PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 'FreedoMoto' - 250cc'den 300cc'ye bir Süpermoto Projesi



stalnoy kon
02 Eylül 2015, 20:59
Merhaba Arkadaşlarım, Dostlarım, Züpermotocular, Gırosçular ve bilimum modifiye sevenler !



Bu bir süpermoto 'big bore' ve aynı zamanda 'görsel' değişim projesidir. İsmini 'FreedoMoto' koydum.

Motor : Mondial Extreme Süpermoto 2011 model.

Amaç : 250cc'den 300cc ye silindir piston kiti ve bu kite uygun silindir kafası ile bir performans artışı.

Kapsam : Uzun vadeli kullanılacak bir motosiklet olarak düşünüldüğü, ömrünün uzun olması istendiği için baştan aşağı, keyfi parça değişimlerini içerir. Aynı zamanda hem fonksiyonel hem de görsel bir takım modifikasyonlar ve değişimler mevcuttur.
Aslına bakarsanız motorun baştan aşağı yenilenmesi de diyebiliriz.

Not : Kullanılan parçaların listesini vermem istenirse, seve seve yazarım :) ama baya uzun :)


Başlıyoruz !!!

İlk başta motoru tanıyalım.

Mondial Extreme Süpermoto isimli bu arkadaş, esasen yurtdışında 'Shineray 250 Supermotard' ismiyle tanılır.
Tabi ki çinde üretilmiş bir motor. Ancak tarihi eskilere, çoook eskilere dayanıyor :D

Honda'nın 1989 - 93 yılları arasında ürettiği NX 250 modelinin, motor bloğu üretim tezgahını bu Çinli arkadaşlarımız satın alıyor.

Motorun terminolojideki motor bloğu kodu ' AX-1 ' zaten motorun bloğunda da bu yazıyor.

Su soğutmalı (çift radyatör), 4 valfli, 13 e bir kompresyon değerine sahip, 6 plakalı ıslak debriyaj sistemi ve 6 vitesli şanzumanıyla,
tamamen Honda'nın AX-1 motor bloğunun birebir kopyası.

İddia edilen gücü 24 PS ki gerçek olduğunu düşünüyorum.

Motorun ön süspansiyonları/forkları zamanında Showa ile uzun süre çalışmış FaceTech firmasına ait.
Hem kompresyon hem rebound ayarı mevcut ki bu az rastlanan birşeydir.

Arkada yine aynı firmanın klasik tip, Monoshock gazlı süspansiyonu mevcut, onunda rebound ayarı mevcut.

110 / 80 / 17 ve 140 / 70 / 17 lastik ebatlarına sahip, telli jantları mevcut.


Amma ciddi yazıyorum be peehhh..



Gelelim ilk zamanlara ;



Herşey, Ankarada'ki bir arkadaşımdan motoru almamla başladı. Motor, normal kondisyonunda çalışır vaziyetteydi. Gayet memnunduk fakat bir kaç fonksiyonel sıkıntısı yok değildi.
Örneğin debriyajın kavramaya geçmekte zorlanması, ön frenin performansının çok düşük olması, radyatör hortumu kapak girişinden su sızdırması gibi. Aynı zamanda, kışın uzun süre soğukta beklemesinden sonraki ilk marşta çok fazla zorlandığı için marş motoru da yanmıştı. Bir de sağ radyatörde küçük bir çatlak mevcuttu, arkadaşım bu çatlağı sanayi de doldurtmuş fakat benim aklım hep ordaydı.

Onun haricinde motorun çalışması ve performansıyla ilgili bir sıkıntımız yoktu.

Motoru memleketim İzmir'e, aile evimizin bahçesine getirdim .
Beni uzun ve zorlu bir çalışmanın beklediğini biliyordum, aslında hiç ellemesem mi diye kendime sorduğum olmadı değil..

Ama her seferinde, ellerim sıfırdan birşey yaratmanın, hayalimdeki motoru tek başıma bütün zorluklarına katlanarak yapabilecek olma düşüncesi, beni bütün bu süreçte motive etti.

Yanlız büyük bir sıkıntım vardı.. Yalnızdım... Bana takıldığım noktalarda ve tecrübe isteyen yerlerde yardım eden, elini uzatan 30 yıllık Mehmet Ustam dışında kimsem yoktu. Allah ondan razı olsun, pırlanta gibi bir insan.

Neyse artık girizgahı bırakıp, amatörce çektiğim fotoğraflarla süreci anlatmanın vakti geldi sanırım.

Baştan söylüyorum, tek başıma olduğum için ne yazık ki yeterince fotoğraf çekemedim.
Açıkçası uğraştığım şeylerin arasında fotoğraf çekmek aklımın ucundan bile geçmedi.

Başlangıç için bir fikir vermesi adına ilk fotoğrafı koyuyorum..

http://imageshack.com/a/img673/6759/jawW9H.jpg


Devam edecek...

Permatiq59
02 Eylül 2015, 21:07
şöyle önlerden..

BatuhanK
02 Eylül 2015, 21:09
Takipteyiz :)

Keoma
02 Eylül 2015, 21:19
Çayımı aldım geldim.

Bthndmrl
02 Eylül 2015, 21:25
Reserved
Sadece vip

sinan151
02 Eylül 2015, 21:39
Takipteyim

stalnoy kon
02 Eylül 2015, 21:44
Durmak yok ! Yola devam ! 2023'e kadar bitirmeliyim !!!


Bu arada, benim aynı zamanda Mondia Extreme Max modelli bir de cross'um var. Bu Mondial sevgisi erden geliyor ben de anlamadım valla. Herşey tesadüfi gelişti :D Halbusi ben caponcu idim. DRZ'm ile mutlu idim. Emme gönül istedi bir delilik, Allah verdi gani gani :D


Motoru Ankara'dan getirdim. Ve bir iki gün dinlendikten sonra, işe koyulmaya başladım.

İlk başta doğru alet edevatı almak, gerekli ekipmanları toplamak ve tabi ki bu süreçte kullanacağım 'Big Bore Kit'i ve 'Silindir Kafası'nı sipariş geçmem gerekiyordu.

Şimdi ben oldukça karmaşık, ingilizce gerektiren bir sipariş yolu izledim. Bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere bu tip motorların parçaları aliexpress'te mevcut. En azından bazı temel parçalar. Ancak sizin ve benimde eskiden zannettiğim gibi, bu parçalar aliexpress'te hiç de ucuz değil..


Evet, ben de çok önceden araştırmaya başlamıştım..

Daha derine indim, gittikçe daha derine !! daha !! :D

Bu motorun çindeki üreticilerine nasıl ulaşabilirdim ?? Çünkü bırakın 300cc Big Bore Kit'i orjinal parçaları bile Mondial'den almanın imkanı yoktu. Hem çok pahalıya veriyorlar hem de temin edemiyorlar.. Yazık..

Evet nediyordum. Heh, daha derine inmeye başladım daha derine, bu parçalara nasıl daha ucuza, en azından aliexpressten daha ucuza ulaşabilirdim ??

Ve sonunda muhteşem bir site keşfettim. 'TaoBao.com'

Evet bu sitenin olayı şu : Bu çin yerel satış sitesi. Bir nevi çinin gittigideyor'u da denilebilir.
Sizin ve benim aliexpress.com'da gördüğümüz bütün ürünler burda bazen 1/2 bazen 1/3 oranında daha ucuza satılıyor.

Ancak bir sorun vardı !

Bu siteden yurtdışı alımı yapmak imkansız, site yerel çalışıyor ve çince.

Bu sorunu da araştırmalarım sonucu çözdüm. Nasıl mı ?

TaoBao Focus isimli şirketle. Bu emiceler taobao.com üzerinden sizin için parçaları alıyorlar %10 komisyonla ve size kargoyla gönderiyorlar.

Ancak uyarayım, Çinden kargo hiç de sandığınız kadar ucuz değil. Aslına bakarsanız aliexpress.com daki ürünlerin daha pahalı olmasının sebebi biraz da bundan.

Adamlar freeshipping derken aslında düşük maliyetli ürüne kargo parası ekliyorlar. Hatta çoğu zaman ürünün değerinden de fazla.

Ama taobao.com'un avantajı sadece ucuzluk falan değil. Kaldı ki kargo ve komisyon ücretiyle aliexpress.com ile aynı kapıya çıkabiiyor.

taobao.com sınırsız çeşitlilik ve aradığınız her parçanın mevcudiyeti ile dikkati çekiyor.


Nitekim ben de parçaları burdan aldım. Ancak çok da ucuza gelmedi fakat en azından aradığım parçalara ulaşabildim.

bkz. taobao.com , taobaofocus.com

Uyarı ! Bu işler zor işler, yıpratıcı işler. Özellikle parçayı aramak (çince bir sitede), bulmak, aracı firmayla iletişime geçmek, parçaları almak, parçaların kontrolünü yapmak, kargo hesaplamaları, kargonun TR'ye ulaşması, tonla ürünü ticari amaç olmadan güm rükten çekmeye çalışmak !!!!

Uyarı 2 ! Bu tür bir işlemde yapılacak kadar çok ürünü ticari işlem olmadan gümrükten çekmek, yürek ister !!! :D
Hem kargonun maddi/fiyat yönünden büyüklüğü hem de hacim ve kg olarak büyüklüğünden dolayı imkansıza yakın. Ama ben inancımla imkansızı başardım, gümrük memuruna yaklaşık 1 saat dil döküp ağlamam gerekti ! :D

Ancak bu şekilde beyanname açtırmadan, sadece kdv + gümrük vergimi ödeyerek ürünü teslim alabildim ki ben bile haa şaşırıyorum nası yaptım diye :D

06Serhat
02 Eylül 2015, 22:06
Başarılar dilerim.

Ertugyigit
02 Eylül 2015, 22:31
Takip + başarılar ve kolay gelsin bileğinize kuvvet

stalnoy kon
02 Eylül 2015, 23:12
Devam !!!

Bu bilgiler değerli ama çok detaylı, biraz da sıkıcı bilgilerdi. İşin biraz daha teknik kısmına girmenin zamanı geldi.


Yaklaşık 10 gün sonra parçalar elime ulaştı. Baya pahalı bir alışveriş oldu, yani bayaa :D

Gelen parçalar ;

Not : Gelen parçaların motor bloğu ile ilgili olanlarının hepsi Orjinal Shineray üretimidir. Yani motorun asıl üreticisinin.
Buna silindir piston kiti de dahildir. Çünkü çinde bu motorun bir de 300cc olanı mevcut.

- 300cc Complete Cylinder&Piston Kit
(76mm çaplı) Silindir, Piston, Sekmanlar, Piston Pimi, Pim tutucu sekmanlar, Metal conta.

- 300cc (76mm silindire uyumlu) Cylinder Head Housing - Silindir Kafası/Kapak
Not: Neden orjinal silindir kafasını kullanmadığımı altta çok çarpıcı bir bilgi ile açıklayacağım.

- Sübap aksamları komple ; sübaplar, yaylar, şimler, tutucular, yağ keçeleri, kadehler
- Eksantrik milleri intake ve exhaust olmak üzere 2 tane. Aslında ikizdir bunlar ama yönü var işte.
- Komple Conta seti (ki bu motorun kullanıcılarına bir kıyağım olacak, contaların ölçüerini çıkardım yani çizdim. Elimde var artık. Kilingrit conta tipi olduğu için, 0.5mm kalınlığındaki klingrit rulo contadan istediğim zaman kesebiir durumdayım. Ama ihtiyacım yok açıkçası)
- Sağ radyatör tankı
- Marş motoru
- Komple orjinal sinyal takımı
- Stop lambası
- Far
- Regülatör, ateşleme bobini, başlangıç rölesi
- Komple kablo takımı
- Sağ sol konsollar/tuş takımı.
- Kübütör kapağı contası

falan fişman valla ben bile sıkıldım..

Hepsinin çıkması elimde duruyor, ne yapacağım bilmiyorum artık :D

Neyse artık başlıyorum !

İlk başta motorun sıkıntısız seyahat etmesi için, radyatör ve marş motorundan başladım değiştirmeye.

Statör kapağını sökmekle başlıyoruz ! Aynı zamanda statörün halini de görmüş oldum.
Canavar gibi hiç birşey yok !
Zaten yaptığım akü ölçümlerinde motor çalışırken aküye gelen 14 ile 14.5 volt arası bir enerji ölçmüştüm.
Ki bu aralık akünün şarj edilebilmesi için yeter de artar bile.

http://imageshack.com/a/img901/5227/e4nYc0.jpg

http://imageshack.com/a/img673/1291/sOmLo8.jpg
Devam edecek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

Napıyoruz ? Durmuyoruz !

Hemen ardından Marş motorunun ve radyatörün sökülmesi. Takibinde yerine yenilerinin takılması.

Marş Motorunu söktüğümde gördüğüm manzaraya şaşırmadım desem yalan olur. Arkadaş o nasıl bir kömürleşmedir ya ?
Sen o hale nasıl geldin loooo ? Allahtan sıfır parçalar vardı elimde..

http://imageshack.com/a/img537/1429/kvv2QG.jpg

http://imageshack.com/a/img905/2561/hDiAY7.jpg

http://imageshack.com/a/img910/1848/048Xnm.jpg

http://imageshack.com/a/img540/511/eBpHEZ.jpg

http://imageshack.com/a/img907/7348/ilnl8o.jpg

Devam etti...

yüksel66
02 Eylül 2015, 23:25
İnşallah bizede yer vardır takipteyim

stalnoy kon
03 Eylül 2015, 00:20
Safları sıklaştıralım, arkayı beşleyelim beyler !

İlginiz için teşekkür ederim. Bunlar daha sadece başlangıç daha neler olacak neler...

O ka fazla şey yaptım ki ben de geriye döndüğümde, ya ben bunları kendi başıma ne akla hizmet yaptım diyorum..


Deli dyollağ bana, desinlev devişemem, mevsimler devişemez, vay.

devam edeceğim (aslında bitti de, part part veriyorum inceden) :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

Devam ! Devam !


Parçalar adeta yerlerine oturmak için sabırsızlanıyorlar, abi ! beni tak ! diyorlar..

http://imageshack.com/a/img540/1403/NDawDC.jp

http://imageshack.com/a/img538/8286/NNhey2.jpg

http://imageshack.com/a/img903/9052/VJV8b0.jpg

Ve artık başlıyorum, gece gündüz demeden sürecek 2 aylık bir çalışmanın startını verdim.

Motoru dağıtıyorum.. herşey sökülecek, sadece şasi, radyatörler, gidon ve süspansiyon sistemleri kalacak.

http://imageshack.com/a/img537/3341/CCRAXE.png

A.Türker
03 Eylül 2015, 00:29
Takipteyim. Mengü nerede? Bir sürü teknik sorusu olacaktır şimdi :D

Sokollu
03 Eylül 2015, 00:37
Supermoto oldu da destek mi vermedik, eline koluna sağlık heyecanla bekliyoruz reis ::haapppy:::fool::::158::::158::::158::

drz400 sm'ye ne oldu ki bu arada ?

stalnoy kon
03 Eylül 2015, 00:51
Supermoto oldu da destek mi vermedik, eline koluna sağlık heyecanla bekliyoruz reis ::haapppy:::fool::::158::::158::::158::

drz400 sm'ye ne oldu ki bu arada ?

:) sağol desteğin için. onu sattım maddi sıkıntılar falan..

Mirable
03 Eylül 2015, 01:02
Uu supermoto alırım bi dal.

ülgenhan
03 Eylül 2015, 01:04
Mesajım bulunsun. Sonucu merakla bekliyoruz.

gursus
03 Eylül 2015, 02:25
elinize sağlık çok güzel ve başarılı bende İzmir deyim yardıma gelebilirim seve seve.

peypazar43
03 Eylül 2015, 04:48
Takip. Merakla bekliyorum sonucu :)

berk_cglr
03 Eylül 2015, 09:07
oo sm topiği alırım bi dal :cherry: bu arada bendede bu moto calibre var bende düşünüyordum motoru cc yi yükseltmeyi acaba komple kit vede marş motoru kaça geldi toplam maliyet olarak

stalnoy kon
03 Eylül 2015, 12:07
Tanrı benim çobanımdır, o beni uçsuz bucaksız çayırlarında güdmüştür ve bu sayede ben züpermotoyu bulmuşumdur...


Giderek ciddileşiyoruz ! İşler ciddiye biniyor..

Ama o kadar da değil :D Fonda Daft Punk - Harder Better Faster çalarken işlerime devam ediyorum..

Önemli Uyarı ! Bu topikte gelişi güzel, araya sıkıştırılmış detaylar olabilir, ilerleyen paylaşımlarda vay ben bilmedim vay ben duymadım nerdeymiş o ya görürsem, eksozunuza darı koçanı tıkarım.. baştan söyleyim


İlk başta gelen, taobao.com'dan aldığım 300cc Piston Silindir Kit'i, orjinal silindir kafası ile uyuşmadığını söylemeliyim. Bu bilgilendirmeyi bana satıcı yapmıştı. Almadan önce 'bak arkadaşım, orjinal silindir kafasına takarsan, 300cc (76mm lik ) silindir gömleği, orjinal silindir kafasına giren su kanallarını kapatır, sen de hararetten motoru eline alırsın demişti.

76mm ye uygun silindir kafasını/kapağı için bana orjinal(71mm) kapağın 4 katı daha fazla fiyatla teklif vermişti.

Dedim bu beni tokatlayacak herhalde, ama fotoğrafları atınca gerçeklik suratıma çağlayan şelalesi gibi çarpmıştı..
Çok pahalıydı ama aldım.. Herşey tam olmalıydı..

Bkz. fotolarda net bir şekilde görülmektedir..

http://imageshack.com/a/img540/817/TyP4lc.jpg

Burda da bana satmak istediği 300cc kit'e uygun kapakla orjinal kapağın karşılaştırması var.

http://imageshack.com/a/img538/5233/BU40Zl.jpg



Eh, adam haklı beyler.. Masraftan kaçıp, bunu farketmeden orjinal silindir kafasını taksaydım, büyük ihtimalle hararetten motoru elime alırdım..

Tabi sanayi de freze ile o kanallar genişletilebilir. Ama ben herşey tam olsun istedim.. Adlım, herşeyim hazır artık.



Bu inspection dan sonra, freedomoto projesine farklı bir açıdan devam ettim.
Ben motor bloğuyla uğraşırken, bir de bütün grenajları boyama işine giriştm.

İnanın bu iş hiç de kolay değil, hatta motoru dağıtıp toplamaktan daha yorucu diyebilirim.
İşin içine estetik girince, işin süresi 2 atına çıkıyor.

Doğru boya / sertleştirici oranı, fırınlama, İzmirin 44 dereceyi bulan sıcağının altında boya tiner kokuarıyla çalışmak
ölümcül derecede zor idi... bütün grenajları söküp, üstlerinden stickerları çıkardım..
Motorun stickerları hayret edecek derecede dayanıklı ve kalın. Yapışkan özelliğini de kaybetmiyor.

Neyse, boyama işinden önce, tabi ki parçaların vernikten arındırılması var..

Saatlerce süren bir kaç kademeden oluşan zımparalama işlemi... Heryeri ince ince..

Ne yazık ki bu süreçte foroğtafım oldukça az. Özellikle zımparalama, plastik astar atma aşamasında olddukça az.

Fotoğraflar, boyama ve vernik aşamasına ait.

Ben malzemeleri izmir 1. sanayine Renk Ticaretten aldım. Reklam olarak algılanmasın, ordakiler samimi bir şekilde bana yardım edip, neyi nsaıl yapacağım konusunda bilgilendirdiler.
Ve her seferinde bana özel, spreye sertleştirici oranı yüksek 'oto' boyası bastılar. Boya kalitesi ve mukavemeti mükemmel derecede.

Sağolsunlar..


http://imageshack.com/a/img540/6662/WhOYTC.jpg

http://imageshack.com/a/img537/3020/m5oHWA.jpg


http://imageshack.com/a/img537/2415/aX4e4j.jpg

http://imageshack.com/a/img540/2729/EDFTqi.png


devam edecektirdi...

GaCCaLL
03 Eylül 2015, 23:57
Aliço eline koluna sağlık yanlız anlamlandıramadığım bir resim sözkonusu.

Buyrun.

http://i.hizliresim.com/lyPLzQ.jpg

takipteym :bounce:

stalnoy kon
04 Eylül 2015, 02:27
Parçaların haşmetini vurguladım U-nuz/taaa, ama çok da manalı değilmiş evet :)

Savol :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

Şukela detaylarla devam ediyoruz..


Radyatörden, silindir kafasına su aktarımı sağlayan hortumun takıldığı adaptörde bir termostat bulunuyor.
Aynı arabalarda olduğu gibi. Bu motora göre değişir. Ancak ortalama 50 ile 70 derece arası açması lazım.
Ben de termostatı kontrol etmek istedim.

Nasıl mı ? Olay aslında çok basit, alttaki resimde bulunan termostatı bir cezveye suyla birlikte koyup açılana kadar
ısıtıyorsunuz, açıldığı andaki sıcaklığı su termometresi ile öçüyorsunuz.

http://imageshack.com/a/img673/9291/S3Ncfl.jpg


Benim termostatım 70 derece civarında açıldı ki bu ideal çalışma sıcaklığı için yeterli.


Bundan sonra ne olur ne olmaz diye, elimde komple bulunan orjinal conta setinin bir yedeğini almak istedim.
Bunu yaparken kullandığım materyal, sanayide herhangi bir contacıda bulabileceğiniz 0.5 mm Kilingirit Kağıt conta.
Ki zaten orjinali ile aynı materyal ve kalınlıkta.

Şu şekil..

http://imageshack.com/a/img537/9180/aqXqel.jpg

Eğer contanın orjinali yoksa, debriyaj ve statör kapaklar gibi yerler için, conta çıkarmanın kolay bir yolu var.

Örneğin ; debriyaj kapağını motordan sökün. Kağıt conta rulosunu bir tahtanın üzerine koyun.
Üstüne kapağı koyun ve plastik ya da normal çekiç yardımıyla kapağın üstüne vurun çok sert olmamak kaydıyla.
Kağıt conta arada ezilip, kapağın şeklini alacaktır.
Bu sayede kapağı kaldırdığınızda, contanın şeklini göreceksiniz.
Kenarlarından falçata yardımıyla kesin.

Contanız hazır !

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------

Sonunda resimleri küçültmeyi başardım, böyle eşşek gibi koyduğumun farkındaydım :D

Motor bloğuna girişmeden önce, projenin başka bir parçası olan, elektrik tesisatını yenileme işine giriştim.
Çünkü far ve sinyaller bir türlü adam gibi çalışmıyordu. Ben de elim değmişken herşeyi yenileyim dedim.

Bu iş yaptığım en karmaşık ve zor işlerden biriydi açıkçası. Şimdiye kadar çözdüğüm en karmaşık bulmaca diyebilirim.

Ana tesisat elimde yedek olarak vardı. Ama bu tesisat ancak motorun temel fonksiyonları içeriyordu.

(akü bağlantısı, marş rölesi, ateşleme bobini, radyatör fanları, regülatör ve kafa bölümüne giden ana enerji kablosuyla, şasiler)

Yani ; far, sinyaller, stop lambası, korna ve konsolları ( ki tam bir zulümdü ) tamamen sıfırdan kurmam gerekti.

Bunlar çok fonksiyonlu olması ve hem paralel hem de seri bağlantılar içermesi açısından, inanılmaz karmaşık bir yapısı vardı.

Ve ana tesisatta kontak bile yoktu. Onu da kendim yaptım.

Yaklaşık 5 gün süren şöyle bir çalışma ile (bkz. altta)

http://imageshack.com/a/img910/6740/cDg99I.jpg

http://imageshack.com/a/img673/5971/chPFmf.jpg

Tesisatı tamamen bitirdim.

Şu şekil birşey varmış orda..

http://imageshack.com/a/img903/2886/3g4iS4.jpg

Artık motor bloğuna girişmenin zamanı geldi...

Ahmetcan45
04 Eylül 2015, 02:44
Takipteyim Sonucu beklicem güzel işler çıkarmıssın :D :cat::cat:

biosferist
04 Eylül 2015, 03:24
hayretle takip ediyorum :)

Seko
04 Eylül 2015, 08:20
Bu tip çalışmalar içerisinde şimdiye kadar gördüğüm en detaylısı... Kendim de yapabilsem aynı kafayla yapardım :) Sonucunu da gerçekten merak ediyorum ama bu kadar özen sonrası mutlaka mükemmel olacaktır.

Kolay gelsin.

maktama
04 Eylül 2015, 09:09
İşyerindeki güvenlik kısıtlamaları dolayısıyla resimleri göremiyorum ama sadece anlatımları okumak bile çok güzel:) Ankara'da böyle bir işe girişecek olup da "Şu işin ucundan tutacak biri yok mu ?" derseniz ben burdayım. Şu işin sadece siz yaparken fotoğraflarını bile çeksem çok şey öğrenebilirdim.

stalnoy kon
04 Eylül 2015, 11:14
Teşekkürler dostlar, beni onure ediyorsunuz.

Bunlar, anlatacaklarımın yarısı bile değil :)

Akşam devam edicem, takipte kalın :)

eroceto
04 Eylül 2015, 12:25
Takipteyim bende :)

İlerde süpermotoya geçmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse.. Bitmiş halini sabırsızlıkla bekliyorum, kolay gelsin :)

CT.ATC
04 Eylül 2015, 12:55
Ne kaparsak o kâr. Takipteyiz :)

YouSuffer
04 Eylül 2015, 13:26
devam valla harika becerikli insanlara hayranım ya :)

stalnoy kon
06 Eylül 2015, 18:56
All because, i hoped that you'd be something different..



Tikkat ! P harfim çalışmıyor. Onun yerine q kullanıyorum.

Geldik zurnanın, piston ! silindir ! sekman ! sübaq ! eksantrik ! dediği yere.


Silindir bloğu ve silindir kaağını, motoru ankaradan izmire getirdiğimde zaten sökmüş idim ve debriyaj ve statör kaqağını sökmüştüm.
Bunun amacı motoru baştan aşağı yıkamak istememdi.
Zaten diğer işlemlerle uraşırken motoru olduğu yerde tamamen benzinla doldurum sonra sağdan soldan akıtmamla geçti.

İçinde parça veya talaş olmasından süqheleniyordum, bu yüzden motoru mazotla yıkamak istedim.

Bunu yaarken bir arkadaşım da bana yardım etti, motoru neredeyse ters çevirmek suretikle tamamen qislikten ve eski yağdan arındırdık.

İçinden beklediğim gibi talaş çıktı, yani yıranan arçaların aluminyum atıkları.

Ancak bu çok normal, herhangi bir motoru yağdan arındırısan, benzin yüzeyinde bu qarçalar görünür.

Allahtan asıl korktuğum, irili ufaklı aluminyum veya metal qarçalar çıkmadı..

Onlar çıkarsa bi kere daha düşünün, bu motor ne halde diye :)


bkz. qistonsuz kalmış krank kolunun dramı..

http://imageshack.com/a/img673/8640/W1nxMx.jpg


Evet, silindir kafası, silindir, qiston (klavyemdeki p harfi bozuk) komqle çıkarıldı.

Motorun içi benzinle yıkandı, tertemiz oldu.


Geldiiiikkkkk PİSTONU takmaya !!!

Eski qistonumuz 71mm çaqlı idi. 250cc için ideal bir boyutu var.

Yeni taktığımız 76mm çaqlı big bore kitte sekmanları ve silindiriyle birlikte gelen qistonumuz.
Yine bu motor için üretilmiş silindirle kusursuz çalıması için, set halinde gönderiliyor.

Bu işlemden sonra motor 295cc ye yükselecek !


DİKKAT ! EN ÖNEMLİ KISIMLARDAN BİRİNDEYİZ ! SEKMANLAAARRR !!!

bkz...

http://imageshack.com/a/img537/6531/PxkVCr.jpg


5 adet sekmanımız bulunuyor. resimde görüldüğü üzere.

bunlar soldan sağa sırasıyla ;

1- 1. Komqresyon Sekmanı : bu sekman yanma esnasındaki ilk komqresyonu göğüslemektedir.

2 - 2. Komqresyon Sekmanı : Basit tabiriyle 1. komqresyon sekmanının kaçırdığı basıncı yakalar diyebiliriz.

3. Üst/yğlama sekmanı tutucu sekman : ortadaki yağlama sekmanını tutan üst sekmandır. Aynı zamanda, silindir duvarındaki yağı, aşağı hareket esnasında, aynı bir satula gibi sıyırır. Böylece motorun yağ yakmamasını sağlar.

4. Yağlama sekmanı : krank tarafından geliq qistonun altından kanallar vasıtasıyla iletilen yağın, kendi içersinden geçerek,
silindir duvarını yağlayan sekmandır. Bu sekman sayesinde silindir duvarı bu aşırı sürtünemeye dayanır.

5. Alt/yağlama tutucu sekman : 3 numaralı sekmanın yatığının aynısı. Zaten ikizdir bu sekmanlar.


Tikkat !

Sekmanları qistona takarken mümkün olduğunca nazik olmaya çalışın. Sekmanlar hem kolay kırılabilir, kırılmasa bile bükülebilir.
Tecrübesiz ve özensiz ellerde, çöq olabilir.

Bir diğer önemli mesele sekmanların yönüdür. Çoğu sekmanın üstünde işaret yada harf vardır. Ve bu harfin olduğu taraf üste gelir.

Ancak eğer her hangi br yazı yoksa da sekmanları yönünü belirlemek için eski usül bir yöntem var !


Bunu yazı ile nasıl anlatacağımı tam bilmiyrum. Ama basit şekliyle, sekmanların ayrıldığı noktayı, sekmana ortada bastırarak birleştirin.
Sonra biraz daha bastırın sekmana. Eğer sekman birleşme yerinden aşağı doğru kıvrılıyorsa, doğru durumdadır. Yukarı kıvrılıyorsa, yanlış.
Umarım anlamışsınızdır. Bu yöntemi ileride görselli videolu bi şekilde açıklarım.

Ayrıca, sekmanların dış kenarlarınıda armak ucunuzla kontrol edebilirsiniz. Keskin olan taraflar aşağı bakmalı...


Birazdan sekmanları takılmış qistonun krank koluna takılışı anlatılacak !

Takite kalın !

Ercan Bacako
10 Eylül 2015, 15:38
kolay gelsin takipteyiz.

erhan_karagoz
11 Eylül 2015, 13:11
Sahibinden com a bakmasak konudan haberimiz olmucak çok ayıp .

Çok deli olmuş yavvv bide merak ettiğim eski 275 cc üst kapakla uyuyormu ondada böle kanalların uyumsuzlugu varmıydu

Mamba09
11 Eylül 2015, 13:20
Hocam çok güzel çalışmışsınız elinize sağlık.
Bu arada espri güzel. p harfi bozuk diyorsunuz ama p yazıyorsunuz :D

centil40
22 Eylül 2015, 22:02
Haydi, bekliyoruz. :)

stalnoy kon
24 Eylül 2015, 12:20
Merhaba arkadaşlar, bu aralar çok yoğunum biraz ara verdim. Yakında devam edeceğim.

P harfini koyala yaPıştır yöntemiyle yazıyorum dostum.

ozgur325
24 Eylül 2015, 12:59
Yüksek oranda dram içeren bir başlık bu... açeydik gollarımızı gitme diyeydik de burada beraber yapaydık şinanayı, ağlattın bizi ali :'( kötü kalpli tatar, vizörün açıkken içeri at sineğa girsin...