PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KUBA Çita 100R Motosikleti 150lik silindir yapmak YARDIM



TolgaReis
14 Eylül 2015, 11:50
Öncelikle selamın Aleyküm kuba çita 100r modeline sahibim yalnız artık hızı bana yetmiyor uzun yol olsun vs. Motorumu 150lik yapmak sadece silindiri kapağı ovelletip 150lik sipop yaptırıcam da size sorum şu olucak krank tan ses gelir mi beni sıkıntıya sokar mı ? Lütfen 100lük kalsın diyenler cevap vermesin. Bir de son olarak Kuba çita 100r nin silindir hariç kapak olsun vb parçaları 125lik bilirsiniz 125lik mi yapsam 150lik mi ? ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER İYİ FORMLAR

Mengu16
14 Eylül 2015, 11:56
150'lik yaparsın ama 100'lüklerin piston kolu çok ince, uzun vade kol çıkartabilir 150'lik yapınca motoru. Motoru sakince sürmek istediğin için 150'lik yapmadığına göre elbet motoru zorlayacaksın ve sorun çıkartacak krank.

byinfaz.42
14 Eylül 2015, 18:48
150cc sadece güc yükselir surat aynı kalır ama on carkı 15 lik ise 17 lik takarsan surat 20 km artar ama biraz geç toparlar kendini vede zorlanır dayanıksız parca var ise kırar bende yapmayı dusunuyordum usta 350 tl ıstedi ama ben çıkma cg 200 cc motor aldım komple starotor arızalı cıktı 50 tlye deşisecek degiştiği zaman takacam

TolgaReis
14 Eylül 2015, 20:00
Aracı Zorlamak değil amacım ehliyet olduğu için uzun yol yapıyorum arada ve yol bitmek bilmiyor o yüzden yükseltmek istiyorum. Ön 16 Arka 34 dişliler. Cevaplarınız için teşekkürler. USTALAR KONUŞUN HADİ YARDIM BEKLİYORUM

byinfaz.42
15 Eylül 2015, 08:13
plaka yoksa kelle motor alıp takman tavsiyem orjınal motunla oynama randıman alamaya bilirsin

serkanADH13
15 Eylül 2015, 09:47
her motor modelı 150 cc yükselme olanağı yoktur,

Misal,
kanuni windy 125,
honda cgl 125,

gibi motorlar 150 cc olamaz,
olması ıcın blok taki silindir girişi rektifiyecide büyütülmelidir,

Mengu16
15 Eylül 2015, 10:03
her motor modelı 150 cc yükselme olanağı yoktur,

Misal,
kanuni windy 125,
honda cgl 125,

gibi motorlar 150 cc olamaz,
olması ıcın blok taki silindir girişi rektifiyecide büyütülmelidir,
Hondayı geçtim ama Kanuni'nin yaptığı ayıpmış usta :) Balansörlülerin hepsi 150'lik olabiliyo hatta 65.5 67mm silindirler bile takılabiliyo. 125'lik diye aldığım motorun karterinin içinde 150LX ile başlayan bir ürün kodu vardı, balansörlü 125'lik karter yok galiba.

TolgaReis
15 Eylül 2015, 10:49
Arkadaşlar motorumu 125 cc orjinal kuba silindiri taktım ve gerçekten olağan üstü randıman aldım cevaplarınız için çok teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

Arkadaşlar motorumu 125 cc orjinal kuba silindiri taktım ve gerçekten olağan üstü randıman aldım cevaplarınız için çok teşekkürler. ve mengu arkadaşımızın dediği gibi motorların 100lük yada 125lik olduğuna bakmayın içleri daha fazla oluyor amaç en iyi marka üretimi :queen::queen::queen:

byinfaz.42
15 Eylül 2015, 19:01
güle güle kullan gerçekten performansı baya yuksekmi birde kuba marka kapağımı taktın

TolgaReis
15 Eylül 2015, 19:28
Öncelikle saolasın dostum. Motorumun markası zaten kuba çita 100r kapak orjinaldan 125lik gerçekten aşırı fark etti performansta silinlidiride 125lik yapınca full 125 olmuş oldu

byinfaz.42
15 Eylül 2015, 19:37
peki silindiri oynamadan 150 cc farklı marka kapak taksak sıkıntı olurmu

TolgaReis
16 Eylül 2015, 10:07
Bana kalırsa sıkıntı olmaz dostumda sen yine aynı markadan şaşma

byinfaz.42
16 Eylül 2015, 14:28
Sabah kardesim kaza yapti onduzen komple gitti vaz gectim motoru buyutmeyecem

TolgaReis
16 Eylül 2015, 16:48
Geçmiş olsun dostum

GC Skyfall
16 Nisan 2018, 20:11
Arkadaşlar selamlar. Konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama aynı konu hakkında sorularım olacak. Kuba Çita 100R Gold marka motora sahibim. Konu sahibi arkadaş silindir hariç bütün parçalar 125'lik; 125'lik orjinal kuba silindir i taktım ve muazzam verim aldım demiş. Özellikle konu sahibine soruyorum, sonrada sorumu okuyacak bilgi sahibi herkese..; 125'lik silindir takarken piston ve siboplarıyla beraber mi değiştirdin. Yoksa piston ve siboplar aynı kalarak sadece silindiri mi değiştirdin? Bende motoruma ufaktan birşeyler yapacağım. Sesi gidişi beni hiç tatmin etmiyor. Biraz sağır alıştırmışlar açana kadar uğraştım, tam açıldı baskı balata bitti :D sokmuşken sanayiye tek seferde yaptırmak istiyorum. 6'lı baskı balata attıracağım. Sizce sadece 125'lik orjinal silindir mi takayım yoksa silindiri 125'lik grup olarak mı(pistonu ve siboplarıyla beraber)taktırayım? Bunun dışındada ufak yollu bana önerebileceğiniz neler var?

peugeotcu103
16 Nisan 2018, 21:50
Sadece 25 cc yükseltecekseniz silindir kapağının zorunluluğu yok. Motorunuza uyacak ve çapı daha büyğk olan supap takımı bulursanız silindir kapağının supap yerlerini genişleterek daha da verim alabilirsiniz. Silindir almanıza da gerek yok aslın ama size kalmış. Rektifiye yaparak silindir çapını büyütebilirsiniz. Ha ama orjinali dursun derseniz yeni silindir alın. İstanbul'daysanız Kartal'da Şahin Rektifiye diye bir yer var. Adamlar işin ehli biz yaptırdık çok iyi oldu. Yaptığınızda eğer yine performansı yeterli gelmezse silindirin üst kısmını 1-2 mm kestirerek sıkıştırma oranını yükseltebilirsiniz lakin yapacağınız her işlem için hesap yapmalısınız. Mesela kullanım kılavuzunu veya servis kılavuzunu kullanarak yaparsınız. Yoksa mecbur elinizle ölçerek yapacaksınız. kolay gelsin. Bir tavsiye vereyim asla acele etmeyin yoksa çok uğraşırsınız.

GC Skyfall
18 Nisan 2018, 20:21
ustam esasında belli bir CC artışı arzum yok. Çekiş, ses ve gidişinin beni tatmin etmesini istiyorum. Önemli olan çekiş ama. Gaza bastığım zaman kafayı kaldırmalı. Konuyu açan arkadaş 125 lik silindirle muazzam verim aldım demiş. Ben bunu yapacak olursam orjinal silindirimi bozmayacağım. Sormak istediğim şey şuydu; Silindiri pistonuyla grup olarak mı alayım yoksa sadece silindir ve sibop yeter mi? İşin içine piston girecekse zaten 125'le uğraşmam CC dahada büyür. Öncelikli amacım ağır bir rektefiyeye girmeden ince rötüşlarla alabileceğim maximum çekişi alabilmek.. Bu mümkün değilse; mevcut alt motora başka neler yapabileceğim hakkında öneriler alabilmek..? İlgine teşekkür ederim

byinfaz.42
20 Nisan 2018, 20:44
usta ben 100 cc den 150 cc yaptım 7 bin km tık yok sadece üst kapak ugrastirdi mesafe az olduğu için piston üst kapağa vuruyordu araya çift conta atarak sorunu hallettim 200 cc makina gelse dahi arkamda toz yutar

Egee22
20 Nisan 2018, 21:00
ustam esasında belli bir CC artışı arzum yok. Çekiş, ses ve gidişinin beni tatmin etmesini istiyorum. Önemli olan çekiş ama. Gaza bastığım zaman kafayı kaldırmalı. Konuyu açan arkadaş 125 lik silindirle muazzam verim aldım demiş. Ben bunu yapacak olursam orjinal silindirimi bozmayacağım. Sormak istediğim şey şuydu; Silindiri pistonuyla grup olarak mı alayım yoksa sadece silindir ve sibop yeter mi? İşin içine piston girecekse zaten 125'le uğraşmam CC dahada büyür. Öncelikli amacım ağır bir rektefiyeye girmeden ince rötüşlarla alabileceğim maximum çekişi alabilmek.. Bu mümkün değilse; mevcut alt motora başka neler yapabileceğim hakkında öneriler alabilmek..? İlgine teşekkür ederim

Sizin bi bilgi yanlışınız var yada yazdığınızı ben anlayamadım,bi daha detaylı araştırın isterseniz silindir piston zaten birlikte olan birşey silindir değişip piston aynı kalıcak falan diyorsunuzsiz en iyisi ustanıza bırakın bu işi fazla karıştırmayın