PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tek başına uzun yol gezisi yapacaklara tavsiyeniz var mı?



wantura
01 Ağustos 2015, 18:39
iki kişi veya daha fazlasında bir şekilde çözülebilir problemler ama tek başına gezmeyi seven insanlar için öneriniz var mı?

güvenlik,
motor güvenliği
sürüş güvenliği
yanındaki apartlar vb

günelyildiz
01 Ağustos 2015, 18:52
- sık sık mola
- nakit para
- motordan anlıyosan uygun birkaç alet erdevat.
- fotograf makinası.

hakikiteker
01 Ağustos 2015, 21:59
En başta mola ve erzak kesinlikle. Daha dün izmir den didim e geldim, belki çok uzun bir yol değil ama (191km) oram buram uyuştu :D

natila
01 Ağustos 2015, 22:09
En önemlisi lastik spreyi aman ha unutma sakın motulunki 35 tl

omer2to
01 Ağustos 2015, 22:10
Benden bahsediyorsun geldim :) yalnizligi epey severim bir kontak actigimda 300-400 km en az yol yaparim.
Öncelikle motorsikletinde saibeli oldugun birsey varsa mutlaka yaptir.
Yanina bol bol su al havalar cok sicak.
Yaninda paran bulunsun mutlaka.
Zincir en hassas konu mutlaka bak ve yagla.
Ben yanima yag,zincir yagi atistirmalik kek bisküvi falan olmadan cikmam
Fazla uykucuyum ben hep 2-3 gibi uyanirim o zaman yola cikarim.
Eger 2-3 den fazla sehir gezeceksen arkadasin oldugu sehirlere gidersen kalma masrafin diye birsey olmuyor.
Sadece o an yolu düsün teksin.
Yaninda mutlaka bicak götür Allah kullanmayi nasip etmesinde olsun.
Birde yakin bir arabasi olan biri olmasi lazim. Gecen Diyarbakir dan donerken uUrfa-Adiyaman arasinda motor kitledi. Sagolasin babam geldi motorsikleti bagaja attik geri döndük.
Emin ol tek yolculuk daha zevkli.
Kazasiz belasiz sürüsler

Blackeagletr
01 Ağustos 2015, 22:20
Ben bu hafta tek başıma 600km yola gideceğim, işin olabildiği kadarını şansa bırakmamak lazım. Yolda kalmamak için gerekli herşeyi aldım.
Hayati olanlar;
Alet edevat takımı, yedek zincir, gaz/debriyaj teli, lastik fitili, lastik köpüğü, pompa, yedek sigorta, bıçak, bant vs. aklıma gelenler. Bunların nasıl kullanıldığını/değiştirildiğini bilmek. Neye ne zaman ihtiyaç olacağı belli olmaz, yukarda saydıklarım YBR gibi bir motor için 50 TL yi geçmez.
Motorun hazırlığı;
Tüm civatalar kontrol edilir, teller, lastik basınçları, yağın durumu, hava filtresi,zincir yağı kontrolleri yapılır, gerekli olan değiştirilir.
Yolda yapılması gerekenler;
Kulak tıkacı takılmalı diye başlıyorum. Diğer herşey halledilir de, rüzgar sesi insanı inanılmaz yoruyor ve rahatsız ediyor. İşitme kaybına sebep olması da cabası. Totonun altına minder gibi birşey alınırsa kıç felcinin önüne geçilebilir.
Yaklaşık 100-150km de bir 5 dk fotoğraf molası vermekte fayda var, bu arada her molada motorun sağını solunu zincirini lastiğini kontrol edin. Bu molalarda bir miktar su içip vücudu susuz bırakmamakta fayda var. Acıkılınca uygun bir yerde durulup yemek yenir de, su önemli. Telefonda usb şarj veya yanınızda taşınabilir şarj istasyonu bulunursa iyi olur.

Bu kendimce yaptığım uzun yol organizem, fikir vermesi açısından. Liste uzatılabilir, kısaltılabilir. Kişinin pimpirikliğine kalmış :)

Grhn
01 Ağustos 2015, 22:37
gereksiz risk alma. Tek başına düşecek olursan yardım gelmeyebileceğini düşün. garanti işe bak.
Yakın arkadaşlarından ya da ailenden en az bir kişiyle günlük haberleş. Rota ve menzil bilgilerini ver.
Cep telefonon her zaman üzerinde olsun. Düşme yada kaza olacak olursa telefonun elinin altında olursa ulaşabilirsin gerekli yerlere.
Yolda farkedilir ol. Ek lamba, fosforlu parlak yelekler iş görür. Arkadan gelenlerinde özellikle karanlıkta farketmesi için ek reflektör kullanabilirsin.
Bol bol sıvı tüket. bazen soda içip gerekli mineralleri almış olursunuz.
Yorulduğunuz yerde mola verin, iyice dinlenin. Yol az kaldı gidiveridim demeyin. dikkat dağılırsa son metreler içinde bile kaza riski artar.
Kafa lambası, yağmurluk, lastik spreyi kesinlikle bulundur.
Yakıt durumunu devamlı kontrol altında tut. Gittiğin güzergahta nereden benzin alabileceğini blemezsin. Riske girme yakıtın her zaman yarının üzerinde olsun.
Gittiğin yerlerde insanlarle iletişim kurmaktan çekinme. sorular sor. Katı bir rota yapma. Tavsiyelere uyup bilinmez güzellikleri görebilirsin. (Tek başıma 5000 kmlik Karadeniz turu yapmıştım. Artvinde çadır kuracaktım. Ayıların aktif olduğundan ve riskli olduğunudan bahsettiler otelde kaldım)
Başka söylenebilecek çok şey vardır. Benim aklıma gelip "BENCE" olması gerekenler bunlar...

teodor
01 Ağustos 2015, 22:41
Alet edevatını yanına al, savaşa gidiyormuş gibicesine psikolojik şeylere maruz kalma.. Kontrollerini yap ve çık, gözünde o kadar büyütme hayatın tadını çıkar.

Darkcity2000
01 Ağustos 2015, 23:08
Hic alet edevat falan yuk etme,yol yardim nunarasi al, kulak tikaci, varsa motor minderi... yavas git riske girme, ufak bir kaza bile yapsan dussen devrilsen şoka gireceginden ve seni sakinlestirecek kimse olmayacagimdan cok temkinli git.

brnkrc
01 Ağustos 2015, 23:16
Islak mentil tavsiye ederim, sık sık vizörü silmen gerekecek

Kobra 08
01 Ağustos 2015, 23:38
Yazın sıcak havalarındaki Tüm uzun yol seyahatlerinde sele kaplamasının pişiklere yol açtığı bir gerçektir. Bu duruma maruz kalmamak için seleye otomobillerdeki gibi ter önleyici hasır veya boncuk benzeri malzemeden yapılmış ter önleyicinin faydası tartışılamaz. Eğer bunlara imkan yoksa (Bizim gurup arkadaşların başımıza geldi)Bodrum da kendimizi eczaneye zor attık. Eczacı hanımın verdiği bebek pudrası bizi pişik işkensinden kurtardı. Pudrayı ne mi yapacan; Arap pudra bulunca ne yapıyorsa sende onu yapacan :) NOT Güneş gözlüğü olmazsa olmazlardan biri.

freewill
02 Ağustos 2015, 04:17
Bri çıkıpta fitil dememiş :mrgreen: lastik tamir kiti bulundurulmalı ama yanında mutlaka fitilde olmalı ne olur ne olmaz :) ha bir de delete şekerler var inanılmaz bir ferahlık veriyor ve resmen şokluyor insanı uyku yorgunluk bir şey kalmıyor (Not sakın 2 adetten fazla atmayın nefesi burnunuzdan değilde başka yerlerinizden almak zorunda kalırsınız :mrgreen: )

muAff
02 Ağustos 2015, 10:30
2000-3000 Kilometreden fazla bir yolculuk olmayacaksa motora gerekli olanlar sadece Lastik tamir kiti, Yedek zincir. Zaten çıkmadan önce sağını solunu kontrol edeceksiniz. En çok kullanılan anahtarlar ve bir adet kargaburun (Pense de olabilir fakat Kargaburun pense işi de gördüğü için daha kullanışlı).

Kendiniz için asla unutulmaması gereken; Kamera, Bir kaç temizlik malzemesi, GPS (Telefondan ya da normal), Yedek bir adet pantolon ve bir adet tişört ya da gömlek geilyor aklıma...

Kilometre arttıkça gerekli malzemeler artar. Ama ben bir yerden sonra gereksiz yük olarak düşünüyorum. Hani "Ne olur ne olmaz" tanımını yaparsak, yanımıza bir tüfek de alalım, ne olur ne olmaz. :)

CxAnKACx
02 Ağustos 2015, 10:40
Konuyu bulmusken sorayim, boyle yaklasik 500kmlik bir yola gidenler zincirlerini nasil yagliyor? 500 git 500 gel 1000km zaten. Her 1000de ben zincirimi temizliyirum 300-400 arasi da yagliyorum cunku.

otopsici
02 Ağustos 2015, 11:33
şimdi sizin uzun yoldan kastınız nedir bana göre uzun yol en az 1000 km dir
başkasına göre 50 km dir
1000 ve üzeri sürüş yapacaksanız alacağınız şey mevsime ve gideceğiniz yere göre değişir
ama sadece 400 500 km gidecekseniz yanınızda götüreceğiniz her şey size sadece boş yük olur

güvenlik tavsiyesi istiyorsunuz
1 ekipmanın tam olacak
2 mutlaka ve mutlaka reflektör yelek giyilecek
3 gece sürüşünden kaçınacaksınız
(mecbur değilseniz asla ve asla uzun yolda gece sürüşü yapmayın)

güvenlik dışında geri kalan şeyler tamamen sizin motosikletinizin özelliklerine ve keyfinize kalmıştır

ben uzun yola çıktığımda sadece lastik tamir kiti ve kan durdurucu alırım yanıma
diğerleri bildiğiniz çadır tulum vs dir

gereksiz yükten kaçının yolun asla sağından gitmeyin her zaman şeridinizi ortalayıp trafik seyir hızında ilerleyin
geri kalanı para

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------


Konuyu bulmusken sorayim, boyle yaklasik 500kmlik bir yola gidenler zincirlerini nasil yagliyor? 500 git 500 gel 1000km zaten. Her 1000de ben zincirimi temizliyirum 300-400 arasi da yagliyorum cunku.

otomatik zincir yağlama kullanıyorum bir önceki motorumda hazır satın almıştım şimdi el yapımı yapacağım
otomatik zincir yağlama kullandığınızda farkedeceksiniz ki zinciri temizlemeye gerek kalmıyor

Bune
02 Ağustos 2015, 11:39
İnterkom almadan uzun yola çıkma, yolun nasıl geçtiğini anlamıyorsun interkom ile bi yandan şarkı çalıyor bi yandan manzarının keyfi oh misss.

CxAnKACx
02 Ağustos 2015, 15:19
otomatik zincir yağlama kullanıyorum bir önceki motorumda hazır satın almıştım şimdi el yapımı yapacağım
otomatik zincir yağlama kullandığınızda farkedeceksiniz ki zinciri temizlemeye gerek kalmıyor

Scottoiler var benim bildigim oyle bir sistem ancak fiyati 1200tl... Baska nasil bir sistem olabilir aydinlatirsaniz cok sevinirim.

titrexius
02 Ağustos 2015, 15:43
yaklaşık iki senedir motor kullanıyorum.naçizane fikirlerimi paylaşmak isterim. cbr125 cbr250 cbr 600f kullandım uzun yolda. bu motorlarla hep uzun yol yaptım .bir seferde minimunm 430 max 800 km olmak üzere. öncelikle ne kadar uzun yola dayanıklı olabileceğini bilmen gerekiyor. ve motorun bu yolda seni ne kadar yorar onu düşünmen gerekiyor. cbr 125 ile cbr 600 f arası ankara sivas arası gidip gelmek aynı şeyler değil örneğin.

1-imkanın varsa motosikletine (göze hoş görünmeyecek bile olsa) bir arka çanta taktır derim. yok ise mutlaka bir sırt çantası.
2- yaz günlerinde mutkala su olsun yanında.
3-telefonunun şarjı. yolda kalırsan birine ulaşabilmen gerekiyor. gerekirse motora usb girişli çakmak şarjı taktır ebayde ucuza satılıyor. yok olmaz dersen taşınabilir şarj üniteleri al.telefonunu en az iki kere şarj etsin.
4-telefonuna navigasyon yazılımı yükle ya da navigasyon cihazı al. motorunda çok eğilmeden görebileceğin göz hizasına yakın bir yere takmaya çalış. ben lg g3 için kol bandı alıp gidona taktım. hem ucuz (20 tl) hem de çok eğilmen gerekmiyor.göstergeye bakınca görüyosun.ve dokunmatik çalışıyor. sürekli durup telefonu kullanıp dokunup tekrar devam etmene gerek kalmıyor.
5-mutlaka ama mutlaka lstik tamir kitin olsun. içinde karbondioksit tüpleri olan.fitili olan ayrıca şambriyelli lastikler için yaması olan hazır kitler satılıyo nette.50 tl civarında bulabilirsin.
6-kolonyalı mendil arada vizörü ve farkalrı temizlemek için iyi olacaktır.
7-gece uzun yola çıkıyorsan mutlaka bir reflektif yelek al. gece yolda görünmen gerekiyor :)
8-arada bi yerlerde durup lavaboya vs gidersin.yemek yersin. böyle yerleri genelde dinlenme tesislerinden seç. ve motorunu rahatça görebileceğin bir yerde otur hep. olmadı mutlaka halat kilit disk kilit vs al.halat mutlaka al ki hemen kaldırıp götüremesinler :D.
9-yakıtın ne kadar götürür hangi hızla ne karasın ön bilgin olsun.ona göre azaldıkça depo al. yoksa pat diye bi yerde azalır biter benzinlik bulamazsın yolda kalma hocam. (misal Niğdeden otobana girince pozantıya kadar benzinlik bulamadım.otobanda 80 km hızla yavaş yavaş gitmek zorunda kaldım.bir sürü benzini biten araç vardı)
10-ne olur ne olmaz içlik ,yedek kıyafet (pantolon t-shirt vs) al aynına.
11-yoruldukça mola ver.çok yorulduysan ya daha uzun süre dinlen.ya da uygun bi yerde konakla.geri dönmek de bir alternatif.

otopsici
02 Ağustos 2015, 18:29
Scottoiler var benim bildigim oyle bir sistem ancak fiyati 1200tl... Baska nasil bir sistem olabilir aydinlatirsaniz cok sevinirim.

ne yaptın abicim sen scotoiler şu an 110 euro civarı
onun dışında DIY olarak yaklaşık 30 tl gibi bir fiyata mal edebilirsiniz
basittir yumuşak bir plastik torbaya (hazır satılanlar bi tarafı musluklu olanlar var 1 veya 2 tl dir)
bak mesela bu (http://www.decathlon.com.tr/forclaz-1l-suluk-id_8331115.html)
uygun akışkan bir yağ koyup selenizin altına yerleştirirsiniz bildiğiniz akvaryumcularda satılan hava hortumlarından alır
birde musluk alırsınız toplamda hepsi 5 tl yi geçmez
zincirinizin koruma kapağının ön kısmına bir delik açıp hortumu zincire yaklaşık 4-5 mm kalacak şekilde uzatıp sabitlersiniz
artık yağın nekadar akması gerektiğini kendiniz çözersiniz

eek
02 Ağustos 2015, 18:51
Geçen hafta tek başıma toplamda 1950km yol yaptım, son gün Manavgat - İstanbul yaklaşık 800km sürdüm. Uzun yolda motor için yanına ne alacağın motoruna göre değişir, ama kendin için kuruyemiş, kayısı ve incir, karanlığa kalma ihtimaline karşı polar balaklava, eldiven ve içlik yeterli olacaktır. Çok terlettiği için sırt çantası olsa bile takmayıp motora sabitlemek daha iyi oluyor. Tipini beğendiğin benzinliklerde bolca su içip tuvalet ihtiyacını karşılayacak molalarla çok yorulmadan yolu bitirirsin. Molaları uzatmak, belli bir kilometre katetmeden sık durmak yolu uzatır, yol uzadıkça da basarsın. Ben kaskı durduğum benzinliklerde su ve peçete ile temizliyorum. Yanına aldığın su ısınıyor ama ne olur ne olmaz diye biraz su taşımakta fayda var. Bir de mobil şarj aleti çok önemli, akıllı telefonlar malum çok dayanmıyor. Eski motorla buji, buji anahtarı ve zincir yağı ile çıkardım yola, hiç sorun yaşamadım, yenisiyle de yanıma sadece alet çantasını alıyorum. Ekipmanı saymadım, pantolon, bot, eldiven, bellik, mont, kask ve balaklava (kask sessiz değilse kulak tıkacı da olmalı) olmadan kesinlikle yola çıkılmaz.

mustf
02 Ağustos 2015, 19:29
motor yolculuğu tek başına daha zevklidir... üstüne para verseler biriyle yola çıkmam. kafama göre zevkime göre giderim...

sözkonusu olan zevkine yolculuksa uzun yolda strese girmeyin. acele etmemek için yola erken çıkın. asla karanlıkta şehirlerarası yolda motor sürmeyin. zamanla tecrübe kazanılır. şehiriçi yollar şehirlerarasından her zaman daha tehlikelidir. ben şehri çıkınca dağlar ormanlar içinden giderken kuş gibi hafiflerim, bu yolculuk tatilden zevklidir. hatta tatil yolculuğun bahanesidir...:queen:

lazybones53
02 Ağustos 2015, 20:31
Yola çıkmadan önce
1.motorunu serviste bakıma sok A dan Z ye
2.lastiklerini değiş
3.lastik tamir kiti al
4.ve iyice dinlen fizik ve ruh olarak

Lakin motorun mekanik kısmından anlıyorsan takım çantası alabilirsin ayrıca gezerek mi gitmek istiyorsun gittiğin yerde gezmek için mi öncelikle buna karar verip yanında alman gerekenleri ona göre daha rahat belirleyebilirsin.
En son 14 haziranda antalya kemer e konsere gittim istanbul çıkışlı 24 saat içinde 1400km yol yaptım gidiş dönüş

KURT-BOZ
02 Ağustos 2015, 20:49
Kardeşim daha 2-3 saat önce tvs apache 150 rtr 2014 kasa ile sivastan istanbula geldim ve tek başıma geldim hiç sıkıntım olmadı ekipmanlarını al giy kuşan gece gideceksen uykunu iyi al eger yolda kendini iyi hissetmessen retbull iç ben giderken gece gittim ve uykusuzdum 5-6 tane içtim anca idare etti bide eger güzel motor kullanıyorsan adrenalin dolu müzikler yükle cep telefonuna aç kulaklıktan son ses sanki o zaman altındaki 150 cc motor oluyor sana 600 cc o derece iyi geliyor ve yol çabucak sıkılmadan bitiyor uzun yolda dalıp gitme sakın ama sakın çünkü araba gibi deyil seni uyandıracak kimse olmaz bi bakarsın havadayken hayatın film şeridi gibi gözünün önünden geçer ben sivasa 100 km kala saat sabah 9 civarı tam uyku bastırdı uyuya kaldım direksiyonda 30 saniye civarı sanırım (30 saniyede 3 km yol gidilir en az ) en son bi korna sesi duydum kalkar kalkmaz en sag emliyet şeridiyle topragın üstündeydim zor topladım korna yapan dayıdan ALLLAH razı olsunUZUN YOLDA MOTORUNA GÜVENE BİLİRSİN KENDİNEDE GÜVENEBİLİRSİN AMA KARŞIDAN GELEN İPNEYE GÜVEN OLMAZ ...

Evoque
02 Ağustos 2015, 21:00
İki hafta sonra 600 kmlik yola gidecegim, tum tavsiyeleri tek tek not aliyorum :)

Bozüyüksporl
03 Ağustos 2015, 14:04
10 günde 1452 km yol yaptım mondialle, yakında fotoğraflı gezi yazısı yapmayı düşünüyorum.Alet edevat olarak sadece lastik tamir kiti ve pompa aldım, çünkü alsamda anlamazdım elimden pek iş gelmez.Yanında çıkarabileceğin bi yerde mutlaka su, bisküvi vb. olsun, cüzdanın ehliyet ruhsatını yine yolda çıkacak şekide yerleştir.Eğer müzik dinlemeyi seversen çok dikkatli olmak şekilde dinle daha eğlenceli oluyor yol eğer dinlemiyorsan bi kulak tıkacı al en büyük pişmanlığım bu ses çok rahatsız ediyor.Yine çıkacak bi yerde tayt, hırka, çorap birer adet olsun yazın yağmur mu yağar dedim dün dönerken benzinlikte bulamayınca yolda doluda kaldım donuma kadar ıslandım Allahtan taytım ve hırkam çıkacak yerdeydi ama ayakkabı çorap değiştiremedim kalan yolu sırılsıklam gittim.En önemlisi kendine güven, bu işi seviyorsan yola çık yoksa çok küfür edersin kendine :D Hayırlı yolculuk

evilded
03 Ağustos 2015, 15:42
Cüzdanını iç cebine koy, uçmasına karşı yedek nakit para güvenli bir cebinde tut. Radarlara dikkat.

hakikiteker
03 Ağustos 2015, 16:01
Yazmayı unutmuşum, kimse yazmamış galiba; yedek anahtar bulundurursanız kafanız biraz daha rahatlar.

GezeGeze
04 Ağustos 2015, 01:38
Çekme halatı işlevi görecek ip (10 m'si 3-5 liraya satılıyor, dayanıklı).
Gece için özellikle fosforlu yelek.
Minik bir çakı, çakmak, yara bandı vb. küçük şeyler.

Full koruma; pantolonundan kaplumbağa sırtı belliğine kadar.

Motorun mutlaka bakımlı olsun.

Yolda araçlarla taklaşma; bırak geçsinler...

Enerji içeceği yazmış bir arkadaş; hiç bulaşma! Uykun varsa, yorgunsan vs., çek dinlen... 24 saat aralıksız araç kullanılan Le Mans yarışlarında değilsin...

Virajla ilgili bir yazıda okumuştum bu forumda, bir büyüğümüz yazmış, uygun hızda vs. güvenli viraj dönüşü ile ilgili olarak: "Virajın sonunda kimse size madalya takmayacak."

Uzun yol için uyarlayayım: Vardığında kimse sana madalya takmayacak.

Güvenli bir şekilde, geze geze git.

LynXMaSTeR
04 Ağustos 2015, 01:56
250 km civari uzun yol yapiyorum ayda bir. ekipman haricinde günlük yanıma aldığım telefon cüzdan vs gibi şeyler dışında ekstradan sadece bi telefon kulaklığı alıyorum yolda müzik dinlemek ve rüzgar sesini fazla duymamak için.
zincir yaglamasini yola cikmadan yapıyorum. gidip gelmem 600 km felan oluyo bu da yeterli oluyor.

iptaluyelik02
04 Ağustos 2015, 10:11
bütün ceplerinin fermuarlarını kapa,düğmelerini ilikle açık cepten ucup giden para,cüzdan,telefonun kaç km geride kaldığını kimse bilmez.

schumacher__
04 Ağustos 2015, 10:37
Kardeşim daha 2-3 saat önce tvs apache 150 rtr 2014 kasa ile sivastan istanbula geldim ve tek başıma geldim hiç sıkıntım olmadı ekipmanlarını al giy kuşan gece gideceksen uykunu iyi al eger yolda kendini iyi hissetmessen retbull iç ben giderken gece gittim ve uykusuzdum 5-6 tane içtim anca idare etti bide eger güzel motor kullanıyorsan adrenalin dolu müzikler yükle cep telefonuna aç kulaklıktan son ses sanki o zaman altındaki 150 cc motor oluyor sana 600 cc o derece iyi geliyor ve yol çabucak sıkılmadan bitiyor uzun yolda dalıp gitme sakın ama sakın çünkü araba gibi deyil seni uyandıracak kimse olmaz bi bakarsın havadayken hayatın film şeridi gibi gözünün önünden geçer ben sivasa 100 km kala saat sabah 9 civarı tam uyku bastırdı uyuya kaldım direksiyonda 30 saniye civarı sanırım (30 saniyede 3 km yol gidilir en az ) en son bi korna sesi duydum kalkar kalkmaz en sag emliyet şeridiyle topragın üstündeydim zor topladım korna yapan dayıdan ALLLAH razı olsunUZUN YOLDA MOTORUNA GÜVENE BİLİRSİN KENDİNEDE GÜVENEBİLİRSİN AMA KARŞIDAN GELEN İPNEYE GÜVEN OLMAZ ...

aman diyeyim bir daha sakın 5-6 tane enerji içeceği içme. uyanık kalacam diye kalp krizinden gideceksin, 2 tane üzeri çok zararlı özellikle de kalp için

Mengu16
04 Ağustos 2015, 10:37
Cüzdanda yedek anahtar taşımak iyi olur. Ayrıca kontakta bir tomar anahtar varsa anahtarlık halkasını iple bir yere bağlayın. Kontak anahtarı anahtarlıktan ayrılabilir anahtarlar uçup gidebilir. Anahtarlar nereye uçtu diye aramak, veya üzerinden başka araçların geçip kırması hoş değil.

kurubuz
04 Ağustos 2015, 10:59
Bakımlı motor ve tam şarjlı cep telefonu yeterlidir.Gerisini yoldan da temin edersin. Dikkatli ol, yolda diğer sürücülere kızıp hadlerini bildirmeye kalkma, sinirlenme. İki tekerlek üzerinde ve tek başına olduğunu hep hatırla ona göre temkinli sür. Ben hep tek başıma gezerim.

Mukaddime
03 Kasım 2016, 03:18
Yarın İstanbuldan Ankaraya 500 kmlik yol yapacam inşallah.Teyzeoğlunu ziyaret edeceğim. İlk uzun yol tecrübem olacak. Motorum 7000 kmde. herşeyi temiz yeni bakım yapıldı.

Yanımda alacaklarım :
-Lastik tamir kiti + Pompa
-Reflektif yelek=== Yorumları okurken gördüm yeleğin alınması gerektiğini.

Çok bililendirici bir sayfa olmuş kanımca.Yorum yapan herkese teşekkür ederim.

Döndüğümde nacizane tecrübelerimi aktarırım.

Yukarıda arkadaşlar belirtmiş ama güncellemek ya da ilave bilgilendirmek için uzun yol tecrübelerinizi aktarırsanız çok faydalı olacaktır :).

Herkese hayırlı yolculuklar

whitedeamon
03 Kasım 2016, 06:23
Bri çıkıpta fitil dememiş :mrgreen: lastik tamir kiti bulundurulmalı ama yanında mutlaka fitilde olmalı ne olur ne olmaz :) ha bir de delete şekerler var inanılmaz bir ferahlık veriyor ve resmen şokluyor insanı uyku yorgunluk bir şey kalmıyor (Not sakın 2 adetten fazla atmayın nefesi burnunuzdan değilde başka yerlerinizden almak zorunda kalırsınız :mrgreen: )

Klavye çevirdi sanırım naneli şeker mi demek istediniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:17 ----------

Bu sesten rahatsız olan arkadaşlar kaskların marka modellerini yazar mısınız

Halit_79
24 Temmuz 2017, 20:56
Seyahatiniz gündüz ise seyahat saatinizi güneşe karşı gitmeyecek şekilde ayarlamanizi tavsiye ederim, arkadan gelen araçlar görmekte güçlük çekeceklerdir. Gece seyahatlerinizde reflektör yelek mutlaka şart + farlarınız zayıf ise o seyahati gündüze erteleyin, aksi taktirde arkadan gelen bir araç için çarpabileceginiz bir hayvan leşi ile aynı anda eşdeger görüntünüz olacabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Herkese güvenli sürüşler dilerim.

SuleymanE
24 Temmuz 2017, 22:53
Arkadaşlar baya güzel tavsiyeler yazmışlar. Bende en önemlilerini derleyip aklıma gelenleri ekleyerek yazayım.

Gerekli olan ve konfor artıran ekipman listesi:

- Reflektörlü yelek (görünürlüğü çok artırıyor, güvenlik için lazım)
- Lastik tamir köpüğü veya tamir kiti (lastik önemli, stepnemiz yok :))
- Kulak tıkacı veya kulaklık (uzun yolda uzun süre rüzgar sesine maruz kalmak işitme kaybı yapabilir aman dikkat)
- Bir miktar nakit para (nerede ne için lazım olacağı belli olmaz, yanında nakit olsun, para her kapıyı açar :))
- Su (yanına mutlaka su al, her molada iç, vücudun sıvı dengesi önemli)
- Yağmurluk seti (bu mevsimine göre değişir ama bazen yaz ortası bile anlık yağışlar oluyor)

Geri kalan alacağın şeyler gezinin türüne göre değişir. Kamp yapacaksan başka, pansiyonda konaklayacaksan başka, günübirlik gezip eve döneceksen başka şeyler alınabilir.

efendy06
24 Temmuz 2017, 23:12
Yazılanları okumadım. Çok vaktim yok, belli ki yola çıkacaksın.

1- Rotanı peşinen belirle ve birileri ile rota paylaş.
2- Sık mola ver, mola noktalarını yola çıkmadan belirle.
3- Her mola verdiğinde, rotanı bilen birilerini arayıp/msj atıp nerede olduğunu, bir sonraki molayı nerede ve ne kadar zaman sonra vereceğini muhakkak belirt.

Yukardaki üç madde, olası bir olumsuzluk durumunda, sağlık ekibi vb. en kısa sürede doğru konuma yönlendirilmesi için önemlidir. Atıyorum şu an y noktasındayım, 45 dk sonra x noktasından tekrar haber veririm dediğinde, 1 saat içinde haber vermezsen meraklanacak kişi, sana ulaşamazsa, bölgeye yardım ekibi yönlendirir, ve seni kocaman bir alanda değil y ve x noktaları arasındaki 45 dakikalık mesafede ararlar.

4- Trafiğin olmadığı, taşra yollarını tek başına sürüşlerde tercih etme. Hani olası bir kaza/arıza vb. durumda yardım alabilmen açısından yoldan geçen araçların olması önemli. Bir de telefonun kapsama alanı içinde olması açısından önemli bu madde.
5- Motorunu bakıma sok, lastik basınçlarına kadar kontrol ettir.
6- Yanına lastik spreyi al.
7- El feneri bulundur.
8- Çakmak/kibrit bulundur.
9- Motorun nedir bilmiyorum, yanında olası herhangi bir durumda kullanmak için birbuçuk litrelik pet şişede benzin taşı. Bu benzini kullanmak amaçlı taşıma. Olur da bir şekilde yakıtın biterse seni bire müddet idare eder.
10- Yedek kıyafet. Havalara güven olmuyor, yağmura falan yakalanırsan lazım olabilir.

Hayırlı yolculuklar.

alfamob
24 Temmuz 2017, 23:46
O kafada bir kadin bul

canerz35
25 Temmuz 2017, 00:48
Bende yalniz yola cikmayi sevenlerdenim. Ama yalniz kolay cikarsaniz, basiniza gelebilecek potansiyel riskleri kabul ediyorsunuz demektir. En basiti;

1- Yolda kalmak (benzin veya motosiklet arizasi) o an mudahale icin arkadasin olmayacak.

2-Canın arada sıkılabilir.

3-Kaza olursa müdahale edemeyecek v.s.

Ama dedim ya bende yalniz seviyorum! kimseye hesap vermiyosun basiyosun gdiyosun mis.

Elzem olan bence de kulak tikacidir.

Alpi marka kulak tikaci almistim gecen sene, 2 adet frekans ayari bulunuyor. Yol sartlarina gore takiyorsun. biraz tuzlu ama cok yol yaptiginiz zaman hak vericeksiniz. Zira o fabrikada, eczanede satilan kulak tikaclari agri yapar. DİKKAT EDİN. (buna kulaklıkta dahildir. 1 saat sonra BAŞ VE KULAK AĞRISI YAPAR. interkom kullanın)

Telefon şarjı en önemli hususlardan biri. Molalarda fotoğraf, stalk yapma, haritaya bakma, birşey araştırma vs için her daim telefon kullanıyoruz. O yüzden USB socketli telefon tutucu alınız. 10 dolarcık. Hem yolda kaybolmazsınız.

https://tr.aliexpress.com/item/X-Grip-Motorcycle-Bike-Car-Mount-Cellphone-Holder-USB-Charger-For-Phone-GPS/32788288019.html?spm=a2g10.search0104.3.44.VoFwrM&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10 065_10151_10068_10172_10084_10083_10080_10082_1008 1_10110_10137_10111_10060_10112_10113_10155_10114_ 10154_438_10056_10055_10054_10310_10182_10059_1000 31_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053 _10142_10107_10050_10051-10102normal#cfs,searchweb201603_16,ppcSwitch_5&btsid=165a8173-dd02-4cd8-af23-7c773f147a51&algo_expid=58ba2b4d-5362-4712-8298-8abb4cf192b7-5&algo_pvid=58ba2b4d-5362-4712-8298-8abb4cf192b7

Diger hersey lüks. Motor nakedse eşyanız kısıtlı demektir. Ha enduroysa, 3lü aliminyüm çanta varsa araba bagajından daha büyük hacmin var, istediğin kadar doldur.

Tabi gereksiz eşyalardan kaçının. En önemli detay budur. Kullanmayacağınız 'ama lazım olur' diyeceğiniz eşya almayın.

Benim eyyomlamam bukadar.