PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Can sıkıcı bir durum.



scorpions_59
13 Eylül 2015, 11:48
merhaba arkadaşlar karterdeki yağ tıpasının yuvasını bozdum.

yaklaşık 1 ay kadar önce cbf 150 aldım (sahibinden) 2011 model. yağ yakma problemleri varmış onuda bu forumda öğrendim zaten.

şimdi böyle bir sorun varken kontrol etmeden yola çıkılmıyor bende sürekli kontrol ettim ama yağ çubuğu hep ortada gösteriyordu

dedim yağı boşaltayımda ölçeyim (iyi halt ettim) yaklaşık 15 km yoldan sonra motor sıcakken (yağ incelsin süzülsün diye) aldım bir kap

boşalttım herşey normal yağda normal çıktı çok sevinmiştim gel gelelim tıpayı kapattım çevirdim çevirdim sıkılmıyor yalama olmuş.

sonra tekrar boşalttım ve baktım ki tıpa değim yuvasında ki dişler dökülüyor sorunum bu.

şimdi tıpaya teflon sardım biraz sıktı ama zorlamadım. bilgisi tecrübesi olan arkadaşlardan yardım yada fikir istiyorum.

moralim çok bozuk. hepinize iyi pazarlar.

Mertcan39
13 Eylül 2015, 11:50
yeni diş açtırmanız lazım sanırım

oguzhan6161
13 Eylül 2015, 11:59
Kılavuz ile diş açılması gerek. Geçmiş olsun canını sıkma herşeyin bir çözümü vardır. Hayırlı pazarlar olsun :rendeer:

Olcay Avşar
13 Eylül 2015, 12:07
Bir buyuk boy tipa ve yeni klavuz, merak etme hal olur.

scorpions_59
13 Eylül 2015, 12:09
Biraz araştırdım tornacı bir akadaşım var onada danıştım motoru sök parçayı getir dedi

diğer türlu yani motoru indirmeden yapılır mı ki? hatta sanayide bir ustayada gittim onun deiğide

çok basit bişey p. tesi getir hallederim dedi. yeni dişe yeni tıpa lazım artı kılavuz saldığı zaman karterden çıkacak olan demir talaşı motorun içine giderse nasıl temizlerim?

cbf 150
13 Eylül 2015, 12:09
hiç canını sıkma gayet doğal bu tip şeyler olur belliki senden önceki sahibi torkunda sıkmamış ve diş kaptırmış özensiz davranmış hal böyle olunca olan sana olmuş sen zaten yapabilileceğini yapmışsın gerisi ehil kişilere kalmış en yakın oto sayiye gider halledersin yağ değitiren yağcılara sor yardımcı olurlar muhakkak çözülmecek bir durum yok

oguzhan6161
13 Eylül 2015, 12:11
Biraz araştırdım tornacı bir akadaşım var onada danıştım motoru sök parçayı getir dedi

diğer türlu yani motoru indirmeden yapılır mı ki? hatta sanayide bir ustayada gittim onun deiğide

çok basit bişey p. tesi getir hallederim dedi. yeni dişe yeni tıpa lazım artı kılavuz saldığı zaman karterden çıkacak olan demir talaşı motorun içine giderse nasıl temizlerim?

Kılavuz açarken karterden içeri gitmez merak etme. Dişlilerin arasında kalır . Çok basit korkulacak bir şey yok usta işini bilir.

scorpions_59
13 Eylül 2015, 12:15
çok sağolun cvplar için.

yarın kılavuz ile hallolur sanırım. birde tapa vidasını nasıl bulurum yani orjhinalini buldum var ama

sonuçta yuva büyüyecek bi numara daha büyüğü varmıdır aynı civatanın

cbf 150
13 Eylül 2015, 12:20
orjinali unut yeni açılacak yuvaya göre tapa uydurursun somun uzun gelirse kestir 5- 10 tane
al yedekte kalsın bakır pul atmayı unutma daha sorun varsa cevap burda :rendeer:

scorpions_59
13 Eylül 2015, 12:24
orjinali unut yeni açılacak yuvaya göre tapa uydurursun somun uzun gelirse kestir 5- 10 tane
al yedekte kalsın bakır pul atmayı unutma daha sorun varsa cevap burda :rendeer:



sağolasın dostum çok sorum var ama sürekli konu açmak yada konuyu uzatmak istemiyorum.

bu forumdan çok şey öğrendim teşekkür ederim.

pcmnyk
13 Eylül 2015, 12:33
Oraya yeni dis acilir eski vidayida yerine takabilirsin orjinali gibi olur merak etme. tornacilar yapar. Ama motorun sokulmesi gerek .

yasdal
13 Eylül 2015, 12:41
Yahu ne motor sokulmesi, adam egilecek altina el tipi bi kilavuzla fıtı fıtı buyutecek dişi. Abartmayin. Atla git sen motorunla. Sanayide 2 usta gez. Tornacilar halleder. En kötü heli-coil atarlar. 20 tl ye çıkarsın.

scorpions_59
13 Eylül 2015, 13:57
Yarin akşamüstü için anlaştık bir ustayla. Halledelim sonuç yazarim teşekkür ederim

A.Türker
13 Eylül 2015, 13:58
Motoru sök getir diyen ustayla iletişimini kes.

scorpions_59
13 Eylül 2015, 14:10
Motoru sök deyen ustayla işim olmaz bundan sonra sanırım.

JAWA 15
13 Eylül 2015, 15:14
Yalama olan yere kılavuzla diş açılacak açılan dişe göre çelik yay takılıyor ve sizin yağ tapası gene aynı yere takılıyor yani tapayı büyütmeye gerek kalmıyor ayrıca motoru filan sökmeye gerek yok üzerinde yapılır canınızı sıkmaya gerek yok basit bir tornacı yapabilir

scorpions_59
13 Eylül 2015, 16:00
Teşekkür ederim cvp icin yarın akşam belli olur

oguzhan6161
13 Eylül 2015, 22:16
Hocam senin işin çok basit ben daha evvel otomobil karbüratörüne kılavuz açtım. Korkulacak telaş yapacak birşey yok 15 20 liralık bir mevzu senin işin. Motorunu sakın sökme ! Usta motorunu sök diyorsa o işin kolayına kaçmak istiyor ya da anlamıyordur. Tornacılar bu işi hemen çözer. Basir bir kılavuz açılacak.

http://www.sandvik.coromant.com/SiteCollectionImages/Products/CoroTap%20overview/CoroTap-overview.png

scorpions_59
13 Eylül 2015, 23:31
Hocam senin işin çok basit ben daha evvel otomobil karbüratörüne kılavuz açtım. Korkulacak telaş yapacak birşey yok 15 20 liralık bir mevzu senin işin. Motorunu sakın sökme ! Usta motorunu sök diyorsa o işin kolayına kaçmak istiyor ya da anlamıyordur. Tornacılar bu işi hemen çözer. Basir bir kılavuz açılacak.

http://www.sandvik.coromant.com/SiteCollectionImages/Products/CoroTap%20overview/CoroTap-overview.png

evet dostum sağol cevapların için. ben parasında değilim zaten temiz işçilik yapacak usta zor bulunuyor sıkıntı orada.

resimlerdeki kılavuzların videolarınıda izledim çok var.

buluduğum yerde (çorlu) usta aradım sordum birkaç kişi yamaha dedi motorum cbf. honda bayi servis iyi değil dediler bende gittim yamaha servisine sübap ayarı için ama hiç memnun kalmadım aytar yapıldı motordan duymadığım sesler geliyor şuan uzatmayayım herkez ellemeye çalışıyor.

benim merak ettiğim motor sökülmeden kılavuzla diş açtığımız zaman o çıkan demir talaşları temizlemek nasıl olacak ve birkaç cevap aldım.

motorumu seviyorum ufacık bir sorun olduğunda canım sıkılıyor yoksa yazdığımız konuştuğumuz gene aynı (yani forum dışındada)

her kafadan bişeyler çıkıyor. honda çorlu bayiini aradaım onlarda kılavuzla diş açtır dedi hatta deyen adam yamaha servisinden hondaya transfer olmuş biri. falan filan herkezde usta değil ki kendi sorununu çözsün 200 tl tutar diyen var (mantıken yanlış bana göre) sabırsızım sabah ola hayrola bu işi çözmem lazım bayramda bulgaristan yolcusuyum kısmetse..

oguzhan6161
13 Eylül 2015, 23:35
evet dostum sağol cevapların için. ben parasında değilim zaten temiz işçilik yapacak usta zor bulunuyor sıkıntı orada.

resimlerdeki kılavuzların videolarınıda izledim çok var.

buluduğum yerde (çorlu) usta aradım sordum birkaç kişi yamaha dedi motorum cbf. honda bayi servis iyi değil dediler bende gittim yamaha servisine sübap ayarı için ama hiç memnun kalmadım aytar yapıldı motordan duymadığım sesler geliyor şuan uzatmayayım herkez ellemeye çalışıyor.

benim merak ettiğim motor sökülmeden kılavuzla diş açtığımız zaman o çıkan demir talaşları temizlemek nasıl olacak ve birkaç cevap aldım.

motorumu seviyorum ufacık bir sorun olduğunda canım sıkılıyor yoksa yazdığımız konuştuğumuz gene aynı (yani forum dışındada)

her kafadan bişeyler çıkıyor. honda çorlu bayiini aradaım onlarda kılavuzla diş açtır dedi hatta deyen adam yamaha servisinden hondaya transfer olmuş biri. falan filan herkezde usta değil ki kendi sorununu çözsün 200 tl tutar diyen var (mantıken yanlış bana göre) sabırsızım sabah ola hayrola bu işi çözmem lazım bayramda bulgaristan yolcusuyum kısmetse..

Sıkma canını herşeyin bir çözümü vardır. Bunlar basit konular. Kılavuz açılırken çıkan talaş karter içine girmez kılavuz açılırken dışarı atar. Yani kılavuzun dişlilerin arasında kalır. Onlar problem değil sıkma canını. İşini yaptırmak istiyorsan sabahın en erken saatinde git. O saatte kimse olmaz ve ustanın kafası rahat olur. Hayatta hiç bir şeye üzülme arkadaşım. İnan canını sıktığına değmez.

scorpions_59
13 Eylül 2015, 23:40
Sıkma canını herşeyin bir çözümü vardır. Bunlar basit konular. Kılavuz açılırken çıkan talaş karter içine girmez kılavuz açılırken dışarı atar. Yani kılavuzun dişlilerin arasında kalır. Onlar problem değil sıkma canını. İşini yaptırmak istiyorsan sabahın en erken saatinde git. O saatte kimse olmaz ve ustanın kafası rahat olur. Hayatta hiç bir şeye üzülme arkadaşım. İnan canını sıktığına değmez.

çok güzel söylüyorsun ama içim kıpır kıpır ya yanlış yaparsalar falan gibi şeyler.

yoksa bende biliyorum aslında değmez hiçbirşeye hayat...

çalışıyorum sabah işe gitçem motorla ya akşam üstü erken çıkıp halledicem yada öğlen arasında çıkıp halledicem

tabi bizim tornacı gene sallamazsa beni.iş güç hayat uğraş dur. 5 dk iş 1 haftadır ömrümden birkaç sene gitti

oguzhan6161
13 Eylül 2015, 23:43
çok güzel söylüyorsun ama içim kıpır kıpır ya yanlış yaparsalar falan gibi şeyler.

yoksa bende biliyorum aslında değmez hiçbirşeye hayat...

çalışıyorum sabah işe gitçem motorla ya akşam üstü erken çıkıp halledicem yada öğlen arasında çıkıp halledicem

tabi bizim tornacı gene sallamazsa beni.iş güç hayat uğraş dur. 5 dk iş 1 haftadır ömrümden birkaç sene gitti

Bu tip konularda biraz daha vurdum duymaz olursan ömrüne ömür eklersin :) ustalar halleder merak etme. En basit konulardan birisi çünkü.

scorpions_59
14 Eylül 2015, 10:00
Bu tip konularda biraz daha vurdum duymaz olursan ömrüne ömür eklersin :) ustalar halleder merak etme. En basit konulardan birisi çünkü.

Doğru söyledin Sağol

EthanHunt
14 Eylül 2015, 11:23
Çapaklar klavuzun dişleri arasında kalır yazmışlar ama için rahat etmiyorsa tıpa açık şekilde üstten motora yağ koyarsın alttan akar ve içerde kaldığını düşündüğün çapaklar yağla beraber dışarı çıkar. Denemedim ama yerinde olsam böyle yapardım. 1lt yağ ziyan olsun nolcak.

kurubuz
14 Eylül 2015, 12:11
********** hata *********************

scorpions_59
14 Eylül 2015, 12:50
Çapaklar klavuzun dişleri arasında kalır yazmışlar ama için rahat etmiyorsa tıpa açık şekilde üstten motora yağ koyarsın alttan akar ve içerde kaldığını düşündüğün çapaklar yağla beraber dışarı çıkar. Denemedim ama yerinde olsam böyle yapardım. 1lt yağ ziyan olsun nolcak.

Yedek yağ almıştım zaten ayni dediginizi yapmayı düşünüyorum yani bosaltmis oldugum yağı icinden bir kaç sefer akitcam bakalım ne olcak

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------


********** hata *********************

Hocam bir fikrin varsa söyle deniyelim

kurubuz
14 Eylül 2015, 12:54
Yedek yağ almıştım zaten ayni dediginizi yapmayı düşünüyorum yani bosaltmis oldugum yağı icinden bir kaç sefer akitcam bakalım ne olcak

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------



Hocam bir fikrin varsa söyle deniyelim

Seninle ilgisi yok. yanlış konya yanlış cevap yazdım. Cevabı silmek mümkün olmadığından böyle yazdım.

UNdocab
14 Eylül 2015, 12:55
Yahu ne motor sokulmesi, adam egilecek altina el tipi bi kilavuzla fıtı fıtı buyutecek dişi. Abartmayin. Atla git sen motorunla. Sanayide 2 usta gez. Tornacilar halleder. En kötü heli-coil atarlar. 20 tl ye çıkarsın.

En doğrusu yasdal'ın dediği gibi helicoil uygulaması olacak.

Bir büyük boy diş açacak ve helicoil yerleştirecek. Helicoilin dışı bir büyük boy dişe oturacak içi de orjinal boy ile aynı olduğu için orjinal tıpayı kullanacaksın.

(NOT: Artık üst segment arabalarda çoğu noktada helicoil var. Ufak bir maliyet ama çok akıllıca bir hareket. Birşey olduğunda çıkar yenisini tak. Diş aç vs hiç bir dert yok)

scorpions_59
14 Eylül 2015, 13:02
En doğrusu yasdal'ın dediği gibi helicoil uygulaması olacak.

Bir büyük boy diş açacak ve helicoil yerleştirecek. Helicoilin dışı bir büyük boy dişe oturacak içi de orjinal boy ile aynı olduğu için orjinal tıpayı kullanacaksın.

(NOT: Artık üst segment arabalarda çoğu noktada helicoil var. Ufak bir maliyet ama çok akıllıca bir hareket. Birşey olduğunda çıkar yenisini tak. Diş aç vs hiç bir dert yok)

Bu helicoil olayini zaten bilir tornacilar soylicem bakalim onuda az kaldı cvp yazicam sonucu.

Teşekkürler

fz6_fazer
14 Eylül 2015, 13:32
Olması gereken,fazla canını sıkma,motoru sökecek olan kasabın yanından zaman kaybetmeden uzaklaş,üzerindeki orjinal civata birlikte kullanırsın

https://www.youtube.com/watch?v=79IYC4L68LU

scorpions_59
14 Eylül 2015, 15:41
Bu vidodaki olay cok iyimiş ustaya gostercem yapabilirler mi bilmiyorum ufak yer bizim burasi

A.Türker
14 Eylül 2015, 15:55
konuyla alakasız ama bu durumlar çok canınızı sıkıyorsa motoru satın başka bir motor alın. kimi insan uğraşmayı sever ama sizin baya bir canınızı sıkıyor.

scorpions_59
14 Eylül 2015, 19:48
konuyla alakasız ama bu durumlar çok canınızı sıkıyorsa motoru satın başka bir motor alın. kimi insan uğraşmayı sever ama sizin baya bir canınızı sıkıyor.

Dostum canımın sıkılması acaba olacak mi diyeydi

Gözüm gibi bakarim motoruma aksilik olsun istemem pinpirikliyim.

Elimden gelse zaten ben yapardim beni yanlış anlamissin.

Neyseki hallettik sonunda bir numara büyük diş açıldı

Civata da değişti yani. 3 - 4 sefer bosaltmiş olduğum yağı

Içinden geçirdim tekrar şu anda sorun yok ve benden mutlusuda yok :)

Büyutulecek birşey değilmiş aslında.

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Kazazis sürüşler...

Cumali ALP
15 Eylül 2015, 21:09
Merhaba.

Ben ağır iş makinaları ustasıyım bazı müşteriler senin gibi usta dikkat aman çizilmesin dediğinde o işi bıramak zorunda kalıyorum halk dili ile pinpirikli olan müşterilerin işinde daha fazla aksilik oluyor :)

Talaş kartele gelirse sorun olmaz yağ pompasının süzgeci var içeriye kaçan talaş orada takılır yağ değişiminde iyice yağı süzersen o talaş dışarı çıkacaktır ciddi bir problem değil.

cbf 150
15 Eylül 2015, 21:15
işte sıkıntı orda bazı motorlarda süzgeç yok filitre yok :pale:

Cumali ALP
15 Eylül 2015, 21:27
Filtre yoksa süzgeç mutlaka vardır yoksa o motosikleti hemen sat :)

scorpions_59
15 Eylül 2015, 22:39
Filtre yoksa süzgeç mutlaka vardır yoksa o motosikleti hemen sat :)

Satayım da baskasinin canimi yansin?

Hallettik şuan sorun yok ilgin için teşekkür ederim

Sanirim müşterin olsam gelmezdim ikinci sefer.