PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MOTOSİKLETTE AYNALAR NEREYİ GÖRMELİ, AÇI SORUNU..



something123
05 Ekim 2015, 10:16
Arkadaşlar, değerli bilgilerinizle fikirlerinizi rica ediyorum,

Gündüz biraz daha iyi olduğunu düşündüğüm aynalarımda ki açı gece daha da problem yaratıyor,
Görmesi gereken doğru açıyı bulamıyorum, kollarımı goruyorum bazen hafif kolumu kaldırıyorum tam arkamı görmek amaçlı,
tam dışarı versem, yana hakim ama arkamdan gelen kişiye hakim olamıyorum, ktm aynanın değişik simetrik yapısı da buna neden olabiliyor,

Dogru açı nedir?
Yardımlarınız için tşk ederim...

MotorKafa
05 Ekim 2015, 10:45
Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım

ssates
05 Ekim 2015, 11:03
Kör noktalar motosiklet aynasında daha fazla oluyor

http://www.datacraftsystems.co.uk/techniques/techniques_left/images/shoulder_check/shoulder_check.jpg

KTM aynalarını bilmiyorum ama ayna açısını ayarlamak yerine ayna açısı geniş yeni ayna veya aynaya ek aparatlar kullanabilirsin

http://www.motorcyclemirrorextenders.com/images/aMirrorBlindSpot.jpg

something123
05 Ekim 2015, 11:06
Kolları görme durumu, aynanın yapısına göre değişkenlik gösterir.
Arkadan sağ veya sol şeritten gelen bir aracı gözüne kestir. Düz yolda uzun bir mesafeden aynadan görebildiğin bir araç olsun. Araç konumunu bozmadan, arka sağ veya sol çaprazına geldiğinde; bu aracın burnunu kafanı çevirmeden gözünle görebiliyor ve aynaya baktığında da orta kısmını veya arka kısmını görebiliyorsan doğru açıyı yakalamışsın demektir. Ayrıca aynaların çok dar açılı değilse bu şekilde kendi şeridinin arkasını da çok net görürsün.
Ben yıllardır bunu uyguluyorum ve şimdiye kadar aynadan yana hiç bir sıkıntı yaşamadım

Teşekkür ederim,
Deneyeceğim, çünkü ciddi sıkıntı hangi açı doğru,

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------


Kör noktalar motosiklet aynasında daha fazla oluyor

http://www.datacraftsystems.co.uk/techniques/techniques_left/images/shoulder_check/shoulder_check.jpg

KTM aynalarını bilmiyorum ama ayna açısını ayarlamak yerine ayna açısı geniş yeni ayna veya aynaya ek aparatlar kullanabilirsin

http://www.motorcyclemirrorextenders.com/images/aMirrorBlindSpot.jpg

aaa bu aklıma gelmemişti! olabilir aslında!
Tşk ederim.. araştırcam...:bounce:

wehwetoz
05 Ekim 2015, 11:11
Şimdi aynalar genelde kişilerin boyuna göre ayarlanıyor yani aynı motosiklete senden kısa veya uzun birisi bindiğinde arkadasını görmeyebilir. Bunun için en iyi çözüm ise sakin bir yolda tam şerit üzerinde durmak ve yardımcı bir arkadaşı arka yola göndermek öncelikle sağda durmasını söylemek sağ aynayı solda durmasını söylemek sol aynayı ayarlamak gerekiyor .

SuleymanE
05 Ekim 2015, 11:21
Farklı bir tavsiye de benden gelsin. Sağ aynanı daha yakınını iyi gösterecek şekilde, sol aynanı ise mümkün olduğunca daha uzağı gösterecek sekilde ayarla derim.

Çünkü trafiğin sağından akan araçlar soldan gelen araçlara göre genellikle daha yavaş oluyorlar. Sol tarafından gelen bir aracı daha erken görmen faydalı olacaktır.

Peki bu ayar nasıl yapılıyor dersen bir motosiklet olmadan sadece kelimelerle açıklamam mümkün değil :)

Arkanda ağaç veya sabit duran büyük nesnelerin olduğu bir yerde 1-2 dk aynalarınla oynayıp denersen ne demek istediğimi anlayacaksın.

Dikkatli sürüşler dilerim...

keremkrmn
05 Ekim 2015, 11:50
Ayarlı küçük tümsek ayna en garantisi bence, çoğu zaman omuz üstünden bile bakmana gerek kalmadan büyük bi açıyla arkanı görebiliyorsun.

iptaluyelik02
05 Ekim 2015, 12:23
kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü

DKN
05 Ekim 2015, 13:12
arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir

something123
05 Ekim 2015, 13:32
shoulder check onemi benimde hocamın bana söylediği ilk seylerden biridir,
uzun zaman sonra kaskla ve motor ustunde basımı cevirebildim kızdıkça bana...

Teşekkur ederim hocam ayrıntılı bilgi için,


"Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.

Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı."

bunu deneyeceğim,
çünkü ktm de açının dar olduğunu düşüyorum,

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------


arkadaşlarımız çok güzel yazmışlar ama kısaca bende şöyle özetleyim. orjinal aynalarıyla kullanırken bu sıkıntıyı yaşıyosanız motor size küçük gelmiş demektir

yok sanmam öle dalyan gibi biri deilim ..
ayagımla hemen hemen yetişiorum yere..

MotorKafa
05 Ekim 2015, 14:15
Bununla ilgili bence yapılacaklar;
1-Varsa oturuş pozisyonunda hataların giderilmesi.
2-Aynaların doğru ayarlanması
3-Gerekiyorsa görüş açısı daha geniş aynaların tercih edilmesi.

Ayrıca;

Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.

Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı.


Konuyu birkaç örnekle somutlaştıralım;
http://imageshack.com/a/img538/5928/rTzIw1.jpg
http://imageshack.com/a/img901/1732/p5hCY2.jpg
http://imageshack.com/a/img913/6551/GUbIko.jpg

Aynaya güvenmeyen sürücünün yaşadığı durum. Omuz bakışının önemi
https://www.youtube.com/watch?v=u7tkv2q53ro


Daha detaylı bilgiler;Kör Nokta Dosyası (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/145052-kor-nokta-dosyasi.html)

Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın

UNdocab
05 Ekim 2015, 14:29
kullandığım çin malı scooter'da aynalar yeterli değildi,ayna kollarını kesip sağdakini 3 santim,soldakini 5 santim uzattım,sorun çözüldü
Savaş abinin de dediği gibi önce aynanın kolları yeterince uzun olacak ve omzunu göstermeyecek.

Burası tamamen kişisel kullanıma göre özel tercihtir.
Kullanım tarzına göre aynaların ikisini aynı açıda ayarlamayabiliriz. Benim tarzım trafikten %10 hızlı gitmek olduğu için sol aynayı bir tık kapalı kullanıyorum ki; Dar açıyla daha arka uzak mesafe gözüküyor.Sol arkadan hızlı gelen varsa baktığımda net göreyim.
Sağ aynayı normal açıda ayarlıyorum.

Zaten trafikten %10 hızlı olunca kontrol sende oluyor. Arkadan gelen pek olmuyor.

something123
05 Ekim 2015, 14:29
Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın

çöpe mi atim?
eskiciye verim ?

Mehmet_SIRLI
05 Ekim 2015, 14:38
ne kadar kör nokta aynası takarsan tak her halükarda döneceğin noktaya kafayı çevirip göz ucu ile bakmak zorunda kalıyorsun yoksa için rahat etmiyor.

Mamba09
05 Ekim 2015, 14:49
Aynalarınızda ilk resimdeki gibi kör nokta kalıyorsa motoru kaldırın atın


http://i.hizliresim.com/3PRlRp.jpg

Varuna
05 Ekim 2015, 15:30
Motorunuza uygun ayna uzatma aparatı taktırın. 1-2 cm farkın neleri değiştirebileceğine inanamazsınız. Motorumu ilk aldığımda kabus olmuştu benim için de aynalarımın görüş açısı. Ayna uzatma apartı ile büyük konfor yakaladım. Marka tavsiyesi isterseniz ki; daha önceki motorlarımda ayna uzatma aparatım yoktu, motoruma sw motech marka ayna uzatma aparatı taktım çok memnunum. Diğer markalar konusunda fikrim yok.

shadowmaster
05 Ekim 2015, 15:52
Açı, yükseklik vs için belli bir formül yoktur. Sürücünün, eğilmeden, uzanmadan, başını hareket ettirmeden yalnızca göz hareketi ile hem sağını hem solunu kendi omzundan küçük bir parçayla gördüğü pozisyon en doğrusudur. Bunu yakalamak için, uzatma aparatı, uzun kollu ayna, daha geniş bir ayna vs çözümlerin tercihi size kalmıştır.

MotorKafa
05 Ekim 2015, 16:07
http://i.hizliresim.com/3PRlRp.jpg

Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
Bilmem anlatabildim mi?

bilginozi
05 Ekim 2015, 16:12
Ben minik geniş açılı aynalardan kullanıyorum çok işe yarıyor.

Mamba09
05 Ekim 2015, 16:35
Okuduğunu anlamayanlar, bi bitmediniz!!!
Aynada o kadar kör nokta kalmamalı. Kalıyorsa kullanıcının hatasıdır. Hiç kullanma o motoru, başına kaza bela gelmeden at.
Bilmem anlatabildim mi?
Dostum şaka yapıyorum. Ne demek istediğini anladım. Ama megelli 250r gibi motorlar kısa boyluda olsa uzun boyluda olsa ayna hic bişey göstermiyor. Kal sağlıcakla :)

Levent
05 Ekim 2015, 17:03
R6'nın da aynaları leş, hatta bu güne kadar bindiğim bir çok motosikletin de aynaları rezaletti, ama bunu en iyi şekilde değerendirip devam edilebiliyor.. Mesela Piaggio Xevo 'nun aynaları gövdeye monte,, benim arabamda öyle güzel açı yok.. O adam bunu başarmış.. Ama geriye kalan bir çok motosiklette bu sorun mevcut.. Ben Delight'a YBR aynası takanda gördüm.. Çözüm ise buyrun çözüm.. O kadar abartılacak bir mevzu olmadığı kanısındayım.. Hele aynadan kolunuzu görüyorsanız o motor size küçük gibi bir düşünceyi de pek benimseyemedim şahsen.. Bende kollarımı aşağı doğru indirmezsem hiç bir halt göremiyorum.. Motoru mu değiştireceğim bu durumda.. :)

something123
05 Ekim 2015, 18:33
R6'nın da aynaları leş, hatta bu güne kadar bindiğim bir çok motosikletin de aynaları rezaletti, ama bunu en iyi şekilde değerendirip devam edilebiliyor.. Mesela Piaggio Xevo 'nun aynaları gövdeye monte,, benim arabamda öyle güzel açı yok.. O adam bunu başarmış.. Ama geriye kalan bir çok motosiklette bu sorun mevcut.. Ben Delight'a YBR aynası takanda gördüm.. Çözüm ise buyrun çözüm.. O kadar abartılacak bir mevzu olmadığı kanısındayım.. Hele aynadan kolunuzu görüyorsanız o motor size küçük gibi bir düşünceyi de pek benimseyemedim şahsen.. Bende kollarımı aşağı doğru indirmezsem hiç bir halt göremiyorum.. Motoru mu değiştireceğim bu durumda.. :)

Kullanici hatasi lutfen...

Levent
05 Ekim 2015, 18:36
Kullanici hatasi lutfen...

Nedir kullanıcı hatası Bayan Racer..

burak5353
05 Ekim 2015, 18:37
Bununla ilgili bence yapılacaklar;
1-Varsa oturuş pozisyonunda hataların giderilmesi.
2-Aynaların doğru ayarlanması
3-Gerekiyorsa görüş açısı daha geniş aynaların tercih edilmesi.

Ayrıca;

Aynalar ne kadar iyi ayarlanırsa ayarlansın kör noktada kalan araçları görmek için daha çok tedbirli gitmek gerekiyor.

Ssates'in belirttiği gibi kör nokta aynaları mutlaka denenmeli. Müthiş faydalı.


Konuyu birkaç örnekle somutlaştıralım;
http://imageshack.com/a/img538/5928/rTzIw1.jpg
http://imageshack.com/a/img901/1732/p5hCY2.jpg
http://imageshack.com/a/img913/6551/GUbIko.jpg

Aynaya güvenmeyen sürücünün yaşadığı durum. Omuz bakışının önemi
https://www.youtube.com/watch?v=u7tkv2q53ro


Daha detaylı bilgiler;Kör Nokta Dosyası (http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/145052-kor-nokta-dosyasi.html)

aynı durum benimde cok basıma geliyor aynaya baktıgım halde bi anda solumdan araba cıkıyor ne zaman gelmiş ne ara cıktı baktıgım halde nasıl göremedim şok içinde bırakıyor

something123
05 Ekim 2015, 19:09
Nedir kullanıcı hatası Bayan Racer..


Kol gorme ve kor noktanin fazlaligi konusu için yoruma atifta bulundum Bay Racer..


Anlıyorum ki genel aynalarin kucuklugu ve dar aci problemi.. cok guzel alternatiflerle bilgi veren butun arkadslara tskler..
Omuz ustu son checkte her daim onemli.bi kez daha hayirladim tsk ugur hocam..

keremkrmn
05 Ekim 2015, 23:41
Arkadaşlar hepinizin ayna sorununa kökten çözüm buldum :queen:


http://i.hizliresim.com/QWg9Ly.jpg (http://hizliresim.com/QWg9Ly)

Olcay Avşar
06 Ekim 2015, 09:55
Arkayı rahat görmek içinkolunu kaldırıyor ya da dirseğini bedenine yaklaştırıyorsan aynaların kısa veya küçüktür.

Ayna uzatma senin sorununu büyük ihtimal ile çözecektir, 2-3 cm uzatma ve dışa doğru çıkartacak bir aparat ile denemelisin.

Şöyle anlatayım orjinal aynaların konumu vücüt yapın, boyun yada görüş açına uygun bir konumda değilse aynayı istediğin kadar ayarla randıman vermez.

Bu sıkıntı genelde aynası gidon üzerinde olan motorlarda var, grenajlı ve aynası kafa grenajına monteli tipler çok daha rahat görüş açısına sahip.

Elimde bir çift ayna yükseltme var, zamanında almıştım ama çok fazla ihtiyacım olmadığını tespit edip geri söktüm.

Vereyim bir tak dene, işine yararsa ne ala.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

Mesajı yazdıktan sonra motoruna baktım da, ayna uzatma takılacak bir tip değil maalesef.

ama yinede bir modifikasyon yapılabilir, yapmadan önce sen mi çok huylandın bu ayna işinden yoksa gerçekten motorun ayna yapısı problemli mi bir bilen karar vermeli :)

something123
06 Ekim 2015, 10:40
Arkayı rahat görmek içinkolunu kaldırıyor ya da dirseğini bedenine yaklaştırıyorsan aynaların kısa veya küçüktür.

Ayna uzatma senin sorununu büyük ihtimal ile çözecektir, 2-3 cm uzatma ve dışa doğru çıkartacak bir aparat ile denemelisin.

Şöyle anlatayım orjinal aynaların konumu vücüt yapın, boyun yada görüş açına uygun bir konumda değilse aynayı istediğin kadar ayarla randıman vermez.

Bu sıkıntı genelde aynası gidon üzerinde olan motorlarda var, grenajlı ve aynası kafa grenajına monteli tipler çok daha rahat görüş açısına sahip.

Elimde bir çift ayna yükseltme var, zamanında almıştım ama çok fazla ihtiyacım olmadığını tespit edip geri söktüm.

Vereyim bir tak dene, işine yararsa ne ala.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

Mesajı yazdıktan sonra motoruna baktım da, ayna uzatma takılacak bir tip değil maalesef.

ama yinede bir modifikasyon yapılabilir, yapmadan önce sen mi çok huylandın bu ayna işinden yoksa gerçekten motorun ayna yapısı problemli mi bir bilen karar vermeli :)

Walla Olcay abi bilmiorum, aynen dediğin gibi kolumu kaldırıorum tam arkamı görmek için, çünkü motorcu arkadaşlar bazen arkamda oluor şimdi bide yagmurlu ben iyice yavaşladım, onlar tabi hızlı hızlı geçtiginden rahatsızlık vermek istemedim,
tam dışa çıkartsam bu seferde sanki yol yanımda kayıyor gibi gibi gelior,
ama ben bunu pcx te hiç yaşamadım sanki açı dar öle hissettim,

Tşk ederim düşünmen kafi, aynen bir bilene sor hakkımı kullanmam lazım...
şimdi konumunu değiştirorum en doğruyu yakalamak için aynanın, devamlı bi bakış atıp solluyorum zaten, gece biraz azalıor oda normal,
bende huylanmış olabilirim dediğin gibi... ama kör gibi oluosun.. kazaları duyunca bu aralar bi üstüme korku geldi hayırlısı..

DKN
06 Ekim 2015, 19:58
Walla Olcay abi bilmiorum, aynen dediğin gibi kolumu kaldırıorum tam arkamı görmek için, çünkü motorcu arkadaşlar bazen arkamda oluor şimdi bide yagmurlu ben iyice yavaşladım, onlar tabi hızlı hızlı geçtiginden rahatsızlık vermek istemedim,
tam dışa çıkartsam bu seferde sanki yol yanımda kayıyor gibi gibi gelior,
ama ben bunu pcx te hiç yaşamadım sanki açı dar öle hissettim,

Tşk ederim düşünmen kafi, aynen bir bilene sor hakkımı kullanmam lazım...
şimdi konumunu değiştirorum en doğruyu yakalamak için aynanın, devamlı bi bakış atıp solluyorum zaten, gece biraz azalıor oda normal,
bende huylanmış olabilirim dediğin gibi... ama kör gibi oluosun.. kazaları duyunca bu aralar bi üstüme korku geldi hayırlısı..

aynayı sadece aynanın kendisini tutarak ayarlamayın bağlı olduğu somunu gevşetip bağlantı yerinden de açısını değişebilirsiniz. bu bazı modellerde oluyo tabi. (pcx de bende gayet net görüyorum arkamı çok güzel tasarlanmış)

yeknet
07 Ekim 2015, 01:50
Bence şöyle ayarlanmalı; her iki ayna motorun yönüne göre 90 derece yatay ve yere göre dik konuma getirilir. Sonra gözünüzün hizasına göre ayarlanır. Kolunuzu kenarını görmeniz lazım yoksa tam arkanızı göremezsiniz. Bazı acemi motorcu lar sizi çizginizden takip eder sonra aniden sağ veya solunuzdan geçer, başıma geldi Birkaç kez.

dovahhkin
14 Ocak 2016, 00:45
Güncelliyorum gayet faydlaı bilgiler görülmesi adına