PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mobylette çalışmama sorunu



PDF
11 Haziran 2015, 17:28
Selamlar arkadaşlar. Foruma yeni üye oldum.

Mobylette'imin sekmanını değiştirdikten sonra bir daha çalıştıramadım. Kompresyon var. Ateşleme var ve buji sağlam. Karbüratör temizlendi ve sıkıntısı yok. Contalar sağlam Ama bir türlü çalışmıyor. Uzun süre çalıştırmaya çalıştırdığımda boğuluyor ve buji ıslanıyor. Buji deliğinden biraz benzin döküp çalıştırmayı deniyorum ama onu bile yakmıyor. Sorun sizce ne olabilir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------

Birde temizlik amaçlı manyeto kısmını sökmüştüm. Sonra aşağıda çizdiğim şemadaki gibi bağlantıları yaparak topladım. Acaba şemadaki bağlantılarda bir problem var mı?

http://i.hizliresim.com/rQvN7V.png

essegesse
11 Haziran 2015, 18:04
Buji ıslanıyorsa ateşleme yok demektir. Garantiye almak için,bujiyi söküp bobinden gelen kabloyu bujiye tak. Bujiyi metel bir yere değdirip,elinle manyetoyu çevir. ateşleme yoksa bobin veya platin arızalıdır.

Samet Ağır
11 Haziran 2015, 18:04
Platin ayarini bozmussun muhtemelen...
Ama buradan anlatmak imkansiz olabilir...

Ac internette mutlaka videolari vardir,ona gore ayarla...

PDF
11 Haziran 2015, 18:40
Ateşleme var demiştim yukarıda. Platin de sağlam.

mterayes26
11 Haziran 2015, 22:17
Herşey var ama o motorda şase yok ;) şaseyi bağla çalışır

PDF
11 Haziran 2015, 22:19
Şase var hocam multimetreyle baktım. Şase olmasaydı buji ark yapmaz zaten.

mterayes26
11 Haziran 2015, 22:34
ıslanıyor diyorsun , ark varsa nasıl ıslanıyor .Avometre ile şaseyi nasıl anladın

serkanADH13
11 Haziran 2015, 22:54
ateşleme var,
şase bağlı,
Ark (Kıvılcım) yapıyor,

MOTORDA KOMPRESYON varmı???
VE BENZİNDE FAZLA YAĞ OLABİLİRMİ???

Samet Ağır
11 Haziran 2015, 23:27
Platin bozuk demedim...
Ayari bozuk dedim....

Ayari bozuk olunca da atesler,ama aciklik yeterli degilse zayif atesleme sebebiyle calismaz..

Ust olu nokta diye bisey duydun mu hic?

Ateslemeyi uon degilde alakasiz bir yerde yapiyorsa nasil calismasini bekliyorsun?

Bujin bile bozuk olabilir,atesleme gorursun ama yeterli degildir,tirnak araligi cook fazla ise olmaz,az ise olmaz....

Dediklerimizi yapmadan ugrasacaksan kolay gelsin..daha ne diyelim ki?

COMTAN
11 Haziran 2015, 23:37
farklı araçlarda nasıldır bilmiyorum fakat şöyle bir düzen var.bobin şaseden tetiklenir bu durumda + olanı direk bobine vereceksin platinden çıkan bobine.platinin diğer ucu şase olacak.kondansatör(meksefe)platine paralel olacak.platin ayarını öğren açıklığını ayarla...

PDF
12 Haziran 2015, 06:50
ıslanıyor diyorsun , ark varsa nasıl ıslanıyor .Avometre ile şaseyi nasıl anladın

Ark var ama benzini yakmıyor. O nedenle ıslatıyor. Avometre ile ohm kademesinde ateşleme bobini şasesi, gövde ve motor gövdesi - üreteç bobini şasesi arası 0 ohm. Yani iletim var.


ateşleme var,
şase bağlı,
Ark (Kıvılcım) yapıyor,

MOTORDA KOMPRESYON varmı???
VE BENZİNDE FAZLA YAĞ OLABİLİRMİ???

Hocam içinde 2L benzin kalmış. Yakın zamana kadar o benzini kullanıyordum. Problem yoktu. Sekmanı değiştirdim manyetoyu dağıttım ondan sonra oldu. Kompresyon var.


Platin bozuk demedim...
Ayari bozuk dedim....

Ayari bozuk olunca da atesler,ama aciklik yeterli degilse zayif atesleme sebebiyle calismaz..

Ust olu nokta diye bisey duydun mu hic?

Ateslemeyi uon degilde alakasiz bir yerde yapiyorsa nasil calismasini bekliyorsun?

Bujin bile bozuk olabilir,atesleme gorursun ama yeterli degildir,tirnak araligi cook fazla ise olmaz,az ise olmaz....

Dediklerimizi yapmadan ugrasacaksan kolay gelsin..daha ne diyelim ki?

Bujide problem yok. Üst ölü noktayı açıklarsanız sevinirim.

Samet Ağır
12 Haziran 2015, 18:12
https://www.youtube.com/watch?v=V6lysRAILe8

arayıp benzer bişeyler bulsan bu kadar uğraşmazdın.....

PDF
13 Haziran 2015, 11:59
https://www.youtube.com/watch?v=V6lysRAILe8

arayıp benzer bişeyler bulsan bu kadar uğraşmazdın.....

Cevap gelmeden önce aynı şekilde platin aralığını ayarladım. Değişen bir şey olmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

Sorunu aşağıdaki televizyon yüksek gerilim trafosu ile bujide sürekli ark yaparak çözdüm. Yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara teşekkürler.

http://www.elektromania.net/images/upload/flyback_eht_transformator_1_58D22.jpg