PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda freni hangi ayarda kullanıyorsunuz



Sinan58
21 Ağustos 2015, 00:50
Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
Yardım ederseniz sevinirim...

Germ
21 Ağustos 2015, 00:54
Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
Yardım ederseniz sevinirim...

Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun 😊

snappy x
21 Ağustos 2015, 00:56
Basüyüz duriyi işte ne ayarı gardaşl

Sinan58
21 Ağustos 2015, 01:00
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun ��

Sağolun teşekkür ederim.
Abs yoksa arka fren biraz tehlikeli olmazmı peki???
Peki otomatik viteslerde motor fireni yapmak pek mümkün değil, otomatikte ne önerirsiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------


Basüyüz duriyi işte ne ayarı gardaşl

Gardaş la bazen basıncada öteki tarafta duruyo

Tİme_shİft42
21 Ağustos 2015, 01:03
Frensiz kullanıyoruz :)

A.Türker
21 Ağustos 2015, 01:13
benim motorda ön freni kullanmazsan sıkıntı :) düzgün lastiklerin varsa(ki mutlaka olmalı) gazı kapatıp yavaşça ön freni sıkıyorsun zaten cbr 125in hızı belli motor iyice yavaşlayınca da önü bırakırken arkaya dokunuyorsun tamam. çok düşünme alınca anlarsın.

aniden durman gerekirse Allah ne verdiyse asılırsın ön frene, vites falan insanın aklına gelmez.

isuzuki
21 Ağustos 2015, 01:34
motoru asıl durduran ön frendir, frenaj esnasında cruiser makineler hariç diğerlerinin arka tekerin yere temas yüzeyi oldukça zayıflar, yük öne biner ve ön tekerin temas yüzeyi artar. dolayısıyla ön fren bilinçli kullanılarak fren mesafeniz epey kısalır. fakat önü kaydırıp motoru devirmenin başlıca sebeplerinden biri ön frene fazlaca abanmaktır. motor dik konumda değilken ön freni fazlaca sıkmak yeni gidon, karenaj takımı sinyaller veya koltuk değnekleri temininizde etkili olur. ne bileyim yazarken sıkıldım, trafik akışı olmayan bir yerde deneyin işte :) ben deneye deneye öğrendim lastiklerin durumu kötüyse denemeyin...

Sepya
21 Ağustos 2015, 02:02
%70 arka %30 ön

CxAnKACx
21 Ağustos 2015, 07:33
@sepya tam tersi olmasin ?

Egitim almanizi siddetle oneriyorum, ve bu isi dogru yapmanin sirri "nasil kullanmaliyim ?" Degil "hangi teknigi kullanirsam nasil olur?" Olmali... Youtubeden biraz arastirirsaniz bir suru video var ; sadece on fren ile durma, sadece arka fren ile durma, kombine fren ile durma.
Kombine:--------
Sadece on:------------
Sadece arka:----------------------
Seklinde tablolarla karsilasirsiniz.(- ler fren mesafesi.).

EKONOMİ
21 Ağustos 2015, 08:42
Ön artı arka fren birlikte kullanmanı oneririm
Yoksa panik halinde on fren nerde arka fren nerde arayip bulma imkanin yok . elin alışsın ikisine de. Panik fren reflex haline gelsin sende

Fren kadar kaçış manevrasi da önemli
Bazi durumlarda kontra teknigini veya kacis manevrasini reflex olarak kullanmak size cok sey kazandırabilir

oguzhan06
21 Ağustos 2015, 10:23
Supersport motorlar da %70 ön fren kullaniliyor diye biliyorum lastik ler iyi olduğu sürece çok bi sıkınti yasamazsin panik anında gidonu düz tutmaya bak

Tequ
21 Ağustos 2015, 10:26
Arka freni kilitliyorum, motorun kici bi saga bi sola salinirken on frenle destekliyorum :P

BlackGhost
21 Ağustos 2015, 10:27
%50 %50 kullanırım,ön freni ani duruşlarda biraz daha sert kullanırım çünkü motoru durduran fren ön frendir her daim.arka fren destek verir.

YouSuffer
21 Ağustos 2015, 10:39
Şimdi fren olayı motora görede değişiyor, abs li absiz torklu cc göre değişiyor.

Mesela bende cbr 125r varken kombine frenle saglam dururdum, r25 te ise ön fren baya kuvvetli ss motorlar gibiydi %25 arka %75 ön şeklinde duruyor ve frenaj yapıyordum. Motora bağlı bırazda

MotorKafa
21 Ağustos 2015, 10:40
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun ��

Bide şöyle bilgisi olmayıp fikri olanlar yazıyor ya.
Ön freni kim kullanmıyormuş kolay kolay? Yazdıkların baştan sona hatalı

Motoru durduran ön frendir. Arka fren yavaşlamaya yarar.
Asıl olması gereken %70 ön %30 arka fren kullanılır. Aynı anda vites düşürüp motor freni de yaparsan gayet sağlıklı durursun.
Ancak 70'e 30 oranını manuel olarak ayarlamak olanaksız olduğu için, ön fren arkaya göre biraz daha sert kullanılır beraberinde de motor freni kullanılır diyelim.
Tabi bu işler yazarak çizerek olacak işler değil. Eğitim ve pratik gerekli

Olcay Avşar
21 Ağustos 2015, 10:44
Maalesef ki forumda bir çok kişi fren nasıl yapılır bilmiyor, bilmediği halde de akıl veriyor. Yanlış anlamayın, bu bir aşağılama değil. çünkü adam bilmediğinin ya da yanlış bildiğinin de farkında değil.

bu yüzden forumda bir çok kişi doğru cevabı verse de yanlış cevaplar yüzünden kafan karışacak.

Bu iş teknik ve bilimsel bir konudur, kişiye göre değişmez.

Google da fren tekniği ile ilgili bilirkişiler tarafından yazılmış makaleleri bul ve oku, sitemizde de var bu tür makaleler.

muAff
21 Ağustos 2015, 10:44
Motoru durduran ön frendir. Nasıl olur da bir insan ön fren kullanan azdır diyebilir bu formda...

%70 ön fren, %30 arka fren kullanıyorum. Zemin sağlam ve motor dik ise sadece ön kullanırım. Sadece dönüşlerde arka fren kullanırım ve vites küçültüp desteklerim, yavaşça da gazı orantılayıp nasıl girersem öyle çıkarım...

600cc ve üzeri motorlarda neden ön fren in 2 tane olduğunu biraz düşünün... Veya küçük motorlarda Ön frenin neden disk arka frenin neden kampanya olduğunu...

Ertugyigit
21 Ağustos 2015, 10:55
Oha lan ön fren kullanılmaz , arka fren yüzde 70 ön yüzde 30 diyenler var , beyler ölmeden önce gidin eğitim alın lütfen lan.

MotorKafa
21 Ağustos 2015, 11:22
Önde iki fren arkada kampanya olanları da gördük. Gözümüz açık gitmeyiz artık beyler :mrgreen:

fatih.
21 Ağustos 2015, 11:53
Arka freni kilitliyorum, motorun kici bi saga bi sola salinirken on frenle destekliyorum :P

aslında olması gerekende bu arkayı kitleme değilde tam kitleme sırasında ön ile desteklendiğinde mükemmel sonuç

Pisman
21 Ağustos 2015, 12:08
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun ��

virajda veya çok kaygan bir zeminde olmadıkça her daim iki freni birlikte kullanıyorum, müsait bir alanda ön - arka ve ikili olarak denerseniz farkı anlarsınız, zaten sadece ön yada sadece arka frenle mesafenin dışında dengeli durmak da mümkün değil

serkan24
24 Ağustos 2015, 02:30
ön fren gerekli durumlarda yani ani fren yapacaksan mesela arka yeterli gelmediyse bastığın anda duramıcağını anladığın anda ön freni devreye sok. aman ha çok basayım deme ön kayar düşersin bu sefer. zaten çok az sıkman yeterli gelir.

freewill
24 Ağustos 2015, 02:53
ben ayağımı tekere sürtüyorum :mrgreen: şaka bi yana ben eğer asfalt yol ise %70 ön fren %30 civarı arkayı kullanıyorum tabi bu arada hızlıca vites düşürüyorum :) alışması zaman aldı ama en güvenlisi bu bana göre. Toprak, ıslak, ve parlak asfaltta ise tam tersi :)

A.Türker
24 Ağustos 2015, 03:06
arkadaşlar bilip bilmeden yorum yapmayın. motorda ön fren önemlidir üretici mal zaten ön'e çift disk arkaya tek koyuyor. arkaya basarak duruyorum diyenler yorum yapmasın insanların canını tehlikeye atıyorsunuz.

not: asfalt için konuşuyorum

BatuhanK
24 Ağustos 2015, 03:18
Frenler %100 kullanılır. Yemek tarifi gibi oran veren arkadaşlar yanlış biliyorsunuz. O oran her koşul ve motosiklette değişebileceği gibi, frenlerin motosikleti durdurma işlevi üzerindeki dağılımdır. Heh ön freni bu kadar sıktıysam arkatı da ondan biraz daha az ezeyim diye bir şey yok. Ben %79.5 ön fren kullanıyorum nedir, nerden çıkıyor bu oran.
Çook yanlış ve eksik bilgi var, Olcay avşar ında yazdığı gibi fren teknikleri diye aratarak okuyun

bilginozi
24 Ağustos 2015, 08:48
Prensip olarak %70 ön fren ve %30 arka fren şeklinde bir görüş vardır ancak bu seviyede hassas fren yapabilecek sürücü pek yoktur.

MotorKafa
24 Ağustos 2015, 08:52
Şu başlıkta bir kez daha anladım ki, trafikte a noktasından b noktasına gerçekten şansa gidiyoruz

k_ayhn
24 Ağustos 2015, 09:51
ön fren gerekli durumlarda yani ani fren yapacaksan mesela arka yeterli gelmediyse bastığın anda duramıcağını anladığın anda ön freni devreye sok. aman ha çok basayım deme ön kayar düşersin bu sefer. zaten çok az sıkman yeterli gelir.

bu ne cahilliktir yahu valla siz iyi yaşıyorsunuz

SizofrenMacaPapazi
24 Ağustos 2015, 10:23
Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun 😊

gözünü seveyim türkçe klavye kullan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------


Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
Yardım ederseniz sevinirim...

ntv yayınlarının çıkarttığı sürüş teknikleri diye bir kitap var al bence onu gayet güzel her duruma karşı anlatıyor

Pangea
24 Ağustos 2015, 10:30
Allaha emanet gitmek bu oluyor demek ki

selimm07
24 Ağustos 2015, 10:43
Mumkun olduğu kadar on freni kullan. Arka fren sadece motoru dengelemek icin kullan.

anilozerr
24 Ağustos 2015, 10:47
En iyisi benim gibi yap.
İlk önce fren teknikleri makalelerini oku.Daha sonra youtube dan fren teknikleri videolarını izle.
Daha sonra çık trafiğe kapalı bir alana ve dene.
Ben bunların hepsini yaptım ve kendi motorumda ön frene ne kadar asılırsam kitlenir,ne kadar sıkmalıyım bunları çözdüm.Tavsiye ederim.

Not: Arka freni ön frene nazaran daha az kullanıyorum.Arka freni çok kullandığım yerler:
*Virajlar a hız girersem ön fren kullanmadan hafif arka fren dokunuyorum
* Mıcırlı, toprak vs. yollarda mümkün olduğunca arka fren kullanıyorum.
* Ön fren sınırına kadar asıldım.Baktım mesafe kısaltmam gerekiyor, arka frenle destekliyorum...
Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmem ama bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım..

jook
24 Ağustos 2015, 12:28
1,398 ayarında

Darkcity2000
24 Ağustos 2015, 12:30
1,398 ayarında

Abartmak anlamsiz 1.4 de surdurulebilir bir ayardir yanlis yonlendirmeyelim.

RAMİREZ
24 Ağustos 2015, 12:47
70%-30% yazanlar için konuşuyorum. Bunu heralde sadece literatüre böyle girdiği için diyorsunuz. Yada inşallah öyledir.
Aga bu kadar zamandır motor kullanıyorum. Böyle bir oranlama yapamadım daha ya... Bende bi enayilik var galiba.

Bence prensip şudur;
Genelde ön fren, gerekirse arka fren.

Zaten belli bir tecrübeden sonra aslında ön frenin daha fazla işe yaradığını çözüyor insan.

Darkcity2000
24 Ağustos 2015, 12:56
yuk transferi agirligi one aktarma .. iste bu yuzden on ve arka beraber kullanilir. on tekeri bos teneke olarak dusunun, tekme atarsaniz ucar gider, simdi icine kum koyun ve tekme atmayi deneyin.. iste bu yuzde arka fren ile yuku yani kumu tenekeye doldurmaya basliyoruz ..