PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 954 RR hararet 120 de



ibrahimrt
13 Haziran 2015, 22:26
Selamın aleyküm arkadaşlar 3 gün önce 2003 CBR 954 RR aldım şehir içinde 70 80 de giderken hararet hemen yükseliyo 2-3 saniyede 1 derece artıyor fan açıyor ama halen yükselmeye devam ediyor ancak istop ettiğimde kontagı açıp fanı çalıştırıyorum. ancak öyle düşüyor. hararet 90 da iken 400 500 metre gidiyorum tekrardan hararet 115 e kadar dayanmış maksimum 120 oldu az önce. 120 olması sıkıntı olurmu motor açısından forumlarda araştırdım bişey olmaz diyorda ayrıca aniden yükselmesi hararetin neyden kaynaklıdır başına gelen varsa yardımcı olursa sevinirim. fan 97 de açıyor.

marcolomboss
14 Haziran 2015, 11:13
Kardeşim geçmiş olsun. Bendede 929rr var bi küçük kardeşi. Ankara Bahçelievlerde oturuyorum. Bazen korkmadan trafikte 7. Caddeye girebiliyorum. Mesela geçen ay Galatasaray kutlamasına gittim yarım saat falan trafikte aragaz çekip durdum hararet 102 den yukarı çıkmıyor. Senin sorunun ise termostatının yüksek dereceli olması 110'luk ve 122'lik ayrıca dahada düşük derecelide var. İnternetten bulabilirsen halledebilirsin. 2. Bi sorun ise hararet müşürü olabilir. Bozuk ise değeri yanlış gösteriyordur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

Unutmadan 120 derece çok fazla bi makina için. Derhal bi ustaya göster. Gözardı etme.

essegesse
14 Haziran 2015, 11:14
Ya da radyatör peteklerin tıkalı olabilir.

marcolomboss
14 Haziran 2015, 11:17
Ya da radyatör peteklerin tıkalı olabilir.
Haklısın buda bi teori. Antifriz varsa motorda tıkanıklığı azda olsa açabilir. Kesin bişey diyemeyiz.

s.e.c
14 Haziran 2015, 11:22
Hocam bence bir baktırın derim. Benim 1000rr şehir içinde ışıklarda durdugumda 103 derece falan görüyor ama fan açınca düşüyor.
Uzun yolda da 6. vites 110 km/h ile giderken yaz aylarında 78-80 derece civarlariında seyrediyor.

initial-D
14 Haziran 2015, 11:35
fan açınca düşmesede sabit kalması lazım en azından

Coach_k
14 Haziran 2015, 12:13
Normalde 100 dereceyi görmeden fan açması lazım, yada 105 bunlar ciddi sıcaklıklardır. Hareket eden motor eğer 60-70km hızlarla gidiyorsa sıcaklığı artmaz ve 80-90 bandında kalır ama dur kalk ve 15-20km hızda yürür tempoda sıcaklık artmaya başlar ve fan açar bu normal. Basit tabir ile hareket eden motor hararet yapmaz. Eğer yapıyorsa bunun birinci sebebi radyatördeki su görevini tam yapamadığı içindir. Antifriz li su belirli zaman periyodların da değişmediğinde işlevselliğini kaybeder. Eğer bu su karışımı yeni değişmişse o zaman arıza müşürlerde veya termostat kısmındadır. Aşırı yüksek sıcaklıkda motora binmek pek sağlıklı değildir, Allah korusun contayı yakarsınız. Malumunuz motorda yağ altta, su üstte dolaşır....

İşin püf noktası, antifriz ve su kısmı. eğer motorunuzun radyatöründe sadece su varsa, sakın antifriz ile desteklemeyin. Yan granajları söküp güzelce radyatörün tüm suyunu boşaltın tekrar %50 - %50 antifriz - saf su karışımı ile değiştirin....

Phoenixs
14 Haziran 2015, 15:03
Üstad radyatör e konulan antifriz su vs içeride hava varsa böyle sıkıntılar oluyor motorun ters tarafında hava vidası var çok güzel şekilde havası alına alına konulmalı ve bence yağı da iyisinden motul koyun birde termostat ı 105 dereceye ayarlayın 105 de fan açsın

Shamy
14 Haziran 2015, 17:00
12 yillik motor. Radyator, hortumlar, fan, musurler, kablolar hepsinin yenisiyle degisimi gerekir ayrica su devirdaim pompasida kontrol edilmeli.yillar icinde radyator bozuluyor, cok hassas bir parca uzerindeki peteklerin %10 luk bir kismi bile yamulsa hasar gorse radyatorun degismesi lazim.

ibrahimrt
14 Haziran 2015, 19:31
petekte sıkıntı yok sadece bağlantı yerinde ezilme var üst tarafta 2 3 cm kadar delikleri açık sıkıntı yok.
Ayrıca Ankarada usta olarak önerebileceğiniz kimler vardır. Mamak Akdere de Yunusların motorlarına bakan servis var dün akşam konuştum pazartesi getir bakalım dedi. daha farklı önerileriniz varsa şimdiden teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------


fan açınca düşmesede sabit kalması lazım en azından

sıkıntı orda işte köpek gibi dönüyor fan ama halen yükseliyor

serdaratsiz
15 Haziran 2015, 13:23
KARDESIM 3 YIL KULLANDIM 954RR AYNI SORUN 2 3 DEFA FARKLI MOTORDA VE 954RR DA BASIMA GELDI SENIN SORUN SILINDIR KAPKAK CONTASININ YIRTIK VEYA CATLAK OLUŞTURMASI DAHA NET ANLATAYIM GOREVİ :Silindir kapak contası motordaki ön önemli sızdırmazlık elemanlarından birisidir.Silindir kapak contası silindirlerde oluşan aşırı sıcaklık ve basıncın motor bloğuna geçmesini engeller. Silindir kapağı ve motor bloğu arasında conta görevi görür. Ayrıca yanma odasıyla motor bloğu arasında soğutma suyu sızıntısını önler. ki senın problemın cozumu yuzde 99 conta degışımı piyasada 230 tl bır cozumude egzoz boyası var yuksek ısılara dayanan ustana soktur boya tekrar tak mumkunse tabı sıfırını al 954rr ın bır sıkıntısıda gomlek arızası contayı degışırken baktır ustana gomlek basılıysa fan dugmesı koydur 70 de ac yoksa glopaj yapar yuksek ısıda