PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tiger egzoz takıcam polisler başıma bela olur mu ?



Özgürr
24 Haziran 2015, 01:42
Tiger egzoz takıcam polisler başıma bela olurmu sıkıntı cekermiyim tavsiyelerinizi bekliyorum

onsc
24 Haziran 2015, 02:24
Tiger egzoz takınca polisler başına bela olur mu?

a - Olur
b - Olmaz
c - Belki
d - Hiçbiri

CxAnKACx
24 Haziran 2015, 09:57
Yerimizi ayirtalim

Özgürr
24 Haziran 2015, 14:02
konu güncelliyimde üste cıksın sizin tavsıyelerınız beklıyorum olumlu yanıt alırsam para hazır.

Darkcity2000
24 Haziran 2015, 14:16
Hacım TVS ye masraf yapma koy ustune değiştir motoru

phns
24 Haziran 2015, 14:39
motor 4 silindir olamadan veya çift silindir yüksek cc olmadan performans egzoz bence pek gerekli değil.

telike
24 Haziran 2015, 16:03
Slip on takılan egzoz dünyanın en gereksiz icadı. Headers takmayacaksan uğraşma

snappy x
24 Haziran 2015, 16:46
bizim burda shark egzozdan adam dövdü jandarmalar dikkatli ol derim:cat:

rebirth
24 Haziran 2015, 17:25
şu küçük hacim tek silindir makinelere takılan egzoslar milletin kafasını şişirip motorculara sövdürmekden başka bir işe yaramıyor.

pcmnyk
24 Haziran 2015, 17:30
Kucuk hacimli motorun orjinalini bozma.orasiyla burasiyla oynama.yoksa elinde kalir satma ihtimalin cok duser.

Özgürr
24 Haziran 2015, 19:16
Hacım TVS ye masraf yapma koy ustune değiştir motoru

Cepte okadar para yok :) , sadece farkedilmek istiyorum motoru kımse sallamıyor helekı büyük araclar pat diye önümüze atlıyorlar şunu fark ettım nekdar zangır zangır bagıran motor varsa özellikle titan :D araclar onlardan kaçıyor.

babaduru
24 Haziran 2015, 19:56
Ben bir yıl kadar trafikte çok sık olmasada günlük kullanımda tiger egsozla dolaştım bişey diyen olmadı ama cinsin biri çıkarsa diyebiir.

LynXMaSTeR
25 Haziran 2015, 01:42
Slip on takılan egzoz dünyanın en gereksiz icadı. Headers takmayacaksan uğraşma

cidden bilmediğim için soruyorum, dostum şu olayı açıklayabilir misin?
slip on nedir, headers nedir, mümkünse görsellerle?

kivancern
25 Haziran 2015, 01:49
cidden bilmediğim için soruyorum, dostum şu olayı açıklayabilir misin?
slip on nedir, headers nedir, mümkünse görsellerle?

Slip on sadece orta boru ve son susturucu degistirilio, Full sistemde ise genelde katalitik konverter da iptal edilip duz boru geciliyo, Headers da ise, motorun egsozt manifold u da degistirilip daha iyi nefes alabilen ve daha hafif manifold ("Header") takiliyo

slip on dan headers a kadar kademeli olarak ses ve guc artiyo... (Kat iptali gerceklestiginde ise egzost muaynesinden gecemiyo)

EreN!
25 Haziran 2015, 01:51
valla ben istanbulda özel yapım egzozla bayaa bi süre dolaştım polisten yana sıkıntı olmadı. Ama rizeye gelince her günde aynı polislerle karşılaşınca niye bağırtıyosun diyerek ceza yedim. Ayrıyetten tek silindirde naparsan yap haz verecek bi ses çıkmaz ben bu sonuca vardım.

Özgürr
25 Haziran 2015, 02:24
valla ben istanbulda özel yapım egzozla bayaa bi süre dolaştım polisten yana sıkıntı olmadı. Ama rizeye gelince her günde aynı polislerle karşılaşınca niye bağırtıyosun diyerek ceza yedim. Ayrıyetten tek silindirde naparsan yap haz verecek bi ses çıkmaz ben bu sonuca vardım.

ceza yiyince basına neler geldi ? , motor trafıkten men edildimi ?

Tsubasa
25 Haziran 2015, 02:58
tvsye tiger yapanlardan biride benim. o motor üstündeki orjinal egzozla uzun yolda delirtiyor adamı motoru sıkıyor
ben o şekilde muayneye bile gittim sıfır sıkıntı
zaten 6 bin devire kadar hiç bagırmıyor
6 binden sonra tiger coşuyor
satma sakın o parayı üstüne ver motor al diyenleri filan
pişman olursun canlı örnegi burda benim.
deli gibi pişman oldum.

telike
25 Haziran 2015, 10:06
cidden bilmediğim için soruyorum, dostum şu olayı açıklayabilir misin?
slip on nedir, headers nedir, mümkünse görsellerle?

dostum yine bilmeden yazanlar olmuş ben sana açıklamasını yapayım. slip on üstüne geçirmek anlamına gelir. bu da egzoz kafasını çıkartıp takmak yani sadece tüpün değişmesi demektir. slip on egzozlarda diğer borular dahil değildir tüptür sadece.

headers ise; sübaplardan manifolda ilerleyen egzoz gazına yol belirleyen borudur. yani motordan çıkan boru var ya. işte odur tam olarak. tek ise header diyebiliriz :) katalitik konvertör iptali falan bunlar boş işler headersta katalizör olmaz diye bişey yok. superbomb megabomb standart ve boru içerisinde sıkıştırmayı sağlayacak değişik sistemler vardır. yani asıl performansı veren headerstır. çünkü tüm sıkıştırmayı geri beslemeyi orası yapar. öyle bama güme egzozu genişletmek zarardan başka bişey değildir hem gereksiz yakıt tüketimi hem güç düşüşü hem de rahatsız edici gereksiz ses.

tiger üzerinden gidecek olursak bir egzoz tüpü ve headers ı fotoğrafta görebilirsin

http://image5.sahibinden.com/photos/62/94/31/216629431t6e.jpg


eğer merak ettiğin bişey olursa özelden de yazabilirsin dostum bildiklerimi dilim döndüğünce aktarmaya çalışırım.

kivancern
25 Haziran 2015, 10:39
dostum yine bilmeden yazanlar olmuş ben sana açıklamasını yapayım. slip on üstüne geçirmek anlamına gelir. bu da egzoz kafasını çıkartıp takmak yani sadece tüpün değişmesi demektir. slip on egzozlarda diğer borular dahil değildir tüptür sadece.

headers ise; sübaplardan manifolda ilerleyen egzoz gazına yol belirleyen borudur. yani motordan çıkan boru var ya. işte odur tam olarak. tek ise header diyebiliriz :) katalitik konvertör iptali falan bunlar boş işler headersta katalizör olmaz diye bişey yok. superbomb megabomb standart ve boru içerisinde sıkıştırmayı sağlayacak değişik sistemler vardır. yani asıl performansı veren headerstır. çünkü tüm sıkıştırmayı geri beslemeyi orası yapar. öyle bama güme egzozu genişletmek zarardan başka bişey değildir hem gereksiz yakıt tüketimi hem güç düşüşü hem de rahatsız edici gereksiz ses.

tiger üzerinden gidecek olursak bir egzoz tüpü ve headers ı fotoğrafta görebilirsin

http://image5.sahibinden.com/photos/62/94/31/216629431t6e.jpg


eğer merak ettiğin bişey olursa özelden de yazabilirsin dostum bildiklerimi dilim döndüğünce aktarmaya çalışırım.

Dyno verileri var mi? Headers vs kat iptalini karsilastiran.. Headers da restriktif bir yer ama hic bir zaman bir kat kadar restriktif olabilcegini sanmiyorum. Yanlis anlama bilmiyen demissin ben sadece bildigimi aktardim yanlissam affola ama dogrusuna da duzeltmek isterim

ayzek
25 Haziran 2015, 10:48
şu küçük hacim tek silindir makinelere takılan egzoslar milletin kafasını şişirip motorculara sövdürmekden başka bir işe yaramıyor.

valla 7/24 sövüyorum öyle gereksiz bağırtıyorlar ya bide hiç tavsiye etmiyorum hele abimin kızı oldugunda 5 aylıkken bizde uyurken bir motor geçti çocuk sıçradı yazık degılmı ondan sonra hep sıcrayarak uyanmıs 1 ay boyunca okadar uyuz oluyorumkı hanı yakalasam demir levyeyle girişicem o derece yani

LynXMaSTeR
25 Haziran 2015, 11:49
dostum yine bilmeden yazanlar olmuş ben sana açıklamasını yapayım. slip on üstüne geçirmek anlamına gelir. bu da egzoz kafasını çıkartıp takmak yani sadece tüpün değişmesi demektir. slip on egzozlarda diğer borular dahil değildir tüptür sadece.

headers ise; sübaplardan manifolda ilerleyen egzoz gazına yol belirleyen borudur. yani motordan çıkan boru var ya. işte odur tam olarak. tek ise header diyebiliriz :) katalitik konvertör iptali falan bunlar boş işler headersta katalizör olmaz diye bişey yok. superbomb megabomb standart ve boru içerisinde sıkıştırmayı sağlayacak değişik sistemler vardır. yani asıl performansı veren headerstır. çünkü tüm sıkıştırmayı geri beslemeyi orası yapar. öyle bama güme egzozu genişletmek zarardan başka bişey değildir hem gereksiz yakıt tüketimi hem güç düşüşü hem de rahatsız edici gereksiz ses.

tiger üzerinden gidecek olursak bir egzoz tüpü ve headers ı fotoğrafta görebilirsin

http://image5.sahibinden.com/photos/62/94/31/216629431t6e.jpg


eğer merak ettiğin bişey olursa özelden de yazabilirsin dostum bildiklerimi dilim döndüğünce aktarmaya çalışırım.

yazdığın terimleri resim üzerinde gösterebilme imkanın var mı?
headers hangi kısım, boru dediğin hangi kısım, tüp dediğin hangi kısım, ?

telike
25 Haziran 2015, 12:16
Dyno verileri var mi? Headers vs kat iptalini karsilastiran.. Headers da restriktif bir yer ama hic bir zaman bir kat kadar restriktif olabilcegini sanmiyorum. Yanlis anlama bilmiyen demissin ben sadece bildigimi aktardim yanlissam affola ama dogrusuna da duzeltmek isterim
dostum tek başına üstüne alınma bu konuya bilmeden biliyormuş gibi lanse eden çok arkadaş var burada.
şöyle söyliyim sana dyno verileri var ben de dynoya giremeden sattım motosikletimi. 1000cc sıra4 crossplane motordan tek silindir 125cc motosikelte kadar gözümle canlı şahit olduğum bir mevzu bu egzoz mevzusu. ama bilek diye bi hassasiyet de var işin içinde. bi de işin matematiksel/mühendislik boyutu var. headerslar düz boru şeklinde olmaz üzerinde ya bir çeşit katalizör ya da gözükmeyecek şekilde boru içerisinde sıkıştırmayı sağlayacak katalizör bulunur ki gaz sıkıştırmasını yapıp daha iyi yanma sağlasın. yani geridönüş feedback denilen olay. eğer ki ses istiyorsan güç ve yakıttan feragat edip iptal edeceksin katalizörü, ama güç istiyorsan o sıkıştırmayı doğru zamanlamada doğru bir ölçüde yapman gerekir. ki öyle olmasaydı performans almak için 10luk boruyu takardın geçerdin egzoza peki niye büyük markaların performans egzoz setlerine binlerce lira veriyoruz? sanayide kaynakçıya da yaptırabilirdik halbuki..
yani şöyle ki katalizör iptali düşündüğün gibi güç vermez güç alır. yakıt tüketimi arttırır sesi arttırır. ha dyno verilerini eline istiyorsan da biraz araştır. beni tanıyan bilir akrapovic hastası bir adamım gir akrapovic in sitesine bi incele egzozları. kendi motosikletine uyacak modelleri ve dyno verilerini. saygılar sunarım dostum.


yazdığın terimleri resim üzerinde gösterebilme imkanın var mı?
headers hangi kısım, boru dediğin hangi kısım, tüp dediğin hangi kısım, ?

tüp dediğimiz kısım şu; ve yine bir akro geliyor :D
http://www.carpimoto.it/Images/Products/zoom/Akrapovic_S-H7SO1-HT.jpg

headers dediğimiz kısım da şu borular;
http://images0.revzilla.com/product_images/0087/7098/akrapovic_exhaust_headers_linkage_pipes_zoom.jpg

EreN!
25 Haziran 2015, 13:26
ceza yiyince basına neler geldi ? , motor trafıkten men edildimi ?

1 hafta içerisinde egzozu değiştirmen için bi kağıt veriyo. Eğer 1 hafta içerisinde orjinal egzozu takıp, trafik şubeye gidip göstermezsen motoru bağlama emirleri oluyo.

furcanoco
25 Haziran 2015, 13:34
takacagınız markayı bek önemsemeyin zaten 4 silindir olmadıktan sonra neredeyse hepsi aynı sesi veriyor küçük hacimli motorlarda

anılbel
25 Haziran 2015, 14:13
Matkapla egzosu delebilirsin .Berbat bir yontem ama ses çıkar sonuçta olan motoruna olur .

telike
25 Haziran 2015, 16:02
1 hafta içerisinde egzozu değiştirmen için bi kağıt veriyo. Eğer 1 hafta içerisinde orjinal egzozu takıp, trafik şubeye gidip göstermezsen motoru bağlama emirleri oluyo.

trafik şube değil vize hocam

Deltaeagle
25 Haziran 2015, 16:12
Akrapovic headers Dyno grafiği ; http://i.imgur.com/4PIs6kD.jpg

LynXMaSTeR
25 Haziran 2015, 16:44
dostum tek başına üstüne alınma bu konuya bilmeden biliyormuş gibi lanse eden çok arkadaş var burada.
şöyle söyliyim sana dyno verileri var ben de dynoya giremeden sattım motosikletimi. 1000cc sıra4 crossplane motordan tek silindir 125cc motosikelte kadar gözümle canlı şahit olduğum bir mevzu bu egzoz mevzusu. ama bilek diye bi hassasiyet de var işin içinde. bi de işin matematiksel/mühendislik boyutu var. headerslar düz boru şeklinde olmaz üzerinde ya bir çeşit katalizör ya da gözükmeyecek şekilde boru içerisinde sıkıştırmayı sağlayacak katalizör bulunur ki gaz sıkıştırmasını yapıp daha iyi yanma sağlasın. yani geridönüş feedback denilen olay. eğer ki ses istiyorsan güç ve yakıttan feragat edip iptal edeceksin katalizörü, ama güç istiyorsan o sıkıştırmayı doğru zamanlamada doğru bir ölçüde yapman gerekir. ki öyle olmasaydı performans almak için 10luk boruyu takardın geçerdin egzoza peki niye büyük markaların performans egzoz setlerine binlerce lira veriyoruz? sanayide kaynakçıya da yaptırabilirdik halbuki..
yani şöyle ki katalizör iptali düşündüğün gibi güç vermez güç alır. yakıt tüketimi arttırır sesi arttırır. ha dyno verilerini eline istiyorsan da biraz araştır. beni tanıyan bilir akrapovic hastası bir adamım gir akrapovic in sitesine bi incele egzozları. kendi motosikletine uyacak modelleri ve dyno verilerini. saygılar sunarım dostum.



tüp dediğimiz kısım şu; ve yine bir akro geliyor :D
http://www.carpimoto.it/Images/Products/zoom/Akrapovic_S-H7SO1-HT.jpg

headers dediğimiz kısım da şu borular;
http://images0.revzilla.com/product_images/0087/7098/akrapovic_exhaust_headers_linkage_pipes_zoom.jpg

performans alabilmek için bu iki zımbırtının birlikte değişmesi gerekli mi diyosun?

Mengu16
25 Haziran 2015, 17:45
Hava filtresini sökünce performans egzoz değiştirmekten daha fazla artıyo. Tecrübe ile sabittir ama toz bulutlarında motoru rölantiye düşürmen hatta stop etmen lazım. Tozun içinden geçtin mi o tozlar subapların silindirin ömründen çalıyo.

plegus
25 Haziran 2015, 18:35
Küçük- büyük A'dan Z'ye, 7'den 77'ye baştan sona TÜM açık egzos ve olmasa bile devri sona dayayınca öyleymiş gibi ses çıkaran motosikletler ve arabalar sövdürüyor. Sövenlerden biri de benim, elimde taş olsa atarım.

Bin tane insanın olduğu sokakta veya caddede duran ya da durmaya yüz tutmuş trafikte devri sona dayayıp kulak s*kenler en hafif tabirle şerefsizdir, görgüsüzdür, çocukluğu problemli geçmiştir. Yoksa insanda biraz empati olur, yapamaz.

Hele o egzosu delenler yok mu hayvanın önde gideni yemin ediyorum elimde sopayla denk gelsem gelişine indiririm. Ama klavye başından anca bu kadar oluyor.

Kısaca lütfen egzos falan taktırma. Ne bileyim lastik değiştir, daha iyi koruma al, eğitim al. Yok yetmedi, çelik fren hortumu tak, brembo kaliper balata al, onu tak. Çanta tak. Çıkar bir daha tak. Bunları yaptın da bir o kaldıysa ya motoru değiştir ya da bir daha eğitime git.

"Aştım ben motorun anasını ağlatıyorum" diyorsan taktır egzosunu piste çık ve o egzosla lütfen orada kal.

Not: Ha bu arada, taktırırsan umarım polisler tependen inmez, görürsem ya da duyarsam da ilk ispiyonlayan ben olacağım. Saygılar.

(Bu mesaj yazılırken 3000TL para verip akrebi taktıran kişinin gidip o egzosun sesini kapatmayacağı varsayımından güç alınmıştır.)

Karalı
25 Haziran 2015, 18:52
performans alabibitmiyorn bu iki zımbırtının birlimasraflışmesi gerekli mi diyosun?

Performans işi sadece bu iki zimbirti ile bitmiyor sensor'ler filan uzun ve masrafli

telike
25 Haziran 2015, 21:11
performans alabilmek için bu iki zımbırtının birlikte değişmesi gerekli mi diyosun?

evet hocam doğrudur. mengu nun dediği gibi hava filtresini komple sökmek de işe yarar ama onun yerine en azından koruma sağlamak için performans açık hava filtreleri vardır onu öneririm.

LynXMaSTeR
26 Haziran 2015, 11:44
evet hocam doğrudur. mengu nun dediği gibi hava filtresini komple sökmek de işe yarar ama onun yerine en azından koruma sağlamak için performans açık hava filtreleri vardır onu öneririm.

250 lik motorda ne kadar performans alabilirim ki :)
sadece öğrenmek için soruyorum. teşekkür ederim.

UNdocab
26 Haziran 2015, 11:54
250cc de 1hp alırsın-alamazsın. 100hplik araçlarda 5hp kazanan sevinçten ağlıyor.

telike
27 Haziran 2015, 02:58
250 lik motorda ne kadar performans alabilirim ki :)
sadece öğrenmek için soruyorum. teşekkür ederim.

1-2 hp 1-2 nm tork maksimum. Undocab ın dediği gibi.

LynXMaSTeR
27 Haziran 2015, 14:05
1-2 hp 1-2 nm tork maksimum. Undocab ın dediği gibi.

1 beygir için 13 bin lik motora 3 binlik sistem takmak mantıklı gelmiyor :)

Ahmet_Tascı
27 Haziran 2015, 14:07
ORJİNAL OLMAYAN HER EGZOZ BAŞINA BELA OLUR.

tozluklu
27 Haziran 2015, 14:23
Amma sövüyoruz ha şu açık egzoslara. Teyzeler bile ana avrat yardırıyor. İnsanda az utanma olacak.

telike
27 Haziran 2015, 14:25
1 beygir için 13 bin lik motora 3 binlik sistem takmak mantıklı gelmiyor :)

o yüzden mantıklı olan bu cc lerde güç değil keyif. msx125 e akrapovic taktığımda çevremdeki arkadaşlarım benim ne denli rahatsız biri olduğumu biliyorlardı takdir ettiler ama beni tanımayanlar yargıladı :D amacım cücük kadar motorla 200 yapmak mıydı sanki?

LynXMaSTeR
27 Haziran 2015, 19:21
o yüzden mantıklı olan bu cc lerde güç değil keyif. msx125 e akrapovic taktığımda çevremdeki arkadaşlarım benim ne denli rahatsız biri olduğumu biliyorlardı takdir ettiler ama beni tanımayanlar yargıladı :D amacım cücük kadar motorla 200 yapmak mıydı sanki?

senin amacın kızlara artizlik yapmak bence :P
wutututututuuu!

telike
28 Haziran 2015, 19:03
senin amacın kızlara artizlik yapmak bence :P
wutututututuuu!

şaka yaptığının farkındayım ama; :D
1-kızlar hiç sevmez
2-ben daha da sevmem öyle şeyleri :D
aklımdaki şey tamamen "buna akrapovic taksak nolur lan acaba?" idi :D

LynXMaSTeR
29 Haziran 2015, 01:25
şaka yaptığının farkındayım ama; :D
1-kızlar hiç sevmez
2-ben daha da sevmem öyle şeyleri :D
aklımdaki şey tamamen "buna akrapovic taksak nolur lan acaba?" idi :D

öyle deme, bazıları o ses bayılıyor.
bi de ufak tefek şirin bişi ya sendeki motor, daha da çok hoşlarına gider :)

bu arada taktın da noldu peki :D

marvel23
29 Haziran 2015, 02:41
Tiger egzos chopper a yakışırmı, bende 200 cc motor alacağım da. Aslında pek ses meraklısı değilim ama..

telike
29 Haziran 2015, 10:41
öyle deme, bazıları o ses bayılıyor.
bi de ufak tefek şirin bişi ya sendeki motor, daha da çok hoşlarına gider :)

bu arada taktın da noldu peki :D

Kafam şişti çıkarttım ben de :D

LynXMaSTeR
29 Haziran 2015, 11:16
Kafam şişti çıkarttım ben de :D

gönder bana, ben kullanırım :)

Levent
29 Haziran 2015, 11:28
Kafam şişti çıkarttım ben de :D

Yiğit facebook'a baksana..