PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrikli motosiklet projesi



bilginozi
01 Ekim 2015, 10:45
Arkadaşlar, uzun zamandır aklımda olan uzun zaman içinde harcamakta olduğum yakıt masrafından tasarruf etmemi saylayacak e-bike üzerine araştırmalar yapıyorum. Belli bir aşamaya geldim.

İçerik şöyle olacak,

- 15kw gücü karşılayabilecek controller, çekiş kontrol sistemli,

- 520cell li-ion pil, 200amper sürekli, 300amper anlık akım verebilecek 96v luk, 6200wattlık pil paketi. Ortalama 1200 ve üzeri şarj sayısı beklentili. Ortalama 150km menzil verebilecek.

- Pil sıcaklığı 25c° nin üzerine çıktığında devreye girecek sıvı soğutma sistemi. (pil ömrünü uzatmak için 25°c nin üzerine pek çıkmaması için)

- 1,8kw lık şarj cihazı (ortamala 3,5saatte tam şarj)

- Arka tekerde hub motorlu ortalama hız 70km/h en yüksek hız ortalama 120km/h olacak.

- Elektronik gidon amortisörü

- Abs (olmassa olmaz)

- Toplam ağırlık 70kg (ön görülen)

Pil maliyeti yaklaşık 6500TL olacak, 150km menzil ve 1200 defa şarj edilmesi durumda 0,036TL/km maliyet olacak. Daha fazla gitmesi durumda maliyet 0,02TL/km ye kadar düşüyor. Yaklaşık 180.000km toplam pil menzili oluyor. Aracımla yıllık ortalama 20.000km ve 6000TL masrafım olduğunu düşünürsek 180.000 km sonunda 54.000TL yakıt masrafımın olacağı yerde 6500TL pil maliyetim olacak. 3 senede motosikletin tamamına yaptığım masraf kendini tamamen amorti edip devamında kara geçmeye başlayacağım.

Ancak önümde şöyle bir engel var. Artık bu tür elektrikli araçlara tescil alınması gerekiyor. Tescil uygunluk belgesi nasıl nerden alabilirim bilmiyorum. Yada alınabilir mi onu da bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirlerse çok sevinirim.

Tekeriniz düz bassın.

fatih.
01 Ekim 2015, 11:28
Takipteyim kolay gelsin gelişmeleri bekliyoruz:cat:

bilginozi
01 Ekim 2015, 11:30
Eyvallah. Şu tescil işini çözmem lazım. Yoksa polis çevirmesinde direkman el koyulacak.

ZümeR
01 Ekim 2015, 12:08
Hazır yapılmışı var..



http://www.zeromotorcycles.com/

bilginozi
01 Ekim 2015, 12:18
o pahalı. Şöyle bişey de var. Motor gücü, hızı ve motosiklet ağırlığı arttıkça km başına harcayacağı enerji artacağı için parasal avantajı ortadan kalkıyor. Örnek vermek gerekirse hafif ve 70km/h civarı giden hafif bir motosiklet 25-35watt/km enerji harcarken hızlı, güçlü ve ağır olanlar 75-100watt/km ortalama enerji harcıyor. Yüksek hızlarda 300watt/km yi geçiyor. 50-60km de bile pilini bitirebilirsiniz. Avantaj noktasında durum böyle şu andaki pil teknolojisi ile en azından. Elektrikli araçların önünü tıkayan tek şey pil teknojisi şu anda. Benim yapmak istediğim daha çok buna yakın bişey olacak aynı zamanda pedal çevrilebilecek; http://www.vectorebike.com/bikes/typhoon-v2-0-10000-watt.html

rsinan
01 Ekim 2015, 12:23
Tebrikler konu hakkında bilgim yok ama şu vatandaşların sana ilham vermesini temenni ederim.

http://www.makersturkiye.com/

Dünyada şu sıralar iyice popüler olmaya başlayan bir akım var , özetle kendin yap diyorlar adına .

Bir de TEDX konferansı var buradaki vatandaşın.

https://www.youtube.com/watch?v=bVo2eT-5W_c

Sinan Er
01 Ekim 2015, 13:47
Olumsuz düşüncelere ek olarak yapılmışı var diyenleri duymazlıktan gelmeni tavsiye ederim.

Fikrin gayet güzel. Bir şekilde birileri biryerden başlamalı.

Sende çok fazla hesaba kitaba takılma. Mühendislik dediğin şey önce yapıp sonra formule çevirmekten ibarettir.

Youtube da şarjlı matkapla bile bisikletini motorlu araca çevirenlerin çalışmalarını izleyebilirsin.


Şimdi çok fazla hesaba girmeden çalışmalarına başla derim. Nasıl olsa ilk seferde olmayacak. Birçok hata yapacaksın ve yaptığın aracı hatalarını telafi ederek geliştireceksin.

Kolay gelsin.

bilginozi
01 Ekim 2015, 14:18
Teşekür ederim.

Mengu16
01 Ekim 2015, 21:52
Ben bisiklete bi tane benzinli çim motorunu zor taktım, 1km zor yürüdü. Sen elektrikli motosiklet mi yapacan. Yani yanlış anlama tasarlarsın planlarsın da senin anlattığın özelliklerde bir prototip üretmek bile nerden baksan 100 bin lirayı aşar. Bi sürü imalathane ve fabrika ile kanka olman lazım istediğin özel parçaları az sayıda ve ucuza yaptırabilmek için.

bilginozi
01 Ekim 2015, 23:42
Yok oyle abarttiginiz gibi bisey yok. Tum elektronik ekipmanlari hazir aliyorsunuz zaten. Calistigim yerde atolyenin celik konstruksiyon bolumu var. Saseyi de cizip, celik flanslarini disarida bir yerde plazmada kestirio kaynak islerini bizim atolyede yaptiririm. Sasenin en fazla 200tl gibi bir maliyeti olur. En karmasik isde sase zaten. Gerisi parayi basip almaya bakar. Ama diger aksam da pahali. Yinede dediginiz rakamlara cikmiyor. Doviz kuru dusmesse ortalama 15.000tl gibi bir maliyeti olur ama tahminime gire hergun 60km ise gidip gelsem 8-10sene baska bir masrafi olmayacak. Buji istemez, yag, yag filtresi, egzantrik istemez, aku istemez, 1300tl ye lastik istemez, zincir istemez, km gittigi icin deger kaybina ugramaz vs. Yaklasik 180.000km sonunda sadece 6500tl ye pil desimi olacak. Tek sikintim trafikten tescil almak. Nasil yapilir, mumkun mu bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

Fiyatlari yazayim;
Motor 1000dolar
On suspansiyon 600dolar
16kw Controller, cekis kontrollu 650 dolar
Pil kontrol unitesi 120 dolar
Arka amortisor elimde mevcut
Abs sistemi elimde mevcut
Kaliper, disk vs 1000dolar
Sarj cihazi 250dolar
Elektronik gidon amortisoru 50dolar
Piller 2000 dolar

Yani ortalama rakam boyle olacak. Herhangi bir kesif yapmiyorum. Is tamamen hazir urunleri bilgisayar kasasi gibi toplamaktan ibaret.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

Eklemeyi unuttum. Motosikletin ayni zamanda yokus asagi giderken yavaslamak icin, yada fren yapildiginda mevcut kinetik eneryiji yavaslarken elektrige donusturerek pilleri tekrar sarj etme ozelligi olacak. Bu ozellik de controller ile beraber geliyor.

isuzuki
01 Ekim 2015, 23:53
öncelikle tebrik ederim hocam. donanımhaber sitesinde fiat lineayı tamamen elektrikliye dönüştüren, trafiğe çıkartabilmesi için de tip onay belgesi çıkartan bir mühendisin konusu vardı,bu tip projeleri olan kişlerin sorularına da cevaplar veriyodu hocam. google aramalarında felan çıkıyor, belki bataryalar ıvır zıvır konusunda ondan fikir alabilirsin. Milletin anlattığı kadar zor bir iş değil elektrikli araçlar, avrupada insanlar kendi garajlarında bu dönüşümü yapabiliyorlar.
kolay gelsin iyi çalışmalar.

bilginozi
02 Ekim 2015, 00:00
Bahsettiginiz yaziya birkac yil once rastlamistim. 300.000tl gibi belge maliyeti yuzunden belgeyi almaktan vazgecmisti diye kalmis aklimda. Ote yandan elektrikli araclarin mekanigi yakitlilara gore hem daha kolay hem daha az maliyetli. Teslada bile maliyetin buyuk bir bolumunu piller teskil ediyor.

Mengu16
02 Ekim 2015, 00:17
Özelliklerini yazdığın batarya setini 2000 dolara bulabilirsen haber ver biz de alalım :) Elektrikli bisikletlerin dandik Ni-Mh akü takımları bile 1000 liraya dayandı dolar artışıyla.

yeknet
02 Ekim 2015, 00:47
Yok oyle abarttiginiz gibi bisey yok. Tum elektronik ekipmanlari hazir aliyorsunuz zaten. Calistigim yerde atolyenin celik konstruksiyon bolumu var. Saseyi de cizip, celik flanslarini disarida bir yerde plazmada kestirio kaynak islerini bizim atolyede yaptiririm. Sasenin en fazla 200tl gibi bir maliyeti olur. En karmasik isde sase zaten. Gerisi parayi basip almaya bakar. Ama diger aksam da pahali. Yinede dediginiz rakamlara cikmiyor. Doviz kuru dusmesse ortalama 15.000tl gibi bir maliyeti olur ama tahminime gire hergun 60km ise gidip gelsem 8-10sene baska bir masrafi olmayacak. Buji istemez, yag, yag filtresi, egzantrik istemez, aku istemez, 1300tl ye lastik istemez, zincir istemez, km gittigi icin deger kaybina ugramaz vs. Yaklasik 180.000km sonunda sadece 6500tl ye pil desimi olacak. Tek sikintim trafikten tescil almak. Nasil yapilir, mumkun mu bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

Fiyatlari yazayim;
Motor 1000dolar
On suspansiyon 600dolar
16kw Controller, cekis kontrollu 650 dolar
Pil kontrol unitesi 120 dolar
Arka amortisor elimde mevcut
Abs sistemi elimde mevcut
Kaliper, disk vs 1000dolar
Sarj cihazi 250dolar
Elektronik gidon amortisoru 50dolar
Piller 2000 dolar

Yani ortalama rakam boyle olacak. Herhangi bir kesif yapmiyorum. Is tamamen hazir urunleri bilgisayar kasasi gibi toplamaktan ibaret.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

Eklemeyi unuttum. Motosikletin ayni zamanda yokus asagi giderken yavaslamak icin, yada fren yapildiginda mevcut kinetik eneryiji yavaslarken elektrige donusturerek pilleri tekrar sarj etme ozelligi olacak. Bu ozellik de controller ile beraber geliyor.

rakamları topladığında 5000 USD yi geçiyor. Kusura bakma ama neyden tasarruf sağlayacaksın anlamadım. 15000TL malzemeye verip bir de tescil ile uğraşacaksın ( o kısım hepten yaş)Onun yerine 10000TL ya sıfır bir motor al 5000TL da yakıt parası yap.

ssates
02 Ekim 2015, 05:36
Bir satışta olan motosiklet de ben önereyim

Projen için tarz ve teknoloji (ç)alıntısı yapabilirsin.

http://ichef.bbci.co.uk/wwfeatures/1280_720/images/live/p0/33/70/p033708g.jpg

http://www.bbc.com/autos/story/20150922-sinecycle-recharging-the-chopper

bilginozi
02 Ekim 2015, 08:38
rakamları topladığında 5000 USD yi geçiyor. Kusura bakma ama neyden tasarruf sağlayacaksın anlamadım. 15000TL malzemeye verip bir de tescil ile uğraşacaksın ( o kısım hepten yaş)Onun yerine 10000TL ya sıfır bir motor al 5000TL da yakıt parası yap.

Üstteki yorumlarda tasarruf olayını anlatmıştım. Yılda arabamla işe gidip gelirken 30+30km sadece yakıt parası 5-6000TL gidiyor yılda. Arabanın diğer masrafları hariç. Böyle bir motosikletle 8-10 yıl yakıt parası vermemeyi planlıyorum. Uzun vadede 30.000TL nin üzerinde tasarruf oluyor. Sonrasında ise sadece 2000usd pil masrafı ile yine 180-200.000km menzil gidebileceğim. Tescil olayı riskli, bu yüzden bilen birileri çıkar mı diye sordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:16 ----------


Özelliklerini yazdığın batarya setini 2000 dolara bulabilirsen haber ver biz de alalım :) Elektrikli bisikletlerin dandik Ni-Mh akü takımları bile 1000 liraya dayandı dolar artışıyla.

Bahsini ettiğim bataryalar bunlar; Teslanın araçlarında da kullandığı bataryadır aynı zamanda, 7000adet gibi bir sayıda Tesla araçlarının tabanına yerleştirilmiş. 18650 li-ion diye geçer, adet fiyatı 5usd civarında. Normal şartlarda 600sarj ömrü varken. Tesla pil ömürlerini uzatmak için çeşitli yöntemler geliştirerek 1200-2000 şarj ömrüne ulaşmıştır. Bu yöntemler arasında pillere yük bindiğinde ısındıkları için likit soğutma sistemi ve kışın soğukta kullanıldıklarında zarar gördükleri için ısıtma sistemidir. Ayrıca bahsettiğiniz elektrikli bisikletteki örneğin 1kw batarya varsa onu çıkarıp yerine li-ion pil koyarsanız aynı hacme daha fazla pil gücü sığdırmış olursunuz. Örneğin 1,5kwh gibi. Elektrikli araçlarda li-ion tercih edilmesinin yegane sebebi budur.

https://www.google.com.tr/search?q=ncr18650pf+pack&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIsd2Ty4ijyAIVBNIaCh1bFQXQ#imgr c=Ccw4oaGLe7PqVM%3A

mozgur
02 Ekim 2015, 08:47
Üstteki yorumlarda tasarruf olayını anlatmıştım. Yılda arabamla işe gidip gelirken 30+30km sadece yakıt parası 5-6000TL gidiyor yılda. Arabanın diğer masrafları hariç. Böyle bir motosikletle 8-10 yıl yakıt parası vermemeyi planlıyorum. Uzun vadede 30.000TL nin üzerinde tasarruf oluyor. Sonrasında ise sadece 2000usd pil masrafı ile yine 180-200.000km menzil gidebileceğim. Tescil olayı riskli, bu yüzden bilen birileri çıkar mı diye sordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:16 ----------



Bahsini ettiğim bataryalar bunlar; Teslanın araçlarında da kullandığı bataryadır aynı zamanda 7000adet gibi bir sayıda Tesla araçlarının tabanına yerleştirilmiş. 18650 li-ion diye geçer, adet fiyatı 5usd civarında. Normal şartlarda 600sarj ömrü varken. Tesla pil ömürlerini uzatmak için çeşitli yöntemler geliştirerek 1200-2000 şarj ömrüne ulaşmıştır. Bu yöntemler arasında pillere yük bindiğinde ısındıkları için likit soğutma sistemi ve kışın soğukta kullanıldıklarında zarar gördükleri için ısıtma sistemidir.

https://www.google.com.tr/search?q=ncr18650pf+pack&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIsd2Ty4ijyAIVBNIaCh1bFQXQ#imgr c=Ccw4oaGLe7PqVM%3A

Dostum eğer gerçekten niyetin varsa yapmaya buraya yazmak yerine yapmaya başlaman daha iyi olur gibi. Zira @Mengü16 nın da dediği gibi fiyatları nasıl ve nereden hesapladın ama benim de aklıma yatmadı pek. Parekende bir iş için çok daha yüksek bir bedel ödersin gibi geliyor bana.

Keza hiç bir parçada sıkıntı yaşamayacağın varsayımıyla gidiyorsun ki bu büyük bir hata.

Yukarıda arkadaş lafı kervan yolda düzülür'e getirmiş ama mühendislik maalesef öyle işlemiyor. Hesabını kitabını adam gibi yapmadan yola çıkarsan uzun vadede patlıyorsun ve bütün emeklerin boşa gidiyor.

Neyse umarım dediğim gibi olmaz, ben yanılırım, sen başarırsın ve biz de seninle gurur duyarız. Diğer türlü şu an için boş laf olarak geliyor bana.

Kolay gelsin.

bilginozi
02 Ekim 2015, 08:59
Buraya yazmamın tek sebebi belki tescil ettirme ile ilgili bilgili birileri çıkıp yardım eder diye. Aracımın plaka takip işlerini yapan şahısla görüştüm plaka çıkartılmıyor dedi. İstenmiyor plaka dedi. Haberleri okuyorum elektrikli bisikletler bağlanıyor yazmışlar. Yani o kadar para harcadıktan sonra el koyulması çok üzücü olur. Daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi böyle bir motosiklet yapmak elektrik, elektronik bilginiz varsa bilgisayar kasası toplamaktan farksız. İstediğiniz hızda ve güçte sistemler kurabilirsiniz. Ben ekonomi açısından 70-120km/h ortalama hızda gidecek bir sistem planladım.

uowarden
02 Ekim 2015, 09:50
Fikrin çok güzel, bende bir süre konu üzerine kafa yordum ancak bazı buyuk problemler var. Örneğin trafiğe çıkmak için onay alabilme ihtimalin çok zor sanırsam tip onayı için aynı araçtan 3 tane yapman ve testlere sokman lazım ki bu kurumlar ülkemizde yok. Yapacağın en mantıklı çözüm (YK-27 SPORTSMAN) tarzı hazır yapılmış bir araç alıp onu istediğin özelliklere modifiye etmek. en azından yola çikma konusunda sorun yaşamazsın.

bilginozi
02 Ekim 2015, 09:55
Fikrin çok güzel, bende bir süre konu üzerine kafa yordum ancak bazı buyuk problemler var. Örneğin trafiğe çıkmak için onay alabilme ihtimalin çok zor sanırsam tip onayı için aynı araçtan 3 tane yapman ve testlere sokman lazım ki bu kurumlar ülkemizde yok. Yapacağın en mantıklı çözüm (YK-27 SPORTSMAN) tarzı hazır yapılmış bir araç alıp onu istediğin özelliklere modifiye etmek. en azından yola çikma konusunda sorun yaşamazsın.

Son çare ben de onu düşündüm. Bahsettiğiniz elektrikli motosiklete ruhsat alıp kendi yaptığıma kullanmak.

ZümeR
02 Ekim 2015, 10:07
İlgili Uygulama:


maddesinde 12 Temmuz 2013 tarih ve 6495 sayılı kanunun 13. maddesinde yapılan değişikliğin ardından elektrikli bisikletlerde plaka ve ehliyet kontrolüne başladı.

Elektrik kapasitesi 0,26 kilowattın üzerinde olan elektrikli bisiklet sürücülerine A sınıfı ehliyeti olup olmadığını soruluyor. Yapılan sorgulamalar kapsamında sürücünün A sınıfı ehliyeti yoksa Karayolları Kanunu’nun 36. maddesi uyarınca 1609 TL para cezası kesilerek elektrikli bisikletlere el konulacak. Öte yandan elektrikli bisikletin sürücüye vekâleten verildiği öğrenilirse bisiklet sahibine de 1609 TL cezai yaptırım uygulanacak.






İlgili Madde


Bisiklet : (Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.) Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.









Özel imalat araçların nasıl tescil edildiğine dair araştırma yaptım fakat pek bir şey bulamadım.

Normal prosedür için aşağıdakiler geçerli lakin yerli imalat için
teknik belge, fatura, ötv gibi konuları içeren maddeler hakkında ne yapılabilir bilmiyorum.

1. Fatura ve faturayı düzenleyen bayinin yetki belgesi.
2. Uygunluk belgesi.(Teknik Belge)
3. Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası.
4. ÖTV ödeme belgesi aslı.
5. T.C. kimlik numarasını gösteren belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi, Pasaport )
6. Tescil ve Trafik belgesi. (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
7. Şoförler Odası'ndan yeni kayıt dosyası.

bilginozi
02 Ekim 2015, 10:13
İlgili Uygulama:


maddesinde 12 Temmuz 2013 tarih ve 6495 sayılı kanunun 13. maddesinde yapılan değişikliğin ardından elektrikli bisikletlerde plaka ve ehliyet kontrolüne başladı.

Elektrik kapasitesi 0,26 kilowattın üzerinde olan elektrikli bisiklet sürücülerine A sınıfı ehliyeti olup olmadığını soruluyor. Yapılan sorgulamalar kapsamında sürücünün A sınıfı ehliyeti yoksa Karayolları Kanunu’nun 36. maddesi uyarınca 1609 TL para cezası kesilerek elektrikli bisikletlere el konulacak. Öte yandan elektrikli bisikletin sürücüye vekâleten verildiği öğrenilirse bisiklet sahibine de 1609 TL cezai yaptırım uygulanacak.






İlgili Madde


Bisiklet : (Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.) Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer.









Özel imalat araçların nasıl tescil edildiğine dair araştırma yaptım fakat pek bir şey bulamadım.

Normal prosedür için aşağıdakiler geçerli lakin yerli imalat için
teknik belge, fatura, ötv gibi konuları içeren maddeler hakkında ne yapılabilir bilmiyorum.

1. Fatura ve faturayı düzenleyen bayinin yetki belgesi.
2. Uygunluk belgesi.(Teknik Belge)
3. Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası.
4. ÖTV ödeme belgesi aslı.
5. T.C. kimlik numarasını gösteren belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi, Pasaport )
6. Tescil ve Trafik belgesi. (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
7. Şoförler Odası'ndan yeni kayıt dosyası.

Teşekkür ederim. Donanım haberde lineaya tip onay belgesi alan 1 yıl uğraşmış ve 250.000TL ye mal oldu demiş. Ben onun yerine gidip 2000TL ye elektrikli bisiklet alıp onun belgeleriyle benim yapacağım motosiklete ruhsat almayı düşünüyorum.

Sinan Er
02 Ekim 2015, 14:08
Hala olumsuz fikirler ortaya koyan arkadaşlar var. Sanki aya çıkacaksın da uzay mekiği yapacaksın.

Ben bir link vereyim. Pc toplamak kadar kolay olduğunu anlasınlar. (http://www.conhismotor.com/)

Bu sitede elektrikli iki ve dört tekerlekli araç yapabileceğiniz bütün yürür parçalar ve kontroller var.

Aşağıya o siteden birkaç foto koyuyorum. Bütün parçaların fiyatları da var.

http://www.conhismotor.com/prodpic/big-2013-9-2_4-30-56.JPG

http://www.conhismotor.com/prodpic/big-2012-8-24_14-54-19.JPG

http://www.conhismotor.com/prodpic/big-2013-3-29_12-51-16.JPG

http://www.conhismotor.com/pic/Duane.jpg

http://www.conhismotor.com/prodpic/big-2012-6-7_5-58-40.JPG

mterayes26
02 Ekim 2015, 22:34
Aselsan'ın mühendisleri de böyle öldürüldü

mehmetenis
02 Ekim 2015, 22:55
http://www.imecar.com/

Kuru Fasülye
03 Ekim 2015, 13:20
Benim de aklımda eski bir ss motosiklet alıp gövde içerisini komple bataryalar ile doldurmak var. Yurtdışında bir çok örneği var, yapması çok kolay ama maddiyatı biraz ağır. Öyle bir proje yaparsam buradan paylaşırım ama yakın zaman içerisinde zor :)

bilginozi
03 Ekim 2015, 13:37
Benim de aklımda eski bir ss motosiklet alıp gövde içerisini komple bataryalar ile doldurmak var. Yurtdışında bir çok örneği var, yapması çok kolay ama maddiyatı biraz ağır. Öyle bir proje yaparsam buradan paylaşırım ama yakın zaman içerisinde zor :)

Ben de ilk etapta öyle olmasını planlıyordum ama motosiklet şasesi kullanmak her manada maliyeti yükseltiyor. Maliyetten kasıt şasenin kendi tutarı değil. Öyle bir şase için lastikler kalın olacağı için daha büyük ve yüksek voltajlı motor kullanmak gerekiyor. Motor büyük olunca controler de büyük olmaz zorunda. Sonra piller de daha fazla oluyor yüksek voltaj ve daha yüksek akım için. Bu donanımdaki motosiklet 200kg ağırlığa rahat ulaşıyor. Tüm bu donanımı kurunca enerji sarfiyatı da artıyor. 30watt/km harcayacaksa 75-100watt arası harcamaya başlıyor. Bu yüzden ben daha çok bisiklet yakın bir sistem kurmayı planlıyorum. 6-16kw güç 70-120km/h hız için şehiriçi kullanım için oldukça yeterli.