PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CBR250R vs Yamaha R25 | Farkları, tavsiyeniz?



Sayfa : [1] 2

bladekardes
22 Kasım 2015, 16:21
Merhaba,
Bu sene içinde üniversiteye geçeceğim. Ciddi derecede racing hevesim var, heves değil tutku desek daha doğru olur. Gün boyunca bu sitede takılıyorum, her şeyi inceliyorum falan..
Belki bu konuda açılmış 100'üncü konudur, heyecanımı hor görmeyin.
Kawasaki 250R'a çok hevesim vardı, görünüşünden dolayı. Yamahaya pek bakmamıştım. Forumda durumumu göze alarak tavsiye istedim iki motor arasında, herkes Honda CBR250R dedi.
Yamahayı tasarım yönünden sevmezdim, bu gün bi girdim, merak ettim. Yamaha R25.. Siyah rengine geldim, harikaydı. Hondanın siyah renginden daha estetik ve agresif..

Sorularıma geçelim arkadaşlar..
1-Yamaha çift silindirli, honda tek silindirli. Bu durumda yamahanın daha performanslı ses konusunda daha gür olacağını sanıyorum. Doğru mu?
2- Fiyatları neredeyse aynı. Zaten sıfır alacağım. Fakat, servis ve yedek parça bakımından arada ne gibi bir fark olur? Sonuçta öğrenci olacağım, çok cızlatırmı içimi?
3- Hangisi daha performanslıdır?
4- Siz olsanız hangisini seçerdiniz?

Teşekkür ederim. :)

MotoGlock
22 Kasım 2015, 16:25
İlk motorsa yamahaya yaklaşma. fazla tecrüben yoksa kesinlikle alma yamahayı. kendini bilen kişi kullanabilir. 600 rr da kullanabilir. ama bi'an gelir sokak arasında vs. daha refleksler gelişmediyse başkasının hatasıyla yatırırsın motoru.
Yatırdım. motor garajda 1 haftadır falan. para biriktiriyorum. çizikler için bi pasta cila denicem ve bi kaç yedek parça alıcam. olmazsa grenaj değişecek vs.vs.
baş ağrısı sadece. ilk motorsa 125 lik bişey yada en kötü cbr250 al. tabi bunlar benim düşüncem.
tecrübe varsa r25. tecrübeli adama bundan zevkli 250cc yoktur

bladekardes
22 Kasım 2015, 16:29
İlk motorsa yamahaya yaklaşma. fazla tecrüben yoksa kesinlikle alma yamahayı. kendini bilen kişi kullanabilir. 600 rr da kullanabilir. ama bi'an gelir sokak arasında vs. daha refleksler gelişmediyse başkasının hatasıyla yatırırsın motoru.
Yatırdım. motor garajda 1 haftadır falan. para biriktiriyorum. çizikler için bi pasta cila denicem ve bi kaç yedek parça alıcam. olmazsa grenaj değişecek vs.vs.
baş ağrısı sadece. ilk motorsa 125 lik bişey yada en kötü cbr250 al. tabi bunlar benim düşüncem.
tecrübe varsa r25. tecrübeli adama bundan zevkli 250cc yoktur

Yorumun için teşekkür ederim, beni düşünmen hoşuma gitti.
Fakat öğrenci olduğumu belirttim, 125'lik alıp sürekli değiştirecek bir bütçeye sahip değilim. 250'lik alıp devamlı kullanacağım. Ve merak etme, motoru kullanmadan önce hondadan 3 adet eğitim alacağım. Sıkıntı olmaz yani, kendimide arkamda bıraktıklarımıda düşünen bir gencim. Şimdi sorumu tekrar cevaplayabilirmisin? :)

MotoGlock
22 Kasım 2015, 16:36
Yorumun için teşekkür ederim, beni düşünmen hoşuma gitti.
Fakat öğrenci olduğumu belirttim, 125'lik alıp sürekli değiştirecek bir bütçeye sahip değilim. 250'lik alıp devamlı kullanacağım. Ve merak etme, motoru kullanmadan önce hondadan 3 adet eğitim alacağım. Sıkıntı olmaz yani, kendimide arkamda bıraktıklarımıda düşünen bir gencim. Şimdi sorumu tekrar cevaplayabilirmisin? :)

soruna evet ya da hayır diye cevap vermek kestirip atmak olur, o yüzden uzattım biraz, affola.
ben de öğrenciyim.
olası bi kazayı düşünürsek honda
okula git gel, gezme falan filan dersek yine honda çünkü yakıt tüketimi.
Yamaha kullanışa göre değişir ama çok yakıyor. kesinlikle öğrenci adama göre değil. bu yüzden yine honda cbr250r derim.
yamahacı veya hondacı değilim, eksileri artıları düşünmek lazım. onun dışında yamaha gidişiyle sesiyle görüntüsüyle ( herkese göre değişir.) daha iyi gibi.
ama bence cbr 250r iyidir.

bladekardes
22 Kasım 2015, 16:40
soruna evet ya da hayır diye cevap vermek kestirip atmak olur, o yüzden uzattım biraz, affola.
ben de öğrenciyim.
olası bi kazayı düşünürsek honda
okula git gel, gezme falan filan dersek yine honda çünkü yakıt tü....

Güzel yorum oldu, teşekkür ederim. :)

Keoma
22 Kasım 2015, 16:45
Yeni kasa cbr 250 r yi bekle abs li olacakmış hem de...

bladekardes
22 Kasım 2015, 16:48
Yeni kasa cbr 250 r yi bekle abs li olacakmış hem de...

Vay, peki bakalım.. R25'de yok mu ki abs?

AWESQME
22 Kasım 2015, 16:54
Yamaha Yzf R25 kimilerine göre başlangıç motoru değil. Bana göre başlangıç motorlar arasındaki en güçlüsü. AEA motorun çok hızlı gittiğinden iyi gazladığından bahsetti. Ancak kalkışta öyle ok gibi fırlamadığını da belirtti. Başlangıç motoru olarak en önemli şey budur. R25 yüksek devirde bi 400-500cc gibi gidiyor evet ama düşük devirde de gayet sakin. Bizzat kendim bindim ve bence insanlar kulaktan dolma bilgilerle konuşuyor.

Kalıp olarak CBR 250R dan 1 tık büyük gözle görülmüyor bile kağıt üstünde. CBR 250R a göre R25 daha iyi kalkıyor ancak trafikte ikiside aynı bir farkları yok.

Yakıt tüketimi 250cc ler arasında en iyisi CBR 250R'dır.

Yamaha'nın yedek parçası Kawasaki'ye göre çok daha ucuz Honda'dan da biraz daha pahalı.

Yamaha'nın da çoğu yerde servisi var. Sıkıntı olucağını pek sanmıyorum. Tabiki Honda kadar çok değil.

2015 model R25 ve CBR 250R aslında bir birine çok benzer aletler. 1-2 farkı var; 250R ın oturuşu daha rahat, R25 performans olarak daha iyi, 250R daha masrafsız (düşük yakıt ucuz parça), şekil olarak en iyisi R25, lastik olarak R25 daha iyi onunkilerde kötü ama 250R a göre daha uzun süre kullanılabilir.

Benim tercihim R25 olur. 1 sene sonra cc yükseltmeye çalışmak yerine R25 alır 2-3 sene kullanırım performans olarak beni tatmin eder. CBR 250R alsam en iyi 1 sene sonra satar 600cc ye geçerim. Eğer hemen cc yükseltmek istemiyorsan R25 daha iyi bir tercih BENCE.

kivancern
22 Kasım 2015, 16:55
1. Sesleri ikiside cok benzio sadece devir alirken yamaha daha fazla bagirio sanirim
2.honda her seyiyle daha ucuz.. benzin parasi da dahil.
3. R25 daha performansli ama 36 beygire 28 beygir gibi bir fark var sanirim rakamlardan tam emin deilim.
4. Alip omurluk kullancaksam r25 tercih ederdim fakat ilerde gecia yapmayi dusunuosam cbr..

Ikisinin arasinda at la deve gibi fark yok sonucta ikiside 250cc.. biri 6 saniyede dieri 7 saniyede 100 e cikio.. araba perspectifine koyucaksan birisi evo dieri sti yada mustang vs camaro

600 luk yada 1000 lik motorlar gibi bi performs sicrayisi yok arasinda

Yiğit_
22 Kasım 2015, 17:00
Yeni kasa cbr 250 r yi bekle abs li olacakmış hem de...

Fuarda göstermediler ki nerden duydun geleceğini?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------


1. Sesleri ikiside cok benzio sadece devir alirken yamaha daha fazla bagirio sanirim
2.honda her seyiyle daha ucuz.. benzin parasi da dahil.
3. R25 daha performansli ama 36 beygire 28 beygir gibi bir fark var sanirim rakamlardan tam emin deilim.
4. Alip omurluk kullancaksam r25 tercih ederdim fakat ilerde gecia yapmayi dusunuosam cbr..

Ikisinin arasinda at la deve gibi fark yok sonucta ikiside 250cc.. biri 6 saniyede dieri 7 saniyede 100 e cikio.. araba perspectifine koyucaksan birisi evo dieri sti yada mustang vs camaro

600 luk yada 1000 lik motorlar gibi bi performs sicrayisi yok arasinda

Sesleri hiçte birbirine benzemiyor. O konuda eksikliğiniz var cbr bildiğin traktör sesi gibi....R25 ses konusunda çok iyi.

AWESQME
22 Kasım 2015, 17:03
Fuarda göstermediler ki nerden duydun geleceğini?[COLOR="Silver"]

ABS opsiyonlu olucak KTM - Kawasaki gibi. Yani ABS li fiyatı daha pahalı olucak. 1.500 tl gibi bişi oynar heralde.

http://hondamotorcyclesreviews.com/2016-honda-cbr-250r/

kivancern
22 Kasım 2015, 17:04
Fuarda göstermediler ki nerden duydun geleceğini?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



Sesleri hiçte birbirine benzemiyor. O konuda eksikliğiniz var cbr bildiğin traktör sesi gibi....R25 ses konusunda çok iyi.

Zevk meselesi hocam bence ikiside traktor gibi biri daha cok bario

BatuhanK
22 Kasım 2015, 17:14
Yakıt, parça, konfor cbr da daha iyi. R25 de titreşim var alt devir yok oğlu yok yakıt fazla. Buna karşılık Son hızı daha yüksek. Amma lakin ki kararınızı zaten vermişsiniz. Tercihiniz ses, ve şekil şukulsa görüntüsü ve çift silindiri ile r25 daha iyi gibi. Gerçi yeni kasa cbr lar da gayet iyi ama zevk tabi

Yiğit_
22 Kasım 2015, 17:59
ABS opsiyonlu olucak KTM - Kawasaki gibi. Yani ABS li fiyatı daha pahalı olucak. 1.500 tl gibi bişi oynar heralde.

http://hondamotorcyclesreviews.com/2016-honda-cbr-250r/

Kasa aynı kasa bizim bahsettiğimiz bu değil tokyo fuarında gösterilen konseptin yol versiyonuydu.

AWESQME
22 Kasım 2015, 18:04
Kasa aynı kasa bizim bahsettiğimiz bu değil tokyo fuarında gösterilen konseptin yol versiyonuydu.

Nerede gösterilip gösterilmediğinin bir önemi yok resmi açıklamada Honda CBR 250R 2016 modelinde ABS opsiyonu olucak. İstersen ABS li istemezsen düz.

Sizin sorduğunuz CBR 250RR sa o daha tanıtılmadı ama bu konuda konuşulan CBR 250R.

Sokollu
22 Kasım 2015, 18:26
125'lik alıp sürekli değiştirecek bir bütçeye sahip değilim.

Yanlış düşünce.

125 cc alıp satınca zarar etmiş , 250cc motosiklete 15bin küsür TL verince nokta atışı yapmış mı oluyorsun ?

r25 hızlı kalır, onun yerine cbr250 al yorumu da çok komik :)

Başlangıç modeli olarak geçse de bunların hiçbiri ile sıfır deneyim ile trafiğe girilmesini doğru bulmuyorum.

MotoGlock
22 Kasım 2015, 18:35
Yanlış düşünce.

evet yanlış, şayet ben 125likle başlayıp satıp r25 alsaydım grenaj masrafına girmeyecektim. al sat yapmak daha normal sanırım.

AWESQME
22 Kasım 2015, 19:03
Başlangıç modeli olarak geçse de bunların hiçbiri ile sıfır deneyim ile trafiğe girilmesini doğru bulmuyorum.

Niye doğru bulmuyorsun merak ettim...Bence 125cc ile 250cc arasında ki fark 250-600 yada 600-1000 arasındaki fark kadar değil. İkiside trafikte aynı kıvraklığa sahip bence. En azından bi 600cc değil. Parası olan insan 125cc yerine genelde 250cc almayı tercih ediyor. Bunun sebebi de top speeddir her zaman.

Sokollu
22 Kasım 2015, 19:21
Parası olan insan 125cc yerine genelde 250cc almayı tercih ediyor.

İşte ufak bir prüz var ,

Para yok :)

Arkadaş kısıtlı bütçesi olduğunu söylemiş. Elindeki tüm parasını 250cc bir makineye yatırmasını ve bunu sıfır deneyim ile yapmasını doğru bulmuyorum.

Evet bu aletler sonuçta 100km hız üzerine çıkınca tıkanan, kolay idare edilebilen makineler olabilir. Ama vites devir ilişkisini öğrenmek, trafikte pozisyonlanmayı, yol okumayı alışkanlık haline getirecek aletler de olsa düşe kalka öğrenilecek aletler değil.

Evet commuter, iğrenç tasarımları var ama Cbf, ybr gibi makinelerle 1 sezon geçirmek çok zor değil.

125cc motor sürersen 250cc'de hayatta düşmessin demeye getirmiyorum, ki zaten ben de düşüp kalkıyorum.

Bana göre öğrenci bütçesi ile alınacak makineler değil.

BatuhanK
22 Kasım 2015, 19:23
Niye doğru bulmuyorsun merak ettim...Bence 125cc ile 250cc arasında ki fark 250-600 yada 600-1000 arasındaki fark kadar değil. İkiside trafikte aynı kıvraklığa sahip bence. En azından bi 600cc değil. Parası olan insan 125cc yerine genelde 250cc almayı tercih ediyor. Bunun sebebi de top speeddir her zaman.

Bana göre de xt660x iki motordan daha kıvrak, hadi bakalım. O zaman bu motorla başlasınlar. Sen hiç 180-190 giderken panik fren yapmak zorunda veya kaçış manevrası yapmak ZORUNDA kaldın mı veta daha yüksek hızda. İnan bana güven özveri ve tecrübe ister, 100 ile fren yapmaya benzemez. 125-250 arasındaki fark da budur. Yoksa sıfır tecrübeli arkadaşım da oturup düz yolda benim motorumu sürebiliyor.

bladekardes
22 Kasım 2015, 19:23
Yamaha Yzf R25 kimilerine göre başlangıç motoru değil. Bana göre başlangıç motorlar arasındaki en güçlüsü. AEA motorun çok hızlı gittiğinden iyi gazladığından bahsetti. Ancak kalkışta öyle ok gibi fırlamadığını da belirtti. Başlangıç motoru olarak en önemli şey budur. R25 yüksek devirde bi 400-500cc gibi gidiyor evet ama düşük devirde de gayet sakin. Bizzat kendim bindim ve bence insanlar kulaktan dolma bilgilerle konuşuyor.

Kalıp olarak CBR 250R dan 1 tık büyük gözle görülmüyor bile kağıt üstünde. CBR 250R a göre R25 daha iyi kalkıyor ancak trafikte ikiside aynı bir farkları yok.

Yakıt tüketimi 250cc ler arasında en iyisi CBR 250R'dır.

Yamaha'nın yedek parçası Kawasaki'ye göre çok daha ucuz Honda'dan da biraz daha pahalı.

Yamaha'nın da çoğu yerde servisi var. Sıkıntı olucağını pek sanmıyorum. Tabiki Honda kadar çok değil.

2015 model R25 ve CBR 250R aslında bir birine çok benzer aletler. 1-2 farkı var; 250R ın oturuşu daha rahat, R25 performans olarak daha iyi, 250R daha masrafsız (düşük yakıt ucuz parça), şekil olarak en iyisi R25, lasti....

Hocam yakıt konusunda ve yedek parça konusunda tahmini rakam farkları verebilirmisiniz? Elle tutulabilir bir fark var ise cbr hayaline devam..

SametSenel
22 Kasım 2015, 19:34
Eğer daha hiç vitesli motosiklet sürmediyseniz,2.el bir cbr 125 alıp bir 5-10 bin km sürmenizi tavsiye ederim. Zaten değerde kaybetmiyor cbr 125,satması kolay. Şu an bende Cbr 125,kardeşimde R25 var şehir içi ulaşım amaçlı kullandığımız için genelde,R25 ten inince Cbr mükemmel konforlu geliyor. Cbrla maksimum 2.5 litre yakarken,R25 normal kullanımda 5-5.5 litreleri görüyor gayet. R 25 tamam şekil,çok güzel sesi var ama başlangıç için uygun değil bence çünkü yaldır yaldır gidiyor :) Kullanışlılık olarak Cbr tavsiye ederim 125lik,şehir içinde gayet yeterli olduğunu göreceksinizdir,elimin altında ikiside var ama Cbr 125i daha çok kullanıyorum. Biraz pişince geçersiniz R 25 e. Bütçenizide başlangıçta zorlamamış olursunuz.

gokberk6426
22 Kasım 2015, 20:21
Bana göre de xt660x iki motordan daha kıvrak, hadi bakalım. O zaman bu motorla başlasınlar. Sen hiç 180-190 giderken panik fren yapmak zorunda veya kaçış manevrası yapmak ZORUNDA kaldın mı veta daha yüksek hızda. İnan bana güven özveri ve tecrübe ister, 100 ile fren yapmaya benzemez. 125-250 arasındaki fark da budur. Yoksa sıfır tecrübeli arkadaşım da oturup düz yolda benim motorumu sürebiliyor.
bu hizlara cikmadanda bu hizdaki ani freni nasil ogrenebilirsinki yasamadan :queen:

BatuhanK
22 Kasım 2015, 20:40
Bu yüzme bilmeyen adamı barajda yüzdürmek gibi bir şey. Önce bi denizde, tuzlu suda yüzmeyi öğrendikten sonra baraja gir, göle gir.
Yani ikisine de girmemek lazım. Da olay o değil. Emeklemeden koşmak gibi, motora binöeden yarışmak istemek gibi

berkcigdem
22 Kasım 2015, 20:55
Bana göre de xt660x iki motordan daha kıvrak, hadi bakalım. O zaman bu motorla başlasınlar. Sen hiç 180-190 giderken panik fren yapmak zorunda veya kaçış manevrası yapmak ZORUNDA kaldın mı veta daha yüksek hızda. İnan bana güven özveri ve tecrübe ister, 100 ile fren yapmaya benzemez. 125-250 arasındaki fark da budur. Yoksa sıfır tecrübeli arkadaşım da oturup düz yolda benim motorumu sürebiliyor.

evet daha kıvrak :) şaka değil hee hakkaten çok daha kıvrak :) daha kıvrak olmasının sebebide dengesi.

kivancern
22 Kasım 2015, 21:31
Hocam bence bir yamaha bayisini ariyim yan grenaj kafa grenaji yag filtresi ne kadar diye sorun sonra da hondayi ariyin ayni seyleri sorun en saglikli bilgi burdan gelir.

Yanlis hatirlamiosam elle tutulur bir fark 2x kadar hatirliorum ama emin deilim..

Forumda insan ezme mantigini anlamiorum bu adam zaten 180 li hizlara cikip panik fren yapma ihtiyaci duyucaksa durum vahim unutmiyalim

BatuhanK
22 Kasım 2015, 21:46
Hocam bence bir yamaha bayisini ariyim yan grenaj kafa grenaji yag filtresi ne kadar diye sorun sonra da hondayi ariyin ayni seyleri sorun en saglikli bilgi burdan gelir.

Yanlis hatirlamiosam elle tutulur bir fark 2x kadar hatirliorum ama emin deilim..

Forumda insan ezme mantigini anlamiorum bu adam zaten 180 li hizlara cikip panik fren yapma ihtiyaci duyucaksa durum vahim unutmiyalim

Ben de durumun vahimliğinden bahsettim. hani denmiş ya 125 yerine 250 al geç. yaş, tecrübe, yaşam şekli ve çevre etisiyle 250cc ile kaza yapma olasılığının daha yüksek ve daha tehlikeli olabileceğinden bahsettim. Yoksa konuyu açan kimseye hiç tecrüben var mı yoksa 125 cc al demem. 500-600 alma diyebilirsin ama 250 cc kör bi noktada olduğundan al veya alma ile başlayan cümleler yanlış olur. Neyse konuyu daha fazla karıştırmaya gerek yok. KOnu açan arkadaş, daha ince noktaları sorabilirsen elimden geldiği kadar cevap verebilirim. Aralarında bariz olan ve olmayan çok fark var çünkü. Motosiklete bindiğinde sana ne sunmasını istersin, ne yapmak istersin

bladekardes
22 Kasım 2015, 21:49
Hocam bence bir yamaha bayisini ariyim yan grenaj kafa grenaji yag filtresi ne kadar diye sorun sonra da hondayi ariyin ayni seyleri sorun en saglikli bilgi burdan gelir.

Yanlis hatirlamiosam elle tutulur bir fark 2x kadar hatirliorum ama emin deilim..

Forumda insan ezme mantigini anlamiorum bu adam zaten 180 li hizlara cikip panik fren yapma ihtiyaci duyucaksa durum vahim unutmiyalim

Eğer 2x ise tercihim hondadır. :) Bu arada, maximum hızı zorlamam. Hız meraklısı değilim ve tam eğitim almadan da o motora çıkmam. :)

ataykaan
22 Kasım 2015, 21:52
honda al az yakar.parçası ucuz. z 250 sl de güzel makine onada bir bak bence.

kivancern
22 Kasım 2015, 21:53
Ben de durumun vahimliğinden bahsettim. hani denmiş ya 125 yerine 250 al geç. yaş, tecrübe, yaşam şekli ve çevre etisiyle 250cc ile kaza yapma olasılığının daha yüksek ve daha tehlikeli olabileceğinden bahsettim. Yoksa konuyu açan kimseye hiç tecrüben var mı yoksa 125 cc al demem. 500-600 alma diyebilirsin ama 250 cc kör bi noktada olduğundan al veya alma ile başlayan cümleler yanlış olur. Neyse konuyu daha fazla karıştırmaya gerek yok. KOnu açan arkadaş, daha ince noktaları sorabilirsen elimden geldiği kadar cevap verebilirim. Aralarında bariz olan ve olmayan çok fark var çünkü. Motosiklete bindiğinde sana ne sunmasını istersin, ne yapmak istersin

Hocam katiliorum bende biz sadece oneririz ama soyle bir gercek var herkes burda 125cc ile daha az kaza yapma riski var herkesin.. kimisinin 250 likle baslamasi dierinin 125 likle bile baslamasindan daha az risklidir..

Motosiklete elini surmemesi gereken insanlarda tutup 125cc ile basla dioruz dogru mu bu..

Bu karari bitek kendisi verir bilgisi becerisi ona ait ne kadar risk aldigi trafikde nasil oldugu..

Yani bende konuyu uzatmak istemem ama adam 250cc ile baslamaya karar verdim diyince ona hayir sana 125 daha uygun demek gercekten cok sacma oluo.. adami tanimioz etmioz.. ona bakilirsa hepimiz honda today50 lere gecelim minimum risk

bladekardes
22 Kasım 2015, 21:55
Ben de durumun vahimliğinden bahsettim. hani denmiş ya 125 yerine 250 al geç. yaş, tecrübe, yaşam şekli ve çevre etisiyle 250cc ile kaza yapma olasılığının daha yüksek ve daha tehlikeli olabileceğinden bahsettim. Yoksa konuyu açan kimseye hiç tecrüben var mı yoksa 125 cc al demem. 500-600 alma diyebilirsin ama 250 cc kör bi noktada olduğundan al veya alma ile başlayan cümleler yanlış olur. Neyse konuyu daha fazla karıştırmaya gerek yok. KOnu açan arkadaş, daha ince noktaları sorabilirsen elimden geldiği kadar cevap verebilirim. Aralarında bariz olan ve olmayan çok fark var çünkü. Motosiklete bindiğinde sana ne sunmasını istersin, ne yapmak istersin

Değerli yorumun için çok teşekkürler, harika bir soru yönelttiniz bana. Hemen cevaplıyorum;
Siyah meraklısıyımdır ve motorun agresifliği aşırı hoşuma gidiyor.
1- Görüntü. Siyah, ve olabildiğince agresif durmalı. Bunu çok seviyorum.
2- Ses.. Motora bindiğimde, onu hissetmek, onunla bir olmak, sesini duymak ve hissetmek.. Şöyle ki, ben 100 metre ötedeyken "aha bizimki geliyor :) " desinler. :) Ses çok önemli. Buna uygun motor ve egzoz nedir?
3- Ses nasıl olsun diyorsanız, traktör gibi istemiyorum. Vınnn desin böyle. Kawasaki bunu iyi yapıyor ama kawasaki olmayacak, çok pahalı, benim için tabi..
4- Kontrol istiyorum. Ben motorla bir olmak istiyorum. Onu hissetmek. Nerde ne yapacağını bilmek istiyorum motorun, kendimi güvende hissetmek, bu beni teper dememek..
5- Benim dostum, sevgilim gibi olsun, ufak bir toz görünce neredeyse dilimle sileyim :')

BatuhanK
22 Kasım 2015, 22:09
Ben profilimi çizdim senin :) r25 senin için daha mantıklı. Sakin gidersen yakıt da çok oynamaz

bladekardes
22 Kasım 2015, 22:21
Ben profilimi çizdim senin :) r25 senin için daha mantıklı. Sakin gidersen yakıt da çok oynamaz

Peki bakalım.. :)

kuruCİKİ
22 Kasım 2015, 22:41
Bende r25 kardeşimde cbr250 var değişikli olarak kullanıyoruz benim gözümde r25 fark atar

Ahmetcan45
22 Kasım 2015, 23:12
Yakıt, parça, konfor cbr da daha iyi. R25 de titreşim var alt devir yok oğlu yok yakıt fazla. Buna karşılık Son hızı daha yüksek. Amma lakin ki kararınızı zaten vermişsiniz. Tercihiniz ses, ve şekil şukulsa görüntüsü ve çift silindiri ile r25 daha iyi gibi. Gerçi yeni kasa cbr lar da gayet iyi ama zevk tabi

parça evet cbr de daha uygun aslında R25 in parçaları cbr le aynıydı hatta cogu parca daha uygundu yamaha gaktırmadan önce :) konfor 2 motoruda kullanan biri olarak 2 sindede hiç bi fark yok ama r25 daha bi SS duruyo oturunca anlıyor insan :) Titreşim konusuna gelirsek yanlış yazmış olabilirmisiniz ? 2014 yeni kasa cbr - 2015 r25 cbr de titreşim var hani ybr den geçen biri anlamaz yada umursamaz ama r25 den inip cbr ye binince cocuk oyunca gibi geliyor motor her seferinde böyle oluyor ve titreşim bi hayli fazla geliyor cbr de gidon daki titremeyi bi kenera bırakalım ayak bastıgımız pegler cbr de yumusak plastik ama oralar bile titriyor hissediyorsun r25 de oralar demir ama titremiyor yinede bu da çift silindirin + sı diye düşünüyorum. alt devirler evet ölü demiyelimde sakin diyelim 6-7 bin devre kadar sakin bi motor hani kimseyi zorlamaz die düşünüyorum üstüne lafım yok üstüne cıktınmı cıldırıyo zaten motor alt devirlerin sakin olması bi nebze yeni başlayanlar için bi + deyilmi sizce ?:silent:

JuxtaCrucem
22 Kasım 2015, 23:19
Bana göre de xt660x iki motordan daha kıvrak, hadi bakalım. O zaman bu motorla başlasınlar. Sen hiç 180-190 giderken panik fren yapmak zorunda veya kaçış manevrası yapmak ZORUNDA kaldın mı veta daha yüksek hızda. İnan bana güven özveri ve tecrübe ister, 100 ile fren yapmaya benzemez. 125-250 arasındaki fark da budur. Yoksa sıfır tecrübeli arkadaşım da oturup düz yolda benim motorumu sürebiliyor.

Bu cevaptan sonra, konu kilit.

BatuhanK
22 Kasım 2015, 23:26
parça evet cbr de daha uygun aslında R25 in parçaları cbr le aynıydı hatta cogu parca daha uygundu yamaha gaktırmadan önce :) konfor 2 motoruda kullanan biri olarak 2 sindede hiç bi fark yok ama r25 daha bi SS duruyo oturunca anlıyor insan :) Titreşim konusuna gelirsek yanlış yazmış olabilirmisiniz ? 2014 yeni kasa cbr - 2015 r25 cbr de titreşim var hani ybr den geçen biri anlamaz yada umursamaz ama r25 den inip cbr ye binince cocuk oyunca gibi geliyor motor her seferinde böyle oluyor ve titreşim bi hayli fazla geliyor cbr de gidon daki titremeyi bi kenera bırakalım ayak bastıgımız pegler cbr de yumusak plastik ama oralar bile titriyor hissediyorsun r25 de oralar demir ama titremiyor yinede bu da çift silindirin + sı diye düşünüyorum. alt devirler evet ölü demiyelimde sakin diyelim 6-7 bin devre kadar sakin bi motor hani kimseyi zorlamaz die düşünüyorum üstüne lafım yok üstüne cıktınmı cıldırıyo zaten motor alt devirlerin sakin olması bi nebze yeni başlayanlar için bi + deyilmi sizce ?:silent:

Evet + dır. TOP speed denemedikten sonra elbette. Titreşim konusunda belki kullandığım motosiklette durum öyledir fakat üst devirlerde -10 binden sonra- frekansı yüksek bir titreşim var ve kullanıcısı da uzun süre üst devirde gittikten sonra avuçlarının karıncalandığından bahsetmişti. Ama haklısınız üst devirde gazlamadıkça alt devirde torku düşük bir motosiklette daha kolay gaz dozajlaması yapılabilir.
Bu arada cbr250 kullanalı epey oldu, titreşimi aklımda kalmamış

teodor
22 Kasım 2015, 23:30
İnsanlar hayatını neden hiç önemsemiyor şaşırıyorum.. Daha motosiklet kullanmamış kişiler 180 gibi hızlara çıkan aletlere binip cirit atıyor. Sonra ilk virajda ilk frende cumburlop deyip asfaltı öpüyor motor tehlikeli diye tövbe ediyorlar..

Lafım konu sahibine birebir değil ancak ben gerçekten hayrete düşüyorum. YBR denilen alet bile uygun koşullarda 120-130 ları zorlayabilen bir başlangıç motoru, parçaları çok ucuz. R25 aldınız Allahım korusun motoru yatırdınız, servis size ne kadar masraf çıkaracak ? Parayı bir kenara bırakın canınız, uzuvlarınız mevzu bahis.. İşin sonuçlarında sakatlık, felç hatta ölüm var.. Kusura bakmayın uzattım ama insan hayatı bu kadar ucuz ve kumar oynanacak bir mevzu değil..

bladekardes
22 Kasım 2015, 23:55
İnsanlar hayatını neden hiç önemsemiyor şaşırıyorum.. Daha motosiklet kullanmamış kişiler 180 gibi hızlara çıkan aletlere binip cirit atıyor. Sonra ilk virajda ilk frende cumburlop deyip asfaltı öpüyor motor tehlikeli diye tövbe ediyorlar..

Lafım konu sahibine birebir değil ancak ben gerçekten hayrete düşüyorum. YBR denilen alet bile uygun koşullarda 120-130 ları zorlayabilen bir başlangıç motoru, parçaları çok ucuz. R25 aldınız Allahım korusun motoru yatırdınız, servis size ne kadar masraf çıkaracak ? Parayı bir kenara bırakın canınız, uzuvlarınız mevzu bahis.. İşin sonuçlarında sakatlık, felç hatta ölüm var.. Kusura bakmayın uzattım ama insan hayatı bu kadar ucuz ve kumar oynanacak bir mevzu değil..

Cbr250 de kaldık yine o zaman. Aah ah.. İki tarafta haklı.

Lightning
23 Kasım 2015, 01:04
selam dostum,

ilk motorum R25, alt devirleri gayet sakin bir alet 7-8 aralığında eline hakim olup vites atarsan sıkıntı yaşamazsın. zaten rodaj dolayısı ile 7-8bin aralığını geçmeyeceksin. bu arada da hem motoruna alışırsın hemde sevdiğin motoru almış olursun.

çok fazla abartan var bu olayı. r25 sanki jet gibi bir makineymiş gibi konuşuluyor.

SuleymanE
23 Kasım 2015, 01:19
Hocam milleti fazla dinleme. Gönlün bu iki motordan hangisini daha çok sevdiyse, ikisinden hangisinin üzerine oturduğunda "işte aradığım motor bu, bu benim olmalı!!" diyorsan onu al geç...

Ne cbr250 nede R25 seni üzemez. İkisi de çiçek gibi motordur. Yeni başlayan birinin dikkatli kullanması gereken motorlar olduğunu söylemeye gerek duymadım çünkü bilinçli bir kardeşimize benziyorsun. Birbirlerine ufak tefek üstün oldukları yerler var fakat yeni başlayan adamın 1 yıl boyunca anlayacağı şeyler değil bunlar.

Haaa, ses olayına gelince, 250cc den öyle 4 silindirli yarış motoru sesi de bekleme, yok öyle bir dünya...

İlla iki motoru biraz kıyasla, hangi özellikleri birbirine göre daha üstün dersen;

- yakıt ekonomisinde ( net ) cbr250
- yedek parça fiyatları (az farkla) cbr250
- sıfır motor fiyatı (az farkla) cbr250
- tasarım ve görüş(şahsi fikrim) R25
- güç ve top speed (az farkla) R25
- ses (şahsi fikrim) R25
- Daha az titreşim R25

Daha net izah etmem gerekirse bu motorları messi ve ronaldoya benzetebiliriz. Sabaha kadar bir grup messi derken diğer grupta inatla ronaldo der. Tartışmanın da sonu gelmez.

bladekardes
23 Kasım 2015, 09:57
Hocam milleti fazla dinleme. Gönlün bu iki motordan hangisini daha çok sevdiyse, ikisinden hangisinin üzerine oturduğunda "işte aradığım motor bu, bu benim olmalı!!" diyorsan onu al geç...

Ne cbr250 nede R25 seni üzemez. İkisi de çiçek gibi motordur. Yeni başlayan birinin dikkatli kullanması gereken motorlar olduğunu söylemeye gerek duymadım çünkü bilinçli bir kardeşimize benziyorsun. Birbirlerine ufak tefek üstün oldukları yerler var fakat yeni başlayan adamın 1 yıl boyunca anlayacağı şeyler değil bunlar.

Haaa, ses olayına gelince, 250cc den öyle 4 silindirli yarış motoru sesi de bekleme, yok öyle bir dünya...

İlla iki motoru biraz kıyasla, hangi özellikleri birbirine göre daha üstün dersen;

- yakıt ekonomisinde ( net ) cbr250
- yedek parça fiyatları (az farkla) cbr250
- sıfır motor fiyatı (az farkla) cbr250
- tasarım ve görüş(şahsi fikrim) R25
- güç ve top speed (az farkla) R25
- ses (şahsi fikrim) R25
- Daha az titreşim R25

Daha net izah etmem gerekirse bu motorları messi ve ronaldoya benzetebiliriz. Sabaha kadar bir grup messi derken diğer grupta inatla ronaldo der. Tartışmanın da sonu gelmez.

Çok güzel yorum eline sağlık. İki motordan birini alacağım artık.. :)

LynXMaSTeR
23 Kasım 2015, 10:32
eğer sıfır alacaksan r25 derim. çünkü cbr ın yeni kasalardaki egzozları 1 ayda sapsarı oluyo, çok kötü bi görüntü ortaya çıkıyor.

Muhammed911
23 Kasım 2015, 10:40
R25 i sanki 600lük racing mis gibi anlatıyorlar , altı üstü 250cc makine üst devirlerde diğer makinelere gore daha iyi gidiyor.Eğer kendini biliyorsan saçma sapan hareketlere girismiceksen eğitimlerini alırsın , r25ini BİLİNÇLİ şeklilde paşa paşa kullanırsın.

YouSuffer
23 Kasım 2015, 11:08
Vay arkadaş r25 de titreşim ölü diyenler, cbr 250 gitmiyor diyenler ne ararsan var forumda :) bence çokta dinleme dostum sen buraları adma akıllı maddelerle özelliklerini yazanları dikkate al eğitimli ekipmanlı ol kendine hakim ol al motorunu sakince kullan, çok cahil var çunku bu konudada forumdada

Ahmetcan45
23 Kasım 2015, 11:27
İnsanlar hayatını neden hiç önemsemiyor şaşırıyorum.. Daha motosiklet kullanmamış kişiler 180 gibi hızlara çıkan aletlere binip cirit atıyor. Sonra ilk virajda ilk frende cumburlop deyip asfaltı öpüyor motor tehlikeli diye tövbe ediyorlar..

Lafım konu sahibine birebir değil ancak ben gerçekten hayrete düşüyorum. YBR denilen alet bile uygun koşullarda 120-130 ları zorlayabilen bir başlangıç motoru, parçaları çok ucuz. R25 aldınız Allahım korusun motoru yatırdınız, servis size ne kadar masraf çıkaracak ? Parayı bir kenara bırakın canınız, uzuvlarınız mevzu bahis.. İşin sonuçlarında sakatlık, felç hatta ölüm var.. Kusura bakmayın uzattım ama insan hayatı bu kadar ucuz ve kumar oynanacak bir mevzu değil..

bu konuda sana katılıyorum ilk debriyrajlı motorum ( ilk motorum deyil ilk debriyahlı motorum ) ybr 125 ti motoru düzgün kaldırmayı başarmam 1 haftamı almıştı ve 4 yıl 50 bin km yaptım ne günler geçirdik be :joker: R25 i alırken satmak zorunda kaldım :salut:. şuanda düşünüyorumda ilk motor olarak r25 olsaydı hani %50 deyilde %90 patlardım die düşünüyorum 11 bin km oldu r25 onada iyice alıştık artık :cat:
http://i.hizliresim.com/D6Vn3O.jpg (http://hizliresim.com/D6Vn3O)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------


R25 i sanki 600lük racing mis gibi anlatıyorlar , altı üstü 250cc makine üst devirlerde diğer makinelere gore daha iyi gidiyor.Eğer kendini biliyorsan saçma sapan hareketlere girismiceksen eğitimlerini alırsın , r25ini BİLİNÇLİ şeklilde paşa paşa kullanırsın.

aynen bu yüzden alıp hüsrana ugrayıp satmak isteyen bir çok kişi var :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------


eğer sıfır alacaksan r25 derim. çünkü cbr ın yeni kasalardaki egzozları 1 ayda sapsarı oluyo, çok kötü bi görüntü ortaya çıkıyor.

parlatılabiliyor biliyorsun deyilmi. gerçi sen bunu biliyorsundur eminim :) arkadaşımınkini 2 ayda bi parlatıyoruz sıfır gibi oluyor valla :thumleft:

akteni
23 Kasım 2015, 11:38
İlk motorsa yamahaya yaklaşma. fazla tecrüben yoksa kesinlikle alma yamahayı. kendini bilen kişi kullanabilir. 600 rr da kullanabilir. ama bi'an gelir sokak arasında vs. daha refleksler gelişmediyse başkasının hatasıyla yatırırsın motoru.
Yatırdım. motor garajda 1 haftadır falan. para biriktiriyorum. çizikler için bi pasta cila denicem ve bi kaç yedek parça alıcam. olmazsa grenaj değişecek vs.vs.
baş ağrısı sadece. ilk motorsa 125 lik bişey yada en kötü cbr250 al. tabi bunlar benim düşüncem.
tecrübe varsa r25. tecrübeli adama bundan zevkli 250cc yoktur

Abicim böyle yorumlar yazıp insanları yanıltmayın. CBR250 ile R25 arasında bir performans farkı yok kimse kusura bakmasın. Sadece 150'den sonra yamaha devam ediyor CBR kesilirken.

AWESQME
23 Kasım 2015, 11:39
Ben R25 in yeni çıktığı için gözde büyütüldüğünü düşünüyorum. Gerçekte bilinçli bir insanın çok zorlanacağını sanmıyorum. Yıllardır başlangıç motoru olarak 1. sırada önerilen CBR 250R dan öyle çok farkı yok. Sadece yüksek devirde fark yaratıyor R25. Zaten araştırmış bilinçli bir insan motora alışana kadar o yüksek devirlere çıkmaması gerektiğini bilir. 2 motorada binip test ettim R25 in tek farkı oturuş pozisyonu racinge daha yakın. En çok bunda zorlanır yeni başlayanlar.

Herkes tek bir ağızdan 125cc alın diyor ama benim gibi 193 cm 100-110 kg olan insanlar nasıl 125cc ye binsin bunu da düşünmek lazım dimi?

Ehliyet sınavıma 125cc ile girdim ve sınav günü o dizlik korumalarını takamadım gidon dizime çarptığı için. Motor o kadar ufak kalıyordu ki virajlarda sanki altımdan kayıcak gibi hissediyordum güvensizdim motora karşı. Hız sınırı 55 km idi ama ben tepe gaz yapmama rağmen 50 yi zor görüyordum.

Ayrıca o R25 den hüsrana uğrayan arkadaşları biraz araştırmaya davet ediyorum. Biraz internetten gaz kontrolü, fren nasıl yapılır, kontra nedir gibi başlangıç şeylerini araştırmalarını öneririm. Sen motoru alır almaz İstanbul trafiğine dalarsan kusura bakma ama pişman olman çok normal. Önce bi boş sokaklarda motora alış dimi arkadaşım?

Bir de herkese İstanbul'da yaşıyormuş gibi muamele yapmayalım. Ben Uşak'da okuyorum İzmir'de yaşıyorum. Uşak'da trafiğin T si yok, İzmir'de ise iş çıkış saatleri dışında öyle aman aman bi trafik olmaz çok rahat seyredebilirsin.

akteni
23 Kasım 2015, 11:43
Merhaba,
Bu sene içinde üniversiteye geçeceğim. Ciddi derecede racing hevesim var, heves değil tutku desek daha doğru olur. Gün boyunca bu sitede takılıyorum, her şeyi inceliyorum falan..
Belki bu konuda açılmış 100'üncü konudur, heyecanımı hor görmeyin.
Kawasaki 250R'a çok hevesim vardı, görünüşünden dolayı. Yamahaya pek bakmamıştım. Forumda durumumu göze alarak tavsiye istedim iki motor arasında, herkes Honda CBR250R dedi.
Yamahayı tasarım yönünden sevmezdim, bu gün bi girdim, merak ettim. Yamaha R25.. Siyah rengine geldim, harikaydı. Hondanın siyah renginden daha estetik ve agresif..

Sorularıma geçelim arkadaşlar..
1-Yamaha çift silindirli, honda tek silindirli. Bu durumda yamahanın daha performanslı ses konusunda daha gür olacağını sanıyorum. Doğru mu?
2- Fiyatları neredeyse aynı. Zaten sıfır alacağım. Fakat, servis ve yedek parça bakımından arada ne gibi bir fark olur? Sonuçta öğrenci olacağım, çok cızlatırmı içimi?
3- Hangisi daha performanslıdır?
4- Siz olsanız hangisini seçerdiniz?

Teşekkür ederim. :)


Yorum yazan arkadaştan ben de alıntı yapayım:
- yakıt ekonomisinde ( net ) cbr250
- yedek parça fiyatları (az farkla) cbr250
- sıfır motor fiyatı (az farkla) cbr250
- tasarım ve görüş(şahsi fikrim) R25
- güç ve top speed (az farkla) R25
- ses (şahsi fikrim) R25
- Daha az titreşim R25

tamamen katılıyorum bunlara. Bu listeden Ses ve titreşim R25 almak için yeterli bir sebep.
CBR250 çok cıyaklıyor giderken ve 7500 den sonra hatırısayılır bir titreşimi var. Bu da uzun yolda 110km/h den sonra yorar adamı. Sürekli kısa yol yapacak bile olsan 1 kere uzun yol yaptığında anlarsın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------


Ben R25 in yeni çıktığı için gözde büyütüldüğünü düşünüyorum. Gerçekte bilinçli bir insanın çok zorlanacağını sanmıyorum. Yıllardır başlangıç motoru olarak 1. sırada önerilen CBR 250R dan öyle çok farkı yok. Sadece yüksek devirde fark yaratıyor R25. Zaten araştırmış bilinçli bir insan motora alışana kadar o yüksek devirlere çıkmaması gerektiğini bilir. 2 motorada binip test ettim R25 in tek farkı oturuş pozisyonu racinge daha yakın. En çok bunda zorlanır yeni başlayanlar.

Herkes tek bir ağızdan 125cc alın diyor ama benim gibi 193 cm 100-110 kg olan insanlar nasıl 125cc ye binsin bunu da düşünmek lazım dimi?

Ehliyet sınavıma 125cc ile girdim ve sınav günü o dizlik korumalarını takamadım gidon dizime çarptığı için. Motor o kadar ufak kalıyordu ki virajlarda sanki altımdan kayıcak gibi hissediyordum güvensizdim motora karşı. Hız sınırı 55 km idi ama ben tepe gaz yapmama rağmen 50 yi zor görüyordum.

Ayrıca o R25 den hüsrana uğrayan arkadaşları biraz araştırmaya davet ediyorum. Biraz internetten gaz kontrolü, fren nasıl yapılır, kontra nedir gibi başlangıç şeylerini araştırmalarını öneririm. Sen motoru alır almaz İstanbul trafiğine dalarsan kusura bakma ama pişman olman çok normal. Önce bi boş sokaklarda motora alış dimi arkadaşım?

Bir de herkese İstanbul'da yaşıyormuş gibi muamele yapmayalım. Ben Uşak'da okuyorum İzmir'de yaşıyorum. Uşak'da trafiğin T si yok, İzmir'de ise iş çıkış saatleri dışında öyle aman aman bi trafik olmaz çok rahat seyredebilirsin.


Kesinlikle katılıyorum. Şu an CBR kullanıyorum. Boy 190cm ve kilom 97. Motor altımda çok ufak kalıyor. 125cc imkansız benim gibiler için.

LynXMaSTeR
23 Kasım 2015, 11:46
parlatılabiliyor biliyorsun deyilmi. gerçi sen bunu biliyorsundur eminim :) arkadaşımınkini 2 ayda bi parlatıyoruz sıfır gibi oluyor valla :thumleft:

biliyorum. şahsi görüşümü bildirdim.
çoğu insan onunla uğraşmak istemez o yüzden yazdım.
ama arkadaş uğraşmaktan zevk alacaksa cbr alsın tabi.