PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel motosiklet niçin üretilmez ki?



onsc
23 Haziran 2015, 18:04
Benzin fiyatlarının alıp başını gitmesi başka bir tartışma konusu.
Dizel araçların hızının düşük ancak torkunun yüksek olmasının, motosiklet için bir avantaj olduğunu düşünüyorum.
Motosikler çok hızlı olmasın, ancak yüksek torku nedeni ile sollamalarda avantajı olsun.
Dizel motosiklet istiyoruz,
İlgililere duyurulur.

Ayrton_SENNA
23 Haziran 2015, 18:08
Sollamada torka değil güce devire yani beygir gücüne ihtiyaç olur. Otomobil sollayan traktör gördünüzmü hiç? Motosiklet hafif olduğu için dizelin vereceği torka ihtiyacı olmaz.

kinqdai
23 Haziran 2015, 18:08
Ben olabilcekleri biraz yazim sana :D
- Başlangıç motoru alan olur.
- Alır almaz gazı açmasınla yüksek tork sahibi alet çıldırır at gibi kullanıcıyı atar üstünden.

Benim aklıma ilk gelen bunlar. Böyle aletin tork u çok olmalıki alıcısı etkilensin. Buna etkilenen insanlarda ne hale gelir allah bilir :D
Ama güzel olur belki orası ayrı :D Forumda LPG takan birisi vardı araştırın, güvenli olmasada benim için çok maliyeti baya düşürür yakıtın.

ilkerabi
23 Haziran 2015, 18:30
Y2K var..
Benzin, mazot, uçak benzini, gaz yağı...
Petrol istasyonunda satılan bütün yakıtlarla çalışıyor..
Torku da yüksek..
:)

Diesel motor küçük işlerin motoru değildir, çim biçme makinasına vs öyle ota b.ka dizel olmaz.. 2 zamanlı benzinli olur..
Dizel yapılırsa hem maliyeti yüksek olur, hem de ağırlığı.. Benzinli vız vız motorlar varken dizelle güreşmez tüketici..
Yakıtta da ufak tefek işlerin ince hesabı olmaz...

basto
23 Haziran 2015, 18:35
Çılgın titreşim olur ayrıca.

Benzin yanarken dizel patlayarak çalışır bu nedenle ses ve titreşim çok daha fazladır.

Thracian
23 Haziran 2015, 18:38
https://www.youtube.com/watch?v=8EcKF2A_PAA

bektanist
23 Haziran 2015, 18:54
tekrarları yaşıyoruz biz eski üyeler olarak.
8 yıl önce bu mevzulara girmiş dizel motosikletleri paylaşmış sonuçta dizelde üretsen ( üretmek kim biz kim ) dışardan alsak yani
bizdeki gelir dağılımı ekonomik adaletsizlik bitmediği süreçte şemsiyeyi hep görücez.

tuhaf oldum 8 yıl önceki mevzular yeni başlıklarda can bulmuş dejavu

Seko
23 Haziran 2015, 19:05
Yanlışları düzeltelim,

Dizel aracın torku yüksek değildir, turbo aracın torku yüksektir. Nedense herkes bunu yanlış biliyor. Sollama demek ivmelenme demektir, ivmelenmeyi sağlayan da tekerlek torkudur. Bunu ister kısa oranlı vites kutusuyla sağlarsınız (yüksek güç), isterseniz vites küçültmeden yüksek tork ile, ikisi de aynı kapıya çıkar.

Blindfire
23 Haziran 2015, 19:14
Tek silindirli olsun bide :)

efendy06
23 Haziran 2015, 19:59
4 silindirli arabam bile titriyor zangır zangır, o titreşimi 1 - 2 silindirde hem de motosiklette kabullenmek zor. Bir de eski (turbosuz) dizellere bakarsanız hepsi acayip hantaldır. Dizelleri seri yapan turbo sistemi. Maliyet yükselir, ağırlık artar, yakıttan da beklediğinizi alamazsınız, boşa harcanan para olur kısacası.

erensipahi
23 Haziran 2015, 20:02
yüksek ccli ve turbolu olması gerekir diye düşünüyorum çünkü bizim traktör kocaman dizel motoru var sadece 35 beygircik yani 200cc dizel bi motorun gücü çok düşük olacaktır 3 tekerlekliler gibi gideriz sonra :mrgreen: turbolu olursa gerçekten çok güzel olabilir mesela 1000cc turbo diesel bir motor 100 beygir civarı güç üretebilir buda yeterli olur bence

efendy06
23 Haziran 2015, 20:06
yüksek ccli ve turbolu olması gerekir diye düşünüyorum çünkü bizim traktör kocaman dizel motoru var sadece 35 beygircik yani 200cc dizel bi motorun gücü çok düşük olacaktır 3 tekerlekliler gibi gideriz sonra :mrgreen: turbolu olursa gerçekten çok güzel olabilir mesela 1000cc turbo diesel bir motor 100 beygir civarı güç üretebilir buda yeterli olur bence

1000 cc turbo dizel motor kaç kg olur onu da araştır bence :cherry:

bektanist
23 Haziran 2015, 20:26
eskiden paylaşmıştım yaad edelim


https://www.youtube.com/watch?v=DV-oaApR9_c

https://www.youtube.com/watch?v=WuKosz8Kujg

F54
23 Haziran 2015, 20:28
Arkadaşlar hiç macera aramayın ALIN bak honda amca yapmış 100/ km de 2.9 ile 3.6 arası Yakıt sarfiyatı var gaza bastığın zaman 160 165 e hiç tıkanmadan çıkıyor
Tork sa tork top speed se top speed yani
NC700/750 serisi

efendy06
23 Haziran 2015, 20:29
http://www.arabalar.gen.tr/ilk-yerli-dizel-motosiklet-h351.html

350 cc, 8 hp, 200 kg.

gurkanerkan
23 Haziran 2015, 21:36
Dizel yakıtın tutuşması için yüksek başınç gerekiyor. Motosikletin çevirmesi gereken devirlere dizel motorla çıkmak pek mümkün değil gibi sanırım. Yani oluşacak basınç çok yüksek olacağından motorun da uzun ömürlü olacağını pek sanmıyorum.

tyrung
23 Haziran 2015, 22:14
Çılgın titreşim olur ayrıca.

Benzin yanarken dizel patlayarak çalışır bu nedenle ses ve titreşim çok daha fazladır.

Tam tersi değil mi ?

sezerh
23 Haziran 2015, 22:25
Cok titresim olur 1.

4 silindir titriyor, 3 silindir daha cok titriyor. Tek silindirin titredigi haliyle cisinizi tutamazsiniz. Megelli megelli diye dolasiyosunuz. Megelliyi cbf 150 ilan edersiniz dizel motorun yaninda :D
motor kulaklari titresimi tutmak icin tasarlanmis. Motosiklet kucuk oldugu icin yapilamaz.


11000 devir ceviren dizel motor olmaz 2


onu birak 6000 devir bile dizel icin fazladir cunku sikistirma oranlari fazladir 3


kimse motosiklette o kadar berbat kamyonet gibi bi ses istemez, herkes ciiyuuuv diye gelen 4 silindir sesini ister. 4


dizel motor benzinliye gore her zaman torkludur, bunun sebebi tork erken basliyo yuksek sikistirma oranindsn dolayi. 5


Dizel dedigin turbosuz rampada kalir. Turbo ekstra masraf gerektirir 6


Beygir gucu dusuk olacaktir 7


omrunu uzakmak icin bazi parcalar saglamlastirilacaktir. Bu yuzden agir olacaktir 8

Yazim hatalari icin ozur dilerim. Mobildeyim.
Saygilar..

Chronix
23 Haziran 2015, 22:40
kim demiş üretilmiyor diye.. sen paradan bahset önce =))

http://www.neander-motors.com/wp-content/uploads/2014/10/neander03-k-1323x576.jpg

LynXMaSTeR
23 Haziran 2015, 23:31
mazot, benzin gibi kolay kolay yanmaz, o yüzden pek üretmiyolar

Acil112
23 Haziran 2015, 23:32
Dizelden anlamayanlar Klavyeleri söküp atsın.

onsc
24 Haziran 2015, 00:30
Çoğu kişi yanlış örnek vererek traktör ile bilmem neyi karşılaştırıyor. Aynı motor hacmine sahip, yani 2.000 cc hacme sahip dizel ve benzinli iki otomobil motoru ele alalım. Kesinlikle 2000 cc dizel motorun gücü (bg, veya son hızı) benzinli 2000 cc'ye göre daha düşük, ancak torku (nm, yani çekişi) daha yüksektir. Bunu niçin dikkate almıyorsunuz. Motosiklette bize lazım olan öncelikle tork, yani, çekiş yani ivmelenme hızı değil mi?

ilkerabi
24 Haziran 2015, 08:06
Tek silindirli dizel motorlu motosikletine bindin..
1. viteste torklu torklu gidiyorsun. Hızlanmak istedin gazı açtın.. Ne olması gerek? Motorun devirinin yükselmesi gerek değil mi?
Ne kadar yükselecek ve o yükseldiği devirde ne kadar güç verebilecek artık..
İşte bütün mesele burada..
Yani benzinli motorun çalışabildiği devir aralığında dizel motor çalışmıyor..

SuleymanE
24 Haziran 2015, 08:19
Herşeyi geçtim, manyak bi titreşim olur. Dizel araba motorunu düşünün anlarsınız. Ekonomik olur mu? olur ama o titreşimi çekmeye değmez bence.
Titreşim sorunu çözülmeden bu iş zor...

Mamba09
24 Haziran 2015, 09:17
Niye dizel motosiklet diye tutturuyorsunuz ki? Motosiklet zaten çok ucuz bi ulaşım aracı. Bizim benzinimiz pahalı.

Tequ
24 Haziran 2015, 09:27
Sollamada torka değil güce devire yani beygir gücüne ihtiyaç olur. Otomobil sollayan traktör gördünüzmü hiç? Motosiklet hafif olduğu için dizelin vereceği torka ihtiyacı olmaz.
oha mantıga bak. Peki neden dusuk cc'li ve beygiri dusuk motosikletler uretiliyor ? Araba sollayan today gordun mu hic ?

Olcay Avşar
24 Haziran 2015, 10:13
En büyük sebeplerinden biri de dizel motor yapılarının benzinliye göre daha ağır ve büyük olmasıdır.

bunun sebebi de dizel motor içinde çok yüksek basınç ile patlama olur, buna dayanabilmesi için ise malzeme et kalınlığı daha sağlam ve kalın olmalı.

yani atıyorum 250 cc bir benzinli motor var elimizde, bunu tamamen kopyalayarak aynı boyutlarda ama dizel ile çalışan bir motor üretebilmeniz neredeyse imkansız.

daha büyük, daha kalın ve daha ağır olmak zorunda. yanlışım var ise düzeltin.

Velhasılı kelam kullanım amacımıza pek uygun olmadığı için üretilmiyor, yoksa teknik olarak imkansız değil.

onsc
24 Haziran 2015, 10:28
En büyük sebeplerinden biri de dizel motor yapılarının benzinliye göre daha ağır ve büyük olmasıdır.

bunun sebebi de dizel motor içinde çok yüksek basınç ile patlama olur, buna dayanabilmesi için ise malzeme et kalınlığı daha sağlam ve kalın olmalı.

yani atıyorum 250 cc bir benzinli motor var elimizde, bunu tamamen kopyalayarak aynı boyutlarda ama dizel ile çalışan bir motor üretebilmeniz neredeyse imkansız.

daha büyük, daha kalın ve daha ağır olmak zorunda. yanlışım var ise düzeltin.

Velhasılı kelam kullanım amacımıza pek uygun olmadığı için üretilmiyor, yoksa teknik olarak imkansız değil.


Benzinli ve dizel motorların çalışma mantığını bilmiyorsun bence.

Benzinli motorlar: Benzin, karbüratörde hava ile karıştırılır. Bu benzin+hava karşımı piston içindeki yanma odasına gönderilir. Bu karışım pistonun itmesi ile sıkıştırılıur ve bir noktada bujinin verdiği kıvılcım ile patlarılarak, elde edilen itme gücü tekerlere aktarılır.

Dizel motorlar: Hava, piston içindeki yanma odasına gönderilir ve sıkıştırılır. Sıkıştırılan havanın basıncı arttığı için doğal olarak sıcaklığı da artar. Bilahare yanma odasındaki basıncı ve sıcaklığı yükselmiş havanın içine enjektör ile dizel gönderilir ve dizel kendiliğinden patlar. Elde edilen itme gücü tekerlere aktarılır. Bu nedenle dizel araçlarda karbüratör ve buji bulunmaz. Dizel araçlarda kompresör ve enjektörün önemi artar. Dizel araçlarda bu basınç uygulayarak havanın sıcaklığını artırma yöntemi ile dizelin ateşlenmesi yönteminin tercih edilmesinin sebebi, dizelin benzine göre çok geç ateş alan bir yapıda olmasıdır.

Senin yanlışın şurada: Her iki sistemde de yanma odasında bir patlamaya ihtiyaç duyulur. Dizel ve benzinli motorların bloğunun et kalınlığının bununla bir alakası yoktur.Dizel motorların daha büyük, daha kalın ve daha ağır olmak zorunda değildir.

Levent
24 Haziran 2015, 10:32
Tork nedir, Beygir nedir ? (http://www.bilgiustam.com/tork-nedir-ne-ise-yarar/)

onsc
24 Haziran 2015, 10:38
Tork nedir, Beygir nedir ? (http://www.bilgiustam.com/tork-nedir-ne-ise-yarar/)

Lütfen zileliorhan tarafından açılan şu başlığa bakınız:
Sık Yapılan Bir Hata: Motosikletlerde Beygir gücü ile Tork kuvvetini karıştırmak !...

Ama yine de mesajı oradan buraya kopyalayım:

İçten yanmalı motorlarda aracın hızını belirleyen ana faktör beygir gücü (HP: Horse Power), çekişi belirleyen ana faktör ise tork (Nm: Newton Metre) dur. Daha kolay anlaşılması ve sık görüldüğü için otomobillerdeki benzinli ve dizel araçlardan bir örnek verelim. Örneğin 2.000 cc motor hacmine sahip bir benzinli aracın son hızı (beygir gücü) dizel araca göre daha yüksek, çekişi (torku) daha düşük, ancak 2.000 cc dizel bir motora sahip dizel aracın ise son hızı (beygir gücü) benzinli araca göre daha düşük ancak çekişi (torku) daha yüksektir. Bilhassa taşıt sollamaları sırasında bu olay net şekilde fark edilebilir. Ara viteslerde gaza basınca dizel araçların daha seri bir şekilde sollama yapmasının nedeni budur.

Aynı kural motosikletler için de geçerlidir. Motosikletlerde dizel motor kullanılmadığından konuyu şu şekilde açıklayalım: Aynı yıl üretilmiş, aynı ağırlıktaki iki motosikletten A motosikletinin beygir gücü yüksek, torku düşük, B motosikletinin ise beygir gücü düşük, torku yüksek olsun. Bu iki motosikletin yarış amacı ile veya bir trafik ışığında aynı anda kalkış yaptıklarını farz edelim. Torku yüksek olduğu için B motosikleti ilk anda öne geçecektir. Ancak beygir gücü yüksek olduğu için A motosikleti son süratinin daha fazla olması nedeni ile bir müddet sonra B motosikletini geçecektir. Eğer önlerine bir rampa çıkarsa, bu sefer A motosikleti torkunun (çekişinin) düşük olması nedeni ile B motosikletinden daha fazla yavaşlayacak ve bir müddet sonra rampada B motosikleti A motosikletini geçecektir. Rampa bitip düze gelindiğinde veya yokuş aşağı inildiğinde durum yine tersine dönecek ve son hızının yüksek olması (beygir gücünün fazlalığı nedeni ile) A motosikleti B motosikletini tekrar geçecektir.

Her zaman söylüyorum, motosiklet konusunda yeniyim, acemiyim ve tecrübe ve bilgi eksikliğim var. Ancak motorlar hakkındaki teknik bilgi birikimim nedeni ile böyle bir açıklama yapma gereğini duydum. www.motosiklet.net ve forum.donanım forumlarını yaklaşık 1 aydır takip etmeye başladım. Bu tarz, yani geygir gücü ile tork kuvvetinin birbirine sık sık karıştırıldığını gördüm. Bu nedenle bu mesajı yazmayı düşündüm.

Örnek vereyim, başka bir forum başlığı altında Seyhan 150 ile CBF 150 hakkında yorum yapılmış. Seyhan 150'nin beygir gücü 9000 d/d'da 11,9 HP, CBF 150 beygir gücü 7500 d/d'da 11,6 HP'dir. Yine Seyhan 150'nin torku 7000 d/d'da 10,2 Nm, CBF 150 beygir gücü 5250 d/d'da 12,5 Nm'dir.

Bu teknik verilerden çıkarılacak kesin sonuç şudur: Bu iki motosikletin yarış amacı ile veya bir trafik ışığında aynı anda kalkış yaptıklarında CBF 150 torkunun yüksekliği nedeni ile ilk anda Seyhan'ı geçecek, ancak bir müdeet sonra CBF son süratine ulaştığında, Seyhan onu yakalayacak ve beygir gücünün daha yüksek olması nedeni ile onu geçecektir.

Önlerine bir rampa çıktığı zaman torkunun düşüklüğü nedeni ile Seyhan daha fazla yavaşlayacak ve CBF onu rampada geçecektir. Rampa bitip, düze gelindiğinde veya inişe geçildiğinde son süratinin (beygir gücünün) yüksekliği nedeni ile Seyhan tekrar CBF'yi geçecektir.

Şimdi şöyle bir soru sorulabilir: "Ama her iki motorun beygir gücü ve tork değerleri birbirine çok yakın!...". Unutulmamalıdır ki Seyhan'ın ağırlığı 114 kg, CBF'nin ağırlığı 141 kg.dır. Bu nedenle bu 2 motorun düzde, rampada veya inişte birbirlerini geçişleri bu ağırlık farkı nedeni daha hızlı ve kısa mesafelerde görülebilecektir. Eğer iki motor da aynı ağırlığa sahip olsa idi, yukarıda söylediğim birbirini geçişler yine olacaktı ancak daha uzun zaman limitinde ve mesafede görülecek idi.

Levent
24 Haziran 2015, 11:05
Lütfen zileliorhan tarafından açılan şu başlığa bakınız:
Sık Yapılan Bir Hata: Motosikletlerde Beygir gücü ile Tork kuvvetini karıştırmak !...

Ama yine de mesajı oradan buraya kopyalayım:

İçten yanmalı motorlarda aracın hızını belirleyen ana faktör beygir gücü (HP: Horse Power), çekişi belirleyen ana faktör ise tork (Nm: Newton Metre) dur. Daha kolay anlaşılması ve sık görüldüğü için otomobillerdeki benzinli ve dizel araçlardan bir örnek verelim. Örneğin 2.000 cc motor hacmine sahip bir benzinli aracın son hızı (beygir gücü) dizel araca göre daha yüksek, çekişi (torku) daha düşük, ancak 2.000 cc dizel bir motora sahip dizel aracın ise son hızı (beygir gücü) benzinli araca göre daha düşük ancak çekişi (torku) daha yüksektir. Bilhassa taşıt sollamaları sırasında bu olay net şekilde fark edilebilir. Ara viteslerde gaza basınca dizel araçların daha seri bir şekilde sollama yapmasının nedeni budur.

Aynı kural motosikletler için de geçerlidir. Motosikletlerde dizel motor kullanılmadığından konuyu şu şekilde açıklayalım: Aynı yıl üretilmiş, aynı ağırlıktaki iki motosikletten A motosikletinin beygir gücü yüksek, torku düşük, B motosikletinin ise beygir gücü düşük, torku yüksek olsun. Bu iki motosikletin yarış amacı ile veya bir trafik ışığında aynı anda kalkış yaptıklarını farz edelim. Torku yüksek olduğu için B motosikleti ilk anda öne geçecektir. Ancak beygir gücü yüksek olduğu için A motosikleti son süratinin daha fazla olması nedeni ile bir müddet sonra B motosikletini geçecektir. Eğer önlerine bir rampa çıkarsa, bu sefer A motosikleti torkunun (çekişinin) düşük olması nedeni ile B motosikletinden daha fazla yavaşlayacak ve bir müddet sonra rampada B motosikleti A motosikletini geçecektir. Rampa bitip düze gelindiğinde veya yokuş aşağı inildiğinde durum yine tersine dönecek ve son hızının yüksek olması (beygir gücünün fazlalığı nedeni ile) A motosikleti B motosikletini tekrar geçecektir.

Her zaman söylüyorum, motosiklet konusunda yeniyim, acemiyim ve tecrübe ve bilgi eksikliğim var. Ancak motorlar hakkındaki teknik bilgi birikimim nedeni ile böyle bir açıklama yapma gereğini duydum. www.motosiklet.net ve forum.donanım forumlarını yaklaşık 1 aydır takip etmeye başladım. Bu tarz, yani geygir gücü ile tork kuvvetinin birbirine sık sık karıştırıldığını gördüm. Bu nedenle bu mesajı yazmayı düşündüm.

Örnek vereyim, başka bir forum başlığı altında Seyhan 150 ile CBF 150 hakkında yorum yapılmış. Seyhan 150'nin beygir gücü 9000 d/d'da 11,9 HP, CBF 150 beygir gücü 7500 d/d'da 11,6 HP'dir. Yine Seyhan 150'nin torku 7000 d/d'da 10,2 Nm, CBF 150 beygir gücü 5250 d/d'da 12,5 Nm'dir.

Bu teknik verilerden çıkarılacak kesin sonuç şudur: Bu iki motosikletin yarış amacı ile veya bir trafik ışığında aynı anda kalkış yaptıklarında CBF 150 torkunun yüksekliği nedeni ile ilk anda Seyhan'ı geçecek, ancak bir müdeet sonra CBF son süratine ulaştığında, Seyhan onu yakalayacak ve beygir gücünün daha yüksek olması nedeni ile onu geçecektir.

Önlerine bir rampa çıktığı zaman torkunun düşüklüğü nedeni ile Seyhan daha fazla yavaşlayacak ve CBF onu rampada geçecektir. Rampa bitip, düze gelindiğinde veya inişe geçildiğinde son süratinin (beygir gücünün) yüksekliği nedeni ile Seyhan tekrar CBF'yi geçecektir.

Şimdi şöyle bir soru sorulabilir: "Ama her iki motorun beygir gücü ve tork değerleri birbirine çok yakın!...". Unutulmamalıdır ki Seyhan'ın ağırlığı 114 kg, CBF'nin ağırlığı 141 kg.dır. Bu nedenle bu 2 motorun düzde, rampada veya inişte birbirlerini geçişleri bu ağırlık farkı nedeni daha hızlı ve kısa mesafelerde görülebilecektir. Eğer iki motor da aynı ağırlığa sahip olsa idi, yukarıda söylediğim birbirini geçişler yine olacaktı ancak daha uzun zaman limitinde ve mesafede görülecek idi.

Beni neden alıntıladığını anlamadım?

onsc
24 Haziran 2015, 11:36
Beni neden alıntıladığını anlamadım?

"Tork nedir, Beygir nedir?" diye sormadın mı? Ben de cevabını yazdım. İyilik de yaramıyor.

velizrsln
24 Haziran 2015, 11:40
Chopperda on numara olur aslinda ama neden uretilmez bilmiyorum zaten moto kimsenin ikinde deil

nines
24 Haziran 2015, 11:48
http://turkish.alibaba.com/goods/diesel-motorcycles-sale.html

Levent
24 Haziran 2015, 11:59
"Tork nedir, Beygir nedir?" diye sormadın mı? Ben de cevabını yazdım. İyilik de yaramıyor.

Hayır sormadım. Bir daha kontrol et istersen.

onsc
24 Haziran 2015, 12:22
Sen iyi misin? Oruç başına mı vurdu, şu mübarek gün?

Kuru Fasülye
24 Haziran 2015, 12:51
Sen iyi misin? Oruç başına mı vurdu, şu mübarek gün?

Arkadaş incelememiz için link atmış, telefondan giriyorsanız görünmeyebilir.

Konuya cevabım da maliyet ve ağırlık dışında çok güzel dizel motorsiklet yapılır. Şanzıman oranı dizele göre ayarlanırsa çok güzel kaçan ve az yakan ve günümüz dizel motorlarındaki gibi sakin sesli bir motorsiklet yapılabilir. Titreşim de en az 2 silindir olması ile bir nebze çözülür.

onsc
24 Haziran 2015, 13:02
Arkadaş incelememiz için link atmış, telefondan giriyorsanız görünmeyebilir.

Konuya cevabım da maliyet ve ağırlık dışında çok güzel dizel motorsiklet yapılır. Şanzıman oranı dizele göre ayarlanırsa çok güzel kaçan ve az yakan ve günümüz dizel motorlarındaki gibi sakin sesli bir motorsiklet yapılabilir. Titreşim de en az 2 silindir olması ile bir nebze çözülür.

Ama verdiği linkdeki başlık "Tork Nedir? Ne İşe Yarar?" şeklinde ve kendi yazdığı ile aynı deil

Gin
24 Haziran 2015, 13:07
deil


Profil bilgilerinde eğitim seviyesine ait bilgiye rastlayamadım. Ancak yazdığın cümleye bakarak ilkokul terk falan olduğunu varsayıyorum. Cümleyi düzgün kursan da, biz de düzgün yorum yapsak. Türkçe katilleri!...

selam türkçe katili

onsc
24 Haziran 2015, 13:19
Ben söyleyim, sen yine de inanma. ğ tuşu basmadı. Mesajı yollamadan önce fark ettim ama "Aman boş ver. Çok kişi zaten böyle kısaltılmışını yazıyor zaten" dedim. Bak bakalım, hiç yukarılarda böyle hata görebilecek misin?

Gin
24 Haziran 2015, 13:27
dün verdim ben sana katmerli hatalarının örneklerini,alıntı yaptığım konuya gelseydin ya öncelikle

arda4
25 Haziran 2015, 10:11
cevap basit ve net:

dizel enjektörleri pahalı. Emisyon şartlarına uyması için gereken katalitik konvertör ve diğer ekipmanlar pahalı.

Ve en önemlisi dizel motorsiklete talep çok çok yüksek değil.

Ağır olur,gitmez vs vs... Bunlar hep hava civa. 2015 yılına geldik, teknoloji zannettiğimizin çok çok ilerisinde.

Sektörün içindeki adamın sözlerini dinleyin:
https://www.youtube.com/watch?v=KfVYW6O_gWo

Misal YBR ülkemizde üretime geçer mi? Virago 250 niye üretimden kalktı... hepsinin cevabı var.