PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aktif uzun far pasif kısa far yakmak



zuluman
25 Eylül 2015, 22:24
benim motorda ikili ön far (kısa ve uzun olarak) ayrı ayrı yanmakta. yolda motorcu arkadaşlar sık sık farımın tekinin bozuk olduğunu düşünüp
beni uyarıyorlar.
aklıma şöyle bir fikir geldi.
kısa far yandığında kısa fardan uzun fara kablo çekip akımı 6 veya 9 volta düşürüp uzun farı pasif yakmayı düşünüyorum.(flamana zarar verirmi bilmiyorum)
tam tersini yani uzunları açtığımda kısalar pasif yanacak. tahminim 20-25watt ekstra tüketim olacak . stop ışıklarını lede cevirmiştim,
ordaki kazançla telefi eder diye düşünüyorum.
lm309 entegresi ile voltajı düşürebilirim. diyot kullanarak ters akımın oluşmasını engellerim. başka yaşayabileceğim
teknik bir sıkıntı varmıdır.?

Olcay Avşar
25 Eylül 2015, 22:46
ampul tipin H4 ise isin daha da kolaylasir.

ampul tipi nedir?

zuluman
25 Eylül 2015, 22:50
.......... halojen 7

A.Türker
26 Eylül 2015, 01:15
yolda motorcu arkadaşlar sık sık farımın tekinin bozuk olduğunu düşünüp
beni uyarıyorlar.

nasıl motorcuymuş onlar

toomuchcc
26 Eylül 2015, 04:43
Bazı motorların farlarının o şekilde dizayn edildiğini bilmeyen adam motorcu değildir. O kişilerin söylediklerine niye bu kadar takıldınız anlamadım.
Uzun farın etrafındaki yansıtıcı yüzeyler farklı. Orda sürekli ışık yanarsa karanlık yerlerde karşıdan gelenin gözünü alırsınız.
İlla iki farın birlikte yanmasını istiyorsanız cutoff'u keskin olan projektörlü bi-xenon alın iki tane.

yasdal
26 Eylül 2015, 08:42
Calisma seklini bilmeme ragmen ben de hic estetik bulmuyorum bu asimetrik far isini. Bi custom projesi fikrim var street triple gibi cift far yapmayi dusunuyorum. Herhalde ikisini de h4 yapip uzun kisa kullanicam. Her sekilde daha estetik geliyor

Hondolog
26 Eylül 2015, 09:35
Yakın uzunları bak çalışıyor diyip geçin, elektrik tertibatı ile oynamayın bence. Allah başka dert vermesin :)

Olcay Avşar
26 Eylül 2015, 11:42
dediğini gecen sene fazer8 de yaptim.

isim kolaydi cunku ampul H4 idi, kisa fardan uzun far ampulunun bos bacagina hat çektim.

kisalar 2 farda yaniyor, selektor yapinca da uzun farin ampulunun uzunlar icin olan flamani devreye giriyordu.

fakat bu sekilde selektorun uyariciligi ve farkindaligi azaldi, geri soktum.

zuluman
26 Eylül 2015, 11:56
Bazı motorların farlarının o şekilde dizayn edildiğini bilmeyen adam motorcu değildir. O kişilerin söylediklerine niye bu kadar takıldınız anlamadım.
Uzun farın etrafındaki yansıtıcı yüzeyler farklı. Orda sürekli ışık yanarsa karanlık yerlerde karşıdan gelenin gözünü alırsınız.
İlla iki farın birlikte yanmasını istiyorsanız cutoff'u keskin olan projektörlü bi-xenon alın iki tane.

takıntı yapmadın aslında sadece bana bir fikir verdi. sanırım tam yapmak istediğimi anlatamadım. farın görselliğini değiştirmek adına kısalar açık iken aynı anda uzun farları tam güçte yakmayıp daha düşük voltaj ile park lambası gibi yakmayı düşündüm.

etarhan
26 Eylül 2015, 12:45
benim motorda ikili ön far (kısa ve uzun olarak) ayrı ayrı yanmakta. yolda motorcu arkadaşlar sık sık farımın tekinin bozuk olduğunu düşünüp beni uyarıyorlar. Düşünsünler, uyarsınlar. Büyüyünce doğrusunu öğrenir veya alışırlar. Zamanında farlar açık otomobil kullanmaya başladığım zaman bu iş henüz yaygınlaşmamıştı, yoldaki hayırseverlerin tümü beni el kol hareketleri ile canhıraş bir şekilde uyarmaya çalışıyorlardı. Hatta bir arkadaşım kafası bir türlü basmayan bir trafik polisi ile fena halde takışmıştı.


kısa far yandığında kısa fardan uzun fara kablo çekip akımı 6 veya 9 volta düşürüp uzun farı pasif yakmayı düşünüyorum.(flamana zarar verirmi bilmiyorum) Ne olur düşünmeyin! Akımı bilmem kaç volt'a düşürmekten bahseden kişi elektrikten anlamıyor demektir, tesisatınızı perişan edersiniz. Ayrıca flaman değil, filaman denir. Flamanlar Hollanda'da ve Belçika'nın kuzeyinde yaşayan bir halktır.

tahminim 20-25watt ekstra tüketim olacak. Bu işler tahminle değil, hesap kitapla olur. Siz bilgi olmadan fikir üretiyorsunuz.

lm309 entegresi ile voltajı düşürebilirim. diyot kullanarak ters akımın oluşmasını engellerim. başka yaşayabileceğim teknik bir sıkıntı varmıdır.? Maşallah elektrik elektronik konusundaki bütün bilginizi buraya dökmüşsünüz ama önce gerilim nedir, akım nedir, aralarında nasıl bir ilişki vardır, onu öğrenmelisiniz (sonra öğreneceklerinizi saymaya ömrüm yetmez)

zuluman
26 Eylül 2015, 13:00
Düşünsünler, uyarsınlar. Büyüyünce doğrusunu öğrenir veya alışırlar. Zamanında farlar açık otomobil kullanmaya başladığım zaman bu iş henüz yaygınlaşmamıştı, yoldaki hayırseverlerin tümü beni el kol hareketleri ile canhıraş bir şekilde uyarmaya çalışıyorlardı. Hatta bir arkadaşım kafası bir türlü basmayan bir trafik polisi ile fena halde takışmıştı.
Ne olur düşünmeyin! Akımı bilmem kaç volt'a düşürmekten bahseden kişi elektrikten anlamıyor demektir, tesisatınızı perişan edersiniz. Ayrıca flaman değil, filaman denir. Flamanlar Hollanda'da ve Belçika'nın kuzeyinde yaşayan bir halktır.
Bu işler tahminle değil, hesap kitapla olur. Siz bilgi olmadan fikir üretiyorsunuz.
Maşallah elektrik elektronik konusundaki bütün bilginizi buraya dökmüşsünüz ama önce gerilim nedir, akım nedir, aralarında nasıl bir ilişki vardır, onu öğrenmelisiniz (sonra öğreneceklerinizi saymaya ömrüm yetmez)

yatağın tersinden kalktınız herhalde. bukadar saldırgan olmanıza gerek yok.

etarhan
26 Eylül 2015, 13:56
yatağın tersinden kalktınız herhalde. bukadar saldırgan olmanıza gerek yok.

Yatağın düzünden kalktım da böyle saçmalıklar okuyunca tabiatıyla tersim dönüyor. Sizin saldırganlık dediğinize başkaları eğitim diyor. Bundan daha yumuşak bir şekilde anlatmak mümkün değildi. Hatalarınızın gösterilmesini saldırganlık diye niteliyorsanız sizin bileceğiniz iş, bu gidişle size "saldıran" çok olacaktır hayatta.

iptaluyelik01
26 Eylül 2015, 14:49
Orjinali nasılsa o şekilde kullanılmaya devam edilmeli.

mozgur
26 Eylül 2015, 16:00
Yatağın düzünden kalktım da böyle saçmalıklar okuyunca tabiatıyla tersim dönüyor. Sizin saldırganlık dediğinize başkaları eğitim diyor. Bundan daha yumuşak bir şekilde anlatmak mümkün değildi. Hatalarınızın gösterilmesini saldırganlık diye niteliyorsanız sizin bileceğiniz iş, bu gidişle size "saldıran" çok olacaktır hayatta.

Şimdi daha rahat anlıyorsunuzdur sanırım beni. Bu da yeni bir deneyim oldu size (:

numangokce
28 Eylül 2015, 13:44
takıntı yapmadın aslında sadece bana bir fikir verdi. sanırım tam yapmak istediğimi anlatamadım. farın görselliğini değiştirmek adına kısalar açık iken aynı anda uzun farları tam güçte yakmayıp daha düşük voltaj ile park lambası gibi yakmayı düşündüm.

O zaman yaptiginiz selektor ise yaramaz. Ama farkli bir devre ile selektor butonuna normal akim verirsiniz, o ayri.

zuluman
28 Eylül 2015, 14:07
O zaman yaptiginiz selektor ise yaramaz. Ama farkli bir devre ile selektor butonuna normal akim verirsiniz, o ayri.
vazgeçtim zaten. neden iki farın beraber yanmadığını bir kawasaki forumunda okudum. gece sürüşlerde aynadan bakıldığında yakındaki ikili motosiklet farı uzaktan gelen bir araba farlarına benziyormuş ve bundan dolayı sürücüde araçtan uzaklığını yanlış algılıyormuş.

etarhan
28 Eylül 2015, 15:21
Şimdi daha rahat anlıyorsunuzdur sanırım beni. Bu da yeni bir deneyim oldu size (:

Doğrular kafanıza vuruldukça acıtıyor, değil mi? Boş yere dememişler, nush ile uslanmayanı etmeli tekdir...

yasdal
28 Eylül 2015, 16:07
Yine konu okurken sürekli sağa sola sataşan şu arkadaşın mesajı görmüş, hasbinallaaah çekmiştim bir baktım profilde engelleme diye bi özellik var. Tavsiye ederim, deneyin. Forumda bir kaç arkadaş daha var bu şekilde dikkat çekmeye çalışan. Bu tür mesajları görüp "MT de bozdu abi" dememek için engelleyin gitsin.

http://i844.photobucket.com/albums/ab9/yasdal1/etarhan.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------


vazgeçtim zaten. neden iki farın beraber yanmadığını bir kawasaki forumunda okudum. gece sürüşlerde aynadan bakıldığında yakındaki ikili motosiklet farı uzaktan gelen bir araba farlarına benziyormuş ve bundan dolayı sürücüde araçtan uzaklığını yanlış algılıyormuş.

Benim proje için düşündüğüm farlar altta Angelina ablanın kullandığı farlardan. Hiç aklıma gelmemişti bu algı işi. Yalnız bi çok scoter da çiftli yanıyor zaten bu meret yanlış hatırlamıyorsam. Ben hiç dikiz aynasında bu dediğiniz etkiyi hissetmedim. Ama yabana atılmayacak ihtimal.

http://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/200911/angelina-jolie-ridinw.jpg

Lucas
28 Eylül 2015, 17:21
Doğrular kafanıza vuruldukça acıtıyor, değil mi? Boş yere dememişler, nush ile uslanmayanı etmeli tekdir...

Bu agresif tavırlar forumda pek dosthane karşılanmaz.
İnsanları fırçalamaktan başka bir meziyetiniz var ise bizlerle paylaşmanızı dileriz.
Yok ise, tecrübelerime dayanarak, bu tavrınızdan dolayı yakında bir çok forum üyesi ile birbirinize girmeniz olası.
İyi forumlar.

UNdocab
28 Eylül 2015, 17:37
Calisma seklini bilmeme ragmen ben de hic estetik bulmuyorum bu asimetrik far isini. Bi custom projesi fikrim var street triple gibi cift far yapmayi dusunuyorum. Herhalde ikisini de h4 yapip uzun kisa kullanicam. Her sekilde daha estetik geliyor

Benden çalcam diyosun :p

Normlde karbüratörlü için olan bi statörüm var.Uzun vadede çift farı kaldırmaz ve yanar diye sırf bunun için farla beraber statör aldım.

etarhan
28 Eylül 2015, 18:27
Yine konu okurken sürekli sağa sola sataşan şu arkadaşın mesajı görmüş, hasbinallaaah çekmiştim bir baktım profilde engelleme diye bi özellik var. Tavsiye ederim, deneyin. Forumda bir kaç arkadaş daha var bu şekilde dikkat çekmeye çalışan. Bu tür mesajları görüp "MT de bozdu abi" dememek için engelleyin gitsin.

Dünyadaki en işe yaramaz adamı (adam lafı lafın gelişi kullanılmıştır) dahi hor görmeyin. Günün birinde tesadüfen öyle bir keşifte bulunur ki, işinize yarar. Yine öyle oldu. Koçum benim! Bil bakalım ilk yasaklayacağım ördek kim?

AhmetH
28 Eylül 2015, 18:59
bilgi fukarası yontulmamış odun aklı sıra apaçi avlıyor

UNdocab
28 Eylül 2015, 20:43
dediğini gecen sene fazer8 de yaptim.

isim kolaydi cunku ampul H4 idi, kisa fardan uzun far ampulunun bos bacagina hat çektim.

kisalar 2 farda yaniyor, selektor yapinca da uzun farin ampulunun uzunlar icin olan flamani devreye giriyordu.

fakat bu sekilde selektorun uyariciligi ve farkindaligi azaldi, geri soktum.

Yani Sağ kısa Sol Uzun çalışıyorsa.
Sağın Kısasından Solun Kısasına elektirik çektim ki aynı anda ikiside yansın demiş oldunuz.
Ama SOL uzundan Sağ uzuna hat çekmemişsiniz.

Bu sebeple normalde 2*55w Yanarken Selektör yaptığınızda 2*55w + 60w yanacak birazda kısa uzun farkı.
Ben selektörde hem kısalar hem uzunları yakmayı planlıyorum 2*55w + 2*60w :D
Motorumun normal statörü 240w ben sırf bu iş için electrosport firmasından 305w statör aldım.

Motosikletlerin elektrik kullanımını ve statör gücüne göre ne kadar daha yük(sis farı olur, elcik ısıtma olur vs) bağlayabileceğinizi aşağıdaki siteden hesaplayabilirsiniz.

http://www.powerlet.com/learningCenter/excessCapacity

yasdal
28 Eylül 2015, 21:14
Benden çalcam diyosun :p

Normalde karbüratörlü için olan bi statörüm var.Uzun vadede çift farı kaldırmaz ve yanar diye sırf bunun için farla beraber statör aldım.

Senin farlar da çok güzel maşallah. Ama özellikle biraz daha klasik kafa illa ki yuvarlak olacak benimkiler. Bu arada şu led işlerini iyi araştırmak lazım özellikle otomobil sektöründe çok gelişmeler var. H4 ve H7 ye alternatif daha az amper çekecek ampüller vardır elbet. Biraz oto forumu gezmek lazım belki. Bu sayede sürekli sorun çıkarabilecek olan statör alternatör gibi modifikasyonara gerek kalmamış olur. Ama şu ara niyet sade benimki. Vakit lazım, uygun donör lazım falan filan.

Olcay Avşar
28 Eylül 2015, 21:29
Yani Sağ kısa Sol Uzun çalışıyorsa.
Sağın Kısasından Solun Kısasına elektirik çektim ki aynı anda ikiside yansın demiş oldunuz.
Ama SOL uzundan Sağ uzuna hat çekmemişsiniz.

Bu sebeple normalde 2*55w Yanarken Selektör yaptığınızda 2*55w + 60w yanacak birazda kısa uzun farkı.
Ben selektörde hem kısalar hem uzunları yakmayı planlıyorum 2*55w + 2*60w :D
Motorumun normal statörü 240w ben sırf bu iş için electrosport firmasından 305w statör aldım.

Motosikletlerin elektrik kullanımını ve statör gücüne göre ne kadar daha yük(sis farı olur, elcik ısıtma olur vs) bağlayabileceğinizi aşağıdaki siteden hesaplayabilirsiniz.

http://www.powerlet.com/learningCenter/excessCapacity

çünkü kisa far H7 ampul idi :)

ayrica sadece ampul değil, far tasi, tasin yonu-konumu vs uzun farda farklidir.