PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Abs ve sonrası



k_ayhn
20 Ağustos 2015, 12:38
Slm forumdaşlar yeni motosikletime kavuştum şükür.yamaha jx6 f aldım daha önceki motosikletlerimde hep abs vardı bunda yok.fren yaparken kombine yapıyorum ama biraz arkaya fazla basınca kitleniyo arka tekerlek sadece ön freni kullanan varmı.sadece ön freni kullanırsak sıkıntı olurmu.

oguzhan6161
20 Ağustos 2015, 12:44
Motosiklette fren tekniği

Mt'den bir arkadaşımız yazmış sağolsun ;

http://www.motosiklet.net/forum/alpaslan-kuzucan/29411-motosiklet-fren-teknigi.html

F54
20 Ağustos 2015, 12:56
Sadece ön fren değil 70/30 ayar çekeceksin aynı anda gazı kapatıp vites düşüreceksin yoksa durum tehlike

Darkcity2000
20 Ağustos 2015, 14:31
Abicim abs li motorlar birakilip abs size mi gecilir .... bak daha frenaj konulari tam oturmamis 4 silindir motor almissin... cok banel olacak ama egitim alman gerekiyor orada sana gercek frenaji anlatacaklar.. bu arada bu egitimlerde de bol bol yeri openleri gorebileceksin...

Motor_Derili
20 Ağustos 2015, 14:36
Ani durumda 70/30 yapacak bi ben varim bir de Rossi :) Keske abs den devam etseydiniz.

Sepya
20 Ağustos 2015, 15:55
Burada ne okursan oku ani bir durumda hepsini unutacaksın, yapabileceğin tek şey hazır okullarda kapalıyken depona koy iki litre benzin çık bi okulun bahçesine ani fren çalışması yap. Ben sıkıldıkça yapıyorum eğlenceli oluyor

bilginozi
20 Ağustos 2015, 16:38
Bence de abs den vazgecmeseydiniz keske diyorum. Sadece onu kullanmaniz durumunda arka tekeri yaninizda gorme ihtimaliniz var.

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 16:47
Abicim abs li motorlar birakilip abs size mi gecilir .... bak daha frenaj konulari tam oturmamis 4 silindir motor almissin... cok banel olacak ama egitim alman gerekiyor orada sana gercek frenaji anlatacaklar.. bu arada bu egitimlerde de bol bol yeri openleri gorebileceksin...

hocam 2 sene cbf600 1 senedeye yakın cbf1000 kullandım ikisindede abs vardı.4 silindirde sıkıntı yok ama abs ve abs olmayan motosiklet arasında dünya fark var yok diyende muhtemelen hiç kullanmamıştır.bir iki kere ani fren yaptım baktım götünü başını sallıyor makine.

Green Arrow
20 Ağustos 2015, 17:40
hocam 2 sene cbf600 1 senedeye yakın cbf1000 kullandım ikisindede abs vardı.4 silindirde sıkıntı yok ama abs ve abs olmayan motosiklet arasında dünya fark var yok diyende muhtemelen hiç kullanmamıştır.bir iki kere ani fren yaptım baktım götünü başını sallıyor makine.

Motosiklette zaten esas olay yürütmek veya sürmek değil durabilmek ve kaçabilmek. ABS çok büyük nimet ben ABS'siz motor kullanan birisi olarak bir daha ABS'siz motor almam çok netim.

enxdesign
20 Ağustos 2015, 18:48
Arka freni sadece otoparkta, motoru parkederken kullanırım.*

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 19:29
Xj6 f süper makine ama bende bir daha abs olmayan makineye hayatta binmem.yıl olmuş 2015 arka teker kitlemek nedir.

bravetaxi
20 Ağustos 2015, 19:30
abs firen yeni sürücüler içinde çok yararlı bence öncelik görüntü ve ccden çok güvenli duruş bana göre

forewer
20 Ağustos 2015, 19:45
Şu da bi gerçek hep absli motor kullanan arkadaşlar fren yapmak bi haber oluyorlar, hep otomatik vites sürenin manuel, kullanamaması misali. Bu durumda absye alışan arkadaşların abssiz motor almamaları veya frenleri kuvvetli motosikletleri tercih etmeleri gerek.

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 20:27
Şu da bi gerçek hep absli motor kullanan arkadaşlar fren yapmak bi haber oluyorlar, hep otomatik vites sürenin manuel, kullanamaması misali. Bu durumda absye alışan arkadaşların abssiz motor almamaları veya frenleri kuvvetli motosikletleri tercih etmeleri gerek.
Frenleri istediği kadar kuvvetli olsun bence abs olmazsa kayar abi.

Green Arrow
20 Ağustos 2015, 20:51
Frenleri istediği kadar kuvvetli olsun bence abs olmazsa kayar abi.

Panik durumunda ihtimal yüksek. Ancak işi bilen kaydırmıyor hocam... Ama hiçbir insan ABS beyni kadar tutarlı ve dozajlı fren yapamaz buda bir gerçek

forewer
20 Ağustos 2015, 21:02
Frenleri istediği kadar kuvvetli olsun bence abs olmazsa kayar abi.

Desene biz şansa kullanıyoruz:mrgreen: Uzatmayayım şöyle özetleyim bir aracın fren sistemi ne kadar iyiyse o kadar zor tekeri kilitler. Yani seninle s1000rrın aynı şartlarda tekeri kilitleme noktası çok farklıdır.O yüzden "frenleri kuvvetli motosikletleri tercih etmeleri gerek" demiştim. Sen absli bişey al abi o motor sana göre değil.

Reşit
20 Ağustos 2015, 21:10
Fren konusunun forumda tartışılmasını doğru bulmuyorum. Ben de yorumda bulunmuştum zamanında ama mantıklı gelmiyor. Birinin canına istemeden kast edebilir insan. Burada fikir danıştığın insanın geçmişini bilmiyorsun, niyetini bilmiyorsun. Adam klavye başında alkollüyken bile tavsiye verebilir. Hele ki bu konu fren yapmaksa vay soru soranın haline. Bu işin en doğrusu akredite bir kurumdan eğitim alarak çözmek olmalıdır. Hatta birden fazla kurumdan alıp kendi doğrunuzu oluşturabilirsiniz. Öyle yazmakla oturacak şeyler olsaydı herkes İstanbul parkı 2 dk nın altında dönerdi. Saygılar

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 21:24
Desene biz şansa kullanıyoruz:mrgreen: Uzatmayayım şöyle özetleyim bir aracın fren sistemi ne kadar iyiyse o kadar zor tekeri kilitler. Yani seninle s1000rrın aynı şartlarda tekeri kilitleme noktası çok farklıdır.O yüzden "frenleri kuvvetli motosikletleri tercih etmeleri gerek" demiştim. Sen absli bişey al abi o motor sana göre değil.

Hocam kacımızda s1000r var genel motosikletlerin hepsi böledir.siz abs'size alışmış olduğunuz için daha iyi fren yapabilirsiniz ama hiç kaydırmadım diyenede açıkcası inanmam.

eymen312
20 Ağustos 2015, 21:35
ABS'yi dışlayan kesime hiç anlam veremiyorum. Arkadaşım bu bir teknoloji ve her otomobilde stock bir özellik olarak sunuluyor artık sürüş güvenliği için. Motorda da bir sürü video bulabilirsiniz ABS'nin normal frenden daha güvenli olduğunu (yağmurlu havalarda vs).

ABS'yi o kadar mühendis boşuna icat edip her yere koymamış. ABS bir teknolojidir ve sürüşte kullanılacak her türlü teknoloji faydadır.
Sonuç olarak ABS bir artıdır ve güvenlik için tercih edilmesi gereken bir şeydir.

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 21:41
Kaymayı önleyebileceğim herhangi bişey yapabilirmiyim.(moyotoru satmak ve frene az basmak fren yapmayı öğrenmek dışında)

Green Arrow
20 Ağustos 2015, 21:48
Kaymayı önleyebileceğim herhangi bişey yapabilirmiyim.(moyotoru satmak ve frene az basmak fren yapmayı öğrenmek dışında)

Hocam nacizane görüşüm. Ben önce ayağımı arka frenin üstüne koyuyorum. Koymayı açıklamak gerekirse fren dozajında maksimum seviye 4 ise 1 diyeyim. 1'den 2'ye çıkarttığımda ön freni sıkmaya başlıyorum. Bir çok durumda ayak 2 el 2'de iken motor duruyor. Ayakta hiç 3'ün üstüne çıkmadım açıkcası ama elde sonuna kadar bastığım durumlar oldu. 2 kere yatma oldu ancak dengeli frenden ötürü durduğumda ikisinde de motoru yakaladım ve düşme olmadı ki birinde dimdik yokuşta kazınmış mıcırlı asfalttı diğeride gelmemesi gereken bir yönde aracın fırlaması ve bulunduğum yolda asfaltın olmaması idi.

* Bazı motorlarda arka frenin çok ceset olduğu söyleniyor. Benim motorumda arka fren 4'te 3'ü dozajı geçmediği sürece kitlemiyor. Bundan ötürü ben her süratte hatta yüksek süratlerde motor freninin yanında hızımı azaltmak için 4'te 1 dozajda arka fren kullanıyorum ön frende de 1 kademe kullanmakla birlikte.

forewer
20 Ağustos 2015, 22:24
Hocam kacımızda s1000r var genel motosikletlerin hepsi böledir.siz abs'size alışmış olduğunuz için daha iyi fren yapabilirsiniz ama hiç kaydırmadım diyenede açıkcası inanmam.
Başka türlü anlatayım bi de; sizin cbf1000 de abs olmasaydı xj6 kadar kolay teker kilitlemezdi yine ya da xj6da abs olsaydı cbf1000den çok daha sık devreye girmek zorunda kalırdı. Xj6 nın frenleri zayıf çünkü.
Eymen312 kastetdiğin ben isem yazdıklarıma bakarsan abs kötü bişey falan demedim, keşke her motorda olsa ama yok işte.

eymen312
20 Ağustos 2015, 22:40
Genel olarak söyledim. Motor alırken ABS'siz alma ne yapacaksın diye bir sürü lafla karşılaştım. Ama iyi ki almışım iki kere canımı kurtardığını düşünüyorum.

Karalı
20 Ağustos 2015, 22:41
Arka firen balatan sert ise yumuşak balatalara göre daha çabuk kilitlenir
Bol bol firen çalış arka fireni sadece ön frene yardımcı olarak kullan çok fazla bastırma dokun sadece kilitleme noktasını hisset alışkanlık edin nacizane tavsiyem budur..

k_ayhn
20 Ağustos 2015, 22:43
Celık hortum falan ne işe yarıyor

Karalı
20 Ağustos 2015, 23:15
Çelik firen hortumu daha az genleşiyor hidroligin firene daha hızlı iletilmesini sağlıyor gibi bişeydi ön firende daha etkili olduğunu duymuştum kilitlenmeye karşı etkisi olacağını sanmam bilenler daha iyi bilgilendirebilir bence bol bol firen çalış

Sinan58
21 Ağustos 2015, 01:02
Motorumda abs yok şu an öbür taraftan yazıyorum.
-abs meraklısı genç

Levent
21 Ağustos 2015, 01:20
Motosikleti kullanmaya başladıkça alışacaksınız.. Ve zamanla kaydırdığınızda da kontrol edebildiğinizi göreceksiniz. Dozajlamayı öğreneceksiniz, hangi limitte kitlediğini bileceksiniz. Bunların hepsi motosikletinizi tanıyınca gelişecek durumlar.. Abs var gibi fren yaparsanız kitler durursunuz. Bizim Xmax'de ABS var, ona da alışmak zaman aldı.. Absli mi abssiz mi diyecek olursak, ABS'de nasıl olsa kaymayacak diyip daha da abanabiliyorsunuz ve yeri geldiğinde ani duruşlar yapamayabiliyorsunuz, veya belirlediğiniz mesafede durmadığını görebiliyorsunuz(Tabi bu alışana kadar, alıştıktan sonra bütün limitleri kestiriyorsunuz ve ona göre frenaj yapıyorsunuz) ABS insana güven duygusunu veriyor, nasıl olsa diyorsunuz? Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum, yağmurda çamurda tartışılmaz bir artısı var, kilitlendiği an bırakıyor, güven veriyor. Yine de çok arada kalmak ile beraber ABS 1 tık ağır basıyor bende de..

TIGERSHARK
21 Ağustos 2015, 11:15
adam yılların motorcusu adama kursa gidin demişsiniz.
levent bey doğru demiş alışacaksın takma kafana ben her uzun aralıklarla bindiğim motor ve bisikletimde ilk başlarda sanki hiç binmemiş hissine kapılıyorum zamanla geçiyor sende zamanla bileğini alıştıracaksın çok dert etme derim.

k_ayhn
21 Ağustos 2015, 13:25
bugün biraz daha iyiydi biraz daha yavaş kullandım ve frene daha az bastım alışıyorum galiba.levent göçmenin dediği gibi abs insana ap ayrı bir güven veriyor.ilgilenenlere teşekkür ederim.

biyeybaraküs
21 Ağustos 2015, 13:30
diversion un ön freni kaç pistonlu bilmiyorum ama alışana kadar fren yaparken sadece işaret parmağını kullan yine de yetecektir benim motorda yetiyor müsait bir alanda deneyebilirsin

k_ayhn
21 Ağustos 2015, 22:52
diversion un ön freni kaç pistonlu bilmiyorum ama alışana kadar fren yaparken sadece işaret parmağını kullan yine de yetecektir benim motorda yetiyor müsait bir alanda deneyebilirsin
Biyeybaraküs önde sıkıntı yok zaten arkada sıkıntı yaşıyorum.

Shamy
22 Ağustos 2015, 17:11
ABS nin insani tembellige alistirdigi, dogrudur. 1000RR imdan inip 650f ime bindigim zaman. Benim gibi yillardir iyi fren yapan birisi bile 5-10 km sonra boslamaya basliyor. Freni rasgele kontrolsuz kullanmaya basliyorum. Zaten cok iyi frenlere ve tutusa sahip olmayan makina birde rahatlikla frene asilinca durma mesafesi acayip uzuyor. Sacma sapan zamanlarda abs devreye giriyor..vs

Abs olmayan motosikletlerde ilk yapilacak iyi bir takim lastik. Daha sonra iyi bir suspansiyon ayari yada suspansiyon modifikasyonudur. (On yay seti,arka şok yayi ve yag) ardindan uzun sureli binilecek bir motosiklet ise celik fren hortumlari ve metal karbon karisik kaliteli balatalar ile orjinal frene gore cok hissiyatli bir motosiklet elde edilir.

Ozellikle lastik ve suspansiyon modifikasyonu cok onemli, xj6 yada 650f gibi stok lastik ve suspansiyonu kotu makineleri cok farkettirecek bir modifikasyondur.

ataykaan
22 Ağustos 2015, 17:16
eskiden abs mi vardı.

TIGERSHARK
22 Ağustos 2015, 17:46
Aslında firmalar abs yi kişi istediği zaman menülerden aç kapa şeklinde kullanıcıya bıraksalar daha iyi olurdu.

Green Arrow
22 Ağustos 2015, 18:24
ABS nin insani tembellige alistirdigi, dogrudur. 1000RR imdan inip 650f ime bindigim zaman. Benim gibi yillardir iyi fren yapan birisi bile 5-10 km sonra boslamaya basliyor. Freni rasgele kontrolsuz kullanmaya basliyorum. Zaten cok iyi frenlere ve tutusa sahip olmayan makina birde rahatlikla frene asilinca durma mesafesi acayip uzuyor. Sacma sapan zamanlarda abs devreye giriyor..vs

Abs olmayan motosikletlerde ilk yapilacak iyi bir takim lastik. Daha sonra iyi bir suspansiyon ayari yada suspansiyon modifikasyonudur. (On yay seti,arka şok yayi ve yag) ardindan uzun sureli binilecek bir motosiklet ise celik fren hortumlari ve metal karbon karisik kaliteli balatalar ile orjinal frene gore cok hissiyatli bir motosiklet elde edilir.

Ozellikle lastik ve suspansiyon modifikasyonu cok onemli, xj6 yada 650f gibi stok lastik ve suspansiyonu kotu makineleri cok farkettirecek bir modifikasyondur.

ABS'ninde iyi olması gerekiyor maalesef. Piyasada doğru düzgün çalışmayan bir sürü ABS sistemi var. Honda, Kawasaki kendi üretiyor mesela sistemini. Benim gördüğüm kadarıyla en iyisi Bosch'un ürettiği ABS sistemi. Son nesil olan sistem ayarlanabilir ve seviyeli. Üstüne şimdi virajda da çalışan versiyonunu yaptılar.

aquarist4
22 Ağustos 2015, 19:30
Ben de 2011 Diversion vardı daha önceki palaşımlarımda da yazdığım gibi. Kombine kullanımda ABS olmamasına rağmen motosiklet çivi gibi yere çakılıp kalıyordu. Ben o şekilde alıştım. Şimdi MT-07'de zaman zaman arkayı kitlediğimde bırakıp daha az baskıyla ve ön fren dozajını arttırarak fren yapıyorum ve memnunum. ABS'ye alışkın olmadığım için sıfır aldığım bu makineyi de hiç düşünmeden ABS'siz aldım. Ancak ABS'li makineye alışmış birinin ABS'siz bir motosiklet satın almasını da hiç tasvip etmiyorum. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim ama bence yol yakınken satıp ABS'li bir makine alın. Sagılarımı sunarım.

Serdarberke
22 Ağustos 2015, 19:30
Motosikleti kullanmaya başladıkça alışacaksınız.. Ve zamanla kaydırdığınızda da kontrol edebildiğinizi göreceksiniz. Dozajlamayı öğreneceksiniz, hangi limitte kitlediğini bileceksiniz. Bunların hepsi motosikletinizi tanıyınca gelişecek durumlar.. Abs var gibi fren yaparsanız kitler durursunuz. Bizim Xmax'de ABS var, ona da alışmak zaman aldı.. Absli mi abssiz mi diyecek olursak, ABS'de nasıl olsa kaymayacak diyip daha da abanabiliyorsunuz ve yeri geldiğinde ani duruşlar yapamayabiliyorsunuz, veya belirlediğiniz mesafede durmadığını görebiliyorsunuz(Tabi bu alışana kadar, alıştıktan sonra bütün limitleri kestiriyorsunuz ve ona göre frenaj yapıyorsunuz) ABS insana güven duygusunu veriyor, nasıl olsa diyorsunuz? Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum, yağmurda çamurda tartışılmaz bir artısı var, kilitlendiği an bırakıyor, güven veriyor. Yine de çok arada kalmak ile beraber ABS 1 tık ağır basıyor bende de..

Usta yeni Xmax 250 ABS sahibi biri olarak,motorumda ufak bir sıkıntı var galiba,tecrübeniz doğrultusunda görüşünüzü merak ediyorum..
Ort. 40-50 km HIZLA giderken test edeyim ABS yi dedim,asılınca arka frene Kademeli bir şekilde yavaşladım(ön fren desteksiz) tam durucam derken sanki frenler boşaldı ve ön frenle durdum!!yani yolun girişinde kontrol yapmak için ayarlamıştım kendimi,fakat bu olay sonucunda motorun Yarısı yola çıktı!!
Farklı hızlarda bir kaç kere daha denedim hepsinde aynı sonuç!!!
Bursada iyi denilen bir ustaya götürdüm,bir tur Attı ve gülerek nezamandır kullanıosun motoru'dedi,bende 30km oldu deyince,ABS nin çalışma prensibi bu dedi ve lastiklerin durumunun iyi olmadığını,değiştirmem gerektiğini,onunda bu olayda etkisi oldugunu söyledi...

Senin ve diğer arkadaşların Görüşleri nelerdir acaba,teşekkürler

Levent
22 Ağustos 2015, 23:36
Usta yeni Xmax 250 ABS sahibi biri olarak,motorumda ufak bir sıkıntı var galiba,tecrübeniz doğrultusunda görüşünüzü merak ediyorum..
Ort. 40-50 km HIZLA giderken test edeyim ABS yi dedim,asılınca arka frene Kademeli bir şekilde yavaşladım(ön fren desteksiz) tam durucam derken sanki frenler boşaldı ve ön frenle durdum!!yani yolun girişinde kontrol yapmak için ayarlamıştım kendimi,fakat bu olay sonucunda motorun Yarısı yola çıktı!!
Farklı hızlarda bir kaç kere daha denedim hepsinde aynı sonuç!!!
Bursada iyi denilen bir ustaya götürdüm,bir tur Attı ve gülerek nezamandır kullanıosun motoru'dedi,bende 30km oldu deyince,ABS nin çalışma prensibi bu dedi ve lastiklerin durumunun iyi olmadığını,değiştirmem gerektiğini,onunda bu olayda etkisi oldugunu söyledi...

Senin ve diğer arkadaşların Görüşleri nelerdir acaba,teşekkürler

Michelin City Grip ile değiştir lastiklerini bu en önemli detay. Diğer detay alışmak ile alakalı. Abs vurur ve salar.. Buna alısmak gerek.. Ayrıca abs devreye sokmadan durdurmayı öğrenmelisin motosikleti. Alıştıkça anlayacaksındır.

k_ayhn
23 Ağustos 2015, 00:38
Dün pilot road 4 aldım makinenin huyu suyu değişti sanki aşağıya çekiyorlar gibi yapıştı yola maşallah.aldığımda üstünde batlax vardı.ilk alındığında üstende mum olmasına istinaden gayet başarılı.hatta bir kaç kere panik fren denedim kaymadı.