PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ZERO ELEKTRİKLİ MOTOSİKLET - 600cc kadar güçlü ve daha torklu 0-100 4 sn :)



akbird
22 Ağustos 2015, 12:54
Geçtiğimiz hatfa Antalya da bi firma Zero elektikli motosikletleri Türkiye ye getirdi. ilk test motorlarını dün test ettim. Beklentim çok düşüktü giderken ama bambaşka birşey bulduk. Ses dışında normal motosikletten farkı yok. Ayrıca gazı verdiğiniz anda bütün tork geliyor. Zero SR modeli 0-100 ü 3.3 sn. Benim fazer i her türlü tokatlar yani :D Çok şaşırıdm çok. Şimdi kısa bi tralier videosu yaptım. Yakında detaylı inceleme videosunu atacağım.



https://www.youtube.com/watch?v=2qIbz6IM0K4

http://i.hizliresim.com/ngJN1V.jpg (https://hizliresim.com/ngJN1V)

http://i.hizliresim.com/aD1NkQ.jpg (https://hizliresim.com/aD1NkQ)

http://i.hizliresim.com/VL3zkZ.jpg (https://hizliresim.com/VL3zkZ)

https://www.youtube.com/watch?v=2qIbz6IM0K4&feature=youtu.be

https://www.facebook.com/motorcuhikayeleri

Laminon
22 Ağustos 2015, 12:58
Dünyanın en verimsiz motorları araba motorlarıdır enerji kullanımı bakıldıgında

En verimlisi ise elektrikli ısıtıcı

Elektrigin gucunu kucumsemeyın kullandıgımız motor blokları çok dusuk bır verım ıle calısıyor

fatih.
22 Ağustos 2015, 13:04
bu motora binilmez
sessiz film'mi izlenir

zileliorhan
22 Ağustos 2015, 13:12
2 yıl önce ilk cub motoru almadan önce, elektrikli cublara heveslenimş ve biraz araştırmıştım. Bu motorda da önemli olan tek konu batarya. Bazı sorular şunlar:
1.Dolu batarya ile ne kadar km gidiyor.
2.Batarya kaç saatte tekrar doluyor?
3.Bataryanın hangi arızaları garanti kapsamına giriyor?
4.Yeni batarya kaç lira?
Çünkü bunlar sık sık batarya arızası veriyor

ARçİL
22 Ağustos 2015, 13:15
Fiyatı ne kadar. Elektriklide en büyük sorun şarj,menzil,beyin arızası bu nedenlerden dolayı alınmaz. ikinci el piyasası ölü külliyen zarar.

Usercom
22 Ağustos 2015, 13:21
2 yıl önce ilk cub motoru almadan önce, elektrikli cublara heveslenimş ve biraz araştırmıştım. Bu motorda da önemli olan tek konu batarya. Bazı sorular şunlar:
1.Dolu batarya ile ne kadar km gidiyor.
2.Batarya kaç saatte tekrar doluyor?
3.Bataryanın hangi arızaları garanti kapsamına giriyor?
4.Yeni batarya kaç lira?
Çünkü bunlar sık sık batarya arızası veriyor

Bence menzil de bir sorun hocam elektriklilerde

E-cublar ortalama menzil 60-70km aku zayıflayınca o kadar yapmıyor bile
yani evden en fazla 35km uzaklaşabiliyorsun :)

Elektrikliler geleceğin motorları ama gelişmeye ihtiyaçları var gelecekte çok daha iyi olacaklar

1914 model indian two-sixty 1000cc olmasına rağmen max hızı 89km/h

Elektrikliler şimdiden 600cc geçebiliyorsa ileride kim bilir ne olur :)

akbird
22 Ağustos 2015, 13:22
Hafta içi detaylı inceleme videosu atacam. Orada sorularına cevaplar var zaten. Kısaca açıklayım Genede.

1. 660.000 km pil garantisi
2. sakin kullanımda 300 km ye kakdar menzili var
3. 2 saatte sarj olabiliyor
diğer sorularını hakkında fikrim yok :D

Mengu16
22 Ağustos 2015, 13:30
660 bin km pil garantisi nasıl olur 60 bin olmasın o. Bataryaların 60 bin km dayanması da gerçekten çok iyi.

zileliorhan
22 Ağustos 2015, 13:34
Hafta içi detaylı inceleme videosu atacam. Orada sorularına cevaplar var zaten. Kısaca açıklayım Genede.

1. 660.000 km pil garantisi
2. sakin kullanımda 300 km ye kakdar menzili var
3. 2 saatte sarj olabiliyor
diğer sorularını hakkında fikrim yok :D


1.660.000 km.de bir yazım hatası olmasın. 60.000 km.mi?
2.Bu motorları hiç kimse sakin kullanmaz, 54 yaşındaki bu fakir kulunuz dahi.
3.2 saatte şarz oluyorsa eğer, bu çok iyi.

akbird
22 Ağustos 2015, 13:39
Firmanın bana söylediği rakam bu. Yazımda bi hata yok :D onların yalancısıyım. Aha da katalog

http://i.hizliresim.com/3apWQO.jpg (https://hizliresim.com/3apWQO)

afu35
22 Ağustos 2015, 13:53
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Birde bu konuda hep merak ettiğim birşey var. Akaryakıt kullanan her aracın bir aküsü var ve bu aküyü motordan aldığı güçle şarj edebilme özelliğine sahip. Bu elektrikli motorlara da kurulsa ve çarkın normal dönüş enerjisiyle hem gitse hem de diğer yandan bataryayı şarj etse illa ki harcadığı kadar şarj edemez ama yok mudur böyle bir imkan. Veya zaten öyle mi? Teknik bilgiye sahip arkadaşlar var mı? Sonuçta elektrikli motorda bile bir enerji açığa çıkıyo bu çıkan enerjiyle dinamo falan kullanılamaz mı? Tamamen merak :)

akbird
22 Ağustos 2015, 13:54
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

Net fiyatları henüz yok. Motosikletler yeni gelmiş daha muhtemelen 30 bin tl üstü olacaktır fiyatı. ama şimdi basit bi hesap yapalım.

km de ortalama 25 kr yakan bi makine. 100.000 km de 25 bin tl benzin yakar. ama aynı km de elektrikli olanla firmanın değidine göre 4 bin tl gibi elektrik tüketiyor. ayrıca 100 bim km de yağ- buji- masraflarını da katarsan ohooooo :)

Usercom
22 Ağustos 2015, 13:59
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Birde bu konuda hep merak ettiğim birşey var. Akaryakıt kullanan her aracın bir aküsü var ve bu aküyü motordan aldığı güçle şarj edebilme özelliğine sahip. Bu elektrikli motorlara da kurulsa ve çarkın normal dönüş enerjisiyle hem gitse hem de diğer yandan bataryayı şarj etse illa ki harcadığı kadar şarj edemez ama yok mudur böyle bir imkan. Veya zaten öyle mi? Teknik bilgiye sahip arkadaşlar var mı? Sonuçta elektrikli motorda bile bir enerji açığa çıkıyo bu çıkan enerjiyle dinamo falan kullanılamaz mı? Tamamen merak :)

Saatler boyunca normal hızla pedal çevirsen bile 500wattlik bir e-bisiklet akusunu sarj edemezsin yani elektrikli bisikleti kendim sarj ederek kullanayim mantigi dogru degil

Ayrica termodinamik diye bir şey var bir sure sonra dinamoda üretilen enerjinin çoğu ısıya dönüşecektir

Bir sure gidersin sonrası hüsran :)

ahmetkorkmaz
22 Ağustos 2015, 14:01
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Birde bu konuda hep merak ettiğim birşey var. Akaryakıt kullanan her aracın bir aküsü var ve bu aküyü motordan aldığı güçle şarj edebilme özelliğine sahip. Bu elektrikli motorlara da kurulsa ve çarkın normal dönüş enerjisiyle hem gitse hem de diğer yandan bataryayı şarj etse illa ki harcadığı kadar şarj edemez ama yok mudur böyle bir imkan. Veya zaten öyle mi? Teknik bilgiye sahip arkadaşlar var mı? Sonuçta elektrikli motorda bile bir enerji açığa çıkıyo bu çıkan enerjiyle dinamo falan kullanılamaz mı? Tamamen merak :)

Maalesef böyle birşey mümkün değil. :)

zileliorhan
22 Ağustos 2015, 14:13
Firmanın bana söylediği rakam bu. Yazımda bi hata yok :D onların yalancısıyım. Aha da katalog

http://i.hizliresim.com/3apWQO.jpg (https://hizliresim.com/3apWQO)

Rica etsem kataloğun sol tarafındaki bilgiler de çıkacak şekilde fotoğrafı tekrar yayınlayabilir misiniz? Örneğin 3 farklı şarz süresi var. Bu neye göre değişiyor, görmek istiyorum.

akbird
22 Ağustos 2015, 14:20
şuan ofisten çıktım ama döndüğümde atarım. şöyle açıkaıym biraz. her modelin sarj süresi değişiyor ama ortalama 2 saat cıvarında. süreleri. Standart şarjla 10 saatte doluyor. hızlı sarjla 2 saat civarında. Alacağınız sarj ünitesiyle alakalı veriler sanırım onlar.

ayzek
22 Ağustos 2015, 14:25
Bana jantlar hic guven vermedi o ne oyle sert bir cukura kasise girsen onuda gectim kaldirima cikmaya calissan kiril gider kurdan gibi o ne oyle pulsarin ktm nin bile jantlari kiriliyorken buna hic binilmez

Green Arrow
22 Ağustos 2015, 14:28
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Birde bu konuda hep merak ettiğim birşey var. Akaryakıt kullanan her aracın bir aküsü var ve bu aküyü motordan aldığı güçle şarj edebilme özelliğine sahip. Bu elektrikli motorlara da kurulsa ve çarkın normal dönüş enerjisiyle hem gitse hem de diğer yandan bataryayı şarj etse illa ki harcadığı kadar şarj edemez ama yok mudur böyle bir imkan. Veya zaten öyle mi? Teknik bilgiye sahip arkadaşlar var mı? Sonuçta elektrikli motorda bile bir enerji açığa çıkıyo bu çıkan enerjiyle dinamo falan kullanılamaz mı? Tamamen merak :)

Hocam 30 bin lira hayal. Daha pahalıdır bence. Buna binen adam tork anlamında bir daha tatmin olamaz :D

zileliorhan
22 Ağustos 2015, 14:29
Firmanın bana söylediği rakam bu. Yazımda bi hata yok :D onların yalancısıyım. Aha da katalog

http://i.hizliresim.com/3apWQO.jpg (https://hizliresim.com/3apWQO)

Motorun verilerine bakılınca 54 BG güç ve 92 nm torku var. Yani bu demektir ki, örneğin Honda NC750X'den daha iyi değerlere sahip. Fiyatı 30 bin civarında olacaksa, zaten NC 750 X'in fiyatı da o civarda. Gelsin görelim, fiyatına bakalım. Ama deiğim gibi iş geliyor batarya'da düğümleniyor. O konunun netleşmesi lazım.

Ayrton_SENNA
22 Ağustos 2015, 14:47
Bir ara böyle birşey vardı, çöp oldu.

http://www.habername.com/images/news/69261.jpg

akbird
22 Ağustos 2015, 14:50
siyasete girmek istemiyorum ama Amerika ve ingiltere petrolden yüzlerce milyar dolar kazanırken biz daha çok bekleriz bu elektrik teknolojisinin gelişmesini :) Elektrikli araçlar ülkemizde fiyatları yüzünden tercih edilmiyor ama gelişmiş ülkelerde kullanılıyor , özellikle çevre bilinci gelişmiş toplumlarda.

DeliDolu'MT
22 Ağustos 2015, 14:51
4 silindirin kükremesi olmadan 600cc yada 125cc kalıplı birşey kullanmışsın bir farkı olmaz bence (hız dışında) keyfide olmaz..

CEM.
22 Ağustos 2015, 14:54
benim icin kilosu onemli.hantal bir makina bir ise yaramaz. O cross modeli kac kg acaba. Umarim yayilir sunlarda benzinden kurtuluruz.

numangokce
22 Ağustos 2015, 14:57
Tek şarj 300 km gitmesi çok iyiymiş ama fiyat ne? Şimdi 30.000 tl dersen yaş o iş:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Birde bu konuda hep merak ettiğim birşey var. Akaryakıt kullanan her aracın bir aküsü var ve bu aküyü motordan aldığı güçle şarj edebilme özelliğine sahip. Bu elektrikli motorlara da kurulsa ve çarkın normal dönüş enerjisiyle hem gitse hem de diğer yandan bataryayı şarj etse illa ki harcadığı kadar şarj edemez ama yok mudur böyle bir imkan. Veya zaten öyle mi? Teknik bilgiye sahip arkadaşlar var mı? Sonuçta elektrikli motorda bile bir enerji açığa çıkıyo bu çıkan enerjiyle dinamo falan kullanılamaz mı? Tamamen merak :)

Audı kullanıyo o teknolojıyı. Arac yokus asagı gıderken olusan kınetık enerjı tekerlerdekı dınamolar aracılıgıyla -kı hareket veren motorlar olsa gerek- akuye elektrık olarak depolanıyo.

Usercom
22 Ağustos 2015, 14:58
siyasete girmek istemiyorum ama Amerika ve ingiltere petrolden yüzlerce milyar dolar kazanırken biz daha çok bekleriz bu elektrik teknolojisinin gelişmesini :) Elektrikli araçlar ülkemizde fiyatları yüzünden tercih edilmiyor ama gelişmiş ülkelerde kullanılıyor , özellikle çevre bilinci gelişmiş toplumlarda.

bence çevre bilinci gelişmiş toplumlar bisiklet tercih eder (kısa mesafeler için) boşuna plastik tüketimi yapmaz

biz de böyle süprüntüleri trafikte görmeyiz

http://www.sporfirsati.com/FB,10831,49,stmax-zwd-406l-elektrikli-motosiklet.jpg

mattiadestro
22 Ağustos 2015, 15:08
facebookta kendi sayfaları var, 40 bin lira civarı olacak fiyatı.

bence muhteşem bir olay elektrikli motosiklet, umarım tutunabilirler türkiyede.

akbird
22 Ağustos 2015, 15:08
yanlış hatırlamıyorsam 110 km civarıydı crossun ağırlıgı

cenkito
22 Ağustos 2015, 15:21
aracların resmı sitesi bu galiba

http://www.zeromotorcycles.com/

Ertugyigit
22 Ağustos 2015, 15:22
Beyler amerikada yaygınlaşıyor elektrikli motosiklet bayağı , ve bunlarda bagaj da oluyor benzin deposu olmadığı için , daha hafif daha torklu (ani geliyor) , daha sessiz ve çevreye karşı zararsız. Fiyatlar yüksek olucaktır bu normal ama ileride yaygınlaşınca ve petrol bitince elektrikli araçlar çok ucuzlayacak. Bazı ülkelerde elektrikli arabaları yolda şarj eden otobanlar yapılıyor mesela. Zamanla olacak herşey.

zileliorhan
22 Ağustos 2015, 15:23
4 silindirin kükremesi olmadan 600cc yada 125cc kalıplı birşey kullanmışsın bir farkı olmaz bence (hız dışında) keyfide olmaz..

Bence bu çok ufak bir sorun. Gaz pedalını çevirince 4 silindirli sesi çıkaran ufak bir aparat eklense motora, bu hallolur gibi.

Mamba09
22 Ağustos 2015, 15:25
bu aletler örneğin Tesla, tüm gücünü bir anda verebildiği için çok iyi ivmeleniyorlar. hatta ufak sokaklardaki elektrikli bisikletler bile kalkışta baya iyi ivmeleniyor. çünkü benzinli araçlar gibi yok piston dönecek, devir artacak gibi birşey yok.

baksanıza adamlar iphonela bile eşleştirmiş. TIKLA (http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/features.php)

shruikan
22 Ağustos 2015, 15:33
cross'un düşük versiyonunun fiyatı 30000'i geçiyo. Diğer modeller hem daha pahalı hem de güçten dolayı %37 ötv'ye tabiler. oy anam!

akbird
22 Ağustos 2015, 15:36
türkiye fiyatları belli değil henüz ama 30 bin tl + ötv olacağını sanmıyorum. o kadarda değildir :D

Evet motosiklet tlf la bağlatı kurup çeşitli ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. pazartesi detaylı videosunu yükleyeceğim. orada gösterdim bunuda. android veya ios farketmiyor. bağlantı kuruluyor ..

Green Arrow
22 Ağustos 2015, 15:40
Üst versiyon olan SR modelinde 67 hp, 144 tork var makinada. Bosch ABS, Showa 41mm süspansiyon. 110-140 diablo rosso lastik ile geliyor. Kuru ağırlık 210 kilo. Benzine göre tüketim değeri karma olarak 0.75 litre civarında. Dolar ile bir şarj 1.72 USD olarak hesaplanmış. Ortalama kullanım km'si 230 civarında buna göre hesap ediniz ancak 298 km'ye kadar yolu varmış. Bence çok başarılı duruyor...

* Acı gerçek ise tam donanımlı hali yani hızlı şarj ve büyük pil sanırım 20 bin dolar :D

Usercom
22 Ağustos 2015, 15:40
türkiye fiyatları belli değil henüz ama 30 bin tl + ötv olacağını sanmıyorum. o kadarda değildir :D

Evet motosiklet tlf la bağlatı kurup çeşitli ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. pazartesi detaylı videosunu yükleyeceğim. orada gösterdim bunuda. android veya ios farketmiyor. bağlantı kuruluyor ..

kendi kıraş ve engri börds oynanıyormu hocam :D

Güncelleme de alıyordur bu motor

shruikan
22 Ağustos 2015, 15:41
türkiye fiyatları belli değil henüz ama 30 bin tl + ötv olacağını sanmıyorum. o kadarda değildir :D

Evet motosiklet tlf la bağlatı kurup çeşitli ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. pazartesi detaylı videosunu yükleyeceğim. orada gösterdim bunuda. android veya ios farketmiyor. bağlantı kuruluyor ..

Aga sitesinde yazıyo işte: düşük model cross $8495, yerel vergiler falan zart-zurt hariç. 20 KW olduğundan %3 ötv; ama sadece tek bir model %3. Diğer hepsi %37, ek olarak kdv de var.

ELque
22 Ağustos 2015, 16:27
Zero S modeli Almanya için 13.870 € Tl'ye çevirildiğinde 46.111 gibi fiyat çıkıyor.Kısacası bu motor için 30-35 tl altı haram :P

akbird
22 Ağustos 2015, 16:36
kendi kıraş ve engri börds oynanıyormu hocam :D

Güncelleme de alıyordur bu motor

teknoloji diyince sadece kendi kıraş ve engri börds mu aklına geliyor :)

Usercom
22 Ağustos 2015, 16:41
teknoloji diyince sadece kendi kıraş ve engri börds mu aklına geliyor :)

esprisel anlamda :mrgreen:

apple tavuk döner üretecekmiş dendiğinde et döner koymak için jailbreak gerekir şimdi dediğim gibi

belki ben geri kalmışım veya bu ülke yabancı "akıllı telefonu ile motosiklete ayar yapmaya" şu anda farklı duruyor gelecekte sıradan kabul edilecek

kordinaryus
22 Ağustos 2015, 16:42
elektrik motorları maksimum torkunu 0 km'de üretebildiği için çok keyifli olabilir kullanması. ancak ağırlık ve fiyat dezavantajı olsa gerek.

pil ömrünü 660.000 km olarak vermişler ama, süre olarak nasıl? bildiğimiz piller durduğu yerde bile verimini kaybeder kullanılmasa bile. 10 yıl da garanti verebiliyorlar mı? yeni pil ünitesinin fiyatı nasıl olacak?

MotoNoob
22 Ağustos 2015, 16:47
Ses diyince aklıma bu geldi:
Vidyonun sonunda duyabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=tR3pC1K-M6E

Mamba09
22 Ağustos 2015, 17:14
en önemli soru, vites falan yok dimi?

Ertugyigit
22 Ağustos 2015, 17:25
en önemli soru, vites falan yok dimi?

Benim baktığım farklı bir markada vites vardı , o da böyle elektrikli bildiğiniz naked binek motosiklet , uzun menzilli falan. Bunda var mı bilmiyorum ama vitesli yapılabildiğini biliyorum

CxAnKACx
22 Ağustos 2015, 20:52
fiyatlari uygun olsa evet dusundurur ancak kimsenin mis gibi ses cikartan motorundan vaz gecip bunlardan alicagini sanmiyorum. Motordan ne yapsak daha cok ses cikartabiliriz diye dusunurken bunlar cok uzak geliyo...
Evet ekonomikler ama motora 30.000 verebilcek biri onun masraflarini da karsilayabilir diye dusunuyorum, fiyatlari ucuz olsa kuryeler tercih edebilir belki...

Green Arrow
22 Ağustos 2015, 22:07
fiyatlari uygun olsa evet dusundurur ancak kimsenin mis gibi ses cikartan motorundan vaz gecip bunlardan alicagini sanmiyorum. Motordan ne yapsak daha cok ses cikartabiliriz diye dusunurken bunlar cok uzak geliyo...
Evet ekonomikler ama motora 30.000 verebilcek biri onun masraflarini da karsilayabilir diye dusunuyorum, fiyatlari ucuz olsa kuryeler tercih edebilir belki...

Bu motorların tek masraf çıkarabilecek noktası bataryaları. Adamlar 600 küsür bin km batarya garantisi vermiş hakikaten büyük bir garanti. Sadece fren diski ve balatası değişiyor başka bir bakım yok :D. Birde lastik...

kordinaryus
22 Ağustos 2015, 22:30
Bu motorların tek masraf çıkarabilecek noktası bataryaları. Adamlar 600 küsür bin km batarya garantisi vermiş hakikaten büyük bir garanti. Sadece fren diski ve balatası değişiyor başka bir bakım yok :D. Birde lastik...

hocam önceden de yazmıştım. bildiğimiz bataryaları kullanmasanız dahi verimi düşer. 600.000km biraz farazi olmuş sanki. belki ben o kadar kilometreyi 50 yılda yapıcam? bunun yanında bir de süre garantisi vermeleri lazım, 10 yıl gibi, o zaman daha somut olur. yeni bir pil teknolojisi geliştirdilerse bilemiyorum. öyle bir durumda o teknoloji ulaşımdan önce bir çok yerde kullanılırdı, duyulurdu.

GP500-1st
22 Ağustos 2015, 23:12
Şu 144 nm torklu model sıkıntılı.

youtube de teste viraj çıkışı arka teker kontrol edilemeyip düşüyor:)

muAff
22 Ağustos 2015, 23:23
Bence efsane haber. Fiyatı bu kadar pahalı olmasın, gücü bu kadar fazla olmasın, 10.000'tlye kadar düşerse, ilaç firmaları ve kuryeler vesaire için biçilmiş kaftan olur. Her gün yollarda binlerce kurye var arkadaşlar... Bir düşünün.

Fakat gel gelelim 30.000, 40.000 tl bir motora "Sadece ekonomik olduğu için" para vermeye... Benim o kadar param olsa yakıtı 3., 4.planda olurdu. :)

Mamba09
22 Ağustos 2015, 23:24
https://www.youtube.com/watch?v=R02BcaMw8oo

harbi 600lüklerle kapışıyormuş :)

berkaye
22 Ağustos 2015, 23:39
Bi tanede benzinli motoru olacak aslında jenaratör olarak kullanılacak mis gibi olur. Birde yine şunu göstermeden duramayacağım :)


https://www.youtube.com/watch?v=U7IkFRaGJ28