PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : zincirim paslandı yardım



HunteRHunteD
23 Temmuz 2015, 00:17
merhaba arkadaşlar,

2011 600f motosikletimin zinciri hare hare paslandı. söküp yada sökmeden yıkayıp,silip vb. pasların sökebilecegim bir metot varmı? ne sıksam iyi gelir pasları söker? bilenler, zincir pası sökenler sizlere sesleniyorum duyun sesimi :)

Ezio41
23 Temmuz 2015, 00:19
Bir kutu WD-40 işini görecektir . :)

Sado39
23 Temmuz 2015, 00:32
Zincirin paslanabilecek kıvama gelene kadar hiç mi bakım yapmadın hocam? Motoru yıkadıktan sonra ve ya yağmurlu sürüşlerden sonra zincir bakımı yapınız. Gaz yağıyla iyice üzerindeki yağı kiri alın ayrıntılı biçimde hatta bir diş fırçasını kullanın müthiş işe yarar. Zincir tertemiz olsun ve o üzerinde kalan gaz yağını bir güzel temizleyin kurulayın ve bekleyin. Daha sonra tamamen gaz yağından arındığına emin olunca sprey zincir yağı (tavsiye edilir) ile ve ya çıkma motor yağıyla (daha sık bakım ister sıçrama yapar) aynı şekilde iyice yağlayın. Zamanla düzelir herhangi bir kimyasal kullanmayın daha beter olabilir ve zincir bakımlarını eksik etmeyin, motorun ömrü zincirden geçer. Keyifli sürüşler. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------


Bir kutu WD-40 işini görecektir . :)

WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Ezio41
23 Temmuz 2015, 00:36
WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Tam bende bilmiyorum zararı var mı yok mu diye . Ama ona bakarsan mazotunda o-ringlere zarar verdiğini söyleyenler olmasına rağmen , zinciri mazotla temizleyenlerde var . Mesela ben de mazotla temizliyorum ama ne kadar zarar görür zincirim veya görmez o konuda bir şey bilemiyeceğim . :)

Sado39
23 Temmuz 2015, 00:40
Tam bende bilmiyorum zararı var mı yok mu diye . Ama ona bakarsan mazotunda o-ringlere zarar verdiğini söyleyenler olmasına rağmen , zinciri mazotla temizleyenlerde var . Mesela ben de mazotla temizliyorum ama ne kadar zarar görür zincirim veya görmez o konuda bir şey bilemiyeceğim . :)

Mazot o kadar da kimyasal değil yani WD-40 kadar değil. Bence çok da zararı olmaz. Tabi bence. :)

AhmetH
23 Temmuz 2015, 00:52
wd-40 sıkıp korumaya almak hiç ellemeyip paslanacak kadar bakımsız bırakmaktan iyidir.

en kaba hesapla 100 bakla zincir bakla başına 4 o ring desek kaçtanesini bozabilirz :sunny:


sorunun cevabına ayrıca değinecek olursak abi zinciri paslanacak kadar bakımsız bıraktıysan alette 2011 gel sen onu değiştir.

onun dışında mazot gaz yağı temizlikte iş görür.

scorpions_59
23 Temmuz 2015, 01:01
Wd40 pasini sökemekte işe yarayacaktir güzel bir temizlikle beraber ve sonra guzelce temizledikten sonra (diş fircasi gayet etkili) yaglayip (artik sprey mi, motordan çikma yağmi sen bilirsin) yola devam.
Bknz; Wd40 pas konusunda çok işime yaradi tabi zincirim paslanmadi ama etkili malzeme

ctuna81
23 Temmuz 2015, 01:04
en iyi pas sokuculerden bırıde koladır tavsıye ederım

HunteRHunteD
23 Temmuz 2015, 10:53
evaplar için teşekkürler. ben motosikleti geçen sene 14 binde forumda aktif olarak üye olan hatta şuan 636 sı olan ismini ifşa etmek istemedigim bir arkadaştan aldım eger bunu okuryorsan ortaya çık kendini ele ver :) aldıgımda özellikle motosiklete ilk bakmaya gittigimde motor öyle pis öyle pis öyle pis ama öyle pisti ki gri sandım:) aa bu rengi varmıydı dedim :) motora baktım etim içi dışı temiz ( dışı temiz?) canavar gibi makinaydı begendim aldım. gaz yagı piyasadan kalkmadan önce bundan önce 5 motorumu (bundan bir önceki motorum 2006 600 f idi)gaz yagıyla aynen anlattıgın gibi hatta daha fazlası bi şekilde haftalık silerdim.silme konusunda b.köy tayfası bilir acaip titizimdir. zincirimden hiç bişe sıçrayamaz o zincir ayna gibidir. bu aralar gaz yagı bulamıyorum mazota devam. yagımda motul yagdır. motor yagımda 7100 tam sentetiktir. motor konusundada içi dışı olsun harbidende titizimdir. gel gelelim elimize geçen makinanın zincirinin zaten paslı olduguna... passız olsa paslandırmam zaten imkansız. ama paslı geldi 1 yıldır her hafta mazotla siler yaglarım hep o pas var. e artık bi sorim söküp bilmemneye yatır ertesi gün ayna gibi cık vb. bişey dersiniz diye sordum. yoksa gül gibi baktıgım evladım dedigim motorumun zincirini paslandıracak kadar tinerci degilim :) zaten paslandırmak istesem yapamam cünkü yagmurda binmem tazikli su tutturmam kedi sever gibi silerim mootorumu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

http://i.hizliresim.com/j2vW8g.jpg (https://hizliresim.com/j2vW8g)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

http://i.hizliresim.com/PoYrrb.jpg (https://hizliresim.com/PoYrrb)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

http://i.hizliresim.com/d2WG7Z.jpg (https://hizliresim.com/d2WG7Z)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

http://i.hizliresim.com/mzrk2y.jpg (https://hizliresim.com/mzrk2y)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

http://i.hizliresim.com/oZYkX2.jpg (https://hizliresim.com/oZYkX2)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------


Zincirin paslanabilecek kıvama gelene kadar hiç mi bakım yapmadın hocam? Motoru yıkadıktan sonra ve ya yağmurlu sürüşlerden sonra zincir bakımı yapınız. Gaz yağıyla iyice üzerindeki yağı kiri alın ayrıntılı biçimde hatta bir diş fırçasını kullanın müthiş işe yarar. Zincir tertemiz olsun ve o üzerinde kalan gaz yağını bir güzel temizleyin kurulayın ve bekleyin. Daha sonra tamamen gaz yağından arındığına emin olunca sprey zincir yağı (tavsiye edilir) ile ve ya çıkma motor yağıyla (daha sık bakım ister sıçrama yapar) aynı şekilde iyice yağlayın. Zamanla düzelir herhangi bir kimyasal kullanmayın daha beter olabilir ve zincir bakımlarını eksik etmeyin, motorun ömrü zincirden geçer. Keyifli sürüşler. :)[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------



WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

wd-40 konusunda haklısın içindeki solventler zincirin içindeki o ringleri temizlerken kuru kalmasına sebep oluyor. kuruyan o ring çatlıyor ve birdaha yag tutmuyor özelligini kaybediyor. gaz yagı ve mazotla yapılan temizlikte o ringler temizlenirken yaglıda kalıyor. bu sayede o ringlerin ömrü uzun oluyor. gaz yagının biraz uçmasını beklemek iyidir cünkü hemen yag sıkarsanız sıktıgınız yagıda çözebilir. benim zincirdeki paslanma öyle bariz bişey degil. yanlarında minik minik. geçen sene daha büyüktü mazotla diş fırçasıyla girişe girişe bir nebze azaldı. ama ben bakınca saçlarımı taramak istiyorum yok mu bir madde oringleri bozmadan pası söküp atacak bişey? söksem şöyle bi legene yatırsam döksem kutsalı bekletsem sabahlara kadar bi çıkarsam off jilet :) nerde bu devlet nerde pijamalarım :)

HunteRHunteD
15 Ağustos 2015, 17:50
manifoltlarımı temizlerken diş fırçasının ucuyla az az oringlere bulaştırmadan tuzruhu sürdüm sonra sildim. büyük oranda paslanma gitti.

LynXMaSTeR
15 Ağustos 2015, 19:43
evaplar için teşekkürler. ben motosikleti geçen sene 14 binde forumda aktif olarak üye olan hatta şuan 636 sı olan ismini ifşa etmek istemedigim bir arkadaştan aldım eger bunu okuryorsan ortaya çık kendini ele ver :) aldıgımda özellikle motosiklete ilk bakmaya gittigimde motor öyle pis öyle pis öyle pis ama öyle pisti ki gri sandım:) aa bu rengi varmıydı dedim :) motora baktım etim içi dışı temiz ( dışı temiz?) canavar gibi makinaydı begendim aldım. gaz yagı piyasadan kalkmadan önce bundan önce 5 motorumu (bundan bir önceki motorum 2006 600 f idi)gaz yagıyla aynen anlattıgın gibi hatta daha fazlası bi şekilde haftalık silerdim.silme konusunda b.köy tayfası bilir acaip titizimdir. zincirimden hiç bişe sıçrayamaz o zincir ayna gibidir. bu aralar gaz yagı bulamıyorum mazota devam. yagımda motul yagdır. motor yagımda 7100 tam sentetiktir. motor konusundada içi dışı olsun harbidende titizimdir. gel gelelim elimize geçen makinanın zincirinin zaten paslı olduguna... passız olsa paslandırmam zaten imkansız. ama paslı geldi 1 yıldır her hafta mazotla siler yaglarım hep o pas var. e artık bi sorim söküp bilmemneye yatır ertesi gün ayna gibi cık vb. bişey dersiniz diye sordum. yoksa gül gibi baktıgım evladım dedigim motorumun zincirini paslandıracak kadar tinerci degilim :) zaten paslandırmak istesem yapamam cünkü yagmurda binmem tazikli su tutturmam kedi sever gibi silerim mootorumu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

http://i.hizliresim.com/j2vW8g.jpg (https://hizliresim.com/j2vW8g)[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

http://i.hizliresim.com/PoYrrb.jpg (https://hizliresim.com/PoYrrb)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

http://i.hizliresim.com/d2WG7Z.jpg (https://hizliresim.com/d2WG7Z)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

http://i.hizliresim.com/mzrk2y.jpg (https://hizliresim.com/mzrk2y)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

http://i.hizliresim.com/oZYkX2.jpg (https://hizliresim.com/oZYkX2)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------



wd-40 konusunda haklısın içindeki solventler zincirin içindeki o ringleri temizlerken kuru kalmasına sebep oluyor. kuruyan o ring çatlıyor ve birdaha yag tutmuyor özelligini kaybediyor. gaz yagı ve mazotla yapılan temizlikte o ringler temizlenirken yaglıda kalıyor. bu sayede o ringlerin ömrü uzun oluyor. gaz yagının biraz uçmasını beklemek iyidir cünkü hemen yag sıkarsanız sıktıgınız yagıda çözebilir. benim zincirdeki paslanma öyle bariz bişey degil. yanlarında minik minik. geçen sene daha büyüktü mazotla diş fırçasıyla girişe girişe bir nebze azaldı. ama ben bakınca saçlarımı taramak istiyorum yok mu bir madde oringleri bozmadan pası söküp atacak bişey? söksem şöyle bi legene yatırsam döksem kutsalı bekletsem sabahlara kadar bi çıkarsam off jilet :) nerde bu devlet nerde pijamalarım :)

usta bu motor kaç model?
650 f ler düz maşa diye biliyorum bu modelde ters maşalar var da o yüzden merak ettim.

HunteRHunteD
15 Ağustos 2015, 20:26
dostum bu motor 2011 model ve 600f 650f degil.

LynXMaSTeR
15 Ağustos 2015, 20:58
tip olarak 650f lere benziyor.
teşekkür ederim.
peki bu kasa en son hangi yılda üretildi bilginiz var mı?

HunteRHunteD
15 Ağustos 2015, 21:03
en son 2013 modelleri var. 650f e benzemesi normal cünkü 600f yerine 650f üretilmeye başlandı.

marcolomboss
17 Ağustos 2015, 12:32
Garip gelebilir ama ben 929 RR ın zincirini söküp shell gresle bolca sağlayıp sabaha kadar bekletmiştim. O güzelim gres sıvı halde ve rengi turuncuya dönmüş. Az olsada pas gitmişti.

LynXMaSTeR
17 Ağustos 2015, 17:38
en son 2013 modelleri var. 650f e benzemesi normal cünkü 600f yerine 650f üretilmeye başlandı.

hocam motoru satacagin zaman haber verir misin :)

alitezz
17 Ağustos 2015, 18:00
O zinciri değiştirmek lazım ha birde zinciri temizlemenin en iyi yolu gaz yağıdır maslak sanayide hala bulabiliyorsunuz bazı yerlerde.