PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BAJAJ TÜRKİYE İKİ YILIK SERÜVEN



Sayfa : [1] 2

ekrem ata
22 Kasım 2015, 21:31
Değerli arkadaşlar;

2013 yılı sonunda BAJAJ-KURALKAN ortaklığı ile başlayan yolculuğumuz iki yılını doldurmak üzere. Heyecanla çıktığımız bu yolda bazı önemli kilometre taşlarını sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle dünyanın en büyük 3 teker ve 3 ncü büyük motosiklet firması olan BAJAJ ile çalışmak hakikaten bizim için onur verici oldu. Zira bugün hali hazırda 62 ülkede BAJAJ ürünleri severek kullanılıyor. Bu ülkelerin yarısından fazlasında 1 nci ya da 2 nci durumdalar. Bu tecrübelerden hep istifade ettik.

Yola çıkarken parolamız geleceğin teknolojisini uygun fiyata sunmak idi. Bunu yaparken yaygın satış sonrası hizmet desteğini kesintisiz sunabilmek, aktif pazarlama politikaları ile devamlı müşterilerimiz ve müşteri adaylarımız ile yakın temas halinde olabilmek temel politikalarımızdı.

Bu stratejiler çerçevesinde devamlı ve farklı boyutlarda etkinlikler düzenledik ve sizlerle olan yakın temasımızı hiç kaybetmemeye çalıştık. Servislerimizi yeni bir anlayış ile ele aldık. Uygun fiyatlı ve yaygın yedek parça politikamızı devam ettirdik. Kâh kurye kahvelerine gittik, kâh güvenli sürüş eğitimine katıldık, kâh alışveriş merkezlerinde beraber olduk. Üniversitelere yönelik etkinlikler düzenledik. Tüm ana mecralarda hep sizin yanınızda dostane ve samimi olarak bulunmaya çalıştık. Zamanlı zamansız karşınıza çıktık. Sıkıştığınız noktalarda sizlere yardımcı olmaya çalıştık.

Ve bugüne geldiğimizde Bajaj 2015 yılında 2014 yılına göre % 46 Pazar payını büyüterek 2015 yılında en fazla büyüyen markaların başlarında geliyor. 3 model ile çıktığımız yolda bugün 8 model ile yarıştayız.

•UTILITY SEGMENTİ: Boxer 150 ile 2014 yılına göre % 261 lik bir büyüme yakalandı. Bu sınıftaki 103 modelin içinde satışta 7 nci sıraya kadar yükseldi. Sağlamlığı, basitliği, sorunsuzluğu ve uygun fiyatı ile 2016 yılında adından daha fazla söz ettireceği kesin görünüyor.

•COMMUTER SEGMENTİ: Discover 125 ve 150 serileri ile bu segmentte % 27 lik büyüme yakalandı. 2016 yılında Pulsar 150 serisi de bu segmentte yarışa katılacak. İnşallah liderlik hedefindeyiz,


•SPORT-SUPER SPORT SEGMENTİ: Pulsar 200 NS ile kısa zamanda liderlik yakalandı. 2015 yılında da aynı tempo devam etti. İki yılın toplamında en çok satılan model oldu. Pulsar RS 200 modelimiz ile beraber bu segmentte liderliği perçinlemek istiyoruz. Pulsar 400 serisi çok talep edilmesine karşılık tahminimiz satışa sunulması 2016 sonunu bulur.

•DÖRT TEKERLEKLİ TAŞIT: Bu hafta içinde QUTE’umuz görücüye çıktı. Çok maksatlı kullanılabilecek bu ürünümüz ile taşımacılıkta farklı bir pencere açıldı. Son haftanın en çok ilgi çeken haberlerinden oldu. Çevre dostu ve yakıt cimrisi 2016 cc, 13,5 ps motoru ile taşımacılıkta farklı bir anlayış getireceğine eminiz.

23-30 KASIM 2015 tarihleri arasında bayilerimiz ile beraber 1 hafta süre ile inşallah Hindistan’da olacağız. Bajaj’ı tüm bayilerimiz yerinde görecek. Piyasaya yeni ve sürpriz modelleri hep sunuyor olacağız. Müşterilerimizin ihtiyacına cevap verebilecek bir ürün mutlaka seçenekler arasında bulunacak.

Aşağıda iki yıllık serüvenden bazı kareleri beğeninize sunuyorum.

Şahsen ve kişisel olarak da sizlerle yakın temasta bulunmaktan çok memnunum. İnşallah zamanın ve şartların elverdiği ölçüde bu yakınlığımız devam edecek.

Bajaj 62 ülkede olduğu gibi 2016 yılında sektöre damgasını daha etkili vurmaya hazırlanıyor. Gücümüz sizlersiniz.

Saygılarımla…

http://i.hizliresim.com/QWkrmA.jpg
http://i.hizliresim.com/PBRLLv.jpg
http://i.hizliresim.com/vR01O6.jpg
http://i.hizliresim.com/ZJrbra.jpg
http://i.hizliresim.com/MWzq5N.jpg
http://i.hizliresim.com/25MGvA.jpg
http://i.hizliresim.com/3PXyD9.jpg
http://i.hizliresim.com/0LPOLL.jpg
http://i.hizliresim.com/gyNmVN.jpg
http://i.hizliresim.com/1r9zdY.jpg
http://i.hizliresim.com/p97rXq.jpg
http://i.hizliresim.com/zYWdBg.jpg
http://i.hizliresim.com/V6Z43q.jpg
http://i.hizliresim.com/0LPOzW.jpg
http://i.hizliresim.com/l9onPX.jpg
http://i.hizliresim.com/G5qLXZ.jpg
http://i.hizliresim.com/QWkbny.jpg
http://i.hizliresim.com/AgoBVv.jpg

dadaş-bb
22 Kasım 2015, 21:40
Ekrem bey ilgi alaka ve destekleriniz için şahsım adına saygılarımı sunarım.

Acizane bir istek/önerim olacaktı. Bajaj olarak Türkiye'ye orta düzeyde (250cc,350cc,400cc,500cc) enduro model getirin. Ülkemizdeki bütçe düzeyi, kullanıcı kitlesi belli bunu siz daha iyi biliyorsunuz. Bu durumu malum sizde bilirsiniz UMA firması RX3i Evo modelini getirerek bir adım attı. Genele bakıldığında naked ve super sport tarzlar daha çok var ama orta cc enduro uzun yol motoru gerçekten lazım olan bir sınıf ve insanların beklentilerine cevap verecek ürün/firma gerekli.

Teşekkür eder saygı ve sevgilerimi sunarım.

polo34
22 Kasım 2015, 21:54
çalışmalarınız diğerlerine örnek gösterilir oldu, tebrikler, doğru yoldasınız ...

MD.Murat
22 Kasım 2015, 21:56
Tebrikler ve teşekkürler ekrem bey.

ROT
22 Kasım 2015, 21:56
Merhaba, Avenger gelecek mi?

newmoto76
22 Kasım 2015, 22:00
Ekrem Bey bunlar guzel seylerde pazarlama cumlelerinin otesine gitmiyor malesef..

Bir yazinizda sektoru 500 binlere cikarmayi hedefliyoruz demissiniz ya iste o olmaz olmama nedenlerinden biride Kanunidir zaten.

Neden mi.? Bakinuz Hyosung, Bakiniz Husquvarna , bakiniz HF vs vs.

4 tekerlekli tasitinizin sitede beygir gucu 20 alti yaziyor.Bu hangi ticaret etiginde var? oraya diger urunlerinizde oldugu gibi 13 hp yazamadinizmi gozunuzdenmi kacti..

Bajaj buyuk marka ama hindistanda asyada oyle Avrupada bu kalite ile buyuk olma ihtimali yok .Turkiye otomotiv acisindan avrupa pazari dinamiklerine sahipken motisiklette sayenizde ( tum markalari kastediyorum ) bu hale geldi.

500 bini goremez bu memleket cunku satis sonraniz hala berbat bir otomobil markasinin 10 da 1 i bile degil.Getirdiginiz motosikletlerin fiyatlari dengesiz orta ve uzun vadeli hicbir ongoru olmadan fiyatlaniyorlar bu belli..

Sorunlari gidermrk yerine yokmus gibi davranan motosiklet sektoru Bajaj da olsa baska markada olsa basaridiz oluyor olacakta..

Baja buyuk ewet ancak bu ulkede basarili oldugunuz tek urun Pulsar oldu..Diger urunler ne fitatiyla nede aryi ozellikleriyle rekabet edemedi.Biraz pahali olabilirmisiniz?Hyosung tada ayni hikaye yasanmusti.Buda cok benzer ilerliyor.

R25 in fiyatina ragmen yaptigi satis sunu gosteriyor.Eger japonlar 250 cc naked getirirlerse pulsarlarin satisida ciddi kayba ugrayacak.9 bintl sizin icin hala uygun fiyatmi?

Sektore yon veren markalar olarak bir araya gelsenizde nasil 500 bine cikacak bu pazar bir analiz yapsaniz diyorum.

Sektor bu yil daha iyi oomayacak gorunen koy klavuz istemiyor.Kar oranlarinizdsn 3 yillik vadede en azindan biraz fedakarlik istiyor bu is..

Saygilar.

avici
22 Kasım 2015, 22:06
Tüm modellerin tek tek satış rakamlarını merak ediyorum açıkcası..

Ayrıca bu ülkeye 500 cc civarında çift silindirli uzun yola gidebilecek artık sport touring mi olur enduromu olur bilmem ama böyle bir motosiklet lazım, bil istedim. Hindulara bi çıtlatırsanız sevinirim.

AWESQME
22 Kasım 2015, 22:11
Ben yeni çıkıcak Bajaj 400SS i çok beğendim acaba Türkiye'ye gelicek mi? Görüntü olarak çok hoşuma gitti fakat içerik olarak pek bilgi yok. Açıkcası Mart gibi yeni motor alıcam ve o zamana kadar Türkiye'ye gelirse seçeneklerim arasına sokmayı planlıyorum bu aleti.

MD.Murat
22 Kasım 2015, 22:14
Ben yeni çıkıcak Bajaj 400SS i çok beğendim acaba Türkiye'ye gelicek mi? Görüntü olarak çok hoşuma gitti fakat içerik olarak pek bilgi yok. Açıkcası Mart gibi yeni motor alıcam ve o zamana kadar Türkiye'ye gelirse seçeneklerim arasına sokmayı planlıyorum bu aleti.

Dostum okursan yazıyor orda :wiinkk:

ekrem ata
22 Kasım 2015, 22:54
Değerli newmoto;

Kaleminiz güçlü, sektörel bilginiz de çok iyi. Sizi yakından tanımak isterdim. Ancak maalesef taraflısınız. Bunu açıkça söylemek zorundayım. Bajaj ile ilgili bugüne kadar yorumlarınızın çoğunda bu taraflı olmanın izlerini gördüm. Sebebini bilemem ve bunu söylemek istemezdim ama hissiyatım bu. Öyle değildir derseniz gelin misafirim olun karşılıklı konuşalım.

QUTE aracımızın cc si 20 PS altı diye saklamışız. Böyle bir şey olabilir mi? Geçen hafta lansmanını yaptık. Resmi olarak tüm teknik verilerini medya kuruluşlarının tamamına açıkladık. Evet, bu aracımız 13,5 ps dir. Zaten düşük cc, az yakıt, yüksek tork, DTSI 3 bujili motor, düşük emisyon değeri gibi özellikleri ile öne çıkıyor. Ayrıca Qute sıkı Avrupa standartlarını sağlayıp, Avrupa tip onayını (WVTA) almaya hak kazanmış ilk Hindistan
yapımı 4 tekerli hafif araçtır. Ancak bugüne kadar gelen bilgi bu olduğu için bunu koyduk. Tüm teknik verileri aşağıdadır.

Bajaj’ın girdiği birçok ülkede Pazar büyümüştür. Bu olumlu gelişme Türkiye’de de yaşanacaktır. Pazarın büyütülmesi ile ilgili birçok faaliyette bulunuyoruz. Sadece şu kadar söyleyeyim, eğer Bajaj olmasa idi bugün bazı markalara ait ürünlerin fiyatları çok daha yüksek olacaktı. Boş bir iddia değil, bildiklerime dayanarak söylüyorum.

Açıklamalı yazdım. Ama siz sadece Pulsarda başarılı oldunuz diyorsunuz. Ben de öyle olmadığını söylüyorum. Bugün 3.250 tl bir bedel ile alınan BOXER 150 sadece yurt içi değil, yurt dışına kadar uzanan seyahatlerde güvenle kullanılıyor. Bu ürün 103 adet utılıty segmenti arasında satış sırlamasında 7 nci sırada diyorum. Ama dedim ya sizde bir tarafgirlik var.

‘Eger japonlar 250 cc naked getirirlerse pulsarlarin satisi da ciddi kayba ugrayacak.9 bintl sizin icin hala uygun fiyatmi?’ diyorsunuz. Bizi düşündüğünüz için teşekkür ederiz. Pulsar 200 NS kasım ayında da 8.290 tl. Yarın ne olur bilemem Ama bajaj’da hamleler bitmez.

‘Sorunlari gidermek yerine yokmus gibi davranan motosiklet sektoru Bajaj da olsa baska markada olsa basarisiz oluyor olacakta..’ sözünüz tam bir algı amaçlı. Tüketicilerin tüm şikayetlerinin göz önüne alındığı çok önemli marka olan bajajın ürünlerine getirdiği çözümler gözler önündedir.

Dediğim gibi sektörel bilgilerinizden istifade etmek isterim. Ama tarafgirlik ve hissiyat işin içine girdi mi artık tesir etmiyor. İnşallah yanılıyorumdur. Dediğim gibi kapım her zaman açık.

Saygılarımla…

http://i.hizliresim.com/v8doLD.jpg
http://i.hizliresim.com/R9L6nR.jpg
http://i.hizliresim.com/1DmnD1.jpg
http://i.hizliresim.com/1DmndD.jpg
http://i.hizliresim.com/ZQg1MZ.jpg
http://i.hizliresim.com/P64E09.jpg
http://i.hizliresim.com/820ENa.jpg

AWESQME
22 Kasım 2015, 23:03
Dostum okursan yazıyor orda :wiinkk:

Okumadan direk yorumu yapıştırmıştım uyardığın için saol :)

Mengu16
22 Kasım 2015, 23:07
Adam gelmiş buraya heyecanla konusunu açmış, iki dakka uslu durun saygısızlık etmeyin. İş yapmak para kazanmak kolay mı, kusurları olsa bile saygı duymalısınız.

AWESQME
22 Kasım 2015, 23:27
Ekrem bey bazı konularda haklı. Bajaj gibi markalar olmasa şuan ülkemizde japon markalarının fiyatları uçuyor olurdu. Bunun en büyük örneği Yamaha MT-07'nin fiyatıdır. Ancak "japon olmayan" markaların fiyatlarının cezbedici olmaması, yeterli servisin ve ilgilin olmaması, parça kalitesinin beklenenin çok altında olması büyük eksiklikler arasında yerini alıyor. Buna rağmen düşük gelirli insanların ve çoğunlukla da öğrenci kesiminin ilk tercihlerinden olmayı da başardılar bu inkar edilemez. Ancak bu başarı ileride kaliteyi de getiricek mi? Yoksa bazı markalar gibi teknolojide 10 yıl öncesinde kalıp sadece makyaj yapıp fiyatları arttırarak insanları mı kandırıcaklar? İzleyip görücez...

Umarım piyasa daha da genişler ve "2 daha koy japon al" kalıplaşmış cümlesi tarihe karışır.

Erdost
22 Kasım 2015, 23:54
Rekabet güzeldir, ancak bizi tatmin edecek yada beni yüzde yüz yerli Motosiklet'dir.Motor ne olursa olsun alacağım, ve çevreme aldıracağım.Geçen günler bizim aleyhimize işliyor.

Umarım, birgün kendi ürettiğimiz araçlarla da gurur duyma sırası gelir..

cbf 150
22 Kasım 2015, 23:55
ben hala 13.5 bglik alete 20bg ve altı demenin cevabını göremedim gören varsa söylesin :thumright

ve reklamı yapılan aletin gereğinden fazla abartıldığnı düşünüyorum

boxer alarak bunu şahsen yaşadım

şişirilmiş balon diyorum

newmoto76
23 Kasım 2015, 00:03
Ekrem Bey yazdiklarinizi okudum,
Hangi markaya bir tarafgirlik egilimim var ise bende bileyim japon markalarinida ayni sekilde elestriyorum.

Sahsen Turkiye de motosiklet sektorunun saglikli verilere ve pazara ulasabilmesi icin 500 binli seviyelere gelmesi gerektigini 200 binlerle bu isin olmayacagini belirtmistim.

Ancak bu hedefe ulasabiomek yerine kisa vadeli yuksek kar hedefli projeksiyonlari markalar uygulamaya devam ediyor.

Sonuca bakmak lazim satis sonrasi hizmetler halen cok kotu ve duzelecek gibi gorunmuyor.

Bu 4 tekerlekli tasit 20 beygir alti ifadesiyle sitedeydi bu ifade ne amacliydi?onu hic anlayamadim.

Bu pazarda kuralkanda ,japonlarda para kazanir ama 500 bini kimse hayal etmesin olmaz.Cunku yazfiklarimiz tarafgirlikle yorumlaniyor.

Biz ispanyadayuz galiba Turkiyede motosiklet sektoru cok basarili haberimiz yok..

Bu mesele uzun ..Elma armut surekli karisiyor..

Benim soyledigim cok acikti bu sektorde yilda 500 bin adet satilmama sorumlulari basta marka ve distributorlerdir.

Burada Kuralkan herseyi layiki ile yapiyoruz algisinda ise hayirli olsun seneye 100 bin adet satabilirsiniz.

Benim yazdigim yuzlerce mesajim aciktir niyetim apacik bellidir..

mete_han
23 Kasım 2015, 00:10
bende newmoto gibi düşünüyorum...kısa vadeli hedefleri tutturdunuz belki ama seneye satışlar düşerse Bajaj kaçar göçer buralardan...uzun vade de hedefler nedir bütün mesele bu...2006 dan bu yana 250 cc piyasası ölü...Honda ve Yamaha ahmaklıklarına yansınlar...ama 2016 itibariyle asıl hedef asıl potansiyeli olan kitleye hitap eden modeller gelmeye başlayacak...asıl yarış o zaman...şimdi 15 liralık fiyatıyla ınazuma cbr250 yanında pulsarın satması gayet doğal...ama 2016 dan sonra bu işler daha zor olacak...sizi yakalamışken sorayım yahu bu Hintlilere bi sorsanıza Ekrem Abi balansör diye bişey icat edildi...niye koymuyorlar makinalara...4 valf 15 buji uzay teknolojisinden önce bi balansör koyunda bu makinalar gıpraşmasın..

Ekrem Abi..balansör diyorum...titreşim diyorum...yani gıpraşım...:P

COQ
23 Kasım 2015, 00:39
Merhaba,
ben burdan İstanbul'da ki halamlara selamm..,
:)
Ekrem bey forum üyeleri heyecan yaptı doğru soruları soramıyorlar.
Bir tane ben sorayım.
Başkaları da gelecek ama sonra.

Sport kategorisinde 200 NS ile liderliği yakaladık 200 RS ile perçinleyeceğiz demişsiniz.
Soru şu;
200 NS'ye ne oldu?
Üretimden kalktı mı?
Eğer kalktıysa bu durumu tüketiciye daha önce bildirdiniz mi?
Ve 400 cc motosikletin 2016 sonu itibariyle geleceğini yazmışsınız. Eğer bu gerçekleşirse 200 RS ve eğer devam ediyorsa 200 NS modelleri üretime ve Türkiye'de satışa devam edecek mi?

Soruyu sordum ama artniyetli ya da taraftar gibisinden fırça yememek için eklemek istiyorum.
Bajaj almam için en iyi modelinin 1000 Euro'ya satılması ve benim başka param olmaması gereken bir ülkede yaşıyorum rakip değilim yani.:)

Tam yazıyı gönderirken uyandım.
Şimdi siz o bin Euro muhabbetini aşağılama gibi algılayabilirsiniz diye ikinci bir ekleme yapmak istiyorum. 1500-2000 Euro verdim mi eski de olsa üst segmentte Japon motosikletleri alabiliyorum burada.
Tercihim şu an için onlardan yana olur.

Zuzuuw
23 Kasım 2015, 00:41
Her ne kadar Kuralkan ve sahip olduğu markalardan tiksinircesine nefret etsem de "Ekrem Ata ve BaCaC" motosiklet kullanıcıları için 2 senede güzel işler yaptılar ve yapmaya devam edeceklerdir diye umuyorum.

2013 yılından beri ısrarla yazıyorum, Bajaj bu ülkede bir japon firması gibi yer edinebilmek istiyorsa mutlak suretle servis politikasını değiştirmek zorundadır. Aksi taktirde çaylak avcısı olarak yeni başlayan kesime hitap edecek asla ama asla yeterince kazık(tecrübe) yemiş ben ve benim gibi kullanıcılara hitap edemeyecektir.:)

Gerçi Mevcut hükümetin 50% oyla hala iktidar olabildiği bir ülkede bu millete asıl yakışan da UMA ve KURALKAN tipi firmalardır ya neyse...

ekrem ata
23 Kasım 2015, 01:15
Değerli COQ;

Yanlış mı yazdım diye tekrar baktım ama PULSAR 200 NS devam etmeyecek gibi bir mana anlaşılmaması için tekrar yazıyorum. Pulsar 200 ns inşallah daha uzun yıllar devam edecek.

400 cc motosiklet de gelse ki bu kategori farklı aralığa oturuyor Pulsar 200 serisi elbette devam edecek. 400 cc çok sorulmasının sebebi gerçekte bu aralıkta bir boşluk var. Var olan ürün ve markaların fiyatları da yüksek. 200-250 cc serisini kullanan arakadaşlar da takriben 1 sene sonra bu segmente geçmek istiyorlar. Bu sayı epey çoğaldı.

Evet dediğiniz çok doğru. Avrupa'da ikinci el gerek otomobil, gerek motosiklet olsun oldukça uygun fiyatlara ürün sahibi olabiliyorsunuz.

Bu vesile ile sizlere memleketimizden selamlarımızı iletiyorum.

Saygılarımla...


Merhaba,
ben burdan İstanbul'da ki halamlara selamm..,
:)
Ekrem bey forum üyeleri heyecan yaptı doğru soruları soramıyorlar.
Bir tane ben sorayım.
Başkaları da gelecek ama sonra.

Sport kategorisinde 200 NS ile liderliği yakaladık 200 RS ile perçinleyeceğiz demişsiniz.
Soru şu;
200 NS'ye ne oldu?
Üretimden kalktı mı?
Eğer kalktıysa bu durumu tüketiciye daha önce bildirdiniz mi?
Ve 400 cc motosikletin 2016 sonu itibariyle geleceğini yazmışsınız. Eğer bu gerçekleşirse 200 RS ve eğer devam ediyorsa 200 NS modelleri üretime ve Türkiye'de satışa devam edecek mi?

Soruyu sordum ama artniyetli ya da taraftar gibisinden fırça yememek için eklemek istiyorum.
Bajaj almam için en iyi modelinin 1000 Euro'ya satılması ve benim başka param olmaması gereken bir ülkede yaşıyorum rakip değilim yani.:)

Tam yazıyı gönderirken uyandım.
Şimdi siz o bin Euro muhabbetini aşağılama gibi algılayabilirsiniz diye ikinci bir ekleme yapmak istiyorum. 1500-2000 Euro verdim mi eski de olsa üst segmentte Japon motosikletleri alabiliyorum burada.
Tercihim şu an için onlardan yana olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

Değerli mete han;

Bajaj'ın uzun vadede hedefi nedir? Tek kelime başarılı olmaktır. Ayrıca KTM % 47 sahibi olarak Avrupa'ya Türkiye üzerinden açılmaktır. Bu maksatla en fazla önem verilen ülkelerin başında Türkiye gelmektedir.

Pulsar serisi ürünlerde balansör vardır. Şu anda yeni satışa sunduğumuz PULSAR AS 150 serisi de böyledir.

Evet size katılıyorum; 2016 yılında 200-250 cc aralığında piyasa daha çekişmeli olacak. İnşallah bundan tüketici yarar görecek. Hem kalite ve hem uygun fiyat seçeneği daha cazip olacak.

Saygılarımla...


bende newmoto gibi düşünüyorum...kısa vadeli hedefleri tutturdunuz belki ama seneye satışlar düşerse Bajaj kaçar göçer buralardan...uzun vade de hedefler nedir bütün mesele bu...2006 dan bu yana 250 cc piyasası ölü...Honda ve Yamaha ahmaklıklarına yansınlar...ama 2016 itibariyle asıl hedef asıl potansiyeli olan kitleye hitap eden modeller gelmeye başlayacak...asıl yarış o zaman...şimdi 15 liralık fiyatıyla ınazuma cbr250 yanında pulsarın satması gayet doğal...ama 2016 dan sonra bu işler daha zor olacak...sizi yakalamışken sorayım yahu bu Hintlilere bi sorsanıza Ekrem Abi balansör diye bişey icat edildi...niye koymuyorlar makinalara...4 valf 15 buji uzay teknolojisinden önce bi balansör koyunda bu makinalar gıpraşmasın..

Ekrem Abi..balansör diyorum...titreşim diyorum...yani gıpraşım...:P

mete_han
23 Kasım 2015, 01:22
sağol abi açıklaman için... senin yanaktan bi makas alırım fuar da ...:queen:

balansör var da işte abi o balansör daha etkin olsa ...Yamaha MT25 i getiriyor fuarda...Endonezya malı ama işte bişeye benziyor gibi...bakalım nasip artık...

Bajaj kısa zamanda çok yol katetti..önemli başarılara imza attı...kimseler bunu yadırgamasın...dedğiniz gibi bu kendini en tepede sanan bir kaç firmanın tüyleri yolundu..Kartallar yüksekten uçar ama o kadar yüksekteler ki biz bile göremez olduk...örneğin cb500 serileri Hondanın elinde patladı...ders olsun...kolay gelsin...daha güzel modeller bekliyoruz Bajajdan...

COQ
23 Kasım 2015, 01:28
Yok siz yanlış anlaşılacak şekilde yazmamışsınız ben cepten yazdığım için detaylandırmaya üşendim.
Sormamın sebebi şuydu.
Biliyorsunuz Türk tüketicisinin imkanları sınırlı. Bir çoğu birikimle değil borçlanarak mal sahibi oluyor.
Durum böyle olunca doğal olarak ikinci elde zarar etmeyecekleri daha doğru deyişle en az zararı edecekleri ürüne yöneliyorlar.
Bir ürün üretimden kalkarsa değerinin düşeceği malum.
Mesela Yamaha ve Honda 250cc üretimini bıraktılar.(sport)
Honda 500cc üretmeye başladı ve Yamaha'da 300 cc üretimine geçti.
Aynı durum Kawasaki'de de var ama 250cc satışının devam edip etmediğini şu an hatırlayamadım.
Fakat yamaha devam ediyor.
Fakat Türkiye gibi talep olan ülkelerde devam ediyor. Bu talebin nedeni de devletin enteresan vergi politikası yoksa 300cc dururken kimse 250cc ile uğraşmaz.
Yarın devletin vergi politikası değişirse işler karışır.
150 cc ve 400 cc motosikletlerinizin satış grafiği yükselecek 250 cc motosikletler talep görmeyecektir.
Avrupa'da böyle oldu mesela 250cc satılmadı.
Avrupalının parası var ama Türkiye böyle bir dönem geçirirse çok kişinin canı yanar.
Sormamın nedeni budur yoksa başka bir niyet taşımıyorum yanlış anlamayın.

06Serhat
23 Kasım 2015, 01:31
Değerli Ekrem abi saygılarımı sunuyorum. herşey iyi güzelde ben şu 4 tekerlekli aracınızın tasarımına takıldım. Gercekten çok postmodern bir görünüme sahip. 2 yıldır takip ettiğim Tata markasının nano modelini cok beğeniyorum. İşlevsellik olarak tasarım olarak sizin aracınızdan bir adım daha önde. Keşke o aractan tata amblemini söküp bajaj amblemini yapıştırıp satsaydınız. Ciddi piyasa yapacağına inanıyorum.


https://www.google.com.tr/search?q=tata+nano+genx&client=ms-unknown&hl=tr-TR&prmd=niv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYtsb_iKXJAhWDl3IKHUb0CJkQ_AUICCgC

Verdiğim linkteki aracı sizin aracınız ile kıyaslarsanız sevinirim. İkiside Hindistan ürünü ikiside aynı amaç için üretilmiş. Biri otomobil gibi görünüyor diğeri ise oyuncağa benziyor. Bu sitede ve Facebook gibi sosyal medyalarda bu araç ile ilgili çok tepki aldım. Burada da dile getirmek istiyorum. (Yazdıklarım bajaj içindir şahsınızı saygı ile selamlıyorum).


http://i.hizliresim.com/Jkr3Zj.jpg

ekrem ata
23 Kasım 2015, 01:37
Değerli newmoto;

Bu ülke 2004-2005 yıllarında yıllık 500.000 adetler satışlarını gördü. Şu anda da elektrikli scooter ürünleri tescilde görülmediği için oldukça yüksek adetler TUIK verilerine yansımıyor. Mevzuat boşluğu ya da mevzuatın uygulanmasındaki eksiklikler elektrikli scooteri cazip hale getirdi. Ancak bir çok noktada bu ürünlerin normal motosiklet gibi sorgulanıyor olması önümüzdeki dönemde tekrar benzinli motosikletlerin sayısında artışa sebebiyet vereceği aşikardır.

QUTE konusunda cevap verdim. Ancak ön yargılı yorumlarınıza devam ediyorsunuz. Biz 20 ps ürün sunduk, tüketicilerden sipariş aldık da şimdi yanlış olmuş, kusura bakmayın size 13,5 ps lik ürün vermek zorundayız falan mı dedik, hakikaten anlaşılması güç şeyler yazıyorsunuz. Ya da yazmaya kendinizi zorluyorsunuz. Biz bu ürününün tanıtımını yeni yaptık. Bütün değerlerini açıkladık ve siparişleri de yeni almaya başladık. Bir ürünün gücü saklanabilir mi? Uygunluk belgesinde yazan temel bir veridir. Bu ürünün gücü 13,5 ps dir. Ancak yüksek tork değerine sahiptir. Zira bilerek böyle yapılmıştır. Bu sebeple de azami hızı 70 km/h. dır. Ancak % 20 eğim çıkabilme kabiliyetine sahiptir.

Her şeyi layıkı ile yapıyoruz gibi bir ukalalık içinde değiliz. Bu yazımın da böyle anlaşıldığını zannetmiyorum. Eğer böye anlaşılırsa tüm arkadaşlardan özür dilerim. Yapımın böyle olmadığını beni tanıyan arkadaşlarım bilirler. Eksikliğimizi biliyoruz. Daha alacağımız çok yol var. Bunun bilincindeyiz. Ama şunu net söyleyeyim. Hedefimiz herhangi bir marka değil. Tüm markaların hangi durumda olduğundan haberimiz var. Bağımsız araştırma şirketlerinden belirli peryotlarla raporlar alıyoruz. Nerede olduğumuzu, diğer markaların da nerede olduğunu çok iyi biliyoruz.

Eğer ukalalık olarak kabul edilmez ise bir konuyu arz edeceğim. Bu şekildeki olumsuz yorumlara takılsa idik hiç yol alamazdık. Bugün yüzlerce kullanıcılarımızdan teşekkür mesajlarını alıyor olmamız bizleri çok sevindiriyor. Abartmıyorum, her gün böyle. Türkiye'de bir şeyleri değiştirdiğimizin farkındayız. Bir çok önemli markalar tarafından takip ve takdir ediliyor olmak bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

İnşallah uygun kaliteyi uygun fiyata kolayca ulaşabilmek politikasına devam ederek sektörde önemli değişimleri kullanıcılarımız ile beraber başaracağız.

Ukalalık olarak anlaşılmamak dileği ile saygılarımı sunuyorum.

beko12345
23 Kasım 2015, 01:44
Ekrem bey sanırım gözünüzden kaçtı.

Arkadaşların kızdığı nokta şu linkteki sanırım sizin bir bayiniz tarafından açılan başlık.

Herhalde farketmediniz bu konuyu. O 20 beygir muhabbeti buradan gelmektedir. Ve hakikaten aldatıcı bir başlık olduğuna bende katılıyorum. Konu sahibini uyarıp, herşeyi açık şekilde yazmasını sağlamanızı rica ediyorum.

Buyrun..

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/156369-bajaj-qute-motor-desek-motor-degil-araba-desek-araba-degil-cok-egleneceksiniz.html

ekrem ata
23 Kasım 2015, 01:55
Değerli Zuzuuw; çok gençsin biliyorum. Eğer bir nasihat benden kabul edersen siyaset ile ticareti hiç bir zaman bir araya getirmemeni, ideolojiler ile markaları aynı anda dile getirmemeni tavsiye ederim. Sadece bir tavsiye. Zira güzel bir üniversitedesin. Önünde uzun yıllar var. Hayata bu bakış açısı ile başlamamanı acizane isterim. Dediğim gibi sadece bir tavsiye. Eğer kabul görmedi isen geri alıyorum. :) Seni bir abin olarak seviyorum.

Selamlar...



Her ne kadar Kuralkan ve sahip olduğu markalardan tiksinircesine nefret etsem de "Ekrem Ata ve BaCaC" motosiklet kullanıcıları için 2 senede güzel işler yaptılar ve yapmaya devam edeceklerdir diye umuyorum.

2013 yılından beri ısrarla yazıyorum, Bajaj bu ülkede bir japon firması gibi yer edinebilmek istiyorsa mutlak suretle servis politikasını değiştirmek zorundadır. Aksi taktirde çaylak avcısı olarak yeni başlayan kesime hitap edecek asla ama asla yeterince kazık(tecrübe) yemiş ben ve benim gibi kullanıcılara hitap edemeyecektir.:)

Gerçi Mevcut hükümetin 50% oyla hala iktidar olabildiği bir ülkede bu millete asıl yakışan da UMA ve KURALKAN tipi firmalardır ya neyse...

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

Teşekür ederim beko12345 rumuzlu arkadaşım. Yeni gördüm. Ayrıca su soğutmalı olacak. Hava soğutmalı yazmışlar. Gerekli ikazı yaparız. Selamlar...


Ekrem bey sanırım gözünüzden kaçtı.

Arkadaşların kızdığı nokta şu linkteki sanırım sizin bir bayiniz tarafından açılan başlık.

Herhalde farketmediniz bu konuyu. O 20 beygir muhabbeti buradan gelmektedir. Ve hakikaten aldatıcı bir başlık olduğuna bende katılıyorum. Konu sahibini uyarıp, herşeyi açık şekilde yazmasını sağlamanızı rica ediyorum.

Buyrun..

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/156369-bajaj-qute-motor-desek-motor-degil-araba-desek-araba-degil-cok-egleneceksiniz.html

seljan38
23 Kasım 2015, 01:58
Ekrem bey iyi geceler. Sektorde basarilarinizin (sizi kastediyorum firmayi degil) devamini diliyorum. Daha oncede yazmistim musterinin sizin gibi ilgili muhatap bulmasi bir sans, ayrica bana gore bajajin sayisinda sizin bu formda olmanizin ve gerekli mudahaleleri yapmanizin etkisi yuksek. Yine daha once yazmistim ancak cevap alamadigim sorulari tekrarlamak istedim. 1. Kanuni olarak bu sirketcyillardir bu sektorde is yapiyor yanlis hatirlamiyorsam MZ uretimi ve ithalitida yapti daha sonra ÇİN mallarinin ithalat ve montaji, HEP kanuni diger otomotiv firnalarimuz gibi montajciliga devammi edecek ( Hyundai ile Anadol ayni yillarda ford lisansi ile basladilar Hyundai simdi dunta devi) yoksa birici sayfada arkadasinda sordugu gibi % 100 yerli uretmeyi dusunuyormu. 2. Bajaj Pulsar 200 ns nin karburatorlu fiyat olarak rekabetci pozisyonda getirmeyi dusunuyormusunuz. 3. Yine Avengeri Karburatorlu uygun fiyatli getirmeyi dusunuyormusunuz. Sorularima yanit verirseniz mutlu olurum saygilar. (Karburator basit idamesi bakimi kolay parcasi ucuzdur)

ekrem ata
23 Kasım 2015, 02:10
Değerli seljan38;

1. % 100 yerli üretim düşünüyor musunuz sorusuna cevap verebilmem zor. Ancak üretim gücümüzü zaman içinde bajaj ortaklığımız ile beraber yürütmemiz daha imkan dahilinde görülüyor,

2. 200 NS enjeksiyonlu devam edecek. Avanger modeli karbüratörlü olma ihtimali yüksek. Kesin cevabını ocak ayında verebilirim.

Saygılarımla...


Ekrem bey iyi geceler. Sektorde basarilarinizin (sizi kastediyorum firmayi degil) devamini diliyorum. Daha oncede yazmistim musterinin sizin gibi ilgili muhatap bulmasi bir sans, ayrica bana gore bajajin sayisinda sizin bu formda olmanizin ve gerekli mudahaleleri yapmanizin etkisi yuksek. Yine daha once yazmistim ancak cevap alamadigim sorulari tekrarlamak istedim. 1. Kanuni olarak bu sirketcyillardir bu sektorde is yapiyor yanlis hatirlamiyorsam MZ uretimi ve ithalitida yapti daha sonra ÇİN mallarinin ithalat ve montaji, HEP kanuni diger otomotiv firnalarimuz gibi montajciliga devammi edecek ( Hyundai ile Anadol ayni yillarda ford lisansi ile basladilar Hyundai simdi dunta devi) yoksa birici sayfada arkadasinda sordugu gibi % 100 yerli uretmeyi dusunuyormu. 2. Bajaj Pulsar 200 ns nin karburatorlu fiyat olarak rekabetci pozisyonda getirmeyi dusunuyormusunuz. 3. Yine Avengeri Karburatorlu uygun fiyatli getirmeyi dusunuyormusunuz. Sorularima yanit verirseniz mutlu olurum saygilar. (Karburator basit idamesi bakimi kolay parcasi ucuzdur)

TIGERSHARK
23 Kasım 2015, 02:10
Selamlar ekrem bey sorum şu olacaktı
Neden sitenize aynı zamanda dolar ile satış fiyatı koymuyorsunuz ? Örneğin kawa gibi
Vatandaş dönem kuruna göre kendi fiyatını hesaplasın
Hem sizin işinize'de gelir her yaptığınız zam'dan sonra küfür yemekten kurtulursunuz.
Birde ns lerde abs olacakmı ?
Saygılar...

oakley
23 Kasım 2015, 02:24
Selamlar;

Motosiklet dünyasına ilk adım attığım zamanlarda, laf olsun diye, bir misafirime (halk arasındaki tabir ile müşteri) hangi motosikleti kullandığını sormuştum. Cevap olarak "pulsar" demişti. O günden beri bu ismi sıkça duyar, görür oldum. Doğru yolda olduğunuz açık. Büyümenin ve saygı duyulmanın en büyük etkeni şüphesizki "müşteri" den ziyade "misafir" olgusunu benimsemektir. Açıkça görülüyor daha kapınız çok çalınacak :) çizginizi bozmayın.

Başarılarınızın devamını dilerim.

Saygılar

GP500-1st
23 Kasım 2015, 05:00
Değerli ekrem bey, bende bir soru sormak istiyorum. Sorum şu RS200 ABS modelinizle ilgili.

Siz firma olarak baktığınızdan sanırım markanın sektörde konuşlanması ve imajının yükseklmesi için RS200 e bir misyon yüklüyorsnuz ve Hindistanda hem ucuz ABS'siz model hemde isteyene ABS li olarak satışa sunulan bu modelde bizi abs li olanı sunup diğer secenekten faydalandırmıyorsunuz. Fiyatları arasında Yüzde 10 dan fazla fark var. 1.15 e 1.30 hindistan fiyatları

250cc ye kadar olan sizin supersport tabir ettiğiniz segmente müsterisi ve kalitesi otourmuş markalar ülkemize hiçbiri ABS sunmuyor ve hatta sizin gibi ABS yi zorunlu seçenek yapmıyor. örneğin inazuma, CBR250 Ve yamaha R25, buna 9.600 fiyat etiketli cbr125 i de dahil ediyorum.

ABS si olmayan ve RS200 modelinizden 1.5 kat beygir gücünde olan R25 sınıfında rekor kırıyor. demekki bu segmentte ABS hiçde zorunlu değil.

Kuralkanın burda müşteriden kopuk şekilde modellerini konuşlandırması ve model ithalatı söz konusu.

Bakın RS200 mdelinizin fiyatıda yoğun eleştiri alıyor bunun farkındasınız. 9.000 tl ye NS200 modelinizde yoğun tepki görüyordu aynı CBR250 Honda modelinin 14.700 lük fiyatı gibi.

Burda beni taraflı diye itham etmesseniz samimi kişisel algımı söyliyim. AS 150 modeli getirdiniz fiyat ve karşılığında müşteriye sunduklarınız konusunda büyük tepki aldınız bunu forumdan anlıyorsunuz sanırım. ihtiyaç model AS200 modeli idi çünkü. Ve bu model satışı oturmuş NS200 modeli ile çakışmasın diye 150cc olanı getirdiniz ve hindistanda bile pahalı olan bu motor büyük tepki çekti. Daha iyi anlaşılması için, model gamınız genişliyor ama kağıt üzerinde genişliyor, müşteri açısından değil.

Yini ABS yi zorunlu tuttuğunuz fiyatı 11.000 büyük tepkiler alan ve bir çok kişinin ABS yi sevmediğinden değil ikinci elde 200cc bajaj'ı kaça satarım korkusundan yanaşmaya korktuğu bir model konumuna soktunuz. Ama sizin açısınızdan ise 8.290 fiyatlı NS200 ile 11.000 fiyatlı RS200 ü kendi içinde savaştırmayacak bir fiyat ayrımına soktunuz.

Yani sonuç olarak ben AS200 ve RS200 ün ABS siz modellerini bekleyen bir kullanıcı ve bajaj'ı takip eden biri olarak büyük hayal kırıklığı içindeyim umarım anlatabiliyorum:)

gokberk6426
23 Kasım 2015, 05:17
ne guzel saticiyla irtibata gecebiliyosun bayi disinda . ktmye ottakmi yani simdi pulsar ? 200ns hosuma gitmiyor degil eger parca kalitesi ktm gibiyse neden olmaskn :)

Sinan Er
23 Kasım 2015, 06:40
Kendimi tutamadım bende bi iki şey yazayım dedim :))

Topicin ana fikri markayı genel olarak tanıtmak olsada bir gerçek var ki bazı modeller gerçekten diğerlerinden sıyrılır ve kendine farkli bir yer kazandırır. Bu bütün tüketimler için geçerlidir.

Her markanın birçok modeli olmasına karşın bazı modelleri ile tanınır.

Buna çok iyi bildiğiniz Mercedes ler Bmw ler Samsunglar da dahil.


Bajaj markasını da bu şekilde değerlendirmeliyiz.

Tükiyedeki ortağı ile Türk halkının gönlünü kazanması epey uzun sürecek.


Model bazında değerlendirecek olursa da bu değerlendirmeler doğru olmayacaktır. Henüz iki yıldır yolda olan motosikletleri ancak 5. yılından sonra puanlayabiliriz.

Kısa bir örnek verecek olursak. Bir zamanların haramzadesi tarafından getirilen proton ve modenas lar hala yollarda ve kullanıcıları çok memnun. Yaşanan sıkıntılar sa devamının gelmemesi ve servis desteğinin yerlerde sürünmesi.

Diğer arkadaşların da bahsettiği gibi Kuralkan hangi markayı çatısı altına alsa eline yüzüne bulaştırıyor. Ve o markaların hiçbiri tüketici tarafından değerlerinden hiçbir şey kaybetmedi. Tüketici kaybetti. Kuralkan kazanmak için her türlü oyuyunu oynuyor.

Bu kadar oyuncu bir kuruluşun tüketiciye vereceği hiçbir şey olduğunu düşünmüyorum.

Sizin de markanızında varlığını " Biz piyasayı düşük tutuyoruz biz olmasak japonlar çok daha pahalı olur " Felsefesine dayamanız çok yanlış. Kendi kalitenizi kendi sisteminizi oluşturun bırakın kullanıcılar sizin hakkınızda konuşsun.


Fiyatlandırma yaparken de Japon 5 lira çinli 3 lira biz de 4 lira olalım da pastadan pay alalım politikasını herkes biliyor ve kazın ayağı öyle değil. Bunu zamanla hep birlikte göreceğiz. ( bu son yazdığım cümle Sym ve Kymco için de geçerli )


Olumlu/olumsuz her şeye rağmen bu markanın Türkiyede olması ve uzun vadeli planlar yapması oldukça sevindirici.

YouSuffer
23 Kasım 2015, 11:28
Selam Ekrem Bey, geçen seneki fuarda tanışmıştık çok iyi birisiniz biliyorum, zorla rs200 ün üstüne oturttunuz beni :) fakat gelişmek istiyorsanız benim gibi eleştiriler çok önemlidir sizin için bilirsiniz,

- Supersport dediğiniz rs200 malesef naked gidonlu ve karenajlı bir naked alsa kucuk hacimli ss olamaz.
- Debrıyajı çekip istop etme gibi bir kronik sorunu olan motor çok satsa bile bana göre asla o paraları etmez, neden buna çözüm bulamıyorsunuz?
- İstanbuldaki gibi biryerde servisleriniz ciddi sorun çıkaracak vidaları vs takmayı unutmak gibi ölümcül hatalar yapıyor, zaten gayet pahalı gelen motora zam yaparak çıkarmak yerine bence servisleri geliştirin, başarılar..

Edit: Forumu ve sosyal medyayı takip edip yazmanız bu ülkenin ötesinde bir yönetici oldugunuzun ispatı bence.

srknbdm
23 Kasım 2015, 12:15
boxer ın tel jantlı sı gelecek mi?

hardmusty
23 Kasım 2015, 12:26
Ekrem bey, hayırlı satışlar
Sizin gibi yöneticiler umarım ülkemizde çoğalır.
bajaj Qute ile ilgili bir sorum olacak
top gear ın incelediği bu aracın fiyatı Asia, South America, Africa and Europe(AB) ülkelerinde 2000 USD fiyatında olacakmış avrupada bu fiyata satılan araç ülkemizde 6000tl hadi 7000tl olsun en baba 10000tl olmalıydı. Araç 200cc vergi dilimini kurtarıyor ama bizi soymaya çalışan kim? bu işin ilmini bana açıklayabilir misiniz?

oknglr
23 Kasım 2015, 13:10
Ekrem Ata Bey peki 250 CC için ne düşünüyorsunuz. Bajajın modelleri genellikle ktm ile paralel gidiyor. 250 CC çift silindir bir model varmı planlarda ? Birde Bu 400 CS Türkiyede nezaman satışa sunulur. Pulsar 200 13 bin km oldu yavaş yavaş arayışa girdim :D

Mamba09
23 Kasım 2015, 13:12
Ekrem bey merhaba. Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Eleştrileri dinliyor ve cevap veriyorsunuz.

Ben Aydındayım ve burdaki bayinizde Atınç bey'e rica ederek Qute modelinize bindim. Ben ve arkadaşımı hiç karşılıksız almayı bile düşünmüyorken gezdirdi ve yokuş performansını denetti. Ben çok beğendim. Şehir içinde çok ideal bir araç. Sadece camları fermuarlı değilde manuel de olsa cam olmasını dilerdim.

Ayrıca Pulsarda fiyat politikanızı çok beğeniyor olsamda yeni gelen 150lik modeliniz cbfden, ybrden güzel olmasına rağmen fiyatı yüzünden piyasada çok bulunmayacak gibi. Kimle konuşsam motosikleti beğeniyor ama o paraya cbf, ybr diyip duruyorlar. Kalitesi hakkında soru işaretim yok ama belki bayinin o motosikletten kârı 1000 tl ise o kâr 1-2 sene için 100 lira olsun ki motosiklet taninsın, bilinsin, piyasada dolansın. Ben bu şekilde düşünüyorum. Yani ybrden daha yakışıklı bir motor alacak müşteri hem kaliteli hemde biraz daha ucuza.
Sadece bir öneridir. Honda yıllar önce cbr125 gibi makinelerini çok ucuza sattı şimdi her yer onlardan dolu ve fiyatı ilk zamankine göre çok daha yüksek. Kısa zamanlı kâr değilde uzun süreli kâr daha mantıklı diye düşünüyorum.

Ek olarak servislerinizle revizyona gitmelisiniz bence. Örneğin ben suzuki marka motosikletimle geçen yamaha servisine gittim, yağ değişimi için. Yağımı değiştirmediler. Sadece yamahalara bakıyoruz dediler. Ayrıca serviste temizlik, düzen, üslup harika oluyor honda, yamaha gihi servislerde. Bajaj servisine gittiğimde Aydinda, tüm çin malı motorların servisliğini almış derme çatma bi yer. Bajajın logosu o çin marka logoların yanında yer aldığı sürece bilinçsiz müşterinin gözünde imajınız "kalitesiz çinli" olarak kalacak. Dikkatinizi çekeyim bilinçsiz müşteri diyorum, ben bajajın dunyanin en buyuk 3. Motosiklet ureticisi oldugunu biliyorum ama sokaktaki adam bilmiyor. Servislere de el atılmalı.

iptaluyelik02
23 Kasım 2015, 13:21
Ekrem Bey,
biz motosiklet kullanıcıları distribütör ile bu kadar acıkca temasa geçmeye alışkın değiliz.Gayet güzel ve faydalı bir diyalog oluyor bu umarım her marka aynı yöntemle yeni çözümlere ulaşır.Çünkü Türkiye'de motosiklet markalarının itibarı distribütorler ve servisler yüzünden hakikaten yerde sürünüyor.Tebrikler tekrar.

Lucas
23 Kasım 2015, 13:44
Belki de Kuralkan eski hatalarını görmüş, aynı hataları tekrarlamamak için Bajaj markasıyla geleceğini şekillendirmek istiyordur.

Hepimiz kullanıcı yani tüketiciyiz. Şirket satış grafikleri, satış politikaları, dünya pazarı, diğer markaların pazar payları, gelecek stratjileri, vb. şeyler hakkında sadece fikrimiz olabilir. Bahsettiğim şeyler hakkında bilgisi olan insan sayıdı da şu forumda toplasan 5'i geçmez. İnternetten araştırarak belirli grafiklere ulaşabiliriz fakat, ulaşamayacağımız bir çok argüman var.
Kısacası, Bajaj öyle yada böyle adından sıklıkla söz ettiriyor. Tam da Türkiye'nin sosyo ekonomik durumuna uygun segmentte araçlar getirip pazarlıyor.
Şöyle de birşey var ki sadece forumda değil, tüm sosyal mecralarda ürünün direk en yetkili ismine her an ulaşabilmek bu markayı tercih etmek için tek başına bir sebep bile olabilir.
Keşke her markanın herhangi bir müdürü kullanıcısı olsun olmasın hepimizle böyle ilgilenebilse.

fedos
23 Kasım 2015, 13:50
Bajaj ailesine (bizde dahil) başarılarının devamını diliyorum.

newmoto76
23 Kasım 2015, 14:17
1990 larda İstanbulda ciddi su ve kirlilik sorunu vardı. Çöp yığınları ortadaydı aslında yerel yönetimin başkanıda varda lojistik ekipmanıda ancak sorunu çözmek yerine sadece toplantı falan yaptılar.. insanlar günlerce susuz kaldı çöplerde ortada...

Türkiye de otomobil güçlü ve ikinci el değerleri ve satış sonrasıyla avrupaya entegre olup kararlı bir şekilde ilerlerken motosiklet sektörü ise hala emekleme aşamasında olmasının nedeni sizce nedir?

Arkadaşlar mesele şu ki bu sektörün oyuncuları kısa vadeli hedeflerle iyi karlar elde etmekten başka hiçbir yatırımın içinde değiller..A firması B firması her kimse... Bu ülkede motosiklet sektörümü var? Para verip alıyorsun sonra servis / yedek parça ilgi bekliyosun yokmu var var ama 10 üzerinden 2 var 3 var... SORU ŞU HAVANDA SU DÖVMEK VE/VEYA X Y ÜRÜN 1000 TANE SATILDI DEMEK YILLARDIR NEYİ ÇÖZDÜ? OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÇOKMU AHMAK VARDA BİR 3S PLAZA YATIRIMI İÇİN MİLYON DOLARLAR HARCIYOR?

Markalar bir o distributorun bir diğerinin kucağında gidip gelirken kimse kusura bakmasın EN AZ SUÇLU OLAN BİZ MÜŞTERİ VE KULLANICILARIZ.BİZ PARASINI VERMİŞİZ ALMIŞIZ.KARŞILIĞINI MARKALAR DİSTRİBUTORLER VEREMEMİŞ. BAJAJ DA VEREMİYOR.SERVİSLERİNİN DURUMU MALUM ORTADA..

ŞİMDİ BEN KENDİME 2 BİN TL LİK TELEFON ALIRKEN KALİTEYİ GÖZETİYORSAM, YADA BİR ARABAYA 50 BİN - 100 BİN TL VERİRKEN SONRA NE OLACAĞINI ÖNGÖRDÜĞÜM İÇİN VERİYORSAM BU MOTOSİKLETTE NEDEN BÖYLE??? BUNU BENMİ ÇÖZECEĞİM_??

Daha öncede yazdım x y motorun distributoru olursunuz getirirsiniz 1000 tane satarsınız ve çekip gidersiniz. Size bu iş birkaç milyon kazandırır. Lojistik yatırım yapmadığınız içinde karlı bir iş olmuştur. Para kazanmışsınızdır. Bunun sektöre nasıl ve ne çeşit bir katkısı var ??

Samimi açık ve gerçekten bugun sonuç olarak motosiklet müşterilerinin nasıl adam yerine koyulmadığını. Satın aldığınız diğer ürünlerle kıyasladığınızda net olarak göremiyormusunuz? Garantiler, servis hizmeti vs vs..

Ülkedeki ricari uygulama koşulları ve yasaların hükmü yokmu var evet ancak hiçbiri bir standart üzerinden yürümüyor.İşte tam bu nedenle distributorler zaten sürekli iyi kazanıyor. Aynı adama 5 markanın servisini ver oh ne güzel memleket.Sonra müşteri koştursun dursun..

Eğer motosiklet bu memlekette yılda 500 bin adetlerde satılacak ve 250 cc üzerinde kemikleşmiş müşterilere sahip olacaksa.. Kuralkanın ve diğer markaların uyguladığı strateji yada işlemlerle bu hedefin tutmayacağı yeterince açık değil mi? YAHU KAÇ YIL GEÇMİŞ HALA DÜZELECEK DÜZELECEK DİYORUZ BU ÇÖPLERİ KİM KALDIRACAK KİM SU GETİRECEK? MÜŞTERİ Mİ?

Motosiklet distributor ve markalarının böyle küçük hamlelere değil daha büyük adımlara ve müşteriyle bütünleşebilecek çözümlere ihtiyaçları var..Daha güçlü hamlelere yani. Yoksa otomotiv sektörü motosikleti bugun ezdiği gibi önümüzdeki 10 yılda iyi ezecek.. Ticari ( iş amaçlı ) olmayan motosiklet satışları yerlerde geziyor şuan motosiklet sektörü Türkiye de kriz yaşıyor..Çözüm marka temsilcilerinindir..

Unutmadan YERLİ MOTOSİKLET i üretmemek te bu ülke motosiklet sektörü için yapılabilecek en büyük kötülüktür...İyi niyetli olan yerli firma yerli motosikleti üretir , istihdam, alan açar yada Ar&Ge yapar yine hindistanda yada çinde ürettirir ancak yine bir TÜRK markası olur..

CompanERROR
23 Kasım 2015, 14:17
Ekrem abi merhaba,

400-500 cc absli, şöyle güzel motorlardan birini getirin. Sonra eski pulsarını getirene indirim yapın güzelce bizde cc yükseltelim. Ama uygun fiyatlı olsun :queen:

Seko
23 Kasım 2015, 14:46
Ekrem Bey,

Bir şeyi çok merak ediyorum; Qute RE60'ın fiyatına nasıl karar verildi ? Bu aracın bu fiyattan (16800 TL), sokaktaki vatandaşa satılabilmesi mümkün değil. Neden firmalarımız bir ürüne ederi kadar para istemek yerine yüksek bir fiyat koyup hiç satılmamasını tercih edebiliyorlar ? Ben bu psikolojiyi gerçekten anlamıyorum. Nasıl olur da bir firma kârını düşük tutarak iyi satış yapmak yerine hiç satış yapmamayı tercih edebilir ? Biz bu kadar zengin bir ülkemiyiz ki bu araç Hindistan'da Pulsar fiyatına satılırken bizde zaten Hindistan'dakinin 2.5 katına satılan Pulsar'dan 2 kat pahalıya satılıyor ? Eğer konu kâr marjının yüksek olması değil de vergiler veya Bajaj'ın dayatmasıysa o zaman sizin bu aracı piyasaya sürmeyi kabul etmemeniz gerekir. Başarısız olacağı açık olan bir araçla 3 - 5 tane satacak diye neden uğraşasınız ?

Aynı eleştirimi AS150 için de yapıyorum. Bu motor teknoloji olarak Pulsar ayarında olsa anlayacağım ama karbüratörlü, 5 vitesli, arkada kampana freni olan hava soğutmalı bir motor için 7000 TL gerçekten çok ama çok fazla. Şimdi ben CBF 150 kullanıcısı olarak bu motora geçmek istemem çünkü hem 150 cc, hem pahalı ve kağıt üzerinde benim için görünüş hariç hiçbir artısı yok. Kendimi sıfır bir kullanıcının yerine koyayım diyorum, yine karşıma fiyat çıkıyor. Motorun üzerinde fiyatını cazip kılacak kadar donanım yok. AS150 sadece çok güzel bir naked hatta commuter bir motor ve sınıfının en pahalısı. Yani zaten bu işten çok anlamayan yeni başlayacak birisinin de tercih edebileceği bir model değil. Bakın CF Moto 150 veya 125 cc su soğutmalı, enjeksiyonlu ve 6 vitesli bir motor getirdi, ona bu parayı isteseler eder derim ama AS150 için gerçekten çok fazla. Fiyatının en yüksek 6000 TL seviyesine çekilmesi lazım diye düşünüyorum.

oguzhanlal
23 Kasım 2015, 15:23
Merhaba Ekrem bey,
Pulsar 200 RS in testinde sizinle tanışmıştım. Beyefendiliğinizle öne çıkıyorsunuz. Kime sorsam sizi böyle anlatıyor. Başarılarınızın devamını dilerim.
(Ekrem beyden başka böyle mertçe tüketicinin karşısına çıkan var mı ? )

metinkilic
23 Kasım 2015, 16:58
Sektör temsilcisini yakalamışken kişisel bir kaç önerim olacak.
Ülkemizde maalesef bir trafik sorunu var. Bu sorunu aşmanın yollarından bir tanesi de motorsiklet kullanımının yaygınlaşması olabilir. Dışarıdan alınan petrolün de ithalatının azalmasına yardımcı olabilecek bir gelişmedir bu.
Ancak devletimiz bu sektörün gelişmesinin önünde ki en büyük engellerden bir tanesi. Hem sektörü büyütmek, hem bu gün karşılaşılan problemleri çözmek adına tüm motorsiklet ithalatçıları, üreticiler, bayiler kısaca tüm sektörü bir araya getirip ötv, kdv, vb.diğer fiyat yükselten uygulamaların azaltılmasını sağlayabilirseniz hem sizler, hem bizler ve hem de ülke ekonomisi kazanacak.
Bu konuda ciddi lobi çalışması yapılması lazım. Kullanıcılar olarak bizler bu çalışmaya gönüllü katkı yapmaya hazırız. Umarım ve dilerim bu problemler çok kısa sürede aşılır.

murad13
24 Kasım 2015, 02:02
Rekabet güzeldir, ancak bizi tatmin edecek yada beni yüzde yüz yerli Motosiklet'dir.Motor ne olursa olsun alacağım, ve çevreme aldıracağım.Geçen günler bizim aleyhimize işliyor.

Umarım, birgün kendi ürettiğimiz araçlarla da gurur duyma sırası gelir..
Hindu Japonu bilmem ...abi sen ne güzel dedin öyle

COQ
24 Kasım 2015, 03:24
Adamcağız iki motor satalım diye geldi Batman yaptınız iki günde.
Bi daha foruma girmeye korkar valla:)
Sektörün ne kadar derdi varsa hesabını sorduk adamdan bi de yetmedi kurtarıcı kılığına soktuk.
Çok işi var Ekrem beyin.
Milletin hoşuna giden modeller getirtecek.
Bunlar her türlü teknolojiye sahip olacak.
Tabi mutlaka ucuz olacak.
Daha sonra diğer asyalılara el atıp fiyat konusunda onları da hizaya getirecek.
Trafik sorununa el atacak.
Ülkemizin petrol konusunda dışa bağımlılığını azaltacak önlemler alacak.
Kalan boş vakitlerinde de bir kaç motor satsın bari ilişmeyelim de. :)

Petrol konusunda bir küçük not paylaşayım.
Hani benzin tasarrufu diyoruz ya!
O iş bizim memleket için geçerli değil.
Devlete faydalı olmak istiyorsanız, tasarruf değil aksine bol bol benzin tüketiniz.
Çünkü Türkiye ürettiği benzini tüketemiyor.
Bu nedenle elinde bol miktarda fazla benzin kalıyor ve yanlış hatırlamıyorsam 1,25-1,50Tl gibi bir fiyata başka ülkelere satıyor.
Yani bak biz motora biniyoz, tasarruf ediyozz diyerek devletin dikkatini çekemezsiniz.:)
Olum bak git! derler.

TIGERSHARK
24 Kasım 2015, 11:41
dur daha foruma girmemiş kendisi

Keoma
24 Kasım 2015, 13:34
1990 larda İstanbulda ciddi su ve kirlilik sorunu vardı. Çöp yığınları ortadaydı aslında yerel yönetimin başkanıda varda lojistik ekipmanıda ancak sorunu çözmek yerine sadece toplantı falan yaptılar.. insanlar günlerce susuz kaldı çöplerde ortada...

Türkiye de otomobil güçlü ve ikinci el değerleri ve satış sonrasıyla avrupaya entegre olup kararlı bir şekilde ilerlerken motosiklet sektörü ise hala emekleme aşamasında olmasının nedeni sizce nedir?

Arkadaşlar mesele şu ki bu sektörün oyuncuları kısa vadeli hedeflerle iyi karlar elde etmekten başka hiçbir yatırımın içinde değiller..A firması B firması her kimse... Bu ülkede motosiklet sektörümü var? Para verip alıyorsun sonra servis / yedek parça ilgi bekliyosun yokmu var var ama 10 üzerinden 2 var 3 var... SORU ŞU HAVANDA SU DÖVMEK VE/VEYA X Y ÜRÜN 1000 TANE SATILDI DEMEK YILLARDIR NEYİ ÇÖZDÜ? OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÇOKMU AHMAK VARDA BİR 3S PLAZA YATIRIMI İÇİN MİLYON DOLARLAR HARCIYOR?

Markalar bir o distributorun bir diğerinin kucağında gidip gelirken kimse kusura bakmasın EN AZ SUÇLU OLAN BİZ MÜŞTERİ VE KULLANICILARIZ.BİZ PARASINI VERMİŞİZ ALMIŞIZ.KARŞILIĞINI MARKALAR DİSTRİBUTORLER VEREMEMİŞ. BAJAJ DA VEREMİYOR.SERVİSLERİNİN DURUMU MALUM ORTADA..

ŞİMDİ BEN KENDİME 2 BİN TL LİK TELEFON ALIRKEN KALİTEYİ GÖZETİYORSAM, YADA BİR ARABAYA 50 BİN - 100 BİN TL VERİRKEN SONRA NE OLACAĞINI ÖNGÖRDÜĞÜM İÇİN VERİYORSAM BU MOTOSİKLETTE NEDEN BÖYLE??? BUNU BENMİ ÇÖZECEĞİM_??

Daha öncede yazdım x y motorun distributoru olursunuz getirirsiniz 1000 tane satarsınız ve çekip gidersiniz. Size bu iş birkaç milyon kazandırır. Lojistik yatırım yapmadığınız içinde karlı bir iş olmuştur. Para kazanmışsınızdır. Bunun sektöre nasıl ve ne çeşit bir katkısı var ??

Samimi açık ve gerçekten bugun sonuç olarak motosiklet müşterilerinin nasıl adam yerine koyulmadığını. Satın aldığınız diğer ürünlerle kıyasladığınızda net olarak göremiyormusunuz? Garantiler, servis hizmeti vs vs..

Ülkedeki ricari uygulama koşulları ve yasaların hükmü yokmu var evet ancak hiçbiri bir standart üzerinden yürümüyor.İşte tam bu nedenle distributorler zaten sürekli iyi kazanıyor. Aynı adama 5 markanın servisini ver oh ne güzel memleket.Sonra müşteri koştursun dursun..

Eğer motosiklet bu memlekette yılda 500 bin adetlerde satılacak ve 250 cc üzerinde kemikleşmiş müşterilere sahip olacaksa.. Kuralkanın ve diğer markaların uyguladığı strateji yada işlemlerle bu hedefin tutmayacağı yeterince açık değil mi? YAHU KAÇ YIL GEÇMİŞ HALA DÜZELECEK DÜZELECEK DİYORUZ BU ÇÖPLERİ KİM KALDIRACAK KİM SU GETİRECEK? MÜŞTERİ Mİ?

Motosiklet distributor ve markalarının böyle küçük hamlelere değil daha büyük adımlara ve müşteriyle bütünleşebilecek çözümlere ihtiyaçları var..Daha güçlü hamlelere yani. Yoksa otomotiv sektörü motosikleti bugun ezdiği gibi önümüzdeki 10 yılda iyi ezecek.. Ticari ( iş amaçlı ) olmayan motosiklet satışları yerlerde geziyor şuan motosiklet sektörü Türkiye de kriz yaşıyor..Çözüm marka temsilcilerinindir..

Unutmadan YERLİ MOTOSİKLET i üretmemek te bu ülke motosiklet sektörü için yapılabilecek en büyük kötülüktür...İyi niyetli olan yerli firma yerli motosikleti üretir , istihdam, alan açar yada Ar&Ge yapar yine hindistanda yada çinde ürettirir ancak yine bir TÜRK markası olur..

Yani arkadaş diyorki siz önceki markalarda yaptığınız gibi bunda da satışlarınızı yapıp bırakırsanız müşteri memnuniyeti ne olacak diyor?
Dahası servislere bakıyoruz 5 tane markanın servisi.Bu da kaliteyi düşürüyor diyor.O yüzden ben de katılıyorum dediklerine :)