PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Drift Silindir Büyütme



wave17
14 Kasım 2015, 15:20
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar.
Arkadaşlar drift'e mcx in 162cc'lik silindirini takmayı düşünüyorum.Sadece silindiri değiştirsek üst kapak orjinal 135cc'lik drift'in kapağı kalsa olur mu?
Birde Silindiri büyütünce pz27 karbüratör yeterli olur mu? Olmazsa kaç kaç karbüratör takmak gerekir?

ergunbilgeha
14 Kasım 2015, 15:53
135 yerine 167 mi takacaksin.hic gerek yok bbilenler yardimci olur ama ust kapak uyumsuz olursa ısınma falan yapip sorun çıkarabiliyor galiba

wave17
14 Kasım 2015, 16:16
ustalar üst kapak değişmesede olur diyo yokmu bi bilen??

KinqEmpires4
14 Kasım 2015, 18:06
Arkadaşın aldığı driftin eski sahibide yapmış böyle bişey.135 cc drifti 162 cc mcx silindiri takmış.Sorun kranktan mı üst kapaktan mı bilemiyorum.tak tak vuruntu sesi yapıyormuş tekrar eski haline döndürmüş.Arkadaşa satarken 162 lik piston silindiride verdi.İstersen tak diye.

Mengu16
14 Kasım 2015, 19:50
Üst kapağı değiştirmesen de sorun olmaz. 125'lik üst kapakla 150'lik silindiri 12000 km kullandım. Performansı 10 numaraydı. 135'i 162cc yaptığında da aynı durum olacak. Piston çapları aynı zaten, senin motorun sadece krank stroku biraz daha uzun. O yüzden 125'lik motorda kullanılan pistonla 135cc, 150'lik motorda kullanılan pistonla da 162cc hacme sahip oluyo motor.

wave17
14 Kasım 2015, 20:47
Üst kapağı değiştirmesen de sorun olmaz. 125'lik üst kapakla 150'lik silindiri 12000 km kullandım. Performansı 10 numaraydı. 135'i 162cc yaptığında da aynı durum olacak. Piston çapları aynı zaten, senin motorun sadece krank stroku biraz daha uzun. O yüzden 125'lik motorda kullanılan pistonla 135cc, 150'lik motorda kullanılan pistonla da 162cc hacme sahip oluyo motor.

Usta motorun hacmini arttırmak istiyom.Sen ne yapmam gerektiğini bi anlatırmısın sana zehmet.Neleri nelerle değiştirmem gerekiyor??

boora
14 Kasım 2015, 21:02
200 luk silindir setleri var drift icin. Ondan tak pz 30 puskurtmeli karburator tak islem tamam :)

Mengu16
14 Kasım 2015, 21:04
200'lük değil, en fazla 181cc oluyo. Ama üst kapağı orjinal bırakacaksan onu değil 162cc'lik 150 Mcx silindirini tak. Öbürü ile sıkıştırma oranı çok aşırı yükselir, saçmasapan çalışır motor.

wave17
15 Kasım 2015, 00:14
200'lük değil, en fazla 181cc oluyo. Ama üst kapağı orjinal bırakacaksan onu değil 162cc'lik 150 Mcx silindirini tak. Öbürü ile sıkıştırma oranı çok aşırı yükselir, saçmasapan çalışır motor.

Usta diyelim ki mcx silindirini taktik. Pz27 karburator yeterli gelir mi? Karburator memelerini buyultsek kac onerirsin?
Bide bu silindiri takinca piston krank degistirmemize gerek var mi yoksa orjinali de olur mu?

Mengu16
15 Kasım 2015, 00:26
Usta diyelim ki mcx silindirini taktik. Pz27 karburator yeterli gelir mi? Karburator memelerini buyultsek kac onerirsin?
Bide bu silindiri takinca piston krank degistirmemize gerek var mi yoksa orjinali de olur mu?
Silindiri değiştirince pistonu da değiştiricen mecbur. Zaten takım halinde satılır silindir-piston-sekman. Krankı değiştirmene gerek yok.
Karbüratörü de değiştirmene gerek yok.

osmanico
15 Kasım 2015, 00:49
Selamun aleyküm.
Mengü16 abimiz tecrübesi ve bilgisi bizden çok daha fazla. Bi abimizin mondial 100 mg superboy motoruna 200'lük set taktık. 200'lük sheng karbüratör taktık. Motor gerçekten canavar oldu. Tork canavarı bi motor. Satın almak istediğim Pulsar ile test sürüşü yaptım. Tork olarak alt devirlerde pulsarı tokatlar.

Mengu16
15 Kasım 2015, 00:56
Selamun aleyküm.
Mengü16 abimiz tecrübesi ve bilgisi bizden çok daha fazla. Bi abimizin mondial 100 mg superboy motoruna 200'lük set taktık. 200'lük sheng karbüratör taktık. Motor gerçekten canavar oldu. Tork canavarı bi motor. Satın almak istediğim Pulsar ile test sürüşü yaptım. Tork olarak alt devirlerde pulsarı tokatlar.
Evet ben de Cg 200 ile Pulsar'ı kıyaslayabiliyorum. Gerçekten de alt devirlerde dizel motor gibi çekişi var Cg 200'ün, 4000 devirde gazı açıyorum anında uzamaya başlıyo motor.

wave17
15 Kasım 2015, 14:57
Evet ben de Cg 200 ile Pulsar'ı kıyaslayabiliyorum. Gerçekten de alt devirlerde dizel motor gibi çekişi var Cg 200'ün, 4000 devirde gazı açıyorum anında uzamaya başlıyo motor.

Mengu usta peki drift için 200cc lik seti nerden temin edebiliriz?

efendy06
16 Kasım 2015, 00:01
Mengu usta peki drift için 200cc lik seti nerden temin edebiliriz?

Kalyoncu motor :) 250 lik olanı da var.

srmt17
24 Aralık 2015, 20:44
arkadaşlar bende düşünüyorum motoruma böyle bi modifikasyon bu konu ölmesede bu konu da bilgisi olan arkadaşlar, abiler bize bi yardımcı olsa çok iyi olur sahibindende gördüm 200 cc yapan var 250cc yapan var 170km hız gördüm diyenler var bu konuya bi açıklık getirsek amaç burda sadece daha fazla güç daha fazla top speed almak değil modifiye etmek bende böyle bi topic açıcaktım ki wave17 arkadaşım açmış hemde hemşehrim miş kendisi :)

solmyr
24 Aralık 2015, 21:07
"orjinal vulture silindiri takarsanız tork artar, max hız değişmez, benim tavsiyem hiç elleme, orginal haliyle hızlanması 162cc'lerden daha iyi"

yukarıdaki sözler, modifiyeden anlayan ve kendisi drift motor sahibi olan ustamın sözleri.

srmt17
25 Aralık 2015, 13:14
tamam vulture silinidiri takılınca sadece torkda değişme oluyor peki 200 cc silindir piston atıldığında ve ya 250 cc silindir piston atıldığında nasıl bi değişme olur bilgisi olan yazsın arkadaşlar mesela 250cc silindir atıyolar tayvan piston strong krank falan tamamıyla güçlendirıyolar motor bloğu sıkıntı çıkarmaması için yani böyle bi modifikasyon yapmış arkadaşlar varsa onlarda paylaşsın yorumlarını + ları - leri neyse .

volkanmet86
25 Aralık 2015, 13:50
krankla oynamadan hiç bir işe yaramaz. boşuna uğraşma.

Seko
25 Aralık 2015, 14:23
Sitede verilen teknik özelliklere göre birinin silindir çapı 56,5mm, diğerininki 62 mm. Strokları ise aynı yani krank kolarının boyu da aynı. O piston nasıl diğerine takılıyor merak ettim ? Motorun gücünü arttırmadan son hızını arttıramazsınız ama tork değişecektir. Titreşimin ne olacağı ise meçhul...

darkmotor
05 Haziran 2016, 12:23
Motor mondial mc mcx 65.5 piston ile ön 17 arka dişli 39, 8000 devir de 130 km gösteriyor kadran. Motorda ön cam (cbf150)var,arkada topcase mevcut.Dişli değişmeden önce (16)(38) dişli ile gps km farkı 12,13 civarı idi km 120 idi.Şimdi ise (17)(39) dişli ile gps farkı 7 ye düştü kadran 130 A çıkabiliyor.Dişli ile kadran farkını bu arada anlamış değilim.Arka dişliyi 36,37 yapmayı düşünüyorum.Sadece mcx için uyumlu manifold ve karbüratör bulmak sıkıntılı bilen arkadaşlar tavsiye verebilir.200 CC üst kapak satılıyor, faydası olurmu acaba? Kanı kaynayan genç arkadaşlara orjinali bozmalarını tavsiye etmiyorum, modifiye amacım otoyollarda kamyonların gerisine düşmemek.

arda4
28 Eylül 2016, 18:19
Manifolt çok sıkıntı değil, işini iyi bilen bir tornacı piyasada satılanlardan çok daha iyisini imal eder. Veya piyasadakileri uydurabilir.

darkmotor
28 Eylül 2016, 18:51
Manifolt işini çözdüm.Pz 30 Keihin 200 lük karbüratör taktım,hava filtresini iptal ettim, havanın fazla girmesi sebebiyle motor boğuluyordu ,jikleyi yarım açarak boğulma işini çözdüm.

velizrsln
29 Eylül 2016, 11:58
bu değilde 250cc motorlarda nasıl yükseltilir onu merak ediyorum ben mesela crf250

tarikcapar
10 Nisan 2019, 14:57
Yazılanları okudum ama sonuç nedir ? Bende drift 125 i 150cc yada 250 cc ye mi yükseltsem diye kararsızım.

UğurDankı
10 Nisan 2019, 16:06
bir sorun olmaz ama verim alamazsın yani mantıksız olur kapak ve karbüratör de değiştirmen lazım ki güç alasın