PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor motoru



rsinan
22 Ağustos 2015, 10:52
Değerli Arkadaşlar ,

Dev bir hizmete imza atmaktan gurur duyarım :P

Forumda , "Başlangıç motorum ne olmalı" ya da " Şu cc den bu cc ye ne zaman , nasıl vs geçeyim? " Boyum kilom bu bana ne yakışır" gibi aşağı yukarı aynı ya da forumu okuyarak karar verilebilecek konular olmasına rağmen yaklaşık 150-200 başlık var herhalde.

Gördüğüm kadarı ile sitede yazılımcı bir sürü arkadaş var bir kaç tane de girişimci olursa (ki ben gönüllüyüm) güzel bir Motor seçim motoru yapılabilir. Bir tane sadece boy ekseninde arama motoru vardı yabancı menşeli bir site şimdi hatırlayamadım.Dolayısıyla link veremiyorum.

Benim planladığım sorgular aşağıdakiler ve buna ilave yapılabilinir . Bu bir skorlama modülü olacaktır.

1- Önceki motorlarınız // Marka // Model // cc // Km // Kullandığınız şehir (nüfus ya da araç sayısı) // İlçe

2- Yaşınız // Eğitim Durumunuz // Fiziki özellikleriniz // Gelir durumunuz // Medeni Durum // Çocuk sayısı

3- Hobileriniz // Fobileriniz // (Puanlamaya yardımcı olacak çoktan seçmeli sorular)

4- Araba kullanıyor musunuz ? // Kaç yıldır ? // Ehliyet var mı tipi ve kaç yıllık ?

5- Daha önce trafik kazası geçirdiniz mi ? // Hangi konumda (Yaya/Yolcu/Sürücü/Binici)

6- Motor kullanım/seçim amacınız ? (Ulaşım/Hobi/Profesyonel/Hava atmak vs)

Burada arka arkaya bu kadar blok soru tabi ki kullanıcıyı sıkar, bloklar düzenlenebilir ama her blok arasında sonuca göre bir takım görseller ve bağlı reklamlar çıkacaktır.

Örnek vereyim :

1- Tabi ki motor ve/veya eğer ufak şehir ya da ilçe ise o şehrin motor bayisi / servis vs

2- Çocuklu adama bebek , çocuk giyim mağazası vs , bekar adama arkadaşlık sitesi vb. Tabi ki de kaçınılmaz olarak forex reklamları

3- Hobi ve fobilerde yine alakalı reklamlar

4- Araba ile alakalı servis oto yıkama kuaför vs olabilir.

5- Burada sigorta ve ekipman reklamları vs

6- Burada artık yavaş yavaş skorlamanın sonunda çıkması gereken alternatif markaların reklamları vb.

ama tabi yazılım altyapısı için yüzlerce motorun özelliklerini girmek gerekecektir. Şehirlerin kayıtlı araç sayıları vb bir çok mutlak veri yanında diğer verilerin de iyi bir ölçmeci tarafından puanlanması bir skor oluşturması için gereklidir.

Bu ölçmeciler ellerinde istatistiki veri olmadan afedersiniz tuvalete bile gitmez ama bunu da şöyle çözebiliriz. CC arttırmak isteyen binicilerin girdikleri verileri kaynak alabiliriz ya da Mevcut kullanıcıların benzer anketleri bir takım mağazalarda vs indirim karşılığı doldurmasını isteriz .

Sabah sabah yine foruma girip hangi motoru alayım muhabbetini görünce aklıma geldi , yani toplam 15-20 dk lık kafa yormanın ürünü yazdıklarım. İlla bazı arkadaşlar çıkıp iyice planlayıp yazsaydın falan derler. Ben sadece sektörel iş fikri olarak sunuyorum , Ben bunu koçlar gibi yapar sağlam da reklam alırım ileride de online satışa falan bile girerim diyen çıkarsa hayırlı olsun . Daha yazılacak ya da araya itelenicek çok şey var ilgilenen olursa ve vakit müsaade ederse yardımcı olurum.

Eğer proje başarı gösterirse en kötü ihtimal ile her gün karşımıza çıkan bu 17 yaşındayım R1 ile başlamak istiyorum diyen arkadaşlar biraz azalır.

Selamlar.

NOT: Sonuçları kim ne kadar dinler dikkate alır tabi o da ayrı konu ama burada hedeflenen , girişimcilik ve "ilave olarak" seçimlerde rehber olmasıdır yoksa biz milletçe duymak istediğimiz cevapları duyana kadar soru sormayı bırakmayız malum.
NOT 2: İşsiz değilim süper işim var :)

snappy x
22 Ağustos 2015, 11:14
Rezerv....

000000
22 Ağustos 2015, 11:17
Proje hakkında:
1- Kodlama süreci göreceli olarak, oldukça basit proje.
2- veritabanına veri (marka, model, yıl, cc, ...) ekleme süreci uzun/amelelik gerektirir ancak yapılabilir.
3- Anket vari bir girdi oluşturulması uzun/amelelik gerektirir.

Ticari süreç:
1- Reklam geliri için uzun zaman bekletir. Kazandırır mı? Sanmam.
2- Hedef alınan kitleye (3-5 yaş arası) ulaşılabilir mi? Sanmam.


Şahsi sonuç:
1- 6 yaşındayım, on yüz binlik motor alcam kitlesini engelleyebilir mi? Hiç şansın yok.

Not: Finanse edebilecek potansiyelin varsa, adam akıllı, tamemen tarafsız, ticari kazanç beklemeden, ticari itibar düşünmeden, motosiklet ve motosiklet ekipmanı bilgi bankası oluşturmak oldukça kayda değer bir proje olabilir.

mephamd
22 Ağustos 2015, 11:18
MaNtıklı ama büyük iş.

Hemen herkese cevap olarak ybr 125 cıkacagından eminim

000000
22 Ağustos 2015, 11:30
MaNtıklı ama büyük iş.

Hemen herkese cevap olarak ybr 125 cıkacagından eminim
yüzbin lira daha ekle ybr 125 al yazıp, zevk alan arkadaşların, tüm eğlencesini bozacağı için misilleme yapılabilir.

rsinan
22 Ağustos 2015, 12:14
Ticari kazanç beklemeden ve itibar düşünmeden gerçekleştirilecek projeler sosyal devlet ya da vakıf denen kurumların misyonunda , kaldı ki etik ve ahlaklı ticaret ayıplı bir faaliyet değildir.

Eleştiriler mantıklı gibi , peki benzer bir girişimin başarılı bir şekilde hayata geçmesi ve para kazandırması için sence nasıl olmalı ?

e-bussinnes işlerinde kısa vadede çılgın paralar kazanmak loto falan gibi düşük bir ihtimal hele sektörel ve lokal olursa çok daha zor haklısın , reel sektörde de kısa vadede çılgın para yok tabi .
Başlangıç kurgusunda profesyonel tasarlanmış bir iş planı ile , spontane büyümelere bel bağlamayan 1-3-5 yıllık planlarla ve ciddi bir takiple reklam ve indirim gelirlerini iş gücü kaynağı olarak yönlendirebilen bu sayede sabit dönemsel yatırım bütçesine ihtiyaç duymayan bir yapı olabilir.

Ben web işlerini pek bilmiyorum korkarım temel faaliyet alanım bu olmadığı ve yaşım da artık kaçırdıklarımı öğrenip kaldığı yerden işi öğrenmeye müsaade etmez sanırım. Ama şirketimin adının uzantısı ve faaliyet alanlarımız ile ilgili olan her sektörde 150-200 kadar domain almışlığımız ve düzenli olarak ödediğimizi biliyorum.

o 150-200 sitenin birinden yılda bir müşteri kazanırsak o yıllık sahip olma masraflarının tamamını karşılar ve bu böyledir diye kafam rahat , keza fuarlar için de geçerlidir bu .

Evet internet mecralarında kurulan işler konusunda zayıf olduğumu kabul ederim ama kısa zaman önce kurduğum işler de fikir sorduğum "sektörün duayeni" kişilerce gereksiz ya da "olmaz" bulunmuştu :) Ama şimdi çok sık görüşemiyoruz nedense :)

Yani fazla da ukalalık yapmadan şunu demek istiyorum iş modeli yaratma konusunda çok kötü sayılmam ama ilk mesajda yazdıklarım dediğim gibi bir fikirdi iş modeli değil , belki birilerinin aklına yatar ve sahip oldukları imkanlarla bir şeyler yapabilirler , gördüğüm bir eksikliği belirttim.

Tabi kimseye bunu zorla eleştir fikir ver geliştir ya da sakın bunun altına kötü bir şey yazma deme lüksüm yok lakin gelen eleştirilerde de dikkate alınılması açısından bir takım kriterler olmalı diye düşünüyorum.

Mesela hedef alınan kitle 3-5 yaş arası derken bunu pek anlamadım .

NOT: bir anektod aktarayım . "bir projem var herkes resimlerini koyacak birileri beğenecek falan millet birbirine mesaj yazacak , tutar mı ne dersin ? Yok olm tutmaz s.ktret :)" diye cevap veren hanım benim bir arkadaşımın eski eşiydi , şu facebook kuruluşunda o mark denen vatandaşın ilk 6-7 kişilik ekipteymiş, tabi arkadaş şehir efsanesini benim eski eşimdi o hatun diye bana itelemiş olabilir. Ama harbiden aynı bölümde olduklarını biliyorum , geyik olmayabilir de

mmysgr
22 Ağustos 2015, 13:15
Öncelikle merhaba, proje gayet faydalı ve de keyifli görünüyor. Mesleğim web yazılımcılık, dolayısıyla iş akışını, karşılaşılacak zorlukları az çok kestirebiliyorum.

Her şeyden önce projenin tamamen çalışabilir ve etkin sonuçlar verebilir düzeye gelebilmesi için temelde toplanması ve birbiriyle ilişkilendirilmesi gereken veriler var.

Bana göre en önemlisi de bu verileri eşleştirme kısmı. Yani olayı konuşma diline indirgersek; boyu 1.80 kilosu 90 olan birinin hangi motora binmesi gerektiğini, birilerinin daha önce sisteme girmesi ve bunun doğruluğuna %100 emin olunması gerekmekte. Boy kilo sadece bir örnekti, buna benzer onlarca kırılım var.

Bu veriler şu şekilde toplanabilir; yeni motor almak isteyen kişi değil de yıllardır motosiklete binen bir kullanıcı sisteme boyunu, kilosunu ve menuniyetini ya da memnun olmadığı durumları girer. Bu verilerin binlerce farklı kullanıcı tarafından girildiğini varsayarsak, yeni motosiklet almak isteyen kullanıcılara daha etkin veriler sunulabilir. Ve sunulan veriler tek elden çıkma değil, onlarca kullanıcının yorumundan sentezlenmiş, doğruluk oranı yüksek sonuçlar olur.

Tüm bu teknik konular aşılır sorun değil. Artık web teknolojileri çok gelişti. Tıpkı sektörün devlerinin kullandığı graph database mimarisiyle ortaya mükemmel şeyler çıkabilir.

Fakat gelelim işin duygusal kısmına.

1) Türkiye nüfusunun kaçta kaçı motosiklet sürüyor?
2) Motosiklet süren kesimin kaçta kaçı motosikletiyle alakalı internette bilgi arayışında?
3) Bu bilgi arayışında olan kesimin kaçta kaçı sadece hazır olan bilgiye konmak yerine diğer kullanıcılara da faydalı olmak istiyor?

Sonuç: çok çok az.

Bu proje tutar, hemde çok güzel tutar fakat yukarıda listede bulunan 1 numaralı maddedeki Türkiye kelimesini, kitap okuma oranı çok değil %10-%15 olan başka bir ülke ile değiştirirsek.

İnanın sadece komik motosiklet videolarını içeren bir site yapılsa, çok kısa sürede daha fazla kullanıcıya ulaşılır.

000000
22 Ağustos 2015, 13:21
Ticari kazanç beklemeden ve itibar düşünmeden gerçekleştirilecek projeler sosyal devlet ya da vakıf denen kurumların misyonunda , kaldı ki etik ve ahlaklı ticaret ayıplı bir faaliyet değildir.

Eleştiriler mantıklı gibi , peki benzer bir girişimin başarılı bir şekilde hayata geçmesi ve para kazandırması için sence nasıl olmalı ?

e-bussinnes işlerinde kısa vadede çılgın paralar kazanmak loto falan gibi düşük bir ihtimal hele sektörel ve lokal olursa çok daha zor haklısın , reel sektörde de kısa vadede çılgın para yok tabi .
Başlangıç kurgusunda profesyonel tasarlanmış bir iş planı ile , spontane büyümelere bel bağlamayan 1-3-5 yıllık planlarla ve ciddi bir takiple reklam ve indirim gelirlerini iş gücü kaynağı olarak yönlendirebilen bu sayede sabit dönemsel yatırım bütçesine ihtiyaç duymayan bir yapı olabilir.

Ben web işlerini pek bilmiyorum korkarım temel faaliyet alanım bu olmadığı ve yaşım da artık kaçırdıklarımı öğrenip kaldığı yerden işi öğrenmeye müsaade etmez sanırım. Ama şirketimin adının uzantısı ve faaliyet alanlarımız ile ilgili olan her sektörde 150-200 kadar domain almışlığımız ve düzenli olarak ödediğimizi biliyorum.

o 150-200 sitenin birinden yılda bir müşteri kazanırsak o yıllık sahip olma masraflarının tamamını karşılar ve bu böyledir diye kafam rahat , keza fuarlar için de geçerlidir bu .

Evet internet mecralarında kurulan işler konusunda zayıf olduğumu kabul ederim ama kısa zaman önce kurduğum işler de fikir sorduğum "sektörün duayeni" kişilerce gereksiz ya da "olmaz" bulunmuştu :) Ama şimdi çok sık görüşemiyoruz nedense :)

Yani fazla da ukalalık yapmadan şunu demek istiyorum iş modeli yaratma konusunda çok kötü sayılmam ama ilk mesajda yazdıklarım dediğim gibi bir fikirdi iş modeli değil , belki birilerinin aklına yatar ve sahip oldukları imkanlarla bir şeyler yapabilirler , gördüğüm bir eksikliği belirttim.

Tabi kimseye bunu zorla eleştir fikir ver geliştir ya da sakın bunun altına kötü bir şey yazma deme lüksüm yok lakin gelen eleştirilerde de dikkate alınılması açısından bir takım kriterler olmalı diye düşünüyorum.

Mesela hedef alınan kitle 3-5 yaş arası derken bunu pek anlamadım .

NOT: bir anektod aktarayım . "bir projem var herkes resimlerini koyacak birileri beğenecek falan millet birbirine mesaj yazacak , tutar mı ne dersin ? Yok olm tutmaz s.ktret :)" diye cevap veren hanım benim bir arkadaşımın eski eşiydi , şu facebook kuruluşunda o mark denen vatandaşın ilk 6-7 kişilik ekipteymiş, tabi arkadaş şehir efsanesini benim eski eşimdi o hatun diye bana itelemiş olabilir. Ama harbiden aynı bölümde olduklarını biliyorum , geyik olmayabilir de

Sorularını cevaplamaya çalışacağım, bu sebeple konudan konuya geçmişim gibi gelebilir. ( Öyle zaten.)

TR'de motosiklet sektöründe ticari kazanç amaçlayan bir sistem geliştirilecek ve ahlaki kurallara uyacak, güldürme beni. ( Bu cümleyi bana yedirecek birisi çıksa ne güzel olur.)

Hızlı biçimde para kazandıracak tüm alanlar, zaten işgal edilmiş durumda. Uzun vadeli bir süreç için, 2 sene finanse edebileceğin her iş sana para kazandırır. Bunun bencesi sencesi yok.

Reklam geliri üzerinden kazanç hedefleyen youtube bile 2009 öncesi sürekli zarardı google'a. Şimdide yeni moda örn: haber siteleri reklam gelirlerini arttırabilmek için kullanıcılarını taş devrinden kalma eylemlere mecbur ediyor ( haberi okuyabilmek için 200 farklı saçmalık gör, ah dostum diğer yarısı için bir sonraki sayfaya tıkla, ömrünü bizim sitede geçir gibi. 1990 yılında bile websiteleri daha fazla içerikle doluydu. ) Şimdi ise zaman/nakit prensibi yürüyor. Ne kadar bekletirsen o kadar iyi.


Kısaca ben olsam, yayın organlarına el atardım. şöyle gerçekten tarafsız bir motomagazin oldukça boş bir açığı kapatırdı. Ancak yayın organı yürütme maliyeti çok yüksek. Kafasına kamera takıp, gaza gelen yada 3-5 lira peşinde koşan bireylerin saçmalıkları yerine düzgün bir mecuma okumak zamandan tasarruf sağlar.

Web sektörünü o kadar karmaşık değil, bilende biliyor, bilmeyende biliyor. herkes biliyor, hepimiz biliyoruz. 150-200 domain için belirlediğiniz strateji yada kullanma amacınız nedir bilmiyorum ama eğer amacınız baltalamak değilse, kendi gücünüzü bölmüşsünüz gibi duruyor. Genelde ben süperim diyen mülayim seo uzmanları(?) yapıyor/ yapmaya zorluyor bunu.

Domainlerin kendi giderlerini karşılaması ile kazanç sağlamaları çok farklı kavramlar, Tarla gibi alayım değerlensin mantığı ile tutuyorsunuz sanırım.

Ticaret cesur adamların işi, gereksiz olmaz denilmesine rağmen hayata geçirebildiyseniz sizi kutlarım.


1000lik motor isteyorum, hiç tecrübem yok diyenlerin mesajlarını okurken kendi kendime oynadığım bi oyun. Kaç yaşındadır 3, kaç yaşındadır 5.

Anektodunuza gelince, kaçan balık her zaman büyük olur, geçmişe takılmayın.


Not eklemeyi unutmuşum:
Bir kaç konu aşşağıda kaskımı düşürdüm ne yapacağım başlıklı bir konu var, bireylere kanıtla beraber birşey olmaz dememize rağman, halen o ticari, ahlaklı(?) abilerimizin yaptıkları sayesinde işin içinden çıkamadık.
Birkaç alt başlıkta ise, r25 kullanıcısının mağduriyetini anlatan bir durum var.
Tarafsız, doğru bilgi yayınlayan bir magazin bu problemleri kökten çözerdi.


Not2: Projeye geri dönersek:
Parası olan zaten arzu ettiğine biniyor, parası olmayanlar için motor seçimi problem.