PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Ybr 125 (2012) devir kesme sorunu



mimforeva
31 Temmuz 2015, 07:25
Selamlar herkese; Bendeki sorun 7 bin devir giderken 5. viteste 80-90 arası yada 90-100 arası devri kesiyor ve 3 sn bazen gaz tepkisi olmuyor yada hareket halinde istop edip tekrar çalıstırınca düzeliyor ustama götürdüm her şeyden olabilir deyince içime kurt düştü ve buraya yazma gereği duydum ustamın dediğine göre akü, kontak yada beyinden kaynaklanabilir dedi masrafı da (beyinse 300-400 tutabilir dedi)ve şöyle bir test yaptı motor park halinde boşta iken tapa gaz yaptı (9-11 bin devir civarında) ve birden gazı bıraktı bırakınca motor istop etti konu hakkında bilgi sahibi abiler, dostlar yardımcı olabilirler mi ?

sezerh
31 Temmuz 2015, 08:08
Hacı, ybr de beyinmi varmis :sunny: :sunny:

mimforeva
31 Temmuz 2015, 08:45
Usta beyin dedi kibrit kutusu buyuklugunde elektronik aksam desek daha dogru tabi http://denizmotortr.com/admin/uplfiles/O_70278560-12072015033241.jpg

Mr.Yldrmdmr
31 Temmuz 2015, 08:59
bende ilk defa beyin olayını duydum doğrusu. Varsa da böyle bir şey anlatsın büyüklerimiz öğrenelim..

Mengu16
31 Temmuz 2015, 09:15
Usta beyin dedi kibrit kutusu buyuklugunde elektronik aksam desek daha dogru tabi http://denizmotortr.com/admin/uplfiles/O_70278560-12072015033241.jpg
300-400 lira diye iyi uçmuş, 52 lira o parça.
http://www.kalyoncumotor.com/yamaha-ybr-125-k-cdi-esd-beyin
Seninkinin soketi farklıysa ona göre al 2012 diyince ESD model olduğundan bunun linkini verdim.

mimforeva
31 Temmuz 2015, 09:18
abi konumuz o değil bende baktım akü 120 beyin dediği 50 kontakta 50 olsa 300 bile etmiyor asıl konuyu kaçırmayın bunun sebebi nedir niye keser bir motor devri ?

Mengu16
31 Temmuz 2015, 09:20
Motoru bağırtıp bırakınca stop ediyosa karbüratör şamandırası bozuk olabilir, yeterince hızlı çalışmıyodur. Veya subap ayarı bozuk olabilir o da stop etmeye sebep olur. Hızla giderken gaz kesmeyi genelde karbüratör yapar benzin yetiştiremediğinde motora.

COMTAN
31 Temmuz 2015, 09:28
ülkemizdeki ybr ler enjeksiyonlu olmadığına göre beyin (ecu)yoktur.fakat ustamızın anlatmak istediği ataeşleme sistemi beyni dediğimiz bir sistem var bu sistem elektronik ateşlemesi olan motorlarda var.krank posizyon sensöründen aldığı veriyi sisteme ileterek ateşleme zamanını belirler.devir aşırı yükseldiğinde ateşlemeyi keserek motoru korur.klasik sistem platin kontrollü ateşleme sisteminde ateşleme beyinide yoktur.bunun yerine platin açılıp kapanarak bobini tetikler ve sistem çalışır.örnek .(jawa,eski mobilet,puch maxı) vs.
sorununa gelecek olursak sistemi incelemek gerek soket bağlantı v.s.motor kışın yattı benzer bir sorunla bende karşılaştım motoru yıkamaktan kontak oksitlenme yaptı tam temeas etmiyor devirin ve titreşimin çok olduğu anda temesı kesip motoru durduruyordu.çözüme gelecek olursak ben wd 40 sıktım tabiki kontak temizleme spreyleride olabilir.kontağın üstünden ve altta mevcut olan iki adet delikten wd 40 boca ettim düzeldi.

mimforeva
31 Temmuz 2015, 09:29
Motoru bağırtıp bırakınca stop ediyosa karbüratör şamandırası bozuk olabilir, yeterince hızlı çalışmıyodur. Veya subap ayarı bozuk olabilir o da stop etmeye sebep olur. Hızla giderken gaz kesmeyi genelde karbüratör yapar benzin yetiştiremediğinde motora.

benimde o aklıma geldi hocam (ben karbüratör tozlandı meme tıkandı diye temizliğe götürmüştüm bana elektronik sorun var dedi) ama şöylede bir şey var boşta tapa gaz yapıp çekince istop ettikten sonra bir daha çalışmıyor kontağı kapatıp açtıktan sonra çalışıyor kafamı o cok karıstırdı kesin karbüratör müdür dediğin gibi çokta bir bilgi sahibi değilim senin gibi bana bir yol göstersen ne yapmalıyım once neyi denemeliyim

Mengu16
31 Temmuz 2015, 09:30
Motor çalışıyosa yürüyosa elektriksel sorun olması çok düşük bir ihtimal. Eskimiş buji biraz performansı düşürür ama böyle kesilme yapmaz.

mimforeva
31 Temmuz 2015, 09:43
Motor çalışıyosa yürüyosa elektriksel sorun olması çok düşük bir ihtimal. Eskimiş buji biraz performansı düşürür ama böyle kesilme yapmaz.

Yarın sabah başka bir ustaya sübap ayarı ve karbüratör temizliği yaptırdıktan sonra konuya dönüş yapacağım şimdi sübap ayarı deyince youtube'dan buldum bende de aynı sesi yapıyor soğukken ama devamlı değil https://www.youtube.com/watch?v=El6B6Q8ktc4

mimforeva
10 Ağustos 2015, 22:16
Selamlar motorumu yaptırmak için usta arayısım son buldu devir kesme sorunun iki sebebi varmış birincisi stator'a düzensiz bir akım geldiğini ustam soyledi ve değiştireceğini soyledi eğer stator sonrası hala aynı sıkıntı yapar ise beyin denilen yukarda resmini paylastıgım aletide değiştirecek bilginize..

marcolomboss
17 Ağustos 2015, 12:43
Aynı sorun bendede vardı. Yüksek devirde motor stop ediyor. Kontağı kapatıp açınca düzeltiyordu. Düşük devirlerde sorun yok ama motor titremeye başlayınca oluyordu. Kafa grenajını söküp kontağı elime aldım. İçini tüm boşaltıp benzinle yıkadım ve toplayıp kapattım.(mekanizma anahtar olduğundan çok zor oldu. Siz siz olun sökmeyin). Takıp tekrar demedim o gün sorun yoktu ertesi gün tekrar başladı. Sonra sorunun yan ayak ve debriyaj müşürü olduğunu farkettim. Müşürleri tamir ettim ve düzeldi

batuhanaslan
27 Ekim 2018, 14:51
Selamlar herkese; Bendeki sorun 7 bin devir giderken 5. viteste 80-90 arası yada 90-100 arası devri kesiyor ve 3 sn bazen gaz tepkisi olmuyor yada hareket halinde istop edip tekrar çalıstırınca düzeliyor ustama götürdüm her şeyden olabilir deyince içime kurt düştü ve buraya yazma gereği duydum ustamın dediğine göre akü, kontak yada beyinden kaynaklanabilir dedi masrafı da (beyinse 300-400 tutabilir dedi)ve şöyle bir test yaptı motor park halinde boşta iken tapa gaz yaptı (9-11 bin devir civarında) ve birden gazı bıraktı bırakınca motor istop etti konu hakkında bilgi sahibi abiler, dostlar yardımcı olabilirler mi ?

Ya benim ybr esd 5.vites 5000 devirde 80 le gidiyo acaba benim hız ibresi mi fazla gösteriyor