşlıyor.

Fren balatalarında bi sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü frensiz bi gezi sonrası baktığüımda ekstra bi ısınma olmuyor, debriyaj tepede kavrıyor bunun bi etkisi olabilir diye bi kaç yorum aldım ama yarım kalan bi debriyajın bile gidişi rahatlatması gerekmez mi? (Kaldı ki debriyaj kaçırma yapmıyor) Başka neden yaşanabilir bu problem yardımcı olursanız sevinirim. Yakıt tüketimim de çokf azla bu konuyla alakalı olduğunu düşünüyorum, motor gitmediği için çok basıyorum haliyle. Motor 7700 km de. Düzenli yağı bakımı yapılıyor.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Nikkfurie
23 Kasım 2015, 01:30
vites boşta zor hareket eden motorun frenleri sıkıyordur..

BatuhanK
23 Kasım 2015, 01:46
vites boşta zor hareket eden motorun frenleri sıkıyordur..

evet başka bir açıklaması olamaz.
Geriye yalnızca lastik havası kalır ki ona da dikkat etmişsinizdir

beko12345
23 Kasım 2015, 01:48
Boş viteste zorlanarak hareket ediyorsa sorunu motor kısmında aramamak gerekir bence.

Ben üstteki yoruma katılıyorum. Fren sistemini gözden geçirmek gerekiyor bence.

Mengu16
23 Kasım 2015, 01:48
Yüksek sıkıştırma oranlı motorlar çabuk yavaşlıyor. Ben de mesela Pulsar'da trafik ışıklarına son 20-30 metre kalana kadar elim gazda gidiyorum yoksa çok yavaşlıyor arabalar üzerime çıkacak gibi oluyor. Bu tarz yavaşlamalarda arka freni de çok kısıtlı kullanıyorum, zaten motor freni yeterince yavaşlatıyo arka tekeri.

berkcigdem
23 Kasım 2015, 02:08
kendi fikrim olarak şunu söleyebilirim. motor boşta gitmiyorsa yukarıdaki yorumlar gibi fren sıkıyor olabilir. ama şunuda düşüyorum fren sıkıyor olsa bile zamanla sürtünmeden vs balatalar belirli bir yer edinip artık sıkmaması gerekir. sonuçta onu otomatik sıkan birşey yok. ama sizinde dediğiniz gibi fazla ısınmadan bunu anlayabilirsiniz ama yok diyorsunuz valla bilemedim ne yalan söliyim.

gazı kapattığınızda kompresöre girme olayı için ise belki yolun şartları bile etken olabilir. ne bilim tenere tek silindir gazı kapattığın anda gözle görülür yavaşlama yapıyor.

sonuçta motorunuzu rolantide bir süre çalıştırdığınızda herhangi bir değişik ses yada ritimsiz bir ses ile karşılaşmıyorsanız motor ile bir sorununuz yoktur. acaba benzin pisliği falan mı dicemde boş viteste olan motoruda bu etkilemez.

mtgemlik
23 Kasım 2015, 02:48
Kolay kolay bozulmaz ama rulmanları kontrol ettinizmi? Yukarıda yazılanlardan sonra ilk aklıma rulmanlar geldi.

Seko
23 Kasım 2015, 10:02
Motoru sehpaya alınca tekerlekler elle döndürülebiliyor mu ?

Bune
23 Kasım 2015, 17:38
Kolay kolay bozulmaz ama rulmanları kontrol ettinizmi? Yukarıda yazılanlardan sonra ilk aklıma rulmanlar geldi.

Motoru sehpaya alınca tekerlekler elle döndürülebiliyor mu ?


Açıkçası bende ciddi ciddi rulmanları düşünüyorum ama arka tekeri boştayken çevirip zinciri yağlayabiliyorum.

Boştayken gitmeme muhabbeti de şöyle çıktı dün R25 grubu bi buluşma yaptık daha önce başka bi R25 in viteste seri gittiğine şahit olmuştum aynısını test için aldım motoru boşta kaldırımdan yola indirmek o kadar kolay geldi ki sanki bisiklet çeviriyorum, keza gidişide öyle, ama benim motoru alan arkadaş bu yerindne kalkmıyor diye tepki verdi haklı da onun yanında benim motor cidden zor hareket ediyor.

Fren olayına gelirsek, pek erken de kavramıyor frenler hani tepede kavrasalar evet sürtüyor diyeceğim. Peki sormak istediğim şu rulmanlarda nasıl bir sorun olurda hem giderken herhangi bir sürtünme sesi duymam hem motor dengesini kaybetmeden yol alabilir? Bildiğim kadarıyla rulmanlar dağılsa motordan sıyırma sesleri gelir ve denge kaybolur ama benim motorda çok şükür öyle sorunlar yok.

ayzek
23 Kasım 2015, 18:06
lastik ve fren balatalarının yanı sıra torku yüksek olan motorun motor frenide sert oluyor ama anladıgım kadarıyla aynı motorun bırı gıdıyor bırı cabuk yavaslıyorsa giden motorun zıncırlerı bollaşmış olabilir yada senın motorun zinciri fazla gergin olabilir lastık havası bu kadar cok etkılemez ama iyi bi düzlıkte sabit hızda fren kullanmadan biraz sürdükten sonra disk lerin sıcaklıgını kontrol edebılırmısın ısınmıssa fren balataları baskı yapıyordur.birde mesela kendi motorumde 35 km hafıf egımde gaz vermeden gıtmek ıstıyorum 2 ve 3 vıteste motor frenı yavaslatıyor ama 4-5 vitese aldıgımda motor akıyor

yunusus
23 Kasım 2015, 18:16
Frenlerde birşey yoksa rulmanlara bakmalısın hatta rulmandan önce zincirine bakmalisin fazla germiş olabilirsin. Yada sağ sol dengesi bozuk olabilir özellikle arka tekerinin (zincir gergisinin orda bi kademe gostergesi varya hah onun diger tarafindada aynisi var oranlarini kontrol et)

Levent
23 Kasım 2015, 18:38
Yaşar aslında olabilecek bir kaç sebep var. Arkadaşlar bir çoğunu yazmış, ama ben farklı bir noktaya değinmek istiyorum..

Ön dişlinde bir sorun olabilir mi? Zorlanıyor olabilir,yamulmuş veya rulmanında bir sıkıntı var ise problem bu olabilir, ayrıca pek çok dış etkene maruz kalıyor, bi açıp bakmakta fayda olabilir.

Sabırsız
23 Kasım 2015, 19:58
Bu R25 lerdede ne kadar çok sorun varmış arkadaş.

UNdocab
23 Kasım 2015, 20:22
Önce ihtimalleri kolaydan zora doğru denemek daha iyidir.

Bi kere debriyajını klavızun tarif ettiği şekilde ayarla. Çok yukarıda ise sürekli yarım debriyaj gibi tam güç veremez motor. Hadi ufak ufak kaçırıyor diyelim yine de bu kaçırmalarda yersin balataları.

1-) Zincir gerginliğini ve iki tarafın hızalı olup olmamasına bak. Aşırı gergin zincir de yapar o dediklerini. (Benim tahminim bu çıkacak)
2-) Hava basıncı. Soğuklardan bi şekilde lastik basınçları düştüyse çok etki eder motora.
3-) Fren sıkma ihtimali. Fren balataları sürekli diske temas halindedir dolayısı ile disk biraz ısınır.Fakat aşırı ısınmaz. Bi caddede 100m kadar hiç fren yapmadan git. Diskin ısınmasına bi bak. El yakacak duruma geldiyse bi sıkıntı vardır. Yada yapabiliyorsan aynı şartlarda 2 motor deneyin bunu.
4-) Lastik rulmanları. Bi şekilde dağılmış veya boşluk yapmış olabilir.Lastikçiye götürüp rot balansa soktur makinada/yada adam elle bakar çıkar zaten ortaya.

mtgemlik
23 Kasım 2015, 22:06
Rulmanlar bozuk olsa bile sehpaya aldığın zaman tekerlek rahat dönebilir bu seni yanıltmasın. Rulmanlar bozulmuşsa sehpadan indirdiğin zaman yani yüke bindiği zaman zorlama yapar.

yunusus
23 Kasım 2015, 22:36
Motor niye gitmez??

Motorun gitmeyeni yoktur :D


https://youtu.be/l5vhR3-V2nk

https://youtu.be/l5vhR3-V2nk ulan ekleyemedim arkadaş

Tech_N9ne
23 Kasım 2015, 22:49
Aklıma direk gelen zincir gerginliği oldu siz üstüne bindikten sonra dahada geriliyor ise zincir dediğiniz gibi gitmede zorlanır bizzat tecrübe ile sabittir zamanında bende yaşadım :)

Bune
24 Kasım 2015, 01:49
Arkadaşlar öncelikle cevaplar için tek tek teşekkür ederim, yarın vaktim olursa e5 te aldığım kayıdın videosunu ekleyeceğim havada çok rüzgarda yokken motor öyle bir kompresöre giriyorki 100 km hızla giderken 200 metre sonra kendi kendine duracak gibi. Debriyajı çekiyorum motor rahatlıyor daha yavaş düşüyor hızım ama vitesteyken hep bi yavaşlama söz konusu, zincir gerginliği ve havası iyi arkadaşlar ama ön dişliye tortu vs. birikmiş yada Levent' in dediği gibi bi yamulma olmuş mu diye bi servise göstereceğim.

Ya ben psikolojik olarak böyle hissediyorum ya da cidden motorda bi sıkıntı var. :salut:

Gereksiz Not: Bu aralar biraz göbek yaptım 5 kg. almışımdır rahat bunun etkisi olur mu ya komik olacak ama :flower: