PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR250R 2 Binde Blok Patlaması



Sayfa : [1] 2 3

lensenes
15 Ekim 2015, 01:02
Söz konusu motor CBR250R 2014 Çift Far...
16.08.15 tarihinde tekirdağ yolunda motorumdan garip sesler gelmesiyle sağa çektim. Garantisi devam ettigi için ücretsiz en yakın yetkili servise çekildi. Tanıdık bi yetkili serviste bizde garantiden yapılır motorun gidip alalım hep bizden yaptırdın yardımımız dokunsun dedi. Garanti kapsamında 3 günde (piston , sekman , silindir , krank ) değişti. Debriyaj balatasınıda cebimden karşıladım.
Rodaj yapmam gerekti bunlardan dolayı. Güzel bi rodaj döneminden sonra 1000 km daha yaptım 2000 km deyken haliçten mecidiyeköye kadar 7-8 bin devirde gazlarken mecidiyeköyün başlangıcında pat diye ses geldi. lastik patladı sanarak yavaşladım ve arka frene basmadım. İnince lastigin yağ dolu halini görmemle kendimden geçtim. Şimdi ortalama 9 bin lira masraf var. Kol çıkaramayıp , balanşörü zorlayıp çatlatmış bloğu. 2000 km de bi motor ve honda gibi adı sanı belli japon motoru nasıl böyle bi sorun yaratıyor?
Motorum 3 hafta serviste kaldı. Mühendis gelip inceledi. Kullanıcı hatası deyip baştan savdılar, Neler yapabilirim?

http://i.hizliresim.com/l9yRyX.jpg
http://i.hizliresim.com/gyAR4R.jpg
http://i.hizliresim.com/qRlnmD.jpg
http://i.hizliresim.com/MWy4PQ.jpg
http://i.hizliresim.com/QWlG43.jpg
http://i.hizliresim.com/XJopDR.jpg

bounrock
15 Ekim 2015, 01:11
Ya bu Honda Türkiye işte
Yine şanslıymışım benim CBR 25bin kilometrede patladı :)
Benimde 3 hafta motor servisde bekledi, zor bela garantiden yaptırabildim ama 2 ay üzerine yapılınca motor, bende isyan ettim, istemiyorum dedim yenisini verin dedim, sonuçta 20 iş gününü çoktan geçmişleridi. Hala ses seda yok Honda Türkiyeden. Böyle süründürüyorlar müşterilerini işte...

lensenes
15 Ekim 2015, 01:13
Ya bu Honda Türkiye işte
Yine şanslıymışım benim CBR 25bin kilometrede patladı :)
Benimde 3 hafta motor servisde bekledi, zor bela garantiden yaptırabildim ama 2 ay üzerine yapılınca motor, bende isyan ettim, istemiyorum dedim yenisini verin dedim, sonuçta 20 iş gününü çoktan geçmişleridi. Hala ses seda yok Honda Türkiyeden. Böyle süründürüyorlar müşterilerini işte...
benim ilk sorunu halletiler patlayınca kabul etmediler , benim motorumda 22 bin km de reflektiye edildiği için 2 bin yazdım. Zor bela kurtuldum ölümden.

Onurhan D
15 Ekim 2015, 01:15
Yemin ederim,okuduktan sonra şaşkınlıktan 5 dk kendime gelemedim.Kullanıcı hatasıysa kş zannetmiyorum(zaten herşey kullanıcı hatası diyip baştan savuşturuyorlar)Bu durumun nedeni neymiş ?
Bu hale nasıl gelebilir ki ?

ryangt
15 Ekim 2015, 01:23
Buralar karışacak vaziyet alın.
Yarın öğle saatlerinde pringlesim ve sırma limonumla izliyor olacağım bu başlığı

Şaka bir yana geçmiş olsun, umarım ortak bir yol bulunur.
Tuketici mahkemelerine ihtiyaç duyabilirsin

bounrock
15 Ekim 2015, 01:25
Ayrıca müşterilerin servis istek notları ile oynuyorlar. ben son genel bakımda motorumun subap ayarı yapılsın diye istekte bulunmuştum, 1000km sonra motor subap kaçırıp,kranka kadar yamulunca ilk başda garantiden yapmamak için subap bakım isteğimi iş emrinden sildiler. Silindir de yedek parça depolarında olmayınca beni 2 ay beklettikten sonra tamir ettiler.... hala bekliyoruz ama 0km içim.. daha ne numaralar yaptılarda yazamam burada.. bu gidişlede mahkemeye başvuracağım yakında :pr:
ustad tek tavsiyem hemen bir avukata danışman, garnti devam ediyor çunku.. hiç zaman kaybetme

Guven
15 Ekim 2015, 01:27
Bu bence kullanıcı hatası değil. Gerekirse tüketici haklarınızı kullanın. Daha önceki işlemde yapılan eksik bişeylerin sonucu gibi duruyor sanki.

serkanADH13
15 Ekim 2015, 02:05
Şu anda benım elımdede arızalı CRF 250 L var,
ŞANZUMAN MİLİ ORTADAN KOPMUŞ servıse sordugumda OYLE BISIY OLMAZ USTA SOR ISTERSEN dedı,

ve honda turkıyeye maıl ve resım attım,
honda turkıye motorun servıs kayıtlarının olmadıgını ve durumun kullanıcı hatası oldugunu soyledıler,

anlayacagın artık garantı dıye bısıy yok ulkemızde,

deprogadias
15 Ekim 2015, 02:25
hondası mondiali hepsi aynı b*k. benimde yağ pompam çalışmamış motor yağsız kalmış kullanıcı hatası dediler. ( zaten ben canım sıkıldıkça çıkartıp yağ pompasıyla oynuyorum.) Bana itelemeye çalışsalar da bırakmadım peşini.

https://www.sikayetvar.com/ adresinden şikayet oluşturdum tüketici mahkemesine gittim ( cebimden kuruş para çıkmadı) peşini bırakmadım ve garantiden yapmak zorunda kaldılar. kullanıcı yağ pompasına nasıl kullanırsa kullansın zarar veremez diye. bakımlarını zamanında yaptırdım elimde bakım kitapçığı var. yağsız kalma ihtimali falan da yoktu.

sende aynı yolu izle. al bakım kitapçığını git çağlayan tüketici mahkemesine. hatta talepte bulun sıfırını iste. sattıkları ayıplı ürüne giriyo vermek zorundalar. küçük bi sıkıntı değil çünkü.

lensenes
15 Ekim 2015, 02:31
Yemin ederim,okuduktan sonra şaşkınlıktan 5 dk kendime gelemedim.Kullanıcı hatasıysa kş zannetmiyorum(zaten herşey kullanıcı hatası diyip baştan savuşturuyorlar)Bu durumun nedeni neymiş ?
Bu hale nasıl gelebilir ki ?

çok ısrarlarımla beraber sübap kesmesi dediler

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------


Bu bence kullanıcı hatası değil. Gerekirse tüketici haklarınızı kullanın. Daha önceki işlemde yapılan eksik bişeylerin sonucu gibi duruyor sanki.

evet ustanın kötü işçiliği gibi bieşy var.

A.Türker
15 Ekim 2015, 04:17
Size bişey olmaması gerçekten çok büyük şans geçmiş olsun. Tüketici mahkemesine başvurun tazminat da alırsınız.

Seko
15 Ekim 2015, 08:55
Burada aslında büyük ihtimalle sorunun kaynağı başka bir yerde ama bunlar asıl kaynağı çözmek yerine ortaya çıkan sonuçları düzeltmekle uğraşmışlar. Pistonu değiştirince düzeliyor ama mesela yağ pompası bozuk diyelim, piston bir süre sonra tekrar patlıyor. Bizim kapasitesiz tamircilerimizin, civata söküp takmaktan başka bir şey bilmeyen ustalarımızın çözmesi ve bulması zaten beklenemezdi. Burada garip olan mühendis bozuntusunun da buna kullanıcı hatası diyebilemesi. Bu motorda devir kesici olmasa ve sürekli kırmızı devir bölgesinde sürülme ihtimali olsa ben de kullanıcı hatası diyebilirdim. Bu arada devir kesici var değil mi ? Bir de kulanıcı hatası olan şey neymiş onu merak ettim ? Açıklama yaptılar mı ? Sübap kesmesi kullanıcı hatası olamaz.

Özetle tam Türk işi yaklaşım ve güzel memleketimize özgü durumlar... Marka Honda da olsa kafalar hep aynı...

DKN
15 Ekim 2015, 09:03
hondacılar nerede

volkanmet86
15 Ekim 2015, 09:10
biraz daha koy japon al'cılar neredeler?

numangokce
15 Ekim 2015, 09:15
Tabiki kullanici hatasi(!) Motosikleti kullanmasaydiniz olmayacakti.(!) Kullanmakla hata yapmissiniz (!)

Cok gecmis olsun. Olayin sevinilecek tarafi sag salim durdurabilmissiniz motosikleti, size zarar gelmemis. Tecrubeli dostlar nasil yol izleyebileceginiz konusunda tavsiyelerde bulunmuslar, bende onlara uymanizi tavsiye ederim.

bazen25
15 Ekim 2015, 09:46
bi dakka hayat bunda değilmiydi. Servisi süperdi, bla bla bla

abeciMotoru
15 Ekim 2015, 10:13
honda'nın servis olayı hakaten b*k, arıza tespiti yerlerde, az çekmedimdi bi aralar.
geçmiş olsun dostum.

LynXMaSTeR
15 Ekim 2015, 10:30
bu cbr ların 2014 modellerinde genel bi sıkıntı var sanırım, sürekli birilerinin elinde patlıyor

Grhn
15 Ekim 2015, 10:33
Öncelikle geçmiş olsun. Aslında büyük bir kaza atlatmışsınız. Honda Türkiye ile irtibata geçin. İlgilenmezler ya da sorunu çözmezlerse Honda'nın Japonya'da ki en üst müşteri temsilciliği ile irtibata geçin. Büyük firmalara yerelde sorun çözülmezse ana şirket çözmeye çalışıyor...

UNdocab
15 Ekim 2015, 10:35
Ne güzel iş adamların elinde sürekli piston segman set var ki 3 günde motoru yapalım kimse ses çıkarmasın!

Çamurluk istesen 2 ayda gelir.
Bir serviste neden sürekli hazırda krank,piston segman tutulur ?

Hani honda daha güçsüzdü fiyatına göre size verdiği şey daha azdı ama sorunsuzdu ve servisi iyi olduğu için alınıyordu.
Ee şimdi ne olduk ?


bu cbr ların 2014 modellerinde genel bi sıkıntı var sanırım, sürekli birilerinin elinde patlıyor
Geçmişte 2011 ve 2012lerde de olduğunu biliyorum

Alisilin
15 Ekim 2015, 10:38
Öncelikle geçmiş olsun.
Bunu hemen 'aa bak Honda bozulduu' diye yorumlayıp çarpıtmamak gerek, fabrika hatasıdır başka bişeydir bozulur, yüzbinler verilip alınan arabalar bile bozuluyor.

Burdaki sıkıntı motoru satan firmanın sattığı motorun arkasında durmaması, müşteriyi yolunacak kaz gibi görmesi. motoru sattı mı işi bitti bizimle sonra uğraş dur servisti ustaydı.
Yapabileceğiniz tüm uğraşları yapın, şikayetse şikayet mahkemeyse mahkeme, sakın cebinizden ödemeyin, hatta tazminat davası açın ölümlü kazadan döndüm motorun hatası yüzünden diye, ki gerçekten Allah korumuş teker komple yağ içinde, yolda bile en ufak bi yağda mazotta nasıl kayıyo teker.

newmoto76
15 Ekim 2015, 11:58
Türkiyede müşteri hakkkı vs diye birşey yok ve hçbir markaya arabanızı/motorunuzu yada beyaz eşyanızı değiştirtemezsiniz. Burada yapılacak en doğru hamle en baştan sorunsuz olacağını düşündüğünüz bir motosiklete yönelmek.

Hondanın yeni nesil 250 cc leri zorlama motorlar oldu ve çok fazla sorun çıkardılar. Eski cbf 250 ler 200 300 bin km leri deviriyordu.. Bu motorlar öyle değil. O kesinleşti. Honda 2008 den bu yana üretim kalitesini ciddi bozdu. Aynı şey otomobilleri içinde geçerli. Eski civicleri mumla aratıyor yeni civic..

Eğer motor arızası yapmayacak bir makine istiyorsanız oda şuan için japonların içinde YAMAHA gibi görünüyor. Hakikaten motorla ilgili bir sorun yaşayanını görmedim şuana kadar..

Markayı mahkemeye verin muhtemelen kazanacaksınız. Ancak uzun sürecek ve mahkeme masrafları zaman vs vs..

Zaten boyle bir hasara kullanıcı hatası demeleri kötü niyeti gösteriyor.

Arkadaşlar bu motosikletler bu paraları haketmez. Özellikle Türkiyede vermeyin almayın..Türkiyede müşterisini üzmeyecek tek motosiklet markası var Oda Borusan BMW başkada tanımam..

Geçmiş olsun..

astrofizik
15 Ekim 2015, 12:35
Çok geçmiş olsun, işallah çözüme ulaşırsınız.
Zaten cbr'ın tek avantajı; servis ve honda güvencesi, başka bir avantajı yok,
bu motorun kaçtane motor kitleme hikayesini okudum, biz biliyoruz servis bilmiyor mu motorun sorunlu olduğunu, ona rağmen kullanıcı hatası deniliyorsa burda kötü niyet ve üçkağıt var demektir
Bu yüzden honda markasını tercih etmicem
Ama insanlar umursamıyor akın akın almaya devam ediyor, dolayısıyla sizin sorununuz umurlarında değil
Nasıl olsa ben bu motoru satıyorum diyor ve gerçektende satıyor
Trafikte sürüler halinde cbr görüyorum,kurye motorundan farksız,hiçbir cazibesi yok milyon tane önümden aynı renklerde geçiyor
Bide egazos takıp bağırttırıyorlar iyice gariban-apaçi karışımı bir görüntü oluyor
(Sanırım havalı olduklarını düşünüyorlar, 250cc bir motorla asla havalı olamazsın boşuna kasma, birisi gelir sorar bu kaçlık diye ? ince ürkek bir sesle fısıldayarak 250lik dersin)
Bu motorun size yenisini vermeliler
4 yıl garantilerinin olmasının bir anlamı yok
2 yıl olsun ama hakkını versinler

A.Türker
15 Ekim 2015, 12:46
Kedi ulaşamadığı cigere mundar dermiş yine toplanmışlar honda şöyle böyle diye. Honda dünyanın en büyük motosiklet üreticisidir ve insanlar tekrar tekrar honda almaktadır. Müşteri memnuniyeti olmayan bir malı üstüne para verseniz bu kadar satamazsanız. Burdaki sorun hondada değil honda türkiye distribütöründedir. Malın arıza vermesi olası bir durum ama satıcının böyle yapması akıl almaz. Ha bir de adamın bmw alacak parası varsa zaten honda almaz ne dediğinizin farkına varın.

kurubuz
15 Ekim 2015, 13:23
SS veya SS görüntülü motor alanlar, büyük veya küçük cc olsun, bu motorları hızlı gitmek, bağırtmak sıkıştırmak için alıyor. Amacı bu olmasa naked veya endur alır, ne işi var adamın ss ile. Honda firması , hedef kitlesi motoru sıkıştıran sürücü olan bir aleti 250 cc ve tek silindir olarak tasarlarsa bu arızalar olur. Kullanıcı hatasında ziyade tasarım hatasıdır bence...

wehwetoz
15 Ekim 2015, 13:27
Öncelikle geçmiş olsun. Hondacılar japoncular nerde diyen arkadaşlar burdayız. Koskoca volkswagen bile hile yapıp trilyonlarca zarara uğramışken direk böyle durumlarda markayı karalamak kötü birşey .Bu durum bence kullanıcı hatası değil ben olsam tüketici haklarına başvururum. Honda olayına gelince japoncular neredeeee? diyen çin malı motosikletleri olan arkadaşlar bu sorunu japoncular bir kere siz hergün yaşıyorsunuz . Kıçı düzelse başı eğriliyor . O nedenle her firmada her meslekte hatada olur hatalı insanda . Genellemek yanlış

UNdocab
15 Ekim 2015, 13:27
Kedi ulaşamadığı cigere mundar dermiş yine toplanmışlar honda şöyle böyle diye.


Kedi ciğer bu topa girme altından kalkamazsın. İnsanların neye ne kadar para harcayacakları kendilerinin tercihidir. Kimse neyi var neyi yoksa satıp motora yatırmıyor.

Örnek ben galaxy s2 kullanıyorum istediğim herşeyi sağlıyor.
"Şu telefonu değiştir iphone 6 al" diyenlere "o parayı ona değil motora veririm" dedim ve gittim. O paraya 125lik motor aldım.
Şimdi iphone'un yamulmasını eleştirsem kedi-ciğer mi olacak ?

Biraz daha seç cümlelerini ;)



Honda dünyanın en büyük motosiklet üreticisidir ve insanlar tekrar tekrar honda almaktadır. Müşteri memnuniyeti olmayan bir malı üstüne para verseniz bu kadar satamazsanız. Burdaki sorun hondada değil honda türkiye distribütöründedir. Malın arıza vermesi olası bir durum ama satıcının böyle yapması akıl almaz. Ha bir de adamın bmw alacak parası varsa zaten honda almaz ne dediğinizin farkına varın.

Neden motoru honda ditribütörü mü yaptı ? Serviste sıkıntı olmuştur desen neyse. Distribütörün ne günahı var?

Motor sorun çıkarmış adamlar orjinal parça ile düzeltmişler.
Bu bloğun sıkıntıları var. Bu 3. değil 5. değil.
Sorunu çok hızlı halledip üzerine yatıyorlar. Bu sorun Hondanın sorunu fakat bu dediğin cümlelerdeki en büyük üretici genel olarak memnuniyet gerçeğini değiştirmez tabiki de bu modelin sıkıntılı olduğu gerçeğini de değiştirmez.

Altın elbiseli adamı izliyor musun ?
Şuan yarışlardaki sorunlu bloğunu ve ısrarla o blok üzerine gitmelerini ve yarışçıların çektiği çileyi anlatmıştı bir iki defa.
Olabilir hatalı bi mühendislik vardır. Bu başarılarını sıfırlamaz. Büyük firma bunu düzeltmeli üzerine yatmamalı olay bu.

2012 den bu güne patır patır dökülen motorlar var. Hata belki %5 civarında fakat satılan sayı çok olunca sorunu yaşayan da çok oluyor.
E honda da büyük firma dedik değil mi? Bu insanlar dünya kadar para veriyor kaliteli sorunsuz mal alıcam diye.

E o zaman ?

E-TEKİN
15 Ekim 2015, 14:16
Merhaba büyük geçmiş olsun. Ben honda crf250l ve Cbr250r i çok inceledim almaktan vazgeçtim nedeni ise bilyali yatak olmamasıydi. Bu da 20 000 km lerde böyle sorunlar açacağı muhtemeldi. Tüm rakipleri bilyali yatak iken honda amca maalesef yine maliyeti düşürmek amacı ile boyle birsey yapmıştir.bu tip motorlarda motor yagi na çok çok dikkat etmek gerekiyor.

josepth_o6
15 Ekim 2015, 14:18
Öncelikle çok geçmiş olsun umarım sorununu cebinden kuruş çıkmadan çözerler. Bence mesele honda arıza yapmaz yapamaz mantığıyla olaya bakarsak çok yanlış olur. Her marka gibi honda da arıza yapabilir, yamaha da olabilir veya en sağlam bir markada olabilir. Herşey o anda gelişen bir tersliğe bakmıyor mu? Burda benim yanlış gördüğüm distbiratörlüğün veya yetkili servisin iş güzarlığı ve o yetkili serviste çalışan ustaların yavşaklığı. Bizim insanımız üç kağıtçılığı , yalan söylemeyi ve de hilekarlığı çok seviyor. Arkadas adam motorunu sizden başkasına götürmemiş ve de motorunu siz revizyon yapmışsınız ve bu motor blok çatlatmışsa bu sizin sorununuz, neden sizin sorununuz çünki motor bloğu kapalı kutu kimse içini açıp bakma veya müdahale etme derdinde değil orayla işide yok. Artı adamın kendi canına ve malına niye bilinçli bir şekilde kast etsin de kendini yolda bıraksın. Anca böyle birşey olduğunda kullanıcı hatası olabilir. Bunun dışındaki durumlarda bence yetkili servis ve fabrikanın sorumluluğu altında olay.
Bizim insanımız neden yavşak çünkü sanki parası cebinden çıkıyomuş gibi elin japonunu savunuyorlar. Neymiş kullanıcı hatasıymış , neymiş oymuş buymuş. Neden benim insanımın cebindeki parayı japonlara verdiriyorsunuz arkadaş. Fabrika hatasının farkında yeniden yap motoru, özür dileriz biz bir yanlışlık yapmışız ondan çok geçmiş olsun diyebilirsiniz arkadaşıma. Oda bu duruma sevinip sizi herkeze övse daha çok motor satıp daha çok servisinizde para kazanmaz mısınız ? Bu kadar salak mısınız da bu olacakları görmüyorsunuz ?.
Evet bence salaksınız, çünkü en çok kendi insanınızı kandırmayı seviyorsunuz. Honda markası türklerin olsa ve japonyada da satış yapmış olsak eminim adamlar fabrika hatasına sokmak için ellerinden geleni yaparlar. Bizde de kullanıcı hatasına sokmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
Türkiye'de nerde böyle işini doğru yapmayan insan varsa emin olsunlar o kazandıkları paralar hep haram, bir gün hepsi çıkacak.
Allah herkezi doğruluktan ayırmasın. (Amin)

< iLk@yy >
15 Ekim 2015, 14:32
Arkadaşlar bu motosikletler bu paraları haketmez. Özellikle Türkiyede vermeyin almayın..Türkiyede müşterisini üzmeyecek tek motosiklet markası var Oda Borusan BMW başkada tanımam..

Geçmiş olsun..

Bmw de borusanında zamanında yaptıklarını biliyoruz...
0 diye kullanılmış hatta kazası olan bunu geçtim üretim hatası bulunan motor satıpta mevzuyu bildikleri için şikayeti olan parça için başka bir parçaya servis formu açıp sahibini aylarca süründürdüğünü dünyalar kadar servis parası almak güzel tabii..

Çok uzakta değil bu forumda konusu var muzdarip olan arkadaşında kaç ay uğraştı mahkemede

Telefondan girdiğimden konuyu aratıp link atamayacam ama sanırım motorda k1200s olacaktı yanlışım yok ise


Bu arada arkadaşa çok geçmiş olsun
Bir çoğununda dediği gibi servislerdeki işçi ve işçilik kaliteside çok düştü ve hali ile son kullanıcıya da yansıyor bu durum...

LynXMaSTeR
15 Ekim 2015, 14:52
Ne güzel iş adamların elinde sürekli piston segman set var ki 3 günde motoru yapalım kimse ses çıkarmasın!

Çamurluk istesen 2 ayda gelir.
Bir serviste neden sürekli hazırda krank,piston segman tutulur ?

Hani honda daha güçsüzdü fiyatına göre size verdiği şey daha azdı ama sorunsuzdu ve servisi iyi olduğu için alınıyordu.
Ee şimdi ne olduk ?


Geçmişte 2011 ve 2012lerde de olduğunu biliyorum

en sağlam seri 2013 o halde :)

lensenes
15 Ekim 2015, 15:10
Burada aslında büyük ihtimalle sorunun kaynağı başka bir yerde ama bunlar asıl kaynağı çözmek yerine ortaya çıkan sonuçları düzeltmekle uğraşmışlar. Pistonu değiştirince düzeliyor ama mesela yağ pompası bozuk diyelim, piston bir süre sonra tekrar patlıyor. Bizim kapasitesiz tamircilerimizin, civata söküp takmaktan başka bir şey bilmeyen ustalarımızın çözmesi ve bulması zaten beklenemezdi. Burada garip olan mühendis bozuntusunun da buna kullanıcı hatası diyebilemesi. Bu motorda devir kesici olmasa ve sürekli kırmızı devir bölgesinde sürülme ihtimali olsa ben de kullanıcı hatası diyebilirdim. Bu arada devir kesici var değil mi ? Bir de kulanıcı hatası olan şey neymiş onu merak ettim ? Açıklama yaptılar mı ? Sübap kesmesi kullanıcı hatası olamaz.

Özetle tam Türk işi yaklaşım ve güzel memleketimize özgü durumlar... Marka Honda da olsa kafalar hep aynı...

abi adama diyorum bu bana özel bi motor degil dünyada satılan bilinen en iyi markalardan ve en çok satan modellerden biri.
8-9 bin devirde patlamaz.
Onlar şöyle benzetmelerde yaptı sen 6.vitesten 3.vitese atarsan kesici falan kalmaz dedi.
iyi dedim bu şekilde bişey yapsam motoru sana sapasağlam getiremem kendimde saglam kalmam bu yağ ile :D
çok salakça davranıyolar..
bana ilkte büyük ihtimal yağ pompası hatası bizim suçumuz dediler. sonra sübap a dönüştü

Osırıs
15 Ekim 2015, 15:15
Bende de var 2 tane cbr250, 2011 modelini 17 aydır kullanıyorum bakımlarını yaptırıyorum ve en önemlisi kasmıyorum,bazen limitleri zorluyorum ama 5dk yı geçmiyor. Sadece viraj yapmayı seviyorum,düşük hızlarda dar yollarda virajı çok iyi. Motoru bozulan arkadaşın nasıl sürüş karakteri olduğunu bilmiyoruz? belki de işçilik hatasıydı,yada rodajdan yeni çıkmış makineyi aşırı kasıp sürekli redline gitti (bu ikisi dışında sebep göremedim)

lensenes
15 Ekim 2015, 15:25
Geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış. O yağa bulanmış lastikler Allah esirgesin daha kötü neticeler doğurabilirdi.

Olaya bu açıdan bakınca sizin adınıza sevindim.

Umarım Honda Türkiye yaşadığınız sorunlara çözüm bulma noktasında müspet kararlar verip,sorunlarınızı ivedilikle çözer.

honda türkiye dedi sübap kesmesi diye. bana bu davranışları honda türkiye yapıyor.

Dağcı
15 Ekim 2015, 15:48
canımdan oluyordum bu arıza yüzünden az kalsın ölüyordum die dava açıyorsun,
ondan sonra onlar senin peşinden koşuyor
yeterki servis kayıtların faturaların vs sende bulunsun

lensenes
15 Ekim 2015, 16:02
Bende de var 2 tane cbr250, 2011 modelini 17 aydır kullanıyorum bakımlarını yaptırıyorum ve en önemlisi kasmıyorum,bazen limitleri zorluyorum ama 5dk yı geçmiyor. Sadece viraj yapmayı seviyorum,düşük hızlarda dar yollarda virajı çok iyi. Motoru bozulan arkadaşın nasıl sürüş karakteri olduğunu bilmiyoruz? belki de işçilik hatasıydı,yada rodajdan yeni çıkmış makineyi aşırı kasıp sürekli redline gitti (bu ikisi dışında sebep göremedim)

etinin budunun ne olduğunu bildiğim 14 bin km kullandığım motor. Full redline gidicek istanbulda yolda yok zaten..

Sokollu
15 Ekim 2015, 16:10
etinin budunun ne olduğunu bildiğim 14 bin km kullandığım motor. Full redline gidicek istanbulda yolda yok zaten..

O yüzden Tekirdağ yoluna mı vurdun kendini :)

Geçmiş olsun umarım diretir de maliyetini Honda'ya karşılatmayı becerirsin.

Hangi yağı kullandın, hangi devirlerlerde sürdün, periyodik bakım hangi serviste yapıldı, rodajı nasıl yaptın bir yaz sana zahmet.

xcom
15 Ekim 2015, 16:18
13 model de bende var.. 30 bini biraz geçtim.. Henüz eksantirik gergi yayı dışında bir problem çıkarmadı..çok geçmiş olsun umarım honda tr nin yaptığı kaypaklık işe yaramaz masrafsız halledersin..

Osırıs
15 Ekim 2015, 16:21
O yüzden Tekirdağ yoluna mı vurdun kendini :)

Geçmiş olsun umarım diretir de maliyetini Honda'ya karşılatmayı becerirsin.

Hangi yağı kullandın, hangi devirlerlerde sürdün, periyodik bakım hangi serviste yapıldı, rodajı nasıl yaptın bir yaz sana zahmet.

Tekirdağ yolu basılmayacak gibi değil zaten :) en son bayramda kardeşimle çanakkaleye gittik, keşan taraflarında 2 sym wolf denk geldi,kapanmış gidiyorlar. Kardeşime şunları bi yoklayalım dedim 140 150 peşlerinden gidiyorum yetişemedim,acıdım motora. Ortalama 110 120 bu motorun hakkıdır,üstü zarar..

Bthndmrl
15 Ekim 2015, 16:44
Katılıyorum. Hemen yamaha sorunsuz vs. Diye başlamışlar öncelikle geçmiş olsun.
Burda 3 olay var. 1.si motorun yapıldıktan sonra tekrar arıza vermesi 2.si bunu tekrar işleme almamaları 3. Tekerin yağlanmış ve bildiğiniz kazaya sebebiyet oluyor.

lensenes
15 Ekim 2015, 16:48
O yüzden Tekirdağ yoluna mı vurdun kendini :)

Geçmiş olsun umarım diretir de maliyetini Honda'ya karşılatmayı becerirsin.

Hangi yağı kullandın, hangi devirlerlerde sürdün, periyodik bakım hangi serviste yapıldı, rodajı nasıl yaptın bir yaz sana zahmet.

rodajda aralıklarla 8 bin devire getirdim servistekiler her devri az az tattır 6 bin devirde sabit git trafiğin durumuna göre demişti.
yağ olarak servis başka yağı sisteme müşterinin istedigi yaz diye yazarız dedigi için karışmadım her zamanki yağdan koydular.
ben bu motorla tapagaz balıkesire 2 kişi gittim sorunsuz , tekirdağa giderkende hızım 100 falandı. Tüm bakımlar KONŞUK MOTOR da yapıldı

fedos
15 Ekim 2015, 17:21
Öncelikle çok geçmiş olsun , daha beteri de olabilirdi , bu konu çok ciddi, Almayı düşünenleri de yönlendirecek nitelikte.
Bence honda türkiyeye acilen bedelsiz bir şekilde garanti kapsamında çözülmesini beklediğini,yoksa tüketici mahkemesine gideceğini bildirmelisin.

A.Türker
15 Ekim 2015, 19:36
Kedi ciğer bu topa girme altından kalkamazsın. İnsanların neye ne kadar para harcayacakları kendilerinin tercihidir. Kimse neyi var neyi yoksa satıp motora yatırmıyor.

Örnek ben galaxy s2 kullanıyorum istediğim herşeyi sağlıyor.
"Şu telefonu değiştir iphone 6 al" diyenlere "o parayı ona değil motora veririm" dedim ve gittim. O paraya 125lik motor aldım.
Şimdi iphone'un yamulmasını eleştirsem kedi-ciğer mi olacak ?

Biraz daha seç cümlelerini ;)



Neden motoru honda ditribütörü mü yaptı ? Serviste sıkıntı olmuştur desen neyse. Distribütörün ne günahı var?

Motor sorun çıkarmış adamlar orjinal parça ile düzeltmişler.
Bu bloğun sıkıntıları var. Bu 3. değil 5. değil.
Sorunu çok hızlı halledip üzerine yatıyorlar. Bu sorun Hondanın sorunu fakat bu dediğin cümlelerdeki en büyük üretici genel olarak memnuniyet gerçeğini değiştirmez tabiki de bu modelin sıkıntılı olduğu gerçeğini de değiştirmez.

Altın elbiseli adamı izliyor musun ?
Şuan yarışlardaki sorunlu bloğunu ve ısrarla o blok üzerine gitmelerini ve yarışçıların çektiği çileyi anlatmıştı bir iki defa.
Olabilir hatalı bi mühendislik vardır. Bu başarılarını sıfırlamaz. Büyük firma bunu düzeltmeli üzerine yatmamalı olay bu.

2012 den bu güne patır patır dökülen motorlar var. Hata belki %5 civarında fakat satılan sayı çok olunca sorunu yaşayan da çok oluyor.
E honda da büyük firma dedik değil mi? Bu insanlar dünya kadar para veriyor kaliteli sorunsuz mal alıcam diye.

E o zaman ?

ucuz telefonun ve motosikletinle sana mutluluklar aynı mesaj içinde kendini mat eden koca yürekli adam. Krank kırmayla meşhur olan hyosung motorunu savunuyorsun çok ironik.

acemi60
15 Ekim 2015, 20:38
Birileri kedi-ciğer ilişkisinden bahsettiğine göre kendilerinin ciğer yediklerini düşünüyorlar. Ama yedikleri gerçekte ciğer değil. Honda Japonların Mondialidir. Bunu sıfır bir Honda alarak öğrendim. Forumlarda yazdıklarım destan olur. Kısa keseyim. Fabrikasyon hatayı Honda Türkiye kabul etmez. Adam gibi motorları geri çağırmak yerine gayri resmi olarak (dolaylı yollardan) arızayı düzeltmeye çalışır. Honda'ya ne diyeceğimi bilemiyorum. Beni aylarca beklettikten sonra gönderdikleri koliden her yerinden darbeli hurda bir benzin deposu çıkmıştı. Ses çıkarmadan tıkır tıkır fatura ödemeyi seviyorsanız servisleri çoktur şeker gibi davranırlar. Bilinçli tüketici olduğunuzu fark ederseler. Sizden buz gibi soğurlar. Başka ülkeleri bilmem ama Türkiye tüketicisini dünyanın en geri ülkelerindeki ile karıştırdıkları kesin. Ne otomobil, ne de motosiklet. Honda'ya kuruş çalışmaz. Ben almıyayım alana da hayırlı olsun diyeyim.

Levent
15 Ekim 2015, 21:05
Dünya kadar satılan bir motosiklet,tabi ki üretim hatalı olanları da olacak.. Bazı arkadaşların yaklaşımları resmen cahilce.. Kusura bakmayın ama.. Çürük elma da olacak.. Kurt var,solucan var..

mozgur
15 Ekim 2015, 22:28
100 tane satılan bir motorun 10-15 tanesinde sorun çıkmasıyla, 1000 tane satılan bir motorun 2-3 ünde sorun çıkmasını aynı kefeye koyanların yorumlarını okumak eğlenceli oluyor. Şöyle bir baktım çin veya kore malı motor sahibi çoğu. Bırak desteğini distrübütörleri ortada yok (:


İşin eğlenceli kısmını bir kenara bırakırsak;

Öncelikle geçmiş olsun. Eğer gerçekten sorunun sende değil ama motorda olduğuna inanıyorsan hakkını sonuna kadar ara dostum. Burada hiç birimiz ne Honda'dan ne de distrübütörden daha zengin değiliz. Bu gün sana yarın bize.

acemi60
15 Ekim 2015, 23:37
@lensenes
Bu konularda bilirkişilik yapacak konumda(Teknik Üniversiteler bünyesinde mutlaka vardır) bir kişi bulabilirsen ve bilirkişi tesbiti yaptırmanın sana kaça mal olacağını öğrenebilirsen iyi olur. Hukuki yola girip girmeme konusunda karar vermene yardımcı olabilir. Garantiden motorun yenilenmesi ile ilgili evraklar duruyorsa bu da önemli. Sonuçta devir kesicisi olan bir motor. Yetkili serviste bakımları yaptırıyorsan işi senin üzerine yıkmaları o kadar kolay değil. Yapılan motor yenileme işleminden olmadığını nasıl anlamışlar? Hukuki süreç için biraz masraf gerekebilir. Ama kazanırsan hem kendi sorunun çözülür hem de bütün CBR250R kullanıcıları için emsal karar olur. "Olacak o kadar" deyip sineye çeke çeke yetkili servisleri bizler şımartıyoruz... Sorunun inşallah garanti kapsamında çözüm bulur.

UNdocab
16 Ekim 2015, 01:07
ucuz telefonun ve motosikletinle sana mutluluklar aynı mesaj içinde kendini mat eden koca yürekli adam. Krank kırmayla meşhur olan hyosung motorunu savunuyorsun çok ironik.
İlk mesajda sağlam batırmıştın. Savunacak bir dal bulamayınca şimdi de sağlam sıvamaya geçtin yani :)

Buraya yazdıklarımda HONDA kötü ama X başka bir markaya daha iyi diye birşey mi var ?
Buna en kibar haliyle kıvırtma deniyor :)
Neyse okuyanlar görüyor zaten kimin ne dediğini.
Körü körüne bir markanın hatasını savunmakta ısrar ediyorsun. Seni daha fazla zor durumda bırakmak istemem.

Yediğin şeyin şuan tatlı kısmındasın ve acıya da denk gelebilirsin burada aynı zamanda senin menfaatine olacak şekilde insanlara körü körüne savunmayını anlatıyoruz.
O yediğinin acı kısmına gelen birinin yorumu bak böyle


Birileri kedi-ciğer ilişkisinden bahsettiğine göre kendilerinin ciğer yediklerini düşünüyorlar. Ama yedikleri gerçekte ciğer değil. Honda Japonların Mondialidir. Bunu sıfır bir Honda alarak öğrendim. Forumlarda yazdıklarım destan olur. Kısa keseyim. Fabrikasyon hatayı Honda Türkiye kabul etmez. Adam gibi motorları geri çağırmak yerine gayri resmi olarak (dolaylı yollardan) arızayı düzeltmeye çalışır. Honda'ya ne diyeceğimi bilemiyorum. Beni aylarca beklettikten sonra gönderdikleri koliden her yerinden darbeli hurda bir benzin deposu çıkmıştı. Ses çıkarmadan tıkır tıkır fatura ödemeyi seviyorsanız servisleri çoktur şeker gibi davranırlar. Bilinçli tüketici olduğunuzu fark ederseler. Sizden buz gibi soğurlar. Başka ülkeleri bilmem ama Türkiye tüketicisini dünyanın en geri ülkelerindeki ile karıştırdıkları kesin. Ne otomobil, ne de motosiklet. Honda'ya kuruş çalışmaz. Ben almıyayım alana da hayırlı olsun diyeyim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------


@lensenes
Bu konularda bilirkişilik yapacak konumda(Teknik Üniversiteler bünyesinde mutlaka vardır) bir kişi bulabilirsen ve bilirkişi tesbiti yaptırmanın sana kaça mal olacağını öğrenebilirsen iyi olur. Hukuki yola girip girmeme konusunda karar vermene yardımcı olabilir. Garantiden motorun yenilenmesi ile ilgili evraklar duruyorsa bu da önemli. Sonuçta devir kesicisi olan bir motor. Yetkili serviste bakımları yaptırıyorsan işi senin üzerine yıkmaları o kadar kolay değil. Yapılan motor yenileme işleminden olmadığını nasıl anlamışlar? Hukuki süreç için biraz masraf gerekebilir. Ama kazanırsan hem kendi sorunun çözülür hem de bütün CBR250R kullanıcıları için emsal karar olur. "Olacak o kadar" deyip sineye çeke çeke yetkili servisleri bizler şımartıyoruz... Sorunun inşallah garanti kapsamında çözüm bulur.

Motorda devir kesici olsa ne olur olmasa ne olur ki :)
Motor kendini böyle patlatabilecek şans veriyorsa bile böyle ürünü piyasaya süremez. Yada Kullanıcı kitabında bunu çok büyük puntolarla belirtmek zorunda ve teknik olarakda "kullanıcı şöyle yaptı" yı ispat etmek zorunda ki bunlar mümkün değil zaten. Mesela beyinin RPM logları tutması gibi.


Bilir kişiye vs hiç birşeye gerek yok.
Sen masumiyetini ispatlamak zorunda değilsin. Ortada ayıplı bir mal var. Onlar tüm bakımları serviste yapılmış bir motora bahane bulamazlar.
Tüketici mahkemesine gideceksin. Mahkeme atayacak bilirkişiyi ve bilir kişi ücretini de %100 kaybedcek olan honda ödeyecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


Dünya kadar satılan bir motosiklet,tabi ki üretim hatalı olanları da olacak.. Bazı arkadaşların yaklaşımları resmen cahilce.. Kusura bakmayın ama.. Çürük elma da olacak.. Kurt var,solucan var..

Hocam ilk değil son değil bu durum. Evet çok fazla CBR250 satılıyor fakat Hondaya yakışmayacak kadar yüksek oranda cortlayan motor var.
Örnek 2 arkadaşının aynı günde farklı yerlerde başına şöyle bir olay gelse. 5-6bin kmdeki motosikletleri içindeki yağın tamamını yakıp yatak sarsa. Hala mı kurt ve solucan diycez? Oldu bu. Evimizden 300km uzakta günümüz de, gezimiz de p.ç oldu. Kimsede keyif kalmadı.

Arkadaşıma sakin bi 250cc olarak kendisine en uygun motor olduğu için 2015 model CBR250 yi ben aldırdım. Ama tembihledim ki aman yağını kontrol et motora binmeden.
250cc motora 13.500tl para verip başına bir iş gelip de parayı kimse çöpe atmak istemez.
Honda yahu bu kendine yakışan gibi yapmalı sorunluysa düzeltecek motor bloğunu revize edecek. Üzerine yatmayacak 3-4 yıldır değişen hiç birşey yok ortada. Hala aynı sorunları yaşıyor kullanıcılar

Sj's
16 Ekim 2015, 01:53
Honda markasinin bu kafayla Turkiye'de son yillari. Benim ongorum tum rezil hatalarina ragmen gelecek Yamaha devri. Honda'daki gibi "araba satiyoruz nasilsa motosiklet koy g..une rahvan gitsin" durumu yok, devamli buyumeye calisiyorlar burada.

readone907
16 Ekim 2015, 08:56
Hemen bi kötülemeler hemen marka ezmeler . Yav arkadaşlar siz napıyorsunuz ? Burada durumdan güç bela şan eseri kaza almadan kurtulan bir adam var farkındasınız değil mi ? Bu her markada böyledir bende kullanıyorum aynı motorun 2015 modelini çok şükür başım ağrımadı. Böyle laf atıp tutmakla kendinizi tatmin etmeyin.

Velhasıl kardeşim 22 Bin Km de motorun değişti doğru mudur ? Her ne olursa olsun bunun sonunu bırakma bir arkadaş sırasıyla başvurabileceğin yerleri dizmiş sonunda kazanman güçlü ihtimal. Bu şekilde problemini gideren çok arkadaş tanıyorum.