PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik Zincir yağlama sistemi (50TL maliyetli)



bilginozi
13 Temmuz 2015, 21:37
Arkadaşlar merhaba,

Daha önce birkaç başlıkta otomatik zincir yağlama sistemi ile meşgul olduğumdan bahsetmiştim. Sistemin montajını geçen hafta tamamladım.
Prensip olarak zamanlayıcı devre, solenoid valf ve yağ tankından oluşmakta. Bildiğimiz 10-40 motor yağı ile çalışıyor. Zamanlayıcı devre üzerinden istediğiniz zaman aralığında belirlediğiniz süre kadar damlatma yaptırabiliyorsunuz. Kontak anahtarına bağladım. Kontak açınca devreye giriyor. Sprey ile yağlamada olduğu gibi motoru kirletmiyor ve en önemlisi zincir temizleme derdi kalmadı. Tahmin ediyorum ki 1LT yağ ile 10.000km kadar gidilebilir. Daha az da gitse sorun değil zira 1LT yağ 10TL benzinliklerde.


https://www.youtube.com/watch?v=kEhVNXMdzcQ

Ezio41
13 Temmuz 2015, 21:43
Ben de videoyu sen çektin zennettim . Türkçe yazıp ingilizce mi anlatıyorsun yoksa . :P Siz otomatik yağlamadan önce , şu motorunuzda abs'yi bi çalışır hale getirin . :pl:

bilginozi
13 Temmuz 2015, 21:45
Dostum lütfen seviyeyi bozma. Çalışıp çalışmaması benim sorunum.

tahsins
13 Temmuz 2015, 22:38
Kardeşim konuşmuştuk bu konuyu daha önce, selenoid siparişini verdim aliexpress sen haftaya gelir inşallah.
Bende otomatik yada manuel ama illa selenoidli yağlama yapacağım.
Teşekkürler

07mehmet07
13 Temmuz 2015, 22:38
Uğraşmasını sevene güzel bişey ama yurtdışından 100$ gibi bir paraya alarm getirtip onun bile sadece alarm kısmını bağlatan birisi olarak şahsen özellikle abs gibi dijital sistemleri bulunan motorlara sonradan elektrikli birşeylerin bağlanmasından korkuyorum, Allah korusun bunlar narin aletler, sonradan takılan şeylerin yapacağı en küçük bir elektrik arızası telefisi çok zor sonuçlara neden olabilir, bilmiyorum belki de işin elektrik kısmından hiç anlamadığım için bana öyle geliyo olabilir de ama hislerime güvenen biri olarak çokta elektriği kurcalamamak gerektiğini düşünüyorum, bu iş alışkanlık yapar, alarmla başlar otomatik yağlama ile devam eder, otomatik katlanır plakalık eklenir, sinyalli aynalar takılır vs.vs. dikkatli olun üzmeyin bizi sizleri seviyoruz...

Olcay Avşar
13 Temmuz 2015, 22:41
Yıllar yıllar önce,

aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.

fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.

zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.

fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.

uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.

tahsins
13 Temmuz 2015, 22:43
Yıllar yıllar önce,

aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.

fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.

zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.

fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.

uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.

O konunun resimleri kurbağa. Yokmu yedekleri falan ? (Şerefsiz imageshack)

Olcay Avşar
13 Temmuz 2015, 23:05
aslinda zamaninda arsivledigim cd lere baksam belki, ama zor bir ihtimal

bilginozi
13 Temmuz 2015, 23:44
Yıllar yıllar önce,

aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.

fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.

zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.

fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.

uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.

Sizin yaptığınız çalışma hala bir yerlerde duruyor. Daha birkaç hafta önce bir yerde rastlayıp okumuştum. Hatta ben de aseton şişesi gibi birşey kullanacaktım ama sonradan rc araba yakıt tankı daha kullanışlı geldi.

Dusty
14 Temmuz 2015, 00:45
Öncelikle tebrikler:) Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,

Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi:)

Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?

maktama
14 Temmuz 2015, 01:43
Öncelikle tebrikler:) Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,

Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi:)

Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?

Temizleme gerekmez kolay kolay, ben 6000km'yi aşkın loobman zincir yağlama kullanıyorum, mantık aynı ama benimki mekanik, elle basıyorsun yağlama oluyor ve arkadaş gibi 10w40 yağ koyuyorum, ama ben ilk bakımda motordan çıkan atık yağı kullanıyorum, halen bitmedi meret. Yağ çok ince ve akışkan olduğu için kir çamur tutmuyor, akıp gidiyor toz kir zincirden. Yani öyle sprey yağlar gibi bir yapışkanlı/mumlu olayı olmadığı için çamur olayı falan da yok, dolayısıyla temizlemeye gerek de yok.
Aslında yaz için 140 numara zincir yağı, kış ,için de 90 numara zincir yağı çok daha kullanışlı oluyor diye okudum, sıçrama da en aza iniyor. Motor yağım bitince elimdeki bunlardan alıp deneyeceğim.

Emin olun o ringler de o yağlamadan nasibini alır, zira o yağ sıçrayarak canta/tekere kadar bile güzelce ulaşıyor çok ince olduğu için. Ama tasarımın o ringi daha rahat yağlaması konusunda bir bakıma haklısınız, aslında direkt zincire değilde benim kullandığım sistemdeki gibi arka dişlinin sağlısollu yanlarına yağı ulaştırsa çok daha etkili olur diye düşünüyorum.
Şu şekilde: LİNK (http://nc700-forum.com/gallery/data/530/medium/IMG_20130330_115645.jpg) TAbi böyle çatal ağıslı bir aparat/parça bulmak yapmak gerekebilir/zor olabilir.

bilginozi
14 Temmuz 2015, 09:20
Öncelikle tebrikler:) Çok basit ancak faydalı duruyor. Yalnız iki sorum olacak,

Videoda sanki o-ringlere yağ gelmiyormuş gibi, ben mi yanlış görüyorum ya da yorumluyorum?
Hani dişli-zincir teması için tamam da, o-ringler için de yağlama lazım değil mi:)

Bir de temizleme gene de gerekir kanaatindeyim, toplanan toz-kir-çamur nasıl çıkacak?

Ben de yağın o-ringlere ulaştığı kanaatindeyim. Zira pahalı otomatik yağlama sistemlerindeki damlatma prensibi ile aynı. Dişliye yakın bir yerden zincire damlatıp oradan da yayılması sağlanıyor.

gv650i
14 Temmuz 2015, 10:23
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.

hfz61
14 Temmuz 2015, 10:31
peki zinciri komple kapatsak plastik korumayla. ve korumanın içinde yağ olsa. plastiğin içinde sağa sola sıçrasa tekrar zincire yapışsa olabilir mi böyle bir şey?

ozrace
14 Temmuz 2015, 10:36
emeğine sağlık,iyi çalışma olmuş.

bilginozi
14 Temmuz 2015, 11:22
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.

Çok çok az akım çekiyor. İlk denemelerde evde pil ile çalıştırdım 3-4 saat sonunda pil neredeyse hiç azalmamıştı.

tahsins
14 Temmuz 2015, 11:58
eline saglık iyi bir çalışma olmuş ancak kaç waat çekiyor bazı bilhassa 250 cc sınıfı motorlarda elektirik sıkıntısı yaşanıyor.birde zamanlayıcı filan narin görünüyor su degdiğinde bozulabilir.aslında vakkumluyu tercih etseniz malzemesi daha kolay bulunuyor ve bozulması çok zor bir sistem para olarakda daha ucuza mal olur. zincire damlalıkta 2 tarafa vermek daha güzel yaglıyor.bende tek tarafa vermiştim baktım zincirin diger tarafı kuru.ince plastik borudan cımbız gibi bir damlalık yaptım şimdi 2 tarafta güzel yaglanıyor.birde yazın en az 140 numara dişli yagı kullanır iyi ayarlarsanız canta sıcratma çok azalıyor. vakumlu yapmak istiyen olursa yardımcı olurum.

benim aldığım selenoid 110ma akım çekiyormuş. çok zorlamaz herhalde aküyü ?? (tabi daha postada gelmedi. haftaya gelir. deneyeceğim hemen)

http://tr.aliexpress.com/item/DC12V-Solenoid-valve-Mini-electric-valve-Discouraged-valve-Normally-closed/32305952944.html

bilginozi
21 Temmuz 2015, 09:11
Bursa-Marmaris turunda sistemi kullandım. 600km yolda yaklaşık 50ml yağ gitti. Ne kadar alakalıdır bilmiyorum ama önceden 40-50km gittikten sonra çok ince titreşimler yüzünden ellerimde elcikleri hissedemeyecek seviyede uyuşma oluyordu o his kayboldu. Sadece 200km de bir yakıt ikmali için durduk sıkıntı yaşatmadı. En çok hoşuma giden yanı da zincir pırıl pırıl görünüyor.

edim1234xxx
24 Ağustos 2015, 01:33
motosiklet üstünde toplasan aşağı yukarı 2250 km tecrübem var lakin teorik olarak çok araştırıyorum ve öğrenmeye çalışıyorum, bu sistem için mutlaka sizi rahatsız edeceğim. görüşmek dileğiyle bilgilerin için çok teşekkürler.

LynXMaSTeR
24 Ağustos 2015, 04:06
zinciri motor yağı ile mi yağlıyor bu zamazingo?

sabotaj
24 Ağustos 2015, 05:04
Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
Üretici İngiltere'de bir şahıs
Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp

bilginozi
24 Ağustos 2015, 08:31
zinciri motor yağı ile mi yağlıyor bu zamazingo?

Doğrudur. 10-40 motor yağı ile sürekli yağlı ve temiz oluyor. Scottoiler harici piyasadaki otomatik yağlama sistemleri de motor yağı kullanıyorlar onlardan esinlenerek ben de motor yağı seçtim gayet verimli oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:23 ----------


Paylaşan arkadaşa teşekkür ederim. Gerçekten faydalı ve öğretici bir video.
Scotoil'ın masrafından daha az bu videodaki sistemden birazcık daha pahalı olan arada bir ürün daha var. (Loobman)
Prensip olarak serum damlatma mekanizması ile yapılmış el yapımı güzel bir set.
Ben sipariş verdim. Kullanan arkadaşların yorumları da olumlu.
Üretici İngiltere'de bir şahıs
Web sitesi: http://www.loobman.co.uk/index.asp

Ben de daha öncesinde bu sistemi incelemiştim bu da motor yağı ile çalışıyor ve söyle sıkıntılar olabilir; örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor. Zaman ayarlı bir sistemde hava sıcaklığına göre damlatma sıklığını değiştirebiliyorsunuz ama Loobman gibi titresim bazlı bir sistemde istemediğiniz bir sıklıkta damlatma yapabileceğini düşünüyorum. Örneğin marmaris gezimizde giderken gece yolculuk yaptığımız için 600km de 50ml yağ gitti ama dünüşte gündüz yola cıktık ve hava sıcak olduğu için 200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm. Sonuç olarak gündüz çıkılacaksa farklı damlatma sıklığı gece cıkılacaksa farklı damlatma sıklığı olmak zorunda.

EKONOMİ
24 Ağustos 2015, 08:59
200km sonunda 100ml yağın tamamını boşalttığını ve lastiğe de epey bir yağ sıçradığı gördüm.


Desene motor artik yağ eksiltiyor :)

Bir ara serum hortumu kullanarak yağlama sistemi yapma projem vardı. Yurtdışından 12v su pompası getirdim düğmeye bas yağlasın hesabı.

Damlama sistemi serum hortumu ile pratik ve ucuza halledilebilir.
serum hortumu aparati dışarıdan hava alabiliyor.şişeye 2. Delik acmak zorunda kalınmıyor.
damlama sıklığı da ayar düğmesiyle manuel ayarlanabiliyor.
En ucunda da serum ignesi var onuda disli ye yakin monte edin işlem tamam.
İyi olmasi icin illa pahalı olmasi gerekmiyor

Uzun yola cikmadigim için sisteme pek gerek olmuyor
200 300 km de bir yagla tamam

yasdal
24 Ağustos 2015, 09:40
uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.

bilginozi
24 Ağustos 2015, 10:09
uçtaki damlatma kısmındaki telli mekanizma uyduruk duruyor. Eğip bükebileceğiniz sert bir ince boru ile orada hem daha stabil hem de daha şık bir damlatma sistemi yapabilirsiniz sanıyorum. KAya abinin bahsettiği (GV650i) vakumlu sistem de gayet iyidir. Orada da bildiğim kadarıyla eski bir benzin pompası ile sistemi çalıştırıyordu. Manifoldun çalışma basıncı ile sistem devreye giriyor, motor durduğunda akış duruyordu. Memnun kalmazsan bu sistemden bi haberleş istersen. Devreler mevreler güzel olmuş ama motorun titreşimine dayanmayacağı kanaatindeyim ben de.

Telli kısım biraz kaba duruyor doğru. Ama normalde yandan bakınca çok aşağıda olduğu için görünmüyor. O yüzden ben de pek önemsemedim. Daha iyisi tabiki yapılabilir. Her şey hayal gücünüzle sınırlı. Kaya abinin dediği sistem de mutlaka iyidir. Bu benim kolayıma daha çok geldiği için bunu seçtim. Kaya abi de bir video paylaşsa çok yararlı olurdu.

bassturbin
24 Ağustos 2015, 11:07
10 40 yağ 100 de 200 sıçratır ve gerçekten yağlama için zincirde durmaz, teflonlu aşırı yapışkan yağ zor duruyor zaten.Sıcak havada oda atıyor sıçrıyor.Bence çok gereksiz bir sistem bedava verseler takmam motoruma.

bilginozi
24 Ağustos 2015, 11:26
1,5 dakikada 1 damla verince sprey zincir yağından daha az sıçrıyor. Zinciri ne zaman kontrol etsem sürekli yağlı. Kullanıp kullanmamak tercih meselesidir. Ama ben sprey zincir yağı ile uğraşmaktan bıktığım için bu yola başvurdum çok memnunum.

Drayke
24 Ağustos 2015, 11:46
Yıllar yıllar önce,

aseton şişesi, selenoid valf, akvaryum hortumu ve vanasi ile motoruma bir sistem kurup bir kış boyunca kullanmistim.

fotoğraflayip guzel ve akici bir dil ile sitede paylaşmistim. fakat kesin resimler kurbaga olmuştur.

zamanlayiciya cok fazla ihtiyac yok cunku bir vana vasitasi ile damlama suresini ayarlamistim, mevsim degistikce yag akiskanligida değişiyor.

fakat cok temiz oldugu soylenemez, işin içine yag girdikten sonra illaki cant ve lastikte kirlenme oluşuyor.

uzun yol yolculuğu yapsam hemen sistemi kurar dönünce geri sokerim.

olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.

LynXMaSTeR
24 Ağustos 2015, 13:39
bu yöntem daha çok vakit kaybı, spreyle 2 dakkada fısfıs hallediyorum ben

SizofrenMacaPapazi
24 Ağustos 2015, 14:03
Ben de videoyu sen çektin zennettim . Türkçe yazıp ingilizce mi anlatıyorsun yoksa . :P Siz otomatik yağlamadan önce , şu motorunuzda abs'yi bi çalışır hale getirin . :pl:

imzanda alçak gönüllülükten bahsediyorsun yorumunda imzanla çelişiyorsun bu ne perhiz bu ne lahana turşusu

Olcay Avşar
24 Ağustos 2015, 22:01
olcay bey ne yağı kullanırsak kullanalım illa janta ve lastiğe bulaşıyor. fakat zincir yağı haricindeki motor yağları sadece janta değil zincirin dönme kuvvetiyle fren diskinede sıcrayıp bulaşmakta,sizin yaptığınız sistemde diske bulaşıp balataların diski tutmaması gibi bir şey olmuşmuydu.

fazla yağlama yapinca janta sicradigi oluyordu, ama diske hic bulasmadi. zaten disk diğer tarafta.

kisin sik sik yagmurda kullaninca cok faydali, ama yazin kuru günlerde sehir icinde pek gerek yok.

500 km de bir yaglamak yeterli bence de.

Olcay Avşar
27 Ekim 2015, 10:32
örneğin 20°c sıcaklıkta sistemi 10sn damlatma yapacak ve kesilecek şekilde ayarlarsanız 1-2 damla atıyor, ama hava sıcaksa 35°c cıvarında bu sefer 10sn de 10damla atıyor.

Aslında sıcaklık ile ayarlı bir sistem kursak neredeyse kusursuz olur, damlama aralığını belirli bir zamana göre değilde yağın sıcaklığına (akışkanlığına) göre ayarlasa mesela.

Atıyorum yağ tankındaki yağ 30 derece iken 20 saniyede 5 sn açık kalsın selenoid, yağ ısısı 20 derece iken 20 saniyede 10 saniye mesela?

bilginozi
27 Ekim 2015, 10:46
Onun için programlama bilgisi gerekir sanırım. Rasberry pi, Arduino gibi sistemlerle olur diye tahmin ediyorum. Benim kullandığım devre hazır satılan bir zaman ayarlı röle devresi. Ama sıcaklık gerçekten büyük etken. Örneğin Bursadan marmarise gece giderken 600km de mesafede 50ml lik yağ tankı yarıya kadar azalmıştı. Ama gündüz dönerken 150-200km de 50ml lik yağın tamamı boşalmıştı. Serinde 8sn de 1 damla atarken sıcakta 8sn de 8 damla atıyor. Bu yüzden scottoiler ın kullandığı gibi yazın kalın yağ, kışın ince yağ kullanmak olayı çözer diye düşünüyorum. Zaman ayarı yapmak 1dk bile sürmüyor. Yola çıkılacak hava sıcaklığına dikkat ettikten sonra sıkıntı olmuyor. Nasıl bir rahatlık anlatamam. Spreyle yağlama ne angarya bir işmiş yahu.