PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BUJİ YAĞLAMASI <<ACİLL YARDIM>>



CaptainJoker
13 Ekim 2015, 09:56
Öncelikle herkese merhaba. Ben bir Hyosung GV650 sahibiyim. Motorumdan fazlasıyla memnundum. Gidişi yol tutuşu. Bir gün sabah işe geldim. Akşam iş çıkışı çalıştırdığımda değişik bir ses duydum. Sonra farkettim ki arka silindir çalışmıyor ve motor tek silindirle çalışıyor. Öylece motoru motorcuya götürdüm bujiye baktık siyah tortu kaplamış. Yeni NGK çift tırnaklı buji taktım. Eski haline döndü fakat bu seferde eskisi gibi çekmiyordu. 1 hafta sonra yine aynısı oldu yine değiştirdim. Yeni buji alalı 2 gün olmuştu tekrar yaptı. Artık kullanmıyorum motorumu.

Şimdi kafama takılan şu:

Kimileri 'hava filtresi, karbüratör ve senkron ayarını yaptır düzelir' diyor.
Kimileri 'Segman dönmüştür segmandandır' diyor. (Bende segmandan şüpheleniyorum)

Sizce sorun ve çözümü nedir? Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

ZümeR
13 Ekim 2015, 10:01
Çekişten düşmüş ve kısa sürede buji kullanılamaz hale geliyorsa segmanlarında kaçak vardır.
Kısaca açılacak.
Umulurki gömlek sağlam ola..

CaptainJoker
13 Ekim 2015, 10:23
Peki bunun bana maliyeti ne olur? Bildiğiniz sağlam usta var mı biliyorsunuz herkes anlamıyor...

kurubuz
13 Ekim 2015, 10:32
Segmanlardan kaçan yağ yanma odasına giriyor . Avcılar hyosung yetkili servisini tavsiye ediyorlardı. Forumdan hyoculara sor bakalım. gv 650 250 kullanıcıları başlıklarına bakabilirsin.

UNdocab
13 Ekim 2015, 10:40
Dur hemen motoru açma :D

Kompresyon düşmesinden dolayı böyle zart diye göçmez motor yavaş yavaş çekiş düşüşü olur.
Bırakın şimdi avcıları falan :) İstanbuldaysan veya yakın çevredeysen Beykozda Çetin usta var ona götüreceksin motoru. Başka birine götürme. Adam 2005den beri bu motor üzerine çalışıyor.

Korkma da hemen.İşler kolaydan zora doğru kontrol edilir.

Önce motorun şarj üretimi,akü,bobin ve buji pipoları kontrol edilmeli. Ateşlemede sıkıntı varsa yanmayan benzin bujiyi simsiyah yapabilir.

Bunlarda sıkıntı yoksa yapılması gerekenler
Önce silindirlerde kompresyon testi yapılması lazım. Bunun ucuz bi cihazı var ama tecrübe de lazım

http://www.otoaparatlari.com/images/gallery/Garaj%20Ekipmanlar%C4%B1/HD_10ca6d29-6717-44ed-9ca8-73b883f1045d.jpg

Kılavuzlarda motoru önce ne kadar ısıtacağın sonra kaç derecedeyken (60 derece 3000 devirde olması lazım) bu cihazı kullanarak ölçeceğin yazar ama bunu sen değil usta yapacak.

Bu işlemlerin tümünden sonra zaten herşey ortaya çıkmış olur.

KUVVETMİRA
13 Ekim 2015, 10:45
aynı poroblem bende de var, hergün çalıştırırsam işler yolunda, motor bikaç gün yatarsa buji cortingen ştrayze.

CaptainJoker
13 Ekim 2015, 10:56
Dur hemen motoru açma :D

Kompresyon düşmesinden dolayı böyle zart diye göçmez motor yavaş yavaş çekiş düşüşü olur.
Bırakın şimdi avcıları falan :) İstanbuldaysan veya yakın çevredeysen Beykozda Çetin usta var ona götüreceksin motoru. Başka birine götürme. Adam 2005den beri bu motor üzerine çalışıyor.

Korkma da hemen.İşler kolaydan zora doğru kontrol edilir.

Önce motorun şarj üretimi,akü,bobin ve buji pipoları kontrol edilmeli. Ateşlemede sıkıntı varsa yanmayan benzin bujiyi simsiyah yapabilir.

Bunlarda sıkıntı yoksa yapılması gerekenler
Önce silindirlerde kompresyon testi yapılması lazım. Bunun ucuz bi cihazı var ama tecrübe de lazım

http://www.otoaparatlari.com/images/gallery/Garaj%20Ekipmanlar%C4%B1/HD_10ca6d29-6717-44ed-9ca8-73b883f1045d.jpg

Kılavuzlarda motoru önce ne kadar ısıtacağın sonra kaç derecedeyken (60 derece 3000 devirde olması lazım) bu cihazı kullanarak ölçeceğin yazar ama bunu sen değil usta yapacak.

Bu işlemlerin tümünden sonra zaten herşey ortaya çıkmış olur.

Çok sağol hocam :) Şu Çetin ustanın tam adresi konumu nedir bilir misin? Veya telefonu varsa...

UNdocab
13 Ekim 2015, 11:51
Açık adres hatırlamıyorum.Ararsan sana adresi tarif eder.
Beykoz Çetin Usta 0532 731 10 77

Tüm hyolara çalışıyor ama özellikle 650 modelinde herşeyi yapar. Hatta istersen motoruna 6. vites de takabilir :) Yaptığı bazı motorlar var.

Nikkfurie
13 Ekim 2015, 12:04
bujiyi iki conta ile takıp geçici çözüm üretebilirsin..

ne kadar süre idare eder bilinmez belki ömür boyu belki 5000 km..

supap gayd lastiğine de baktır en basit değiştirilebilir ve ucuz nokta burasıdır..

bassturbin
13 Ekim 2015, 13:01
Buji piposundanda yapar o yağlamayı buji ateşleme yapmaz cüzzi miktarda silindirdeki yağ yanmaz benzinle birlikte karartır silindir içini ve bujiyi, önce buji piposundan başlanmalı işe, sonra silindir içi piston basıncı ölçülecek sonra iki silindir ortalama aynı değerde çıkarsa yakıt sistemi kontrol edilir.

Anlattıklarınıza göre ateşleme tam yapmıyor eğer motor çok hor kullanılmış veya eski değilse...

UNdocab
13 Ekim 2015, 13:37
Sonuçta 8 10 yaşında motorlar bunlar. Genelde değişim zamanı gelmiş ürünler değişmediği için bozuldukça değişiliyor :)
Önce sorunu tespit ettir kesin sonuca ulaş. Sonra sorun pipo veya ateşleme bobini olma ihtimali yüksek, eğer sorun bunlarsa. Tavsiyem orhinal alma şu linklerden işine gelen hangisiyse onu al

Bunlar Vstrom 1000 bobinleridir. Hyosung 650 ile direk tak kullan uyumlu. Ben 40.000 km dir bunları kullanıyorum.Orjinaller daha bozulmadan ben değiştirdim.
Daha stabil ürünlerdir ve birdaha bobin pipo derdi diye birşey yaşamazsın.(Bobinler mitsubhi,pipolar ve kablo NGK)

http://www.ebay.com/itm/03-Suzuki-DL-1000-DL1000-VStrom-V-Strom-ignition-coils-coil-pack-set-/271899041647?hash=item3f4e721f6f&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-DL1000-DL-1000-VSTROM-V-STROM-2003-IGNITION-COILS-CAPS-FREE-UK-POST-/111577566913?hash=item19fa8a8ec1&vxp=mtr

CaptainJoker
14 Ekim 2015, 10:23
Buji piposundanda yapar o yağlamayı buji ateşleme yapmaz cüzzi miktarda silindirdeki yağ yanmaz benzinle birlikte karartır silindir içini ve bujiyi, önce buji piposundan başlanmalı işe, sonra silindir içi piston basıncı ölçülecek sonra iki silindir ortalama aynı değerde çıkarsa yakıt sistemi kontrol edilir.

Anlattıklarınıza göre ateşleme tam yapmıyor eğer motor çok hor kullanılmış veya eski değilse...

Yok hocam motor çok temiz kullanıldı daha 20.000 de.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------


Sonuçta 8 10 yaşında motorlar bunlar. Genelde değişim zamanı gelmiş ürünler değişmediği için bozuldukça değişiliyor :)
Önce sorunu tespit ettir kesin sonuca ulaş. Sonra sorun pipo veya ateşleme bobini olma ihtimali yüksek, eğer sorun bunlarsa. Tavsiyem orhinal alma şu linklerden işine gelen hangisiyse onu al

Bunlar Vstrom 1000 bobinleridir. Hyosung 650 ile direk tak kullan uyumlu. Ben 40.000 km dir bunları kullanıyorum.Orjinaller daha bozulmadan ben değiştirdim.
Daha stabil ürünlerdir ve birdaha bobin pipo derdi diye birşey yaşamazsın.(Bobinler mitsubhi,pipolar ve kablo NGK)

http://www.ebay.com/itm/03-Suzuki-DL-1000-DL1000-VStrom-V-Strom-ignition-coils-coil-pack-set-/271899041647?hash=item3f4e721f6f&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-DL1000-DL-1000-VSTROM-V-STROM-2003-IGNITION-COILS-CAPS-FREE-UK-POST-/111577566913?hash=item19fa8a8ec1&vxp=mtr

Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için fakat segmandan değilse gerçekten çok iyi bir haber olacak benim için. Kesin sonuç için nereye götüreyim? Çetin usta mı? Yoksa başka isimler de var mı daha iyi?

ZümeR
14 Ekim 2015, 11:06
Ne yaptın baktırdın mı ?
Sonucu da paylaş es geçme ;)

UNdocab
14 Ekim 2015, 11:08
Milletin ağzına bakma Çetin Ustaya git.

Segman olsa deli gibi yağ yakması beyaz duman atması, leş gibi yağ kokması lazım. O sebeple değildir diye tahmin ediyorum.
Çetin ustaya genelde bakımsız, yağsız kalmış ağır sorunlu motorlar gittiği için segman mevzusu bile oraya gelenler içinde basit birşey olarak kalır.

Yinede ben oyumu şarj(konjektör, statör) veya bobinden yana kullanıyorum :)

Konjektör, statörse. Benimle irtibata geç. Sakın orjinal parça alma boşuna

draggy
14 Ekim 2015, 12:07
Açık adres hatırlamıyorum.Ararsan sana adresi tarif eder.
Beykoz Çetin Usta 0532 731 10 77

Tüm hyolara çalışıyor ama özellikle 650 modelinde herşeyi yapar. Hatta istersen motoruna 6. vites de takabilir :) Yaptığı bazı motorlar var.

O nasıl oluyor?

mterayes26
16 Ekim 2015, 01:03
Sekman kaçağı diyen ömründe kaç kere yağ sekmanı takmış pistona ne alaka yahu elimizde zor çeviriyoruz onu , kardeş karbüratörü sök , eriyebilecek conta ve oringleri çıkart yatır tinere bütün parçaları bir gece beklesin sonra çıkar benzinle yıka hava ayarını 2 şer tur yap topla hava filtresini de iyice temizle kesmezse sıkıntı büyük .