PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karterin yalama olması



Stanbul
14 Temmuz 2015, 17:10
ARKADAŞLAR HONDA CB 125 E KARTER YALAMA OLDU AVCILARDA Bİ SERVİSE GİTTİM MOTORUN RESMEN AAA.... YANİ 4 GÜNDÜR MOTORSUZ GEZDİM SİNİRLERİM TEPEME ÇIKTI Bİ GİDİYORUM YAPTIK DEYİP VERİYORLAR BU SEFER MARŞ DİNAMOSU BOZULMUŞ ÜSTELİK YAĞ KAÇIRMASIDA YAPILMAMIŞ Bİ GÜN GİDİYORUM MARŞI YAPIP SİNYALİ KIRMIŞLAR ÇILDIRACAM YA Bİ YAĞ TAPASI İÇİN BLOK MU ALALIM SİMDİ MOTORUN HERŞEYİ YAPILDI AMA ISININCA İNCE İNCE AKITIYOR YİNE NE YAPMAM LAZIM BİLGİSİ OLANLAR YARDIMCI OLABİLİR Mİ ?

Mamba09
14 Temmuz 2015, 17:36
Motoru başka ustaya götür.

ilkerabi
14 Temmuz 2015, 17:41
Benim yan tapayı tamircinin çırağı yalama etti.. TEFLON'u sardık, yan tapa YASAKLANDI, alttaki tapadan devam ettik..
Yağı boşaltıp-temizleyip bekleme şansınız varsa başka çözümler de bulunur tornacıya gitmeden..

Coach_k
14 Temmuz 2015, 18:03
Karter yalama olduğunda yapılacak en güzel şey, bir büyük somun takımına geçmek. Bunu araştırırsan bulabilirsin, yani kullandığın somun 14'lük ise 15'lik veya 16'lığa geçiyorsun, hiç kaynak-torna işlemine girmiyor makine. bunu da yine sanayide işi bilen bir usta ile yapabilirsin

Stanbul
14 Temmuz 2015, 20:53
Ya tornaci yapmış ama içine etmiş motorun yine kaçırıyor alt tapayi iptal etsem başka nerden yağ boşaltırım ?

oyunageldim
14 Temmuz 2015, 21:03
Ya tornaci yapmış ama içine etmiş motorun yine kaçırıyor alt tapayi iptal etsem başka nerden yağ boşaltırım ?

İptal edemezsin,bir üst metrik diş çektirmelisin,ama ince diş olsun
Belliki kalın diş çekilmiş bu yüzden sızıntı yapar,fazla sıkarsanız tekrar yalama olur

Stanbul
15 Temmuz 2015, 14:19
tamam ben simdi tornacıya gidip şunu mu diyim ince diş ve bir üst metrik çekilecek doğru mudur ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------

Arkadaşlar sonuç olarak servis motorun içine etmiş bloğu catlatip geri vermiş şu hale bak yeni blok parası kaçtı bana Allah belasını versin böyle servisin verdiğim para haram olsun ya

tahsins
15 Temmuz 2015, 15:03
dostum blok falan değişmek zor işler. ruhsata işlemeside var onun. motor numarası var üstünde. astarı yüzünü geçer.
çatlak yer aluminyum kaynağı ile kaynatılır, çok çok basit bir şey.
tek sorun sökülmesi lazım. aslında oda basit birşey. ama haybiye biraz paran gidecek.
tabi sen kaynakçılara gene sor sökmeden olur mu diye ? çok düşük bir ihtimal ama belki yaparlar sökmeden. ama en güzel söküpte yaptırman.
bu arada gittiğin motosiklet ustasının eli çok ağırmış. şahsen kendi motorumun karter tapasını 40 kezden fazla sıktım. halen ilk günkü gibi ne yalama oldu ne çatladı. 20 newton sıkma kuvveti var tapaların. öyle güç denemesi yapmamak lazım :) ama eli sert adama düştünmü karteride yalama yapar hatta tapayı bile kopartır :)
takma kafana söktür parçayı. doğru kaynakçıya. 10 dakikalık işi var. çatlak yeri kaynattır. baktın yalama ise düzgün ekseni kaçmadan birde diş çektir.
dediğim gibi tek sorun söküp takmak.

Stanbul
25 Eylül 2015, 20:16
Alimünyum kaynak ile yapıldı motor ÇATALCA da bir USTA yaptı on numara 10 bin gezdim su an bi sıkıntı cıkarmadı Allah razı olsun adamdan bide beylikdüzünde 212 moto diye bi yer var orası söktü taktı mis gibi reklam gibi olmasında adam harbiden aldığı para helal olsun yani