PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mt 03 Arefesinde - Nedir, Ne Değildir?



Espaniole
12 Ekim 2015, 12:56
Merhabalar.

Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.

Ezio41
12 Ekim 2015, 13:03
Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .

DKN
12 Ekim 2015, 13:05
kronik kadrana su kaçması dışında bir sorunu yok diye biliyorum. güzel makina almaya değer ama 2.el de kullandığımız kâr kalsın diye çok uçuk rakamlar istiyolar. temiz bulabilirsen 600f de mantıklı ama o tasarımla değil, alırsan da stunt bike a çevir

caglar48
12 Ekim 2015, 13:10
Merhabalar.

Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.

MT03 güzel makine fakat tork istiyorsanız size duke 390 öneririm 1 haftadır ufak canavarımın sahibiyim 600luk almadıgım için pişman değilim 0-100 4.7 saniye olan ve her gazda sizin direksiyona canınız pahasına yapıştıran bi alet bu cc de rakibi oldugunu düşünmüyorum yakıt konusuna gelirsek 110 la 6. viteste gidersenız 3 litre yakar gazlarsanız 6 litre yakar son hızı 180 oldugu ıcın şehiriçinde size sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum mt03 alırsanız vergi farkıda olusacaktır bence size yakışıklı bir duke 390 iyi gider

avici
12 Ekim 2015, 13:12
Farklı bir tavsiye olarak köşede dursun, bende benelli tnt 250 diyorum. Karenajsız motorları sevmeyen biri olarak bile çok hoşuma gitti benim. Birazda sürme fırsatı buldum çok dikkat çekiyor ve bence gücüde yerinde. Çift silindirli ve torkuda iyi, 180 küsürleri görenler var kullanıcılarıda oldukça memnun.

BatuhanK
12 Ekim 2015, 13:19
Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor :)

caglar48
12 Ekim 2015, 13:25
Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor :)

tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem :)

mephamd
12 Ekim 2015, 13:26
Az daha koy mt07 al.

BatuhanK
12 Ekim 2015, 13:38
tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem :)

Vergisi 390 dan daha az :)sakin kullanımda 4 litre yalıyor duke ı bilmiyorum. Hafiflik elbette avantajdır ama dolu 185 civarı ağırlık yorucak bir ağırlık değil. Millet banditlere biniyor :D
Benim tavsiyem mt03 düşünüyorsanız tek silindir bir naked, alçak bir motosiklet bana mantıklı gelmiyor en azından bu hacimde

drumstar
12 Ekim 2015, 13:50
husabergin veya husqvarnanın supermotolarına da bakmanızı öneririm :)

caglar48
12 Ekim 2015, 14:11
660cc vergisi 375ccden daha az mi ben mi yanlis okudum acaba ben monster 696 bakiyordum vergisi benimkinin 2 katiydi sanirim yas farkindan dolayi

BatuhanK
12 Ekim 2015, 15:01
660cc vergisi 375ccden daha az mi ben mi yanlis okudum acaba ben monster 696 bakiyordum vergisi benimkinin 2 katiydi sanirim yas farkindan dolayi

Yaş farkından kaynaklı, evet :)

Espaniole
12 Ekim 2015, 19:19
390'lar pek hoşuma gitmiyor açıkçası, ve 660'ın verileri çok daha cezbedici. Ve Rc390 kullanma fırsatı bulmuştum, elektrik alamadım :)

Ben de Mt 03'ün tek kronik arızası olarak göstergelerine su kaçması diye biliyorum, bunun dışında hiçbir kronik arızaya rastlamadım. Yedek parçanın az bulunması meselesini de ilk kez burada duydum, aksine herkes bol bol parça bulabileceğimi söylüyor. Bu motor bloğu sadece Mt 03'te kullanılmıyor, Tenere'de de kullanılıyor bildiğim kadarıyla.

Husqvarna'nın 610'una baktım fakat piyasada neredeyse hiç yok, dolayısıyla piyasası da yok. En son ilanda gördüğüm 610 2014'te ilana koyulmuştu. Bu nedenle eledim.

Az daha koyup Mt 07 alabilecek durumda olsaydım bu konuyu hiç açmazdım :)

Tnt 250 almak anlamsız olur sanırım, R25'ten inip ona binmek model düşürmek olur.

Batuhan dediğim gibi Xt'yi daha çok isterim fakat ikinci elleri çok kötü hacı, adamlar senin gibi düşünüp sürekli gezmişler fakat bakım yapmayı unutmuşlar gibi :) Mt için de Naked-Supermoto karışımı diyor sahipleri. Seninki gibi iki tane Booster da taktım mı o zaman tam holigan oluruz :pl:

sey_47
12 Ekim 2015, 19:31
Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .

Şu yorumlar bitiriyor beni ya.

BerKToprak
12 Ekim 2015, 19:37
Mt03 e bulaşma elinde patlar

Espaniole
12 Ekim 2015, 19:42
Mt03 e bulaşma elinde patlar

Neden, açıklayabilir misiniz?

BatuhanK
12 Ekim 2015, 19:53
Aa ben kime yorum atmışım :) Supermotoluk pek bir durumu yok alçak bir motor ama frenine kadar aynı bir motor. İkinci eli daha yavaş. Ama ben göstergesini seviyorum, tercih senin .
Kronik sorun 660 bloğunda şudur düşük-orta devir arası bir devirde çok az gaz açmalarda motor gitsem mi gitmesem mi der.
2004 ten 09 a 10 a kadar böyle. Çaresi ya vites küçültmek-büyültmek, deviri düşürmek ya da arttırmak veyahut gazı kapatmak yavaşlayınca tekrar devam etmek. bir devir var ki alet sevmiyor.
Bu kimi modelde az kimi modelde çok hissediliyor. Kullanılan beyinin seri numarası, co ayarları, fuel mod veya dyno jet tarzı bir programın olup olmaması durumları etkiliyor. Ama dert edilecek büyük bir şey mi? Bence değil.
Madem sensin yazıyoruz :D
Drz 400 ün ikinci eldeki seçenekleri şu aralar azaldı geçen yaz güzel motorlar mantıklı fiyatlara vardı. Fakat artçıyla binmeyi düşünme bile.
Mt03 e geri dönersek daha önce de söyledim madem naked bi motosiklet alacaksın, konforlu olmasını istemez misin? Ha seviyorsan tek silindir olayını, pek ortada olmayan br motor istiyorsan al geç. Temizini aldıktan sonra sorun yaşatmaz. Satarken sadece r25 kadar arayan soran olmaz o kadar :) Not: 03 te artçı selesinin rahatsız ettiğini okuduğumu hatırlıyorum)

Son ekleme : Yav al bi sm , artçılar evde otursun biraz :P Bak yere düşürünce kaldırıp devam da ediyorsun. -2 kere etti-

Espaniole
12 Ekim 2015, 20:02
Hacı konfor aramıyorum pek. Apaçiyiz biliyorsun, uzun yolda 200-220 yapıştırayım gideyim diye bir derdim de yok. Ara hızlanmalarda, şehir içinde torku, hızlanmayı hissedebileceğim bir şeyler bakıyorum. Xt veya Mt olacak muhtemelen.

Düşünmüyor değilim batu, Mt 03+Booster egzoz+elcik koruma+Mt 60? Gördüğüme göre Mt kullanıcıları motosikletlerine daha temiz bakıyor, kilometreleri de düşük.

Sokollu
12 Ekim 2015, 20:04
Drz 400 sm bulamazsınız, olsaydı ben bir yıldır arıyorum bulurdum :)

Mt 3 veya Xt660 aynı kategoride bir motor değil zaten.

Mt 3 bence fazla ağır (192 kilo idi sanırım) ve şehir içinde ne enduro tadı alınır, ne de naked tadı sanırım.

Satarken zorlanacağını tahmin etti herhalde arkadaş, haksız sayılmaz.

sdirer
12 Ekim 2015, 20:31
Z300 sanıldığı kadar torklu bir makina değil...
5. Viteste 4500-5000 den sonra kendine geliyor. 7000den sonra sürekli artan torku hissediyorsunuz..

Tr ye Mt3 gelmez. R25 in bloğunu takarlar Mt25 derler. Alt devirleri torklu bir motor arıgorsanız çok devir çeviren değil en fazla 10binler civarı devir çeviren bişi lazım. Duke nin alt devirleriZ300 den daha canlı.

Espaniole
12 Ekim 2015, 20:50
Selamlar, 2008 yıllarında üretilen, 660 cc lik Mt 03'ten bahsediyorum.

c4gin
12 Ekim 2015, 21:18
kendi motorunu koruyarak R25 e yeni gelicek olan MT25 dişli setini takabilirsin. Bende R25 vardı yeni ssattım ama satmasam grenajlarını söküp inceden bir demir yaptırıp naked gibi kullanıcaktım.

ardacik
12 Ekim 2015, 21:47
Selamlar, 2008 yıllarında üretilen, 660 cc lik Mt 03'ten bahsediyorum.

Aea min motosikletlerini goturdugu maslak oto sanayide levent usta 03 kullaniyo ve bildigim kadariyla 100 binden fazla km si. en guzel yorumu o yapar o motorla ilgili gibi geliyo bana ve hicde sikayetci oldugunu duymadim

teknoali
12 Ekim 2015, 21:58
1 yıl xt 660r kullandım. İnanılmaz keyif aldığım bir makina idi kesinlikle x versiyonu nu almak ve kullanmak isterim. Ayrıca mt 03" de test etme şansım oldu.
İki motoru enine boyuna kafamda kıyaslayam açık ara xt gelir.
Şehir içi ister kaldırdım ister çukur hiç fark etmez gazı koyduğun anda teker de her şeyi yapabilirsin. Zıplamak dan ayrı bi keyif alırsın. Mt holigan usulü naked güzel ama o klasman da şöyle düşünmek lazım. Mt07 kadar gaz tepkisi güzel bir motor olacağını sanmıyorum. Gsr 600 kadar da devirli hızlı motor olmayacaktır.

Uzun yolda rahat gitmek dersen xt 660r ile baya uzun yol yaptım gayet rahat x de rahat olacaktır.
Benim favori rengim turuncu. Nasip kısmet olursa bir de turuncu denk gelirse tadından yenmez. Ben mt 03 yerine gsr 600 alırdım. En azından 4silindşr. Ama xt bi şeye değişmem :)

Espaniole
12 Ekim 2015, 22:14
1 yıl xt 660r kullandım. İnanılmaz keyif aldığım bir makina idi kesinlikle x versiyonu nu almak ve kullanmak isterim. Ayrıca mt 03" de test etme şansım oldu.
İki motoru enine boyuna kafamda kıyaslayam açık ara xt gelir.
Şehir içi ister kaldırdım ister çukur hiç fark etmez gazı koyduğun anda teker de her şeyi yapabilirsin. Zıplamak dan ayrı bi keyif alırsın. Mt holigan usulü naked güzel ama o klasman da şöyle düşünmek lazım. Mt07 kadar gaz tepkisi güzel bir motor olacağını sanmıyorum. Gsr 600 kadar da devirli hızlı motor olmayacaktır.

Uzun yolda rahat gitmek dersen xt 660r ile baya uzun yol yaptım gayet rahat x de rahat olacaktır.
Benim favori rengim turuncu. Nasip kısmet olursa bir de turuncu denk gelirse tadından yenmez. Ben mt 03 yerine gsr 600 alırdım. En azından 4silindşr. Ama xt bi şeye değişmem :)

Evet Xt müthiş kesinlikle. Ona daha yakınım. Ama taktir edersin ki bu saydığın özellikleri dolayısıyla piyasadaki Xt'lerin büyük çoğunluğu hırpalanmış motorlar :)

cıbırlover1
12 Ekim 2015, 22:15
Bende 0 mt-03 geldi zannedip heycanlanmıstim:pr:

BatuhanK
12 Ekim 2015, 22:23
Evet Xt müthiş kesinlikle. Ona daha yakınım. Ama taktir edersin ki bu saydığın özellikleri dolayısıyla piyasadaki Xt'lerin büyük çoğunluğu hırpalanmış motorlar :)

aslında bir noktada haklı olsan da ikinci el alacağın her motosiklette bu mümkün. Kaldırımdan inmenin çıkmanın büyük bir zararı yok. anası ağlasa 2 tekerlek rulmanı alırsın olur biter. teker desen zincir-dişli, kaplin lastikği uzun vadede debriyaj olabilir. Bunlar her alacağın motosiklette belli bir ömrü olan parçalar.
Amortisör keçesi ve yağı da muhtemelen alacağın her motosiklette değiştirmen gereken parçalar arasında. Alırken baktın ki zincir dişli iyi durumda, debriyajda kaçırma yok, kalkışta 'tak ' şeklinde ses yaparak kalkmıyor problem yok. Motordan ses gelmiyorsa kolay kolay o sesi getiremezsin 100-150 bini devirmemişse.
Zincir dişlinin iyi durumda olduğunu varsayarsak debriyajın bitse yarın öbür gün -her motosiklette olabilir- totalde 300 tl masraf edip yepyeni debriyajına merhabe dersin :)

sedat_57
12 Ekim 2015, 22:31
mt 03 te yaşanacak tek sorun sıkılınca he dedimi satamayabilirsiniz onun dışında sorun olmaz R25 kadar kolay satılmaz kaza yapmadığınız sürece

parçayada ihtiyaç duymazsınız..durmum olsa ilanlarda bi adet yüksek km li bi mt var onu gözüme kestirmiştim ama şimdilik elimizdekiyle devam..

Espaniole
12 Ekim 2015, 22:41
aslında bir noktada haklı olsan da ikinci el alacağın her motosiklette bu mümkün. Kaldırımdan inmenin çıkmanın büyük bir zararı yok. anası ağlasa 2 tekerlek rulmanı alırsın olur biter. teker desen zincir-dişli, kaplin lastikği uzun vadede debriyaj olabilir. Bunlar her alacağın motosiklette belli bir ömrü olan parçalar.
Amortisör keçesi ve yağı da muhtemelen alacağın her motosiklette değiştirmen gereken parçalar arasında. Alırken baktın ki zincir dişli iyi durumda, debriyajda kaçırma yok, kalkışta 'tak ' şeklinde ses yaparak kalkmıyor problem yok. Motordan ses gelmiyorsa kolay kolay o sesi getiremezsin 100-150 bini devirmemişse.
Zincir dişlinin iyi durumda olduğunu varsayarsak debriyajın bitse yarın öbür gün -her motosiklette olabilir- totalde 300 tl masraf edip yepyeni debriyajına merhabe dersin :)

Aslında sen de bir noktada haklısın. Ama şöyle bir örnek vereyim; Hyosung Gt250r ile Comet arasındaki farkı düşün. Aslında temelinde aynı olsalar da birinin kullanıcısıyla ötekisinkinin kullanıcısı çok farkı, e motorları da çok farklı oluyor.. 40 bin kmye gelmiş bir Gt250 için ölü olma riski çok yüksekken Comet'lerde bu risk daha düşük. Hatta aynı kmde sıfır gibi tıkır tıkır çalışan Comet'ler bulmak mümkün. Sanırım Mt 03 ile Xt 660x'in arasındaki farkı bu özellik oluşturuyor.

Aynı şekilde Xt'nin 2008 modelini uçuk fiyatta satıyorlar, ama aynı model Mt 13-14 liraya nispeten yüksek olmayan kilometrelerde bulabiliyorsun. O fiyatlara Xt'nin daha çok 2004-2005 modelleri mevcut. Ama aradığım temizlikte ve kmde Xt X bulabilirsem hiç acımam.

BatuhanK
12 Ekim 2015, 22:46
Haklısın. İşte bir soru işareti de neden modeli yüksek mt ler daha ucuz?
Sen gözüne kestirdiğin motoru söyle ekip olarak gider bakarız. Zorla değil ya, temizse olur.
Mesela bir arkadaş comet almıştı 2009 muydu 2010 muydu net hatırlamıyorum. Sorarsan 45 binde ama krankta ses vardı.
Asıl mesele düzgün bi motosiklet alabilmekte. Motor yorgundur deyio genelleme yaparak temizler için de ignore tuşuna basmamak gerek :)

Espaniole
12 Ekim 2015, 22:54
Aynen doğru diyorsun. Asıl mesele temiz olması, ama Xt olsa yalarım :queen:

dejavoo
12 Ekim 2015, 23:05
Yamaha globalda mt-03 2016 modeller arasında çıkıyor.Yeniden mi sürecek piyasaya?

Espaniole
12 Ekim 2015, 23:28
R3'ün (Ülkemizdeki R25) naked versiyonuna Mt 03 demişler. Karışıklık ondan. Bir arkadaş gelip 'Mt 03 tekrardan çıkacakmış' dediğinde heyecanlanmıştım ama gerçeği görünce :pale:

debrecen
18 Ekim 2015, 03:49
Düşünmüyor değilim batu, Mt 03+Booster egzoz+elcik koruma+Mt 60? Gördüğüme göre Mt kullanıcıları motosikletlerine daha temiz bakıyor, kilometreleri de düşük.[/QUOTE]

Bu booster egzoz mt03 için nerde satılır arkadaşlar bilgisi olan varmi?