PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motoru ısıtmak ?



Ahmtmngrsy
04 Ağustos 2015, 18:43
Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?

Carbondioxid
04 Ağustos 2015, 18:51
Yaz Kış fark etmeksizin yaptığım olay , rölantide Kış aylarında 2 dakika kadar maximum 3 dakika yeterli ısı ve yağlama yapmsını beklerim , Yaz ay'ı ve şu avurucu sıcaklarda dahi Yazın 1-2 dakika mutlaka beklerim , bu süreçte alsa ve kataa gaz devir çevirtmem.

Motorum su soğutma olduğundan bu konuda daha rahatım.

Yağlama ve metallerin çalışma sıcaklığına erişmesi genleşmesi konusu, daha evvelden ettiğm tecrübelerde kesinlikle bariz performans farkı verimlilik gözlemledim.

Şapkasız çıkmam abi , ısıtmadan asla.

Mengu16
04 Ağustos 2015, 19:11
Motor soğukken piston çok hafif ovaldir, ısınınca şekle gelir. Soğuk motora aşırı devir yaptırırsan anormal aşınmalar olur piston ve silindirde. Motor çalıştırıldıktan sonra yola çıkmadan önce rölantide 2 dakika kadar ısıtılmalıdır. Ondan sonra da hava soğutmalılarda 5 dakika, su soğutmalılarda 10 dakika motor 5-6 bin devir aralığından yukarlara çıkarılmamalı. Su soğutmalılar daha geç ısınıyor çoğu motosiklette devridaim pompası sürekli çalıştığı için.

rebel_punto
04 Ağustos 2015, 19:35
Yazın 30 saniye kışın 1 dakika kadar orta sehpa da rolanti de çalışsın. Sonrasında yaklaşık 2 km kadar 3 bin devri geçmeden yol alın. Isıtmadaki asıl amaç yağı optimum sıcaklığa getirerek yaglama yi en iyi duruma getirmek.

Ahmtmngrsy
05 Ağustos 2015, 00:23
Saolun arkadaşlar

ilker a.
05 Ağustos 2015, 01:06
Kaç saniye sürüyor bilmem ama balaklavayı, kaskı, eldivenleri falan giyene kadar ısıtırım.

BatuhanK
05 Ağustos 2015, 01:15
Motor soğukken piston çok hafif ovaldir, ısınınca şekle gelir. Soğuk motora aşırı devir yaptırırsan anormal aşınmalar olur piston ve silindirde. Motor çalıştırıldıktan sonra yola çıkmadan önce rölantide 2 dakika kadar ısıtılmalıdır. Ondan sonra da hava soğutmalılarda 5 dakika, su soğutmalılarda 10 dakika motor 5-6 bin devir aralığından yukarlara çıkarılmamalı. Su soğutmalılar daha geç ısınıyor çoğu motosiklette devridaim pompası sürekli çalıştığı için.

aga motor ya 6-7 bin devir çeviriyorsa :P

mozgur
05 Ağustos 2015, 01:16
Valla bir işe yarıyormu yaramıyormu orası muamma. Ben bakındım çok elde net bir veri yok. Hep şöyle olur böyle olur.

Şu ana kadar ne arabayı ne motoru ısıttım. 317.000 de broadway'i sattım, motoru hala taş gibiydi.


Elimde bu konuyla ilgili bulunan tek veri yeni arabanın kitapçığı. Yeni arabanın kitapçığında (Seat Ibiza ST) çalıştırın ve direk aracı hareket ettirin yazıyor. Tam aksine altta uyarı var ısıtmak için beklemeyin diye. Sadece 5 dk kadar zorda kalmadıkça 2500 devirin üzerine çıkmayın yazıyor ki 2500 devir dizel bir makina için yüksek bir devir...

O yüzden basıyorum gidiyorum ben. Bir zararını da görmedim şu ana kadar.

Keza sen rölantide benzin harcayarak sakındığın aşınmadan çok daha fazlasını marş sırasında yapıyor zaten. O yüzden gereksiz bence.

hakikiteker
05 Ağustos 2015, 12:27
Isıtma sürecini çok abartmak gereksiz, yolda ısıtmak daha mantıklı. Çalıştırınca bir anda yüklenmezseniz, motoru kendine gelinceye kadar ısıtmak yeterlidir.

Bergson
06 Kasım 2023, 16:28
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

Beto87
06 Kasım 2023, 17:51
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

Motoru kışın kullanmayacaksan kutup başlarını söküp bant ile yalıt. Rolantide çalışan motorun aküye pek bir faydası olmaz hele ki 5 dakika çalıştırmak safi yakıt sarfiyatı. Arkadaşının dediği gibi 10 dakika kadar turlaman daha sağlıklı olur en azından marş basarken harcadığı gücü toparlar. En sağlıklısı aküyü motordan sökerek şarj cihazında(aliexpress'de bulabilrsin) tam şarj ettikten sonra kullanacağın zamana kadar motora bağlama. Motora takmadan önce bir kez daha şarj aletine takarsın olur biter.

Mamba09
06 Kasım 2023, 18:03
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

Motosikletin aküsü şarj olsun diye 5 dakika çalıştırmanız aslında negatif etki bile yapabilir. Çünkü akü, marş vermek için harcadığı enerjiyi, rölantide 5 dakika çalıştırırken kazanamaz.
Motosikletinizi kışın kullanmayacaksanız, aküyü motordan ayırın. Ve evinize çıkarın.

Bu linkteki (https://www.google.com/search?q=ak%C3%BC+%C5%9Farj+aleti&sca_esv=579769985&rlz=1C5CHFA_enTR1026TR1026&tbm=shop&sxsrf=AM9HkKl--6fugn88oUOL5Rg_dVkDVtQYlw:1699282852961&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwj0gsv20a-CAxXjZ_EDHSIKCGUQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1792&bih=899&dpr=2.5) ürünlerden bir tane edinin ve haftada bir akünüzü bağlayın. Besleme yapsın cihaz aküye. Bu cihazı hiç edinmeyecekseniz bile, aküyü eve çıkarmanız her anlamda daha sağlıklıdır.

killingroad
06 Kasım 2023, 18:06
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

Aküye faydası olmadığı gibi aksine aküyü zayıflatma ihtimali daha yüksek.
Motordan motora farklılıklar da olabilir ama bir çok motosiklet rölantideyken aküyü şarj etmez. Akü kendine gelsin isteniyorsa en iyisi sürmek, 5dk'dan ziyade ben olsam böyle bir sürüş yapacağım zaman bi 10km kadar kullanırım, yağ anca çalışma sıcaklığına geliyor, aküye de hatırı sayılır miktarda şarj beslemiş olur. Ki haftada bir çalıştırmaya da gerek yok, bir haftada akü boşalıyorsa zaten ya ömrü bitmiştir ya da ciddi bir kaçak vardır. 3 haftada bir 4 haftada bir çıkıp 10km sürmek en güzeli.
Ben iki defa 5-6 hafta kadar motora binmedim şimdiye kadar kış aylarında, hadi RS'de lityum var, önceki XJ6F'te de motorun üstünde gelen 4 yaşındaki akü vardı, 5 hafta yattı, sonra dün kapatmışım gibi marş aldı.

hasmet
06 Kasım 2023, 18:56
5 dakika degil rolanti, sakin sehir ici kullanim bile akunun motoru calistirmak icin harcadigi elektrigi geri kazanmaya yeterli olmaz. Durum buysa motor ustunde akuyu (trickle) sarj etmek icin kucuk cihazlar var, faydali olabilir.

Nikkfurie
06 Kasım 2023, 18:59
Valla yıllanmış konuyu hortlatmak gibi olacak ama. İki motosiklet var bizde. Bu zamana kadar kışın haftada bir akü bitmesin vs hesabı beş dakika felan çalıştırıyordum. Ama geçenlerde bi yerlerde adamın biri motosikleti bu şekilde çalıştırmanın aküye bir faydası olmadığını eğer gerçekten aküyü korumak istiyorsak beş dakika ısıtmak yerine beş dakika tur atmamız gerektiğini anlattı. Bu durumda ne yapmak lazım çıkarıp turlamak mı eski usule devam mı. Bu ara aküden yana bir sorun yaşamadım durduğu yerde çalıştırarak.

Herhangi bir içten yanma motoru 5 dk çalıştırıp stop etmek ona yapabileceğiniz en büyük kötülüktür , aynı iki motordan birini 10 yıl boyunca hergün 5 dk çalıştırıp stop edin diğeriylede 100.000 km yapın sizce hangisi daha çok yıpranır ?

tommygun
06 Kasım 2023, 19:47
Motorun 2-3000 devirden sonra aküyü şarj etmeye başladığını duymuştum. Bu mantıkla rölantide bile çalıştırsanız gaz vererek 2-3000 devir üstü tutmanız gerekir. Yanılıyorsam düzeltsin arkadaşlar.

Motoseverrr
06 Kasım 2023, 20:47
Herhangi bir içten yanma motoru 5 dk çalıştırıp stop etmek ona yapabileceğiniz en büyük kötülüktür , aynı iki motordan birini 10 yıl boyunca hergün 5 dk çalıştırıp stop edin diğeriylede 100.000 km yapın sizce hangisi daha çok yıpranır ?

Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...

killingroad
06 Kasım 2023, 20:48
Motorun 2-3000 devirden sonra aküyü şarj etmeye başladığını duymuştum. Bu mantıkla rölantide bile çalıştırsanız gaz vererek 2-3000 devir üstü tutmanız gerekir. Yanılıyorsam düzeltsin arkadaşlar.

Caponord 2000rpm altında elcik ısıtmanın elektriğini kapatıyor.

tommygun
06 Kasım 2023, 20:56
Caponord 2000rpm altında elcik ısıtmanın elektriğini kapatıyor.

O zaman benim duyduğum şey doğru olabilir sanki.

Nikkfurie
06 Kasım 2023, 21:04
Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...

Hem kurum oluşumu hemde yoğuşma nedeniyle karterdeki yağda su birikmesi motoru kısa sürede pert eder..

Motoseverrr
06 Kasım 2023, 21:24
O zaman benim duyduğum şey doğru olabilir sanki.

Evet doğrudur, motosiklet ve arabalar düşük devirlerde yeteri kadar akım üretmezler en güzel üretimi seyir halindeyken üretirler. İsterse 30 dakika rölantide dursun pekte bir faydası bulunmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------


Hem kurum oluşumu hemde yoğuşma nedeniyle karterdeki yağda su birikmesi motoru kısa sürede pert eder..

Dizel araçlarda durum çok çok vahim, dpf tıkanması, egr tıkanması ve emme manifoldunun tıkanması diye gider gerçi bu dpfler benzinli arabalarda bile var artık hatta 2019 sonra 320i'ler dpf e sahip.

espresso
06 Kasım 2023, 21:37
Linea'nın kılavuzunda 5 kilometre altı sürüşü ağır koşul olarak görüyordu mühendisler, ne kadar masum gözüksede işin aslı çok sıkıntı bu işin en basit zararlarından sadece bir tanesi kurum birikmesi...

Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde. Haftasonları otobanda 300-400km uzun yol yapıyor ama o zamanda kurum falan birikirse temizleniyordur herhalde.


Bneim xmax'ı geçen senelerde kışın 4-5 ay otoparkta beklettim, sonra tek marşla çalışıyordu. Takip cihazı taktırdım, artk durduğu yerde de akü bitiyor, en gec 3 hafta içinde çalıştırıp bi turlamam gerek. geçenlerde 5 hafta sürmedim işten fırsat bulamadım, akü bitmiş, tam da köfte turuna çıkacağımız zamandı, arabadan takviye kablosu bağlayıp çalıştırdım, sonra 15km kadar yol yaptım, ertesi gün zaten köfte turu yaptım akü tam doldu.

Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.

tommygun
06 Kasım 2023, 21:53
Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.

Kış için tek projen bizimle gezmek olsun. O köfte turlarında şarj olur merak etme.

Motoseverrr
06 Kasım 2023, 22:18
Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde. Haftasonları otobanda 300-400km uzun yol yapıyor ama o zamanda kurum falan birikirse temizleniyordur herhalde.


Bneim xmax'ı geçen senelerde kışın 4-5 ay otoparkta beklettim, sonra tek marşla çalışıyordu. Takip cihazı taktırdım, artk durduğu yerde de akü bitiyor, en gec 3 hafta içinde çalıştırıp bi turlamam gerek. geçenlerde 5 hafta sürmedim işten fırsat bulamadım, akü bitmiş, tam da köfte turuna çıkacağımız zamandı, arabadan takviye kablosu bağlayıp çalıştırdım, sonra 15km kadar yol yaptım, ertesi gün zaten köfte turu yaptım akü tam doldu.

Bosch C3 şarj cihazı aldım uygun fiyata bulup, kış için motorun yannına kablo uzatma procem var.

Uzun yola çıktığınızda yanma odasındaki kurumlar yanarak egzozdan atılır hatta dpf dahil ısınarak içindeki kurumlar atılır (aracınız 1.5 dizel diye hatırlıyorum), özellikle durmadan şehir içi kullanılan araçlarda uzun yoldan geldiklerinde açıldı diye tarif ederler ama işin aslında kurumlar atıldığı için daha optimum oranda hava yakıt oranı olduğu için araçta çekiş artışı görülür. Eğer aracınız yüksek kilometredeyse enjektör bakımlarını yaptırmanızı tavsiye ederim, yapılan enjektör bakımı araçta daha pürüzsüz ve rahat çalışmaya sebebiyet vermektedir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------


Uzun yola çıktığınızda yanma odasındaki kurumlar yanarak egzozdan atılır hatta dpf dahil ısınarak içindeki kurumlar atılır (aracınız 1.5 dizel diye hatırlıyorum), özellikle durmadan şehir içi kullanılan araçlarda uzun yoldan geldiklerinde açıldı diye tarif ederler ama işin aslında kurumlar atıldığı için daha optimum oranda hava yakıt oranı olduğu için araçta çekiş artışı görülür. Eğer aracınız yüksek kilometredeyse enjektör bakımlarını yaptırmanızı tavsiye ederim, yapılan enjektör bakımı araçta daha pürüzsüz ve rahat çalışmaya sebebiyet vermektedir.



Eklemek istediğim başka bir konu:
Bmw N47 motorlu araçlara sahip sürücüler için vereceğim tavsiye ise egzantrik zinciri değişirken mutlaka yağ pompasını değişmesini tavsiye ederim, bu motorun en kritik noktası krank ve kol yataklarıdır 200.000 kilometre civarında değişimi önerilir aksi taktirde motorun diğer her aksamı sağlamken köklü bir revize sizi bekliyor olabilir, en garantisi zincir ve yağ pompası değişimi yapılırken yataklarında değişimi sağlanırsa çok uzun ömürlü ve hızlı bir dizel bir araca sahip olursunuz, birde bu motora asla organik antifiriz yani kırmızı antifriz doldurmayın bloğun ömrünü ciddi derecede törpüler hatta bloğu çöpe atacak seviyeye gelene kadar yıpratabilirsiniz, bunun için en sağlıklı olan ama pahalı olan Castrol Nf serisi antifrizi uygun ölçeklerde saf su ile seyrelterek kullanmanızdır.

manifest
06 Kasım 2023, 22:19
Rölantide sarj dinamosunun ürettiği enerji motorun ve diğer elektronik parcalarin beslemesinde kullanılıyor.devir sayısı belli bir turu aşınca konjektör bu sefer artan gücü aküyü şarj etmeye gönderiyor.
Bu devir sayısı üretiye göre değişir.
Kimininki 1500 devirde bu işi yapar kimininki daha yüksek devirde yapar.
Vw golf 5 te ölcmüstük eskiden
Aklimda kaldığı kadar 2000rpm de doyuma ulaşıp sarja geçmişti.
Tabi arabalarda konjektör dinamonun icine gömülü
Motorlarda disarida en iyi rüzgar alan yere koyuluyor.
Ama mantık aynı.

motomad
07 Kasım 2023, 03:47
araba yada motosikleti çalıştırıp hareket edebilirsiniz.kullanıma engel değildir.motor ısısı ortalama bir seviyeye gelene kadar da yüksek devir çevirmessiniz

killingroad
07 Kasım 2023, 09:27
Arabada yaklaşık 45 saniye falan bekliyorum, cold start devrinden normal rölanti devrine iniyor - onu da wastegate'in zırıldamasının bitmesinden anlıyorum.
Motosiklette de genelde çalıştırıp yine eldiveni kaskı takıyorum, o da 30-40 saniye sürüyordur. Yağ birazcık ulaşsın sağa sola diye bir batıl inanç aslında oralarda yağ kalıntısı kalıyor zaten :)

Onun dışında uzun rölanti küllüyen zarardır tüm motorlarda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------


Bizim Clio günde 5km yol yapıyor 2.5km gidiş 2.5km dönüş şeklinde.

Çare EV :)

Benim de bazen akşamları 4km git 4km gel kısa bir rotam oluyor, biraz yolu uzatıyorum bazen. 2-3dk bekleyip hatunu alıp eve döneceğim, motoru kapatmıyorum sokak aralarında dolanıyorum falan :D

Mustafa Lee
07 Kasım 2023, 23:31
bunları öğrenmek benim için gerçekten iyi oldu. akü için haftada bir yerinde çalıştırmak yerine 2 3 haftada bir biraz yol yapmak akü sağlığı açısından daha iyi olarak not ettim kafama :cat:

Luc
08 Kasım 2023, 20:05
Arkadaşlar motoru ısıtmak diye tabir ettiğimiz şey nedir beni bi aydınlatabilir misiniz ? Her sabah yapıyorum ama nedenini bilmiyorum. Motoru ısıtmak ne işe yarıyor ? Motorun iyice yağlanması için felan mı acaba ?

Yeni nesil (örneğin enjeksiyonlu) motorlarda buna ihtiyaç yok. Bazı motosiklet modellerinde (Mesela R25) uzun süre rolantide kaldığında (örneğin 20dk) motoru korumak adına makine kendini kapatır. Yeni nesil motosikletlerde motorun ısınmasını beklemeden hareket edilmesi tavsiye edilir genelde.

F54
08 Kasım 2023, 22:47
buyrun gençler !!

https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/213029-ilk-mars-isitma-isitma%27ma.html