langdon
25 Haziran 2015, 11:40
Herkese Merhaba,
Bugün itibariyle bir buçuk ay önce aldığım 2011 model Yamaha Ybr 125 ile ilk 1000 km'mi tamamlamış bulunmaktayım. Hem kendime bir anı olsun hem de Ybr almayı düşünenlere fikir vermesi açısından burada deneyimlerimi paylaşmak istedim. Ayrıca bazı sorularımı da içeriyor olacak bu konu onlara da tecrübeli arkadaşlardan yanıt alabilirsem çok sevinirim.
Ybr benim ilk motorum ve acemiliğimi bu motorda atmaya çalışıyorum. Kask, mont ve eldivensiz kullanmıyorum motorumu. Sürücü kursunda aldığım sürüş eğitiminde temel motosiklet kullanışının nasıl olduğunu öğrendim biraz fakat bu pek yeterli olmadı açıkçası. Çünkü kursta 3. vitese bile geçmenize izin verilmiyor. Ayrıca otomobille trafik tecrübem olmadığından ilk trafik tecrübemi de motosiklet üzerinde ediniyorum bu da zor oluyor tabi. Altın elbiseli adam ve benzeri videoları izleyerek motosiklet bakımı, sürüş teknikleri vs öğrenmeye çalışıyorum.
Acemiliği atma süreci
İlk başta çok acemi olduğumdan motosikleti iş yerimin bulunduğu üniversite kampüsüne bir şekilde getirmeyi başardım ve 1 hafta trafiğe çıkmadım. Her gün iş çıkışında 1 saat civarı dur kalk, vites değiştirmeler, yarım debriyajla yavaş yavaş gitme, ayaklar yerde trafikteymiş gibi ilerleme, ani fren, olduğun yerde dönme gibi antrenmanlar yaptım ve bu benim için çok faydalı oldu. Maddi imkanım çok iyi olmadığından Hondanın veya başka bir yerin motosiklet eğitimine katılamadığımdan böyle bir yol denedim(internetten araştırmalarım neticesindeki okuduğum tavsiyeler üzerine).
Motor bakımı, parçaları
Motoru almadan önce götürdüğüm tamirci motosikletin debriyaj tasının değişmesi gerektiğini söylemişti. Motoru aldıktan 350 km kadar sonra bunu değiştirip komple bakımını yaptırdım. Motorun parçalarından anlamadığımdan tamirciye her şeyine bakmasını söyledim. 470 lira masrafı oldu. Motoru almadan önce de 400 lira civarı masrafı olduğunu söylemişti zaten yani bilerek aldım motoru :) Kursta 300 kmde bir zincirin yağlanması 1000 kmde bir zincirin temizlenmesi gerektiği söylenmişti fakat bunun dışında motosiklet bakımı adına birşey bilmiyordum. Tamirciye sorduğumda 1500 kmde bir bakıma girmesi gerektiğini kendisine gidersem halledeceğini söyledi. Bu noktada fikirlerinizi alabilir miyim? Güvenli sürüş için ne kadar zaman aralıklarıyla nelerin bakımı yapılması gerekiyor? Ayrıca buji, balata vs. gibi parçaların ne demek olduğunu motosikletin neresinde bulunduğunu bilmiyorum (balatayı öğrendim geçenlerde frenle ilgili birşeymiş :) bisikletteki pabuç gibi). Bunları nereden öğrenebilirim? Yamaha TR'ye e-posta gönderip kullanıcı el kitabının Türkçesini temin ettim ve baştan sonra göz gezdirerek okudum oradan da bir şeyler kaptım ama yeterli değil. En azından motosikletime baktığımda neresinde arıza olduğunu/olabileceğini yada tamirciye götürdüğümde bujisini değiştirdim dediğinde tamirci gerçekten değiştirip değiştirmediğini vs anlayacak kadar bile olsa motor bakımından anlamak istiyorum. Bunun için neler tavsiye edersiniz? :silent:
Şehir içi trafik deneyimleri
Trafikte motosikletlerin görülmediğini, görmezden gelindiğini bilerek kullanmaya çalışıyorum. Bu yüzden farkedilirliği artırmak amaçlı beyaz kask almıştım. Aynaların kullanımı, trafiğe hakimiyet, dolmuş, kamyon, otobüs, taksiler derken ilk başta baya zorlandım :pr:. Hala da zorlanıyorum. Dolmuşların ve taksilerin sinyal vermeden zırt pırt önüne geçmelerine, tali yoldan direk önüne çıkmalarına falan insan alışıyor artık ve ona göre daha dikkatli kullanmaya başlıyor.
Trafikte acemiliğimden kaynaklı motoru bir kaç kez yan yatırdım. O anda insan çok stres oluyor eli ayağı titriyor inşallah kimsenin başına gelmez. İki defa da motosiklete arkadan dokundurdu başka araçlar. Bunlardan birincisi tali yoldan çıkan minibus(Passat) göz göre göre geçmeye çalıştı yol benimdi ve beni gördüğünü düşünerek yoluma devam ettim adam zor durdu, hafif dokundu motora sağ arkadan. Haklı olduğum halde yoluma devam ettim(O anda sinirle daha bir sert asılıyor gaza insan :) ). İkinci olayda da arabaların arasından dikeylemesine yavaşça geçerken bir araç çok hafif dokundu yine sağ arkadan ama bunda sanırım ben hatalıydım. Bunları ucuz atlattım diyebilirim. İnşallah daha büyüğü gelmez başıma ve başınıza.
İlk 1000 km
1000 km'nin 750'sini şehir içinde işe gidiş gelişlerde ve haftasonu gezmelerimde, 250'sini ise İzmit'e gidiş gelişte yaptım.
İlk şehirler arası yolculuk
İstanbul'dan Kocaeli'ye yüksek lisans başvurusu için gittim geçenlerde. O gün hava yağmurluydu ve bu benim için işleri daha da zorlaştıracaktı. Bunu bile bile bir deli cesaretiyle çıktım yola. Sehir içinde 80'i gördüm ama bu motor daha fazla ne kadar gider şimdi öğrenebilecektim. Gidiş yolunda biraz ıslandım, üzerimde fileli yazlık motosiklet montu vardı. Motor düz yolda en fazla 100 km/s hız yapıyor fakat fazlasını pek göremedim açıkçası. Belki hava şartları ve rüzgarın da bunda payı vardır bilmiyorum ama bir ara 105'i görebildim dahası yok. Tırların ve Otobüslerin beni sollamaları da cabası. Dönüş yolunda İzmir çıkışında çok fena dolu ve yağmur vardı, baştan ayağa ıslandım (yağmurluk şartmış), görüş mesafesi yok gibiydi, dua ede ede yol aldım :) Ybr'nin uzun yola gelmediğini anlamış oldum bu yolculukta. Artık en az 140-150 km/s hız yapan bir motorsuz şehirler arası yola çıkmam herhalde mecbur kalmadıkça.
Görüş ve önerileriniz benim için altın değerindedir.
Tekeriniz düz bassın, yollarda karşılaşmak dileğiyle..
Mehmet.
Bugün itibariyle bir buçuk ay önce aldığım 2011 model Yamaha Ybr 125 ile ilk 1000 km'mi tamamlamış bulunmaktayım. Hem kendime bir anı olsun hem de Ybr almayı düşünenlere fikir vermesi açısından burada deneyimlerimi paylaşmak istedim. Ayrıca bazı sorularımı da içeriyor olacak bu konu onlara da tecrübeli arkadaşlardan yanıt alabilirsem çok sevinirim.
Ybr benim ilk motorum ve acemiliğimi bu motorda atmaya çalışıyorum. Kask, mont ve eldivensiz kullanmıyorum motorumu. Sürücü kursunda aldığım sürüş eğitiminde temel motosiklet kullanışının nasıl olduğunu öğrendim biraz fakat bu pek yeterli olmadı açıkçası. Çünkü kursta 3. vitese bile geçmenize izin verilmiyor. Ayrıca otomobille trafik tecrübem olmadığından ilk trafik tecrübemi de motosiklet üzerinde ediniyorum bu da zor oluyor tabi. Altın elbiseli adam ve benzeri videoları izleyerek motosiklet bakımı, sürüş teknikleri vs öğrenmeye çalışıyorum.
Acemiliği atma süreci
İlk başta çok acemi olduğumdan motosikleti iş yerimin bulunduğu üniversite kampüsüne bir şekilde getirmeyi başardım ve 1 hafta trafiğe çıkmadım. Her gün iş çıkışında 1 saat civarı dur kalk, vites değiştirmeler, yarım debriyajla yavaş yavaş gitme, ayaklar yerde trafikteymiş gibi ilerleme, ani fren, olduğun yerde dönme gibi antrenmanlar yaptım ve bu benim için çok faydalı oldu. Maddi imkanım çok iyi olmadığından Hondanın veya başka bir yerin motosiklet eğitimine katılamadığımdan böyle bir yol denedim(internetten araştırmalarım neticesindeki okuduğum tavsiyeler üzerine).
Motor bakımı, parçaları
Motoru almadan önce götürdüğüm tamirci motosikletin debriyaj tasının değişmesi gerektiğini söylemişti. Motoru aldıktan 350 km kadar sonra bunu değiştirip komple bakımını yaptırdım. Motorun parçalarından anlamadığımdan tamirciye her şeyine bakmasını söyledim. 470 lira masrafı oldu. Motoru almadan önce de 400 lira civarı masrafı olduğunu söylemişti zaten yani bilerek aldım motoru :) Kursta 300 kmde bir zincirin yağlanması 1000 kmde bir zincirin temizlenmesi gerektiği söylenmişti fakat bunun dışında motosiklet bakımı adına birşey bilmiyordum. Tamirciye sorduğumda 1500 kmde bir bakıma girmesi gerektiğini kendisine gidersem halledeceğini söyledi. Bu noktada fikirlerinizi alabilir miyim? Güvenli sürüş için ne kadar zaman aralıklarıyla nelerin bakımı yapılması gerekiyor? Ayrıca buji, balata vs. gibi parçaların ne demek olduğunu motosikletin neresinde bulunduğunu bilmiyorum (balatayı öğrendim geçenlerde frenle ilgili birşeymiş :) bisikletteki pabuç gibi). Bunları nereden öğrenebilirim? Yamaha TR'ye e-posta gönderip kullanıcı el kitabının Türkçesini temin ettim ve baştan sonra göz gezdirerek okudum oradan da bir şeyler kaptım ama yeterli değil. En azından motosikletime baktığımda neresinde arıza olduğunu/olabileceğini yada tamirciye götürdüğümde bujisini değiştirdim dediğinde tamirci gerçekten değiştirip değiştirmediğini vs anlayacak kadar bile olsa motor bakımından anlamak istiyorum. Bunun için neler tavsiye edersiniz? :silent:
Şehir içi trafik deneyimleri
Trafikte motosikletlerin görülmediğini, görmezden gelindiğini bilerek kullanmaya çalışıyorum. Bu yüzden farkedilirliği artırmak amaçlı beyaz kask almıştım. Aynaların kullanımı, trafiğe hakimiyet, dolmuş, kamyon, otobüs, taksiler derken ilk başta baya zorlandım :pr:. Hala da zorlanıyorum. Dolmuşların ve taksilerin sinyal vermeden zırt pırt önüne geçmelerine, tali yoldan direk önüne çıkmalarına falan insan alışıyor artık ve ona göre daha dikkatli kullanmaya başlıyor.
Trafikte acemiliğimden kaynaklı motoru bir kaç kez yan yatırdım. O anda insan çok stres oluyor eli ayağı titriyor inşallah kimsenin başına gelmez. İki defa da motosiklete arkadan dokundurdu başka araçlar. Bunlardan birincisi tali yoldan çıkan minibus(Passat) göz göre göre geçmeye çalıştı yol benimdi ve beni gördüğünü düşünerek yoluma devam ettim adam zor durdu, hafif dokundu motora sağ arkadan. Haklı olduğum halde yoluma devam ettim(O anda sinirle daha bir sert asılıyor gaza insan :) ). İkinci olayda da arabaların arasından dikeylemesine yavaşça geçerken bir araç çok hafif dokundu yine sağ arkadan ama bunda sanırım ben hatalıydım. Bunları ucuz atlattım diyebilirim. İnşallah daha büyüğü gelmez başıma ve başınıza.
İlk 1000 km
1000 km'nin 750'sini şehir içinde işe gidiş gelişlerde ve haftasonu gezmelerimde, 250'sini ise İzmit'e gidiş gelişte yaptım.
İlk şehirler arası yolculuk
İstanbul'dan Kocaeli'ye yüksek lisans başvurusu için gittim geçenlerde. O gün hava yağmurluydu ve bu benim için işleri daha da zorlaştıracaktı. Bunu bile bile bir deli cesaretiyle çıktım yola. Sehir içinde 80'i gördüm ama bu motor daha fazla ne kadar gider şimdi öğrenebilecektim. Gidiş yolunda biraz ıslandım, üzerimde fileli yazlık motosiklet montu vardı. Motor düz yolda en fazla 100 km/s hız yapıyor fakat fazlasını pek göremedim açıkçası. Belki hava şartları ve rüzgarın da bunda payı vardır bilmiyorum ama bir ara 105'i görebildim dahası yok. Tırların ve Otobüslerin beni sollamaları da cabası. Dönüş yolunda İzmir çıkışında çok fena dolu ve yağmur vardı, baştan ayağa ıslandım (yağmurluk şartmış), görüş mesafesi yok gibiydi, dua ede ede yol aldım :) Ybr'nin uzun yola gelmediğini anlamış oldum bu yolculukta. Artık en az 140-150 km/s hız yapan bir motorsuz şehirler arası yola çıkmam herhalde mecbur kalmadıkça.
Görüş ve önerileriniz benim için altın değerindedir.
Tekeriniz düz bassın, yollarda karşılaşmak dileğiyle..
Mehmet.