PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön dişli muhabbeti



HIZTUTKUNU94
29 Temmuz 2015, 14:17
selamın aleyküm arkadaşlar benim asya hero motorum var 2011 model 125 cc orjinal hali ile cbf leri güle oynaya geçiyodu hele
ben 2 kişi iken cbfler tek kişi iken rahatca geçiyodum yani genel olarak güzel gidişinden memnundum ama insan oğlu tamahkar değil
yetmiyo sık sık vites istiyodu şerhir içinde sıkıntı oluyodu devamlı debriyaj vires sıkıntı oluyodu benim istedigim motorun ön dişliyi büyükmek son hızı biraz daha arttırmak vetes aralık larını uzakmak genel özelliklerini yazıyım kolay anlaşılmasız için aşğıya

orjinal hali

ön dişli 15
son hız 135 km falan idi
0-50 km hızlanma ortalama 5 saniye falan tahminen
1. vitesden son hız 25 km hız yapıyordu
son hızda son devir 12000 rpm lerde idi
ve sık sık vites istiyodu


sonradan

ön dişli 17 yaptım
son hız hala 135 falan
0-50 hızlanma 5.50 saniye falan oldu (tork düştügü için)
1. viteste son hız 35 km (yapmaya başladı aralar uzadı güzel oldu)
son hızda devir 10000 rpm (5. vitesin son hızında oldugu için 12000 rpm den 10000 rpm düşünce son hızda pek bişey değişmedi)
artık sık sık vites istemiyodu şehir içinde rahyat ediyodum istediyim orda oldu ama son hız nedne artmadı kolay nalamanız için böle yazdım güzel olmuştur inşallah hepinize teşekkür ederim şimdiden

cenkito
29 Temmuz 2015, 14:31
cunku gücü az ve son vitesde o dişli kombinasyonunu ancak 10000 devir cevirebiliyor

iki kişi iken son hızda eskiden cok daha yavas kalır

Carbondioxid
29 Temmuz 2015, 14:31
Özet : Möhendiz'ler en ideal oranla dişli seçmişler , sizin yaptığınız dişli modifiye ise, devir düşürüp nisbi ekonomi odaklı " olabilmiş " , fazlasını beklemeyin, jet nitroda uygulasnız birşey değişmeyecek demektir, mühendisleri tebrik etmeli.

Thracian
29 Temmuz 2015, 14:36
Motorunuzun torku yüksek hızlarda rüzgar direncini yenmeye yetmiyor o yüzden devirlenemiyor.150 cc bir motosiklet zaten 135 km normal hatta fazla bir hız.Ancak motosikleti hafifleterek,rüzgar direncini azaltarak,lastikleri sürtünmesini azaltarak (hiç tavsiye etmem) son hızı arttırabilirsiniz.Yada silindir bloğunu 200 lük veya daha yüksek hacimli bir blok ile değiştirerek(oldukça maliyetli) hızı arttırabilirsiniz.Açıkçası ben hiç birini tavsiye etmem.Bu tarz şeyler hem motorunuza zarar verir hem sizin güvenliğinizi tehlikeye sokar.150 cc motosikletin güvenlik ve sağlamlık dahilinde limitleri bu kadar.Ayrıca bu son hızın bir de duruşu var bunu da unutmayın.

Mengu16
29 Temmuz 2015, 14:39
Bence o yaptığın 135 km hız da aslında 120 falandır çünkü 125'likler o kadar hız yapabiliyor en fazla. Yokuş aşağı bassan da rüzgar direnci diye bişey var.

HIZTUTKUNU94
29 Temmuz 2015, 20:20
hepinize teşşekürler saolun