PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sürüş esnasında silkeleme



kordinaryus
20 Ağustos 2015, 00:53
vites 3'ten 4'e veya 4'ten 5'e atıp gaza bastığımda, veya mevcut vites ve hızda giderken sanki arkamdan biri asılıp bırakıyormuş gibi olması neye işaret eder?

oguzhan6161
20 Ağustos 2015, 01:04
Yine avans ayarına işaret eder. Motor öksürür.

ELque
20 Ağustos 2015, 02:00
Bildiğim kadarıyla bu arkadan asılma hissinde motorda(alt motor) bi sıkıntı var galiba.Ah aklım işte motorda benimde başıma gelmişti ama gidip yaptırdık hiç ne sorduk ne de izledik yaparken :pr: Ama sen tamirciye götürdüğünde bence vaktin varsa biraz seyret, öğrenmek cidden faydalı.

kordinaryus
20 Ağustos 2015, 02:54
Yine avans ayarına işaret eder. Motor öksürür.

avans ayarı neden bozulur, nasıl yapılır hocam? internetteki bilgiler hep araba üzerine.

oguzhan6161
20 Ağustos 2015, 02:59
avans ayarı neden bozulur, nasıl yapılır hocam? internetteki bilgiler hep araba üzerine.

Hocam kısaca bir arkadaş forumda anlatmış ;

Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme :)

ZümeR
21 Ağustos 2015, 17:06
Deniz seviyesinden tırmanıp torosların zirvesine çıkarsan avans ayarı bozulur.
(Örnek Antalya-Konya arası alacabel mevkii)
Hatta LPG li ve karbüratörlü eski tip araçlar yol kenarına çekip hava filtresini açarlar..
Dönüşte bu sefer boğulmadan dolayı koli bandı yada gazete ile yarım yamalak kapatırlar..

Mengu16
21 Ağustos 2015, 17:18
Hocam kısaca bir arkadaş forumda anlatmış ;

Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme :)
Senin anlattığın şey hava ayarı. Avans ayarı ise bu tip motorlarda mevcut değil, avans ayarı sabittir. Ateşleme zamanını ayarlamaya avans ayarı denir.

numangokce
21 Ağustos 2015, 17:36
Deniz seviyesinden tırmanıp torosların zirvesine çıkarsan avans ayarı bozulur.
(Örnek Antalya-Konya arası alacabel mevkii)
Hatta LPG li ve karbüratörlü eski tip araçlar yol kenarına çekip hava filtresini açarlar..
Dönüşte bu sefer boğulmadan dolayı koli bandı yada gazete ile yarım yamalak kapatırlar..

Sızın anlattıgınızın avansla ılgısı yok. Bahsettıgınız eskı tıp lpglı araclarda avans ayarı dıstrıbutor saga sola cevırılerek yapılır.

Atesleme avansı: pıston atesleme zamanı ıcın uon'ye ılerlerken bujının ateslenmesı zamanına verılen ayar.

Sızın dedıgınız hava emıs ayarı.