PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun yolda durduk yere 4-5. vitesde çekmemesi.



beko12345
13 Ekim 2015, 13:13
Merhabalar.

Dün 2013 model 7500 km de Tvs apache rtr 150 aldım Bursadan.

Kütahyaya gitmem gerekiyordu. Aldıktan sonra yola çıktım.

Başlarda çok güzeldi. 110 la giderken bile 5. viteste gazı azıcık daha çevirmemle 125 li hızlara rahatça çıkıyordu.115 km gibi bir hızla yoluma devam ettim ortalama. Redline bölgesine rahatça giriyordu devir. Hatta 133 km hıza ulaştım.

Fakat bir süre sonra yokuşlu bölgeye geldim. Arka arkaya uzun ve dik yokuşlar vardı. Bende eski motorlarım 250 ve üstü cc olduğu için hiç vites düşürmem . Apachede de aynı yanlış alışkanlıkla nasılsa toparlar vs diye yokuşlarda hiç vites küçültmedim. 5. vites dipgaz çıktım. Fakat tabiki devir düşmeye başladı 6.000 devir civarına ama ben gazı hep sonda tuttum 5. viteste.

Yaklaşık 30 dk böyle gittikten sonra motor garipleşti. Artık 4. viteste bile redline kısmına zor girer oldu. Heleki 5. viteste 105 i geçemez oldum. 30 dk önce 110 la giderken bile gazı çevirince tepki veren 5. vites artık 100 de bile tepki vermemeye başladı. Hatta kimi zaman 100 e zor çıkıyordu. Devir artmıyor bir türlü. 8.000 i geçmiyor 5. viteste artık. yokuş aşağı bulunca ozaman devir arttığı için tekrar 120 lere çıkabiliyor ama dediğim gibi düzde 4 ve özellikle 5. viteste gazı sonuna kadar çevirsem bile belli bir deviri geçmiyor.

Daha önce karbüratörlü motorum olmadı. Hiç anlamam bu yüzden. Fakat benim yokuşlarda vites küçültmeyip 5. viteste devirin 6.000 lere düşmesine bile rağmen dipgazda tuttuğum için motorun boğulduğunu düşünüyorum. Mekanik aksamdan hiç anlamam, belki saçma olacak ama fazla benzin gönderip boğduysam o benzini tahliye etmemin yolu var mı ?


Ne yapmalıyım böyle bir durumda ?

Lastik basıncım iyi, dediğim gibi yokuşlarda yaptığım o hatalardan sonra motor 30 dk sonra bu hale geldi.

Tavsiyelerinizi dinlemek isterim.

İyi sürüşler dilerim. Teşekkür ediyorum.

Mengu16
13 Ekim 2015, 13:19
Motor sürekli zorlandığından subap ayarı kaçmıştır, bir subap ayarı bir de hava filtresi temizliği ile kendine gelir.

beko12345
13 Ekim 2015, 13:20
Motor sürekli zorlandığından subap ayarı kaçmıştır, bir subap ayarı bir de hava filtresi temizliği ile kendine gelir.

Motor kısmından değişik sesler gelmiyor pek . Yinede sübap olma ihtimali var mıdır ?

solmyr
13 Ekim 2015, 13:22
karbüratör hava ayarı da bozulmuş olabilir. aynı şekilde zorlama ile bir defa benim de başıma geldi. rolantide düzensizlik yapar.

Nikkfurie
13 Ekim 2015, 13:25
piston şişdi sanırım zorlanmakdan..biraz mola verdikden sonra düzelmedi mi hiç ?

ZümeR
13 Ekim 2015, 13:25
Motor yeterince nefes alamıyor anlaşılan..

Mengu16
13 Ekim 2015, 13:28
Motor kısmından değişik sesler gelmiyor pek . Yinede sübap olma ihtimali var mıdır ?
Subaplar ya fazla boşluk yapar ses yapar ya da çok sıkılaşır bu durumda ses duyamazsın. Ama performansın düşer, uzun yolda da sürekli tapagaz gidince genelde subap ayarı kaçar. Bi ustaya gösterin basit bir sorunu olduğunu düşünüyorum motorun.

beko12345
13 Ekim 2015, 13:53
karbüratör hava ayarı da bozulmuş olabilir. aynı şekilde zorlama ile bir defa benim de başıma geldi. rolantide düzensizlik yapar.
Evet rolantide eskiden daha iyiydi sanki.

piston şişdi sanırım zorlanmakdan..biraz mola verdikden sonra düzelmedi mi hiç ?
Bugünde denedim hala aynı şeyi yapıyor.

Motor yeterince nefes alamıyor anlaşılan..
Sizde hava ayarı diyorsunuz yani...

Subaplar ya fazla boşluk yapar ses yapar ya da çok sıkılaşır bu durumda ses duyamazsın. Ama performansın düşer, uzun yolda da sürekli tapagaz gidince genelde subap ayarı kaçar. Bi ustaya gösterin basit bir sorunu olduğunu düşünüyorum motorun.
Anladım. Aslında sürekli tapagazda gitmedim. Düz yolda redline bölgesine sokmadım. Ama ona yakın gittim.
Sadece yokuşlarda çeksin diye dipgaz yaptım 5. Viteste.
Demekki bakılacak 1-2 şey var.

DKN
13 Ekim 2015, 14:35
v-strom kullanan birisinin gidip apaçi almasını anlayamadım bende. onun yanına 2.motor elbet şart ama aranan kan bumuydu :)

beko12345
13 Ekim 2015, 19:57
v-strom kullanan birisinin gidip apaçi almasını anlayamadım bende. onun yanına 2.motor elbet şart ama aranan kan bumuydu :)

Vstrom kullanıyordum. Hayatın ne getireceği belli olmuyor malesef. Daha ucuz, az yakan bir motor ihtiyacım olduğu için apacheye geçtim açıkçası. :)