PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 250 cc den 600 cc ye geçiş motosikletleri hakkında anket risk seviyesi



barodi
27 Haziran 2015, 16:53
bildiğiniz gibi 250 cc den 600 cc ye geçen arkadaşların çok fazla risk aldıkları ortada . özellikle mt 07 ile kaza yapan çok fazla.bu riski azaltabilmek adına 250 cc den 600 cc ye geçmek isteyenlere fikir olması açısından hangi motor daha fazla risk taşıyor .

telike
27 Haziran 2015, 17:07
motosiklet genel anlamda risk taşıyor. beygir ve tork olarak düşünüldüğü zaman 20 beygirlik bir 250cc motosikletten 100 beygirlik 600cc motosiklete geçmek tabiki de tehlikeli olur. marka model vermekten ziyade daha orta sınıf, eğer ilerisi için hedef 4 silindirli bir motosiklet ise nispeten 2 silindir motosikletler daha öğretici olur, devir aralıkları, tarzları olarak.

rebirth
27 Haziran 2015, 17:38
araba ile trafik adabını öğrenerek, arabaların trafikdeki davranışlarını öngörerek motosikletle trafiğe çıkmak büyük ölçüde faydalıdır, riskleri azaltır

yanakadam
27 Haziran 2015, 18:11
ben 800 lüğe geçtim insan olan, gaza gelmeyen, şımarmayan, ne bildiğini, ne bilmediğini bilen birisi için sıkıntı çıkmaz zannımca...

barodi
27 Haziran 2015, 18:12
birden fazla seçeneğe oy verebilirsiniz. en tehlikeliden ziyade en tehlikeli olanlar.

initial-D
27 Haziran 2015, 18:22
her motor aynı riski taşır.ankete motorların değil sürücülerin isminin yazılması gerekir

BatuhanK
27 Haziran 2015, 18:50
Bir şeyler yazmıştım sildim. 250 den sonra aklı olan, tam anlamıyla motosiklete hakim olmak isteyen 4 silindir veya Son hızı 200+ motosikletler bakmasın. Ankette fazer600 var, durmayan motor olarak ün yapmış. Oraya gelinceye kadar, cbf500,, er6 n-f gibi motosikletler var ki afallamayı alır, öğretici olur. Yeni çıkanlardan cbr500 ve ktm390 da aklıma gelenler arasında.

Malesef motosikletler aynı riski taşır cümlesine katılmıyorum. Güçlü, spor motosikletlerin çoğu zaman sınırları daha çok zorlanır. Kaldı ki amortisör, fren fücü, şase, hatta oturuş pozisyonuna kadar her şey riski arttırabilir

enxdesign
28 Haziran 2015, 00:31
Bugün motorum bakımdan çıktı. Orada bir r6 vardı, onun yanında telefonla konuşurken 2 eleman geldi. Abi senin mi motor diyerek muhabbete girdiler. Yok benimki şu dedim. Bizde motor alacaz da, ne tavsiye edersin falan dediler.

Ne kullanıyorsun dedim, 180'lik bir motor dedi. Sen 600'lüğü boşver, al bi hyosung bak keyfine dedim. Ama nafile. İlla 600lük olacak, hemde hayatında daha hiç ss tarz motora binmemiş biri. Hemde tipi hoşuna gittiği için r6 istiyor. İşte malesef haberlerde gördüğümüz rahmetliler, genelde bu tür arkadaşlar oluyor. Yazın rehavetine kapılarak motor alıyorlar, sonrası malum.

20 gündür motor kullanmıyordum, bugün binmek nasip oldu. İlk yarım saat ciddi risk altında hissettim kendimi. Ki 30 bin kilometre tecrübem var. Tecrübesiz elemanları cidden düşünmek istemiyorum.

Sokollu
28 Haziran 2015, 00:44
Hiç birini işaretlemedim zira bu makinelere "seni üstünden atar bu hayvan hırçındır biraz" muamelesi yapılması tuhafıma gidiyor. Hayvan pazarından at almıyorsun ki, hepsinin teknik özellikleri çarşaf çarşaf yazıyor.

Mt serisi için malı yapan adam kendi sayfasına "Master of Torque, Dark Side of Japan" ibareleri kullanmış, bunu alıp da kaza yapan adamın "250cc'den geçtim ama çok hafif olduğu için düştüm, gidon amortisörü olmalıydı bence, abs neden yok ki " diye sitem etmesi çok ironik.

barodi
28 Haziran 2015, 03:17
250 cc den 600 rr , r6 , gsxr -600 e gececekler bu ankete göre bir kez daha düşünebilirler. Oran cok yuksek. Yuzde 70 imiz en yuksek risk grubunun racing sinifi oldugunu kabul etmis. Dikkate alin. Bosuna bu kadar kisi oy vermemis.

Freye
28 Haziran 2015, 03:21
Aslında insan zamanla alışıyor gücüne ama o süre içinde ölmez ise tabi :)

Ahmetbahadır
28 Haziran 2015, 03:54
Benim duyduğum en çok kaza (ölümlü) mt 07 ile...

bilginozi
28 Haziran 2015, 08:58
Bence kazalar nerde nasıl, hangi hizda gidilecegini bilmemekten kaynaklı oluyor.

oktay33
28 Haziran 2015, 09:10
Aslinda anket başlığını şu şekilde yazsaydın daha iyi olurdu:
OKUMA YAZMAM YOK, ÖDÜL ALACAK ROMAN YAZMAK İSTİYORUM, NE TARZ BİR ROMAN OLSUN.???
İşin özeti bu aslında.

Green Arrow
28 Haziran 2015, 10:34
600cc iyi bir tecrübe olmadan gerçekten sakat. Şu MT-07 çıktı çıkalı parayı birleştiren gitti aldı. İnternette dolu patlama videoları var kullanıcıların. Sorsan biz 250'lik sürerek enayilik yapıyoruz o kadar eğitim aldık ama binemiyoruz :D. Gene bir nebze daha akıllı olan tayfa da oldu gittiler nc700 aldılar çıktığı zaman o daha uslu ve her anlamda cebi koruyan bir motor oldu. Ben fiyatı mantıklı olsa yükseltmeyi düşünsem nc750 üzerinden gitmeyi tercih ederdim heralde. Ama şuan çok çok mutluyum yani 155 kg dolu depo ile 29 hp'lik bir motor bütün ihtiyaçlarımı karşılıyor.

infernox
28 Haziran 2015, 11:04
Geçen r6 ile kaskaız tişörtle şehir içi bi ışıktan diğerine gazlayan bi eleman gördüm. Ne yazıkki ölüm profiline tam oturuyordu. Işıkta yanıma gelseydi söyleyecektim.

Reşit
28 Haziran 2015, 11:11
250 cc den 600 rr , r6 , gsxr -600 e gececekler bu ankete göre bir kez daha düşünebilirler. Oran cok yuksek. Yuzde 70 imiz en yuksek risk grubunun racing sinifi oldugunu kabul etmis. Dikkate alin. Bosuna bu kadar kisi oy vermemis.

Hacı abi o %70 inin % kaçı racing e binmiş de oy atmış. İşkembeden sallamak kolay. Bana göre de en sakat motor cruiser tarzı. Ne duruyor ne dönüyor. Hayvan gibi gidiyor ama durmuyor. Olay kişide biter. 125 cc bir scooter otoyolda çok riskli olabilirken 100+ beygir bir motor çok daha güvenli olabilir. Olay trafik tecrübesi, aldığı eğitimin niteliği ve bireyin kişilik özellikleridir. Motosiklet sadece bir araçtır. Üstünde sürücüsü olmadan dengede bile duramayan alete suç atmak eksikliğimizi kapatma yoludur :rendeer:

telike
28 Haziran 2015, 19:07
aha oyu yanlış verdim :D

tigermbz
28 Haziran 2015, 19:15
basamakları 3 er 5 er çıkmamış olmak adına 250 cc den 600 cc ye geçiş çok büyük bir boşluk bırakıyor
bazılarımız yetenekli olabilir ve farkı tolere edebilir; ama bazılarımız edemeyebiliriz
arada 40-50 beygir civarlarında (gs500, er5 gibi) bir geçiş motoruyla alıştırma yapmakta fayda olmakla birlikte kabul etmeliyiz ki bir çoğumuz 600 cc yi hakkıyla kullanabilecek kadar iyi sürücüler değiliz
tabi özellikle ss veya bunlardan bozma naked modellerden bahsediyoruz burda

epey bir 250 lik doldu piyasaya, eşyanın tabiatı gereği 400 cc lik modeller de gelmeli, hatta gelecektir

hakikiteker
28 Haziran 2015, 22:05
İlk şıkka verdim oyumu, MT-07'ye vermememin tek sebebi racing tarzı motosikletlerin genelde görünüş kaygısıyla alınması ve kullanıcı profilinin genelde çabuk gaza gelip, bazen de sadece ses dinlemek için sınırlarını zorlamaktan ziyade aşması.

Not: Hayır, uzanamayacağım ciğere mundar demeye çalışmıyorum. Kaç yaşında adamım şurada, kafaya taksam bir ay içinde alırım öyle bir makina. Derdim sadece: "Yeeaa, bunun da YBR'si var ondan öyle diyooer yeeaa" diyecek potansiyel arkadaşlara öyle olmadığını belirtmek istemem :mrgreen:

Mamba09
28 Haziran 2015, 23:14
250cc'den 1000cc'ye de geçilebilir. Ama bu geçiş çok tehlikeli olacaktır. Motor kullanmayı bilen biri tüm motorları kullanabilir az çok. Ama motora hakim olmak çok başka bir şey. Örneğin cbr 125le başladıktan 2 sene sonra cbr 125'i oyuncak gibi, kukla gibi oynatabilirsiniz. Çünkü öğrenmişsinizdir. Ama 1000cc'yi elinizde oynatabilmeniz için epey zaman geçmesi gerekiyor. Bu zamanı başka motosikletlere yaymak daha mantıklıdır.
Örneğin ben 250cc motosikletimden sonra suzuki gs 500'e geçtim. 49 beygir. Fazla geliyor bazen. Korkutuyor bazen. Şuan oyuncak gibi oynayamıyorum motosikletle, oynayabildiğim zaman geçebilirim heralde.

Önemli olan bu marka model motorların hiç biri değil. Önemli olan bilinç.

bulut59
28 Haziran 2015, 23:20
ilk motorum 125cc 9 bg idi. şu an kullandığım ikinci motorum 250cc ve 21bg. bundan sonra alacağım motor max 400cc ve 40bg sınırında olucak. kovalayan yok arkamdan. ancak bu basamakları tek tek çıkarsam uzun yıllar motorun üstünde durabilirim.

cemmoto41
28 Haziran 2015, 23:27
250cc'den 1000cc'ye de geçilebilir. Ama bu geçiş çok tehlikeli olacaktır. Motor kullanmayı bilen biri tüm motorları kullanabilir az çok. Ama motora hakim olmak çok başka bir şey. Örneğin cbr 125le başladıktan 2 sene sonra cbr 125'i oyuncak gibi, kukla gibi oynatabilirsiniz. Çünkü öğrenmişsinizdir. Ama 1000cc'yi elinizde oynatabilmeniz için epey zaman geçmesi gerekiyor. Bu zamanı başka motosikletlere yaymak daha mantıklıdır.
Örneğin ben 250cc motosikletimden sonra suzuki gs 500'e geçtim. 49 beygir. Fazla geliyor bazen. Korkutuyor bazen. Şuan oyuncak gibi oynayamıyorum motosikletle, oynayabildiğim zaman geçebilirim heralde.

Önemli olan bu marka model motorların hiç biri değil. Önemli olan bilinç.

aynısı ama hocam iki yıl çok uzun süre yani bence gerekli eğitimlerle desteklenmeli ne kadar motorla oynayabilir seniz oynayın bazı yerlerde yapılması gereken manevralar güçle çok alakalı 170 hp bir makine ile 25 30 hp yada 50 hp bir makinenin tepkimesi çok farklı olacaktır

LynXMaSTeR
29 Haziran 2015, 01:27
bazılarının elinin ayarı yok, o yüzden küçük cc iyidir, candır.

Newbie2015
29 Haziran 2015, 06:37
Bence burasi goy goy alani olmus.
Yeni baslamamis olsam biseyler yazmak isterdim ama tepki ceker diye dusundugum icin yazmiyorum. Ozetle hersey kullaniciya bakar ya elcigi baskasi mi sikiyo? Yolu suzen motor mu? Eger sen beyinden arizaliysan o yolda olursen zerre uzulmem.

j&j
29 Haziran 2015, 09:40
kardseşim ben ilk 4 silindirli motor tercihim hondanın cbr 650f modelini yaptım hem 4 yıl km garantisi veriyor hemde kasa çok rahat yeni başlayanların soruları cvp verecek bir motor yakıtıda ıyı vergiside dusuk..ölüm e gelince ALLAH ın emridir,yolda ahlaklı ve bilinçli sürüş yaparsan azraili yanına çagırmamış olursun....tabi giysilerinide mutlaka al...:)

Pekbipicadam
29 Haziran 2015, 09:54
250 cc scoterdan hornet 600 'e geçtim 40.000 KM oldu halen yaşıyorum , bence olay motordan çok insanda, gereksiz sınırları zorlamadıktan sonra herkes her motoru kullanır.

huceyn
29 Haziran 2015, 10:03
Maaşallah yeni motosiklet otoriteleri çıkmış meydana.

UNdocab
29 Haziran 2015, 10:50
Bence 250den 1000cc ye de geçilir diyen arkadaşlar. Yeni ehliyet yasası geliyor.Ve bu bizde geç uygulamaya geçmiş bir yasa.
Avrupalı mal mı yıllarca kademeli güç artışı kanunlarını uyguladı?
Şansa bala hayatta kaldın diye "ahanda yaşıyorum işte" diyorsunda senin bu tavsiyene uyarak 1000cc alıp ölecek insanlar eğitim zaiyatı mı olacak?


Beygir artışı ırasıyla şu şekilde olmalı 0-10hp(-18yaş) < 11-33hp < 34-70hp < 100-130hp < +140hp

Bulent78
29 Haziran 2015, 11:59
Kendi tecrubemden yola cikarak sunlari soyleyebilirim;

En tehlikeli gorulen 600rr, r6 gibi aletler de aslinda 6-7bin devre kadar guclu bir cekis veya hizlanma yoktur, yani gaz koluna tepki bu devirlerin altinda dusunuldugu kadar tehlikeli degildir. Bundan dolayi er-6, mt07 gibi daha alt devirlerde max. torkunu veren aletler( 7bin devir civarlarinda) gaz koluna dusuk devirlerde daha hassas tepki verirler, 600luk 4 silindirlere gore. Evet birisi 70 beygirken digeri 100 kusur beygir belki ama dedigim gibi belli bir devrin altinda suruldugu surece 600luk 4 silindirler gayet sakin aletler.

4 silindirlerin sorunu ust devirlerinde ortaya cikiyor, kisa bir alisma surecinden sonra surucu hemen ust devirlere cikip hizlanma ariyor ve beklediginden fazlasiyla karsilasinca basedemiyor ve kaza yapiyor. 250 lik makinada ki gaz ve fren tepkileri, ne kadar mesafede duracagi, gazi ne kadar cevirirse ne kadar gidecegi gibi tum hesaplar sil bastan yeniden yapiliyor, bunlari deyim yerindeyse ezberlemeden buyuk motorun sinirlari zorlaninca sonuclar hos olmuyor.

ben gv250 den er6 ya gecmistim, ilk etapta daha yuksek ve agir olmasi beni korkutmustu biraz, gaz kolunu yolda biraz acayim dedigimde uzerindeki kotu lastiklerin de etkisiyle arka sallamaya baslayinca ne yapacagimi sasirmistim, allahtan yas geregi deli dolu bir kullanici degilim de sakin ve uzun bir surecte motora kazasiz belasiz alistimm sahsi fikrim 250 cc den sonra 70 kusur beygirlik aletlerin fazla oldugu yonunde, burda 2 gundur motora binen 20li yaslardaki herkesin Rossi havalarinda motor kullanmaya calistigini dusununce, kesinlikle fazla. Evet hersey bilekte bitiyor ama siz onu dogru kullanmayi ogrenene kadar sorun yasamak istemiyorsaniz daha gucsuz bir gecis motoru olmasinda fayda var.

ER6 dan sonra hornete gectim ve deyim yerindeyse hic bocalamadim, hatta alt devirlerde abartildigi kadar olmasa da biraz gucsuz oldugunu hissettim. Kendi kendime bu mu 100 beygirlik alet be, abarttiklari kadar da gitmiyormus dedigimi hatirliyorum, ta ki, max. torku verdigi 10bin devir ve uzerine cikana kadar, o zaman iste sirali 4 un tadi bir baskadir lafini anliyor insan :)

Sonuc olarak daha saglikli olani bence aradaki guc farklari abartilmadan motorun buyutulmesidir. 30-50-70 gibi olabilir mesela. Ben 27 beygirden 72 beygire gecince baya bi bocaladim ilk baslarda, boyle olmasini istemiyorsaniz araya 50 beygir civarinda bi alet sikistirabilirsiniz.

Tabii bu hepsini hakkiyla kullanabilecegimiz anlamina da gelmiyor, sadece alisma sureci daha saglikli oluyor.

kadango
29 Haziran 2015, 12:28
Her turlu kullanıcıya hitap eden birşey yazmam gerekirse başlangıç motosikleti 250cc yi gecmemeli. Araya muhakkak 500cc civarı çift silindir bir motosiklet koyulmali dört silindir bir motosiklete geçmek için. Düşük cc motosikletin temel parametrelerini öğrenmek için önemli. Ayrıca bakım ek kök ve olası ufak tefek kaza hasarlarini gidermek daha kolay olacaktır. 500cc 50hp civarı motosikletle de büyük motosiklete hakimiyeti ogrenmek yüksek hızlarda frenaj viraj kacis manevralari gibi konuları aşmak ayrıca hız algısını oturtmak gayet olumlu olacaktır tecrübe açısından. Daha sonra çılgın atan motosikletlere geçmek kaza ve ölüm riskini azaltır. Büyük cc ile kaza yapanların çoğu hız algısını oturtamamis kacis manevralarini frenaji ve virajı adamakıllı ogrenemedikleri gücün ne olduğunun farkına varamadiklari için kaza yapıyor.

yanakadam
29 Haziran 2015, 14:20
Netice olarak iki teker üzerinde epeyce tecrüben varsa, motorun değil aklının kaç cc olduğu önemli.
Geçen önüme virajda refrüjler arasından köpecik çıktı okadar da abanmamıştım abs falan olmasaydı biçilirdim belki giyotinlere.

Tamam cc mc şu bu diyoruzda bildiğin (ki hala acemiyim) cbr250 ile duramıyordum mesela. CC büyükte güvenlikte büyük benim için.
Güvenlik hep var ama gazı açmak senin elinde...