PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir yağlama basit bir soru



Kingmokoko
23 Ağustos 2015, 14:07
Zincir yağlarken önce temizlemek gerektiğini biliyorum. Ancak uzun yolda yada müsait olmayan durumlarda temizlemeden yağlama yaparsak bir zarar yada faydası olur mu?

BlackGhost
23 Ağustos 2015, 14:20
zincir temizliği çoğu kişi için sıradan yada kulak arkası edilen bir konu.
tavsiyem şu şekilde olacakdır;

-zincirinizi önce ucuzundan bir zincir temizleyici ile iyice yağını sökün.zaten tek tüp sprey bitecekdir,bitirinde yağ birikintisi bırakmadan.Şayet temizleyici spreyiniz yoksa wd40 ile yağını tamamen çözün.
-yağı akıttıkdan sonra zinciti komple bir bez yarıdmı ile temizleyip üstünde yağ birikintisi bırakmadan zincirin öz demirini parlattığınızdan emin olun.
-bu işlemlerden sonra zincirinizi yağlayıp bir gece bekletin.Ben genelde motul yağ kullanıyorum ve yağlama işleminden sonra bir gece motoru bırakıyorum,ertesi gün zincir yapışkan bir sakız misali hale geliyor ve sağlıklı bir yağlanma sağlanıyor.GEnelde yapılan yanlış zinciri yağlar yağlamaz yola koyulmak oluyor,bu yanlış bir gece motoru dinlendirmeniz ,zincirin üstündeki yağın kurumasını beklemeniz gerek.

EN sağlıklı zincir yağlama yöntemi bence bu şekildedir.Kendim uyguluyorum hiç problem yaşamadım.

ayzek
23 Ağustos 2015, 14:37
normalde zincirimiz toz toprak aşırı kir birikmişse temizleyip yağlamak hatta bir süre bekletmek en uygun olan yöntemdir birçok zincir spreyi zaten zincire yapışıyor fakat hemen yağlayıp yol çıkarsan zincir bu yağın bir kısmını atıyor lastiğinide yağlıyor buda nadirde olsa kayıp düşmene etken olabilir.Ama gel gelelim uzun yola çıkacaksın yola çıkmadan zincirini yağladın veya zincirin temiz ama yağ kurumuş vs hemen devam edeceksen inceden bir tıs olay tamamdır çok fazla yağlamadan sıkıp devam edebilirsin

BatuhanK
23 Ağustos 2015, 14:38
Wd40 ın çözücü özelliği zincirdeki o-ringlerin ömrüne olumsuz etki etmez mi?
Ek olarak 1 gece beklemeye gerek yok, uzun bir süre. Sıkılıp yola çıkılsa dahi kaliteli bir yağ kullanıyorsanız yağ zincirden atmıyor. 15-20 dakika yeterli hiç sıçratma olmaması için

bilginozi
23 Ağustos 2015, 14:41
Otomatik zincir yaglama yapsaniza sorunu kokten cozersiniz.

Olcay Avşar
23 Ağustos 2015, 15:31
en önemlisi motoru calistirarak temizlemeyin, parmak koparan cok arkadasimiz var.

gerisi cok önemli degil, zincir işte, eninde sonunda değişecek. supriz bir sekilde kopmasin yeter.

BlackGhost
23 Ağustos 2015, 15:38
Wd40 ın çözücü özelliği zincirdeki o-ringlerin ömrüne olumsuz etki etmez mi?
Ek olarak 1 gece beklemeye gerek yok, uzun bir süre. Sıkılıp yola çıkılsa dahi kaliteli bir yağ kullanıyorsanız yağ zincirden atmıyor. 15-20 dakika yeterli hiç sıçratma olmaması için

wd40 için o ring zincirde denemedim ama bir sorun olacağınıda sanmıyorum,sadece yağı çözüp üzerinde kurutmadan bezle temizlikden sonra yağlamanın problem teşkil edeceğini düşünmüyorum.o ring zincirde olsa wd40 çözücü bir madde,aşındırıcı değil.

15-20 dakika bekleme konusunda yağdan yağa farklılık gösterebilir,ben motul kullandığım için biliyorum birkaç saat motora dokunmamak lazım sağlıklı bir yağlanma için,ben sadece işimi sağlama almak adına söyledim bu yöntemi.

ayrıca olcay avşa'a katılıyorum,işgüzarlık edip "bana bişey olmaz" mantığı ile motoru çalıştırıp yağlama yapmak tam bir embesillil bana göre.en pro sürücüler bile bu şekil yağlama yapmaz,manuel elle lastiği çevirerek yavaş yağlama yaparak en etkili çözüm elde edilir.

BatuhanK
23 Ağustos 2015, 16:59
Yağlama değil de silme işi daha sakat motor çalışırken. Sonuçta yağ kutusunun ucunda uzunca bir plastik boru var. Parmaklar en az 15-20 Cm uzakta duruyor.
Wd40 yine de havalı silahlardan da biliyorum, o ringlerde kuruyup çatlamaya neden oluyordu. Başka bir sitede 1 gün wd40 içinde bırakılan o ringte %1 küçülme görülüyordu. Fakat açık havada bırakılsaydı sonuç muhtemelen daha kötü olurdu.
Tabi şu da var, o-ring wd40 à maruz kalıp, daha sonra 'yıkanarak yağlanırsa' etkisi minimum olur muhtemelen.

Konuya gelecek olursak yağlı zincir, yağlı zincirdir. Eğer motosikleti avrupada, Amerikada kullanıyor olsaydık muhtemelen temizleme aralığımız daha uzun olurdu. Fakat türkiyede yollar, sokaklar ve hava tozlu. maksimum 2 yağlamadan sonra zincirdeki yağa yapışıp kalan tozdan dolayı temizlemek gerekiyor.

pcmnyk
23 Ağustos 2015, 17:28
En onemli sey yagli olmasi digerleri musait zamanda yapilabilir.

capozzz
23 Ağustos 2015, 17:41
Yıllardır zincirli motor kullanmadım. Ama kullandığım zamanlarda çok tecrübeli, gerçek motorcu abilerimden öğrendiğim şuydu (şimdi teknoloji değişmiştir falan ise bilemeyeceğim);

1- Zincirin her yağlanma zamanı geldiğinde önce temizlik YAPILMAZ. Sadece artık çok çamura bulanmış, ya da kat kat üzerinde yağ birikmiş ise temizlenir. Mesela, çok dağda çamurda gitmiyorsanız 1500-2000 km de 1 temizlik. Çünkü temizlikte kullanılan çözücü maddelerin tamamı O-ring lere bir şekilde zarar verir ömrünü düşürür. En az zararı da gaz yağı verir.

2- En güzel yağlama, zincir yağlandıktan sonra en az 2 saat bekleyerek olur.

F54
23 Ağustos 2015, 17:58
Bu işi biz çok abartıyoruz zincir uzun yolda temizleme işi o kadar abartılıyor ki yaw geziye çıkmışsın keyfini çıkar gezmene bak 400 500 km de bi yağla devam

oguzhan6161
23 Ağustos 2015, 17:59
zincirinize sakın wd40 sıkmayın zincirin oringlerine zarar verir.

dadaş-bb
23 Ağustos 2015, 18:30
Yoldayken mola verdigimiz de birazda molayi uzun tuttugumuz zaman normal olarak yaglama yapip yolumuza devam etmeliyiz.

Eger uzun yola cikacaksaniz zaten bakimlarini yapmaniz lazim. En guzel ve saglam temizlik su sekilde olur.

Gaz yagini genis bir kaba dokeriz.
Zinciri baglanti yerinden sokeriz ve dislilerden cikaririz ilk once pis yagi tozu kirli bezle bir kere siler ve zinciri gaz yaginin oldugu kaba koyariz.
Daha sonra baska bir bezle ve basit bir firca veya dis fircasi ile on disliyi ve cevresini guzelce yikar siler temizleriz.
Arka disliyide gaz yagiyla guzelce temizleriz.
Kabin icindeki zinciri cikarip guzelce fircayla yeniden gaz yagiyla siler aralarindaki pisliklerini temizleriz.
Zinciri ve dislileri kuru besle kurulayip temizledikten sonra dikkatlice yerine takariz. Daha sonra guzelce yaglariz ve bir kac tur tekeri vites bostayken cevirir yeniden yaglariz.

Bakim ve temizlik bitmistir. Yag zincire ve dislilere yeterince nufuz etmistir rahatca yola cikabiliriz. 300-500 km de bir zinciri kontrol ederek yaglama yaparak yola devam ederiz.

pcmnyk
23 Ağustos 2015, 18:41
zincirinize sakın wd40 sıkmayın zincirin oringlerine zarar verir.
Wd40 sıkın zararli degildir. Wd40 motorun heryerine sıkabilirsiniz. Ben yillardir motorun her yerine sıkarım tertemiz olur ama ardindan balata spreyi sıkmak şartıyla.

oguzhan6161
23 Ağustos 2015, 19:02
Wd40 sıkın zararli degildir. Wd40 motorun heryerine sıkabilirsiniz. Ben yillardir motorun her yerine sıkarım tertemiz olur ama ardindan balata spreyi sıkmak şartıyla.

Canım arkadaşım burada ben yaptım olduculuk diye birşey yok. wd40 zincirin oringlerine zararlıdır. Onun yerine zincir temizleme spreyi kullanabilirsin. wd40 pas sökücüdür.

BlackGhost
23 Ağustos 2015, 19:11
Canım arkadaşım burada ben yaptım olduculuk diye birşey yok. wd40 zincirin oringlerine zararlıdır. Onun yerine zincir temizleme spreyi kullanabilirsin. wd40 pas sökücüdür.

wd40 ı sadece pas sökücü olarak görmemeliyiz,wd40 sağlam bir "çözücüdür" zincirlerdede kurum yağ yada yapışmış olan katran yağı sökmek için kullanılabilir,bu işlemden sonra zincir temizlenerek motor yağı kullanılabilir,zararı olmaz.

Ancak wd40 sıkıp ,temizlensin yada temizlenmesin yağlanma yapmadan bırakılır ise sıkıntı yaratabilir.

wd40 burda zincir temizliğinde alternatif bir seçenekdir.

BatuhanK
23 Ağustos 2015, 19:18
WD 40, gazyağı, mazot sıralamasından sonra kullanılabilecek Son seçenekte. Zübcirde o ring yoksa da wd40 à boş yere para vermeyin. Yarım litre benzinle çok daha etkili bir temizlik olur, kendiliğinden uçar gider

oguzhan6161
23 Ağustos 2015, 21:37
wd40 ı sadece pas sökücü olarak görmemeliyiz,wd40 sağlam bir "çözücüdür" zincirlerdede kurum yağ yada yapışmış olan katran yağı sökmek için kullanılabilir,bu işlemden sonra zincir temizlenerek motor yağı kullanılabilir,zararı olmaz.

Ancak wd40 sıkıp ,temizlensin yada temizlenmesin yağlanma yapmadan bırakılır ise sıkıntı yaratabilir.

wd40 burda zincir temizliğinde alternatif bir seçenekdir.

wd40 oringleri eritir bu bizzat denenmiş ve tescillenmiştir :) ama yine de siz bilirsiniz.

BlackGhost
23 Ağustos 2015, 21:48
biz burda zinciri aldık wd40 dolu kaba koyduk bıraktık sonra temizledik demiyoruz.algıda hata var başta.Bu bir seçenektir,her hafta bu işlem uygulansında demiyoruz.ben yaptım sıkıntı çekmedim ama bu 1000km de bir yaptığım bir uygula oldu,elimde temizleyici sprey kalmamışdı.

ayrıca elimdeki motorun zinciride o ring değil,standart bir zincir dolayısı ile benim gibi standart zinciri olanlar alternatif olarak denyebilir.

zapalka
23 Ağustos 2015, 22:47
çok ayrıntılara takılmamak lazım,motosiklet camiası olarak zaten millet zayıf.. bırak adam wd40 sıksın ama yeterki zinciri yağlasın,senelerce motosiklet sürüp zincir yağlamaktan bihaber kişiler var..milletin en azından biraz bilgisi olsun,ayrıntıları zamanla hallederiz zaten. cuma günü istanbul'da akşam üzeri feci bir yağmur yağdı. 15 km boyunca yağmurda sürdüm otobanda,ıslanmayan hiçbiryerim kalmadı. cumartesi günü bi baktım ki zincirdeki yağ tamamen gitmiş. eee ne yapacaz,zincir yağım var ama aradım bulamadım. tuttum wd40 sıktım biraz,çok değil. çok sıksam tümüyle akacak gidecek,zinciri temizleyecek. az sıktım ki biraz da yağlama görevi yapsın. bugün de yaklaşık 300 km yol yaptım,eve gelince baktım,sıkıntı gözükmüyor. en kısa zamanda da zincir yağımı bulup yağlayacağım. o kadar at ile deve birşey değil,biraz mantık kuralım yeter.

ulassal
23 Ağustos 2015, 23:24
gaz yagi yada mazotun zarari oluyo mu ?