PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Allah rızası için yardım edin



mtgemlik
21 Eylül 2015, 01:51
Kimsenin anlam veremediği bir sorunla karşı karşıyayım. Buji kablosu elektrik kaçırıyor. Motor bloğuna,şaseye, parmağımı koyduğum zaman parmağıma yani temas ettiği her here elektrik kaçırıyor. Buji, bobin, kablo komple 3 kere değişti sorun yine aynı. Ne olur anlayan biri varsa yardım etsin.

oguzhan6161
21 Eylül 2015, 02:23
Kardeşim buji bobini değişsede çıkışında bir kaçak varsa yine yapar aynı şeyi. Sen bunu servise göstersene. Madem 3 kere değişti diyorsun değiştiği anda denemedin mi servisten çıkmadan? Sonuçta ara sıra çarpan bi durum yok motor çalışırken daima olan bir şey öyle değil mi ? Ben mi yanlış anladım ?

A.Türker
21 Eylül 2015, 04:40
Hocam forumda çözüm aramak yerine iyi bir usta adresi sor oraya götür önceki başlıklarında da yardımcı oldular ama kendi başına çözeceğin bir sorun değil belliki.

mtgemlik
21 Eylül 2015, 11:49
Kardeşim buji bobini değişsede çıkışında bir kaçak varsa yine yapar aynı şeyi. Sen bunu servise göstersene. Madem 3 kere değişti diyorsun değiştiği anda denemedin mi servisten çıkmadan? Sonuçta ara sıra çarpan bi durum yok motor çalışırken daima olan bir şey öyle değil mi ? Ben mi yanlış anladım ?

Zaten serviste yapıldı. Değiştiği anda deneyebilsek çok güzel olurdu ama kaçak olup olmadığı sadece gece anlaşılıyor. Bu arada yanlış anlamamışsın daima olan birşey.

etarhan
21 Eylül 2015, 11:53
Başka birkaç motorda da gece karanlığında aynı gözlemi yap ki kapansın bu konu.

mtgemlik
21 Eylül 2015, 11:59
Hocam forumda çözüm aramak yerine iyi bir usta adresi sor oraya götür önceki başlıklarında da yardımcı oldular ama kendi başına çözeceğin bir sorun değil belliki.

Ustalarda bi anlam verebilse müdahale edecekler ama onlarda bu işe çok garip bakıyor. Çünkü adam 3 kere değişti bobin, buju, kablo takımını. Bu arada daha önceki başlıklarımda daha çok dalga geçildiği ve saçma sapan konuşulduğu için yeni bir başlık açtım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------


Başka birkaç motorda da gece karanlığında aynı gözlemi yap ki kapansın bu konu.

Zaten bu normal bir durum değil. Başka motorlarda böyle bir sorun yok. Benim motorumdada yan etkileri çok olduğu için bu sorunu çözmek istiyorum

ZümeR
21 Eylül 2015, 12:17
Buji kablosunun izolasyonu içindeki voltajı taşımak için yeterli değil. Muhtemelen piyasadaki ucuz bir ürün.
Yada kablonun üzerinde iletken bir tabaka var. Usta elindeki her yere sürdüğü üstübüyle kablonu silmiş olabilir.
Kablonun üzerindeki iletken tabaka bu duruma sebebiyet verebilir.

Bobini değiştiren tam bir işgüzarmış.
İndüksiyon bobinini görevini yapıyor, yüxek voltajı gönderiyor, senin bu voltajı muhafaza ederek buji başlığına kadar götürmen gerekiyor.
Kullandığın kablonun damar kalınlığı değil, izole kalınlığı ve yalıtımı iyi olmak zorunda.
Yoksa dediğin gibi sağa sola ARK yapar.
Hiç bir şey yapamadın sanayide oto elektrikçi den çıkma bir distribütör kapağı bul.
Üzerindeki 5 kablodan biri işini görecektir.

etarhan
21 Eylül 2015, 12:20
Aynı parçaları art arda üç kere değiştiren ustaya ben gitmem. Anlaşılan senin motorunla alakası olmayan bir bobin takıyor. O bobin de fazla voltaj ürettiği için ark yaptırıyor. Orijinal parça ile deneme şansın olabilir mi?

mtgemlik
21 Eylül 2015, 12:36
Buji kablosunun izolasyonu içindeki voltajı taşımak için yeterli değil. Muhtemelen piyasadaki ucuz bir ürün.
Yada kablonun üzerinde iletken bir tabaka var. Usta elindeki her yere sürdüğü üstübüyle kablonu silmiş olabilir.
Kablonun üzerindeki iletken tabaka bu duruma sebebiyet verebilir.

Bobini değiştiren tam bir işgüzarmış.
İndüksiyon bobinini görevini yapıyor, yüxek voltajı gönderiyor, senin bu voltajı muhafaza ederek buji başlığına kadar götürmen gerekiyor.
Kullandığın kablonun damar kalınlığı değil, izole kalınlığı ve yalıtımı iyi olmak zorunda.
Yoksa dediğin gibi sağa sola ARK yapar.
Hiç bir şey yapamadın sanayide oto elektrikçi den çıkma bir distribütör kapağı bul.
Üzerindeki 5 kablodan biri işini görecektir.

Kabloyu boydan boya yaklaşık 7-8 kat elektrik bantıyla sardım hiç yoktan geçici bir süre idare eder diye, onun üstünden bile atlıyo.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------


Aynı parçaları art arda üç kere değiştiren ustaya ben gitmem. Anlaşılan senin motorunla alakası olmayan bir bobin takıyor. O bobin de fazla voltaj ürettiği için ark yaptırıyor. Orijinal parça ile deneme şansın olabilir mi?

Orjinal bobinini malesef bulamadım. Ama şuan üstündeki bobini 20000 km lerdede kullanıyordum bir sorun yoktu. Şuan 40000 kmde yine aynı bobini taktık elektrik yine kaçırıyor. Başka bir bobin taktık sorun yine aynı. Sonuçta 125 cc motosiklet için kullanılan bobinler.