PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 200 cc'den 650 cc'ye 15bin km tecrübe ile geçilir mi? Lütfen tavsiye!...



zileliorhan
20 Ağustos 2015, 00:27
2 yıl önce Mondial 100 UKH aldım ve 1,5 yılda 9bin km yaptım (Bu motor hala duruyor ve şehir içi için kullanıyorum). Bu yıl Mart Ayı'nda CBF 150 aldım ve 1.000 km yaptım. Uzun yolda 95'den fazla yapmaması üzerine sattım. Nisan'da Pulsar aldım ve 4 ayda tamamına yakını şehirlerarası yol olmak üzere 5.000 km yaptım. Pulsar'ı da 2 gün önce sattım. Yaşım 54. Apaçilik yapmak, gereksiz sürat yapmak, kurallara uymamak gibi huylarım yok. Motoru adam gibi kullanmak ve diğer sürücülere de örnek olmak düşüncesindeyim. Yani yaşıma ve konumuma göre efendice kullanmaya gayret ediyorum.

Önce Honda NC 700X'e niyetlenmiştim ama, bu konuda bilgisi olduğuna inandığım ve 38 yıldır Japon kullanan bir hocama danıştım ve Honda CB 650F tavsiye etti. Motoru sadece uzun yolda kullanacağım. Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur? Kıymetli tavsiye ve uyarılarınız için şimdiden teşekkürler.

Mengu16
20 Ağustos 2015, 00:30
CBR 500 veya CB 500F alsanız daha iyi olur 2016'dan itibaren 600'lük ve daha büyük motorları kullanmak için her sene psikoteknik teste girme zorunluluğu olacak. Motor gücüne de bakmıyolar NC700-750 kullananlar da uğraşacak bununla.

logan07
20 Ağustos 2015, 01:08
psikoteknik konusunu duymamıştım gerçekten böyle bir zorunluluk geldı mı

sahin08
20 Ağustos 2015, 01:17
valla hocam sizi azçok forumdan tanıyorum 600 cc 40 beygir üstü gerçekten güçlü: hani geçilse bile kimse o sorumluluğu almak istemez diye düşünüyorum bende dahil..
eğitim alınmalı diyeceklerdir(haklılar) motoru tanıyana kadar tek bir kaza bile geri dönüşsüz olabilir
benim tanıdığım kimse eğitim almamış imkanları dahilinde alabileceği en yüksek ccde kullanıyorlar
kimisi 600 cc ss kimisi cruiser kimisi 400 cc super scooter
kimisi omzunu bacağını kırmış kimisi kazasız belasız devam ediyor (yeni motoruyla kaza yapıp hayatını kaybeden tanışamadıklarım adı geçen insanlar da var )
hocam siz siz olun 600 ccye geçme konusunda kendinizden emin değilseniz gerçek bir eğitmene danışmadan trafiğe çıkmayın (mutlaka forumda belgeli eğitmen vardır )
benim hedefim 600 cc cruisere geçmek ki tarz ve yapı olarak konumu farklı kullanım amacı uzun yol (amacı aynı ) yaterli bütçeyi oluşturursam düşünmem bile

zileliorhan
20 Ağustos 2015, 01:57
CBR 500 veya CB 500F alsanız daha iyi olur 2016'dan itibaren 600'lük ve daha büyük motorları kullanmak için her sene psikoteknik teste girme zorunluluğu olacak. Motor gücüne de bakmıyolar NC700-750 kullananlar da uğraşacak bununla.

Bence bu tip psikoteknik testler bizim açımızdan faydalı olur diye düşünüyorum. Biz kendimizi test etmiş oluruz, buna göre sürüş uygularız, testi geçemeyenler de yollardan çekilir. Bu tip testler örneğin İngiltere'de ağır vasıta sürücüleri için var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------


valla hocam sizi azçok forumdan tanıyorum 600 cc 40 beygir üstü gerçekten güçlü: hani geçilse bile kimse o sorumluluğu almak istemez diye düşünüyorum bende dahil..
eğitim alınmalı diyeceklerdir(haklılar) motoru tanıyana kadar tek bir kaza bile geri dönüşsüz olabilir
benim tanıdığım kimse eğitim almamış imkanları dahilinde alabileceği en yüksek ccde kullanıyorlar
kimisi 600 cc ss kimisi cruiser kimisi 400 cc super scooter
kimisi omzunu bacağını kırmış kimisi kazasız belasız devam ediyor (yeni motoruyla kaza yapıp hayatını kaybeden tanışamadıklarım adı geçen insanlar da var )
hocam siz siz olun 600 ccye geçme konusunda kendinizden emin değilseniz gerçek bir eğitmene danışmadan trafiğe çıkmayın (mutlaka forumda belgeli eğitmen vardır )
benim hedefim 600 cc cruisere geçmek ki tarz ve yapı olarak konumu farklı kullanım amacı uzun yol (amacı aynı ) yaterli bütçeyi oluşturursam düşünmem bile

Zaten Honda Motosiklet Eğitim Merkezi gibi bir eğitim merkezinden eğitim almadan üstüne oturmam CB650F'in üstüne. Ayrıca şu andaki orta kalite sayılabilecek ekipmanları da iyileştiririm. Montum 600 TL'lik Revit, Kaskım 300 TL'lik LS2, eldiven ve pantolon da 200-300 TL'lik ekipmanlar. Botum yok. En azından iyi bir kask ve bot alırım.

Dediğiniz gibi, bu tip güçlü makineler hata affetmez. Bu makine 87 BG ki, hiç affetmez. İnternette videolarına baktım, adamlar 230 km süratler yapıyorlar. Bence hiç lüzum yok.

Tavsiyelere teşekkürler.

DeliDolu'MT
20 Ağustos 2015, 02:08
Merhaba. Mantık diyorki; hız tutkunuzun olmaması ve yasınızın vereceği olgunluğa bakarsak 600cc alabilirsiniz. Aksini düşünürsek yaşınızın verdiği olgunluk ve hız tukunuzun olmaması 600cc değilde 250-500cc bir motosiklette sizi daha az riskle rahat ettirebilir. 250cc motosikletlerin dahi 30 küsür beygir gücüne sahip olması size yeteri gücü sağlayacaktır. Hem daha az risk hem daha az masraf.. Mantık dedi ben değil :bounce:

capozzz
20 Ağustos 2015, 02:11
Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur?

Hocam, sizin yaşınızı, hayat tecrübenizi ve kendinizi biliyor olmanızı baz alarak konuşuyorum. 200 cc den 1000 cc ye de geçilir. Ama böyle bir soru sorma ihtiyacı duymadığınız zaman geçilir. Önce kendinizden emin olmalısınız. Bu alet neticede sizin emrinizde, gitme derseniz gitmeyecek, git derseniz gidecek. İlk zamanlar için fiziki olarak da hazır olmak lazım. Örneğin Pulsar ile yavaş giderken yaptığınız basit hatayı ayağınızı yere koyarak tolere etmeniz daha kolay, bu makine ile (ayağı yere koyduğunuzda tam dik olmayacağı için) basit hatada yüklendiğiniz ağırlık 250 kg civarı olur.

Gönül rahatlığıyla, ben kendimi biliyorum, fiziki olarak da hazırım diyebiliyorsanız geçilir. Ama tekrar söylüyorum, burada en önemli şey kendinize güveniyor olmanız. Aletin başına geldiğinizde "pof nasıl olcak şimdi" derseniz bu iş olmaz.

Ayrıca sadece uzun yol diyorsunuz, sizi en az yoracak makineler endurolardır. Mesela Kawa Versys de düşünebilirsiniz. Hem daha sakin hem de yolu daha az hissettirir.

Macit250
20 Ağustos 2015, 03:09
Siz bilinçli bir motosiklet sürücüsü zaten olmuşsunuz.650cc ye geçmek ,uçak kullanmak gibi birşey değilki.Elinizin altında olan gaz sizin istediğiniz şekilde çalışmakta.Siz gazı açarsanız motosiklet gidecek ,açmazsanız motosiklet ybr gibi gidecek.Buna karar verecek sizsiniz zaten.Bakın motosikletin cc si gözünüzü korkutmasın,ağırlığı korkutsun bence.650 cc 200 kilo bir motosikletin sürüşünü ezberlemeniz 1 haftanızı bile almaz.

Eğitim alamayacaksanız , tecrübeyi kendiniz göreceksiniz.Ağır bir motosiklet ile viraja girdiğinizde yatmayı ,çıkarken kalkmayı zaten motosiklet size öğretecek.Gaz kolu sizde 5 gün viraja 100 ile girersiniz mis gibi gidersiniz.6. gün 130 la deneyeyim dersiniz yine çıkarsınız.Deneyim böyle deneye deneye motosiklete alışırsınız.

Eğitim evet süper birşey .Hiç bilmeyen adama çok şey katar .Ama yeteneği ve bilgisi olan kişiyede pratik yaptırır.Sanmıyorum bir zorluk çekeceğinizi.Alın geçin ,1 haftada top speed için zorlamazsanız ben birşey demiyorum cahilim.

natila
20 Ağustos 2015, 08:16
hocam senin şu hoca sana 4 silindirmi önerdi bravo valla... kendimin olduğu için söylemiyorum nc 750 tam sana uyar senin her ihtiyacını karşılar bence boşver 4 silindiri al bitane nc750 ister s ister x motor on numara çok araştırdım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:12 ----------

Özellikler

CB 650 F

NC 750 X



Motor Tipi
Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 4 silindirli, DOHC Sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC, paralel çift silindirli

Motor Hacmi (cc)
649 745

Silindir çapı x strok (mm)
67 x 46 mm 77 x 80 mm

Sıkıştırma Oranı
11,4 : 1 10,7 : 1

Yakıt Sistemi
PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi PGM-FI Elektronik Yakıt Enjeksiyon Sistemi

Maks. Güç (kW@dev/dak)
64kW @ 11000 (87 PS) 40.3kW @ 6250 devir/dakika (54.8 ps)

Maks. Tork (Nm @ dev/dak)
63 Nm @ 8000 68Nm @ 4750 devir/dakika

Ateşleme
Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, e Bilgisayar kontrollü, dijital transistörlü, e

Çalıştırma
Elektrikli Elektrikli

Şanzıman
Çok diskli kavrama, 6 vites Çok diskli kavrama, 6 vites

Güç Aktarımı
Zincirli Zincirli

Boyutlar (UxGxY) (mm)
2.110 x 755 x 1.120 2.210 x 840 x 1.285

Tekerlekler arası mesafe (mm)
1.450 1540

Sele yüksekliği (mm)
810 mm 830 mm

Yerden açıklık (mm)
150 165

Yakıt kapasitesi (litre)
17,3 lt. 14,1 lt

Ağırlık
206 kg 219 kg

sey_47
20 Ağustos 2015, 08:18
200 650 arası hacim yok ki. Bir 500 lükler var, ona da gerek yok. İki silindir 600 lüklerede binilebilir. Arkadaşında dediği gibi nc750 falan olabilir. 4 silindir 600 ler zorlayabilir, belki sport turingler rahat olabilir, 600f, xj6, cb650f gibi.

Abi bir de en önemlisi yaş ta var sende avatardan anladığım kadarıyla, hani nerede ne yapacağını bileceğini tahmin ediyorum. O yüzden alabilirsin diye düşünüyorum. Ama 500 lük bir ara motosiklet alacaksan da abi, sıfır alma, bir süre sonra 600e geçmek istersen zarara uğratmasın seni.
250 de düşünme derim, 200 den pek farkı olmayacaktır.

He duke 390 falan derseniz onu bilemem işte.

natila
20 Ağustos 2015, 08:19
cb 650 f yakıt tüketimi: 4.76 – 5.45
lt / 100 km.

nc750x yakıt tüketimi: 3.61 – 4.25
lt / 100 km.

MELİH
20 Ağustos 2015, 08:25
bu soruyu soran biri geçemez.

schumacher__
20 Ağustos 2015, 09:10
Size kendimden örnek vereyim; yıl olarak olmasa da km olarak benzer tecrübedeyiz. Ben motora üniversitede (7-8 sene önce) Regal-Raptor 150cc ile başladım. Aşağıdaki linkte ilk zamanlarımı anlatan yazıyı bulabilirsiniz:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/46992-ilk-uzun-yol-maceram-hem-de-istanbul-trafigine-e-yazdik-okuyun-bari.html

Regalden sonra bir süre honda innova 125cc kullandım. Daha sonra bir süre ara verdim ve geçtiğimiz yıl yine regal raptor daytona 250cc ile motora dönüş yaptım. Toplam km tecrübem sizin gibi 15.000km civarındadır. Bu sene ise hayalimdeki motosiklet olan NC750X aldım ve 2 ayda 6.000 km. yi devirdim.

Öncelikle şunu söyleyeyim,NC'nin gücü beni hiçbir zaman korkutmadı çünkü genel olarak nefsine hakim biriyimdir, kolay gaza gelmem. Trafiği iyi okuduğumu düşünüyorum, o nedenle gerek arabayla gerekse motorla tehlikeli durumlardan uzak kalmaya çalışıyorum, genelde başarılı olduğumu da söyleyebilirim. Ama şunu söyleyebilirim ki büyük motora geçtiğinizde işler biraz değişiyor, ne kadar kendinize hakim olsanız da bir süre sonra şunu da geçeyim, şunu arkama alayım, şuradan uzayayım derken eski motorlarla hiç yapmayacağım şeyleri yaptığımı, zaman zaman risk aldığımı farkediyorum.

Büyük motorun en büyük dezavantajı ağırlık, diğer motorlarımı bisiklet gibi kullanabilirken bunda o kadar rahat olamıyorum doğal olarak. İlk zamanlarda sıkıntısını çok yaşadım ama artık alıştım diyebilirim. Ama güç konusunun hem avantajları hem de dezavantajları var. Güçlü motorla uçarım kaçarım diye düşünmeyin, kontrol yine sizde oluyor fakat bir anlık gaflete düştüğünüzde, hata yaptığınızda sonuçları çok daha büyük olabiliyor.

Aşağıda NC ile yaşadığım 2 olayı bulabilirsiniz. Bir taraftan düşündüğümde eski motorlarım olsa bu durumlardan kurtulamayabilirdim diye düşünüyorum fakat diğer yandan da belki NC olmasaydı daha saki kullanacağımdan bu pozisyonlara hiç düşmemiş de olabilirdim. Size tavsiyem güçten korkmayın fakat gücün neler getirip/götürebileceğini iyi ölçüp tartın:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/151743-yine-bir-kasap-yine-direkten-donme.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/146441-kavga-edilecek-sofor.html

UNdocab
20 Ağustos 2015, 09:12
2 yıl önce Mondial 100 UKH aldım ve 1,5 yılda 9bin km yaptım (Bu motor hala duruyor ve şehir içi için kullanıyorum). Bu yıl Mart Ayı'nda CBF 150 aldım ve 1.000 km yaptım. Uzun yolda 95'den fazla yapmaması üzerine sattım. Nisan'da Pulsar aldım ve 4 ayda tamamına yakını şehirlerarası yol olmak üzere 5.000 km yaptım. Pulsar'ı da 2 gün önce sattım. Yaşım 54. Apaçilik yapmak, gereksiz sürat yapmak, kurallara uymamak gibi huylarım yok. Motoru adam gibi kullanmak ve diğer sürücülere de örnek olmak düşüncesindeyim. Yani yaşıma ve konumuma göre efendice kullanmaya gayret ediyorum.

Önce Honda NC 700X'e niyetlenmiştim ama, bu konuda bilgisi olduğuna inandığım ve 38 yıldır Japon kullanan bir hocama danıştım ve Honda CB 650F tavsiye etti. Motoru sadece uzun yolda kullanacağım. Bu durumda birden bire 200 cc'den 650 cc'ye geçmek, benim daha önce yaptığım 15.000 km bakımından erken mi olur? Kıymetli tavsiye ve uyarılarınız için şimdiden teşekkürler.

Size akıl verenden çok daha akıllıca karar alacakken aklınızı karıştırmış.

Nc serisi fazla güce ihtiyaç duymayan,yüksek devirde sürme hevesi olmayan, torklu düzde güzel gidişi olan, ve az yakan motor isteyenler için gayet yerinde bir karar.

Siz yeniden NC yi düşünün bence

F54
20 Ağustos 2015, 09:42
Hocam size nc olmaz diyen arkadaş biraz saçmalamış hp olarak tavsiye ettiğinden daha sakin bi motor ayrıca Yakıt olayı üzmüyor denge kıvraklık çok üst seviyede
Şehir içinde hararet sorunu da olmaz
3 lü çanta da taktığınızda size dünya turu yaptırır

dadaş-bb
20 Ağustos 2015, 10:01
Suan bende ayni durumda ve ayni dusuncel

zileliorhan
20 Ağustos 2015, 10:02
Şu ana kadar olan yorumlarınızı dikkatle okuyorum. Emek verip, detaylı şekilde yazdığınız için teşekkür ederim. "Danışan, dağlar aşmış" derler. Ayrıca her zaman motosiklet kullanma konusunda henüz emekleme aşamasında olduğumu, acemi olduğumu da her fırsatta söylüyorum. 9bin km cub motoru saymazsak, debriyajlı motorda 6bin km tecrübe nedir ki? Bu nedenle sizin tecrübelerinizden istifade için bu mesajı yazdım. Yoksa, bu tip " şundan şuna geçersem nasıl olur?" mesajlarından gına gelmişsinizdir belki. Ancak her kişinin durumu da kendine özgü oluyor.

Thracian
20 Ağustos 2015, 10:02
Eğer çok hız,performans meraklısı değilseniz NC serisi fazlası ile işinizi görür.Beygir gücü düşük,kullanması kolay,ilk kez büyük cc ye geçen birisini korkutmyacak bir motosiklet.Yakıt tüketimi az,bakım aralıkları fazla,uzun yol işin aksesuar çanta koymaya müsait bir de üstüne depo yerinde bir kask koyacak kadar bir bölme var.Daha ne olsun?

dadaş-bb
20 Ağustos 2015, 10:07
Suan bende ayni dusunce ve durumdayim.. onumuzdeki aylarda bende enduro touring transalp dl650 f650 vs tarzina gecmeyi dusunuyorum. Bazende sport touring dusunuyorum cbf500 cbf600 fz6 fazer vs gibi tarzlar.

Benide buyuk ccler korkutuyor. Aslinda korku degilde binmedigimiz kullanmadigimiz icin cekiniyorum. Hiz agirlik bakim masraf vs gibi konulari eleyip ona gore karar vermem lazim. Ben genelde uzun yol ve gezilere giderim ona gore tercih yapacagim.

Bakalim arastirmalarim devam ediyor..suan ki motorum satilinca ona gore karar verecegim.

hkn34
20 Ağustos 2015, 10:23
sayın orhan bey bende sizin gibi pulsar kullanıcısıyım 16000 km kadar pulsarı ılk motorum olarak kullandım ve hala duruyor cok memnunum.fakat bende daha guclu bır motorla daha rahat edıcegımı dusunurek 1 ay once yamaha xj6 n aldım su an rodaj domeöındeyım yaklasık 500 km kadar dır kullanıyorum ve cok memnunum tamam cok guclu ama ınanın 6000 devıre kadar sızı korkutmaz normal pulsar gıbı sakın kullanabılıyorum ama 6000 devırden sonra guc baya kendını hıssetırıyor ve korkutuyor dıyebılırım yas olarak apacılık yapmıyacagınız zaten soylemıssıız gereksız hızlara ve agresıf suruse gırmez ısenız bu tarz motorlara alısabılırısınız dıye dusunuyorum cb 650 f de aynı tarz bır motor oldugu ıcın rahatlıkla kullanırsınız. agırlıgı dert etmeyın cunku bu tarz motorlar cok dengelı ve agırlıgını hıssetırmıyor. tek soylıyecegım sey yakıt tuketımınız artıcak yanı 3.lt den 6 lt lere cıkacaksınız haberınız olsun .

Naci63
20 Ağustos 2015, 10:29
Yaş ve olgunluğunuzu düşünüp mevcut tecrübelerinize bakarak NC750 X diyorum. Orta düzey enduro turing tarz motosikletler sizin yaş ve tecrübe durumunuzdaki biniciler için idealdir diyorum. NC 750'lerin DCT yani otomatik şanzıman modelleri de var. Dolayısıyla hem vitesli hem de otomatik mdelleri var NC'nin. Bence ilk başlarda biraz fazla dikkat ederek motora kısa sürede alışırsınız diyorum.

1979 dan 1990 yılına kadar vitessiz puch kullandım. Hiç vitesli büyük motor tecrübem yoktu. Bir gün yıllar boyu vitesli motor kullanmış bir arkadaşımla Tarsustan Adanaya benim için çift silindirli Jawa almaya gittik. Sıfır motordu aldığım. Dönüşte ilk başta arkadaşım sürdü. Sonra yolun yarısında bana verdi ve eve kadar ben getirdim.

Yani temkinli olmak kaydıyla rahatlıkla makul bir yüksek bg motora geçebilirsiniz. Bence cc'den çok bg gücüne bakılmalıdır. Çünkü 600 cc 90 bg olabilir ama düşündüğünüz 750 cc sadece 53 bg. Dolayısıyla kanımca siz dde 23 bg'den 53 bg'e geçebilirsiniz. Allah kaza bela vermesin.

zileliorhan
20 Ağustos 2015, 11:12
Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?

hkn34
20 Ağustos 2015, 11:23
Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?

tuketım degerlerınız tahmın ettıgınız gıbı olur . ama pulsardakı gıbı gaz kolunu oyle sert acmanızı tavsıye etmem ıste o zaman burda sızı uyaran ınsanların nıye uyardıgını anlarsınız cunku pulsarı kullandıgınız gıbı ara hızlanmalarda falan gazı oyle hars dıye acarsanız :) onunuz acıksa belkı pek bısey olmaz ama sıkısık trafıkte ondekı ne patlarsınız aman dıyım ...

schumacher__
20 Ağustos 2015, 11:39
NC alırsanız normal kullanımda 3 leri görürsünüz

Hatta kasarsanız 2 lere inebilirsiniz, yapanlar var :)

afu35
20 Ağustos 2015, 11:55
Hiç kimse neden er6 n/f demiyor. Ben 250 cc den geçtim başta çok çekindim ama gaz tepkisi çok yumuşak sakin kullanımda. 650 cc çift silindir bir motor olarak yakıtı da ekonomik. Her açıdan beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------

http://i.hizliresim.com/OZLayZ.jpg (https://hizliresim.com/OZLayZ)
Çanta da yakışıyor

Tİme_shİft42
20 Ağustos 2015, 12:02
Düşük seleli karenajlı insan gibi uydurma rüzgar camı olmayan enduro tavsiye ederim

Sabırsız
20 Ağustos 2015, 12:15
Kawasaki er6f

F54
20 Ağustos 2015, 13:03
Değerli yorumlarınıza teşekkür ederek, yazdıklarınıza göre birkaç sorum olacak.

1. CB650F'e top case veya üçlü çanta takmak olmaz mı? Hoş durmaz mı?

2. Ben Pulsar ile şehirlerarasında genellikle duble veya otoyolları kullanarak seyahat ettim. Yol müsait oldukça hep tapa gaz gittim. Ortalama 120-130 ile giderdim. Ayrıca ben kalkışlarda ve ara hızlanmalarda tam gaz vererek, seri devirlenirim. Bu nedenle ben Pulsar ile genellikle 100 km.ye ortalama 5-5,5 lt yakarak seyahat ettim. 3 ve 4 litreleri hiç görmedim desem, yalan olmaz. Bunu 20-25 kez depo fullemiş birisi olarak söylüyorum. Eğer 600-700 cc civarında bir makine ile ortalama 130 km ile gitsem, yakıt sarfiyatı yine aynı 5-6 lt civarında olur zannediyorum. Doğru mu düşünüyorum.?
Yakıt olarak nc ye 6 lt yaktıran duymadım görmedim
Dip gaz 160 km/h ile gitseniz dahi 4 lt yakmıyor 10000 km dir kullanıyorum Yakıt en az 3 en fazla da 3.8 lt Yaktı
3 lü çanta koyduğunuz da ön bagaj la birlikte araba kadar bagaj kapasitesi oluyor
Bakım 12000 km de bir yağ filtresi 30 hava filtresi 55 tl bakımı hem ucuz hem kolay

copycat
20 Ağustos 2015, 13:23
bu kadar abartmaya gerek yok. profilinizden detaylı şekilde bahsetmişsiniz. sizin profilinizdeki bir insan bana göre her türlü motoru kullanır. yaşınız belli, hıza apaçiliğe hiç merakınız olmadığını belirtmişsiniz motoru yavaş kullandıktan sonra da hemen hemen tüm hatalarınızı kapatacak fırsatınız olacaktır. söz gelimi viraja gerektiğinden daha yavaş girerseniz frenlemede uzman olmasanız dahi pek sorun yaşamazsınız.

diğer taraftan bana göre size verilen tavsiye de çok doğru. motosiklet karakteri olmayan bir motor ustalaştıkça sizi sıkacaktı. şimdi gerçek motor karakteri olan bir alete binersiniz en azından.

zileliorhan
20 Ağustos 2015, 13:28
Yakıt olarak nc ye 6 lt yaktıran duymadım görmedim
Dip gaz 160 km/h ile gitseniz dahi 4 lt yakmıyor 10000 km dir kullanıyorum Yakıt en az 3 en fazla da 3.8 lt Yaktı
3 lü çanta koyduğunuz da ön bagaj la birlikte araba kadar bagaj kapasitesi oluyor
Bakım 12000 km de bir yağ filtresi 30 hava filtresi 55 tl bakımı hem ucuz hem kolay

Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?

Thracian
20 Ağustos 2015, 13:34
Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?
Tasarım normal motosikletlere göre biraz farklı.Benzin deposu sele altında.Benzi deposunun olduğu yerde bagaj var.Motor bloğu aslen Honda Jazz motorunun ikiye bölünmüş hali.Yani devirsiz çalışan araba bazlı bir motor bloğu olduğu için az yakıyor.
http://f.tqn.com/y/motorcycles/1/S/y/j/0/-/nc-700-x-trunk.jpg

natila
20 Ağustos 2015, 13:46
hocam senin kafan hala cb 650 f tel hocan dediğin adam hala oğlu galiba tamam al o zaman 87 beygirlik cb f 650 ni

tuttacromata
20 Ağustos 2015, 16:00
Kötü örnek gibi olmayayım ama ben 125'likten (500 km tecrübe ile) mt 07'ye geçtim. Almadan önce bayiye durumu söyledim, tecrübesizim çekincelerim var diye, tabi onun derdi motosikleti satmak ama dediği şey gaz kolu senin elinde sen açarsan gider, açmazsan gitmez idi. Gerçekten de kısa sürede alıştım. Gücünden dolayı çok sıkıntı yaşamadım ancak içimde hep bir tereddüt vardı acaba bir şey olur mu diye. Sonuçta camiadaki genel kabul motor hacmini kademe kademe yükseltmektir. Bence nc 700 sizi üzmez ancak ağırlık sıkıntı olabilir. Bir kere arazide motosikleti toprağa devirdim ve iki kişi ile zor kaldırdım ki dediğim gibi mt 07 yaklaşık 40 kg daha hafif. En nihayetinde bu kadar güçlü bir motor için daha zamana ihtiyacım olduğunu düşündüm ve sattım. Bu arada nc 700 gerçekten şekil olarak hoşuma giden bir motosiklet. Yine de olası bir kaza durumunda büyük motosiklet hem başınıza açacağı masrafları hem de ağırlığıyla sıkıntı olabilir. O yüzden ferdi kaza sigortasını ve kaskoyu ihmal etmeyin.

F54
20 Ağustos 2015, 16:20
O
Demek ki "büyük motorlu araç fazla yakar" her zaman doğru değil. En azından uzun yolda. Uzun yıllar 2 farklı (biri 1987, diğeri 1988 model) Mercedes 190E 2.6 kullandım. Bu araçtan Türkiye'de çok az sayıda vardır. Araç 2.600 motor olduğu için, duyan herkesin tepkisi "yav, bu araç çok yakar, niye aldın?" oluyordu. Doğru, şehir içinde diğer araçlara göre fazla yakıyordu ama şehirlerarası yolda gayet tutumlu idi. Birgün denemek için Amasya-Ankara-Amasya yaptım. Gidiş geliş 100-110 km sürat yaptım. O zamanlar 1.500 motor Doğan SLX ile aynı yakmıştı.

Sizin dediğinize göre CB 650F ile 4. veya 5. viteste 5-6 bin gibi orta devirleri kullansam, 120-130 ile giderim herhalde. O zamanda benim eski Pulsar'dan az yakmış olur. Şaşırtıcı ancak gerçek bu. Haksız mıyım?

Not: Motorda ön bagaj nasıl oluyor, onu anlamadım. Deponun üstüne çanta koyup, bağlıyor musunuz?
Aman hocam Mercedes ile şahin i bir tutma o bir Alman harikası :)
Nc şehir içinde yarım lt fazla yakar
Ama kısmet olursa alırsanız memnun kalırsınız
Şöyle de bi gerçek var tr de honda Hariç başka marka motora binilmez servis/yedek parça yönünden