PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü takılır mı?



Sayfa : [1] 2

Mikuni
04 Kasım 2015, 16:14
Merhaba arkadaşlar.
Bajaj discover 125 orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü uyar mı?

Karacocuk
04 Kasım 2015, 16:19
Önemli olan volt diye biliyorum ama emin değilim.

Mengu16
04 Kasım 2015, 16:21
Ben orjinali 7 amperlik motora 5 amper akü taktım 3 senedir çalışıyo. Seninki tam tersi ama neden olmasın. İstersen 9 amper tak yine zararı olmaz.

Mikuni
04 Kasım 2015, 16:26
Ben orjinali 7 amperlik motora 5 amper akü taktım 3 senedir çalışıyo. Seninki tam tersi ama neden olmasın. İstersen 9 amper tak yine zararı olmaz.

İyi de senin motor Çin malı

Mengu16
04 Kasım 2015, 16:49
İyi de senin motor Çin malı
Çin malı olmayınca ne fark ediyor, bi söyle madem ayrım yapıyosun böyle. Aküsü bozulmadı mı 2-3 ayda.

mterayes26
04 Kasım 2015, 16:59
Çin malı olunca ne oluyor lütfen yazmış olmak için yazmayın

Eğer yuvaya uyarsa 50 amper bile tak

Erdost
04 Kasım 2015, 17:04
Amper ne kadar yüksek olursa marş motorun o kadar az zorlanır ve akü daha uzun süre dayanır.7 amper oluyorsa takman iyi olur.Marş motorunda ki kömürlerde daha uzun süre gider.

mobyby
04 Kasım 2015, 17:19
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

Mikuni
04 Kasım 2015, 17:41
7 amper Çin malı akü taktım ve oldu. Şimdilik sorun yok. Yuvasına zor sığdı.

tr100a
04 Kasım 2015, 17:45
hiç birşey olmaz takılır benim cub 5a ben 9a taktım girmediği için kutusunu kesip büyüttüm

bırakın çorluda bir abimizin (veya dedemizin) scooterinde 50 a otomobil aküsü var koltuk altındaki kutuda o bile yıllardır çalışıyor

Dağcı
04 Kasım 2015, 17:47
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

Çok saçma geldi anlattığınız şeyler,
Pillerle(lipo nimh vs ) hobi amaçlı çok uğraşmış birisi olarak bana mantıksız geliyor
Akımı batarya sağlasa da ne kadar verileceğini bataryanın ucunda akımı çeken alet belirler die biliyorum
Varsa aydınlatacak birisi bekleriz :king:

tr100a
04 Kasım 2015, 17:53
motosikletine ne kadar akım lazımsa okadar çeker kalanı aküde kalır voltajı yükseltirsen sıkıntı olur mesala 24 volt yaparsanız ampüller patlar ateşleme beyni bozulur yukarıda yazdım kendi motorum yıllardır böyle iyi tarafı marşa uzun süre basınca hiç bayılma olmuyor randımanı çok iyi

COQ
04 Kasım 2015, 18:38
Sanirim bisey olmaz
ile
Yok bir sey olmaz
arasinda çok can ve cüzdan yakici farklar olabiliyor arkadaslar.
Bu nedenle teknik konularda yorum yazarken sanirim kelimesi aklinizdan geçiyorsa yorum yapmamak en iyisi.

Geçen ay arabamin aküsünü degistirdim.
Satici 4-5 amper yüksek olanini verdi.
Ben de bir zarari olup olmayacagini merak edip sordum.
Hatta biraz detayli bilgi aldim.
Basitçe söyledikleri sunlar.
Bu akünün sizin araciniza bir zarari olmaz.
Hatta bir kaç amper yükseltmenin hiç bir araca zarari olmaz.
Fakat yine de aracinizin elektrik tesisatinin (alternatör dahil) uygun olup olmadigini kontrol etmek gerekir.
Eger kablolar yüksek ampere dayanikli degilse,
alternatör yüksek amperli bir aküyü beslerken zorlanacaksa yani kapasitesi yetersizse sorun çikabilir.
Hiç sorun çikmasa bile akünün düzgün sarj olmamasi, sürekli sarj etme durumu, yakit sarfiyatinin artmasi gibi durumlar görülebilir.
Fakat bunlar abartili amper artislarinda söz konusudur.
Genellikle araçlarimizin tesisati bir kaç amperlik fazlaligi tasiyacak kapasitededir.
Ama 45 Amperlik bir aküyü 90 Ampere çikarirsaniz basiniz belaya girebilir.

Amper yükseldikçe akünün boyutlari degisiyor.
Bu nedenle çok yüksek amper degisikliklerini yapmak zaten mümkün olmuyor.
Heleki motosiklette bu hepten imkansiz.
Mesela benim motosikletin aküsü yuvasina resmen sürtünerek giriyor.
Spor motosikletler aküyü çabuk harcadigi için yillardir aldigim her motosiklete kolay sarj etmek için aparat takarim.
Böylece ikide bir seleyi söküp aküyü çikarmaktan kurtuluyorum.
Ayni cep telefonunu sarj eder gibi motosikleti sarj ediyorum.:)
Kaçinci motosikletim ve bu güne kadar bunun hiç bir zarrini görmedim.
Fakat geçen hafta fren plaketlerini degistirmek için gittigim bayi kablolari fark edince bu sekilde sarj etmenin zararli oldugunu söyledi.
Bu elektrik isi enteresan bir dalga.
Zaten asla görmedigin ama elleyince iliklerine kadar hissettigin bir nane bu elektrik denen mevzu.:cherry:
Bu nedenle bir halt karistiracagimiz zaman bir bilene danismakta fayda var.

kaan898
04 Kasım 2015, 19:11
hiçbişey olmaz hatta yaşadığın yer kışın soğuksa eskisinden randımanlı bile olur ilk çalıştırmada özellikle,zaten o motorun ve 100-150 cc genel commuter tarzı motorların hakkı 7 amperdir...

KinqEmpires4
04 Kasım 2015, 19:35
Çin motorlarını kötüleyenleri anlamıyorum.En baba arızası 200 TL masraf çıkarır.Senin japon hint motorunun tek jantı 500 TL çift jantı 1000 TL(TVS APACHE RTR 150).Çin motorunda taşşş çatlasa 150-200 TL ye buluyorsun.

olcayakgn
04 Kasım 2015, 22:35
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

Herhangi bir elektrikli cihaz üzerinde yazandan fazla akım çekemez. Dikkat ederseniz akülerin üzerinde Amper yerine AH yazmaktadır. Bu değerde akünün üzerinden çekilebilecek max akım miktarıdır. Yani sen istersen 1000 Amper akü tak senin marş motorun 5 Amper çekiyorsa yine 5 Amper çekecektir. Lütfen bilip bilmediğiniz konular üzerine yorum yaparak insanları yanıltmayın.

Mehmet_SIRLI
04 Kasım 2015, 23:02
Voltaji ayni olduktan sonra ve yerine uyduktan sonra bisey olmaz. Biraz hizli mars alir o kadar. Ben 6 senedir orijinali 40 ah lik olan arabamda 72 ah lik aku ile dolasiyorum. Sorun yok.

mobyby
04 Kasım 2015, 23:27
Herhangi bir elektrikli cihaz üzerinde yazandan fazla akım çekemez. Dikkat ederseniz akülerin üzerinde Amper yerine AH yazmaktadır. Bu değerde akünün üzerinden çekilebilecek max akım miktarıdır. Yani sen istersen 1000 Amper akü tak senin marş motorun 5 Amper çekiyorsa yine 5 Amper çekecektir. Lütfen bilip bilmediğiniz konular üzerine yorum yaparak insanları yanıltmayın.

gerçekten benim bir elektrik mühendisi olarak bilmediğim bir konu siz daha iyi biliyorsunuz yorum yapın buyrun neyse.

hakan_czy
04 Kasım 2015, 23:51
hiçbişey olmaz hatta yaşadığın yer kışın soğuksa eskisinden randımanlı bile olur ilk çalıştırmada özellikle,zaten o motorun ve 100-150 cc genel commuter tarzı motorların hakkı 7 amperdir...

şöyle açıklayayım motor çalışırken akü zaten devre dışıdır tüm elektrik alternatörden karşılanır.şöyle düşünün istop edip farı yaktığınızı düşünün 5 amper 3 saat yanıyorsa 10 amper 6 saat yanar budur.bi arkadaşın dediği gibi eğer amper dğeri 2 kat büyüğünü takar üzerrinede extra farlar vs. akım çeken çihazlar takarsanız alternatör tekbaşına yeterli olmıyacağından aküden şarz gider ve ensonunda alternatör akım çeken cihazlar kapatılmadıkça akünüzü şarj edemiyecektir. Normal şartlarda 5 yerine 7 amper takmakta alternatörü yormaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

basitçe eski tarz bir pilli elfeneri ampulune 1,5 voltluk kalem pil takarsanız 1 saat yanar, 1,5 voltluk büyük boy pilden (fenere takılan tarz) takarsanız 3 saat yanar eğer ışık şiddetini arttırmak isityorsanız 2 kalem pili ard arda bağlar biz buna seri bağlama diyoruz (ampulun volt'u en az 3 volt olmalı)ışık şiddeti artar ama yine 1 saat yanar 2 kalempilin her ikisininde kablo yardımı ile (-)kutuplarından ampulun kıç kısmına yine her ikisinin(+) kutuplarından ampulun dişli kısmına bağlarsanız (parelel bağlama) ampul eskisi gibi yanar fakat (yanma süresi 2saate çıkar)biraz karışık oldu
NOT: örnekteki ZAMANLAR konu anlaşılsın diye RAKAMSAL İFADE KULLANILMIŞ OLUP GERÇEKTE KAÇ SAAT YANDIĞINI BİLİMİYORUM (KABULDÜR)

Mehmet_SIRLI
04 Kasım 2015, 23:59
Dostum elektrik muhendisi olduguna emin misin bu yorumu yapan biri olamaz cunku. Olcayakgn dogru soyluyor mars motorunun gucu bellidir dolayisi ile direnci de bellidir degismez sen 100 bin ah lik aku de baglasan direnc sabit oldugundan max cekecegi akimda sabit olacaktir. P = i2 R dir. P sabittir R de sabit dolayisi ile i de sabit olacaktir .

mterayes26
05 Kasım 2015, 00:01
gerçekten benim bir elektrik mühendisi olarak bilmediğim bir konu siz daha iyi biliyorsunuz yorum yapın buyrun neyse.

Asgari ücretle çalışan mühendisleri şimdi daha iyi anlıyorum .

hakan_czy
05 Kasım 2015, 00:22
Asgari ücretle çalışan mühendisleri şimdi daha iyi anlıyorum .

ÇOK GÜLDÜM HAKLISIN (ASKERDE İKEN İNŞ MÜHENDİSİ BİR ARKADAŞA KOMUTAN TABURDAK İBİNALARIN METRAJ İŞİNİ VERMİŞTİ;gelip gidim malzemeleri bana soruyordu garip:( (ben teknik öğretmenim bu arada)neden sana soruyordu denmesin diye yazdım

farcob
05 Kasım 2015, 01:10
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

Amperin ne olduğunu araştır öyle konuş yanlış bilgi verme. Amper: su deposu gibidir ne kadar büyükse o kadar iyidir, yerin varsa.

Zuzuuw
05 Kasım 2015, 01:21
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

akü 9 amper olunca marş motoruna 9 amper gidecek diye bir kaide yok, her alet edevat ne kadara ihtiyacı var ise o kadar güç çekecektir.

9a akü takıp sağa sola led vs takılırsa konjektör aküyü şarjlamada zorlanacak ve uzun vadede akım dalgalanması yaratmaya başlayacak ve bozulacaktır. Ama 7a ile 9 a arasında dünya kadar fark yok nasıl olsa.

Bu arada, çin malı olmayan bajaj neden 3 ayda akü değişimine ihtiyaç duymuş acaba ?

50 liraya 9 amper akü aldım, çinin başkentinden geliyo, 2 yıldır karın kışın ortasında tek marş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------


ÇOK GÜLDÜM HAKLISIN (ASKERDE İKEN İNŞ MÜHENDİSİ BİR ARKADAŞA KOMUTAN TABURDAK İBİNALARIN METRAJ İŞİNİ VERMİŞTİ;gelip gidim malzemeleri bana soruyordu garip:( (ben teknik öğretmenim bu arada)neden sana soruyordu denmesin diye yazdım

inşaat mühendisleri alet edevat isimleri üzerine eğitim almazlar. Tecrübesi ile bilirse bir artıdır, kimse kaç çeşit alçı beton vs var bilmek zorunda değildir.

Binadaki tüm mimari detayları çıkar, geri kalan kolon, kiriş, tabliye, perde vs gibi structural detaylar üzerine eğitim alırlar.

Sen serum takan yada iğne yapan doktor gördün mü ? İşine gelirse takar ama işi o değildir. O malzemelerin adını şanını şöhretini de bir zahmet foreman'ler teknikerler bilsin. :)

Tıpkı doktorların minoset yada parol oalrak değil parasetomol'un ağrı geçirdiğini bilmesi gibi. şuram ağrıyor diyen hastaya parasetamol lazım olduğunu bilir, sözlüğü açar bakar ve parasetamol ihtiva eden bir ilacı reçeteye yazar. Tecrübesi daha sonraki yaşantısında ona yol gösterecektir tabiki.

hakan_czy
05 Kasım 2015, 08:26
inşaat mühendisleri alet edevat isimleri üzerine eğitim almazlar. Tecrübesi ile bilirse bir artıdır, kimse kaç çeşit alçı beton vs var bilmek zorunda değildir.

Binadaki tüm mimari detayları çıkar, geri kalan kolon, kiriş, tabliye, perde vs gibi structural detaylar üzerine eğitim alırlar.

Sen serum takan yada iğne yapan doktor gördün mü ? İşine gelirse takar ama işi o değildir. O malzemelerin adını şanını şöhretini de bir zahmet foreman'ler teknikerler bilsin. :)

Tıpkı doktorların minoset yada parol oalrak değil parasetomol'un ağrı geçirdiğini bilmesi gibi. şuram ağrıyor diyen hastaya parasetamol lazım olduğunu bilir, sözlüğü açar bakar ve parasetamol ihtiva eden bir ilacı reçeteye yazar. Tecrübesi daha sonraki yaşantısında ona yol gösterecektir tabiki.[/QUOTE]
mühendislerin ne tür dersler aldığını bildiğinizi düşünmüyorum.bilginiz yoksada yorum yapmayın.tıp ile alakanız varsa ona yorum yapın malzeme bilgisi dersi alırlar + metraj dediğimiz şey binanın maliyetini hesaplamak için kullanılacak tüm malzemelerin proje üzerinden veya mevcut bina üzerinden. metretül,metrekare ve metreküp cinsinden hesaplanarak birim fiyatlarla çarpılmasıyla maliyet hesaplanır (şu türkiyedeki mühendis eli cebinde inşaatı izler kafasını bırakın artık)çalıştığım şirkete kurulacak bir makina için almanyadan gelen 3 makina mühendisiyle beraber çalıştım adamlar tulumu giyip anahtar ellerinde cihazı 3haftada tek tek her somonunu kendileri sıktı (tekniker yada formen çağırmadılar).
bahsettiğimiz şeyler alet,edevat deil yapıyı oluşturan unsurlardır.(tuğla,sıva,beton,karo,fayans,tavan kaplaması,boya,kapı kasası,vs,vs, eğer dediğiniz gibi olsaydı milyar dolarlık yol,köprü projelerinin ihale için maliyet hesaplarını kim yapacaktı formenmi? mühendis ne işe yarar o zaman konu hakkında bilgi sahibi olunuz lütfen teşekkürler.

bilginozi
05 Kasım 2015, 08:37
Arkadaşlar motora 60 amperlik araba aküsü bağlasanız yine hiç bişey olmaz. Onemli olan voltajdır. O da bütün akülerde nominal 12v zaten. Buradaki 60a akünün içinde tuttuğu enerjidir yani 60amp x 12v = 720watt, motorun kendi aküsü 8,6amp x 12v = 103watt yapar. Büyük akü de taksanız kablolara binecek yük değişmez. Çünkü önemli olan motorun kaç amper akım çektiğidir. Örneğin marş basarken 30amp anlık akım çekiyorssa hangi aküyü takarsanız takım 30a anlık akım çekerek motoru çalıştırır. Ancak büyük akü takmanın tek avantajı farları açık bırakınca akü daha uzun süre dayanır.

akteni
05 Kasım 2015, 08:43
Merhaba arkadaşlar.
Bajaj discover 125 orjinali 5 amper olan motora 7 amper akü uyar mı?

Herhangi bir problem olmaz. 5Ah veya 7Ah sadece kapasitesini belirtir, çalışma prensibinde bir değişiklik yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------


Arkadaşlar motora 60 amperlik araba aküsü bağlasanız yine hiç bişey olmaz. Onemli olan voltajdır. O da bütün akülerde nominal 12v zaten. Buradaki 60a akünün içinde tuttuğu enerjidir yani 60amp x 12v = 720watt, motorun kendi aküsü 8,6amp x 12v = 103watt yapar. Büyük akü de taksanız kablolara binecek yük değişmez. Çünkü önemli olan motorun kaç amper akım çektiğidir. Örneğin marş basarken 30amp anlık akım çekiyorssa hangi aküyü takarsanız takım 30a anlık akım çekerek motoru çalıştırır. Ancak büyük akü takmanın tek avantajı farları açık bırakınca akü daha uzun süre dayanır.

Temel olarak doğru, katılıyorum.
Birimlerde ufak düzeltme;
Kapasite birimi: Ampersaat -> Ah
Enerji birimi (bu da bir kapasite): Wattsaat -> Wh

Genelde söylenmesi kolay diye Ampersaat yerine Amper deniyor ülkemizde, herkes anlıyor problem yok. Doğrusunu bilmekte zarar da yok :)

bilginozi
05 Kasım 2015, 08:58
Herhangi bir problem olmaz. 5Ah veya 7Ah sadece kapasitesini belirtir, çalışma prensibinde bir değişiklik yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------



Temel olarak doğru, katılıyorum.
Birimlerde ufak düzeltme;
Kapasite birimi: Ampersaat -> Ah
Enerji birimi (bu da bir kapasite): Wattsaat -> Wh

Genelde söylenmesi kolay diye Ampersaat yerine Amper deniyor ülkemizde, herkes anlıyor problem yok. Doğrusunu bilmekte zarar da yok :)

Doğrudur. Birimler öyle olacak. Alışkanlık.

mcaglioz
05 Kasım 2015, 09:23
Kısacası akü yuvasına uyuyorsa büyük Amperli bir akü takmanın motoruna hiçbir zararı olmaz. :)

c4gin
05 Kasım 2015, 10:55
adam kendisini elektrik mühendisi ilan etmiş:mrgreen:

5Ah yerine 7Ah akü takmanın hiç bir zararı olmaz,

arkadaşların belirttiği gibi motosikletteki her elektrikli ekipmanın çekeceği güç bellidir,

Yüksek amerli akü takmanın avantajları,
-Motor çalışmıyorken daha uzun süre dayanma gücü(Yukarıda el feneri örnedğinde olduğu gibi)
-Akünün zayıflaması daha geç olur zira 5Ah satın aldığınız akü ilk günkü gibi çalışmaz zamanla 4Ah ve 3Ah iner 7 lik olanda 5 e ve daha aşağılara

Dezavantajı ise,
-Ağırlık doğru orantıdan dolayı daha yüksek amperli aküler daha ağır olur 5Ah olan yaklaşık 1.5kg ise 7Ah 2kg olması gibi,
-Birde kısıtlı yerden dolayı yerine sığma sorunu olabilir,


Kısaca böyledir,

Zuzuuw
05 Kasım 2015, 19:03
inşaat mühendisleri alet edevat isimleri üzerine eğitim almazlar. Tecrübesi ile bilirse bir artıdır, kimse kaç çeşit alçı beton vs var bilmek zorunda değildir.

Binadaki tüm mimari detayları çıkar, geri kalan kolon, kiriş, tabliye, perde vs gibi structural detaylar üzerine eğitim alırlar.

Sen serum takan yada iğne yapan doktor gördün mü ? İşine gelirse takar ama işi o değildir. O malzemelerin adını şanını şöhretini de bir zahmet foreman'ler teknikerler bilsin. :)

Tıpkı doktorların minoset yada parol oalrak değil parasetomol'un ağrı geçirdiğini bilmesi gibi. şuram ağrıyor diyen hastaya parasetamol lazım olduğunu bilir, sözlüğü açar bakar ve parasetamol ihtiva eden bir ilacı reçeteye yazar. Tecrübesi daha sonraki yaşantısında ona yol gösterecektir tabiki.
mühendislerin ne tür dersler aldığını bildiğinizi düşünmüyorum.bilginiz yoksada yorum yapmayın.tıp ile alakanız varsa ona yorum yapın malzeme bilgisi dersi alırlar + metraj dediğimiz şey binanın maliyetini hesaplamak için kullanılacak tüm malzemelerin proje üzerinden veya mevcut bina üzerinden. metretül,metrekare ve metreküp cinsinden hesaplanarak birim fiyatlarla çarpılmasıyla maliyet hesaplanır (şu türkiyedeki mühendis eli cebinde inşaatı izler kafasını bırakın artık)çalıştığım şirkete kurulacak bir makina için almanyadan gelen 3 makina mühendisiyle beraber çalıştım adamlar tulumu giyip anahtar ellerinde cihazı 3haftada tek tek her somonunu kendileri sıktı (tekniker yada formen çağırmadılar).
bahsettiğimiz şeyler alet,edevat deil yapıyı oluşturan unsurlardır.(tuğla,sıva,beton,karo,fayans,tavan kaplaması,boya,kapı kasası,vs,vs, eğer dediğiniz gibi olsaydı milyar dolarlık yol,köprü projelerinin ihale için maliyet hesaplarını kim yapacaktı formenmi? mühendis ne işe yarar o zaman konu hakkında bilgi sahibi olunuz lütfen teşekkürler.[/QUOTE]

Maalesef bizim sektörün en büyük yarası bu.

2 tane alçı tipi bilen, 2 torba çimentoya kaç litre su ekleneceğini bilen her usta başı veya tekniker kendini mühendisten üstün görüyor, mühendisin hiç bir şey yapmadığını, en çok işi kendilerinin yaptığını düşünüyor.

Yukarıda verdiğim örneği anlayamamışsın. Mühendis ehliyet sahibi insandır, seni denetlemek üzere oradadır. Metrajı da tekniker çıkarsın, hesabı da tekniker yapsın, gerekli her türlü çizim ve dizaynı da tekniker modellesin. Ben onu kontrol ederim, işin yönetmeliklere göre yapıldığını beyan ederek imzamı atarım. Kolonun enini, boyunu ve yüksekliiğini çarpmakla mühendis olunmaz, ancak tekniker olunur. :)Adını veya ne olduğunu hiç bilmediğim parametrik objelerin metrajlarını çıkarırım. Bakınız: http://www.autodesk.com/solutions/building-information-modeling/overview

olcayakgn
05 Kasım 2015, 19:12
gerçekten benim bir elektrik mühendisi olarak bilmediğim bir konu siz daha iyi biliyorsunuz yorum yapın buyrun neyse.

Dostum bu iş böyledir ben yorum yapmadım olan şeyi söyledim sadece.

mozgur
05 Kasım 2015, 19:58
Ne çok mühendis düşmanı varmış. Buram buram eziklik kokuyor memleketim. (:



Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

Dostum yanıldığın nokta şurası. Olay aslında söylediğin kadar basit. Sadece tersten düşünüyorsun.

Dediğin gibi olay basit. ΔV = ΔI * ΔR

ΔV Akünün iki ucu arasındaki potansiyel enerji farkı. Bu sabit değişmez. ΔR motordaki elektronik devrenin toplam direnci. Bu da sabit değişmez.

Dolayısıyla iki sabitli bu denklemde sen akünün voltajını değiştirmedikçe veya devredeki(motordaki) elemanları değiştirmedikçe o devre üzerinden geçen akım sabit kalacaktır akün kaç amperlik olursa olsun.


Gözünden kaçan nokta ise devre üzerindeki yükü , akünün sağlayabileceği max yük ile karıştırman. Akünün üzerinde yazan ampersaat akünün üzerinden 12 V da düşüş yaşamadan devre tarafından çekilebilecek max elektriksel yük miktarı.

Yani anlamı senin devren bu ampersaatin üzerinde bir yüke ihtiyaç duyuyorsa akün artık 12V da çalışamıyacak voltaj düşüşü yaşayacaksın demektir.

Blindfire
05 Kasım 2015, 20:36
Bisey olmaz kardeşim, orjinal akü 5 ampere kadar bu aküde 7 ampere kadar akım sağlıyor, akımı çeken devre elemanlarıdır. İhtiyacı kadarını çeker. akunun biraz güçlü olması iyidir.

hakan_czy
06 Kasım 2015, 00:24
mühendislerin ne tür dersler aldığını bildiğinizi düşünmüyorum.bilginiz yoksada yorum yapmayın.tıp ile alakanız varsa ona yorum yapın malzeme bilgisi dersi alırlar + metraj dediğimiz şey binanın maliyetini hesaplamak için kullanılacak tüm malzemelerin proje üzerinden veya mevcut bina üzerinden. metretül,metrekare ve metreküp cinsinden hesaplanarak birim fiyatlarla çarpılmasıyla maliyet hesaplanır (şu türkiyedeki mühendis eli cebinde inşaatı izler kafasını bırakın artık)çalıştığım şirkete kurulacak bir makina için almanyadan gelen 3 makina mühendisiyle beraber çalıştım adamlar tulumu giyip anahtar ellerinde cihazı 3haftada tek tek her somonunu kendileri sıktı (tekniker yada formen çağırmadılar).
bahsettiğimiz şeyler alet,edevat deil yapıyı oluşturan unsurlardır.(tuğla,sıva,beton,karo,fayans,tavan kaplaması,boya,kapı kasası,vs,vs, eğer dediğiniz gibi olsaydı milyar dolarlık yol,köprü projelerinin ihale için maliyet hesaplarını kim yapacaktı formenmi? mühendis ne işe yarar o zaman konu hakkında bilgi sahibi olunuz lütfen teşekkürler.

Maalesef bizim sektörün en büyük yarası bu.

2 tane alçı tipi bilen, 2 torba çimentoya kaç litre su ekleneceğini bilen her usta başı veya tekniker kendini mühendisten üstün görüyor, mühendisin hiç bir şey yapmadığını, en çok işi kendilerinin yaptığını düşünüyor.

Yukarıda verdiğim örneği anlayamamışsın. Mühendis ehliyet sahibi insandır, seni denetlemek üzere oradadır. Metrajı da tekniker çıkarsın, hesabı da tekniker yapsın, gerekli her türlü çizim ve dizaynı da tekniker modellesin. Ben onu kontrol ederim, işin yönetmeliklere göre yapıldığını beyan ederek imzamı atarım. Kolonun enini, boyunu ve yüksekliiğini çarpmakla mühendis olunmaz, ancak tekniker olunur. :)Adını veya ne olduğunu hiç bilmediğim parametrik objelerin metrajlarını çıkarırım. Bakınız: http://www.autodesk.com/solutions/building-information-modeling/overview[/QUOTE]

size (2çimento bir su )konusunda katılıyorum. anamadığınız nokta örnektede belirtiğim gibi bir işin pratiğini bilmezsen ustabaşınada anlatamassın,sahada zayıf kalırsın,hesabını,ismini bilmediğin yapmadığın işin kontrolörlüğünü nasıl yapacaksın.
2. si üstün görme olayı nedir ya herkesin işi ayrı zaten olyı ego meselesi yapmayın bahsettiğim tüm mühendisler deildir tırı vırı her ilde bir mühendislik fakültesi bir bakın allaha aşkına bu işler yurt dışında uygulamalı stajlı,labaratuvarda, görerek anlaşılır öğrenmenin en iyi metodu önce kendin yapmaktır düşününki siz süper bir motor sürücüsüsünüz motor üzerinde hertürlü akrobasiye sahip ve tecrübelisiniz banada yaptıklarınızı anlatarak öğretmeniz mümkünmüdür.
Benim bunu öğrenmem için sizi iyidinleyip,sonrada motor üzerinde anlattıklarınızı nasıl yaptığınızı görmem lazım ki ,sonrada kendim motor üstünde deneyerek yapabileyim.
eli cebinde tekniker yapsın,usta yapsın olayına karşıyım onlar yapacaklar tabiki ama onları denetleyebilmeniz için onların yaptığı işide bilmek gerekir.yönetmeliğe işin uygunluğunu kontrol etmek olsaydı mühendislik;ismi denetmenlik,yada kontrolörlük olurdu türk insanının en büyük handikapı birkerede 10.basamakta olmayı istemesi amelelik yapmadan kalfa,kalfalık yapmadan usta,ustalık yapmadan sanatkar olunmuyor maalesef alman örneğini iyi okuyun lütfen şantiye tozu yutmak istemeyen takım elbiseli mühendisler asgari ücretle çalışırlar kendini yatiştirenler şantiye tozu 3-5 sene yutar ama kendi işinin patronu olurlar işini hakkıyla yapan hiçbir mühendise lafım yoktur ama beton laboratuvar'ı dersini kitap üzerinden alan hayatında harç karmamış ve harcın suyumu eksik,agregasımı fazla bilemeyen,şantiyede pratik çözüm üretemeyen adamada mühendis diyemem ben kusura bakmayın.okumak cehaleti alıp eşşekliğin baki kalmaması lazım sözüm berbat olan üniversitedeki eğitimlere öncelikle.(bizim insanımız dediğiniz gibi eline birkere mala aldımı inşaattan anlıyorum der (7 yıl inşaat okumuş biri olarak) o konuda sizden daha fazla uyuz olurum.teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

[QUOTE=mozgur;3760673]Ne çok mühendis düşmanı varmış. Buram buram eziklik kokuyor memleketim. (:

laflarınıza dikkat edin kimsenin mühendis düşmanlığı yok okuduğu bölümden bey haber olanlara lafımız birde bir halt bilmeyip sadece ünvanıyla birşeyleri ispat etmeye çalışanlaradır.Çünki herşeyi biliyorum diyene birşey öğretilmez lafımız okumuş cahilleredir.yanlış anlaşılmasın :)

mozgur
06 Kasım 2015, 01:33
laflarınıza dikkat edin kimsenin mühendis düşmanlığı yok okuduğu bölümden bey haber olanlara lafımız birde bir halt bilmeyip sadece ünvanıyla birşeyleri ispat etmeye çalışanlaradır.Çünki herşeyi biliyorum diyene birşey öğretilmez lafımız okumuş cahilleredir.yanlış anlaşılmasın :)

Lafımda dikkat edilecek bir durum yok. Yazdığımı üzerinize alındıysanız ya öylesinizdir ya da kendinizi anlatamamışsınızdır. (:

İnşaat kısmında işlerin nasıl yürüdüğünü bilmiyorum ama tasarımın ve mimarinin sıvayla harçla bir ilgisi yok. Evet bir mühendis için işin alt tarafında ne döndüğünü bilmesi iyidir ama mühendislik disiplinine bir katkısı yoktur.

Hemfikir olduğumuz(ama farklı yönlerden) bir nokta var. Diploma bir kişiye mühendis önekini kazandırmakla beraber onu mühendis yapmaz. Burada hemfikiriz. Hemfikir olmadığımız nokta ise altta işlerin nasıl yürüdüğünü bilmek de bir kişiyi mühendis yapmaz.

Mühendislik bir disiplindir. Eğer yatkınlık varsa bir eğitim sonucunda veya kendi kendini eğiterek(şu ana kadar 1-2 kişiye denk geldim bu şekilde) edinilir. Kaba tabirle çekirdekten gelmekten veya altta neler döndüğünü bilmekten çok hayatın her anında tümevarım ve tümdengelim yeteneklerinin sergilenmesiyle ilgilidir.

Daha kısaca anlatacak olursak tornavidayı nasıl tutacağını bilmekten çok tornavidayı nereye sokacağını analiz edebilmekle ilgilidir.

Sabahtan beri milletin diline doladığı arkadaş mühendis(Yalan söylemesi için bir sebep göremiyorum). Sadece analizinde hata var. Ne yazıkki onu eleştiren bir çok kişi bu analizi bile yapmaktan aciz. Doğru söylemekle beraber bir çoğu ezberden konuşuyor.

Bir de toplumun genelinde yaygın olan mühendis, öğretim görevlisi, doktor düşmenlığından bahsetmiyorum bile...

O yüzden yanlış olan birşey söylemediğim sürece dikkat edilecek bir durum olduğunu düşünmüyorum.

F54
06 Kasım 2015, 01:58
Kim ne derse desin arkadaş orj takacaksın başın ağrımaz

mterayes26
06 Kasım 2015, 14:22
Ne çok mühendis düşmanı varmış. Buram buram eziklik kokuyor memleketim. (:




Dostum yanıldığın nokta şurası. Olay aslında söylediğin kadar basit. Sadece tersten düşünüyorsun.

Dediğin gibi olay basit. ΔV = ΔI * ΔR

ΔV Akünün iki ucu arasındaki potansiyel enerji farkı. Bu sabit değişmez. ΔR motordaki elektronik devrenin toplam direnci. Bu da sabit değişmez.

Dolayısıyla iki sabitli bu denklemde sen akünün voltajını değiştirmedikçe veya devredeki(motordaki) elemanları değiştirmedikçe o devre üzerinden geçen akım sabit kalacaktır akün kaç amperlik olursa olsun.


Gözünden kaçan nokta ise devre üzerindeki yükü , akünün sağlayabileceği max yük ile karıştırman. Akünün üzerinde yazan ampersaat akünün üzerinden 12 V da düşüş yaşamadan devre tarafından çekilebilecek max elektriksel yük miktarı.

Yani anlamı senin devren bu ampersaatin üzerinde bir yüke ihtiyaç duyuyorsa akün artık 12V da çalışamıyacak voltaj düşüşü yaşayacaksın demektir.



Kimsenin kimseye düşman olduğu yok eleştiriye kapalı olmanız sonucu insanlara ezik diyemezsiniz, madem mühendis akıl fikir üretir o zaman doğru fikir üretir. Orjinal aküsü 5 amper olan today 50 de 2 yıldır 65 amper akü var ona ne diyeceksin peki.


Eğer devlet memuru değilse o mühendis özel sektör de ustanın maskarası olur, çok bilmişlik yaparsa

Permatiq59
06 Kasım 2015, 14:52
neyse susacağım...

Mertcan39
06 Kasım 2015, 15:15
Amperin yüksek olması tesisatına zarar verebilir. Çünkü ordaki sistemler o ampere ihtiyaç duyuyor sen fazla verirsen ya kablolar erir kısa devre yada sigorta cuflar . Nedenine gelince . Şimdi ohm kanunu denen birşey var ohm kanunu derki bir iletken üzerinden geçen akım ile iletkenin direncini çarparsan o iletkenden geçen voltajı bulursun. Kısacası insana zarar verende zaten gerilim değil akımdır.

cihazlar ihtiyaç duyduğu akımı çeker yani bir marş dinamosu atıyorum 10 amper çekiyorsa 20 amper akü taksanda o marş dinamosu 10 amper çekicektir kablolar erimez yeterki voltaj uysun yüksek amper akü takmanın iki zararı olabilir 1.cisi yuvaya uydurmak 2.si şarj dinamosu şarj ederken akü daha çok akım istiyeceği için sargılar daha çok ısınır

serkany
06 Kasım 2015, 15:29
Eğitim bu kadar mı öldü , şu yazışmaları okuyunca çok ciddi hüzünlendim. Her kez volt amper nedir bilmek zorunda değil ama bizim zamanımız için söylüyorum şöyle kalbur üstü orta bir'e giden mektep talebesi bu konuyu bilirdi lise demiyorum.. Şimdi böyle basit bir konuyu müh bilir mi bilmez mi o tartışılıyor, vay ülkemin eğitimine vah--vah, vah--vah, ölmüşte ağlıyanı yok eğtimin içine mıçmışlar..
Bu soruya verilen cevapları okuyunca gerçekten memleketin geleceği konusunda içimi bir sıkıntı aldı..

Soruna cevap verirsek ; Tesisatda başka bir değişiklik yapmayacak isen 5 amper yerine 7 amper kullan hiç bir şey olmaz , ...

Olcay Avşar
06 Kasım 2015, 15:59
Vay be amma kavgalar olmuş :)

Tek bir dezavantajı olur teknik olarak, o da eğer aküyü tamamen bitirirsen yeniden dolum için şarj dinamosu ve konjektörü daha fazla çalışacak ve yorulacaktır.

Fakat pratikte bunun da bir zararı olmaz, her gün aküyü bitirip yeniden şarj etmeye çalışmayacağına göre!

Erdost
06 Kasım 2015, 16:18
Bu amper konusu bu kadar sıkıntılı birşey mi :)
Özellikle motorlar için orijinalinden yüksek olması daha iyi.Ruble sorunu olan motorlar için akü gücü çok önemli.Marş dinamosu ne kadar çok çalışırsa ömrü o kadar azalır.Akü amper gücü ne kadar fazla olursa marş motoru o kadar az çalışır.
Özellikle kişin motor akülerinin şakülü kayar.Amper ne kadar yüksek olursa bu sorun da o kadar azalır.Burada bahsedilen değerler herhangi bir sıkıntı için mümkün değil etken olamaz.Uzun vadede tecrübelerime dayanarak söylüyorum ne kadar yüksek amper olursa o kadar iyidir.

Firmalar öyle gerektiği için değil azami maliyet için en küçük aküyü kullanmak isterler, iyi olduğu için değil maliyeti düşürmek için.Lastikler nasıl naylon geliyor biz değiştiriyorsak aküleride orijinalinden büyük amper takmak daha faydalı olacaktır.

mobyby
06 Kasım 2015, 17:31
Dostum elektrik muhendisi olduguna emin misin bu yorumu yapan biri olamaz cunku. Olcayakgn dogru soyluyor mars motorunun gucu bellidir dolayisi ile direnci de bellidir degismez sen 100 bin ah lik aku de baglasan direnc sabit oldugundan max cekecegi akimda sabit olacaktir. P = i2 R dir. P sabittir R de sabit dolayisi ile i de sabit olacaktir .

Koskoca sistem sadece marş motorundan mı oluşuyor. Bilip bilmeden saçmalıyorsunuz ya . Bir kere o motor bile değil dc alternatör biz içinden kaç salisiyede ne kadar akım ne kadar devir ve geçtiğini kayıp gücünü hesaplıyoruz sen ise direnci öylede böylede. Direnç değişmez ama direncinde bir renk kodu voltajı akımı var. Hatta biz onu sokakta sayamamki diye kodluyor hesaplıyoruz. Belli bir noktadan sonra direnç aynı olsada akım artarsa o direnci puff yapar. Yani direnci şu gücü şu ver bakalım 7 değilde 10amper bakalım senin o direncin gücün yerinde kalıyormu saçma sapan konuşma adamında canını sıkma .

hakan_czy
06 Kasım 2015, 18:09
Bu amper konusu bu kadar sıkıntılı birşey mi :)
Özellikle motorlar için orijinalinden yüksek olması daha iyi.Ruble sorunu olan motorlar için akü gücü çok önemli.Marş dinamosu ne kadar çok çalışırsa ömrü o kadar azalır.Akü amper gücü ne kadar fazla olursa marş motoru o kadar az çalışır.
Özellikle kişin motor akülerinin şakülü kayar.Amper ne kadar yüksek olursa bu sorun da o kadar azalır.Burada bahsedilen değerler herhangi bir sıkıntı için mümkün değil etken olamaz.Uzun vadede tecrübelerime dayanarak söylüyorum ne kadar yüksek amper olursa o kadar iyidir.

Firmalar öyle gerektiği için değil azami maliyet için en küçük aküyü kullanmak isterler, iyi olduğu için değil maliyeti düşürmek için.Lastikler nasıl naylon geliyor biz değiştiriyorsak aküleride orijinalinden büyük amper takmak daha faydalı olacaktır.

şarz dinamosu olcaktı heralde bhsettiiniz

Erdost
06 Kasım 2015, 19:39
Marş dinamosu veya marş motoru ikiside aynı, bahsettiğim şey şarj dinamosu değil marş dinamosu.

Şarj dinamosu: Elektromatik bir cihaz olan alternatör diğer adı ile şarj dinamosu hareket enerjisi olarak tabir edilen mekanik enerjiyi alternatif akıma dönüştüren tasarımlardır.

Marş dinamosu: Marş motoru, akümülatörden aldığı elektrik enerjisiyle çalışan ve motordaki ilk hareketi sağlayan sistemdir. Kontağın çevrilmesiyle harekete geçirilen marş motoru krank miline bağlı olan volan dişlilerinin dönmesini, yakıt-hava karışımının motora dolmasını ve pistonların ilk hareketini yapmasını sağlar.

mchi
06 Kasım 2015, 20:33
Öncelikle en basit tabiriyle akım yemek gibidir. Bir tabakta koysalar onune 1 tencerede, sen yiyebildigin kadarini yersin. Fazlasini yemedigin icinde kasigi parcalayamazsin. Ek olarak siz muhendisler amma boş artistlik peşinde adamlarsiniz ya işinizmi yok allasiz.

kackinen
06 Kasım 2015, 21:48
Koskoca sistem sadece marş motorundan mı oluşuyor. Bilip bilmeden saçmalıyorsunuz ya . Bir kere o motor bile değil dc alternatör biz içinden kaç salisiyede ne kadar akım ne kadar devir ve geçtiğini kayıp gücünü hesaplıyoruz sen ise direnci öylede böylede. Direnç değişmez ama direncinde bir renk kodu voltajı akımı var. Hatta biz onu sokakta sayamamki diye kodluyor hesaplıyoruz. Belli bir noktadan sonra direnç aynı olsada akım artarsa o direnci puff yapar. Yani direnci şu gücü şu ver bakalım 7 değilde 10amper bakalım senin o direncin gücün yerinde kalıyormu saçma sapan konuşma adamında canını sıkma . O motor değil alternatör ise motorun yanındaki sargılar ne işe yarıyor? O koskoca sistem dediğin şeyin işinde en çok akım çeken marş motoru olduğu için bu kadar bahsi geçiyor olabilir mi? Sen hala olayı anlamamışsın dostum bence, oku ve öğrenmeye çalış bak bu kadar adam burada anlatmış formül bile vermiş..

mobyby
06 Kasım 2015, 21:56
Öncelikle en basit tabiriyle akım yemek gibidir. Bir tabakta koysalar onune 1 tencerede, sen yiyebildigin kadarini yersin. Fazlasini yemedigin icinde kasigi parcalayamazsin. Ek olarak siz muhendisler amma boş artistlik peşinde adamlarsiniz ya işinizmi yok allasiz.

Akım yemek gibi felan değil saçma sapan yorumlar yazmayın suyla muslukla alakası yok bu işin. Akım bir kere atomun en küçük parçacıklarından biri olan elektronun yüklü hareketleri sonucu nötrün ptoron yüküyle dolmasıyla oluşur. Direnç ise akıma karşı verilen zorluktur. Bir insanın vücüdü yaklaşık olarak 2000 ohm yani 2 kilohm değerindedir. İnsan vücüdü 50v sonrasında zarar görmeye başlar. İnsan vücuduna zarar veren etkende akımdır çünkü herhangi bir elektrik noktasıyla temas ederseniz nötr ve faz aynı anda olmak koşuluyla sizin vucüt direnciniz düşük olduğu için kısa devre en kısa ve en güçsüz direnç üzerinden akmak ister o nedenle çarpılırsınız. Tek bir faz ile temasta diğer faza temas yoksa hiç birşey olmaz. Motosikletinde kendi şasesi DC enerjinin yanı doğru akımın ( Doğru akım demek zamana göre yönü ve şiddeti değişemeyen akımdır. ) Nötr diğer + kutbu ise pozitif ucudur. Bir sistemdeki toplam güç belirlenirken ayrıca fazla arasındaki açıda mutlaka göz önünde bulundurulur. Kısacası ben dahil tüm motosiklet fabrikalarında çalışan mühendisler aptal sizler akıllısınız. O zaman kendiniz sıfırdan bir motosiklet tasarlayın yok işte 3a yerine 10a takarsan marş dinamon zorlanmaz daha uzun gider diyenler yapsınlarda görelim :) Cidden çok komik zaten firma öyle bir durum söz konusu olsa kendide bilir 4a yerine 10a motosiklete akü olarak takmayı .

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------


O motor değil alternatör ise motorun yanındaki sargılar ne işe yarıyor? O koskoca sistem dediğin şeyin işinde en çok akım çeken marş motoru olduğu için bu kadar bahsi geçiyor olabilir mi? Sen hala olayı anlamamışsın dostum bence, oku ve öğrenmeye çalış bak bu kadar adam burada anlatmış formül bile vermiş..
Onun adı alternatördür eminim sen onun ne olduğunu bilmediğinde ben onu Albert Einstein'in yaptığı makinede sarıp test ediyordum :) Motor ile dinamo farklı şeylerdir ayrıca. Motor Elektrik enerjisini mekanık enerjiye Dinamo ise mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir . Ah zavallım adamın verdiği formül basit güç formülü keşke sende bir okusaydın adam ne yazmışta böyle bol keseden sallamasaydın .

kackinen
06 Kasım 2015, 22:16
Motor ile dinamo farklı şeylerdir ayrıca. Motor Elektrik enerjisini mekanık enerjiye Dinamo ise mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir .
Bak bunu senden başka bilen yoktu sayende öğrenmiş olduk:), Sen yazabiliyorsun ama okuma özürlüsün, yazık sana..