PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki ZX6R 636 2015 Ön Amortisör de ki ses



egemen5454
22 Ağustos 2015, 08:57
Arkadaşlar R6'mı satıp 2015 ZX6R 636 ABS 30.YIL aldım. Tam olarak ne zaman yaptığını hala anlayamamakla birlikte kimi zaman sert kimi zaman yumuşak frende, bazı çukurlarda amortisör basarken tak diye bir ses yapıyor üst taraflarda bir yerlerde. Çukurdan geçerken teker boşa düşerkende aynı sesi yapıyor. Var mı bir bilgisi olan bu motora sahip olan arkadaşlar? Eğer olmaması gereken bir şey ise garantiden değiştirteceğim.

Shamy
22 Ağustos 2015, 16:57
Hatali montaj yada hatali bir parca kesinlikle mevcut amortisorlerinde. İlk once ayara bak, en soft pozisyonda olabilir.

afu35
22 Ağustos 2015, 17:56
Bence bi alyan ve bi lokma takımı alıp gördüğün tüm vidaları sık önce. Motor yeni olduğu için montaj sıradında iyi sıkılmamış olabilir. Ufak bi vida veya somun gevşekliği böyle sesler yapabilir

astrofizik
22 Ağustos 2015, 18:20
Motorunuz garantili, sakın bir müdahalede bulunmayın,servise gösterin
Amortisör ayarı gevşek olduğunda bunu yapar benim scooterde de aynı şey olmuştu tabi runner ile zx6r aynı değil ama amortisörler genelde birbirine benzer

BlackBaron
22 Ağustos 2015, 19:04
Motorunuzda yanılmıyorsam bpf denen amortisörlerden var. Eğer öyleyse, aynı durum mudur bilmem ama, benzer bir soruyu yine bpf kullanan yeni kasa 600rr ile alakalı olarak forumda gördüğümü hatırlıyorum; ve bu sesin onun normal çalışma hali olduğuna benzer birşeyler okumuştum. Biraz geçmiş tarihli ama 600rr başlığında dediklerimi bulabilirsiniz; ki hali hazırda kullanıcıları da daha net cevap verebilirler.

egemen5454
23 Ağustos 2015, 09:51
Servise gittiğimde gösterecektim unuttum, yani o kadar para verip bir sorun varmış kaygısı olması insanı gıcık ediyor. Servise gittiğimde bir sorayım ama inşallah anlar yani :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Big Piston Fork yeni motorların çoğunda var bundan önceki R6'ımda da vardı fakat onda böyle bir ses söz konusu değildi. Kawasaki'de ki amortisörün farkı iki pistonunda farklı çalışması. Sağ ve sol birbirinden bağımsız yol eğimi vs ihtiyaca göre sol daha fazla basarken sağ daha az basıyor olabilir. Acaba bu sisteme göre doğal bir ses mi tabi ki bilemiyoruz ama bi sorduracağım.

telike
23 Ağustos 2015, 10:43
motosikletiniz alalade ufak cc veya uzakdoğu motorlarından değil. kesinlikle hiçbir yeri ile oynamadan servise gitmeniz işlerin sonrasında daha kötü olmasını engeller. gerekiyorsa değiştirilsin garantiden.

sanırım amortisör bağımsızlığı hakkında söylemek istediklerinizi tam çözemedim ama eğer doğru çözdüysem onlar zaten bağımsız çalışır. ama biri fazla girerken ötekinin az girmesi gibi bişey söz konusu değildir. eğer öyle bişey olsaydı tekerimiz yan dururdu. yolun eğimi ile amortisörün birisi üç beş mm içine girse hakimiyetimiz kaybolur. elektronik sertlik ayarı olur onu da ikisine yine eşit vermesi gerekir.

oguzhanlal
23 Ağustos 2015, 13:15
motosikletiniz alalade ufak cc veya uzakdoğu motorlarından değil. kesinlikle hiçbir yeri ile oynamadan servise gitmeniz işlerin sonrasında daha kötü olmasını engeller. gerekiyorsa değiştirilsin garantiden.

sanırım amortisör bağımsızlığı hakkında söylemek istediklerinizi tam çözemedim ama eğer doğru çözdüysem onlar zaten bağımsız çalışır. ama biri fazla girerken ötekinin az girmesi gibi bişey söz konusu değildir. eğer öyle bişey olsaydı tekerimiz yan dururdu. yolun eğimi ile amortisörün birisi üç beş mm içine girse hakimiyetimiz kaybolur. elektronik sertlik ayarı olur onu da ikisine yine eşit vermesi gerekir.

Birebir aynı sorun benim Mondial dede var. Bir de onun için yorum yaparsanız sevinirim. Ben de çözüm bulamadım.

telike
23 Ağustos 2015, 13:49
Birebir aynı sorun benim Mondial dede var. Bir de onun için yorum yaparsanız sevinirim. Ben de çözüm bulamadım.

mondialde varsa çok rahatlıkla amortisörü değiştirin diyebilirim gayet de ucuz fiyatları :)

biyeybaraküs
23 Ağustos 2015, 14:17
Motorunuzda yanılmıyorsam bpf denen amortisörlerden var. Eğer öyleyse, aynı durum mudur bilmem ama, benzer bir soruyu yine bpf kullanan yeni kasa 600rr ile alakalı olarak forumda gördüğümü hatırlıyorum; ve bu sesin onun normal çalışma hali olduğuna benzer birşeyler okumuştum. Biraz geçmiş tarihli ama 600rr başlığında dediklerimi bulabilirsiniz; ki hali hazırda kullanıcıları da daha net cevap verebilirler.

Sorun bunla alakalı tamamen BPF amortisörler de ( kawasakide ki SFF olması lazım aynı sistem zaten bildiğim kadarıyla ) aynı olay var amortisörün çok yumuşak yani daha ayarlanmamış olmasından dolayı bu ses var amortisörün üstünden ayar civatalarının olduğu yerden ve ön tekerlek somunun üstünde ayar vidaları var fotolarını atıp ve kilonu yazarsan yardımcı olurum akşam elimden geldiğince şu an mobilim

Shamy
23 Ağustos 2015, 15:15
Servise gittiğimde gösterecektim unuttum, yani o kadar para verip bir sorun varmış kaygısı olması insanı gıcık ediyor. Servise gittiğimde bir sorayım ama inşallah anlar yani :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Big Piston Fork yeni motorların çoğunda var bundan önceki R6'ımda da vardı fakat onda böyle bir ses söz konusu değildi. Kawasaki'de ki amortisörün farkı iki pistonunda farklı çalışması. Sağ ve sol birbirinden bağımsız yol eğimi vs ihtiyaca göre sol daha fazla basarken sağ daha az basıyor olabilir. Acaba bu sisteme göre doğal bir ses mi tabi ki bilemiyoruz ama bi sorduracağım.

R6 da big piston fork yok, sallamayin :queen: daha kullandigin motorun ozelligini bilmiyon , nasil bir apaçi iseniz artik..

egemen5454
25 Ağustos 2015, 20:09
Virajda yere dirsek değdirecek kadar bir apaçiyim kardeşim, R6'da Big Piston Fork'dur. Olayla ilgili bilgin yoksa lütfen uza ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

Dostum ben duyduğumu söyledim yanlış anlamışta olabilirim. Altın elbiseli adamın 636 incelemesinde söylediği cümle "yeni bir özellik getirdiler SFF diye iki piston birbirinden bağımsız çalışıyor" https://www.youtube.com/watch?v=fLFK_5B25tc 3. dakikada giriyor anlatmaya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

Hocam 75 KG fotoları yarın sabah atayım.

erdem999
25 Ağustos 2015, 22:13
Şimdi showa big piston fork'u honda 2012 yılında kullanmaya başladı, sonra 2013 yada 2014 kawasaki kullanmaya başladı.



Showa big piston fork bazı çukurlarda yada tümseklerde tak sesini yapar çok normaldir, çok hızlı tepki veren eskilerine göre çok daha iyi bir amortisördür .

Sakın olaki ayarlarıyla oynatmayın, yani işin içinden çıkamaz hale gelebilirsiniz. Bu konuda uzman bir arkadaşınız varsa ancak bilnçli birşekilde yapın.

telike
25 Ağustos 2015, 22:21
Şimdi showa big piston fork'u honda 2012 yılında kullanmaya başladı, sonra 2013 yada 2014 kawasaki kullanmaya başladı.



Showa big piston fork bazı çukurlarda yada tümseklerde tak sesini yapar çok normaldir, çok hızlı tepki veren eskilerine göre çok daha iyi bir amortisördür .

Sakın olaki ayarlarıyla oynatmayın, yani işin içinden çıkamaz hale gelebilirsiniz. Bu konuda uzman bir arkadaşınız varsa ancak bilnçli birşekilde yapın.

Net bir cevap geldi bizler de öğrenmiş olduk teşekkürler

egemen5454
26 Ağustos 2015, 02:10
Dostum valla yurtdışı forumlarında arattım konuyu bir çok yerde okudum 2006 hatta 2003'lerden beri ZX6 ve ZX10'lardan geliyormuş. "Kawasaki Piston Fork Clunk" diye arattığınızda açılmış bir sürü konu olduğunu görebiliyoruz. Hayırlısı o zaman normalmiş yapacak bir şey yok :)

LynXMaSTeR
26 Ağustos 2015, 09:30
sen 40bin küsür tl para ver sonra da tak tuk ses gelsin olacak iş mi

kurubuz
26 Ağustos 2015, 10:33
Ön amortisör preload ayar vidalarını sonuna kadar sıkarak en sert hale getir, sonra her iki vidayı da aynı turda geri çevirerek istediğin ayara getirip tekrar test et. Çeşitli sertliklerde deneyebilirsin. Ses yine devam ediyorsa senin yapacağın birşey değildir zaten servise göster.