PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıkıştırma oranı düşürme



Mengu16
09 Ekim 2015, 11:20
Temmuz ayında 150'lik motorumu 210cc'ye yükseltmiştim. Motoru 200'lük yapmak için aldığım silindir kapağının yanma odası çapı 59mm, ancak ben 65.5mm'lik silindir taktım. Bu durumda sıkıştırma oranım 11.2 civarı oldu, marş basmada sorun yok ancak yüksek devirlerde vuruntu yapıyor ve 9000 deviri geçemiyorum. Silindir kapağının yanma odası küreciğini minik taşlama aletiyle taşlasam nasıl olur ? 3-4mm malzeme kaldırıcam, 65.5mm çapa kadar genişleticem yanma odasını. Sıkıştırma oranını düşürmek için 4-5mm kalınlığında demir conta satıyolar ancak onu takmak için şasemde yer yok. Şu an bile külbütör kapağı yerinden zor çıkıyor motoru indirmeden.

Seko
09 Ekim 2015, 11:32
Teorik olarak olur. Aslında vuruntunun devirle ilgisi var mıdır emin değilim çünkü vuruntu doğrudan sıkıştırma ile ilgilidir. Hatta bana göre düşük devirde daha çok vuruntu hissedilmesi gerekir. Belki de sübaplar ufak geliyordur büyük silindiri boşaltmak için ve o yüzden devir çıkmıyordur.

kurubuz
09 Ekim 2015, 11:38
11,2 sıkıştırmada 95 oktanlı benzinin erken ateş almaması yani vuruntu yapmaması gerekir. Ateşleme avansını ayarlanarak sorun çözülebilir belki.

Mengu16
09 Ekim 2015, 11:45
Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor :)

kurubuz
09 Ekim 2015, 11:55
Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor :)

98 oktan yakıtla dene birde. Olmadı oktan arttırıcı katkılar var, onu denersin. Bunlar işe yaramaz ise motorundaki sorun vuruntu değildir yani sorunu başka yerde araman gerekir.

Mengu16
09 Ekim 2015, 12:04
98 oktan yakıtla dene birde. Olmadı oktan arttırıcı katkılar var, onu denersin. Bunlar işe yaramaz ise motorundaki sorun vuruntu değildir yani sorunu başka yerde araman gerekir.
Oktan artırıcı katkı konulabilir. Shell VPower+ aldım depo boşken, o biraz fark etti çok az da olsa vuruntu azaldı. Kapak taşlaması yapıp sıkıştırmayı 0.5 düşürsem bile kurtaracak belki. Bizim buralarda bu işlerden anlayan usta da yok, motoru kendim 210'luk yaptım zaten. Ustaya desen sorunumu bul tecrüben için sana 100 lira vericem desem yine de bulamaz çözüm :) Adama motoru büyüttüm diyorum niye yaptın diyo.

cenkito
14 Ekim 2015, 20:40
Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor :)

piston yolunun uzaması maksimum devri düşürüyor

eski halınde saniyede 180 devir civarı yaparken 200 luk krankla 120 devir civarına düşüyor

buda son hızda kayıp verirken maxımum devir düştüğü için yakıt ekonomisi olarak geri geliyor

oguzhan6161
14 Ekim 2015, 20:47
Dün de dediğim gibi yanma odasını düşürüp deviri arttırarak biyel kolunu kırarsın. Ayrıca ona oranla güçlendirmen gereken parçalar var. Çünkü fabrika standartlarınca o motor standart devire uyarlanmış. Sen bunu arttırdığında vuruntuyu kesip devri 9000 in üzerine çıkardığında motoru içten içe öldürecektir. Subablara zarardır. Piston kolunu aşırı zorlamadan dolayı kırarsın. Akabinde blok patlayabilir. Dikkatli ol derim. Eğer hala bile bile lades etmek istiyorum diyorsan resimleri ve sonucu bekliyoruz :cherry: Eğer hızlanmasını istiyorsan dişlilerle oyna. Ayrıca sen yanma odasını küçülttüğünde vuruntu daha da artacak.

cenkito
14 Ekim 2015, 20:54
Dün de dediğim gibi yanma odasını düşürüp deviri arttırarak biyel kolunu kırarsın. Ayrıca ona oranla güçlendirmen gereken parçalar var. Çünkü fabrika standartlarınca o motor standart devire uyarlanmış. Sen bunu arttırdığında vuruntuyu kesip devri 9000 in üzerine çıkardığında motoru içten içe öldürecektir. Subablara zarardır. Piston kolunu aşırı zorlamadan dolayı kırarsın. Akabinde blok patlayabilir. Dikkatli ol derim. Eğer hala bile bile lades etmek istiyorum diyorsan resimleri ve sonucu bekliyoruz :cherry: Eğer hızlanmasını istiyorsan dişlilerle oyna. Ayrıca sen yanma odasını küçülttüğünde vuruntu daha da artacak.

arkadas yanma odasını buyutup sıkıstırma oranını düşürmekten bahsetmiş
yanlıs anlasılma var galiba

oguzhan6161
14 Ekim 2015, 21:08
arkadas yanma odasını buyutup sıkıstırma oranını düşürmekten bahsetmiş
yanlıs anlasılma var galiba

Dün de konuştuk bu konuyu kendisiyle. Kelime hatası olmuş. Aynı yazılan hasarı vercek motora. Büyütünce vuruntu yine gitmiycek ki? Biyel kırcak. Standartların dışına çıkıyor çünkü. Yalnız performans alamazsın yanma odasinin hacmini büyütünce sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

cenkito
14 Ekim 2015, 21:12
Dün de konuştuk bu konuyu kendisiyle. Kelime hatası olmuş. Aynı yazılan hasarı vercek motora. Büyütünce vuruntu yine gitmiycek ki? Biyel kırcak. Standartların dışına çıkıyor çünkü. Yalnız performans alamazsın yanma odasinin hacmini büyütünce sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

kısmı performansı dusurur fakat dakikadaki devri arttırabilir
bu noktada kar zarar hesabi yapılmalı
ben aynı tarz motoru 3,5 seneden fazladır kullanıyorum
benimde maxımum devrde azalma oldu ancak güç arttı yakıt azaldı
onun için ben dert etmiyorum

oguzhan6161
14 Ekim 2015, 21:17
kısmı performansı dusurur fakat dakikadaki devri arttırabilir
bu noktada kar zarar hesabi yapılmalı
ben aynı tarz motoru 3,5 seneden fazladır kullanıyorum
benimde maxımum devrde azalma oldu ancak güç arttı yakıt azaldı
onun için ben dert etmiyorum

Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?

something123
14 Ekim 2015, 22:02
Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?

oğuzhan bey vuruntu ne demek acaba? açıklayabilirseniz konuyu anlamaya çalıyorum..
bilgilendirme için tşk ederim

oguzhan6161
14 Ekim 2015, 22:07
oğuzhan bey vuruntu ne demek acaba? açıklayabilirseniz konuyu anlamaya çalıyorum..
bilgilendirme için tşk ederim

Vuruntudan kasıt sarsıntılı çalışması :cat: ::puro::

something123
14 Ekim 2015, 22:13
Vuruntudan kasıt sarsıntılı çalışması :cat: ::puro::

teşekkur ederim,
9000 devirde vuruntu yasıyor arkadaş, 150 cc 200 cc ye çıkarmış vay arkadaş neler okuyorum,
okudukça ogreniorum::150::::150::::150::

yunusus
14 Ekim 2015, 23:31
Cc yükseltme işini sadece üst kapak değiştirerek yapmak genelde pek bi işe yaramıyor. Yani illaki avantajları var ama bana göre cc yükseltiyorsan biyel kol uzunluğundan piston çapına ordan üst kapağa kadar müdahale gerekiyor.
Aksi durumlar teoride çalışıyor ama pratikte fıs

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

Aklım geldi şimdi bir anım..
Sene yanlış hatırlamıyorsam 2006 2007 o zamanlar bi skyteam st200 cross motorum var ama piyasada dogru duzgun cross makina yok. 1 2 zealsun ramzey geziniyor onlarda tipten kaybediyor benimkisi tam cross :) neyse gel zaman git zaman beni tuttu bir kaşıntı ustaları gezmeye başladım. O zamanlar da teknik konu epeeeeey zayıf. Gidip ustalara bu makinaya en fazla kaç yaptırırsınız diye soruyorum tek tek. Kimisi hiç yanaşmıyor kimisi hız yaptırırım ama ömrü olmaz falan diyor, en son pek muhterem bi ustamız! Ben bunu 350lik yapar en az 180 yaptırırım bu makinaya dedi. Al la dedim o gün bıraktım motoru. 1 haftada çıkacak motor 1.5 ayda çıktı. Krank değişti biyel koluyla oynandı silindir piston şu bu motorun dünyaları değişti. Tabi iş uzadıkça bende tekbik bilgi sahibi oluyorum sürekli motorun başına gidip gelerek:) en son hesabımıza göre yanlış olmasın motor 360küsür ccye çıkmıştı. Topladık bastık çalıştı hadi bakalım deneyelim motoru.
Anam motorda tork yok. Hele düz yola çıkıp basalım diyoruz makina evet yawaş yawaş hızlanıyor ve max hızda deli gibi.
Bi yerde bi sikinti var dedi usta bi daha söktü. 1 ay daha sürdü o iş :) topladık ve haala anlam veremedigim bi durum oluştu motorda. Motor 1. Viteste de 5. Viteste de aynı çekim gücünde :))) yokuş yukarı çıkarken atıyorum 2. Viteste 40 la çıkıyorsun yokuşu,çek 3 e 40la devam et 4 -5 yine aynı keza hiç istifini bozmuyor motor :)) uzuuuun uģraşlar sonucu işin içinden çıkamayıp çıkma motor blogu satın almış, üzerine ruhsattaki numarayı çakıp öyle devam etmiştim.

Velhasılı o zamanlar anladım ki, güçlü yada hız yapan motor istiyorsan gidip hali hazırda güçlü olan, hız yapan makina alacaksın. Ha sonradan aldığım güçlü makinaları açmadım mı? Keyfii olarak motoru indirip bunun içinde ne varmışki diye baktığım bile oldu :) ama müdahaleden mümkün mertebe uzak durdum.(çok masum olduğumu söyleyemeyeceğim, çakmak gazıyla nitro denemişliğimde oldu sonraları)

Konunun sonunu baģlayacam da nereye nokta koyacağımı bulamadım.

Işte bu da böyle bi son. :)

AhmetH
15 Ekim 2015, 03:24
Piston silindir kapagina degmiyor degil mi ?

Dedigin sekilde kompresyon duser yapabilirsin,
Yuksek devirde kol yatagindan uzama basliyor belki duydugun ses mekanik temas olabilir.

cenkito
15 Ekim 2015, 06:37
Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?

Evet dişlilerede müdahale ettim ilk oran diye bilinen Krank debriyaj tas oranını değiştim
Bu değişim pratikte arka dişliyi 10 diş küçültme ye eşdeğer
Tork halen canavar gibi, tatmin edici fakat yüksek devir olmadığı için yolda uzama tabir edilen geniş devir bandı yok
8500 civarı max devir bazen tad vermiyor
Ama az gazla bile 2 de kalkış yapabilmekte ayrı bir zevk

byinfaz.42
15 Ekim 2015, 14:28
https://youtu.be/NdDAkeigd6Q
Bende 100 den 150 pison ile yukselttim ama ust 100 kapaga piston vuruyordu
150 kapak taktik ses azaldi ama hala vuruyor https://youtu.be/5qXxRm0wFGA

< iLk@yy >
15 Ekim 2015, 14:43
Bi kere piston büyüdükçe devirden kayıp yaşarsın
Amerikan v8lerindeki 5cubic motorların devir bandı yoktur fazla ama ferraride tam tersi
Parçalar büyüdükçe ağırlık ve eylemsizlik isteği artıyor buda deviri etkileyip vuruntuya yol açar

byinfaz.42
15 Ekim 2015, 14:44
http://i.hizliresim.com/7PbGYL.jpg (http://hizliresim.com/7PbGYL) bu kapak 100
http://i.hizliresim.com/gyA1k0.png (http://hizliresim.com/gyA1k0) buda 150 kapak piston hala vuruyor
http://i.hizliresim.com/PBobqd.jpg (http://hizliresim.com/PBobqd) bunla taslama yapabilirmiyim vuran yerleri

cenkito
15 Ekim 2015, 16:47
http://nevmakteknik.com/images/urun19.jpg

En iyi bu freze capak alma başlıkları ile o işi yaparsın

drumstar
15 Ekim 2015, 17:08
Ben de benzer bir dertten muzdariptim ama şu şekilde çözdük;
önce tek kat bakır contayla denedik krom saplamalarla sıkmamıza rağmen conta patladı ama çekiş acayip bişey olmuştu. Ha motoru 210cc değil, bloğu tornalatıp 250cc krankı ve yanılmıyorsam 70mm silindirle değiştirdik. Strok daha uzun olduğu için devir fazlasıyla düştü, ön dişliyi yine yanılmıyorsam 14ten 17ye çıkardık arkayı da orjinalinden(sanırım 48 xtreme max işte :P) 32ye indirdik, Buna rağmen 3. viteste dahi düşük devirde patinaj atıyordu, yag soğukken ya da ömrünü bitirmesine yakın (2 hafta max) debriyaj kaçırıyordu. (haydaa çok uzadı yazı sorry) sonra baktık ki patlayan conrtaların haddi hesabı yok, arasında telli kilingirit olan altı da üstü de bakır olan patlama odasına denk gelen yeri değişik bi teknikle -orjinal contalardaki gibi- değişik bir metalle kaplanmış conta yaptırdık (kaça diye sorma çok tuttu:queen: ) Bu bizim kapağa 4.5 5mm kadar bi yükselme sağladı. Biz yine de işi garantiye alalım yine sorun olmasın diye üst kapağın içine frezeyle oyuklar açtık, yani yanma odasını azıcık da olsa büyütmüş olduk. Şimdi performans ilk hayvansı haline göre biraz daha az ama ısınmasıyla daha kullanılır hale geldi. Tabi bunların yanında egzosu komple düz boru haline getiridik katalizör falan kalmadı. Son susturucuyu da ameliyat ediğ çok gürültü çıkarmadan daha rahat gaz çıkışının olmasını sağladık. Bunu yapmamızın üstünden 2 yıl kadar zaman geçti hala sıkıntısız çalışıyor motor. Tabi daha çok çok şey var yaptığım ama burdan yazmakla anlatmak zor, eğer fikrimi sorarsan, bence bu çin malı motorlara bir motor parası daha döküp uğraşmaya değmez. :) :)

not: düşük ve kuralsız cümleler için kusura bakmayın fazla klorun yan etkisi :) :) :)
edit: vurma olayı bende de olduydu taşlamayla geçirmek zor çünkü ısındığında genleşme katsayıları farklı olan metaller barınıdıyor. Çok kez sök tak yapman gerekebilir kalın telli kilingiritli conta kesin çözüm oldu bende :)

byinfaz.42
15 Ekim 2015, 21:27
Ust kapagi simdi actim deyec cok az bir yer vardi tasladim taktim ses te degisen bir sey yok ayni ses