PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites zor geçmesi ve 2. vitesde debriyajın görevini yapamaması



xmail16
11 Temmuz 2015, 05:11
Arkadaşlar merhaba. 1 ay önce motorun şanzuman dişlilerini, debriyaj baskı balatasını değiştirdik. yaklaşık 1000 km gezdikten sonra castrol 4 zamanlı 10 40 yağ koydum. bu yağ ile 200 km gezdikten sonra viteslerim geçmemeye başladı. tekrar motorcuya gittim baskı balatayı yakmışsın dedi ve 1 aylık balatalar tekrar değişti. 12 km sonra aynı sorun yine başladı. vites geçişleri normal değil giderken resmen uğraştırıyor. aniden geçiyor ve tak diye vuruyor motor. özellikle 2. vitesde başka bir sorun var. vites 2 de iken debriyajada bassanız debriyaj görevini yapmıyor. 3 de bile kalkabilen motor 2 de debriyaja bassanız bile kaçırdığı için istop ediyor.

nette gezinirken sorunun yağdan dolayı olabileceiğini gördüm. yağı kontrol ettim ve 200 km kullandığım yağ epey kararmış. yağı değiştireceğim ama bu 2.vites deki sorunun düzeleceğinden emin olamadım.

sizce bu sorun yağdan mı? viteslerim neden geçmiyor ve özellikle 2. vitesde debriyajımın hiç görevini yapmamasının sebebi ne olabilir? motora yeni bir sürü masraf yaptığım için size danışmadan tekrar motoru söktürmek istemedim. aramızda usta arkadaşlar var, bu konuda özellikle yardımcı olmalarını rica ediyorum. tekrar tekrar masraf yapmak can sıkıcı bilirsiniz.. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

shooter1
11 Temmuz 2015, 05:38
ben po nun 10w40 kullanıyordum son 2 aldığım yağ castrol kışın 10w40 kullandım şuan 15w50 kullanıyorum

xmail16
11 Temmuz 2015, 07:56
62 kişi bakmış cevap yok. konu hakkında fikri olan yok mu :/

telike
11 Temmuz 2015, 10:21
Bazen sorunların saçma sapan hiç beklemediğin çözümleri oluyor. O yüzden sorucam "debriyaj telin yeterli gerginlikte mi?"

Mertcan39
11 Temmuz 2015, 10:46
sorunun cevabını bilemiyorum ama debriyaj kaçırsa motor stop etmez kaçıramadığı için stop ediyor

xmail16
11 Temmuz 2015, 12:14
Yagi az once degistirdim. 300 km olmasina ragmen castrol yag tamamrn ozelligini kaybetmis durumdaydi. Eskisine gore daha iyi vites gecisleri. Ama soyle bir problem var. 2. Vitese attigimda bazen catir catir ses geliyor disli kirikmis gibi. Ama kirik degil. Cunku tekrar denedigimde geciyor ve 2 de sorunsuz ilerliyor. Bu sadece 2 de oluyor. Sanzumanin bosluk yapma ihtimali varmi. Yada vites hilali arizali olsa bunu sadece 2. Vitesde yapabilirmi? Son olarak yeni degistirdigim balatadan kaynaklj olabilirmi. Butun ihtimalleri iceren bir bilgi verirseniz super olur :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------

teli kontrol ettim dostum telde bir sorun yok. gerginlik gayet normal :/

bursagsli
11 Temmuz 2015, 13:01
Debriyaja baktır ayar çeksinler
300 km de yağın kararması normal zaten kararmasa o zaman kork
Şuan koydugun yağ 10w40 ise daha kalın bir yağ koy ayrıca debriyaj balatalarını değiştirmeden önce 1 gün yağın içinde bekletiyorlar

xmail16
11 Temmuz 2015, 19:36
yağ 10 40tı 15 50 ile değiştirdik. yağın kararması normal ama hocam bu çok kararmış, yağ özelliğini kaybetmiş. daha önceden motor yağı bu kadar kirletmiyordu onu vurgulamak istedim. sıkıntı banada debriyaj gibi geliyor. ama debriyajdan olsa sadece 2. viteste sorun yapması normal mi onu bilmiyorum :) yanni debriyajdan ise bütün viteslerde sorun yapması gerekmiyor mu?

ulkerhan
12 Temmuz 2015, 11:40
Yağ sahte olmasın? Benim motorda da vitesler zor geçiyordu 20 50 ile 10 40 ı karıştırdım şimdi şıkır şıkır :)

bursagsli
12 Temmuz 2015, 11:53
Yağın kararması sıkıntı değil maksat yağın özelliğinin kaybolmamasi yağı iki parmağına sür ve ileri geri yap kayma yapıyorsa yağ iyi durumda
Sadece 2. Viteste bu sorunu yapıyorsa ya düşük viteste vites artırıyorsun yada 2 vites dislinde aşınma var

asinank
12 Temmuz 2015, 11:58
Vites kollarının mafsallarını WD40 ile yağlamayı deneyebilirsin. Benim motorumda da benzer problem oluyor 100 - 150km'de bir tekrarlıyor. Vitesler zor geçmeye başlıyor. Vites kollarının mafsallarını, oynar aksamını WD40 ile yağladığımda sorun çözülüyor.