PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Ybr 125 ile ilk 1000 km tecrübem



langdon
25 Haziran 2015, 11:40
Herkese Merhaba,

Bugün itibariyle bir buçuk ay önce aldığım 2011 model Yamaha Ybr 125 ile ilk 1000 km'mi tamamlamış bulunmaktayım. Hem kendime bir anı olsun hem de Ybr almayı düşünenlere fikir vermesi açısından burada deneyimlerimi paylaşmak istedim. Ayrıca bazı sorularımı da içeriyor olacak bu konu onlara da tecrübeli arkadaşlardan yanıt alabilirsem çok sevinirim.

Ybr benim ilk motorum ve acemiliğimi bu motorda atmaya çalışıyorum. Kask, mont ve eldivensiz kullanmıyorum motorumu. Sürücü kursunda aldığım sürüş eğitiminde temel motosiklet kullanışının nasıl olduğunu öğrendim biraz fakat bu pek yeterli olmadı açıkçası. Çünkü kursta 3. vitese bile geçmenize izin verilmiyor. Ayrıca otomobille trafik tecrübem olmadığından ilk trafik tecrübemi de motosiklet üzerinde ediniyorum bu da zor oluyor tabi. Altın elbiseli adam ve benzeri videoları izleyerek motosiklet bakımı, sürüş teknikleri vs öğrenmeye çalışıyorum.

Acemiliği atma süreci

İlk başta çok acemi olduğumdan motosikleti iş yerimin bulunduğu üniversite kampüsüne bir şekilde getirmeyi başardım ve 1 hafta trafiğe çıkmadım. Her gün iş çıkışında 1 saat civarı dur kalk, vites değiştirmeler, yarım debriyajla yavaş yavaş gitme, ayaklar yerde trafikteymiş gibi ilerleme, ani fren, olduğun yerde dönme gibi antrenmanlar yaptım ve bu benim için çok faydalı oldu. Maddi imkanım çok iyi olmadığından Hondanın veya başka bir yerin motosiklet eğitimine katılamadığımdan böyle bir yol denedim(internetten araştırmalarım neticesindeki okuduğum tavsiyeler üzerine).

Motor bakımı, parçaları

Motoru almadan önce götürdüğüm tamirci motosikletin debriyaj tasının değişmesi gerektiğini söylemişti. Motoru aldıktan 350 km kadar sonra bunu değiştirip komple bakımını yaptırdım. Motorun parçalarından anlamadığımdan tamirciye her şeyine bakmasını söyledim. 470 lira masrafı oldu. Motoru almadan önce de 400 lira civarı masrafı olduğunu söylemişti zaten yani bilerek aldım motoru :) Kursta 300 kmde bir zincirin yağlanması 1000 kmde bir zincirin temizlenmesi gerektiği söylenmişti fakat bunun dışında motosiklet bakımı adına birşey bilmiyordum. Tamirciye sorduğumda 1500 kmde bir bakıma girmesi gerektiğini kendisine gidersem halledeceğini söyledi. Bu noktada fikirlerinizi alabilir miyim? Güvenli sürüş için ne kadar zaman aralıklarıyla nelerin bakımı yapılması gerekiyor? Ayrıca buji, balata vs. gibi parçaların ne demek olduğunu motosikletin neresinde bulunduğunu bilmiyorum (balatayı öğrendim geçenlerde frenle ilgili birşeymiş :) bisikletteki pabuç gibi). Bunları nereden öğrenebilirim? Yamaha TR'ye e-posta gönderip kullanıcı el kitabının Türkçesini temin ettim ve baştan sonra göz gezdirerek okudum oradan da bir şeyler kaptım ama yeterli değil. En azından motosikletime baktığımda neresinde arıza olduğunu/olabileceğini yada tamirciye götürdüğümde bujisini değiştirdim dediğinde tamirci gerçekten değiştirip değiştirmediğini vs anlayacak kadar bile olsa motor bakımından anlamak istiyorum. Bunun için neler tavsiye edersiniz? :silent:

Şehir içi trafik deneyimleri

Trafikte motosikletlerin görülmediğini, görmezden gelindiğini bilerek kullanmaya çalışıyorum. Bu yüzden farkedilirliği artırmak amaçlı beyaz kask almıştım. Aynaların kullanımı, trafiğe hakimiyet, dolmuş, kamyon, otobüs, taksiler derken ilk başta baya zorlandım :pr:. Hala da zorlanıyorum. Dolmuşların ve taksilerin sinyal vermeden zırt pırt önüne geçmelerine, tali yoldan direk önüne çıkmalarına falan insan alışıyor artık ve ona göre daha dikkatli kullanmaya başlıyor.

Trafikte acemiliğimden kaynaklı motoru bir kaç kez yan yatırdım. O anda insan çok stres oluyor eli ayağı titriyor inşallah kimsenin başına gelmez. İki defa da motosiklete arkadan dokundurdu başka araçlar. Bunlardan birincisi tali yoldan çıkan minibus(Passat) göz göre göre geçmeye çalıştı yol benimdi ve beni gördüğünü düşünerek yoluma devam ettim adam zor durdu, hafif dokundu motora sağ arkadan. Haklı olduğum halde yoluma devam ettim(O anda sinirle daha bir sert asılıyor gaza insan :) ). İkinci olayda da arabaların arasından dikeylemesine yavaşça geçerken bir araç çok hafif dokundu yine sağ arkadan ama bunda sanırım ben hatalıydım. Bunları ucuz atlattım diyebilirim. İnşallah daha büyüğü gelmez başıma ve başınıza.

İlk 1000 km

1000 km'nin 750'sini şehir içinde işe gidiş gelişlerde ve haftasonu gezmelerimde, 250'sini ise İzmit'e gidiş gelişte yaptım.

İlk şehirler arası yolculuk

İstanbul'dan Kocaeli'ye yüksek lisans başvurusu için gittim geçenlerde. O gün hava yağmurluydu ve bu benim için işleri daha da zorlaştıracaktı. Bunu bile bile bir deli cesaretiyle çıktım yola. Sehir içinde 80'i gördüm ama bu motor daha fazla ne kadar gider şimdi öğrenebilecektim. Gidiş yolunda biraz ıslandım, üzerimde fileli yazlık motosiklet montu vardı. Motor düz yolda en fazla 100 km/s hız yapıyor fakat fazlasını pek göremedim açıkçası. Belki hava şartları ve rüzgarın da bunda payı vardır bilmiyorum ama bir ara 105'i görebildim dahası yok. Tırların ve Otobüslerin beni sollamaları da cabası. Dönüş yolunda İzmir çıkışında çok fena dolu ve yağmur vardı, baştan ayağa ıslandım (yağmurluk şartmış), görüş mesafesi yok gibiydi, dua ede ede yol aldım :) Ybr'nin uzun yola gelmediğini anlamış oldum bu yolculukta. Artık en az 140-150 km/s hız yapan bir motorsuz şehirler arası yola çıkmam herhalde mecbur kalmadıkça.

Görüş ve önerileriniz benim için altın değerindedir.

Tekeriniz düz bassın, yollarda karşılaşmak dileğiyle..

Mehmet.

snappy x
25 Haziran 2015, 11:50
Eline sağlık

ruthsims
25 Haziran 2015, 11:59
lastikler çok önemli ben alır almaz değiştirmistim durumuna göre sizde ihmal etmeyin. Ybr iyi lastikle gerçekten sorunsuz ve kolay bir motosiklet.

manofsteel
25 Haziran 2015, 11:59
Emeğinize sağlık,motosiklet ile ilgili parçaları ben sürekli internetten araştırıyorum.çalışma prensiplerini ne zaman arıza çıkaracağını,daha iyi nasıl kullanılabileceğini düşünüyorum. Biraz da yaşayarak tecrübe ediliyor aslında bu durumlar.Ybr şehir içi için gerçekten çok güzel bir motosiklet,fakat uzun yola çıktığınız zaman gerçekten işkence oluyor,tapa gaz gitsen motosiklet yorulacak,en uygun hızlar 80-85 bir ybr için.

hfz61
25 Haziran 2015, 12:07
aslında ybr uzun yola gidebilen bir motor bence. hız konusunda katılıyorum sabit 120 ya da 140 yapabilseydi çok daha iyi olurdu. Isparta'dan İstanbul'a 7 saatte gelmiştim. Her 100 km de 10 dk mola vererek :D

langdon
25 Haziran 2015, 12:09
Eline sağlık

Teşekkürler.


lastikler çok önemli ben alır almaz değiştirmistim durumuna göre sizde ihmal etmeyin. Ybr iyi lastikle gerçekten sorunsuz ve kolay bir motosiklet.

Lastikleri önceki sahibi değiştirmiş sonrada pek kullanmamış, lastiklerin durumu iyi görünüyor. Öneriniz için teşekkürler.


Emeğinize sağlık,motosiklet ile ilgili parçaları ben sürekli internetten araştırıyorum.çalışma prensiplerini ne zaman arıza çıkaracağını,daha iyi nasıl kullanılabileceğini düşünüyorum. Biraz da yaşayarak tecrübe ediliyor aslında bu durumlar.Ybr şehir içi için gerçekten çok güzel bir motosiklet,fakat uzun yola çıktığınız zaman gerçekten işkence oluyor,tapa gaz gitsen motosiklet yorulacak,en uygun hızlar 80-85 bir ybr için.

Teşekkürler. Ben de sanırım yaşayarak öğreneceğim ama yolda kalmak da istemiyorum açıkçası. En azından teorik bir şeyler öğrenebileceğim bir kaynak arıyorum, pratiğer dökme olayını yaşayarak öğrenirim diye düşünüyorum. Aynen ybr için maksimum uygun hız 80-85 görünüyor.


aslında ybr uzun yola gidebilen bir motor bence. hız konusunda katılıyorum sabit 120 ya da 140 yapabilseydi çok daha iyi olurdu. Isparta'dan İstanbul'a 7 saatte gelmiştim. Her 100 km de 10 dk mola vererek :D

Evet 120 - 140 yapabilse çok süper olurdu :) Ben de 1 saatte bir mola vermeden ilerleyemiyorum. Gidon titreşimi de oluyor yüksek hızlarda moladayken parmaklarımı birbirine dokundurduğumda cızz cızzz titreşimler geliyordu :)

cemmoto41
25 Haziran 2015, 12:14
hocam çok sağol bende yeni aldım kullanmada sıkıntı çekiyorum çok iyi geldi bu

kyagmur
25 Haziran 2015, 12:34
bu şehirler arası yol yapılmaz dediğiniz ybr şu bi zamanlar haberi çıkmıştı karı koca dünyayı dolaşan çift onların kullandığı ybr nin aynısı değilmi

langdon
25 Haziran 2015, 13:43
hocam çok sağol bende yeni aldım kullanmada sıkıntı çekiyorum çok iyi geldi bu

Hocam hayırlı olsun motorunuz öncelikle, faydalı olabildiyse yazım ne mutlu ;)


bu şehirler arası yol yapılmaz dediğiniz ybr şu bi zamanlar haberi çıkmıştı karı koca dünyayı dolaşan çift onların kullandığı ybr nin aynısı değilmi

Bahsettiğiniz çiftten haberim yoktu ve araştırdım şöyle (http://www.hurriyet.com.tr/otoyasam/9329042.asp) bir yazıya denk geldim. Gerçekten de dünyayı gezmişler, helal olsun valla. Ama nasıl gezmişler orası önemli, yani ben açıkçası otobanda ybr ile rahat edemedim. Dediğim gibi en fazla 100 falan yapıyor, yokuş yukarı daha da yavaşlıyor ve bu hız daha da düşüyor. Sürekli otobüs ve tır sollamalarına maruz kalıyorsunuz ve bu da yolculuğun zevkini azaltıyor bence. Nacizane fikrim bu yönde. Ha bir şekilde gidiyor ona bir lafım yok :)

ahmet0021
25 Haziran 2015, 17:24
Dandik lastik ve yağmurlu yolda 100 yaptıysan sende deli cesareti vardır.
Tekerlerin dandik se biran önce mislen lastik al

hakikiteker
25 Haziran 2015, 22:57
Bakım için kullanıcı kitabını bulun, belki bayiden isterseniz verirler bir ücret karşılığında. Ben de martta aldım 4000km yol yaptım, şu an ayağı yere koymadan biraz bekleyebiliyorum :cherry:

mgora
25 Haziran 2015, 23:30
sevgili langdon bende 2 yıl önce benzer başlamıştım , ben kötü br sürücüyüm , epey düşmüşlüğüm var ama bana motoru yatırma sayın fazla geldi eğitim almanı öneririm.
Eski lastikleri 34000 km kullanmış birisi olarak lastikler değişmiş ama ne marka lastikle o önemli ?

langdon
26 Haziran 2015, 11:11
Dandik lastik ve yağmurlu yolda 100 yaptıysan sende deli cesareti vardır.
Tekerlerin dandik se biran önce mislen lastik al

Biraz deli cesareti var sanırım. Ama lastiklerim iyi görünüyor dişleri, hamuru, yol tutuşu iyi geldi bana. Yine de bir lastikçiye göstereyim mi sizce?


Bakım için kullanıcı kitabını bulun, belki bayiden isterseniz verirler bir ücret karşılığında. Ben de martta aldım 4000km yol yaptım, şu an ayağı yere koymadan biraz bekleyebiliyorum :cherry:

Kullanıcı kitabını konuda bahsettiğim gibi temin ettim hocam. Türkçe Pdf hali bende mevcut. Ayağı yere koymadan bekleyebilmek önemli tabi :) Sanırım yavaş yarış (slow race) yapmayı öğrenmek gerekiyor biraz.


sevgili langdon bende 2 yıl önce benzer başlamıştım , ben kötü br sürücüyüm , epey düşmüşlüğüm var ama bana motoru yatırma sayın fazla geldi eğitim almanı öneririm.
Eski lastikleri 34000 km kullanmış birisi olarak lastikler değişmiş ama ne marka lastikle o önemli ?

Ben toplam 2 veya 3 kere (bir kaç kereden kastım buydu) motoru düşürdüm. Bu sayı çok acemi biri için normal bence. Lastik markasına ilk fırsatta bakıcam :)

rynith
26 Haziran 2015, 12:55
bende bi mondial125 driftle başlayıp ıstanbul ankara gibi uzun yol yapmayı istiyorum onun öncesinde 2000 3000bin km yol yapip tabi :) ybr kullanmiyicak olsamda herşeyi okudum :D

langdon
29 Haziran 2015, 09:10
bende bi mondial125 driftle başlayıp ıstanbul ankara gibi uzun yol yapmayı istiyorum onun öncesinde 2000 3000bin km yol yapip tabi :) ybr kullanmiyicak olsamda herşeyi okudum :D

Umarım faydalı olmuştur :)

Ahmet_Tascı
30 Haziran 2015, 15:59
cgler yanimdan sollayip gectikce morelim bozuldu:pr: